eitaa logo
سرباز ولایت
35 دنبال‌کننده
1هزار عکس
987 ویدیو
545 فایل
امام خمینی(ره)ریاخون
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ چه کنیم نفس، ما را به آسانی به گناه نکشاند؟ 🔸اگر انسان خیال را در اختیار خودش نگیرد یکی از چیزهایی است که انسان را فاسد می‌کند؛ یعنی انسان نیاز به تمرکز قوّه خیال دارد. اگر قوّه خیال آزاد باشد، منشأ فساد اخلاق انسان می‌‌شود. 🔹امیرالمؤمنین علیه السلام می فرمایند: النَّفْسُ انْ لَمْ تَشْغَلْهُ شَغَلَک؛ یعنی اگر تو نفس را به کاری مشغول نکنی، او تو را به خودش مشغول می‌‌کند. 🔸یک چیزهایی است که اگر انسان آنها را به کاری نگمارد طوری نمی ‌شود، مثل یک جماد است. این انگشتر را که من به انگشتم می‌ کنم، اگر روی طاقچه‌ ای یا در جعبه‌ ای بگذارم طوری نمی‌ شود. 🔹ولی نفس انسان جور دیگری است، همیشه باید او را مشغول داشت؛ یعنی همیشه باید یک کاری داشته باشد که او را متمرکز کند و وادار به آن کار نماید و الّا اگر شما به او کار نداشته باشید، او شما را به آنچه که دلش می ‌خواهد وادار می‌ کند و آن وقت است که دریچه خیال به روی انسان باز می‌ شود؛ در رختخواب فکر می‌ کند، در بازار فکر می‌ کند، همین‌ طور خیال خیال خیال، و همین خیالات است که انسان را به هزاران نوع گناه می ‌کشاند. اما برعکس، وقتی که انسان یک کار و یک شغل دارد، آن کار و شغل، او را به سوی خود می ‌کشد و جذب می ‌کند. 📙 استاد شهید مطهری (ره)، تعلیم و تربیت در اسلام، ص278 🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃
ادب دعا.mp3
1.37M
🔊 كليپ صوتی 🎙🌸 آيت الله آملی (حفظه الله) ⭕️ موضوع : ادب دعا 🤲 🔍 🔴 بسیار عالی حتما گوش کنید و ارسال به دیگران فراموش نشود🙏 🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | تفسیر آیه ۶۹ سوره نساء: آنانی که در همه حال از خدا و پیامبر اطاعت کنند، هم‌مسیر با افرادی‌اند که خدا به آنان نعمت ویژه داده است؛ یعنی با پیامبران و آدم‌های باصداقت و شاهدان اعمال و شایستگان. آنان رفقای خوبی در مسیر رشد هستند
🔴 کاربر سواد رسانه‌ای 🔷شخصی که دارای سواد بهره گیری از رسانه هاست، در نحوه‌ی استفاده از رسانه ها به برنامه ریزی می‌کند و فعالانه به انتخاب و تماشای برنامه می پردازد. 🔹جیره‌بندی در مصرف از رسانه 🔷به تجزیه و تحلیل و پرسش درباره‌ی چارچوب ساخت پیام و جنبه های جا افتاده در آن می پردازد. ✅✅مخاطب با داشتن سوادرسانه‌ای در مواجهه با پیام‌های مختلف از رسانه‌ها و برای دریافت معنای حقیقی آنها، دو مرحله‌ی گزینش‌گری و پردازش‌گری را پشت سر می‌گذارد. 💯💯بدین ترتیب، سواد رسانه‌ای همانند فیلتری عمل خواهدکرد تا، جهان متراکم از پیام، از لایه‌های فیلتر سواد رسانه‌ای عبور کرده و شکل مواجهه با پیام معنادار شود. 🔮کانال مرجع گفتمان
اهداف احیا برجام در روزهای پایانی دولت/ دست های پشت پرده به دنبال چه چیزی در وین هستند؟ 👇👇👇 https://sahebnews.ir/1045236/
💢 و های از هر جزء قرآن کریم ✅ روز پنجم : جزء (قسمت اول) جزء پنجم قران آیات ۲۴ تا ۱۴۷ سوره را شامل میشود که عمده آیات ان بر احکام خانوادگی و اجتماعی و نیز نکوهش رفتار منافقان تمرکز دارد. ✅ ۱- آداب و احکام اجتماعی و اى كسانى كه ايمان آورده ‏ايد اموال همديگر را به ناروا مخوريد مگر آنكه داد و ستدى با تراضى يكديگر از شما [انجام گرفته] باشد و خودتان را مكشيد زيرا خدا همواره با شما مهربان است {۲۹} و خدا را بپرستيد و چيزى را با او شريك مگردانيد و به پدر و مادر احسان كنيد و در باره خويشاوندان و يتيمان و مستمندان و همسايه نزدیک و همسايه دور و دوست همنشين (همراه،همکار..) و در راه‏مانده و بردگان خود [نيكى كنيد] كه خدا كسى را كه متكبر و فخرفروش است دوست نمى‏دارد {۳۶} خدا به شما فرمان مى ‏دهد كه سپرده‌ها (امانت) را به صاحبان آنها رد كنيد و چون ميان مردم داورى مى‏كنيد به عدالت داورى كنيد در حقيقت نيكو چيزى است كه خدا شما را به آن پند مى‏ دهد خدا شنواى بيناست {۵۸} هرکه سبب کار نیکویی شود (در آن مشاركت كند) هم او نصیبی کامل از آن بَرَد، و هرکه وسیله کار قبیحی گردد از آن سهمی بسزا خواهد یافت، و خدا بر همه چیز مراقبی تواناست. {85} و چون به شما درود گفته شد (تحیتی داده شد) شما به [صورتى] بهتر از آن درود گوييد يا همان را [در پاسخ] برگردانيد كه خدا همواره به هر چيزى حسابرس است {۸۶} و هيچ مؤمنى را نسزد كه مؤمنى را جز به اشتباه بكشد و هر كس مؤمنى را به اشتباه كشت بايد بنده مؤمنى را آزاد و به خانواده او خونبها پرداخت كند مگر اينكه آنان گذشت كنند ۹۲ اى كسانى كه ايمان آورده ‏ايد پيوسته به عدالت قيام كنيد و براى خدا گواهى دهيد هر چند به زيان خودتان يا [به زيان] پدر و مادر و خويشاوندان [شما] باشد اگر [يكى از دو طرف دعوا] توانگر يا نيازمند باشد باز خدا به آن دو [از شما] سزاوارتر است پس از پى هوس نرويد كه [درنتيجه از حق] عدول كنيد و اگر به انحراف گراييد يا اعراض نماييد قطعا خدا به آنچه انجام مى‏دهيد آگاه است {۱۳۵}
💢 و های از هر جزء قرآن کریم ✅ روز پنجم : جزء (قسمت دوم) در قرآن، ی همگانی «أَفَلاَ يَتَدَبَّرُونَ الْقرآن وَلَوْ كَانَ مِنْ عِندِ غَيْرِ اللّهِ لَوَجَدُواْ فِيهِ اخْتِلاَفًا كَثِيرًا ۸۴ "پس آيا دربارۀ (معارف) اين قرآن انديشه و پى‏گيرى فكرى نمى‏كنند؟! و اگر از جانب غير خدا بود مسلماً در آن اختلاف بسيارى مى ‏يافتند." ۱- « تقلید باطل است و در باره اصول دین نباید طوق تقلید را بگردن افکند زیرا این آیه مردم را تشویق به تفکر و تدبر می کند. ۲- از این آیه می فهمیم که قول «حشویه» که گمان می کنند قرآن را جز به تفسیر پیامبر نمی توان فهمید، اشتباه است زیرا دعوت به تفکر و تدبر در باره قرآن، مستلزم این است که شخص بتواند مستقلا معنای آن را درک کند.» تفسیر مجمع البیان ۳- «قرآن کریم، کتابی است که فهم عادی به درک آن، دسترسی دارد.» «مسئله تدبّر در قرآن به مقتضاي آيات كثيره يك وظيفۀ است.» علامه طباطبایی "1-.اندیشه نکردن در قرآن، مورد توبیخ و سرزنش خداوند است. 2-راه گرایش به اسلام و قرآن، اندیشه و تدبر است نه تقلید. 3.قرآن همه را به تدبّر فراخوانده است و فهم انسان به درک معارف آن می‌رسد."تفسیر نور ✅ توصیف رفتار و عملکرد افراد و : از میان شماکسانی هستند که 1-در رفتن به جنگ (و صحنه های سخت)سستی میکند 2- چون مصيبتى به شما رسد مى‏گويد خدا به من رحم كرد كه همراه آنان حاضر نبودم‏.و 3- اگر غنيمتى باذن خدا به شما برسد خواهد گفت كاش من با آنان بودم و به نواى بزرگى مى ‏رسيدم 4-همين كه كارزار بر آنان مقرر شد گروهى از آنان از مردم [=دشمن] ترسيدند مانند ترس از خدا يا ترسى سخت‏ تر 5-و گفتند پروردگارا چرا بر ما جنگ مقرر داشتى چرا ما را تا مدتى كوتاه مهلت ندادى!!. بگو برخوردارى [از اين] دنيا اندك و براى كسى كه تقوا پيشه كرده آخرت بهتر است 6-آنها در حضور تو مي‏گويند فرمانبرداريم اما هنگامي كه از نزد تو بيرون مي‏روند جمعي از آنها جلسات سري شبانه بر ضد گفته‏ هاي تو تشكيل مي‏دهند، خداوند آنچه را در اين جلسات مي‏گويند مي‏نويسد، 7-و چون خبرى [حاكى] از ايمنى يا وحشت به آنان برسد انتشارش دهند و اگر آن را به پيامبر و اولياى امر خود ارجاع كنند قطعا از ميان آنان كسانى‏ هستند كه [مى‏ توانند درست و نادرست] آن را دريابند و اگر فضل خدا و رحمت او بر شما نبود مسلما جز [شمار] اندكى از شيطان پيروى میکرديد. https://v.ht/joze5
🔴 : جلوی گرسنه‌های بیچاره در طول سال هرچه قدر غذا بخوری مشکلی نیست، اما جلوی روزه‌دارانی که خودشان انتخاب کردند چیزی نخورند، نباید غذا بخوری! ؛ در کشورهای اسلامی، دنبال روزه‌خوار می‌گردند تا مجازاتش کنند، اما دنبال گرسنه نمی‌گردند تا سیرش کنند 🔴 1⃣ اولا طراحان شبهه بایست بفرمایند که کدام روزه دار و کجای دین آمده است که جلوی گرسنه غذا خوردن مشکلی ندارد؟! ثانیاً همان پیامبر عزیزی که دستور روزه را ابلاغ کرده است، فرموده که: «سیر بودن در کنار گرسنه مسلمانی نیست.» و در روایتی میفرماید «هر كه در حال خوردن غذا باشد و جاندارى او را بنگرد و وى او را شريك غذاى خود نكند، به دردى بى‌درمان گرفتار مى‌آيد.» 🔹رهبر عزیز انقلاب : ماه رمضان فرصت کمک به فقرا است. ۱۳۹۸/۰۲/۱۰ 2⃣ طراح شبهه به گونه ای وانمود کرده که فقط غیرمتدینین درد گرسنگان میفهمند!! بدون آنکه پاسخ دهد که چه کسی دنبال گرسنه نمی‌گردد؟ 🔹اتفاقاً اهل روزه هستند که برای فطریه دادن، برای صدقه، برای زکات، برای افطار دادن و... دنبال فقرا می‌گردند. 🔹 آیا حماسه سازان رزمایش کمک مومنانه برای کمک به فقرا، روزه داران بودند یا روزه خواران؟ 3⃣ چه کسی گفته مسلمانان دنبال روزه‌خوار می‌گردند تا مجازاتش کنند؟ آن‌چه مستحق مجازات است تظاهر به روزه‌خواری است نه خود روزه‌خواری .. 🔹 تظاهر یعنی عملی که با قصد آشکار کردن صورت بگیرد و طرف عمد داشته باشد که بگوید من روزه‌خوارم. 4⃣ سوال آخر از وجدان های با انصاف!: 🔹آیا حقیقتا کسی که ساعت‌ها گرسنگی می‌کشد، حال گرسنه‌ها را بیشتر می‌فهمد یا کسی که پیوسته می‌خورد و می‌آشامد؟ کدام‌یک حق دارد دم از فقرا بزند: روزه‌دار یا روزه‌‌خوار؟ آن‌که از شکم دست می‌کشد یا آن‌که به شکم‌چرانی خود می‌بالد؟ التماس انصاف! 🔹گرچه نگاه مطلق به روزه خواران و ادعای اینکه روزه خواران هیچ گاه گرسنه ای را درک نمیکنند خود یک گزاره خطاست 5⃣ فارغ از دوستان محترمی که صرفاً جهت دریافت پاسخ این شبهات را بازنشر میکنند خطاب به طراحان معاند شبهات که بغض شان نسبت به اسلام پشت واژه های زیبا و اشک تمساح ریختن های دروغین برای فقرا پنهان میکنند عرضه میدارم که : ☘ای جماعت نه اگر بیش کمی عار کنید ☘کی شما روزه گرفتید که افطار کنید!! 🖌
🔴 اطلاعیه روابط عمومی کل سپاه به مناسبت عروج سردار مرحوم حجازی جانشین فرمانده سپاه قدس: بسم الله الرحمن الرحیم 🔻 انا لله و انا الیه راجعون  در کمال تاثر و تالم به استحضار ملت عظیم‌الشأن ایران می رساند: 🔹 سردار سرتیپ پاسدار سید محمد حسین زاده حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از سال‌ها مجاهدت و تلاش های خستگی ناپذیر و مخلصانه در عرصه‌های مختلف پاسداری از انقلاب و خدمت به نظام و میهن اسلامی در اثر عارضه قلبی به ملکوت اعلی پیوست. 🔹 آن سردار مومن، انقلابی و ولایت‌مدار در زمره فرماندهان و مجاهدان شاخص هشت سال دفاع مقدس بود که به ویژه نقش سترگ  و ماندگاری در حوزه جذب ، سازماندهی و اعزام رزمندگان اسلام به جبهه های نبرد حق علیه باطل و مصاف با ارتش بعثی صدام و مزدوران استکبار جهانی در جنگ تحمیلی ایفا کرد. 🔹 مرحوم سردار حجازی  پس از دفاع مقدس در سپاه و بسیج و نیز ستاد کل نیروهای مسلح مسئولیت‌های خطیر و مهمی عهده‌دار شد که از جمله آنها می‌توان به فرماندهی نیروی مقاومت بسیج به مدت ۱۰ سال ، ریاست ستاد مشترک سپاه ، جانشین فرمانده کل سپاه و معاونت آماد ، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستادکل نیروهای مسلح اشاره کرد. 🔹 سردار حجازی که در کارنامه خود مدتی مسئولیت سپاه در لبنان را داشت در سال‌های اخیر تجارب ارزنده خود را برای یاری بخشی به مدافعین حرم و کمک به جبهه مقاومت اسلامی در عرصه مقابله با داعش و تروریسم تکفیری به کار گرفت و پس از شهادت سردار دلها سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی به پیشنهاد سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه ، با حکم سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه، به سمت جانشینی فرماندهی این نوع منصوب و از  خدمات ارزنده ای به یادگار گذارد. 🔹 روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تسلیت فقدان آن سردار عالیقدر ، وارسته و مخلص محضر مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) ، ملت ایران ، خانواده مکرم و آحاد فرماندهان ، مسئولین و همرزمان وی درسپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفین و نیز رزمندگان جبهه مقاومت ؛ به  آگاهی مردم شریف قدرشناس می رساند ؛ آیین های تشییع و تدفین پیکر پاک وی در چارچوب تدابیر و دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا انجام خواهد پذیرفت. 🔻 روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
🇮🇷ماجرای جالب یک انتخابات مهم در زمان مولا‌ علی (علیه السلام) 🇮🇷 ✅همانطور که میدانید انتخاب خلیفه سوم در شورایی ۶نفره بود و در واقع رأی گیری شد وبنا براین بود که اگر آرا مساوی شد ، ختم کلام و نقش تعیین‌ کننده برعهده عبدالرحمان بن عوف باشد یعنی او حق «وتو» داشت وبه هرکسی رای داد، همون شخص خلیفه میشد... ✅عبدالرحمن ابتدا نزد مولا امیرالمومنین آمد و گفت به شرط ((عمل به قرآن)) و ((سنت پیامبر)) و ((سیره شیخین)) به تو رای می دهم و تو خلیفه خواهی شد امیرالمومنین فقط عمل به قرآن و سنت پیامبر(ص) را قبول کرد اما هرگز عمل به سیره شیخین (ابابکر وعمر) را نپذیرفت پس عبدالرحمن به سراغ عثمان رفت و او هر ۳شرط را بی درنگ پذیرفت ✅بعد از آنکه عثمان خلیفه شد فورا بنی امیه را بر امور مسلمانان مسلط کرد به گونه ای که حضرت امیر در تعبیری می فرمایند: «بنی امیه چونان شتران گرسنه که به علفهای بهاری رو می آورند بر بیت المال مسلمین چیره گشتند...» در نتیجه در زمان خلافت عثمان خیلی مشکلات و بلاها به سر جامعه پهناور اسلام آمد تا جایی که مردم علیه او شورش کردند و به رغم مخالفت وحتی مقابله امیرالمومنین، عثمان در آن شورش کشته شد. ⭕نکته:👇🏻 ❌قبل ازشورش عده ای از اصحاب رفتند که عثمان را نصیحت کنند مثل ابوذر، عبدالله بن مسعود و خود عبدالرحمن بن عوف، که خلیفه باهر کدام به نحوی برخورد ناشایست کرد مثلاً ابوذر را تبعید کرد، عبدالرحمن ابن عوف را کتک زد و بیرون کرد و... بعداً عثمان برای دلجویی به عیادت عبدالرحمن رفت که عبد الرحمن از او روی برگرداند و گفت: «مابه تو رای ندادیم که با جامعه مسلمین این کارها را بکنی، قرار ما این نبود...» 👌در ادامه امیرالمومنین به عیادت عبدالرحمن رفته وانتخاب غلط او را یادآور شده و فرمودند: ((همه این اتفاقات نتیجه رای تو بود)) عبدالرحمن گفت: من پشیمانم و از از رأی خود به خلیفه روی گردانم و راضی به هیچیک از اقدامات وی نیستم 👌مولاعلی(ع) دربیان اینکه پشیمانی دیگر فایده ندارد، فرمودند: «تو در تمام اقدامات او شریکی! چه بخواهی! چه نخواهی!» عزیزان... انتخابات مهمی پیش رو داریم ✅ فراموش نکنیم که: 🔸رأی ما مسئولیت آور است.
⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️ ☄ ⭕️سواد رسانه ای و خانواده (بخش سوم) 🔶یکی از عواملی که امروزه باعث تحکیم ارتباط خانوادگی و پایداری کانون خانواده می شود است و از طرفی همین رسانه ها می توانند عاملی برای سست کردن بنیان خانواده ها باشند. 💠اهمیت آموزش رسانه ای به کودکان و نوجوانان 🔷درجه در جوامع و تاثيرات آنها به حدي است که را به امري اجتناب ناپذير تبديل کرده است. بايد تاکيد کرد که و ، که رسانه در جامعه پذير کردن آنها نقش به سزايی دارد، از نظر نحوه استفاده از رسانه و اکتساب آن، با والدين خود تفاوت کامل دارند. آنان بين «جهان» و «جهان رسانه اي» فرق نميگذارند و در به کارگيری رسانه بسيار راحت تر از والدين خود عمل ميکنند. 🔷هدف اصلي آموزش رسانه، هشيار کردن و اختيار بخشي در مواجهه با رسانه و برنامه ها و محتواي آن است. به افراد مي آموزد پيام را تفسير و توليد کنند، را انتخاب کنند و نقش بيشتری در تاثيرپذيری از آنها به عهده گيرند. 🔷بطور کلی عبارتند از: ۱- ارتقاي آگاهي نسبت به رژيم مصرف رسانه اي و يا به عبارت بهتر، تعيين ميزان و نحوه مصرف غذاي رسانه اي از منابع رسانه اي گوناگون؛ ۲- آموزش مهارت هاي مطالعه يا تماشاي انتقادي؛ ۳- تجزيه و تحليل اجتماعي، سياسي و اقتصادی رسانه ها که در نگاه اول قابل مشاهده نيست. 🔷 می‌تواند چهار نقش را در زندگی كودكان و نوجوانان بازی كند. 🔸اولين نقش آن، كار وقت كشی است؛ اين عمل پاداشي آرامش‌بخش و يا جذاب است كه باعث ميشود بخشی از زمان لازم براي تكاليف مدرسه، كارهاي خانه و يا بازي در خارج از خانه را به خود معطوف كند. 🔸دومين نقش تلويزيون تلقی آن همچون رويدادي اجتماعي (يا غير اجتماعي) است. يعني فرصتي است براي بودن در كنار والدين و يا بلعکس فرار از خواهران و برادران لجوج. 🔸سومين نقش آن كار پردازش اطلاعات است. 🔸نقش چهارم و نهايي آن تجزيه فراهم سازي اطلاعات است، يعني اين وسيله منبعي است براي شناخت و يا پيش‌داوري و معلمي است براي آموختن اينكه چه بخريم، چگونه بازي كنيم، مبارزه كنيم و يا عشق بورزيم نویسنده: عدالتی منبع: وبسایت راسخون به نقل از ماهنامه خانواده
⭕️شاخصهای انقلابی بودن - پایبندی به استقلال کشور - در زمین دشمن بازی نکردن 🔹شاخص سوّم عرض کردیم پایبندی به است. این استقلال خیلی مهم است؛ استقلال داخلی، استقلال منطقه‌ای، استقلال جهانی و  بین‌المللی؛ در همه‌ی این مسائل استقلال کشور و استقلال نظام را حفظ کردن. معنایش این است که ما در زمینه‌ی سیاسی نخوریم؛ که هدفش این است که دولتها و  ملّتها را به‌ دنبال خود بکشاند، به شیوه‌های مختلفی توسّل میجویَد. این‌جور نیست که همیشه با تهدید حرف بزنند؛ نه، 🔹گاهی هم با تملّق حرف میزنند؛ گاهی به انسان نامه مینویسند که شما بیایید -با ما که آمریکا هستیم- مسائل جهانی را با مشارکت یکدیگر حل کنیم؛ در این قالب با انسان حرف میزنند؛ انسان در اینجا ممکن است دچار وسوسه بشود که برویم با یک ابرقدرتی در حلّ مسائل بین‌المللی همکاری کنیم؛ در ادبیّات نامه‌نگاری رسمی دیپلماتیک، این‌جوری حرف‌زده میشود امّا باطن قضیّه این نیست؛ این است که او یک ؛ 🔹میگوید شما بیا در نقشه‌ی من، بیا در آن میدانی که من ترسیم کرده‌ام بازی کن؛ نوع بازی را هم او معیّن میکند. شما بیا این کار را انجام بده تا آن هدفی که برای آن نقشه کشیده شده است، تحقّق پیدا بکند. بیانات‌رهبر‌انقلاب۹۵/۳/۱۴ منبع: وبسایت‌دفترحفظ‌ونشرآثار مقام‌معظم‌رهبری
شماره9.pdf
287.8K
نشریه سیاسی
فایل ظریف.mp3
9.31M
تحلیل دکتر سید جلال حسینی درباره مصاحبه آقای دکتر ظریف درباره سرداردلها حاج قاسم سلیمانی
✨🔸✨🔸✨🔸✨🔸✨ ✨ ⭕️اسراف و تبذير در قرآن (بخش چهارم) 💠تمامي آيات مربوط به اسراف را مي‏توان به طور كلی به دو بخش تقسيم كرد: ۱- اسراف در مال. ۲- اسراف در غيرمال. 1⃣اسراف در مال 🔴آيات مربوط به زياده‌‏روي در صرف مال شامل دو بخش است: 🔷الف) : مي‏فرمايد: «كُلُوا مِنْ ثَمَرِهِ إِذَا أَثْمَرَ... ؛[انعام،۱۴۱] از ميوه آن به هنگامي كه به ثمر مي‏نشيند بخوريد و حق آن را به هنگام درو بپردازيد، نكنيد كه خداوند مسرفين را دوست نمي‏دارد». بنابراين اسرافی كه در بعد اقتصادي بيشتر مورد توجه است و موجب تضعيف بنيه مالي محرومان و لذت‏‌طلبی مي‏شود و از بلاهاي بزرگ اجتماعي است و فقر و محروميت ‏بيشتر به دنبال دارد، همين نوع اسراف است كه هر مسلمان با توجه به وظيفه و تعهد و مسؤوليتي كه در برابر خداوند و اجتماع دارد لازم است، در مخارج زندگی خويش را بكند و جدا از پرهيز نمايد. 🔷ب) : وقتی انفاق از حد تعادل خارج شود، نسبت‏ به انفاق شونده و انفاق‏‌ كننده هر دو عوارض سوء و زيانبار خواهد داشت. به اين جهت است كه قرآن مجيد وقتي ويژگیهاي مؤمنان و بندگان واقعي را برمي‏شمارد، يكي از آن ويژگي ها را اين‏گونه معرفي مي‏فرمايد: «وَالَّذِينَ إِذَا أَنْفَقُوا لَمْ يُسْرِفُوا وَلَمْ يَقْتُرُوا وَكَانَ بَيْنَ ذَلِكَ قَوَامًا؛[فرقان،۶۷] كساني هستند كه هرگاه انفاق كنند، نه مي‏كنند و نه سخت گيري، بلكه در ميان اين دو اعتدالي دارند». 🔶و نيز قرآن، خطاب به حضرت پيامبر(ص) مي‏فرمايد: «وَلا تَجْعَلْ يَدَكَ مَغْلُولَةً إِلَى عُنُقِكَ وَلا تَبْسُطْهَا كُلَّ الْبَسْطِ فَتَقْعُدَ مَلُومًا مَحْسُورًا؛ [اسراء،۲۹] و دستت را بخیلانه بسته مدار [که از انفاق در راه خدا باز مانی] و بطور کامل هم [در انفاق] دست و دل باز مباش [که چیزی برای معاش خودت باقی نماند] که در نهایت [نزد شایستگان] نکوهیده [و در زندگی خود] درمانده گردی». و در همين رابطه امام علي(ع) مي‏فرمايند: «ما عال امرء اقتصد؛ [۱] كسی كه پيشه سازد تنگدست نگردد». 🔶و حضرت رسول(ص) مي‏فرمايند: «من اقتصد اغناه الله، و من بذر افقره الله‏؛[۲] هر كس در دخل و خرج ‏روی كند، خدا بی‌نيازش مي‏كند و هر كس و تبذير نمايد خداوند فقيرش گرداند». بر گذاشته شده است: «وَكُلُّ شَيْءٍ عِنْدَهُ بِمِقْدَارٍ؛[رعد،۸] و هر چيزي نزد او مقدار معينی دارد». و در مورد ديگر مي‏فرمايد: «إِنَّا كُلَّ شَيْءٍ خَلَقْنَاهُ بِقَدَرٍ؛[قمر،۴۹] ما هر چيزی را به اندازه آفريديم. 🔴 در پيشگاه خداوند متعال براساس حكمت ‏بالغه او و مصلحت و عدالت، و از روي اندازه و بدور از افراط و تفريط است، و اساس حكومت را هم عدالت تشكيل مي‏دهد، و اقامه عدل از اهداف مهم بعثت انبيای عظام الهی بوده است؛ تا آنجا كه معيار مالكيت مشروع را عدم زيان و اضرار و ستم به فرد و اجتماع، و ضابطه انفاق و احسان را كرامت و سخاوت، بدور از بخل و امساك و نيز بدور از اسراف و زياده‌‏روي قرار داده است؛ و بالاخره تحكيم بنيان اقتصادی جامعه و ميانه‏‌روی مطلوب، مورد تاكيد شارع مقدس اسلام است. پی‌نوشت‌ها [۱]نهج‌‏البلاغه فيض، حكمت ۳۴/۱۱۵۳ [۲]نهج الفصاحه، ص‏۶۰۱ نویسنده: محمدرضا عطايی - مجلة مشكاه، ش ۵۵ منبع: وبسایت‌مرکزمطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات
"به خاطرِ حفظِ دینِ مردم، از قدرت کنار بروید" امام خامنه‌ای(روحی فداه) : 🔹...جریانِ حق یعنی جریانِ ، اصالت می‌دادند به . برایشان اصل، دین بود. دین یعنی چه؟! یعنی هم در و اعتقاد مردم، دین باقی بماند و مردم به دین متعبّد و پایبند بمانند در ایمان و ؛ و هم دین در اداره‌ی جامعه حاکمیت داشته باشد. 🔹اصل برای این‌ها(یعنی جریان حق) این بود که جامعه با اداره‌ی دین و با قدرت دین و حاکمیت دین، حرکت کند و نظامی باشد اسلامی. قدرت داشتن، حکومت داشتن، دست خودشان کار بودن، مسئله دوم و سوم و چهارم و... بود. 🔹 ...جریان دوم(یعنی جریان باطل)، برایش اصل این بود که قدرت را به دست بگیرد ...‌ کما اینکه این روش سیاسیون معمول دنیاست! و برایشان اصل نیست... گاهی همان جریانی که اصل برایش قدرت هست، ظواهر اسلامی را هم ملاحظه می‌کند... هر جور شد می‌خواهد در اختیارش زمام قدرت را داشته باشد. 📚 انسان ۲۵۰ساله، ص ۱۲۶
با سلام و ادب خدمت دوستان عزیز لطفا این بنر را در تمام کانال های ثامن قرار بدهند
🇮🇷🌸 🍀 ❌ اطلاعیه❌ 🎥دومین پخش زندهٔ نشست سیاسی کانال معیار در پیام رسان روبیکا ✅ سخنران: سردار رسول سنایی راد "معاون محترم سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی کل قوا" 🍃🌻🍃 💫 موضوع: چرایی و چگونگی جلب مشارکت حداکثری و آگاهانه ⏰ پنجشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۸ 💠 آدرس ورود به نشست:👇👇👇 🆔https://rubika.ir/meyar_pb 🍀 🇮🇷🌸
🔹فروپاشی هنگامی در تو پیش آمد ، که شوهر منافقت آقای لاهوتی در درگیری با نیروهای کمیته در خانه تیمی منافقین در سال ۶۰ کشته شد ، وتو از آن روز کینه این انقلاب ونظام را به دل گرفتی ؟ وبدنبال فرصت بودی تا زهرت را بریزی ! 🔹 فروپاشی هنگامی در تو وخاندانت بوجود آمد که مردم را به دروغ برعلیه انتخابات و آراء مردم شوراندید و فرمان حمله را مادر گرامی صادر فرمودند و هیچ مرزی را جز کسب قدرت نمی شناختید ! 🔹 فروپاشی هنگامی در خاندان شما بوجود آمد که فکر کردید این انقلاب بوجود آمد که جای خاندانها عوض شود وشما حق دارید درحالیکه مردم در صفهای طولانی ، نفت و گاز و نان و پنیر و گوشت در هنگامه جنگ به سر می بردند ! شما با بالگرد به سد لیتان برای تفریح آخر هفته بروید ، ویا جزیره کیش را به قرق خانواده محترم درآورید ! واز آن هنگام راه و خط خود را با مرام امام واین مردم و انقلاب جدا سازید ! 🔹 فروپاشی هنگامی در خاندان شما بوجود آمد ، که برعکس هر آنچه پدرتان برای مردم ، در خطبه ها می گفت ؟ عمل نمودید؟ ولگد به تمام باورهای مردم و انقلابیون وارد ساختید ! 🔹 فروپاشی در خاندان شما هنگامی اتفاق افتاد که برادرت مهدی هاشمی ، مبلغ ۴۰ میلیون دلار از شرکت لوک اویل رشوه دریافت نمود و در قرارداد ننگین و خسارت بار کرسنت نیز میلیونها دلار رشوه بگیرد همچنین از شرکت نفتی توتال نیز رشوه هنگفت بگیرد و این فضاحت اصلاً به خیال مبارک نیامد 🔹 فروپاشی در خاندان شما هنگامی اتفاق افتاد که برادرت مهدی هاشمی جزو تیمی بود که دقیقا نوع تحریمهایی را که قادر بودند نظام و مردم را آزار بدهد به آمریکائیها دادند ؟ واین وضعیت را برای مردم بوجود آورند 🔹 گذشت زمانی که شما دیگر جایگاهی در این نظام داشته باشید و پیش بینی می شود نوع فعالیت سیاسی شما در مسیری حرکت نمایید که از منافقین نیز بدتر عمل بکنید ! شما زخم خورده اید ، نه برای مردم ، بلکه برای آنکه دیگر قدرتی ندارید ؟ وجایگاهی در ساختار این نظام نخواهید داشت 🔹 آدم تنها و تحقیر شده ای هستی ، زندگیت بعد از دو طلاق سامانی ندارد ، لذا تو دچار فروپاشی روانی نرمال هستی ، تو نمی توانی برای این نظام تعیین تکلیف کنی ، زیرا که توانایی اداره زندگی شخصیت را نداشتی؟ چه برسد برای این نظام بزرگ تعیین تکلیف کنی! ⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️ 🔹 امروز مشکلات فعلی اقتصادی ، ناشی از عملکرد دولت اصلاحات روحانی است ، که شما بعنوان مدافعان آن باید پاسخگو باشید و حال نمی توانید با این بازیهای رسانه ای ذهن مردم را به جای دیگری حواله بدهید انقلاب کبیر ما ماندنیست به اذن الهی وشماها رفتنی هستید به اذن الهی (والعاقبه للمتقین)🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 خانم فائزه هاشمی! در خاندان شما و خودت اتفاق افتاده * نه نظام قدرتمند اسلامی ایران* 🔹 مدتی است اظهارات سخیف و مشمئز کننده فردی بنام فائزه هاشمی ، که تنها نکته اهمیتش فرزند هاشمی رفسنجانی بودن می باشد ، والا نه علمی دارد و نه حلمی ، نه صاحب نظر سیاسی است و نه مدافع مردم در و شبکه های خارجی مورد توجه و تبلیغ قرار گرفته است ایشان بدلیل گرفتن وحذف تمامی امتیازاتی که از قبل وجود پدر، در راس قدرت ، با آن زندگی مرفهی را برای خود وخانواده ساخته بودند اکنون تبدیل به یک مخالف تمام عیار نظام جمهوری اسلامی گردیده است که باید آنرا در یک شرح دیگر به طور مفصل آورد.
✳ عمل صالح، عملی است در جهت قدرت‌بخشیدن به ولی الهی 🔻 در این آیه‌ی شریفه که برای بیدارشدن صبح می‌خوانند: «قُلْ إِنَّمَآ أَنَا بَشَرٌ مِثْلُكُمْ يُوحَىٰٓ إِلَيَّ أَنَّمَآ إِلَٰهُكُمْ إِلَٰهٌ وَاحِدٌ ۖ فَمَنْ كَانَ يَرْجُو لِقَآءَ رَبِّهِ فَلْيَعْمَلْ عَمَلًا صَالِحًا وَلَا يُشْرِكْ بِعِبَادَةِ رَبِّهِٓ أَحَدًا»(کهف، ۱۱۰) همه‌جا داریم «عملوا الصالحات» اما این‌جا «عملا صالحا» آمده است؛ یعنی یک ! امام صادق علیه‌السلام فرمود این عملا صالحا، امیرالمومنین و ائمه علیهم‌السلام است. «ولایتهم العمل الصالح»! لقاء الهی در سایه‌ی این ولایت است و یعنی ایمان به این ائمه و کمک به آن‌ها! و هم یعنی دیگران را در ولایت شریک گرداندن! یعنی قرارگرفتن در صف دشمنان ائمه! خیال نکن که بت‌پرستی این است که یک مجسمه را بگذاری و عبادت کنی! خیر! این که شرک نفهم‌ها و جاهل‌هاست! شرک بدتر و بالاتر، این است که کسی در صف دشمنان اهل‌بیت باشد. 🔸 پس عمل صالح در ، عملی است که در جهت قدرت‌بخشیدن به ولی الهی و تحقق اهداف ولایت باشد. 📚 برگرفته از کتاب «دکترین انتظار و مبانی قرآنی آن» 📖 صفحات ۱۲۳ و ۱۲۴
✳ انسانِ معیار در گفتمان انتظار 🔻 در ، ، انسان مطلوب، انسان استاندارد، کدام انسان است؟ انسانی است که به این پایه از معرفت رسیده که رو شناخته و به سمت آن حرکت می‌کنه. 🔸 هدف دین چی بود؟ رسیدن انسان‌ها به عبودیت، به خلیفة اللهی. انسان، فاصله‌ی بین دو نقطه‌ی تولد تا مرگ نیست؛ هم قبل از تولد عوالمی داشته و هم بعد از مرگ، تازه عوالم اصلی‌اش شروع می‌شود. این رو باید بشناسه. انسان معیار، به این پایه رسیده که هدف دین رو شناخته و اینک بزرگ‌ترین هدف زندگی خود را تلاش مجاهدانه و خستگی‌ناپذیر در جهت رسیدن به این آرمان قرار داده: «مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ ۖ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ...» (احزاب، ۲۳) علیه‌السلام فرمودند که این عهد، تلاش و مبارزه و عزت بخشیدن به دینه. این عهدی است که دارند و به آن وفا می‌کنند. 📚 برگرفته از کتاب «دکترین انتظار و مبانی قرآنی آن» 📖 ص ۷۹
D,mehrabi.8.mp3
12.41M
نقد دکتر به سخنان فردی با نام مستعار (عباس سوری) پیرامون مجموعه اقتصادی زیر نظر رهبری