eitaa logo
دانشگاه امامت
4.3هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
671 ویدیو
69 فایل
تلگرام: https://t.me/Emamat_u110 https://t.me/Emamatu110 آرشیو تلگرام https://t.me/Emamat110u_archive یوتیوب @UniversityOfImamat" rel="nofollow" target="_blank">https://www.youtube.com/@UniversityOfImamat اینستاگرام http://instagram.com/emamatu110 گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
مشاهده در ایتا
دانلود
❁﷽❁ ✍️ نگاهی جریانی به اندیشه های آقای مسائلی ⏺ واکاوی جریانی اندیشه های جناب مسائلی با توجه به نوشته های ایشان در شبکه های اجتماعی، نشان می دهد که موارد زیر از مهم ترین دیدگاه های ایشان است: 🔸تشکیک در مقامات اهل بیت(ع) با بهانه غلو انگاری آن 🔹نیشخند و هجمه به مراجع تقلید شیعه خصوصا شیخ الفقهاء و المجتهدین آیة الله العظمی وحید خراسانی 🔸تقابل با سنت شرعی عزاداری برای اهل بیت(ع) در مواردی مثل: 1️⃣ انتقاد های سست از وصیت امام باقر (ع) به عزاداری برای ایشان در منا؛ 2️⃣ نفی مقامات زمین کربلای معلی در قیاس با مکه، با تاثیر پذیری از شبهات وهابیت؛ 3️⃣ تنقیص حماسه پیاده روی اربعین حسینی و نفی مناسک بودن آن 4️⃣ انتقاد از عزاداری محبین صدیقه طاهره (س) با بهانه دامن زدن به فرقه گرایی 5️⃣ ایجاد تقابل ساختگی میان مناسک اسلام با مناسک مذهبی شیعی، مثل جشن های تولد و عزاداری ها و ... . 🔸دفاع از ابوحنیفه و نفی تقابل فقهی کلامی او با اهل بیت(ع) 🔹انکار ادله روایی متواتر «برائت از سران نواصب و دشمنان اهل بیت(ع)» 🔸نفی وجهه شرعی بودن جشن میلاد گرفتن برای اهل بیت (ع) و عرفی انگاری آن 🔹توهم شرک انگاری توسل و توجه به امام زمان (ع) قبل از تکبیرة الاحرام نماز 🔷 در آخر، هجمه های غیر منصفانه با روش مغالطه رسانه ای «برچسب زدن» به مراجع معظم تقلید و مدافعان ولایت و امامت اهل بیت(ع) همانند آیه الله حسینی قزوینی و آیه الله میلانی و ... . ✅ آقای مسائلی، توجه و دقت در رویکرد جریانی افکار شما، نشان می دهد که در خوش بینانه ترین حالت، شما یک سرباز گیج هستید! در وسط میدان جنگ اعتقادی با قدرت های شیطانی و عفریته های رسانه ای شرق و غرب، آتش شدید توپخانه خود را، به مقرهای فرماندهی جبهه خودی گرفتید! و به قول امام خامنه ای، در تشخیص خودی از غیر خودی مشکل دارید!! ◼️البته ما از کسانی که مدعی هستند شما با اهل سنت و وهابیت سر و سرّ دارید، نیستیم و از این اتهام به خدا پناه می بریم! ولی از شما تعجب می کنیم که با جستجوی فراوان، هیچ موردی از شما یافت نکردیم _ حتی یک مورد_ که یکی از شبهات ضد شیعه وهابیت را پاسخ گفته باشید!😔 ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔@Emamat110u
30.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❁﷽❁ 🔸پاسخ به گستاخی و جسارت کارشناس شبکه وهابی به امیرالمومنین علیه السلام 🔹تبیین دلالت آیه تطهیر بر قدسیت و طهارت مطلق امیرالمومنین علیه السلام 💧تبیین دلالت آیه مباهله بر قدسی بودن حضرت علی علیه السلام ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔@Emamat110u
7.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❁﷽❁ 🔷 اثبات عینیت حقیقت قرآنیه و حقیقت علویه از معتبرترین روایات اهل سنت ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔@Emamat110u
❁﷽❁ ✍️ نقد اندیشه همسان انگاری إتخاذ واسطه بت ها از سوی مشرکین با مسلمانان از سوی سلفیت 🔸بی شک قوی ترین رسانه موجود در نزد عرب فصیح جاهلی، شعر و کلام دارای آهنگ و وزن است! شعر ابزاری کلیدی برای انتقال مفاهیم در جنگ فکری با دشمنان است. رسول خدا (ص) همواره از این ابزار، برای بیان حقایق ناب توحیدی استفاده می کرد. او شعرایی همانند حسان بن ثابت را تشویق به گفتن شعر برای مقابله با اشعار دشمنان اسلام می نمود. 🔹معرکه أحد یکی از مواردی است که رسول خدا (ص) برای تقابل با اندیشه های شرک آمیز قریش به کلام موزون تمسک کرد. بعد از شکست نظامی مسلمین، ابوسفیان با هدف تحقیر و به رخ کشیدن عقاید شرک آمیز خود، آن حضرت را خطاب قرار داد و گفت: «أُعْلُ هُبَلْ» ( هبل [بت معروف عرب جاهلی] غلبه و بزرگی با تو است!) رسول خدا (ص) در پاسخ او فرمود: «اللَّهُ أَعلَى و أَجلُّ» (الله دارای علو بالاتر و جلیل تر است) ابوسفیان با اصرار بر دشمنی و کینه خود دوباره گفت: «لنا العُزَّى و لاَ عُزَّى لكم» (ما عزی[بت خیلی معروف و بزرگ] داریم و برای شما عزی نیست) پیامبر خدا (ص) مجددا در پاسخ به او گفت: «اللَّهُ مَولاَنا و لا مَولَى لكم» (خداوند مولای ما است و شما مولایی ندارید) 🔸سند این واقعه در معتبرترین کتب روایی شیعه و اهل سنت آمده است: 📚 رک: تفسير العياشي ؛ ج‏1 ؛ ص201 و صحيح بخاري، ج4، ص: 1486، ح: 3817 ✍️درباره این روایت توجه به نکات زیر مهم است: 1️⃣ توجه به قرینه مقامیه تقابل نظامی و فکری رسول خدا (ص) با فرمانده مشرکین، نشان از اهمیت فوق العاده پیام های رد و بدل شده است. موضوع اصلی این پیام ها مسئله توحید و شرک است. 2️⃣ از یک سو ابوسفیان در صدد اثبات حقانیت شرک و بت پرستی و مشروعیت عبادت بت ها و خدا انگاری آنها بود و از سوی دیگر رسول خدا (ص) علو، برتری، عزت، مولویت ذاتی و حقیقی الله تبارک و تعالی را مطرح می کند و این حقایق را از بت های بزرگ عرب جاهلی مثل لات و عزی نفی می کند. 3️⃣ بسیار روشن است که بعد از پاسخ اول رسول الله(ص) به ابوسفیان مبنی بر نفی علو و برتری هبل و اثبات علو و جلالت انحصاری برای خداوند، ابوسفیان پاسخ آن حضرت را نپذیرفت و بر عقیده باطل خود اصرار نمود و برای بار دوم، دم از بت عزی زد که این بار نیز رسول خدا (ص) مولویت بت عزی _ و هر موجود خدایی دیگر _ را نفی و ولایت انحصاری را در خداوند تبارک و تعالی منحصر نمود. 4️⃣ توجه به قرینه تقابل و نفی علو، عزت، جلالت و مولویت بت ها از سوی رسول خدا (ص) نشان می دهد که در اعتقادات عرب جاهلی بت ها شأنی خدایی داشته و در اوصافی مثل مولویت، تدبیر عالم، علو، عزت و جلالت همانند خداوند تبارک و تعالی نزد مشرکین بوده است. این حقیقت در بسیاری از آیات قرآن اشاره شده است که به دو مورد زیر اشاره می کنیم: 🔻سوره انعام آیه یک: «... ثُمَّ الَّذينَ كَفَرُوا بِرَبِّهِمْ يَعْدِلُون‏» بر اساس این آیه کفار و مشرکین بت های خود را عِدل و همسنگ خداوند تلقی می کردند. 🔻سوره شعرا آیه 98: «إِذْ نُسَوِّيكُمْ بِرَبِّ الْعالَمين‏» بر اساس این آیه مشرکین بت های های خود را مساوی با جایگاه خداوند تبارک و تعالی می دانستند. 🔻سوره بقره آیه 165 «وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ يَتَّخِذُ مِنْ دُونِ اللَّهِ أَنْداداً يُحِبُّونَهُمْ كَحُبِّ اللَّه» بر اساس این آیه مشرکین مکه محبوب هایی از بت ها همردیف و هم عرض الله تبارک و تعالی انتخاب کرده بودند و آنها را همانند خداوند تبارک و تعالی دوست می داشتند. ✅ نتیجه گیری: توجه به این نکته کلیدی نشان می دهد که انگاره وهابیت در رد توسل، استغاثه و شفاعت از اولیای الهی با همسان انگاری مشرکین و مسلمانان، با تمسک به آیاتی که خطاب آنها به مشرکین است، باطل است. توضیح آنکه: وهابیت اتخاذ هر نوع واسطه برای تقرب الهی از سوی مسلمانان در حیات برزخی اولیای الهی را همانند اتخاذ بت ها برای تقرب به خداوند از سوی مشرکین قلمداد و آن را عملی مشرکانه به حساب می آورد؛ این در حالی است که میان رفتار مشرکین و مسلمانان در اتخاذ واسطه تفاوتی جوهری و کلیدی وجود دارد؛ زیرا بر اساس آیات قرآنی و ادله روایی قطعی _همانند شعارهای مطرح شده در جنگ احد که شرح آن گذشت_ مشرکین مقامی خدایی به بت ها می دادند و برای آنها علوّ، جلالت و شأنی همرتبه با الله تبارک و تعالی قائل بودند این در حالی است که در اندیشه هیچ مسلمانی، ولیّ خدا مرتبه خدایی نداشته و هیچ گاه در ذهن جوینده شفاعت و توسل خطور نمی کند که این واسطه الهی، همردیف الله و مستقل از او و در کنار او است. 《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》 🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تلاش طالبان برای تصرف پاسگاه مرزی ایران 😡😡
هدایت شده از دانشگاه امامت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥پیام دقایق قبل عبدالحمید خراسانی از فرماندهان وحوش طالبان به ایران: قدرت ما را امتحان نکنید شما در پشت پرده با غربی‌ها هستید ما مسلمانان واقعی هستیم، اگر بزرگان امارات اسلامی اجازه دهند تهران را فتح می‌کنیم... 👆👆 تطهیر کنندگان طالبان تروریستی تحویل بگیرید قصد فتح ایران و جهاد با ما را دارند!! تطهیر کنندگان این تروریست ها تکمیل کننده پروژه آمریکا در انتقال جنگ و ناامنی به ایران عزیز هستند! ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔@Emamat110u
13.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❁﷽❁ ◀️ پاسخ کوبنده عالم بزرگ اهل سنت به طرفداران معاویه ملعون☺️ 👇👇 🔸آیا گفتن«سیدنا معاویه» صحیح است؟ 🔹آیا گفتن«امیرالمومنین معاویه» شرعی است؟ 🔸آیا گفتن« معاویه رضی الله عنه» ایرادی ندارد؟ ◀️ پاسخ از علمای منصف اهل سنت😊😊 ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔@Emamat110u
5.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❁﷽❁ 🔷 پاسخ کوبنده به طرفداران مولوی عبدالحمید که آرزوی حکومت معاویه را دارند! ✍ بر اساس صحیح ترین منابع اهل سنت معاویه دستور به حرام خواری و کشتن انسان ها می داد!! ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔@Emamat110u
نماز یکشنبه ذی القعده، نمازی غیر مستند با آثاری غیر معقول!!!! در کتاب مفاتیح الجنان در اعمال ماه ذی القعده برای روز یکشنبه چهار رکعت نماز (معروف به نماز توبه) به نقل از پیامبر اکرم ، با خواص و آثار بسیار ذکر می کند. اما نمی‌توان این روایت را به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نسبت داد و از روایات بسیار ضعیف است زیرا: 1️⃣ این روایت در هیچ یک از منابع حدیثی شیعه و اهل سنت ذکر نشده و فقط مرحوم ابن طاووس آن را در اقبال ذکر می کند یعنی از قرن ۷ هجری وارد کتب ادعیه شیعه شده است 2️⃣ روایت دارای سلسله سند کامل برای نقل از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نمی باشد 3️⃣ از جمله راویان این حدیث شخصی است به نام منصور بن عبدالحمید الجزری که در کتب رجالی شیعه نامی از او برده نشده است و در کتب رجالی اهل سنت درباره او گفته اند که: اکثر احادیثش جعلی است که دارای اصل و پایه صحیح نمی باشد و نقل روایات از او حلال نیست (مجروحین ابن حبان جلد ۳ صفحه ۳۹) 4️⃣ هیچ یک از فقهای شیعه در کتابهای فقهی خود در فصلی که نمازهای مستحبی را ذکر می‌کنند، نامی از این نماز نیاورده‌اند 5️⃣ از جمله خواصی که برای این نماز ذکر شده است عبارت است از اینکه : انسان با خواندن این چهار رکعت نماز با ایمان کامل از دنیا می‌رود ،قبرش گشاده و نورانی می‌شود، پدر و مادرش و کلیه ذریه اش آمرزیده می شوند، وسعت روزی در دنیا و آخرت پیدا می کند ، به راحتی جان می دهد و... باید توجه داشت که رسیدن به بخشی از آنچه در این روایت برای این چهار رکعت نماز ذکر شده است نیازمند تمرین و ریاضت طولانی در بندگی خدا و دوری از معصیت است و آثاری که برای بخشش گناهان دیگران (پدر و مادر و ذریه) ذکر شده است با آیات قرآن که در مورد فرزند حضرت نوح خداوند دعای او را نمی‌پذیرد و همچنین وقتی حضرت ابراهیم در مورد ذریه اش دعا می کند خداوند می فرماید عهد من به ظالمان نمی‌رسد، سازگار نیست اگر بنا بود چهار رکعت نماز انسان و ذریه اش را از هرگونه عذاب و عواقب گناه بیمه کند پیامبران در صف مقدم این مسئله قرار داشتند ❇️ تذکر: خواندن این نماز و هر نماز دیگری به هر صورت که باشد مطلوب است اما نسبت دادن آن با این کیفیت و این آثار به پیامبر و اهل بیتش به هیچ وجه جایز نیست و مصداق بدعت و بستن دروغ به معصومین علیهم السلام می باشد