▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️
⛔ بازخوانی مواضع مرحوم آیتالله یزدی
در محکومیت فتنه ۸۸
♦️چه کسی جز هاشمی بذر تردید در انتخابات را افشاند؟
♦️آیتالله یزدی که همواره در دفاع از ولایت فقیه و آرمانهای انقلاب اسلامی ثابت قدم بود، در ایام غبارآلود فتنه ۸۸ نیز درحالی که برخی خواص روزه سکوت گرفته و اقدامات فتنه گران را محکوم نکردند، آیتالله یزدی از جمله کسانی بود که به صراحت، از همان روزهای نخست فتنه ۸۸ را محکوم و در روشنگری ماجرا برای مردم، کوشش کرد.
♦️آیتالله یزدی در روزهایی که موسوی و کروبی پس از شکست در انتخابات، دروغ بزرگ تقلب را مطرح کرده بودند و با لشگرکشیهای خیابانی سعی در باج گیری از نظام را داشتند، در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: میرحسین موسوی دارد جوهره خود را معرفی میکند و نظام موظف نیست که درباره سلامت انتخابات وی را قانع کند.
♦️آیتالله یزدی خطاب به مرحوم هاشمی نیز که طی نامهای سرگشاده و بدون سلام به رهبر انقلاب اسلامی، تهدید به وقوع فتنه در کشور کرده بود، گفته بود: چه کسی بود که اولین بذر تردید را افشاند؟ قبل از انتخابات چه کسی به مقام معظم رهبری نامه نوشت و گفت که در خیابانها آتش فتنه ایجاد شده و دود آن به چشم این و آن میرود؟ چه کسی جز خود ایشان( مرحوم هاشمی) بذر تردید را افشاند؟ مسئله خیانت و تقلب در انتخابات را چه کسی مطرح کرد و کجا مطرح شد؟ در زمانی که هنوز انتخابات اعلام نشده بود! این چه معنا دارد؟ بذر تردید را چه کسی افشاند؟ باید با آنها برخورد شود. چه گروههایی کمک کردند تا این بذر آبیاری شود و این همه فساد و فتنه در خیابانها ایجاد شده و امنیت کشور را زیر سوال بردند؟
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️
☄
⭕️ #دشمنی_های_آمریکا علیه ملت ایران (بخش یازدهم)
🔷حضرت امام عمق کینه و دشمنی دشمنان نظام را این گونه تبیین فرمودند: «نکته مهمی که همه باید به آن توجه کنیم و آن را اصل و اساس سیاست خود با بیگانگان قرار دهیم، این است که دشمنان ما و جهانخواران تا کی و کجا ما را تحمل میکنند و تا چه مرزی استقلال و آزادی ما راقبول دارند؟ به یقین آنان مرزی جز عدول از همه هویتها و ارزشهای معنوی و الهی مان نمیشناسند. به گفته قرآن کریم هرگز دست از مقاتله و ستیز با شما بر نمیدارند، مگر اینکه شما را از دین تان برگردانند...
🔷آری اگر ملت ایران از همه اصول و موازین اسلامی و انقلابی خود عدول کند و خانه عزت و اعتبار پیامبر و ائمه معصومین علیهم السلام را با دستهای خود ویران نماید، آن وقت ممکن است جهانخواران او را به عنوان یک ملت ضعیف و فقیر و بی فرهنگ به رسمیت بشناسند، ولی در همان حدی که آنها آقا باشند ما نوکر؛ آنها ابر قدرت باشند ما ضعیف، آنها ولی و قیم باشند، ما جیره خوار و حافظ منافع آنها، نه یک ایران با هویت ایران اسلامی». (صحیفه نور، ج ۲۰، ص ۲۳۷)
🔷در یک جمله، ریشه اصلی دشمنی و خصومت آمریکا با نظام جمهوری اسلامی را باید در #ماهیت_استکباری و ظالمانه این کشور و #ماهیت_اسلامی حق طلبانه و ظلم ستیزانه #نظام_جمهوری_اسلامی جستجو نمود. بنابراین با توجه به ماهیت اسلامی جمهوری اسلامی و رویکرد استقلال طلبانه و ایستادگی در برابر نظام سلطه و حمایت از مظلومان و ماهیت استکباری و سلطه جویانه دولت آمریکا، امکان برقراری رابطه میان دو کشور وجود ندارد.
#
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️
☄
⭕️ #دشمنی_های_آمریکا علیه ملت ایران (بخش دوازدهم و پایانی)
🔷با توجه به زیاده خواهی ها و #ماهیت_سلطه_جویانه دولت #آمریکا، امکان برقراری رابطه با این کشور بر اساس احترام متقابل، وجود ندارد و پذیرش رابطه در شرایط کنونی به معنای پذیرش سلطه و چشم پوشیدن در برابر سلطه جویی های این کشور است و ملت ما پیرو مکتبی است که زیر بار ذلت و تحقیر رفتن را جایز نمیداند و ندای #هیهات_منا_الذله امام حسین علیه السلام با عمق جان آنها عجین شده است.
🔷مقام معظم رهبری میفرمایند: «خیلىها بودند از همان اوایل انقلاب، میگفتند آقا حالا که انقلاب پیروز شد، دیگر بس است؛ برویم با آمریکایىها مسائل را تمام کنیم! این معنایش این بود که شعار ظلمستیزى انقلاب تخطئه شود. این را تشویق میکردند. در طول زمان، بودند کسانى که دنبال این بودند؛ یعنى برویم با آمریکا همراه شویم؛ آن کسى که #دشمن_اصلى ماست، برویم زیر بال او؛ به دامن او پناه ببریم. معناى این حرف، فروختن قضیه فلسطین است. معناى این حرف، اغماض کردن از جنایات آمریکا در عراق و افغانستان و امثال اینهاست.
🔷معناى این حرف، چشم بستن بر روى این همه ظلمى است که آمریکا در جهان بر ملتها دارد انجام میدهد. معناى این حرف، یعنى به این مسائل اعتراض نکنیم. خب، عادى کردن روابط معنایش این است که دیگر ملت ایران و مسئولین ایران نتوانند صریح اعتراض کنند و حرفشان را بزنند؛ و یک مرحله آن طرفتر، تدریجاً مجبور بشوند حرف آنها را قبول کنند. خب، این ثبات و استقامت، پر زحمت بود؛ اما بابرکت بود، رحمت الهى را هم جلب کرد، توجه ملتها را هم جلب کرد.»[۱]
[۱] بیانات معظم له در خطبههای نماز جمعه تهران ۸۹/۱۱/۱۵
💥☄💥☄💥☄💥☄💥
☄
⭕️پیامدهای نامطلوب غفلت مسئولین از #اندیشه_های_امام_خمینی (بخش اول)
🔶 #امام_خمینی(ره) براساس کتاب استراتژیک قرآن با ما سخن گفت، در حالی که متاسفانه در چهل سال گذشته برخی مسوولین، درک درستی از اندیشه های قرآنی ایشان نداشته اند. رویکرد به غرب، نشان دهنده عدم فهم درست اندیشه های حضرت امام است.
💠مسئولین آگاه و آشنا به اندیشه های امام شجاعند
🔷جهان امروز درگیر مسائل بغرنجی شده است. جهان امروز از فشارهای زورگویان عالم رنج های بسیاری را تحمل میکند، رنجی که ماحصل اندیشه ها و سیاست های لیبرالیسمی است که پایگاه اصلی آن در دل سکولاریسم و اندیشه جدایی دین از سیاست است حکایت دارد. اگر اندیشه های متعالی حضرت امام خمینی(ره) را به درستی فهم کرده بودیم، امروز قدرتمند تر از همیشه در برابر آمریکا حاضر میشدیم، اما #حضور_قدرتمند در برابر آمریکایی که مردم کشورش در برابر ظلم و نژاد پرستی به خیابان ها ریخته اند، وابسته به #عملکرد_مسوولین_آگاه و آشنا به دیدگاه ها و اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) است تا برای تبیین و عملیاتی کردن آن از ترس، چیزی به دل راه ندهند.
💠مسئولین غریبه به دیدگاه امام خطرناک هستند
🔷مسلما با دولتهایی که نیم نگاه غلیظی به غرب دارند و دستشان دائم به سمت غرب دراز است و به ظرفیتهای خود اعتقادی ندارند، نمیتوان به دنبال احیای آرمان های حضرت امام بود. مقام معظم رهبری دائما بر موضوعات #ایستادگی در برابر آمریکا و در برابر زورگویان عالم و دفاع از حق ملت مظلوم ایران و همه مظلومان جهان تاکید دارند، اما در مقابل این خواسته به حق رهبر انقلاب، جریانی از داخل، که ما از آن به عنوان جریان لیبرال داخلی نام میبریم، در برابر تاکیدات امام و ایشان برای ایستادگی در برابر آمریکا و غرب، از خود مقاومت نشان میدهد، و این گویای آن است که برخی از مسئولین ما با دیدگاه های سیاسی امام و آرمان های متعالی ایشان بیگانه هستند و این یک خطر بزرگ برای هویت جمهوری اسلامی ایران به شمار میرود.
✅مقاومت جواب دارد
مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی با عنوان «اقدام راهبردی برای لغو تحریمها و صیانت از حقوق ملت ایران» که حاشیههای زیادی برای آن ایجاد شد چنانچه کارشناسان سیاسی پیشبینی میکردند از همین ابتدا اثرات مثبت خود را در فرآیند احقاق حقوق ملت نشان داد.
در همین خصوص؛ روز گذشته مشاور امنیت ملی «جو بایدن» در دولت آینده ایالات متحده در یک چرخش جالب توجه نسبت به مواضع دو هفته پیش دموکراتها در قبال ایران گفته است: به برجام برمیگردیم و تحریمها را برمیداریم تا ایران هم برگردد و بعد مذاکره جدید میکنیم.
«جیک سالیوان» تاکید کرده؛ دولت آینده آمریکا میخواهد با بازگشت به برجام، ایران را به پایبندی به این توافق واداشته و برنامه هستهای ایران را کنترل کند. الان اوضاع خطرناکی است، آنها اورانیوم بیشتری غنی کردهاند و ما از برجام خارج شدیم و تنها هستیم.
او افزوده است: آمریکا به توافق پنجسال پیش احترام میگذارد؛ یعنی لغو تحریمهای میلیارد دلاری برای تهران،شدنی است و این زمینه مذاکرات بعدی درباره مسائل گستردهتر را فراهم میکند.
این ادبیات سالیوان حتی اگر به سیاق دیگر رفتارهای دموکراتها تنها به حرف محدود شود، اما شاهد مثال روشنی بر این قاعده کلی در نظام بینالملل است که هر جا بر مواضع و منافع ایستادگی شود، طرف مقابل چارهای جز عقبنشینی نخواهد داشت.
🔹در مورد اخیر نیز چنانچه واضح مینمود، این مصوبه مواضع کشور را برای رسیدن به منافع برجام به ویژه رفع تحریمها محکمتر خواهد کرد و میتواند به ابزاری قدرتمند برای فشار بر طرف مقابل تبدیل شده و آنها را وادار کند که تعهداتشان را انجام دهند.
توجه به این نکته ضروری است که تیم بایدن با توجه به توصیههای اتاق فکرهای خود بنا نداشت راهبرد «فشار حداکثری» را متوقف کند و تنها با برخی تغییرات جزیی و فریبکارانه میخواست همان مسیر را ادامه دهد اما این اظهارنظرهای جدید طی چند روز گذشته نشان داد که تقویت مواضع کشور در قبال زیادهخواهی و قانونگریزی طرف مقابل در همین ابتدای کار تا چه حد توانسته است مثمر ثمر واقع شود.
♦️در این میان البته؛ بازوی رسانهای غربیها با تمرکز بر اظهارنظرهای موافقین و مخالفین این قانون در داخل، تمام تلاش خود را برای ایجاد و القای دو دستگی در داخل کشور به کار بسته تا شاید به هر شکل ممکن بتواند با ایجاد دوقطبی در کشور اثرات تقویت مواضع کشور در برابر غربیها را به حداقل برساند.
نهاد قانونگذاری در نظامهای دموکراتیک اما؛ ابزار بسیار قدرتمندی است که میتواند در بزنگاههای مهم پشتیبان دولتها در تحمیل اراده ملت به بیگانگان باشد، چنانچه آمریکاییها نیز در روند مذاکرات هستهای هر جا نیاز بود پای کنگره را به میان کشیده و با این اهرم نظرات خود را اعمال میکردند.
🔸تداوم این مسیر نیازمند توجه همه طرفهای داخلی به ضرورت افزایش وحدت و انسجام ملی و پشتیبانی از چارچوبهای قانونی و راهبردهای اصولی کشور در حوزه سیاست خارجی است.
اگرچه بیان نظرات موافق و مخالف از سوی دلسوزان نظام به افزایش تضارب آراء و پختهتر شدن برنامههای مبتنی بر قانون در حوزههای مختلف کمک خواهد کرد اما حفظ هوشیاری برای فراهم نکردن زمینه سوء استفاده دشمن از اختلاف نظرهای داخلی الزامی است که تخطی از آن میتواند توان کشور برای دستیابی به حقوق حقه خود را با چالشهای غیرقابل پیشبینی مواجه سازد.
العالم - ایران/ سیاسی
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
▼گزارش روز
خیزش کردها در عراق
اعتراضها در کردستان عراق برای دومین هفته پیاپی به دلیل عدم پرداخت حقوق کارکنان و فساد مالی واداری در اقلیم ادامه دارد. این اعتراضها اینبار برخلاف گذشته که دارای شعارهای اعتراضی بود، با تسخیر و به آتش کشیدن مقرهای سیاسی هر دو حزب اصلی کردستان عراق، یعنی حزب دموکرات و اتحادیه میهنی همراه بود.
گزارههای خبری: 1- یکی از دلایلی که منطقه کردستان عراق با کمبود منابع مالی مواجه است، کاهش درآمدهای آن در نتیجه کاهش فروش نفت و قطع بودجه سالیانه از سوی بغداد است. منطقه اقلیم کردستان عراق روزانه 900 هزار بشکه نفت میفروخته که این رقم به خاطر شرایط کرونا به نصف کاهش پیدا کرده است. منبع درآمدی حاصل شده به طور کامل در اختیار منطقه مرکزی قرار میگیرد. این منطقه قریب به 120 هزار کارمند دارد که این تعداد، یکچهارم جمعیت کنونی کردستان عراق است و درآمد حاصله از فروش نفت کفاف حقوق کارکنان را نمیکند. 2- این اعتراضها منجر به ایجاد زمزمههایی مبنی بر جدایی استان سلیمانیه از دو استان دهوک و اربیل شده است. سلیمانیه به طور سنتی مرکز حزب اتحادیه میهنی و اربیل هم مرکز حزب دموکرات به رهبری بارزانی است. این امر منجر به ایجاد شکافهای سیاسی و متهم کردن احزاب به دسیسه علیه یکدیگر شده است. بهگونهای که حزب دموکرات بارها اعلام کرده که این اعتراضها دسیسه خارجی با همراهی برخی احزاب داخلی است. 3- وضعیت اقتصادی در منطقه کردستان عراق بسیار شکننده شده است. کاهش درآمدهای حاصل از فروش نفت و عدم توان در پرداختها نشان از ناتوانی مسئولین در اداره اقلیم دارد. از سوی دیگر به گفته مخالفان، مشاغل مهم در کردستان تنها در اختیار بستگان و نزدیکان بارزانی و طالبانی است و هیچ فردی خارج از این دایره نمیتواند سمت مهمی در اقلیم داشته باشد. 4- شکاف سیاسی ایجادشده میان دو حزب دموکرات و اتحادیه میهنی میتواند حزب دموکرات را که کارگزار اصلی فعلی در اقلیم کردستان است، به سمت ایجاد رابطه با دولت مرکزی عراق سوق دهد. این فشارهای سیاسی منجر به ایجاد انعطاف در حزب دموکرات برای آغاز مذاکره با دولت مرکزی خواهد شد و این امر میتواند سودای حزب دموکرات در استقلالخواهی را به حاشیه براند و موقعیت سرزمینی عراق را یکپارچهتر از گذشته کند. (نویسنده: محمدرضا فرهادی
⏳🍃
🍃
•[ #در_راه_تمدن_بزرگ_اسلامے 💡 ]•
🎙/ امام خامنهای(حفظهالله):
خطر عمده در مسیر رسیدن به تمدن اسلامی🔻
🔸عمدهترین خطر چیست؟ من در پاسخ به این
سؤال یک روایت میخوانم. فرمود: «انّ اخوف
ما اخاف علیکم اثنان اتّباع الهوی و طول الأمل».
🔹خطر عمده دو چیز است: اوّل، هوسپرستی
و هویپرستی است. تعجّب نکنید؛ از همهی خطرها
بالاتر، همان هوای نفسی است که در دل ماست؛
«انّ اعدی عدوّک نفسک الّتی بین جنبیک»؛
🔸از همهی دشمنها دشمنتر، همان نفس، همان
«من» و همان خودی است که در وجود توست؛
آن منیّتی که همه چیز را برای خود میخواهد.
📆تاریخ: ۱۳۷۹/۰۹/۱۲
#تمدن_نوین_اسلامی
.
.
🆔
⭕️ دو اشارۀ علمی قرآن به #گوش_و_چشم‼️
🏴اللّهمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَج🏴
♡°•°━°•°━━^━━°•°━°•°♡
✨ #درمحضرقرآن
🌸🌸آن روی لباس شهرت و شهوت 🌸
🌷🌷ﻭَﺗَﺮَﻱ ﺍﻟْﻤُﺠْﺮِﻣِﻴﻦَ ﻳَﻮْﻣَﺌِﺬٍ ﻣُّﻘَﺮَّﻧِﻴﻦَ ﻓِﻲ ﺍﻟْﺄَﺻْﻔَﺎﺩِ «٤٩» ﺳَﺮَﺍﺑِﻴﻠُﻬُﻢ ﻣِّﻦ ﻗَﻄِﺮَﺍﻥٍ ﻭَﺗَﻐْﺸَﻲ ﻭُﺟُﻮﻫَﻬُﻢُ ﺍﻟﻨَّﺎﺭُ «٥٠» ﻭ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺭﻭﺯ ﻣﺠﺮﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﻲ ﺑﻴﻨﻲ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻏﻞ ﻭ ﺯﻧﺠﻴﺮ ﺑﻬﻢ ﺑﺴﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺪ. ﺟﺎﻣﻪ ﻫﺎﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﺍﺯ ﻗﻄﺮﺍﻥ (ﻣﺎﺩّﻩ ﻱ ﭼﺴﺒﻨﺪﻩ ﻱ ﺑﺪﺑﻮﻱ ﻗﺎﺑﻞ ﺍﺷﺘﻌﺎﻝ ﻫﻤﭽﻮﻥ ﻗﻴﺮ) ﺍﺳﺖ ﻭ ﺻﻮﺭﺕ ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺁﺗﺶ ﻣﻲ ﭘﻮﺷﺎﻧﺪ.🌷🌷
✅«ﺍﺻﻔﺎﺩ»: ﺟﻤﻊ «ﺻﻔﻮﺩ» ﺑﻪ «ﻛُﻨﺪﻩ» ﮔﻔﺘﻪ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺁﻥ ﺗﻜّﻪ ﻱ ﭼﻮﺏ ﺑﺰﺭﮔﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﻪ ﭘﺎﻱ ﺯﻧﺪﺍﻧﻴﺎﻥ ﻣﻲ ﺑﻨﺪﻧﺪ.
✅«ﺳﺮﺍﺑﻴﻞ»: ﺑﻪ ﻣﻌﻨﻰ ﭘﻴﺮﺍﻫﻦ ﺍﺳﺖ
✅«ﻗﻄﺮﺍﻥ»: ﻣﺎﺩّﻩ ﺍﻱ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺑﺮﺧﻲ ﺩﺭﺧﺘﺎﻥ ﻣﻲ ﮔﻴﺮﻧﺪ ﻭ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺟﻮﺷﺎﻧﺪﻥ ﻭ ﺳﻔﺖ ﻛﺮﺩﻥ ﺁﻥ ﺑﻪ ﺑﺪﻥ ﺷﺘﺮ ﻣﻲ ﻣﺎﻟﻨﺪ ﺗﺎ ﺩﺭ ﺍﺛﺮ ﺳﻮﺯﺵ ﺯﻳﺎﺩ، ﺍﻣﺮﺍﺽ ﭘﻮﺳﺘﻲ ﺷﺘﺮ ﺑﻬﺒﻮﺩ ﻳﺎﺑﺪ. ﺍﻳﻦ ﻣﺎﺩّﻩ، ﺑﺪﺑﻮ ﻭ ﺍﺷﺘﻌﺎﻝ ﺯﺍﺳﺖ.
🔰ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﻋﺬﺍﺏ ﻫﺎﻱ ﻗﻴﺎﻣﺖ، ﺑﺴﺘﻪ ﺷﺪﻥ ﻣﺠﺮﻣﺎﻥ ﺑﺎ ﻏﻞ ﻭ ﺯﻧﺠﻴﺮ ﺍﺳﺖ که خود عذابی فوق عذاب است . مجرمان و شیاطین را دو به دو به هم می بندد که خودش یک نوع عذاب است که حاکی از هم فکر بودن و عمل مشترک آنهاست ﻭ ﺍﻳﻦ ﺩﺭ ﭼﻨﺪﻳﻦ ﺁﻳﻪ ﺫﻛﺮ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ: «ﻭ ﺗﺮﻱ ﺍﻟﻤﺠﺮﻣﻴﻦ ... ﻓﻲ ﺍﻟﺎﺻﻔﺎﺩ» ﻭ «ﺧﺬﻭﻩ ﻓﻐﻠّﻮﻩ»ﻭ «ﺍﺫ ﺍﻟﺎﻏﻠﺎﻝ ﻓﻲ ﺍﻋﻨﺎﻗﻬﻢ».
ﺑﻪ ﻫﺮ ﺣﺎﻝ ﻣﻔﻬﻮم ﺟﻤﻠﻪ" ﺳَﺮﺍﺑِﻴﻠُﻬُﻢْ ﻣِﻦْ ﻗَﻄِﺮﺍﻥٍ" ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺟﺎﻯ ﻟﺒﺎﺱ، ﺑﺪﻧﻬﺎﻯ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻧﻮﻋﻰ ﻣﺎﺩﻩ ﺳﻴﺎﻫﺮﻧﮓ ﺑﺪ ﺑﻮﻯ ﻗﺎﺑﻞ ﺍﺷﺘﻌﺎﻝ ﻣﻰ ﭘﻮﺷﺎﻧﻨﺪ، ﻟﺒﺎﺳﻰ ﻛﻪ ﻫﻢ ﺯﺷﺖ ﻭ ﺑﺪ ﻣﻨﻈﺮ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻫﻢ ﺑﺪ ﺑﻮ، ﻭ ﻫﻢ ﺧﻮﺩ ﻗﺎﺑﻞ ﺳﻮﺧﺘﻦ ﻭ ﺷﻌﻠﻪ ﻭﺭ ﺷﺪﻥ ﻭ ﺑﺎ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﺍﻳﻦ ﻋﻴﻮﺏ ﭼﻬﺎﺭﮔﺎﻧﻪ ﺑﺪﺗﺮﻳﻦ ﻟﺒﺎﺱ ﻣﺤﺴﻮﺏ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ؛ ﭼﺮﺍ ﻛﻪ ﻟﺒﺎﺱ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻯ ﺁﻥ ﻣﻰ ﭘﻮﺷﻨﺪ ﻛﻪ ﺯﻳﻨﺖ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﻫﻢ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﮔﺮﻣﺎ ﻭ ﺳﺮﻣﺎ ﺣﻔﻆ ﻛﻨﺪ، ﺍﻳﻦ ﻟﺒﺎﺱ ﺑﻪ ﻋﻜﺲ ﻫﻤﻪ ﻟﺒﺎﺳﻬﺎ ﻫﻢ ﺯﺷﺖ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻫﻢ ﺳﻮﺯﺍﻧﻨﺪﻩ ﻭ ﺁﺗﺶ ﺯﻧﻨﺪﻩ ﺍﺳﺖ. این لباس تجسم همان لباس شهوت و تفاخر است که در دنیا پوشیده است، آن روز علاوه بر زشتی و... چهره را با رسوایی میپوشاند.
#قرآن
🌺🍃🌸
🍃
🌸
#مطالب_زیبای_آیات
🔰 سیمای انسانها در قیامت 🔰
✍ در قرآن سیمای انسانهای گوناگون چنین بیان شده است:
👈رو سفیدان.
«تبیضّ وجوه»
👈رو سیاهان.
«وجوههم مسودّة»
👈شادان.
«وجوه یومئذ ناضرة»
«وجوه یومئذ ناعمة»
👈گرفته و غمگین.
«وجوه یومئذ باسرة»
👈خندان.
«وجوه یومئذ مسفرة ضاحکة مستبشرة»
👈غبار گرفته و گرد زده.
«وجوه یومئذ علیها غبرة»
👈خوار و ذلیل.
«وجوه یومئذٍ خاشعه»
📚.کتاب ۴۰۰ نکته از تفسیر نور.
⭕️تقسیم بندی یاران #امام_زمان (عجل الله فرجه)
✍🏻یاران امام مهدی (علیه السلام) به چهار گروه تقسیم می شوند:
1️⃣اوتاد
🔺افرادى هستند که به اندازه یک چشم برهم زدن از خداى خویش غفلت
نمى کنند و به دنبال مال #دنیا نیستند مگر آن چه که نصیب و روزى آنها شود و خطاها و لغزش هایى که از افراد دیگر صادرمى شود از آنها سر نمى زند و
(درخصوص غیر پیامبران) در آنها عصمت شرط نیست، آن عصمتى که از شرایط قطب است. این گروه بى واسطه با حضرت مهدى علیه السّلام در ارتباط هستند.
2️⃣ابدال
🔺ابدال یک درجه از اوتاد پایین تر و در مرحله بعدى هستند که ممکن است گاهى ازآنهاغفلتى صادر شود ولى بلافاصله با تذکر و تنبّه آن غفلت را از خود دور
مى کنند و هرگز #گناه عمدى از آنها
سر نمى زند.
3️⃣نجباء
🔸️در رتبه ی بعد از ابدال قرار دارند و با دو واسطه (اوتاد و ابدال) با حضرت علیه السّلام در ارتباط هستند.
4️⃣صلحاء
🔸️افراد باتقوایى هستند که متصف به صفت عدالت هستند، اما ممکن است گاهى اوقات از آنها خطایى سرزند که بلافاصله #استغفار کرده و پشیمان
مى شوند همان طور که خداوند متعال مى فرماید: هرگاه گروهى از شیاطین در دل اهل تقوى وسوسه و خیالاتى واردکنندبلافاصله آنها متذکر شده و همان دم #خدا را به یاد آورده آگاه و بینا
مى شوند.(۶)
🔸️صلحاء با سه واسطه با حضرت مهدى علیه السّلام در ارتباط هستند.(۷)
◀️اگر یکى از اوتاد کم شود، یکى از ابدال جایگزین او مى شود و جاى آن ابدال را یکى از نجباء پر مى کند و به جاى او یکى از صلحاء وارد دستۀ نجباء مى شود و هرگاه یکى ازصلحا کم شودازبقیۀ مردم که صلاحیت و لیاقت داشته باشند جایگزین صلحاء مى شوند.(۸)
📚منابع
1-سوره ملک آیه ۳۰
۲- امام حاضر،مدیرناظر صص۷۶-۷۵
۳-مصباح کفعمی ص۵۳۴ حاشیه بر دعای ام داوود
۴-کافى،ج ۳،ص ۱۴۱
۵-تاریخ غیبت کبری ،محمدصدر ص۱۹۵ به نقل ازغیبت طوسی ص۱۰۲
۶- اعراف /۲۰۱
۷- امام حاضر ، مدیر ناظر ص
۸- مصباح کفعمى،ص ۷۰۴
❁﷽❁
💢علامه (ره) در مورد چگونگی بروز عواطف می فرماید:
«الذین ینفقون فی السراء والضراء و الکاظمین الغیظ والعافین عن الناس»(آل عمران/١٣٤)«سراء»پیشامدی است که مایه مسرت آدمی باشد و«ضراء» هر چیزی است که مـایه بـد حـالی انسان شود.
البته ممکن است این دو کلمه به معنای «یسر»و «عسر»نیز درنظر گرفته شود.
«کـظم» در مـورد انـسانی به کار می رود که پر از خشم باشد؛اما مصمم است که خشم خـود را بـروز ندهد و«غیظ»به معنای هیجان طبع برای انتقام دراثر مشاهده ناملایمات است برخلاف (غضب)که بـه مـعنای اراده انتقام است؛
به همین دلیل گفته می شود خداوند غضب میکند ولی گفته نمی شود کـه غـیظ می کند.
#شهید_محسن_فخری_زاده
📚المیزان طباطبایی، ١٣٨٦، ج ٤: ٢٨
🆔
🌷۱۲ بارفرموده:
به خدا پناه ببرید،
ازخدا کمک بخواهید،
نیازبه ارتباط باخدا دارید:
🌷۱....فَاسْتَعِذْ بِاللَّهِ... (٢٠٠)اعراف
🌷۲...َ فَاسْتَعِذْ بِاللَّهِ... (٩٨)نحل
🌷۳...ِ فَاسْتَعِذْ بِاللَّهِ.... (٥٦)غافر
🌷۴....فَاسْتَعِذْ بِاللَّهِ... (٣٦)فصلت
🌷۵...أَنْتُمُ الْفُقَرَآءُ إِلَى اللَّه...ِ (١٥)فاطر
🌷۶...انتم الفقراء.... (٣٨)محمد
🌷۷...َاسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ..(٤٥)بقره
🌷۸..اسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاة...َ (١٥٣)بقره
🌷۹...اسْتَعِينُوا بِاللَّهِ...(١٢٨)اعراف
🌷۱۰َ..قُلْ رَبِّ أَعُوذُ بِكَ مِنْ هَمَزَاتِ الشَّيَاطِينِ (٩٧)مومنون
🌷۱۱...ِ قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ (١)فلق
🌷۱۲...ِ قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ (١)ناس
✍ تفسیر سوره بقره آیات(۷۶_۷۷)
6⃣7⃣ وَ إِذٰا لَقُوا اَلَّذِینَ آمَنُوا قٰالُوا آمَنّٰا وَ إِذٰا خَلاٰ بَعْضُهُمْ إِلىٰ بَعْضٍ قٰالُوا أَ تُحَدِّثُونَهُمْ بِمٰا فَتَحَ اَللّٰهُ عَلَیْكُمْ لِیُحَاجُّوكُمْ بِهِ عِنْدَ رَبِّكُمْ أَ فَلاٰ تَعْقِلُونَ.
و[همین یهودیان ] چون با کسانی که ایمان آورده اند برخورد کنند، می گویند: «ما ایمان آورده ایم.» و وقتی با همدیگر خلوت می کنند، می گویند: «چرا از آنچه خداوند بر شما گشوده است، برای آنان حکایت می کنید تا آنان به [استناد] آن، پیش پروردگارتان بر ضد شما استدلال کنند؟ آیا فکر نمی کنید؟»
🔰امام باقر علیهالسلام فرمود گروهی از یهودیان بیغرض هنگامی که با مسلمانان روبهرو میشدند اوصاف پیامبر اکرم(ص) را که در تورات مذکور بود برای آنان شرح میدادند.
این جریان به گوش بزرگان آنان رسید و آنها در صدد جلوگیری برآمده که چرا اوصاف و نشانههای محمد ص را برای مسلمانان بازگو میکنید؟ اگر آنچه در تورات است به آنها خبر دهید روز قیامت بر ضد شما به کار میگیرند.
♻️انسان وقتی حقیقت را میفهمند باید از آن پیروی کند و نباید با ارعاب و تهدید دیگران و نفوذ مقام این و آن حقیقت را نادیده بگیرند « قالوا اتحدثونهم بما... ».
ایبسا اگر در آن روز دانشمندان کتمان حق نمیکردند اینهمه یهودی و مسیحی وجود نداشت.
♻️در نظر منحرفان کتمان حقیقت برای حفظ موقعیت نشانه عقل است درصورتیکه خلاف عقل است « اتحدثونهم.....افلاتعقلون »
7⃣7⃣ أَ وَ لاٰ یَعْلَمُونَ أَنَّ اَللّٰهَ یَعْلَمُ مٰا یُسِرُّونَ وَ مٰا یُعْلِنُونَ.
آیا نمی دانند که خداوند آنچه را پوشیده می دارند، و آنچه را آشکار می کنند، می داند؟
🔰ایمان و حضور به علم خداوند انسان را از خطاها باز میدارد « اولایعلمون ان الله یعلم... »
♻️در نزد خداوند آشکار و نهان یکسان است « یعلم مایسرون وما یعلنون »
✍انسان سه گونه میمیرد:
🔴مرگ روح
🔴مرگ وجدان
🔴مرگ جسم
👈مرگ روح یعنی :
شکستن وقار و غرور یک انسان به
دست دیگری...
👈مرگ وجدان :
یعنی استفاده از انسانها برای
مقاصد شخصی بدون هیچ گونه
پشیمانی و ترحمی...
👈مرگ جسم :
یعنی ایستادن نفس و تپش قلب...
دردناکترین مرگ ها، مرگ روح است
وحشتناک ترین مرگ ها، مرگ وجدان
و آسان ترین مرگ ها مرگ جسم!
✍ معارف قرانی
👈کل جهان،برای بشر:
هُوَ الَّذِي خَلَقَ لَكُمْ مَا فِي الْأَرْضِ جَمِيعًا ٢٩بقره
👈کل جهان دراختیاربشر:
أَنَّ اللَّهَ سَخَّرَ لَكُمْ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ٢٠لقمان
👈بشربرای عبادت خدا:
وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ (٥٦)ذاریات
👈عبادت خدا برای باتقواشدن:
يَآ أَيُّهَا النَّاسُ اعْبُدُوا رَبَّكُمُ الَّذِي خَلَقَكُمْ وَالَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ (٢١)بقره
👈تقوا،راه فلاح وخوشبختی
وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ (١٨٩)بقره