eitaa logo
نقد تحریفات امامت
83 دنبال‌کننده
13 عکس
6 ویدیو
4 فایل
متاسفانه در عصر غیبت، مفهوم والای امامت دچار تحریفاتی گشته که از آنچه در اعتقادات پاک شیعه در طی قرون متمادی شناخته میشد، فاصله گرفته است...
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحيم 🚩 و اینست صد در صد اسلامی! از چندین دهه قبل، پیوند مبارزات انقلابی با تفکرات چپ برای اهل اندیشه هویدا شده بود.مسلما برای مذهبیون سطح جامعه، هرگز پذیرفتنی نبود که از ایدئولوژی های غیر اسلامی هواداری کنند. اینجاست که با رفتارها و گفتارهای متناقضی از سوی سران انقلاب مواجه می شویم؛ آنان از یکسو نمی توانستند جامعه ی فکری را که به آن تعلق داشتند به کلی رها کنند، و از سوی دیگر مهمترین اهرم برای حرکت انقلاب پشتیبانی مذهبی مردم بود. این تنازع بقا را در سال های قبل از انقلاب به وضوح می بینیم و تاکنون هم ادامه دارد. به عنوان نمونه، به تلاش رهبر انقلاب برای اسلامی نشان دادن حرکت میرزا کوچک خان بنگرید: "منشأ حرکت میرزا کوچک خان یک منشأ صددرصد دینی و اعتقادی است... خب آن زمان -میدانید دیگر- آن غوغای نهضت مارکسیستی و تشکیل شوروی و هیاهویی که در دنیا و در بین ملّتها راه افتاده بود و جاذبه‌ای که برای بعضی از ملّتها به‌وجود آورده بود، طبعاً یک عده‌ای را مجذوب خودش کرده بود و دوروبریهای ایشان هم از این طریق به ایشان خیانت کردند؛ لکن این مرد، هم به‌خاطر پایبندیاش به اسلامْ جذب تفکّر مارکسیستی نشد و رد کرد به‌طور صریح و قاطع آن نظریّه را -با اینکه جزو نزدیکترین‌هایی که با او از اوّل همراه بودند، گرایش پیدا کردند؛...مخالفت کرد" (پیام برای کنگره میرزا کوچک خان) 🔸این در حالیست که بنابر کتاب تاریخ انقلاب جنگل، در نامه ای که میرزا کوچک خان برای مدیوانی (از سران ارتش روس) نوشته، تعلق خود را به رهبران روس و تقدّس سوسیالیسم اعلام می‌دارد. همچنین در مرامنامه این نهضت (که در کتاب سردار جنگل آمده) تأکید شده که روحانیون در امور اجتماعی دخالت نکنند! در این صورت چگونه می توان این حرکت را "اسلامی محض" نام نهاد...!! (تصویر اسناد در ادامه) https://eitaa.com/emamat12
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ فضای این دل دیوانه گرفته بوی گل نرگس... https://eitaa.com/emamat12
📛فتنه ها در کمین عقائد ماست...     از امام صادق علیه السلام روایتست: «من لم يعرف أمرنا من القرآن لم يتنكب‏ الفتن‏». (تفسیر عیاشی ۱/ ۱۳؛ مقدمه کافی، محاسن/ ۲۱۶) ✅"هرکه امر ما را از قرآن نشناسد، از فتنه ها در امان نخواهد بود." ⚠️فتنه از آنجا آغاز میشود که نافهمان، آیات اختصاصی فضائل اهل بیت (علیهم السلام) را بر دیگران تطبیق می کنند! نمونه های این آیات شریفه، طبق حدیثی دیگر: آیات نصّ بر فرض طاعت، ولایت و لزوم تسلیم در برابر آنان است...(بشارة المصطفی صلی الله علیه واله  ۲/۱۲۹) وظیفه ی ماست که با شناخت عمیق این مقامات ویژه، در دام تحریفگران مضامین قرآن نیفتیم... https://eitaa.com/emamat12
بسم الله الرحمن الرحیم 🔸دو چشم من، پُرِ زیبای دلبر است... کو چاره‌ای برای چنین مبتلای تو؟ جامِ جنون بده تو مرا! جان، فدای تو کوچه به کوچه بارِ گنه می‌کشم به دوش سرگشته باز آمده‌ام در سرای تو یاد تو می‌شود، غمِ دل تازه می‌شود غم می‌رود ز دل، به رخِ دل‌گشای تو در چشم من، پُرِ زیبای دلبر است از آن همه گذر بکنم در هوای تو حاشا که با ندیدنِ رویت، رَوی ز دل عشقم ببین و شهرتِ من در وفای تو چون چشم، توبه باید و بعدش نگاه تو سرمه کنم دو چشمِ خود از خاک پای تو من غیرِ این امید و تمنای دم به دم چیزی ندارم و نِگَهم بر عطای تو حتی کلاف نخ به خریدت نداشتم خون می‌خورم از آنکه ندارم بهای تو من یک معامله ز تو خواهم، قبول کن آن رخ نشان بده، که دهم جان برای تو محمدرضا میر (کانال تلگرام) / ۱۹ آبان ۱۴۰۲
4_6033005715897978838.pdf
4.02M
🔰کتاب ارزشمند: (دعا کنید برایم) 🔸اثر آقای خدامیان آرانی ✅این کتاب مختصر، گزیده ای از بخش آثار و برکات دعا برای امام زمان علیه السلام از مکیال المکارم است که با زبانی روان و با قلمی دلنشین، مناسب جوانان تهیّه شده است. https://eitaa.com/emamat12
بسم الله الرحمن الرحیم ⬛️«خطبه فدکیه در میراث قرائیم» تاکنون پژوهش های مختلفی در مورد نسخه های اسلامی موجود در جنیزه (*) های یهودان قرائیم و ارتباط آنان با سنّت اسلامی، انجام شده است. (همچون مقاله ی فرقه قرائیم در کلام اسلامی از دکتر محمد کاظم رحمتی، مواجهه قرائیم با تفکر ابوالحسین بصری، زابینه اشمیتکه، ترجمه دکتر رحمتی، نسخه ای کهن از کتاب «الذخیره» شریف مرتضی (تاریخ کتابت: 472 ق)، زابینه اشمیتکه، ترجمه رضا پورجوادی). از جمله آثار بسیار مهم و ارزشمند این مجموعه ها، اوراق کهن پراکنده ایست که در مجموعه ی شاختر بوده که اکنون در کتابخانه دانشگاه کمبریج با این خصوصیات نگهداری میشود: T-S Ar.51.86a  . این نگاشته ی کهن که به دوره ی فاطمی برمیگردد (حدود قرن 5-6 ) شامل 8 برگه می شود که با خط عربی و عبری نوشته شده است. متن عربی دو نقل مهم شیعی را شامل می شود: خطبه فدکیه، و حدیثی در فضیلت امیرالمؤمنین علیه السلام. نكته ي جالب توجه اين كه اين دو متن همراه با سند نقل شده اند از اين رو بهتر مي توان خاستگاه آن را پیدا کرد. تا مقدار اطلاع بنده سه بررسی در مورد این سند مهم نگاشته شده است که فایل آنها را در ادامه مشاهده می کنید.اما متأسفانه تاکنون تحقیق اساسی و کاملی بر آن انجام نگرفته است: 🔷 T-S Ar. 51.86a: Shi‘ite and Karaite – a Fatimid melange نوشته ی کوتاهی است از Esther-Miriam Wagner and Mohamed Ahmed که در دسامبر 2017 در سایت دانشگاه کمبریج ارسال شده است.   🔷اللغات السامیة ودورها فی إحیاء التراث الإسلامی/ أ. م. د نهاد حسن حجي الشمري- أ.م. هاشم طه رحيم الزبيدي: منتشر شده در مجلة کلية العلوم الإسلامية، ش 59. در این مقاله به متن این اوراق اشاره شده وقسمتهایی از آن را نقل کرده است. چند تصویر بی کیفیت نیز در انتها ضمیمه شده 🔷الإمام علي والسيدة الزهراء (علیهما السلام) دراسة وتحقيق في المورث اليهودي، مخطوطات الجنيزا نموذجاً/ أ .م . د نهاد حسن حجي الشمري. این مقاله در ضمن کتاب «التنوع المعرفی فی التراث العلوی المخطوط» منتشر شده و مفصلترین نوشته در این زمینه است. اما با توجه به فرسودگی و کهنگی متن و ناخوانا بودن قسمتهایی از متن، نویسنده تلاش خاصی برای تصحیح و تنقیح متن ننموده و به نقل عبارات مملوّ از تصحیف آن اکتفا کرده است. نهايتا بر اساس تماسي كه حاصل شد، مدرير مؤسسه علوم نهج البلاغه (در عتبه حسينيه عليه السلام) مدعي است تحقيق اين اثر مهم را در دست انجام دارند. اميدواريم به زودي شاهد تصحيح و تحقيق جامعي در اين زمينه باشيم. ——————————————————-- (*) جنیزه‌ در اصطلاح‌ به‌ صندوق ‌خانه‌ یا پستوی‌ هر کنیسه ‌یا هر مکان‌دیگری‌گفته‌می‌شود که ‌نوشته‌های ‌دینی‌ حاوی‌ نامهای ‌خداوند را در آن‌ می‌اندازند. بنابر شریعت ‌یهودی‌، همچون ‌رسوم‌ رایج‌ میان‌مسلمانان‌ و قبطیان، ‌کتابهای ‌مقدّس ‌صدمه‌ دیده‌ و پاره‌ای ‌را که ‌دیگر قابل ‌استفاده ‌نیستند نباید نابود کرد بلکه‌ باید آنها را در اتاق‌ مخصوصی‌ که ‌بدین ‌منظور تعبیه ‌شده‌ نگه‌ داشت ‌تا بعداً در سرداب ‌یا مقبره‌ای ‌به ‌خاک ‌سپرده‌شوند.(دانشنامه جهان اسلام) https://eitaa.com/emamat12
⬛️ کهنترین دستنوشته از خطبه فدکیه در میان اسناد  یهودی یک جنیزه! توضیحات در ادامه◀️ https://eitaa.com/emamat12
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬛️ حسینیه امام رضوی لاهیجان ▪️برخی احکام وضو ▪️انسان هرچه امکاناتش بیشتر، غفلتش بیشتر ▪️غفلت انسان از کیفیت خلقتش و پستی خود، در عین تفضل های بیشمار خداوند ▪️نعمت حجج الهی علیهم السلام و برخورد مردم با آنان @emamat12
⬛یادگاری مادر... ای خدا پروانه ام از هجر گُل پرپر شده همدمِ آهم ازین پس، دیدگانی تر شده آن قدر گشتی به دور شمع من، پروانه ام تا ز سوز سینه ام جسمت چو خاکستر شده گر چه رفتی، سايه ات در خانه باقی مانده چون يادگارت ميخ خونیِ به رویِ در شده @emamat12
◼️وضعیت امام هادی علیه السلام در زندان متوکل از صقر بن ابو دلف روایتست: چون متوكل آقاى ما امام هادى عليه السلام را دستگیر کرد، آمدم تا از او خبرى بگيرم. دربان به من نگريست و گفت: چه كار دارى؟ و براى چه آمده‏اى؟ گفتم: براى خبرى، گفت: شايد آمده‏اى از خبر مولايت بپرسى؟ (از روی تقیه) گفتم: مولاى من كيست! مولاى من امير المؤمنين (متوکّل) است! گفت: خاموش باش كه مولاى تو حق است، از من نترس كه من با تو هم عقيده‏ام، آيا دوست دارى او را ببينى؟ گفتم: آرى، گفت: بنشين تا پيام رسان برود. گويد: نشستم و چون او رفت به غلامش گفت: دست صقر را بگير و او را به همان سرايى ببر كه آن مرد علوى آنجا زندانى است و آنها را تنها بگذار. او مرا به آن سرا برد و به اتاقى اشاره كرد و وارد شدم و بناگاه ديدم كه امام عليه السلام بر حصيرى نشسته و در مقابل او قبرى حفر شده قرار داشت. گويد: سلام كردم و او سلام مرا پاسخ گفت، سپس فرمان داد كه بنشينم و من نيز نشستم سپس فرمود: اى صقر! براى چه به اينجا آمدى؟ گفتم: اى سرورم! آمده‏ ام تا از شما خبرى بگيرم، گويد: آنگاه به آن قبر نگريستم و گريستم و او به من نگاه كرد و گفت: اى صقر! غم مخور! كه بدى آنها هرگز به ما نخواهد رسيد... (ترجمه از آقای منصور پهلوان) ▪️متن عربی: عَنِ الصَّقْرِ بْنِ أَبِي دُلَفَ قَالَ: لَمَّا حَمَلَ الْمُتَوَكِّلُ سَيِّدَنَا أَبَا الْحَسَنِ ع جِئْتُ أَسْأَلُ عَنْ خَبَرِهِ قَالَ فَنَظَرَ إِلَيَّ الزَّرَّاقِيُّ وَ كَانَ حَاجِباً لِلْمُتَوَكِّلِ فَأَوْمَأَ إِلَيَّ أَنْ أُدْخُلَ عَلَيْهِ فَدَخَلْتُ إِلَيْهِ فَقَالَ يَا صَقْرُ مَا شَأْنُكَ فَقُلْتُ خَيْرٌ أَيُّهَا الْأُسْتَادُ فَقَالَ اقْعُدْ فَأَخَذَنِي مَا تَقَدَّمَ وَ مَا تَأَخَّرَ وَ قُلْتُ أَخْطَأْتُ فِي الْمَجِي‏ءِ قَالَ فأوجئ [فَوَحَى‏] النَّاسَ عَنْهُ ثُمَّ قَالَ مَا شَأْنُكَ وَ فِيمَ جِئْتَ؟ فَقُلْتُ لِخَبَرٍ مَا. فَقَالَ لَعَلَّكَ جِئْتَ لِتَسْأَلَ عَنْ خَبَرِ مَوْلَاكَ فَقُلْتُ لَهُ وَ مَنْ مَوْلَايَ مَوْلَايَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ! فَقَالَ اسْكُتْ مَوْلَاكَ هُوَ الْحَقُّ فَلَا تَحْتَشِمْنِي فَإِنِّي عَلَى مَذْهَبِكَ فَقُلْتُ الْحَمْدُ لِلَّهِ فَقَالَ أَ تُحِبُّ أَنْ تَرَاهُ فَقُلْتُ نَعَمْ فَقَالَ اجْلِسْ حَتَّى يَخْرُجَ صَاحِبُ الْبَرِيدِ مِنْ عِنْدِهِ قَالَ فَجَلَسْتُ فَلَمَّا خَرَجَ قَالَ لِغُلَامٍ لَهُ خُذْ بِيَدِ الصَّقْرِ فَأَدْخِلْهُ إِلَى الْحُجْرَةِ الَّتِي فِيهَا الْعَلَوِيُّ الْمَحْبُوسُ وَ خَلِّ بَيْنَهُ وَ بَيْنَهُ قَالَ فَأَدْخَلَنِي الْحُجْرَةَ وَ أَوْمَأَ إِلَى بَيْتٍ فَدَخَلْتُ قَالَ فَإِذَا هُوَ ع جَالِسٌ عَلَى صَدْرِ حَصِيرٍ وَ بِحِذَاهُ قَبْرٌ مَحْفُورٌ قَالَ فَسَلَّمْتُ فَرَدَّ ثُمَّ أَمَرَنِي بِالْجُلُوسِ ثُمَّ قَالَ لِي يَا صَقْرُ مَا أَتَى بِكَ قُلْتُ سَيِّدِي جِئْتُ أَتَعَرَّفُ خَبَرَكَ قَالَ ثُمَّ نَظَرْتُ إِلَى الْقَبْرِ فَبَكَيْتُ فَنَظَرَ إِلَيَّ فَقَالَ يَا صَقْرُ لَا عَلَيْكَ لَنْ يَصِلُوا إِلَيْنَا بِسُوءٍ فَقُلْتُ الْحَمْدُ لِلَّه‏..._(کمال الدین/۳۸۲) @emamat12