eitaa logo
امام حسین ع
17.5هزار دنبال‌کننده
397 عکس
2هزار ویدیو
1.9هزار فایل
کانال مداحی و شعر و سبک https://eitaa.com/emame3vom
مشاهده در ایتا
دانلود
YEKNET.IR - vahed 1 - shabe 9 moharram1399 - pouyanfar.mp3
4.14M
🔳 (عج) ۹۹ 🌴ندارم دلی که سزاوار توست 🌴نه چشمی که لایق به دیدار توست 🎤
. خوشا به توفیقتان تقدیم به علم کشان شد نشان شوکت هیئت ، عَلَم روی دوش هیئتی زینت، عَلَم بس که دارد هیبت و صولت، عَلَم می برد از دیده ها محنت، عَلَم آن‌ که در هیئت عَلَم کِش می شود روی عرش ِحق ،ستایش می شود خیمه شد دریا ، عَلَم شد گوهرش گوشه ای از صدر مجلس، زیورش هر که بگرفته علم را در برش می شود چون سایه بان محشرش شد عَلَم جزء شعائر تا ابد خوش به حال آن که بر دوشش رود این عَلَم ها را که نور دیده اند عالمان با جان و دل بوسیده اند آن زمان که در هوا چرخیده اند دشمنان از اوجشان ترسیده اند بر عَلَم هر کس ندارد اعتقاد نیست در شأنش لقب جز بی سواد روی دوش فاتح خیبر، عَلَم مظهر والایی لشکر ، عَلَم کربلا کرده به پا محشر ،عَلَم شد مدال ثانی حیدر ،عَلَم بود تا وقتی علم در دست او شد اسیر خواری و ذلّت ،عدو وای از وقتی که دستش شد قَلَم از دو دست ماه ، افتاده عَلَم شد حسین بن علی غرق اَلَم خواهرش افتاد از پا در حرم تا عدو دست علمگیرش بُرید قامت رعنای شاه دین خمید العجل ای وارث تیغ و عَلَم العجل ای دافع ظلم و ستم قسمت ما کن دوباره از کرم اربعین پای پیاده تا حرم ذکر ما در هر قدم تا کربلا العجل ای یوسف زهرا بیا ✍عبدالمحسن علم کشی محرم . 🌟 پاسخ‌به‌شبهات| *بررسی تاریخچه علمات: اولین سازنده علمات مرحوم شیخ بهائی رحمة الله عليه* 👈🏾 ايشان در كتاب كشكول بهائي علل استفاده از تيغ‌ها و حيوانات را بيان كرده‌اند. متأسفانه در چاپ‌های الان این قسمت از کتاب حذف شده است، اما در نسخه خطی کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی و کتابخانه آیت‌الله گلپایگانی این مطالب موجود است. 〽️تیغ‌های علمات نشانه ای است از شمشیرهای یاری کننده حضرت سیدالشهداء علیه السلام. 〽️ابتدا و انتهای علمات نشانه ای است از کشتی نجات و اشاره‌ای به کلام نورانی پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله دارد‌. (انّ الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة) 〽️شیر نشان از شیری دارد که از غروب عاشورا تا هنگامه خاکسپاری پیکر مطهر سیدالشهداء علیه السلام از بدن مطهر جدا نشد و به دشمنان اجازه جسارت‌های بعدی را نداد. 《لشکر اشقیاء تصمیم داشتند که بدن مطهر سیدالشهداء علیه السلام را تکه تکه کنند و هر کدام از قبائل می‌خواستند قسمتی از بدن حضرت را به تاراج ببرند.》 〽️کبوتر نشان از کبوترانی دارد که روز عاشورا در گودی قتلگاه، سیدالشهداء علیه السلام را به آن حال دیدند و خود را به پیکر حضرت انداختند و شمر ملعون آنها را سر برید. 〽️شاخه گل نشانه ای است از شاه داماد کربلاء حضرت قاسم بن الحسن علیهماالسلام 〽️قوچ نشان از حیواناتی دارد که به همراه حضرت ابراهیم علیه‌السلام از کنار فرات عبور می‌کردند و لب به آب فرات نزدند. حضرت ابرهیم علیه‌السلام علت آن را از جبرئیل امین جویا شد و او عرضه داشت: روزی در این سرزمین نوه پیغمبر آخرالزمان از این آب محروم خواهد ماند، به همین سبب حیوانات هم به آب لب نمی‌زنند. 📣 ای کاش گویندگانی که از علمات بدگوئی می کنند کمی مطالعات تاریخی شان را بیشتر می کردند تا بی دلیل به ابزار آلات عزاداری و تعظیم شعائر حضرت سیدالشهداء علیه السلام برچسبی نچسبانند. .
. السلام علیک یا صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف یارب الحسین بحق الحسین اشف صدرالحسین بظهورالحجّه... ذکر هر شیعه با اشک و ناله العجل آقام یا اباصالح انتظار تو خیرالاعماله العجل آقام یا اباصالح هنوزم تو خیمَت نشستی بدون یه دلدار و مونس قدم روی این دیده بگذار تو ای صاحب این مجالس امام غریبم دوباره کجا مجلس روضه داری میدونم که این روزا آقا واسه عمه ها بی قراری یارب الحسین بحق الحسین اشف صدرالحسین بظهورالحجّه... 🌸🌸🌸🌸🌸 همراه زینب با امّ کلثوم میری با گریه ای شاه مظلوم جاده به جاده منزل به منزل میری سمت شام با قومی قاتل واسه تو تداعی میشه باز غم لحظه لحظه اسارت دارن میبرن عمه هاتو به شام بلا با جسارت به جای تسلّای خاطر چقد میخورن کعب نیزه با هجده سری که می بینن همش داغشون مونده تازه یارب الحسین بحق الحسین اشف صدرالحسین بظهورالحجّه... 🌸🌸🌸🌸🌸 بر روی نیزه هجده تا ماهه هر گل بین خار لبریز آهه وقتی که میرن از تو بیراهه می افته از نی رأس شيش ماهه همش خنده ی حرمله،وای توی گوش بی بی ربابه لالایی میخونه دوباره که رو نیزه اصغر بخوابه نگاشه گاهی سمت اصغر گاهی هم به رأس حسینه قدش زیر بار مصیبت خمیده مث زینبینه یارب الحسین بحق الحسین اشف صدرالحسین بظهورالحجّه... ✍عبدالمحسن 👇
. ❖﷽❖ 📜و از علامات ظهور حضرت صاحب الامر عليه السّلام خروج سفيانى است از جانب شام و يمانى از يمن و كشته شدن پسرى از آل محمد در ميان ركن و مقام كه نام او محمد بن الحسن الزكيه باشد و از صادق آل محمد عليه السّلام مروى است كه فاصله در ميان قتل نفس زكيه و خروج قائم بيش از پانزده روز نباشد و هم از آن حضرت عليه السّلام مروى است كه فرمود گويا مى‌بينم كه سفيانى رحل خود را در رحبه كوفه انداخته است و منادى او ندا مى‌كند كه هر كه سر مردى از شيعيان على را بيارد، او را هزار دينار مى‌دهم!؟ و همسايه در همسايه خود جهد كند و گويد اين از آنهاست و گردنش بزند و هزار دينار بگيرد و غمّازان شما در آن روز نباشند الا فرزندانى كه از زنا بهم رسيده باشند و از صاحب برقع به شيعيان من جورها رسد و پرسيدند كه «صاحب برقع» كه باشد؟ فرمود كه شخصى باشد از مردم شما از زنا بهم رسيده كه برقع بندد و شما را شناسد و شما او را نشناسيد تا آنكه قائم عليه السّلام بر ابلقى سوار در ظهر كوفه نزول كند و دفع دشمن نمايد و عدد لشكر وى به صد هزار برسد و هفتاد هزار چشمه در كوهها و بيابانها به قدرت خداى تعالى جارى گردد كه لشكر او را تعب بى‌آبى نباشد و چهل و نه ميل لشكرگاه او باشد و در تمامى لشكر او مخنّث و ديّوث و خمار و فاسق نباشد و هفتاد هزار قرآن خوان در لشكر او به تلاوت مشغول باشند و نمازها به جماعت ادا مى‌شده باشد و آن حضرت به خلق محمد و سخاوت على و زهد حسن و شجاعت حسين و ورع زين العابدين با خلق زندگانى مى‌كرده باشد - سلام اللّه عليه و على آبائه الطيبين و الطاهرين-. ديگر از علامات ظهور آن حضرت آنكه چون وقت خروج شود علمى كه تا آن روز مى‌پيچيده باشد، خود بخود شقه‌اش باز شود و از آن صدائى برآيد كه «يا ولىّ‌ اللّه! اقتل اعداء اللّه» و شمشير بى‌كشنده از غلاف بيرون آيد و به زبان فصيح گويد:«اخرج يا ولى اللّه! فلا يحل لك ان تقعد بعد الآن عن اعداء اللّه» پس ظهور كند و جبرئيل در دست راست و ميكائيل در دست چپ و شعيب بن صالح پيشاپيش و به موجب آيه كريمه أَيْنَ‌ ما تَكُونُوا يَأْتِ‌ بِكُمُ‌ اللّهُ‌ جَمِيعاً به عدد اصحاب بدر جماعت مذكورين را به او رساند و چنانچه در خبر آمده كه «بين يدى القائم موت احمر و موت ابيض» دشمنان خدايند بعضى به شمشير كه «موت احمر» است بعضى به طاعون كه «موت ابيض» است به راه جهنم مى‌رفته باشند و اين بعد از آن است كه دوازده كس از بنى هاشم دعوى امامت كرده باشند، هر يك خود را قائم ناميده و گذشته و بعد از آنكه سفيانى ملعون كه از اولاد عقبة بن ابى سفيان ملعون است و يمانى نيز كه ملعون ديگر است هر دو در يك سال خروج كرده باشند و آفتاب از مغرب طلوع نموده و دجّال ملعون ظاهر گشته و خلق بسيار تابع او شده. 📚حدیقة الشیعة - جلد2، صفحه 997 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. ⏳ ۳۱ روز تا 🔸یاامام زمان(عج) خودخواهی ما را ببخشید! که بهشت اربعین، که یک نمونه کوچک از جامعه مهدوی است به جهانیان معرفی نکردیم و فقط تنهایی از این بهشت لذت بردیم 🔹جهانی کردن اربعین باعث می‌شود جهانیان از بن‌بستی که در آن هستند نجات پیدا کنند و امیدوارانه شما را مطالبه کنند! ✅ بیاییم برای جبران کوتاهی‌های این چند ساله، از طریق شبکه‌های اجتماعی، بهشت اربعین را به جهانیان خسته از ظلم و ستم معرفی کنیم! .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5958427319654680337.mp3
12.35M
زمزمه | داداش نذار ببینن که تنهام شب چهارم محرم الحرام ۱۴۴۲ یکشنبه۲شهریور ۹۹|۳محرم‌الحرام ۱۴۴۲ مداح : حاج محمدرضا طاهری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
99060210.mp3
5.61M
شور | عقیلة العربم من شب چهارم محرم الحرام ۱۴۴۲ یکشنبه۲شهریور ۹۹|۳محرم‌الحرام ۱۴۴۲ مداح : کربلایی حسین طاهری
👇
. « | حرم تمومه دنیامه » _ حرم تمومه دنیامه ، حرم همیشه رویامه فراق کربلا آقا ، عقوبتِ گناهامه عاشق توایم روزا خدا میدونه برا اربعین چقدر دلنگرونه موکب امام رضا خالی نمونه قدر ندونستم ، سینه زنی و روضه هارو قدر ندونستم ، ازم گرفتی کربلا رو لا تؤدبنی،بعقوبتک،اُطلُبنا،بزیارتک **** تویی ستارهٔ اقبال ، هوامو داری تو هر حال دلم می‌گیره می‌میرم ، نیام من اربعین امسال این دلِ عاشق من به زیرِ دِینه خونه زندگیم تو بین الحرمینه همه زیباییِ دنیا به حسینه قدر ندونستم ، نزاشتی کم تو این رفاقت قدر ندونستم ، هرچی که اومدم زیارت لا تؤدبنی،بعقوبتک،اُطلُبنا،بزیارتک **** اگه من از حرم دورم ، ولی بازم پُر از شورم امیدمِ که تو محشر ، ایشالله با تو محشورم خاطرات اربعین نمیشه تکرار وا میشه راه حرم به روی زوار با توسل به اباالفضل علمدار قدر ندونستم ، این عشق و سرمایه رو آقا قدر ندونستم ، موکب و مشایع رو آقا لا تؤدبنی،بعقوبتک،اُطلُبنا،بزیارتک https://eitaa.com/emame3vom/30132 👇
99060211.mp3
16.11M
شور پایانی | حرم تموم دنیامه شب چهارم محرم الحرام ۱۴۴۲ یکشنبه۲شهریور ۹۹|۳محرم‌الحرام ۱۴۴۲ مداح : کربلایی حسین طاهری
. « | عقیلة العربم من » 1399 _ عقیلة العربم من مرتضوی نسبم من زینبم من تو علمداری و من از تو علمدار ترم یا عباس تو جگر داری و من از تو جگر دار ترم یا عباس اذن میدان بدهد یار خودت میبینی یا عباس وسط معرکه ها از همه کرار ترم یا عباس ذوالفقار پدرم را کمرم میبیندم یا عباس دستمالی که به سر بست سرم میبندم یا عباس به خدا شیر زنم شیر خدا میداند یا عباس راه این بی صفتان را به حرم میبندم یا عباس بین معرکه تا قدم بزنم میمنه حسین میسره حسنم شیشه هستم ولی از الماسم زینبم صف شکن خناسم امتحان کن به حسینم گفتم به خدا شیر تر از عباسم **** رجز آن است که آغاز کند محشر را یا حیدر خطبه خواندم که ببینند دمی حیدر را یا حیدر بشنود هر که یهودی که در این دنیا هست یا حیدر پدرم بود که انداخت درِ خیبر را یا حیدر شب صفین که ماه از رخ حیدر میریخت یا حیدر یا علی از دو لب مالک اشتر میریخت یا حیدر صبح فرداش همه غرق تماشا بودند یا حیدر او قدم میزد و پیش قدمش سر میریخت یا حیدر یا علی مدد با دم علوی زیر و رو کنم مسجد اُمَوی هیچ کوهی نشود مانندم حرز یا فاطمه بازو بندم کوفه تا شام چهل منزل بود من چهل تا در خیبر کندم **** مرتضی عشق به زهرا همه مقصودش بود یا زهرا مادرم فاطمه محبوبه معبودش بود یا زهرا همه جنگ به هر سو به زبانش ذکر یا زهرا زه و تیر و زره و تاجِ کلاه خودش بود یا زهرا کار او بود که نور از علمم برخیزد یا زهرا میروم شام که خاک از قدمم برخیزد یا زهرا این حسین است که در گوش دلم میخواند یا زهرا جریانی به دفاع از حرمم برخیزد یا زهرا پادگان من سرزمین حسین وعده قرار اربعین حسین همه دم ذکر حسین جان بر لب زنده باد این علمو این مکتب بی قراران فرج بسم الله عجل الله بحق زینب https://eitaa.com/emame3vom/30134 👇
99060210.mp3
5.61M
شور | عقیلة العربم من شب چهارم محرم الحرام ۱۴۴۲ یکشنبه۲شهریور ۹۹|۳محرم‌الحرام ۱۴۴۲ مداح : کربلایی حسین طاهری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. خاکسپاری بدن خوش بوی جُون ،غلام سه معصوم علیهم السلام جُون ِ سیاه بود و ز حق روشنا گرفت با نور آل فاطمه روحش جلا گرفت با نیّت غلامی اولاد مرتضی آمد به بیت حیدر و رنگ خدا گرفت وقتی که بار معرفتش رفت تا سماء از رب ، مقام‌ نوکر آل عبا گرفت در خانه ی سه حجّت ایزد به افتخار شد کاسه لیس و مرتبت اولیا گرفت مویش که شد به خدمت آل علی سپید در کربلا ز سرخی خونش حنا گرفت ده روز بین مقتل خود شد رها و بعد بوی خوش از دعای شه کربلا گرفت رنگ سفید وعطر خوش و حشر با حسین او این سه را ز حضرت خیرالنسا گرفت ✍عبدالمحسن .
4_6016911713230652828.pdf
2.83M
کتاب حکمت شهادت سیدالشهداء علیه‌السلام نویسنده: علامه مجلسی رحمة‌ الله‌ علیه توضیحات: پاسخ ساده و روان به برخی شبهات پیرامون واقعه کربلا و شهادت حضرت. زبان: فارسی #امام_حسین ع #حدیث #تاریخ ↖️↖️
Imam-Zaman-AJ-Az-Veladat-ta-Zohor-.pdf
5.61M
دانلود کتاب امام زمان (عج) از ولادت تا ظهور از ولادت تا ظهور در ۹ فصل مختلف، عناوین زیر بحث میگردد: اعتقاد گروهى از اهل تسنن به میلاد حضرت مهدى‏(عج)، امکان همسر و فرزند داشتن حضرت مهدى‏(عج)، اعتقاد به غیبت حضرت مهدى‏‏(عج) از ضروریات دین، استفاده از تکنولوژی روز توسط حضرت مهدى‏(عج)، منظور از «شریک القرآن» بودن امام زمان‏‏(عج)، روایاتى در مورد رجعت ائمه ‏علیهم السلام در زمان ظهور
. 🌱 امام حسين علیه السلام فرمود :🌹 🌸گروهى خدا را از روى ميل به بهشت عبادت مى‏كنند، كه اين عبادت تجارت‏كنندگان است و گروهى خدا را از ترس دوزخ مى‏پرستند و اين عبادت بردگان است، و گروهى خدا را به سبب شايستگى مى‏پرستند، و اين عبادت آزادگان است كه برترين عبادت است.🌸 (تحف العقول، ص ۲۷۹ ح۴ ) •┈┈••✾•🍃🌸🍃•✾••┈┈• .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
 سوال مهمی است و احتیاج به تامل زیادی دارد. ما این جلسات عزاداری اباعبدالله الحسین را تشکیل می‌دهیم و مطمئنا یک سرمایه بزرگ برای ما است اما باید این سوال را پرسید که چرا چنین جلساتی را تشکیل می‌دهیم؟ قطعا این جلسات فقط برای یادآوری آن حادثه دردناکی که در سال ۶۱ هجری رخ داد، نیست که اگر این موضوع، هدف اصلی بود، هر کدام از ما می‌توانستیم به تنهایی در گوشه‌ای بنشینیم و آن حادثه را با خود مرور کنیم. بنابراین شاید بتوان گفت که تشکیل جلسات برای اباعبدالله الحسین به منظور مرور کردن درس‌هایی است که از آن حادثه بزرگ می‌توانیم بگیریم و باید بگیریم. مرور عبرت‌های عاشورا، مهم‌ترین کار در جلسات عزاداری امام حسین(ع) وی ادامه داد: جمله «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» یک روایت یا حدیث نیست اما جمله کاملا درستی است و معنای آن این است که آن اتفاقی که در روز عاشورا در کربلا رخ داد، ممکن است در هر زمان و مکان دیگری رخ بدهد و شما باید با مرور درس‌های آن، راه امروزتان را پیدا کنید. خداوند فرموده است که تاریخ بخوانید تا عبرت بگیرید. عبرت به معنای عبور کردن است و منظور این است که تاریخ بخوانید تا از گذشته به آینده عبور کنید. مطمئنا مطالعه تاریخ بدون توجه به این مساله مهم، سود چندانی برای ما ندارد و تنها اطلاعات عمومی ما را بالا می‌برد. بنابراین هر محفلی که برای امام حسین تشکیل می‌شود، یکی از بهترین کارها در آن این است که از انبوه درس‌های عاشورا یک درس را با خود مرور کنیم. امشب نیز می‌خواهم یک درس از عبرت‌های عاشورا را برای این جلسه طرح نمایم. چرا واقعه عاشورا اتفاق افتاد؟ این استاد دانشگاه گفت: یک سوال مهم این است که چرا حادثه کربلا اتفاق افتاد؟ آیا آن همه جمعیت که برای نبرد با امام حسین علیه‌السلام آمده بودند، از دین برگشته بودند؟ خیر. همه‌شان مسلمان بودند، نماز شب می‌خواندند و قرآن تلاوت می‌کردند. حتی باید بگویم که امام حسین و نسب او را کاملا می‌شناختند که اگر غیر از این بود، امام خودشان را چندین بار در روز عاشورا معرفی کردند تا هیچ بهانه‌ای برای کسی باقی نماند. با این توضیحات، چرا این اتفاق رخ داد؟ البته می‌توانم این سوال را به شکل سخت‌تری نیز مطرح کنم و آن هم این است که فرض کنید این افراد دین نداشته و امام حسین را نمی‌شناختند؛ آیا باید چنین جنایت غیرانسانی را مرتکب می‌شدند؟ در این‌جا است که به فکر فرو می‌رویم که چه اتفاقی افتاد؟ این موضوع خیلی مهم است و نشان می‌دهد که اگرچه انسان فکر می‌کند دین دارد اما به چنین وضعیتی گرفتار می‌شود و جنایتی را انجام می‌دهد که همه تا روز قیامت از آن می‌سوزند اما خودش نمی‌سوزد. پیدا کردن دلیل این مساله رمز این جلسات است و کلید رحمت خداوند همین است. اگر انسان پاسخ این مساله را پیدا کند، گام بسیار مهمی را برداشته است. با کسانی روبه‌رو هستیم که مسلمان هستند و با نام اسلام و خداوند، امامش را می‌کشند اسماعیلی با تاکید بر این که دشمنان امام حسین او را با نام دین کشتند، گفت: وقتی که با دید بالاتری به مساله کربلا نگاه می‌کنیم می‌بینیم که این جنایت را به نام دین انجام دادند که بسیار قابل توجه است. ۳۰ هزار مسلمان دستور حمله کردن به تنها ۷۲ تن را می‌گیرند و بهشان گفته می‌شود که غارت کنید که بهشت در انتظار شما است. جالب است که در این میان، یک نفر هم نپرسید که چگونه وعده بهشت را می‌دهید در حالی که ما را به جنگ با نوه رسول خدا دعوت می‌کنید؟ حتی وقتی که این جنایات انجام می‌شود و خاندان ایشان را به عنوان اسیر وارد کاخ ابن زیاد می‌کنند، عجیب است که او به حضرت زینب می‌پرسد «کَیْفَ رَأَیْتِ صُنْعَ اللَّهِ بِأَخِیکِ وَ أَهْلِ بَیْتِکِ؟» که معنای آن این است که چگونه آنچه خداوند با شما انجام داد را دیدی؟ در حقیقت منظور او این است که خداوند امام حسین و اهل بیتش را کشت و از همین منظر با کسانی روبه‌رو هستیم که مسلمان هستند و با نام اسلام و خداوند، امامش را می‌کشند. دینداری چگونه تبدیل به نقطه ضعف مسلمین می‌شود؟ وی در پاسخ به سوال مطرح شده گفت: در این جلسه می‌خواهم سرنخی که به نظر خودم می‌رسد را بیان کنم. دقت کنید که دینداری حرارت‌آفرین و شور آفرین است چرا که وابسته به قلب انسان و معنویت او است و نوعی عشق به شمار می‌رود. دین مولد شور و هیجان و احساسات است که به نوعی نقطه قوت آن است. اما مطمئنا هر نقطه قوتی اگر درست و عالمانه ازش استفاده نشود، به نقطه ضعف تبدیل می‌شود. دینداری نیز چنین است و باید عالمانه باشد تا به نتیجه برسد وگرنه همین دینداری تبدیل به یک نقطه ضعف می‌شود. امام حسین (ع) گرفتار گروهی بود که می‌گفتند مسلمان هستیم اما نادان. در حدی نادان که وقتی می‌گویند به امام حمله کنید، هیچ کس یک سوال هم نمی‌پرسد. فلذا باید دقت داشت که دین منهای دانش دین نیست واگر می‌خواهیم دیندار واقعی باشیم باید دانشمند و عالم باشیم. امام سجاد
د علیه‌السلام کتاب صحیفه سجادیه را دارند؛ اگر ما یکبار این کتاب را نخوانده باشیم، چه فرقی با کسی که به ایشان هیچ انتضابی ندارد، داریم؟ دقت کنید که شور بدون شعور به درد نمی‌خورد و علم است که به شور جهت داده و آن را هدایت می‌کند. مسجد و حسینیه باید مدرسه باشد و علم یاد بدهد. استاد مطهری می‌فرمایند که تدین بدون تعمق و تامل ابن ملجم می‌سازد و من می‌گویم شور آدمِ بدون شعور، او را از آن طرف پشت بام می‌اندازد. ثقل مجالس امام حسین باید معرفت‌افزایی و بالابردن دانش باشد محسن اسماعیلی گفت: بیایید از امروز با هم قرار بگذاریم که با صحیفه سجادیه آشتی کنیم و آن را بخوانیم که دریای شعور و راه‌ زندگی است. راز سعادت همین است که شعور را با شور آمیخته کنیم. بر همین اساس، معتقدم که ثقل مجالس امام حسین باید معرفت‌افزایی و بالابردن دانش باشد. یعنی آمیختن عشق و ارادت به اهل بیت با معرفت و دانش نسبت به راهی که در آن قدم پیش گذاشتند.