eitaa logo
دانشگاه امامت
4.4هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
622 ویدیو
67 فایل
تلگرام: https://t.me/Emamat_u110 https://t.me/Emamatu110 آرشیو تلگرام https://t.me/Emamat110u_archive یوتیوب @UniversityOfImamat" rel="nofollow" target="_blank">https://www.youtube.com/@UniversityOfImamat اینستاگرام http://instagram.com/emamatu110 گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸دست انداز 🔻 پاسخ به شبهات مرتبط با اربعین 🕡 دوشنبه 6 شهریور ماه، ساعت 19:00 🎙 کارشناس : استاد بهرامی زاد 👈 برای آشنایی بیشتر، به کانال (عج) بپیوندید🙏 🔻🔻🔻 https://eitaa.com/joinchat/2849767479C0d5e53a286
✧❁﷽❁✧ ✍️ ابوریحان بیرونی (م: 440 ق)از بزرگ ترین علمای اسلامی است. او در کتاب «الآثار الباقیة عن القرون لخالیة» می نویسد: 🔻«.... مردم روز عاشورا را بزرگ مى‌شمردند، تا اينكه شهادت حسين بن على بن ابيطالب و اصحاب وى، در اين روز، به وقوع پيوست، كه بر حسين و يارانش‌ جناياتى وارد ساختند كه هيچ امتى با شريرترين مخلوق، چنين اعمالى را انجام نمى‌دهد. آنان حسين و اصحابش را با زبانى تشنه به شهادت رساندند و سرهايشان را بر نيزه كرده و بر اجساد پاكشان اسب تاختند ... لذا مردم اين روز، را بديمن مى‌شمارند. امّا بنى اميّه در اين روز، لباس نو به تن كرده و خود را آراسته، سرمه به چشم كشيده و به يكديگر تبريك مى‌گفتند و در اين روز، وليمه و مهمانى مى‌دادند. و با شيرينى‌ها و نقل و نبات از مهمانان پذيرائى مى‌نمودند كه اين مراسم در آن ايام در ميان مردم شايع بوده و بعد از زوال سلطنت آنان، آثارش باقى ماند. اما شيعه، روز عاشورا را در نوحه و گريه بخاطر كشته‌شدن سيّد الشهدا، به سر مى‌بردند، و عزادارى بر حسين عليه السلام را در شهر مدينه و ساير شهرها، علنى برپا مى‌كردند، و در اين روز، خاك قبر حسين را در كربلا زيارت مى‌نمودند و به همين جهت عامّه مردم از نو كردن ظروف و اثاث منزل در روز عاشورا، كراهت داشتند...» 📚بیرونی، الآثار الباقیة، ص: 420 (رک: سند ملحق شده به متن) ⏹ بر اساس مستند فوق: 1️⃣ عزاداری رسم معمول شیعیان در قرون اولیه اسلام بوده است. 2️⃣ بنی امیه و تابعین آنها، این روز را جشن می گرفتند و آن را مبارک می دانستند. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
"تضعیف شاه شیعه" یک نگرانی احمقانه یا یک دلواپسی مومنانه مشهور است که در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی عده‌ای متحجر ابله یا شاید مارهای خوش خط و خال مقدس‌نما(مانند انجمن حجتیه) با سر دست گرفتن شعار "تضعیف شاه شیعه" عَلَم مخالفت با نهضت حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه بلند کرده بودند. اما امروز عده‌ای ابلهانه بودن استفاده از این شعار در آن بافتار را تعمیم داده؛ ضرورت وجود موالات میان شیعیان را به عنوان یک عمل ابلهانه مندرج تحت این شعار جلوه می‌دهند. و از همین زاویه هرگونه دغدغه‌ی مرزبانی از هویت و باورهای شیعی را نفی می‌کنند. اما حقیقت این است که این شعار همیشه و در همه‌ی احوال هم ابلهانه نیست بلکه ابلهانه و خبیثانه بودن آن در جایی بود که از آن برای حفظ سلطنت پهلوی که دست‌نشانده‌ی دشمنان اهل بیت علیهم السلام بودند و کشور را در مسیر کفر و الحاد ریل‌گذاری کرده بودند سوءاستفاده می‌شد. آن هم در مقابل نهضتی که هدفش حاکمیت دین خدا بود و راس آن یک فقیه ولی خدا قرار داشت. اما در مقابل (شاهد مثال برای به‌جا بودن شعار) همان علمایی که با تحریم تنباکو کمر شاه شیعی و اربابان استعمارگرش را شکستند؛ هنگامی که از آن‌ها خواسته شد با سلب مشروعیت از ناصرالدین شاه با حکومت عثمانی متحد شوند و با این اتحاد، استعمارگران را شکست دهند؛ دست رد به سینه این پیشنهاد زدند*؛ چرا که در آن شرایط، این اتحاد را (حتی اگر باعث شکست استعمارگران شود) عامل هدم هویت شیعی تشخیص دادند و از این رو "تضعیف شاه شیعه" را در جایی که به تضعیف هویت شیعی منجر شود برنتافتند. *برخی منابع: 1- جامعه شیعه (به ویژه علما و بزرگان) در مواجهه با طرح اتحاد اسلامی سید جمال الدین اسدآبادی حاضر نشد به بهای تضعیف شاه شیعه و حکومت شیعیان از رهبری سلطان اهل سنت عثمانی بر همه مسلمانان هر چند در برابر دشمن مشترک حمایت کنند رسول زرچینی/ تقریب به مثابه رشد: واکاوی تحلیلی-ساختاری مفهوم "تقریب مذاهب اسلامی" و ارائه تعریفی "جدید"/مجله شیعه شناسی، شماره 80/ ص12 به نقل از (1996 ,Kia) 2- مصاحبه سایت رهبر انقلاب (مد ظله) با دکتر موسی نجفی: خط تفکر سامرّا با همه‌‌ی استعمارگرها مشکل داشت و البته با عثمانی‌ها هم بحث وحدت اسلامی را مطرح می‌کرد و هم نسبت به آن استقلال داشت. حتی مرحوم میرزا در مورد قیام تنباکو نیز تندروی سید جمال را قبول نکرد. سید جمال می‌خواست تا حد سرنگونی نظام سلطنت پیش برود، اما میرزا قبول نکرد، برای این‌که می‌دید همین مقدار استقلال ایران که هست، ولو در پادشاهی قاجار، همین هم از بین می‌رود. با این حال، ضربه‌اش را هم به استعمار زد و قرارداد استعماری را ابطال کرد. https://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=22055
هدایت شده از کتاب الله وعترتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک نمونه از عدالت و برخورد عادلانه عمر بن خطاب با زیر دستانش - قابل توجه کسانی که عمر را عادل میدونن 🌺 کانال کتاب الله وعترتی در ایتا - تصویری👇 https://eitaa.com/ketaballahvaetrate 🌺 کانال کتاب الله وعترتی در ایتا - صوتی👇 https://eitaa.com/ketaballahvaetrate2 👈 کارشناس : آدرس کانال های ما در شبکه های اجتماعی 👇 https://yek.link/velayat313
هدایت شده از کتاب الله وعترتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شیاطین بر پیامبر اهل تسنن مسلط بودند و او را سحر می کردند اما از عمر بن خطاب فرار میکردند 🌺 کانال کتاب الله وعترتی در ایتا - تصویری👇 https://eitaa.com/ketaballahvaetrate 🌺 کانال کتاب الله وعترتی در ایتا - صوتی👇 https://eitaa.com/ketaballahvaetrate2 👈 کارشناس : آدرس کانال های ما در شبکه های اجتماعی 👇 https://yek.link/velayat313
﷽ 🔸بررسی سندی و صدوری حدیث «زیارة الأربعین» اثبات قطعیت صدوری آن در میان فقهای شیعه 🔻تحلیل تاریخی _ دلالی حدیث معروف «زیارة الأربعین» 🔹ادله روایی استحباب پیاده روی برای زیارت امام حسین علیه السلام 🔻پاسخ به انکار صحابه بودن امام حسن و حسین علیهما السلام از سوی کارشناس وهابی 🔸پاسخ علمای بزرگ اهل سنت به شبهه: چرا از بیت المال برای عزاداری اربعین هزینه می کنید؟ 🔶 پاسخ به شبهه: برای امام حسین علیه السلام گریه نکن! رفتارت رفتار حسینی باشه! 🔻پاسخ به شبهه وهابی: روایات شیعه هم می گوید: برای روز عاشوراء روزه گرفتن مستحب است! 👇👇 https://www.valiasr-aj.tv/archive/144 ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚫 مذهب اهل سنت بلوچستان را تغییر ندهید! با وجود اهمیت حجاب از سوی دین مبین اسلام و سابقه غیرت دینی مردم بلوچ، در اقدامی ناشایست از سوی مولوی مشهور شرق کشور، مسجد مکی زاهدان تبدیل به مکانی برای بی حجابها و افراد حرمت شکن شده است. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ ✍ بررسی سندی و صدوری حدیث «زیارة الأربعین»؛ اثبات قطعیت صدوری آن در میان فقهای شیعه ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
﷽ ✍ مولوی عبدالحمید در خطبه های نماز جمعه امروز: حکومتی که عدالت را رعایت نکند، فاتحه اش خوانده است! ↕️↕️ بله😉 کاملا صحیح می فرمایید!👌👌 👈 به همین دلیل بود که هزاران مسلمان و بیش از ۸۰۰ صحابه، خلیفه سوم یعنی عثمان را کشتند😊 الفااااااااااااتحه😁 ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷هشدار ایران به الهام علی‌اف که از شبکه بین‌المللی سحر پخش شد «ای اسرائیل! چشمانت را باز کن، این ارتش ایران است. ما از ارس عبور می کنیم». ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ ✍️ تحلیل دلالی_ تاریخی حدیث «زیارة الأربعین» ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
29.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 کلیپ : پاسخی به افرادی که مخالف هزینه برای مراسم اربعین حسینی هستند 🎙 ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 کلیپ : پاسخ به شبهه شبکه وهابی درباره صحابه نبودن حسنین علیهما السلام 🎙 ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️ زِ من بپرس که سلطان کربلا حسن است شعرخوانی محمد سهرابی در محضر رهبر انقلاب ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
❁﷽❁ ⏹ بررسی وقوعی و تحلیل مدیریت اهل بیت علیهم السلام در موضوع شهادت رسول الله صلی الله علیه و آله ✍️ درباره شهادت یا رحلت رسول خدا صلی الله علیه و آله در دو ساحت می توان بحث کرد: 1️⃣ بررسی وقوع تاریخی آن بر اساس ادله و شواهد روایی و تاریخی: در این زمینه دو دسته از ادله وارد شده است: دسته اول: صرفا دلالت بر وفات آن حضرت دارد. دسته دوم: دلالت بر وقوع شهادت برای آن حضرت دارد. بسیار روشن است که بین این دو دسته هیچ تنافی و تعارضی وجود ندارد زیرا مثبتین هستند. ادله دسته دوم مفسر و مبین دسته اول است و نوع وفات آن حضرت را روشن می کند. به همین دلیل بسیاری از بزرگان امامیه همانند شیخ مفید، شیخ طوسی، علامه حلی، محدث طبرسی، علامه مجلسی و ... قائل به این نوع از وفات برای رسول الله صلی الله علیه و آله هستند. 2️⃣ مدیریت اهل بیت علیهم السلام و جریان سازی آنها: در زمینه توجه به نکات زیر راهگشا است. 🔶 نکته اول: مراجعه به ادله روایی و تاریخ نشان می دهد که اهل بیت علیهم السلام هیچ عکس العمل جریان ساز _ همانند جریان سازی برای بزرگداشت روز غدیر و شهادت امام حسین علیه السلام و ... _ درباره شهادت حضرت رسول صلی الله علیه و آله انجام نداده اند. این امر می تواند به خاطر علل زیر باشد: نخست: نبود بصیرت کافی در جامعه: ایجاد بدعت ها در دین، تلاش حکومت ها برای گسترش آن ها و القای جهل در جامعه، موجب ضعف بینش در میان مردم شده بود، از این رو ظرفیت کافی برای مواجهه با حقایق در بین آنها نبود، چنان که حتی در دوره حکومت امیر مؤمنان عليه السلام، امکان حذف مواردی نظیر نماز تراویح و ... وجود نداشت با اینکه پیامدی کمتر طرح مسئله شهادت رسول خدا صلی الله علیه و آله را داشت؛ دوم: رعایت تقیّه و حفظ جان شیعیان: طرح جریانی و کلان شهادت پیامبر خدا صلی الله علیه و آله خواه ناخواه انگشت اتهام به سمت برخی از چهره های مقدس و شاخص صحابه دراز می کرد! این امر بهانه بسیار خوبی برای کشتار شیعه از سوی حکومت های اموی و عباسی می توانست باشد به همین دلیل اهل بیت علیهم السلام مفسده این امر را بر مصلحت آن ترجیح میدانند. سوم: طرح جریان ساز شهادت رسول خدا صلی الله علیه و آله باعث به حاشیه رفتن مصائب بزرگ دیگر _ همانند شهادت امام حسین علیه السلام _ که محوریت اصلی در حفظ دین اسلام دارد، می شود. بسیار روشن است مصلحت حفظ اسلام با زنده نگه داشتن مصیبت کربلاء، بسیار مهم تر از مصلحت تبیین جریانی شهادت رسول خدا صلی الله علیه و آله است. چهارم: طرح جریان ساز شهادت رسول خدا صلی الله علیه و آله باعث به حاشیه رفتن مسئله غدیر و اصل امامت می شد زیرا بدیهی است که افراد متهم در جریان شهادت رسول اکرم صلی الله علیه و آله برای حفظ خود و رهایی خویش، به حذف اهل بیت علیهم‌السلام و جریان امامت دست یازند، طبیعی است که پیامد طرح شهادت در این صورت، بسیار اسف بار و ناشدنی است؛ 🔶 نکته دوم: بررسی سیره متشرعه نیز حاکی از آن است که هیچ گاه برای شهادت رسول خدا صلی الله علیه و آله، رفتاری همانند شهادت امام حسین علیه السلام انجام نمی دهند. این خود حاکی از روش صحیح شیعه در طول تاریخ است. بر هم زدن معادلات و عرف های متشرعه بدون پشتوانه صحیح و منطقی و رعایت مصالح و مفاسد کلان شیعه و جهان اسلام، صحیح نیست. 🔶 نکته سوم: تبیین وقوع شهادت در برخورد موردی و جزئی از یک سو و دوری از اقدام جریان ساز در موضوع مورد بحث، حاکی از یک مدیریت هوشمند از سوی معصومین علیهم السلام در این باره است. زیرا بین «مصلحت تبیین حقیقت» و «مصلحت حفظ جان شیعه» و «مصلحت حفظ حقیقت دین با تبیین جریانی غدیر و عاشوراء» جمع شده است. 《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》 🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
❁﷽❁ ✍ مولوی عبدالحمید در خطبه های نماز جمعه امروز سخن از کشته شدن مهسا امینی به خاطر پوشش به میان آورد! در این باره گفتتی است: 1⃣ عبدالحمید یک ادعای دروغ در منبر رسول الله (ص) و خطبه نماز جمعه نموده است لذا او فردی کذاب و فاسق است و اقتدا به او جایز نیست. 2⃣ این دروغ عبدالحمید در هماهنگی کامل با دروغ های شبکه های کفار و صهیونیسم است. به همین دلیل او عامدانه نقشه دشمن ضد ایران را تکمیل کرده است. 3⃣ بیش از یک سال است که ایشان صدها تهمت، دروغ و افتراء به مقدسات و عقاید شیعیان وارد کرده و با سوء استفاده از حلم نظام، گستاخ تر شده است. 4⃣ خون مهسا امینی حکم پیراهن عثمان برای دشمنان ایران دارد. معاویه پیراهن خونین عثمان را به همراه انگشتان قطع شده زن او در مسجد به نمایش گذاشته بود و مردم شام را علیه حکومت عدل علوی تحریک می کرد! بی شک امثال مولوی عبدالحمید از معاویه ها و یزید ها الگو میگیرند نه از علی ها و عمار ها ! ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
❁﷽❁ ✍ مبلغ و استاد بزرگ مصری خالد الجندی طی اظهاراتی به رئیس جمهور مصر عبدالفتاح السیسی گفت: "يجب أن ننحني للسيسي" واجب است برای سیسی رکوع کنیم! 😐😐😕😕 ♦️ طومار علمای درباری اهل سنت خیلی طولانی است ... . از ابوهریره، مالک بن انس بگیر تا برسید به علمای حرام خوار دربار سعودی و برخی علمای الازهر. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
❁﷽❁ از یک طرف ابراز ناراحتی کارشناس شبکه کلمه وهابی از تخریب قبور صحابه در سیل لیبی را می بینیم از طرف دیگه فتوای تخریب قبور اهلبیت و ائمه شیعه و تکفیر مسلمانان به خاطر زیارت را مشاهده می کنیم😐 قضاوت با وجدان بیدار❗️ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❁﷽❁ ✍️ پاسخ به انکار و تکذیب غضب حضرت زهرا سلام الله علیها علیه ابوبکر از سوی وهابیت ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❁﷽❁ ✍️ واکاوی چرایی انکار حقیقت مسلم غضب حضرت زهرا سلام الله علیها نسبت به ابوبکر از سوی وهابیت ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u