eitaa logo
دانشگاه امامت
4.4هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
622 ویدیو
67 فایل
تلگرام: https://t.me/Emamat_u110 https://t.me/Emamatu110 آرشیو تلگرام https://t.me/Emamat110u_archive یوتیوب @UniversityOfImamat" rel="nofollow" target="_blank">https://www.youtube.com/@UniversityOfImamat اینستاگرام http://instagram.com/emamatu110 گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❁﷽❁ ✍️ پاسخ به انکار و تکذیب غضب حضرت زهرا سلام الله علیها علیه ابوبکر از سوی وهابیت ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❁﷽❁ ✍️ واکاوی چرایی انکار حقیقت مسلم غضب حضرت زهرا سلام الله علیها نسبت به ابوبکر از سوی وهابیت ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ ✍ سانسور بیعت نکردن تمام بنی هاشم با ابوبکر در صحیح بخاری ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
﷽ ✍ تبیین مبانی فکری و اجتهادی امام خامنه ای در موضوع https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ تبیین امام خامنه ای درباره انحرافات شیعه انگلیسی 👌👌👌 ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
29.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽ ⏹ پاسخ به شبهه شبکه های وهابی: ✍️ چرا حضرت علی علی علیه السلام در زمان حکومت خود قاتلین حضرت زهرا سلام الله علیها را قصاص نکرد؟ چون: 1️⃣ عدم مطالبه حق، هیچ ملازمه ای با نبود حق ندارد. 2️⃣ برخی از ظلم ها و حق خوری ها، به دلیل بزرگی و شدت آن در این دنیا قابل مطالبه نیست. مثل حق عمار نسبت به کتک هایی که از عثمان خورد. 3️⃣ مدیریت صحیح جامعه اقتضاء به پرداختن مشکلات مهم تر می کند. حل فتنه معاویه و دیگر فتنه گران، مشکل اصلی حکومت حضرت علی علیه السلام بود. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
⏹ تبیین علمی حجت الاسلام و المسلمین دکتر یوسفعلی تبار از مبانی فکری و ماهیت پلید سازمان منافقین 🔻«مجاهدين خلق» (بخوانید منافقین تروریست) اساسا اسلام برايشان يك پوشش است و الّا در باطن كمونيست هستند. از 3 كتاب مهم سازمان 2 کتاب «تکامل» و «شناخت» کاملا متاثر از مارکسیسم و ماتریالیسم هست و کتاب «راه انبيا راه بشر» هم که یکجور «بازنویسی کتاب راه طی شده» مرحوم بازرگان است و تکیه بر یک تحلیل مادی انگار از دین دارد. لذا اینها هم در هدف و هم در استراتژی وصول به هدف_ که روش مسلحانه بود _ 180 درجه با امام اختلاف نظر داشتند. در انقلاب هم جز طیف اندکی از مردم را نتوانستند همراه کنند. یک نکته قابل توجه در زیاد بودن تعداد زندانیهای اینها در پیش از انقلاب این بود که اولا: رویکرد مسلحانه داشتند و رژیم شاه خیلی به این مساله حساس بود. ثانیا:برخلاف متدینین خیلی زود همه را لو می دادند. خاطرات اسدالله تجریشی و عزت شاهی را ببینید. در نگاه اینها اصلا روضه خوانی یک حرکت غیر انقلابی است. دفاع از حرم هم برایشان بی معنی است. اینها خودشان دست پرورده استعمار و خونخوارتر از ساواکند... . 《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》 🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
﷽ 🔶 برای اولین بار در فضای مجازی ارائه و تقریب استدلال: ✍️ بیش از بیست و چهار سند از معتبر ترین کتب روایی اهل سنت در اثبات دروغ بودن ادعای خلیفه اول مبنی بر عدم توریث انبیای الهی 👇👇 https://www.valiasr-aj.tv/film/6913 ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ ✍ تناقض قول و رفتار ابوبکر در پرونده ارث نگذاشتن انبیای الهی علیه حضرت زهرا سلام الله علیها ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
43.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽ 🎬 کلیپ :پاسخ به شبهه مشکلات پیش آمده برای حکومت امام علی علیه السلام 🎙 🔰 https://eitaa.com/archive_valiasrtv ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
30.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽ 🎬 کلیپ : چرا امام علی علیه السلام از علم غیب و قدرت الهی خود برای دفاع از حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها استفاده نکردند؟ 🎙 🔰 https://eitaa.com/archive_valiasrtv ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
﷽ دوباره غمت زنده شد! آتشی از شور و غیرت در وجودم افکند! عو عو آل سعود هنوز به گوش می رسد ... ! ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
﷽ ✍️ اخیرا در برنامه چاووش - 9 مهر 1402 شبکه چهار برنامه ای با موضوع وحدت اسلام برگزار شد. شما می توانید در لینک زیر این برنامه را مشاهده کنید. https://tv4.ir/episodeinfo/397439 ✍️ جناب آقای کمیلی و حجت الاسلام تقی زاده به عنوان دو نماینده از کنشگران وحدت در این برنامه حاضر بودند و مباحثی را نیز مطرح کردند. ان شالله در سلسه پست هایی نظرات خود را مطرح می کنیم. بسیار روشن و واضح است که مخاطبین گرامی حق نقد و به چالش کشیدن نقد های ما را دارند و ما از این موضوع استقبال می کنیم. نقد های خود را به @Abolhasanain110 بفرستید! منتظر پست های بعدی باشید .. 《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》 🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
1️⃣ نقد اول: انتقاد از حرکت یک سویه صدا و سیما 🔸 با وجود اینکه طیف های متعددی از کنشگران وحدت در بین علما و نهادهای حوزوی فعالیت دارند، جای تعجب است که چرا صدا و سیما هر ساله فقط از یک طیف خاص که گرایش های سیاسی مشترکی با برخی از مسئولین رده بالای صدا و سیما دارند دعوت می شوند. ♦️ بر اساس دیدگاه های امام خامنه ای، اندیشه علمایی مثل علامه امینی در الغدیر، علامه شرف الدین در المراجعات و ... از اسباب مهم وحدت شیعه و اهل سنت است. چرا از نهادهایی حوزوی که مروج این آثار هستند، هیچ دعوتی در صدا و سیما صورت نمی گیرد؟ چرا تریبون در یک طیف خاص منحصر است؟ 《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》 🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
2️⃣ نقد دوم: مفهوم بدیهی وحدت و تاکید بر اشتراکات و تعامل عملی در حوزه های مشترک جناب آقای کمیلی در چند جای برنامه اقدام به تبیین مفهوم وحدت _ بعضا از دیدگاه امام خامنه ای _ نمود. از دید ایشان اصل وحدت امری بدیهی، فطری بوده. علمای بزرگی همانند مرحوم بروجردی و امام خمینی داعیه دارن این حرکت هستند. از دیدگاه ایشان باید وارد فاز عملیاتی وحدت شد. او از نشست ها و همایش های صوری وحدت انتقاد کرد. عدم ارتباط اندیشمندان حوزوی با علما و متخصصین سایر کشور ها، از دیگر نقاط ضعف موجود در حوزه وحدت شیعه و اهل سنت و دنیای اسلام است. ایشان وحدت را تاکید بر مشترکات تفسیر نمود و یکی شدن در اعتقادات را از حوزه وحدت خارج نمود. تعامل و هم افزایی عملی در مشترکات _ همانند فعالیت های اقتصادی ایران و ترکیه و ارتباط با عربستان _ را امری جدای از اختلافات اعتقادی معرفی نمود. ✍️ موارد مطرح شده در فوق از دیدگاه ما نیز صحیح است و ما از این نوع تحلیل ها استقبال می کنیم. 《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》 🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
3️⃣ نقد سوم: تلقی نادرست از لایه های فکری و معرفتی مراحل انقلاب اسلامی ✍️ حجت الاسلام تقی زاده در تبیین حقیقت وحدت با طرح مفهوم امت ابراهیم و اجتماع امت حول «اعبدوا الله و اجتنبوا الطاغوت» سخن از آئین حق گرای ابراهیم علیه السلام به میان آورد. از دیدگاه ایشان امام خمینی عناوین فرقه ای شیعه و سنی را تغییر داد و به جای آن سخن از اسلام ناب محمدی (ص) و اسلام آمریکایی نمود. مستکبر و مستضعف به جای مفهوم سنی و شیعه را مطرح نمود. از دیدگاه ایشان، حقیقت وحدت، رسیدن به همین آئین ابراهیمی و امت واحده است. در این امت واحده مرزبندی مذهبی شیعه و سنی رنگ می بازد. ما باید دنبال دین توحیدی باشیم در این دین توحیدی مرزبندی مذهبی و عقاید فرقه ای را باید کنار بگذاریم! ✍️درباره مطالب فوق توجه به چند نکته زیر ضروری است: یک: انقلاب اسلامی در منظومه فکری امامین انقلاب، دارای چند لایه اعتقادی و فکری است: لایه اول و قلب این انقلاب مبانی فکری شیعه برخواسته از غدیر است. تمام عقاید، فقه سیاسی، اخلاق و ... ریشه در این اعتقاد دارد. لایه بعدی این انقلاب تاکید بر مشترکات با مسلمانان است. ما با مسلمین و فرق دیگر در اصل توحید، نبوت، قرآن و ... اشتراکات فراوانی داریم. تاکید و تعامل در اشتراکات و پرهیز از تنازع و اختلاف در اختلافات راهکار تحقق امت متحد مقابل کفار و مستکبرین است. لایه بعدی انقلاب اسلامی حمایت از مستضعفین در تمام عالم_چه مسلمان و مسیحی و ... _ است. این لایه نیز تاکید بر حقوق فطری انسان ها، تاکید بر کرامت الهی و انسانی بشر، نفی ظلم و غارت و استکبار و ... است. انقلاب اسلامی می تواند با تاکید بر این مشترکات عقلی و فطری میان تمام ادیان و انسان ها مقابل کفر و شرک و استکبار موضع گیری کند. دقت کنید؛ این لایه ها با ادبیات متفاوتی از سوی امامین انقلاب تبیین شده و از حیث اعتقادی هیچ تنافی و تعارضی با یکدیگر ندارد. خطای راهبردی برخی کنشگران وحدت احساس تضاد میان این لایه ها است. همین امر باعث شده است که آنها سخن از کنار گذاشتن لایه اعتقادی اول کنند و بگویند در امت جهانی و امت ابراهیمی هیچ مرز مذهبی وجود ندارد!! این خطای آشکار باعث شده است برخی از کلیدی ترین عقاید شیعه را امری تاریخی تلقی کرده و هر نوع تاکید بر آن را تحجر و در تاریخ ماندن تلقی کنند. این خطای آشکار در ادامه باعث التقاط و غلطیدن در دامن سکولاریزم خواهد شد. اندیشه عبور از عقاید محکم امامت شیعه و کمرنگ کردن آن، سرنوشتی همانند انحرافات سازمان مجاهدین، جریان های انحرافی قرآنیون خواهد داشت. دو: نظریه فقه سیاسی اسلام و کلان قاعده فقهی «الاسلام هو الحکومة» که توسط امام خمینی مطرح شد، هم اکنون در حوزه های علمیه توسط استاد عزیزم آیة الله فاضل لنکرانی مورد بحث قرار گرفته. تمام ادله، حدود و ثغور و مجرای این قاعده بر اساس فقه جواهری مبتنی بر آیات و روایات تبیین شده است. به جای تحلیل های بدون پشتوانه فقهی نسبت به دیدگاه های امام، تلاش کنیم اندیشه های آن حکیم فقیه ایستاده بر قله را صحیح دریافت کنیم. 《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》 🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
4️⃣ نقد چهارم: تفسیر غلط از جریان تحجر و افتادن در دامن التقاط ✍️ حجت الاسلام تقی زاده و آقای کمیلی در تبیین موانع وحدت، یکی از مهم ترین موانع را تحجر در بدنه حوزه معرفی کردند. و راه برون رفت از این مانع را تغییر نگاه حوزه های علمیه از دین را مطرح کردند و یکی از مهم ترین راهکارهای تغییر نگاه غلط حوزه(به زعم گوینده محترم) تاکید بر محوریت صرف قرآن در فهم حقایق دینی و گذر از فهم دین با روایات معرفی کردند و از دید ایشان«منهای قرآن امر دیگری در فهم نباید[معیار] قرار بگیرد!». ✍️می گوییم: یک: جریان تحجر در حوزه امری غیر قابل انکار است. ویژگی های اصلی این جریان نفی نگاه جهانی، جاودانه و جدید به گزاره های فقهی و اعتقادی است. این جریان قدرت فهم صحیح گزاره های دینی را به دلیل عدم معرفت کافی از مبانی اسلامی ندارد. ب: امامین انقلاب برای گذر از این مانع بحث تحول در حوزه با محوریت فقه جواهری و تحکیم عقاید شیعه با محوریت فلسفه وحکمت اسلامی را مطرح کرده اند. ج: از مسلم ترین مبانی اجتهادی و معرفتی امامین انقلاب برای مدیریت مسائل فردی، اجتماعی، نظام سازی و بالاتر شکل گیری امت واحد اسلامی محوریت ثقلین با متد فهم فقه جواهری از آن است. در این روش فهم، قرآن از سنت معصومین علیهم السلام جدا نمی شود. هر نوع گسست بین این دو گمراهی و التقاط خواهد بود. د: تاکید مدعیان وحدت برای انحصار فهم دین در قرآن، خود مهم ترین عامل التقاط و تحجر است چرا که دوری از سنت معصومین علیهم السلام و تاریخمند کردن گزاره های مرتبط با عقاید شیعه و دستورات ائمه علیهم السلام، مقدمه نفی توحید در تشریع و غلطیدن در دامن لیبرالیزم خواهد بود. لیبرالیزم نیز خود سنگی بزرگ در مقابل تحقق حکومت مهدوی حول توحید و نفی طاغوت است. تلقی و فهم شما از امت واحده ابراهیمی، چه تفاوتی با مدینه فاضله مدعیان غرب گرا و پلورالیست ها دارد؟ 《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》 🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
﷽ 👨🏻 موندم از صحابه ای که برای پیامبر اون لحظه مسواک میارن ولی قلم و دواتی نمیارن که کل امت از گمراهی نجات پیدا کنه🙄🤔 🧑🏻‍🎓جای تعجب نداره که. اون لحظه جاعل حدیث می خواسته بگه پیغمبر ص میخواد ابوبکر را به جانشینی خودش انتخاب کنه لذا رسول الله ص هوش حواس داره😎 ولی به حضرت علی ع و عدم گمراهی امت تا قیامت برسه شخص اول عالم هستی العیاذ بالله پرت و پلا و هذیان می گه😐 📚 رک: صحیح بخاری، باب مرض النبی ص و وفاته، ح: 4438 و 4431 ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
41.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽ 🎬 کلیپ : آثار غضب و نارضایتی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها 🎙 🔰 https://eitaa.com/archive_valiasrtv ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
👈👈👈کانال استاد عباسی کارشناس شبکه ماهواره ای حضرت ولیعصر ارواحنافداه رو از دست ندید. هم پاسخ به شبهات وهابیون میدن هم پاسخ به حرف های نامربوط افرادی مثل حسن آقامیری هم کلی مباحث معرفتی👌👌 اینم لینکش👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2822176777C6bbe7a3c68
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍️تکذیب علویون علیه خلفای بنی عباس نسبت به ادعای ابوبکر مبنی بر ارث نگذاشتن انبیای الهی علیه حضرت زهرا سلام الله علیها ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍️ تکذیب صدیقه طاهره سلام علیها السلام نسبت به ادعای ابوبکر مبنی بر ارث نگذاشتن انبیای الهی ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
✍️رواج سندسازی، تحریف و جعل حدیث در نزد محدثین اهل سنت 1️⃣ مقدمه اول: در دیدگاه اهل سنت، سند در احادیث مساوی با دین آنها است. سند حکم نردبانی را دارد که با آن به معارف صحیح دینی می رسند. 2️⃣ مقدمه دوم: بر اساس اعتراف علمای اهل سنت بسیاری از محدثین مورد اعتماد آنها اقدام به سند سازی می کردند. برای مثال ابن عدی جرجانی _از بزرگ ترین علمای اهل سنت در علم رجال و حدیث_ در شرح حال «المَعمَری» اعتراف می کند: 🔸«... قال ابن عدي وأما ما ذكر عنه أنه رفع أحاديث وزاد في المتون فإن هذا موجود في البغداديين خاصة وفي حديثهم وفي حديث ثقاتهم فانهم يرفعون الموقوف ويوصلون المرسل ويزيدون في الأسانيد ولولا التطويل لذكرت شيئا من ذلك والمعمري كما قال عبد الله بن أحمد لا يتعمد الكذب ولكن صحب قوما من البغداديين يزيدون ويوصلون والله أعلم.» ♦️ابن عدی جرجانی می گوید: و اما آنچه که ذکر شده است او احادیث بدون سند را مرفوع و متصل به رسول خدا صلی الله علیه و آله می کرد و در متن احادیث از خود اضافه می کرد، این اشکال در احادیث علمای ثقه و مورد اعتماد(🤨😐 با وجود سندسازی ثقه هستند!) حدیثی بغدادی به صورت ویژه وجود داشت. زیرا آنها احادیث غیر متصل به رسول الله صلی الله علیه و آله را تبدیل به متصل و مرفوع می کردند. احادیث مرسل را تبدیل به موصول می نمودند! و در اسناد حدیث از خود مطالبی را اضافه می کردند! اگر خوف از اطاله کلام نبود مواردی از این دست را به عنوان شاهد ذکر می کردم. معمری همانطوری که عبدالله بن احمد بن حنبل می گوید به صورت عامدانه دروغ نمی گفت ولی با محدثین از بغدادی ها نشست و برخواست می کرد که در اسناد روایات تصرف می کردند و به آن می افزودند یا کم می کردند! 📚الكامل في ضعفاء الرجال، ج3، ص: 194 ✅ نتیجه: دین اهل سنت و مخالفان اهل بیت علیهم السلام که بر پایه سند روایات است، مبتنی بر جعلیات و دروغ های علمای حدیثی مثل بغدادی ها است! آیا به دینی که از پای بست ویران است می توان اعتماد کرد؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u