⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️
☄
⭕️مرز میان جوان مؤمن سکولار و جوان مؤمن انقلابی (بخش سوم)
🔶 #جوانان یکی از مهمترین و با ارزشترین نیروی کارآمد و توانای جامعه به شمار میآیند که بسیاری از گرههای کور و پیچیده جامعه به دست آنها باز شده است. در این نوشتار سعی داریم به برخی از #ویژگیهای_ممتاز و شاخص های #جوان_مؤمن_انقلابی (جوان تراز انقلاب اسلامی) اشاره کنیم، شاخصهای بسیار مهمی که در واقع مبین و مشخص کننده مرز میان جوان مؤمن سکولار و جوان مؤمن انقلابی است.
3⃣جهادگر و مبارزه با استکبار
🔷پازل فکری، سیاسی، علمی و اجتماعی #جوانمؤمنانقلابی در اتمام ابعاد زندگی، در راستای #تحلیل_صحیح و جامع از #نقشه_دشمن است؛ از این رو همواره سعی میکند با اقدام صحیح و به موقع، در صف مقدم جهاد علیه استکبار حاضر شده و اجازه نفوذ و پیشروی دشمن را به مرزهای فکری، فرهنگی، دینی و اجتماعی و اقتصادی ندهد. وقتی در کرسی تحصیل علم، تدریس، تحقیق و تبلیغ قرار میگیرد، همچون افراد خنثی، منزوی و بی اثر وارد نمیشود، بلکه در جهت مقهور و ناامید کردن دشمن از هیچ گونه تلاش و #جهاد_علمی دریغ نمیورزد.
🔷در #عرصههای_اقتصادی و جهش تولید نیز به خوبی وظیفه #حمایتگری خود را از #تولید، به منصه ظهور میرساند و هیچ گاه به خود اجازه نمیدهد که با مصرف کالای خارجی و استفاده از اجناس استکباری همچون آمریکا، پرچم استکبار برافراشته شود. در واقع این چنین #روحیه_جهادگری و #استکبار_ستیزی ریشه در فرامین الهی دارد که خطاب به مؤمنین میفرماید: «چرا در راه خدا، و (در راه) مردان و زنان و کودکانی که (به دست ستمگران) تضعیف شدهاند، پیکار نمیکنید؟! همان افراد (ستمدیدهای) که میگویند: «پروردگارا! ما را از این شهر (مکه)، که اهلش ستمگرند، بیرون ببر! و از طرف خود، برای ما سرپرستی قرار ده! و از جانب خود، یار و یاوری برای ما تعیین فرما!»[۱] #ادامهدارد...
پینوشت
[۱] سوره مبارکه النساء آیه ۷۵ «وَما لَکُم لا تُقاتِلونَ فی سَبیلِ اللَّهِ وَالمُستَضعَفینَ مِنَ الرِّجالِ وَالنِّساءِ وَالوِلدانِ الَّذینَ یَقولونَ رَبَّنا أَخرِجنا مِن هٰذِهِ القَریَةِ الظّالِمِ أَهلُها وَاجعَل لَنا مِن لَدُنکَ وَلِیًّا وَاجعَل لَنا مِن لَدُنکَ نَصیرًا».
منبع: وبسایت راسخون
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️
☄
⭕️بایسته های رقابت سیاسی سالم (بخش دوم)
🔶از مؤلفه های اساسی #رقابت_سالم میان احزاب و گروه های سیاسی، و حاکم شدن #عقلانیت بر رقابت های سیاسی است. رقابت سیاسی برای اینکه مفید و سازنده باشد باید شرایط و ضوابطی داشته باشد که مهمترین بایسته ها و شاخصه های رقابت سیاسی سالم عبارتند از:
💠 #قانون_مداری
🔷اولین شاخصه رقابت سیاسی سالم، #توجهبهقوانین و مبنا قرار دادن آن توسط احزاب و گروه های سیاسی در رقابت هاست. #قانونمندی و قاعده مندی رفتارهای سیاسی و از جمله #رقابتهای_سیاسی نقش مهمی در ایجاد فضای رقابت سیاسی سالم دارد و احزاب و گروه های سیاسی با رعایت چارچوب های مشخص شده در قوانین و مقررات کشور گام مهمی در جهت فراهم نمودن رقابت سیاسی سالم برخواهند داشت. اساساً جامعه بدون نظم و قانون به هرج و مرج خواهد انجامید و ضرورت وجود نظم وقانون در جامعه بر کسی پوشیده نیست،
🔷و #رقابت_سیاسی نیز به عنوان بخشی از ابعاد جامعه نیازمند قوانین و ضوابطی است که از لجام گسیختگی و بی انضباطی آن جلوگیری نماید، بی توجهی و رعایت نکردن قوانین در رقابت های سیاسی، زمینه ساز رقابت ناسالم و مخرب خواهد بود. #قانون_مداری در رقابت های سیاسی تنها محدود به عرصه تبلیغات انتخاباتی نبوده و #تمکینبهقانون همه روند انتخابات را در بر می گیرد؛ از بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی توسط شورای نگهبان و تمکین به نتایج آن گرفته، تا تبلیغات انتخاباتی و رقابت ها در این زمینه و پذیرش نتایج انتخابات و قواعد مردم سالاری.
🔷متأسفانه مشاهده می شود که #برخی_افراد و #جریانهای_سیاسی تا جایی قانون را می پذیرند که با منافع آنها در تعارض نباشد و آنگاه که قانون مطابق میل و خواسته آنها نبود، آن را نپذیرفته و زیر سؤال می برند. در کشور ما ساز و کار قانونی احراز صلاحیت های نامزدهای انتخاباتی مشخص شده و این مسئولیت بر عهده شورای نگهبان گذاشته شده است و این شورا موظف است به مرّ قانون عمل کرده و بر اساس مدارک و مستندات قطعی حکم کند. اگر هر فرد و جریان سیاسی به بهانه احراز نشدن صلاحیت، به خود اجازه دهد که تصمیمات این نهاد را مورد خدشه قرار دهد، فلسفه وجودی نهادی به عنوان مرجع احراز صلاحیت ها که حرف آخر را بزند زیر سؤال خواهد رفت. #ادامهدارد...
نویسنده: علی مجتبی زاده
منبع: وبسایتمرکزمطالعات وپاسخگوییبهشبهات
#انتخابات
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️چگونگی دستیابی به #نامزد_اصلح ریاستجمهوری (بخش پنجم و پایانی)
🔶در خصوص راههای دستیابی به #کاندیدای_اصلح نکات زیادی وجود دارد، اما نگاهی به برخی رهنمودهای #امام_خمینی (ره) و #مقام_معظم_رهبری در این زمینه، بیش از بقیه موارد راهگشا است؛ به طور خلاصه از جمله راههای شناخت #کاندیدای_اصلح مورد زیر است:
💠مراقبت در مقابل تبلیغات کاذب و عدم تأثیرپذیری از آنها:
🔷دشمنان انقلاب و نظام اسلامی که در چهلودو سال گذشته همواره پایان انقلاب و شکست نظام را آرزو داشته و القاء کرده اند، برای پیشبرد دشمنی خود از #ابزار_تبلیغی، رسانهای و #جنگ_روانی استفاده فراوانی نموده و دست به تخطئه و #فریب در شرایط و موقعیت های سرنوشت ساز زده اند. #انتخابات یکی از موقعیت های سرنوشت سازی است که #دشمن نیز تبلیغات کاذب، #اقدامات_رسانهای و جنگ روانی خود را بر آن متمرکز و تشدید میکند.
🔷در چنین شرایطی دشمن برای کمک به جریانات و چهره های غرب گرا، نفوذی و واداده و #تخریب جریانات و چهرههای انقلابی، جهادی و کارآمد، از ابزار رسانه ای و تبلیغی خود سود می جوید که خنثی سازی آن نیاز به شناخت و تجربه دارد.
🔷در این راستا #مقاممعظمرهبری میفرمایند: «در طول این چهل سال - و اکنون مانند همیشه - #سیاست_تبلیغی و رسانه ای #دشمن و فعال ترین برنامه های آن، #مأیوسسازیمردم و حتی #مسئولان و مدیران ما از آینده است. خبرهای دروغ، تحلیل های مغرضانه، وارونه نشان دادن واقعیت ها، پنهان کردن جلوه های امیدبخش، بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن یا انکار محسنات بزرگ، برنامه های همیشگی هزاران رسانه صوتی و تصویری و اینترنتی دشمنان ملت ایران است؛ و البته دنباله های آنان در داخل کشور نیز قابلمشاهدهاند که با استفاده از آزادی ها در خدمت دشمن حرکت میکنند.» [بیانیه گام دوم انقلاب]
منبع: سایت بصیرت
#انتخابات
#نامزد_اصلح
✨🔸✨🔸✨🔸✨🔸✨
✨
⭕️اسراف و تبذير در قرآن (بخش هشتم)
💠 #اسراف موجب تنگدستی و فقر است و ميانهروی مايه توانگری
🔷در حديثی از امام علی(ع) آمده است كه «القصد مثراة و السرف مثواة؛[وسائل،۱۵/۲۵۸] اقتصاد و ميانهروی موجب ثروتمندی، و #اسراف و ولخرجی موجب سقوط و فقر ميگردد. و نيز امام زينالعابدين(ع) از رسول خدا(ص) نقل ميفرمايد كه فرمود: «ثلاث منجيات فذكر الثالث القصد فی الغنی و الفقر؛[همان] حضرت رسول سه عامل برای نجات معرفی ميفرمايند كه سومين آن #ميانه_روی و #اعتدال در توانگری و نيازمندی است. پس افراد توانگر هم حق ندارند به بهانهی اينكه امكانات مالی وسيع دارند به اسراف پردازند. نكته مهمی كه از اين حديث استنباط ميشود اين است كه #اسراف و #تبذير موجب فقر و تنگدستی است.
💠اسرافی كه هميشه حرام است
🔷 #سهقسماسراف است كه در همه جا و در همه حالات حرام است و اختصاص به شخص يا زمان، يا جای خاصی ندارد.
1⃣ #ضايعكردنمال و بیفايده كردن آن، هر چند آن مال كم باشد. مانند بقيه ظرف آب را ريختن در جايی كه آب كمياب باشد و به آن مقدار، رفع نياز ميگردد. يا لباسی را كه قابل استفاده شخصی يا ديگران است، پاره كردن و يا دور انداختن و يا خوراكی را نگهداشتن و به ديگری ندادن، تا اينكه ضايع و تباه شود و يا دادن مال به دست صغيری كه آن را تلف ميكند و نظاير اينها.
🔶حضرت صادق(ع) ميوه نيمخوردهای را ديدند كه از منزل ايشان بيرون انداخته شده بود. آن حضرت ناراحت و خشمگين شدند و فرمودند: «اين چه كاری است كه كرديد؟ اگر شما سير شدهايد، بسياری از مردم هستند كه سير نشدهاند، پس به آنهايی كه نيازمندند بدهيد». متاسفانه در حال حاضر میبينيم در جامعه اسلامی، چه مقدار از غذاها و يا ميوههايی كه قابل استفاده است، در سطلهای آشغال و زبالهدان ها ريخته ميشود! در حالی كه افراد بسياری به آن نياز دارند. نسبت به دور ريختن باقیماندهی طعام بخصوص خرده نان (مگر در صحرا برای حيوانات) روايات تهديدآميزی رسيده است كه ذكر آنها موجب طول كلام است.
2⃣ #خوردنچيزهایمضر هم اسراف است. از موارد #اسراف، صرف كردن مال است، در آنچه به بدن ضرر برساند، از خوردنی و آشاميدنی و غير آنها؛ مانند خوردن چيزی پس از سيری، هرگاه مضر باشد، چنانچه صرف مال در آنچه كه برای بدن نافع و به صلاح آن است، اسراف نيست.
3⃣ #صرفكردنمال در #محرمات اسراف است. صرف كردن مال در مصرف هايی كه شرعا حرام است، مانند خريدن شراب و آلات قمار و اجرت فاحشه و خواننده و رشوهدادن به حكام، و صرف نمودن مال در چيزی كه ظلمی در بر دارد، يا ستمی به مسلمانی ميرساند و نظير اينها، و در چنين مواردی از جهت مخالفت امر خدا معصيت است، يكی گناه بودن اصل عمل، و يكی #اسرافبودن صرف مال در آن موارد. #ادامهدارد...
نویسنده: محمدرضا عطايی - مجلة مشكاه، ش ۵۵
منبع: وبسایتمرکزمطالعات و پاسخگویی به شبهات
#اسراف
⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️
☄
⭕️مرز میان جوان مؤمن سکولار و جوان مؤمن انقلابی (بخش چهارم)
🔶 #جوانان یکی از مهمترین و با ارزشترین نیروی کارآمد و توانای جامعه به شمار میآیند که بسیاری از گرههای کور و پیچیده جامعه به دست آنها باز شده است. در این نوشتار سعی داریم به برخی از #ویژگیهای_ممتاز و شاخص های #جوان_مؤمن_انقلابی (جوان تراز انقلاب اسلامی) اشاره کنیم، شاخصهای بسیار مهمی که در واقع مبین و مشخص کننده مرز میان جوان مؤمن سکولار و جوان مؤمن انقلابی است.
4⃣وظیفه شناس و تعهدپذیر
🔷 #دینداری و #انقلابگرایی با شعار دادن محقق نمیشود؛ کما اینکه مقام رهبری نیز بیان فرمودند: «با شعار دادن نه یک کشور را، بلکه یک ده [روستا] را هم نمیشود درست کرد و اداره و آباد نمود؛ در کنار شعار دادن [رجز خواندن] عمل کردن نیز لازم است».[۱]
🔷اگر یاران امام حسین (ع) در سال ۶۱ هجری با وظیفه شناسی و شجاعت تمام در برابر سپاه عمر بن سعد رجر میخواندند، در #میدان_عمل هم نشان دادند که تا آخرین قطرهی خونی که در بدن دارند، حامی و پشتیبان ولی و امام خود هستند.
🔷 #جوان_مؤمن_انقلابی نیز در عصر غیبت با اشراف کامل، نسبت به جنگ تمام عیار اقتصادی، سیاسی و بین المللی، و با درک و فهم شرایط جنگی موجود، به تعهدات علمی، اقتصادی و سیاسی خود در برابر جامعه اسلامی جامه عمل میپوشاند، و دینداری و استکبار ستیزی او تنها لقلقه زبان نیست. #ادامهدارد...
پینوشت
[۱] بیاناتمقاممعظمرهبرى به مناسبت روز مبارزه با استکبار جهانى ۷۵/۸/۹
منبع: وبسایت راسخون
⭕️ #کارآمدی و توانایی حلّ مشکلات، ملاک مردم برای رأی دادن
🔹امّا در مورد مسئلهی #مشارکت، که بعضی نگرانند مشارکت کم خواهد شد. بنده به نظرم این جور میرسد که در مشارکت مردم - حالا گروههای خاص را کار نداریم؛ یک گروه ممکن است دنبال فلان اسم یا فلان جناح یا فلان عنوان باشند؛ اینها را کار نداریم - عامّهی مردم و #عموم_مردم دنبال اسم این و آن نیستند؛ عامّهی مردم دنبال این هستند که ببینند چه کسی دارای یک #مدیریّتی است، [دارای] یک #قوّت_عمل یا قوّت ارادهای است، [دارای] یک کارآمدیای است که میتواند #مشکلات_کشور را از میان بردارد؛ دنبال این هستند.
🔹اینکه حالا چه کسی با چه نامی، با چه عنوانی و از چه جناحی وارد میدان بشود، برای عموم مردم مطرح نیست؛ برای گروههای خاص چرا، امّا برای عموم مردم نخیر. اگر نامزدهایی که امروز در صحنهاند بتوانند بیان کنند و به مردم نشان بدهند که دارای این کارآمدی هستند، #مردم پای صندوقها هم میروند و #مشارکتبالایی هم خواهد بود انشاءالله به توفیق الهی. مهم این است که #نامزدها بتوانند مردم را قانع کنند، مردم را به این نتیجه برسانند که این آقا یا این اشخاص میتوانند کشور را اداره کنند، مدیرند، مدبّرند، باصداقتند؛ باید #صداقت_افراد شناخته بشود و کسانی باشند که #دردهای_جامعه را بشناسند.
بیاناتمقاممعظمرهبری درارتباطتصویریبا نمایندگان مجلسشورایاسلامی ۱۴۰۰/۳/۶
منبع: وبسایتدفترحفظونشرآثار مقاممعظمرهبری
#امام_خامنهای
⭕️ #اعتدال و میانهروی
🔹هر چیز از حد میانه و وسط به طرف افراط یا تفریط تمایل پیدا کند، عکسِ نتیجه مطلوب را خواهد داشت؛ کلّ شَیءٍ جاوَزَ حَدهُ، إِنْقَلَبَ إِلی ضِدهِ (هر چیز از حدش بگذرد، به ضد آن تبدیل میگردد).
🔹بنابراین، #میانهروی در غضب، شهوت، خواب، خوراک و هر کار دیگر، مُنجی و نافع است، و دو طرف زیاده و نقیصه آن مُضر و مُهْلِک، مگر امری که لا حَد لَهُ (ذکر و یاد خداست). [۱]
📕در محضر بهجت، ج۱، ص۳۳
[۱] ر.ک: اصولکافی ج۲ ص۴۹۸؛ وسائلالشیعة ج۷ ص۱۵۴
منبع: وبسایتمرکزتنظیمونشرآثار آیتاللهالعظمیبهجت
⭕️ #تقویتواقعیتولیدملّی؛ موفّقترین راه برای خنثی کردن و رفع تحریمها
🔹این روزها چون صحبت تحریم و تحریمها و مانند اینها است -البتّه مدّتها است و چند سال است که بحث تحریمها مطرح است، این روزها هم مطرح است- به نظر ما #بهترین و #موفّقترینکار برای خنثی کردن تحریمها همین تلاش واقعی -نه تلاش شعاری؛ تلاش واقعی- برای #تقویتتولیدملّی است. اگر ما توانستیم #تولید_ملّی را درست تقویت کنیم، به معنای واقعی کلمه تقویت کردیم و دنبال کردیم، با برنامهریزی، با پیگیری این را دنبال کردیم، مطمئن باشید که #تحریمها اوّل #خنثی میشوند، بعد هم برطرف میشوند؛ یعنی طرف مقابل وقتی دید که کشور از تحریم ضربه نخورد و زنده شد و تلاش درونی او بیشتر شد، خودش ناگزیر میشود که تحریم را بردارد.
بیاناتمقاممعظمرهبری۱۴۰۰/۲/۱۲
منبع: وبسایتدفترحفظونشرآثار مقاممعظمرهبری
⭕️ #امام_خمینی(ره):
🔷اینجا #کشور_اسلام است. اینجا نه کرملین، قابل این است که ذکری ازش بشود، و نه کاخ سیاه؛ اینجا کشور رسول خداست، اینجا کشور حضرت صادق است، اینجا پاسدارهای ما شرافت دارند بر کاخ نشینها، اینجا بسیجیهای ما و امت ما شرافت دارند بر تمام کاخنشینهای عالم و همه کسانی که ادعای پوچ خودشان را میکنند و گمان میکنند که باید عالم پیش آنها خاضع باشد.
📕صحیفه امام، ج ۲۰، ص ۱۶۰
#امام_خمینی
🔴مردم ایران سواد رسانه ای ندارند انها را بمب باران خبر راست ودروغ کنید واینده سیاه وناامید کننده (۱)
..سخنان تکاندهنده «گیورا ردلر » خاخام صهیونیستی علیه ملت ایران خطاب به رسانه های غربی*
🕳راست و دروغ را بهم بریزید و معجونی از اخبار جهت دار درست کنید. مردم ایران سواد رسانه ای ندارند ، مطالعه ندارند، تمام حرفهای شما را باور خواهند کرد. من اطمینان دارم شما موفق خواهید شد.
آنهارافریب دهیدتا از همه چیز و از همدیگر متنفر شوند تا #برده ماشوند!!!
🔰. یک خاخام صهیونیستی بنام «گیورا ردلر » در جلسه ای با مدیران و کارکنان رسانه های ضدایرانی ( بی بی سی ، منو تو ، صدای آمریکا ، ایران اینترنشنال و...) در لندن مطالب مهمی بیان کرده که برای نخستین بار منتشر میشود:
♦️ شما کار مهمی دارید و برای اسراییل خدمات مهمی انجام میدهید. من از صمیم قلب ازشماتشکر می کنم. نگران هزینه نباشید، دوستان ما هستند. عربستان قبول کرده همه هزینه ها را بدهد. اما کار شما چیست؟!
👈🕳 ایران را سیاه سیاه نشان دهید.
کاری کنید که ایرانیها از همه چیزوهمه کس و از یکدیگر متنفر شوند.
آنها را بمباران خبری کنید. هرلحظه وهرساعت ، با خبرهای ناامید کننده و ترسناک .
مردم ایران را دائم بترسانید ، شکنجه روحی بدهید.!!!
🕳. مردم ایران ادعای آقایی می کنند ، اما اقای دنیا ماییم و همه برده ما هستند.
آنها را تحقیر کنید . با انواع فیلمها و مستندات غربی تحقیرشان کنید.
آنها نباید احساس غرور و افتخار کنند
✨🔸✨🔸✨🔸✨🔸✨
✨
⭕️ #پانزده_خرداد سرآعاز نهضت امام خمينی (بخش دوم و پایانی)
🔷 #حادثه_فيضيه اثر عظيمی در اجتماع و مردم داشت. عصر دوم فروردين ۱۳۴۲ منزل حضرت امام (ره) مرکز اجتماع مردم و روحانيون مبارز شد. #امام در همان لحظه اول آگاهی از #حملهبهفيضيه، نقش سازنده يک #رهبر را ايفا کرد. ایشان گفت بايد به #فيضيه بروم و ببينم به طلبه ها چه ميگذرد. در همان حالی که بسياری، روحانيت را شکست خورده ميديدند، امام در وضعيت پيش آمده پيروزی را مشاهده ميکرد. آيت الله سيد محسن حکيم که مقيم نجف بود پس از اطلاع از وضع دولت در مقابل روحانيت، از علمای قم دعوت کرد تا به عراق مهاجرت نمايند.
🔷 #امام در نشستی که با مقامات روحانی قم داشت، متن تلگراف آقای حکيم را مورد بررسی قرار دادند و پس از مشاوره و تبادل نظر به اين نتيجه رسيدند که مهاجرت از ايران، جز خالی کردن ميدان، برای رژيم و بی رهبر و سرگردان کردن مردم مبارز و تازه به پا خاسته، چيزی در بر ندارد. بعد از آن حکومت پهلوی تصميم ميگيرد تا طلاب را به سربازی بفرستد تا خشم خود را از حرکت های مدبرانه امام ابراز دارد در تاريخ ۲۰ فروردين ۱۳۴۲ زمان اعزام روحانيان قم و اصفهان به سربازی صادر شد و مأموران رژيم با طرز وحشيانه ای در کوچه و خيابان ها به دستگيری روحانيان جوان پرداختند.
🔷همزمان با فرا رسيدن ماه محرم، #امام_خمینی (ره) اعلاميه صادر کرد و خطاب به گويندگان اسلامی و سران هيأت های عزاداری، شيوه سوگواری در عاشورا و عاشوراها را نشان داد. به دنبال صدور اين اعلاميه، محافل و #مجالس_عزاداری حضرت سيد الشهدا(ع) راه صحيح و مسير اصلی را باز يافت، و #جلوه_انقلابی به خود گرفت. اکثريت قريب به اتفاق گويندگان اسلامی، از مرکز شهر و اطراف آن و نيز بسياری از شهرستان ها در منابر، به روشنگری و افشاگری پرداختند و عليه #اعمالخيانتبار #رژيم_شاه و نقشه های استعماری او عليه اسلام و ايران سخن راندند.
🔷خطرات روز افزون صهيونيسم را بازگو کردند، با بررسی جنايات پادشاهان گذشته، #ماهيت_شاه را نشان دادند، برای نخستين بار بود که در دسته های عزاداری عليه اسرائيل شعار داده ميشد. اين حرکت حماسی مردمی و پشتيبانی بیدريغ توده ها از امام و اوج نهضت ضد #انقلاب_سفيد که با فرا رسيدن محرم ۴۲ ايران زمين را به لرزه درآورده بود، #شاه را سخت وحشت زده ساخت. به دنبال اين جريان تظاهرات تاريخی يازدهم محرم به وقوع پيوست و شعارهای «خمينی، خمينی، بت شکنی خمينی»، «خمينی تو فرزند حسينی» در فضای مسجد شاه، طنين افکن شد.
🔷 #تماماينجريانات به #تدبيرحکيمانهامام (ره) و هدايت و رهبری ايشان بود و رژيم اين را به خوبی دريافته بود، لذا فهميد بايد به مرکز روحانيون حمله برد. شب ۱۲ محرم ۱۳۸۳ق، مطابق با خرداد ۴۲ حمله رژيم شاه به سنگر روحانيت آغاز شد. آدم دزدان سازمان امنيت، در مرکز و بسياری از شهرها به آدمربايی دست زدند و روحانيان مبارز، گويندگان اسلامی و پيروان راه خمينی را هرجا که يافتند دستگير و روانه زندان کردند. ساعت ۳/۵ بعد از نيمه شب ۱۵ خرداد، کاميونهای نظامی وارد قم شدند و در اطراف منزل و باغ اناری که پشت منزل امام خمينی (ره) قرار داشت سنگر گرفتند و لحظه بعد به منزل ايشان يورش بردند.
🔷ابتدا امام را نيافتند ولی بعد امام که متوجه شد خودش آمد. بعد از دستگيری حضرت امام، حاج سيد مصطفی فرزند امام از روی پشت بام فرياد زد، مردم، خمينی را بردند...، مردم خمينی را گرفتند.[۱] اين خبر در قم انقلاب به پا کرد. خبر دستگيری امام، تلفنی به مقامات برجسته روحانی، ملی و سياسی پايتخت رسيد. ساعتی بعد اين خبر در سراسر تهران مثل بمب صدا کرد. دانشجويان کلاسها را ترک کردند و بازار تعطيل و همه به خيابانها ريخته و دامنه تظاهرات گسترش يافت. تظاهر کنندگان خشمگين با هدف سرنگونی شاه به پاخاسته بودند. مردم به مراکز حساس حمله کردند و به سوی کاخ مرمر تظاهرات کردند. گروهی نيز به منظور به دست گرفتن راديو به ميدان ارک و اداره انتشارات راديو يورش بردند.
🔷با اوج گرفتن اين قيام سراسری، #رژيم_شاه در معرض سقوط و واژگونی قرار گرفت. رگبار گلوله به سوی مردم باريدن گرفت و نيروهای رژيم دژخيم پهلوی با تانک های خود کشتار عظيمی را در اطراف کاخ مرمر به راه انداختند. بدين ترتيب جريان ۱۵ خرداد ۴۲ به وقوع پيوست. البته بعداً حضرت امام بعد از آزادی، مجدداً در سال ۴۳ دستگير و تبعيد شدند، ولی زمينه های انقلاب اسلامی ايران و بايدهای مردمی آن مستحکم گرديد، و اين نبود جز تلاش، مجاهدت، تدبير، آينده نگری، شجاعت و خدا محوری در #انديشه_سياسی حضرت #امام_خمينی (ره) و بدين ترتيب اين #قيام به عنوان سرآغازی برای نهضت امام خمينی در تاريخ سياسی معاصر ايران به ثبت رسيد.
پینوشت
[۱]روزنامههایخبری عصر ۷ بهمن ۴۱
منبع: وبسایتمرکزمطالعات وپاسخگوییبهشبهات
#پانزده_خرداد
⭕️ #انتخابات و نصرت الهی
🔹خداوند متعال در قرآن کریم تأکید کرده است که اگر من را یاری کنید من هم به تعهد خود عمل خواهم نمود و شما را یاری خواهم کرد: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ» [سوره محمد (ص)، آیه ۷] ای کسانی که ایمان آوردهاید! اگر (آیین) خدا را یاری کنید، شما را یاری میکند و گامهایتان را استوار میدارد.
🔹بلا شک یکی از مصادیق یاری خدا، یاری کردن دین خدا میباشد و دین خدا یاری نمیشود، مگر با تشکیل #حکومت_اسلامی و حکومت اسلامی هم شکل نخواهد گرفت، مگر با #حضور_حداکثری #آحاد_ملت پای #صندوقهایرأی و #حضوردرانتخابات و #انتخابفرداصلح برای حکومتداری است. نتیجه اینکه #شرکتدرانتخابات مصداق کامل یاری و نصرت خدا است.
نویسنده: فاطمی تبار
منبع: راهروان ولایت
#انتخابات
⭕️ #انتخابات و تمدن نوین اسلامی
🔷خداوند متعال در قرآن کریم وعده داده است که زمین به ارث #صالحان خواهد رسید: «أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ»؛ [انبیاء، ۱۰۵] بنابراین کسانی که میخواهند #امام_عصر (عج) را در رسیدن به این منظور یاری نمایند، خود باید #صالح باشند، کسی که خود از #صلاحیت و #شایستگی برخوردار نیستند، نمیتوانند #کارگزارجامعهاسلامی باشد. بلاشک یکی از مصادیق یاری رساندن آن حضرت در تشکیل حکومت اسلامی #شرکتدرانتخابات و #انتخابفرداصلح میباشد تا در سایه علم و تقوا و مدیریت کارآمد او، بتواند جامعه را آماده سازی کند برای ایجاد تمدن نوین اسلامی و یکی از زمینه سازان ظهور آن حضرت باشد.
نویسنده: فاطمی تبار
منبع: راهروان ولایت
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️
☄
⭕️بایسته های رقابت سیاسی سالم (بخش چهارم)
🔶از مؤلفه های اساسی #رقابت_سالم میان احزاب و گروه های سیاسی، و حاکم شدن #عقلانیت بر رقابت های سیاسی است.
💠 #اخلاق_مداری
🔷 #توجهبهاخلاق و هنجارهای اخلاقی و ارزشی در #رقابت_سیاسی موجب می شود که رقابت سیاسی احزاب و گروه های سیاسی از #حالت_تخریبی فاصله گرفته و در #مسیر_رقابتی سازنده و سالم قرار بگیرد. گرچه رقابت سیاسی به عنوان یك فعالیت تخصصی، تابع ضوابط و اصول قانونی خاص خود است، امّا این امر به هیچ وجه از ضرورت التزام فعالان در این عرصه به مبادی و اصول اخلاقی نمی كاهد.
🔷 #اخلاق می تواند همچون #محافظیقوی در #عرصهرقابتسیاسی عمل نموده و از نفوذ پاره ای از بینشها و رفتارهای ناسالم كه فضای رقابت سیاسی را مخدوش و ناسالم می سازند، جلوگیری نماید؛ گونه ای از رفتارها كه حتی سد قانون نیز توان مقابله با آن را ندارد.
💠 #توجهبهاصول و مبانی اسلامی و انقلابی
🔷با توجه به #اسلامیبودننظام، توجه به اصول و #مبانیارزشیاسلامی و #انقلابی نظام از سوی احزاب و گروهها و جریانهای سیاسی، و رقابت در چارچوب آن، زمینه ساز #رقابت_سالم و صحیح خواهد بود؛ و رقابتی سالم خواهد بود که با در نظر گرفتن اصول و مبانی اسلامی و انقلابی انجام شود. نمیتوان انتظار داشت که احزاب، گروهها و جریانهای سیاسی در نظام اسلامی بدون در نظر گرفتن معیارها و اصول اسلامی و انقلابی با یکدیگر به رقابت بپردازند.
💠حاکم شدن #فضای_عقلانی بر رقابت های سیاسی
🔷از مؤلفههای اساسی رقابت سالم میان احزاب و گروههای سیاسی، حاکم شدن #عقلانیت بر رقابتهای سیاسی است. حاکمیت فضای عقلانی بر رقابتهای سیاسی موجب خواهد شد که تصمیم گیریها، برنامه ریزیها و همه فعالیتها و از جمله رقابتهای احزاب و جریانهای سیاسی، براساس #عقلومنطق و به دور از احساسات و عواطف و هیجان های مقطعی و زودگذر و احیاناً جناحی و حزبی صورت بگیرد و در سایه عقلانیت، منافع و #مصالحعمومجامعه در نظر گرفته خواهد شد.
🔷رعایت این بایسته ها و شاخصه ها موجب خواهد شد که رقابت های سیاسی، سالم و سازنده شکل بگیرد و چنین رقابتی مصداق و نمونه «فاستبقوا الخیرات » [بقره، ۱۴۸] و «یسارعون فی الخیرات» [آل عمران، ۱۱۴] و پیشی گرفتن در نیکی ها و خوبی خواهد بود. #ادامهدارد...
نویسنده: علی مجتبی زاده
منبع: وبسایتمرکزمطالعات وپاسخگوییبهشبهات
#انتخابات
#اخلاق_سياسي در فرآن و حديث.
🔴🔺نسبت #دروغ دادن به افراد و پخش آن ، از مصاديق اشاعه #فحشاست.
👈اشاعهي فحشا يعني «پراکنده کردن فساد و زشت کاري» و از گناهان کبيره در اسلام است و قرآن شريف حتي براي کسي که دوست دارد اين عمل انجام شود، عذاب دنيا و آخرت را وعده داده است:
🔶« اِنَّ الَّذينَ يحِبُّونَ أَنْ تَشيعَ الْفاحِشَةَ فِي الَّذينَ امَنُوا لَهُمْ عَذابٌ اَليمٌ فِي الدُّنْيا وَ الْاخِرَة» (نور آیه19)
🔹به تحقيق کساني که دوست دارند زشت کاري در ميان افرادی که ايمان آوردهاند، شيوع پيدا کند، براي آنان در دنيا و آخرت عذابي پر درد خواهد بود
👈 اقسام #اشاعه_فحشا
الف) نسبت دادن عيبي به #دروغ به کسي و آن را درميان مردم شيوع دادن؛ و اين قسم علاوه بر گناه اشاعهي فحشا، گناه #تهمت را نيز دارد؛ و افرادي که دامن به آن شايعه ميزنند و آن را براي ديگران ميگويند، اگر بدانند که تهمت است، گناهشان مثل کسي است که شايعه را اختراع نموده و اگر ندانند، حرام است و گناه اشاعهي فحشا را دارد، علاوه بر اين که آن شايعه، تهمت است و گناه آن را نيز دارد.
ب) پخش کردن عيبي که در کسي هست در ميان مردم: و اين صورت علاوه بر گناه اشاعهي فحشا گناه غيبت را نيز دارد.
👈 شریک اشاعه فحشا
افرادي که #شايعه_ساز و يا #شايعه_پراکن و يا مروج کار آنان ولو به واسطهي عملشان و حتّي به واسطهي سکوت ميباشند، در جرم و حرمت آن شريک هستند و عمل آنها و سکوتشان حرام است.
👈 نحوه توبه از اشاعه فحشا
💢 توبهي اشاعهي فحشا فقط ندامت از گذشته و ترک آن کار زشت است، و چه بسيار خوب است که به واسطهي گفتار و اعمال شايسته و نظير آن جبران گذشته را بنمايد.
🎙آیت الله مظاهری
بخش چهارم
ویژگی شخصی که قرار است مردم طبق آن انتخاب بکنند (خود نامزد انتخابات هم اگر این ویژگی ها را داشت باید شرکت بکند)👇👇
۱) شایسته ترین
💯✅ «قال رسول الله(صلی الله علیه و آله): «مَنْ تَقَدّمَ علی المسلمین و هو یری أنَّ فیهم مَنْ هو أفضل منه، فقد خان الله و رسوله و المسلمین؛
👌👌کسی که بر مسلمانان کارگزار گردد، در حالی که می بیند در میان آنان کسی شایسته تر از او وجود دارد، به خدا و پیامبر و مسلمانان خیانت کرده است.»
#انتخابات
#مشارکت_حداکثری
۳)سعه صدر داشتن
☘قال امیر المومنین علیه السلام: آلةُ الریاسة سعة الصدر؛
بردباری و تحمل سختی ها، ابزار ریاست است☘
#انتخابات
#مشارکت_حداکثری
#انتخاب_درست_كار_درست
۴)امین بودن
☘قال الباقر علیه السلام: مَنِ ائْتَمنَ غیرَ مُؤتَمَنٍ فلا حُجّةَ له علَی اللّه .
امام باقر علیه السلام کسی که غیر امین را امین و معتمد شمارد، حجّتی بر خدا ندارد.☘
#انتخابات
#مشارکت_حداکثری
#انتخاب_درست_كار_درست
۲)توانایی
☘حضرت علی علیه السلام: خطاب به مالک اشتر برای تعیین و گزینش مسؤولان و کارگزاران می فرماید: «َو اجْعَلْ لِرَأْسِ کُلِّ أَمْرٍ مِنْ أُمُورِکَ رَأْساً مِنْهُمْ لَا یَقْهَرُهُ کَبِیرُهَا وَ لَا یَتَشَتَّتُ عَلَیْهِ کَثِیرُهَا ».
👈ای مالک! برای هر یک از کارهای اجتماعی و سیاسی و اقتصادی خود، مدیر و رییسی را تعیین کن، مدیری که دارای دو ویژگی باشد: بزرگی و عظمت کار، او را ناتوان و مغلوب نسازد و زیادی و تراکم کار، رنجورش نکند.»
#انتخابات
#مشارکت_حداکثری
✅مجاهد و انقلابی بودن نماینده منتخب
مجاهد(چه در عرصه فرهنگی چه نظامی) و انقلابی بودن را از دیگر شاخصههای نامزدهای انتخاباتی است و در این رابطه به آیه ۹۵ سوره«نساء» که میفرماید؛💢 «لاَّ يَسْتَوِي الْقَاعِدُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ غَيْرُ أُوْلِي الضَّرَرِ وَالْمُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ فَضَّلَ اللّهُ الْمُجَاهِدِينَ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ عَلَى الْقَاعِدِينَ دَرَجَةً وَكُلاًّ وَعَدَ اللّهُ الْحُسْنَى وَفَضَّلَ اللّهُ الْمُجَاهِدِينَ عَلَى الْقَاعِدِينَ أَجْرًا عَظِيمًا؛ مؤمنان خانه نشين كه زيانديده نيستند با آن مجاهدانى كه با مال و جان خود در راه خدا جهاد میكنند يكسان نمی باشند خداوند كسانى را كه با مال و جان خود جهاد میكنند به درجه اى بر خانه نشينان مزيت بخشيده و همه را خدا وعده نيكو داده و مجاهدان را بر خانهنشينان به پاداشى بزرگ برترى بخشيده است» 💢میشود استناد کرد. (یک نفر میره داخل این شهر اون شهر کارخانه ها را زنده میکنه یک نفر هم داخل اتاق میگوید علی برکت الله )
حتی به آیه ۲۶ سوره«قصص»؛ «قَالَتْ إِحْدَاهُمَا يَا أَبَتِ اسْتَأْجِرْهُ إِنَّ خَيْرَ مَنِ اسْتَأْجَرْتَ الْقَوِيُّ الْأَمِينُ؛ يكى از آن دو [دختر] گفت اى پدر او را استخدام كن چرا كه بهترين كسى است كه استخدام میكنى هم نيرومند [و هم] در خور اعتمادست»، 💢استناد کرد توجه به معانی این آیه که برگرفته شده از داستان حضرت موسی(علیه السلام) است حاکی از این مطلب است که نماینده باید امانتدار، مورد اعتماد و قدرتمند باشد.
#مناظره
#انتخابات
#مشارکت_حداکثری
باید دلسوز باشه
✅باید بخاطر رنج اقتصادی و کمی معنویت من همیشه عذاب وجدان داشته باشد از مؤلفههای نامزدهای انتخاباتی بیان کرد وحضرت حق در آیه ۱۲۸سوره «توبه» که میفرماید؛«لَقَدْ جَاءكُمْ رَسُولٌ مِّنْ أَنفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُم بِالْمُؤْمِنِينَ رَؤُوفٌ رَّحِيمٌ؛ قطعاً براى شما پيامبرى از خودتان آمد كه بر او دشوار است شما در رنج بيفتيد به{هدایت} شما حريص و نسبت به مؤمنان دلسوز مهربان است» ازاین رو نماینده علاوه براینکه باید از نظر جایگاه علمی از عموم مردم بالاتر باشد باید در عین کسب قدرت مردمدار باشد و نسبت به حل مشکلات آنها دغدغه داشته باشد.
#مناظره
#انتخابات
#مشارکت_حداکثری
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️ #انتخاب_درست در فضای شور و هیجان انتخاباتی (بخش اول)
🔶به نظر میرسد که وجود میزان اندکی فضای احساسی و هیجانی در انتخابات لازمه برگزاری یک #انتخابات_پرشور است، امّا این فضا نباید #ذهنیت_افراد را مختل کرده و بر تصمیمگیری درست آنها تاثیرگذار باشد، از این روی با مهار این فضای احساسی و هیجانی و #بسترسازیفضایعقلانی و نیز ارائه آگاهی های لازم به جامعه، به ویژه در مورد #ملاکهای_اصلح و استفاده درست از رسانه ها و فضای مجازی میتوان ذهنیت مردم جامعه را در مسیر #انتخاب_اصلح هدایت کرد.
🔷 #انتخابات در هر کشور #مردم_سالار مهم ترین عرصه کارزار افراد و جریان های سیاسی برای تصدی مسئولیت های اجرایی و تقنینی می باشد. در کشور ما نیز که نظام #مردم_سالاری_دینی بر آن حاکم است، به طور متوسط هر ساله یک انتخابات برگزار می شود و بدین ترتیب اکثریت قریب به اتفاق مسئولین کشور، از سوی ملت و از طریق انتخابات مستقیم یا غیر مستقیم، به این مسئولیت برگزیده می شوند و همین مساله #اهمیت_انتخابات را مضاعف می کند.
🔷با این حال عرصه #رقابتهای_انتخاباتی همواره عرصه رقابت سالم و منطقی افراد و جریان های سیاسی نبوده است، بلکه عوامل مختلفی وجود دارد که بر سلامت فضای انتخابات تاثیر گذار بوده و به ویژه باعث پیدایش هیجانات کاذب می شود که همین مساله نیز به نوبه خود آثار خود را بر انتخاب درست، عقلانی و منطقی مردم بر جای میگذارد. #ادامهدارد...
منبع: وبسایتمرکزمطالعات وپاسخگوییبهشبهات
#انتخابات
⭕️انتخاباتی از جنس مردم
🔹 #مسئله_انتخابات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، چرا که یک #انتخابیبسیارمهم و #سرنوشتساز و اساسی است. همین #انتخابات است که این نظام را در برابر نظام های زورگو و مستبد دنیا بیمه کرده است و اساساً سرّ شکست ناپذیری آن، همین است که متکی به #قدرت_مردمی است. و این قدرت و شوکت مردمی هم یک #هدیه_الهی است، و الا این اتکای به مردم به آسانی به دست نخواهد آمد. خداوند متعال به پیغمبر با عظمت خود میفرماید: «هُوَ الَّذِي أَيَّدَكَ بِنَصْرِهِ وَ بِالْمُؤْمِنِينَ»؛ [انفال، ۶۲] او همان کسی است که تو را، با یاری خود و مؤمنان، تقویت کرد. یعنی #نصرت_الهی با کمک مومنین محقق خواهد شد، آن مردمی که متکی به #ایمان_سرشار و دلهای پاک هستند.
نویسنده: فاطمی تبار
منبع: راهروان ولایت
#انتخابات