eitaa logo
سرباز ولایت
36 دنبال‌کننده
1هزار عکس
990 ویدیو
547 فایل
امام خمینی(ره)ریاخون
مشاهده در ایتا
دانلود
دوهفته نامه الکترونیکی هدایت _ 14.pdf
484.6K
نشریه الکترونیکی هدایت شماره 14
🌀 ❓با وجود آنکه بستر فعالیت اکثر مخاطبان کانالهای ثامن در پیام رسان های خارجی مثل تلگرام و واتس اپ و... هست چه اصراری بر فعالیت این کانالها بر بستر پیام رسان های داخلی مثل ایتا و روبیکا و ... هست؟ 🍃🌹🍃 🔻 پاسخ: 1️⃣ هدف از شکل‌گیری این کانالها مقابله با جنگ نرم دشمنان علیه ارزشهای انقلاب اسلامی و مسأله روشنگری در بستر فضای مجازی است. آیا آن‌روزی که این کانالها به ابزاری موثر در مقابله با جنگ شناختی و نرم دشمنان علیه ارزشها تبدیل شوند آنها اجازه فعالیت این کانالها را بر بستر پیام‌رسان‌های خود خواهند داد یا آنها را محدود و حذف خواهند کرد کما اینکه بارها شاهد بودیم که محتوا هایی که در تعارض با منافع آنها بوده را از پیام‌رسان‌های خود حذف کردند. در آن صورت چه قدر زمان و هزینه می برد تا دوباره این بنای مستحکم را در پیام رسان های داخلی فعال کنیم. چرا عاقل کند کاری که... . 2️⃣ مسأله امنیت داده ها و اطلاعات کاربران در بستری که مدیریت آن در اختیار سازمانهای اطلاعاتی و جاسوسی بیگانه است. 3️⃣ مسأله حمایت از تولید داخل که مورد تاکید مکرر مقام معظم رهبری است. حضور در پیام رسان های داخلی سبب می‌شود تا مدیران آنها ضعف ها رو بهتر بشناسند و در جهت رفع آن اقدام نمایند و این امر باعث تقویت آنها خواهد شد کمااینکه پیام‌رسان‌های خارجی هم در ابتدای امر ضعف های داشتند و به مرور آنها را بر طرف کردند. ✍️ حمید جعفری
hdyt_15sl1400.pdf
465.5K
نشریه الکترونیکی هدایت شماره 15
0_گاهنامه+سخن+هادی489+ـ+14000909.pdf
330.2K
چشمانداز وضعيت اقتصادی کشور با توجه به اقدامات دولت سيزدهم
🌐💢انديشه‌هاي را بهتر بشناسيم. 💠به بهانه سالگرد شهادت آيت الله 🛑قسمت اول: وظایف و اختیارات حکومت در : 👈یکی از وظایف و اختیارات حکومت در زمینه سیاست داخلی، اجرای می باشد. شهید معتقد است که در جامعه اگر رعایت شد، نظام جامعه از هم گسسته نمی شود ولی اگر عدل رعایت نشود، جامعه در تمام ابعادش متضرر خواهد گردید . البته عدل در دیدگاه مدرس، یعنی از جایش گرفتن بقدر امکان و به مصرف همان ها رساندن بقدر امکان، شهید در این باره می گوید: 🌐⚖« عدل آن است که از مورد گرفته شود و به مورد خرج شود . از همان هایی که گرفته می شود، خرج همان ها شود . این معنی عدل است . از ملت پولی که گرفته می شود، به برسد که به نفع آن باشد . (۱) سپس نتیجه می گیرد که اگر این فعل نیک در جامعه تحقق یابد، هرگز به اقتصاد و مملکت ضرر وارد نمی شود . 💢👈یکی دیگر از ، حفظ اسلامی است . 👈 شهید مدرس در عین حالی که این وظیفه حکومت را تبیین و تشریح می کند، به مساله مهم هم اشاره می نماید و آن، این است که آیا جهاد یا جنگ در عصر غیبت امام معصوم علیه السلام مجاز است یا خیر؟ در پاسخ به این سؤال، می توان گفت که همچنان که اکثریت فقها قائل به عدم جواز هستند، شهید مدرس در زمان غیبت، اعتقاد به جهاد ابتدایی ندارد، اما به معتقد است و می گوید که «هر کس به ما حمله کند، در هر لباسی که باشد، چه با کلاه شاپو چه با عمامه! فرقی نمی کند، هر کسی که به سرزمین ما تجاوز کند، او را با تیر خواهیم زد و این فعل و عمل را همانند نماز یک فعل واجبی برای مسلمانان کشور اسلامی می شمرد . » 🌐🔻در زمینه شهید مدرس در یکی از نطق های خود در مجلس شورای ملی، وقتی اوضاع جهان و در آن میان وضعیت ایران عصر خود را بیان و تشریح می کند، در باب روابط با دول بیگانه اینچنین می گوید: « منشا سیاست ما دیانت ماست . ما با تمام دنیا ، مادامی که متعرض ما نشده اند . هر کس متعرض ما بشود، متعرض او خواهیم شد . 👈 همین مذاکره را با مرحوم صدراعظم شهید عثمانی کردم گفتم: اگر کسی بدون اجازه ما وارد سر حد ایران شود و قدرت داشته باشیم، او را با تیر می زنیم، خواه کلاهی باشد، خواه باشد، خواه شاپو سر داشته باشد . . . ما عین سیاست ماست و ما عین دیانت ما، ما با همه دوستیم و همین طور دستور داده شده است . » 🌐البته برای مدرس فرقی نمی کند که بیگانه شرقی باشد یا غربی . آنچه برای او در روابط خارجی مهم است، تحصیل و مسلمین است . مدرس باز بودن درهای کشور و یا به تعبیر خودش، به همه جا در داشتن را بر مبنای موازنه عدمی یعنی فلسفه سیاسی خود می داند و اعتقاد دارد که روابط حسنه با تمام دول جهان باید بدون هیچ گونه سلطه و دخالت در امور یکدیگر وجود داشته باشد . او می گوید:« با تمام دول جهان باید داشته باشیم، بدون اینکه قوی بخواهند بر ما سلطه سیاسی یا اقتصادی و یا هر گونه سلطه دیگری داشته باشند . » 💫ادامه دارد 💻نقل از سايت باقرالعلوم
104. 🔅🔅🔅 ⏪29- مَثَل سراب و ظلمات (وَالَّذِینَ کَفَرُوَّاْ اءَعْمَلُهُمْ کَسَرَابِ بِقِیعَةٍ یَحْسَبُهُ الظَّمَْانُ مَآءً حَتَّیَّ إِذَا جَآءَهُ لَمْ یَجِدْهُ شَیْا وَوَجَدَ اللَّهَ عِندَهُ فَوَفَّلهُ حِسَابَهُ وَاللَّهُ سَرِیعُ الْحِسَابِ اءَوْ کَظُلُمَتٍ فِی بَحْرٍ لُّجِّیٍّ یَغْشهُ مَوْجٌ مِّن فَوْقِهِی مَوْجٌ مِّن فَوْقِهِی سَحَابٌ(314) ظُلُمَتُ بَعْضُهَا فَوْقَ بَعْضٍ إِذَ آ اءَخْرَجَ یَدَهُ لَمْ یَکَدْ یَرلَهَا وَمَن لَّمْ یَجْعَلِ اللَّهُ لَهُ نُورًا فَمَا لَهُ مِن نُّورٍ) . (نور / 39 40.) ((و کسانی که کافر شدند ، اعمالشان همچون سرابی است در یک کویر ، که انسان تشنه آن را از دور آب می پندارد ، اما هنگامی که به سراغ آن می آید ، چیزی نمی یابد ! و خدا را نزد آن می یابد ! که حساب او را به طور کامل می دهد و خداوند سریع الحساب است ! یا همچون ظلماتی است در یک دریای عمیق و پهناور که موج آن را پوشانیده ، و بر فراز آن موج دیگری ، و بر فراز آن ابری تاریک است ؛ ظلمتهایی است یکی بر فراز دیگری آنگونه که هر گاه دست خود را خارج کند ، ممکن نیست آن را ببیند ! و کسی که خدا نوری برایش قرار نداده ، نوری برای او نیست )) . 🔅🔅🔅 🔹بعضی از مفسران گفته اند : این ظلمتهای سه گانه ای که افراد بی ایمان در آن غوطه ورند ، عبارتند از : ((ظلمت اعتقاد غلط)) ، ((ظلمت گفتار نادرست )) و ((ظلمت کردار بد)) ؛ و به تعبیر دیگر ، اعمال افراد بی ایمان هم از نظر زیر بنا و عقیدتی تاریک است و هم از نظر رفتار و اخلاق ظاهری . 🔹بعضی دیگر گفته اند : از آنجا که عامل اصلی شناخت سه چیز است : ((قلب )) ، ((چشم )) و ((گوش )) و چون کفّار این سه را از دست داده اند ، در ظلمتها غوطه ورند . 🔹بعضی دیگر گفته اند : این ظلمتهای سه گانه عبارت از مراحل جهل آنهاست : نخست اینکه نمی دانند ، دوّم این که نمی دانند که نمی دانند ، سوّم این که با این حال ، فکر می کنند می دانند که همان جهل مرکّب است چنانکه فخر رازی دراین باره می گوید : آن کس که بداند و بداند که بداند اسب شرف از گنبد گیتی بجهاند و آن کس که بداند و نداند که بداند بیدارش کنید زود که بس خفته نماند و آن کس که نداند و بداند که نداند آخر خرک لنگ به منزل برساند و آن کس که نداند و نداند که نداند در جهل مرکّب ابد الدهر بماند اینک به عراق اندر ، شهریست معظّم کآن را همدان خوانی و او هیچ نداند به هر صورت وجه شباهت در این تشبیه ((ظلمانی و در ضلالت بودن )) است ، یعنی ((ظلمت اندر ظلمت )) درست به عکس مؤ منان که زندگی و افکارشان ((نورٌ علی نُورٍ)) است ، وجود کافران و افکار و اعمال و اخلاقشان (ظُلُمَتُ بَعْضُهَا فَوْقَ بَعْضٍ) است ؛ مؤ منان از تیرگی دور آمدند لاجرم نورٌ علی نور آمدند کافر تاریک دل را فکر تست حال و کارش ظلمت اندر ظلمت است 🔹در حدیث آمده است که از پیامبر اسلام صلی اللّه علیه و آله و سلّم پرسیدند : ((امّت تو در روز قیامت از صراط چگونه خواهند گذشت ؟ فرمود : امّت من به واسطه نور علی علیه السّلام از صراط عبور می کند و علی به وسیله نور من و من به نور خدا می گذرم . پس نور امّت من از علی است و نور علی از من و نور من از خدا و هرکس به ما تولّی نکند (یعنی ولایت ما را نپذیرد) او را نور نباشد . آنگاه رسول خداصلی اللّه علیه و آله و سلّم این آیه را تلاوت فرمود : (وَمَن لَّمْ یَجْعَلِ اللَّهُ لَهُ نُورًا فَمَا لَهُ مِن نُّورٍ) )) . ادامه دارد... 🌴🌴🌴 قدر ار نشناسد دل و کاری نکند بس که از این حاصل ایام برد
آیت الله 🔰به جانتان بدهید 🔘در نهج البلاغه از امیرمؤمنان(عَلَیْهِ السَّلام) می‌بینیم که حضرت فرمود: بکوشید به خودتان هم چیزی بدهید، فرمود از آسایشها و استراحتهایتان بکاهید، «فَجُودُوا بِهَا عَلَی أَنْفُسِکُم»،از دستتان، از پایتان، از بدنتان کمک بگیرید، جواد و بخشنده باشید، یک چیزی هم به جانتان بدهید؛ یعنی از استراحت بدنتان بکاهید، از آسایش دست و پایتان بکاهید، از آرامش بدنتان بکاهید، یک مقدار از بدنتان بگیرید، به جانتان بدهید. 🔘این نماز شبی که می‌خوانید، برای آن است که یک مقدار از بدن کاستید به جانتان دادید، فرمود جواد باشید، از بدن بگیرید به روح بدهید، نه از روح بگیرید به بدن بدهید که بشود بخل، فرمود: «فَجُودُوا بِها عَلَی أَنْفُسِکُمْ»، نگویید بخوابم تا چه زمانی به این فکر نباشید که نماز قضا نشود، آن برای کسانی است که اسلام بدوی دارند، اگر کسی اهل سیر است که نمی‌کوشد نزدیک طلوع آفتاب برخیزد که فرمود مقداری هم شب برخیزید، مقداری هم کمتر غذا بخورید، مقداری هم مواظب دهانتان باشید، مقداری هم به فکر این باشید، کمتر بخندید، کمتر بخندانید، از بدن بکاهید به جانتان بدهید، «فَجُودُوا بِها عَلَی أَنْفُسِکُمْ»، این انفاقی است از تن به روح، نه اینکه از کیسه انسان مصرف کند، همیشه از جان به بدن بدهد، این بدن را آدم هرچه فربه بکند، دشمنی او بدتر است، این ‌هم انفاق به حال خود آدم است. 🌴🌴🌴
تبيين عدم امکان فرار انسان از قهر الهي ؛ اما جريان اينكه ديگران خيال نكنند كه از قدرت ما فاصله گرفتند, چون ﴿إِنَّ ربك لَبِالْمرصاد﴾ اينها در هر زمان و زميني باشند تحت قهر خداي سبحان اند فرار از قضا و قدر ممكن نيست، نه اينكه ممكن باشد ولي ديگري او را تعقيب كند و بگيرد. اين بيان نوراني حضرت امير(سلام االله عليه) به ما مي فهماند كه فرار از قضاي الهي اصلاً محال است. يك وقت است مي گوييم فلان شخص خيلي قوي است نمي شود از دست او فرار كرد اين ممكن است انسان چند قدم فرار بكند بعد او بگيرد اما درباره خداي سبحان فرض ندارد براي اينكه آن بيان نوراني حضرت امير اين است كه «جوارِحكُم جنوده« اين اعضا و جوارح شما, سربازان الهي اند خب اگر تمام اعضا و جوارح ما سرباز خداي سبحان باشند آن وقت ما با سرباز خدا كه نمي توانيم فرار كنيم گاهي خدا با همين سربازها ما را ميگيرد ـ معاذ الله ـ يك وقت انسان حرفي مي زند مسلوب الحيثيه ميشود, جايي را امضا ميكند مسلوب الحيثيه مي شود اگر خدا كسي را خواست بگيرد با دست او مي گيرد از جاي ديگر كه لشكركسي نمي كند با زبان او مي گيرد با پاي او ميگيرد جايي كه نبايد برود ميرود حرفي كه نبايد بزند مي زند چيزي را كه نبايد ببيند مي بيند انسان چطور فرض بكند با سرباز خدا مي خواهد فرار بكند خب خود همين سرباز آدم را ميگيرد بنابراين فرار از قضا و قدر و قدرت الهي فرض ندارد نه اينكه انسان شكست مي خورد.
♨ رسالت جنبش دانشجويي *شانزدهم آذر سرآغاز تثبيت حرکت جنبش دانشجويي در ريل انقلابي‌گري و مبارزه با استبداد است. درست در فرداي پيروزي کودتاي انگليسي- آمريکايي ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ که فصل حاکميت مطلق استبداد و سرکوب انقلابيون و آزادي‌خواهان سر رسيده بود، اين دانشگاه و جنبش دانشجويي بود که اولین پرچم مبارزه با استبداد را در دست گرفت. جنبش دانشجويي امروز ميراث‌دار جنبش دانشجويي ديروز است؛ همان‌ها که در برابر استبداد سينه سپر کردند و پيشگامان مبارزه بودند! امروز در دهه پنجم انقلاب اسلامي رسالت سنگيني بر دوش جنبش دانشجويي است. 👈 نکات تحلیلی 1⃣ مقوله روشنگري و میدان‌داری در جهاد تبيين يکي از مهم‌ترین وظايفي است که از جريان دانشجويي پيشرو انتظار مي‌رود. امروز در عرصه جنگ نرم دشمن و با توجه به گسترش و عمومي شدن رسانه‌ها و فضاي مجازي، فرصت مناسبي براي هجمه به همه باورهاي انقلابي فراهم آمده است که مقابله با آن جهادي عظيم و همه‌جانبه طلب مي‌کند که دانشجويان به‌مثابه افسران جوان جنگ نرم، در خط اول اين صف‌آرايي و مبارزه قرار دارند. 2⃣ يکي از وظايف مهمي که در مسير تقويت و فراگير نمودن ارزش‌هاي انقلابي و روحيه انقلابي بر عهده دانشجويان است، مسئله گفتمان‌سازي است؛ دانشجويان وظيفه دارند تا آرمان‌ها و شعارهاي انقلاب اسلامي و به‌طور ويژه ابعاد مفهوم انقلابي‌گري و مؤلفه‌های آن را در جامعه بسط و گسترش دهند و اين انتظاري است که امروز از جنبش دانشجويي مي‌رود. 3⃣ حضور در عرصه‌هاي مختلف و اعلام مواضع انقلابي يکي از مهم‌ترین انتظاراتي است که از تشکل‌هايي دانشجويي وجود دارد. امروز حوادث مختلفي در عرصه‌هاي گوناگون سياسي، اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي مي‌افتد که اعلام نظري برخاسته از آرمان‌ها و فارغ از تعلقات سياسي – جناحي، بسيار راهگشا خواهد بود. 4⃣ فسادستيزي را مي‌توان يکي ديگر از رسالت‌هاي تاريخي جنبش دانشجوي دانست. دانشجويان همواره در طول تاريخ انقلاب اسلامي پرچم‌دار عدالت‌خواهي بودند و با مظاهر اشرافيت و فساد مقابله کرده‌اند. تداوم اين وضعيت و پيشگامي در اين عرصه يکي از مطالباتي است که بارها توسط امام جامعه اسلامي مورد تأکید قرار گرفته است. 5⃣ مقوله بنيادين ديگري که بدون شک جزو وظايف ذاتي دانشجويان و جنبش دانشجويي است، مسئله "توليد علم" و "جنبش نرم‌افزاری" است. امروز مسئله پيشرفت و الگوي اسلامي- ايراني يکي از مهم‌ترین مسائل جمهوري اسلامي است که ارائه چنين طرحي جامع و همه‌جانبه مبتني بر آموزه‌هاي اسلامي نيازمند جهاد فکري- علمي در حوزه‌هاي مختلف دانش است که دانشجويان در اين ميدان نيز وظيفه کليدي بر عهده دارند. ✍ مهدی سعیدی ✅ بصیرت ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🇮🇷
⭕️ جزئیات طرح امریکا برای مذاکرات ✍🏻 روزنامه ایران نوشت: 🔻یک روز قبل از آغاز دور جدید مذاکرات، خبرگزاری رویترز در خبری به ابعاد ایده «توافق موقت» با ایران در دور جدید پرداخت 🔻مهم‌ترین تعهدات مطرح‌شده برای ایران شامل توقف غنی‌سازی با درصد بالا و تعهد به اجرای تمام اقدامات شفاف‌ساز (بازرسی‌ها و نظارت‌ها) می‌شود 🔻هدف آمریکا از طرح توافق موقت پاک کردن گذشته منفی امریکا، بدون پرداخت کوچک‌ترین هزینه و «اجتماعی شدن مذاکره» و همچنین شرطی‌سازی اقتصاد کشور است 🔻در حال حاضر امریکا نگران تغییر ریل اقتصادی در ایران و حرکت تدریجی آن به سمت اقتصاد مقاومتی و افزایش تاب‌آوری نسبت به تحریم‌هاست 🔻توافق موقت ایده‌ای طراحی‌شده با اهداف مشخصی بوده که نمی‌تواند اهداف ایران را تأمین کند. ✅بصیرت ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥قطب نما ۲۱۰ ✅پرتگاه های جنبش دانشجویی ✅‌‌ بصیرت
📰 نشریه اخبار و تحلیل‌های سه شنبه ۱۶ آذر ✨رسالت جنبش دانشجويي ✨نرم شدن مواضع امارات در قبال ایران ✨سخنگوی وزارت خارجه: اجازه نمی‌دهیم با وقت ما در وين بازی شود ✨غرضی: مشکل گرانی داخلی ناشی از رانت‌خواری است نه تحریم‌ها! ✨مهم‌ترین شرکت‌های دولتی زیان‌ده و سود ده؛ ۳۶۰ شرکت تقریباً خنثی هستند! ✨فهرست تحریم‌هایی که باید ۱+۴ و آمریکا بردارند! ✨راه سخت بایدن برای اعمال فشار بیشتر بر ایران 🔗ادامه مطلب در لینک زیر👇 https://basirat.ir/fa/news/334921 ✅بصیرت ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
♨ نرم شدن مواضع امارات در قبال ایران *«طحنون بن زاید» مشاور امنیت ملی امارات دیروز (۱۵ آذرماه) به تهران آمد و با علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس‌جمهور کشورمان دیدار کرد. با توجه به آنکه کشور امارات در سال‌های اخیر دنباله‌رو سیاست‌های آمریکا و عربستان در منطقه بوده است، سؤالات زیادی در خصوص اهداف این سفر مطرح است. 👈 گزاره‌های خبری 1⃣ انور قرقاش «مشاور سیاسی رئیس امارات متحده عربی» با انتشار توییتی اعلام کرد: «سفر شیخ طحنون بن زاید به تهران در راستای تلاش‌های امارات متحده عربی با هدف تقویت پل‌های ارتباطی و همکاری در منطقه و حفظ منافع ملی انجام شده است». 2⃣ سیمون هندرسون (مدیر برنامه سیاست خلیج‌فارس و انرژی در موسسه واشنگتن) در واکنش به سفر این مقام اماراتی به ایران گفته است: «ایران خود را مرکز خاورمیانه می‌داند. آن‌ها خود را کشور مسلط بر خاورمیانه می‌دانند. ایرانی‌ها خود را ازنظر جمعیت بزرگ‌تر می‌بینند و ازنظر ذخایر نفت و گاز نیز ایران بزرگ‌تر است. ایران ازنظر طبیعی و موقعیتی نیز کشور مسلط بر خلیج‌فارس است. آن‌ها می‌خواهند کشورهای دیگر نیز از این موضوع آگاه باشند و به ایران پایبند باشند. امارات در خلیج‌فارس در حاشیه است». 3⃣ عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه رأی‌الیوم نیز در مقاله جدید خود می‌نویسد: «سفر طحنون بن زاید به ایران ازاین‌جهت حائز اهمیت است که بیانگر نرم شدن مواضع امارات در قبال ایران است. در سال‌های اخیر سیاست خارجی و منطقه‌ای کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس (به‌استثنای قطر)، مبتنی بر تشدید محاصره ایران و ایجاد ناآرامی و آشوب داخلی در این کشور بوده است. زمانی که این کشورها به اهداف خود نرسیدند، سیاست مذکور خود را حتی به شکل موقت کنار گذاشته‌اند و به‌دنبال بهبود روابط با ایران هستند». 👈 گزاره تحلیلی *سفر مشاور امنیت ملی امارات به تهران را می‌توان از دو جنبه موردبررسی قرار داد؛ ⬅️ اول آنکه کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به این نتیجه رسیده‌اند که آمریکا به‌عنوان یک ابرقدرت در حال افول و رژیم صهیونیستی به‌عنوان کشور در حال سقوط توان دفاع از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس را ندارد. خروج آمریکا از افغانستان و شکست رژیم صهیونیستی در جنگ سیف‌القدس در نوار غزه در کنار افزایش قدرت محور مقاومت در منطقه سبب شده تا کشورهایی همچون امارات در فکر کاهش تقابل خود با محور مقاومت باشند. ⬅️ دومین نکته آنکه ازآنجایی‌که دولت سیزدهم سیاست خارجی خود را بر مبنای حفظ و توسعه روابط با کشورهای منطقه به‌ویژه کشورهای جنوب خلیج‌فارس تعریف کرده است، فضای تعامل بیشتری بین ایران و امارات به‌وجود آمده است. ⬅️ گفت‌وگوهای تلفنی بین حسین امیرعبداللهیان و شیخ عبدالله بن زائد آل نهیان، وزرای خارجه ایران و امارات و سفر اخیر معاون سیاسی وزیر خارجه به ابوظبی، مسیر بازتعریف روابط دو کشور را هموارتر ساخته است. ⬅️ از سوی دیگر اظهارات دوستانه انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجی دولت امارات که گفته بود تنش با ایران به سود هیچ‌یک از کشورهای منطقه نیست، نشان می‌دهد که امارات به‌خوبی به نقش تأثیرگذار ایران در حفظ ثبات منطقه پی برده است. ✍ فرهاد کوچک زاده ✅ بصیرت ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🇮🇷
📂 بسته رصد فضای مجازی در هفته دوم آذرماه 👁‍🗨 امروز دشمنان از لحاظ فضای مجازی، دارند برنامه‌ریزی می کنند برای اینکه از این طریق به کشور ضربه بزنند... از لحاظ فضای مجازی آرایش جنگی گرفته؛ در مقابل این دشمنی که آرایش جنگی در مقابل ملّت ایران گرفته، ملّت ایران بایستی آرایش مناسب بگیرد، باید خودش را آماده کند در همه‌ی بخش های مختلف...مقام معظم رهبری (۹۸/۰۲/۱۱) 🔗 دانلود فایل از طریق لینک زیر👇 https://basirat.ir/files/fa/news/1400/9/16/105231_403.pdf ✅‌‌ بصیرت ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🇮🇷
هدایت 16سال1400.pdf
440.4K
🍁 🌀 نشريه الکترونيکي هدايت/ شماره (۱۶) 🍃🌹🍃 ✅ موضوع: ابعاد برنامه‌های دولت سيزدهم در سه ماه گذشته
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 بازخواست می‌شوید که از کجا آورده‌اید؟ 🔹 : علی (ع) خلیفه باشد، را حتی اگر کابین زنانتان کرده باشید، بازمی‌ستاند. 🔸 : کسانی بترسند که سر در توبره داشتند و به جای دانه دانه جو، سکه سکه اشرفی بلعیدند. این جماعتِ نالان به چاه‌افتاده‌ای می‌ماند که به دست محتاج است. •┈┈••✾••┈┈•
⭕️تصویر جنگ و دشمن در فضای مجازی 💢شبکه و فضای مجازی، شاخص و انعکاس قدرت کشورها و فرصت مناسبی برای دولت هاست که با ورود در آن در عرصه ملی و فراملی تولید قدرت کنند و از مزایای نظامی و سیاسی آن در فضای جغرافیایی بهره مند شوند. به طوری که، مفهوم جنگ که صحنه ای از یک تخاصم نظامی مبتنی بر حرکت تانکها، خانه ها و شهرهای ویران، صدای آژیر خطر و بمباران هوایی را در ذهن مجسم می کرد، همگی در دنیای واقعی اتفاق می افتاد. اما در این قرن که انسان علاوه بر حضور در دنیای واقعی، شخصیتی هم در دنیای مجازی دارد، فضای جدیدی نیز ایجاد شده است. 💢 امروزه حراست از کشور در حوزه واقعی و مجازی شکل گرفته که هر دو در ثبات امنیت ملی نقش حیاتی دارند. همان طور که در دنیای واقعی با جنگ روبه رو می شویم، در دنیای مجازی نیز با جنگ سایبری مواجه هستیم. در واقع حفاظت از مرزهای مجازی، به اندازه حفاظت از مرزهای روی نقشه برای هر کشوری دارای اهمیت است. این مرزهای مجازی هستند که اطلاعات (عامل نیروبخش و حیاتی) را در درون خود جای داده اند. 💢 تحلیل جنگ‌های سایبری دشوار است زیرا عملا محدوده ای را نمی توان برای آن تجسم کرد. حتی اگر اپراتورهای این فضا را در مکان های فیزیکی قرار دهیم، باز هم محدودیت مکانی در بین نیست و مليت ممفهومی ندارد. به همین دلیل توجه به پدافند غیرعامل در فضای سایبر اهمیت زیادی برای کشور خواهد داشت. از طرف دیگر، مفهوم دشمن به عنوان عاملی موثر برای درک نظام روابط بین‌المللی مورد مطالعه قرار می گرفت. چراکه، به ندرت می شد تصور کرد که یک ملت هراسی از مورد حمله قرار گرفتن نداشته باشد، بلکه در عمل، همیشه یک دشمن واقعی وجود داشت. با چنین فهرستی، ملت می توانست قدرت خود را توجیه کند. 🔺 در این خصوص، عاملی که مورد بررسی قرار می گرفت، عامل جغرافیایی یا موقعیت کشورها بر روی نقشه بود. مناقشه بر سر مرزها و سرزمین آنقدر متداول بود که در بسیاری موارد «همسایه» به عنوان یک دشمن محتمل شناخته می شد. در صورتی که ماهیت حقیقی یک تهاجم سایبری ممکن است هرگز شناخته نشود. 💢 طی سال های آینده طیف فزاینده ای از عوامل، از جمله تروریست‌ها، ممکن است توانایی هایی را به دست آورده و توسعه دهند که برای هدایت حمله مجازی و فیزیکی علیه زیر ساخت های اطلاعاتی جهان، مانند اینترنت، شبکه های مخابراتی و سامانه های کامپیوتری کنترل کننده فرایندهای صنعتی حساسی چون شبکه های الکترونیکی، پالایشگاه و مکانیزم های کنترل سدهای آبی استفاده می شود. 🔺توانایی پاسخ گویی به چنین حملاتی، نیازمند فن آوری حیاتی برای پر کردن شکاف بین مهاجم و مدافع خواهد بود. 🔺🔻 میدان نبرد اصلی فضای مجازی در آینده، اطلاعات موجود در سامانه های رایانه ای است که بسیار ارزشمندتر از سامانه های فیزیکی می باشد. فن آوری های جدید توانایی هایی برای دسترسی به داده ها چه از طریق کنترل بی سیم، نفوذ به سامانه های متصل به اینترنت و چه از طریق دسترسی مستقیم توسط افراد داخل نظام، ایجاد می کنند.
♦️پنج شرط ایران در مذاکرات وین 🔹️شبکه المیادین به نقل از چند منبع آگاه خبر داده هیأت اعزامی ایران به مذاکرات وین پنج شرط برای گروه ۱+۴ دارد. 🔹️رفع تحریم‌های مربوط به توافق هسته‌ای، راستی‌‌آزمایی درباره رفع تحریم‌ها، کسب ضمانت، جبران خسارت‌های ایران و بازگشت تمامی طرف‌ها به تعهدات ذیل توافق شروط‌ ایران ذکر شده است. 🔹️این منابع همچنین گفته‌اند: دست‌یابی به یک نتیجه در آینده نزدیک در گفت‌و‌گوهای وین دور از ذهن است. ما ۲ پیش‌نویس ارائه کردیم که قابل ویرایش هستند. ما منتظر موضع اروپا هستیم. ✅‌‌ بصیرت
‼️ برخورد جالب رسانه های اصلاح طلب با دولت رئیسی و روحانی! 🔻رسانه های اصلاح طلب بصورت تمام وقت در حال مطالبه اقتصاد و معیشت از دولت رئیسی هستند! آفرین و کاملا درست... 🔻ولی همین رسانه ها در دولت روحانی، بالاترین سطح مطالبه شان از دولت وقت، مجوز کنسرت و پخش صدای شجریان از تلویزیون و رفع حصر و اینگونه موضوعات بود. 👈مشکلی نیست؛ رسانه های اصلاح طلب دقیقا می دانند هر کسی مناسب چه کاری است و همان را از او مطالبه می کنند!!!! ✅بصیرت
هدایت 16سال1400.pdf
440.4K
نشریه هدایت ۱۶
احزاب و گروههای سیاسی.pdf
3.38M
احزاب و گروه های سیاسی از نظر حضرت امام (ره)
⚡️🌹⚡️🌹⚡️🌹⚡️🌹⚡️ 🌹 ⭕️مؤمنین چه تکالیف و وظايفی نسبت به (عج) بر عهده دارند؟ (بخش اول) 💠 در مورد (عج) و موقعيت آن حضرت بر عهده دارند که به برخى از آنها اشاره مى كنيم: 1⃣ايمان به (عج)؛ در روايات اهل سنت مى خوانيم كه پيامبر اكرم (ص) فرمود: «مَنْ اَنْكَرَ خُرُوجَ الْمَهْدِىِّ فَقَدْ كَفَرَ بِمَا اُنْزِلَ عَلَى مُحَمَّدٍ؛ هر كس (عج) شود به آنچه بر محمد (ص) نازل شده كفر ورزيده است». [۱] 2⃣صبورى و به در فتنه ها؛ امام صادق (ع) فرمود: «طُوبَى لِمَنْ تَمَسَّكَ بِأَمْرِنَا فِي غَيْبَةِ قَائِمِنَا فَلَمْ يَزِغْ قَلْبُهُ بَعْدَ الْهِدَايَةِ؛ خوشا به حال كسى كه در ما متمسك به امر ما شده و قلب او بعد از هدايت منحرف نشود». [۲] 3⃣ به ؛ امام باقر (ع) از رسول خدا (ص) نقل فرموده كه ایشان فرمود: «طُوبَى لِمَنْ أَدْرَكَ قَائِمَ أَهْلِ بَيْتِي وَ هُوَ يَأْتَمُّ بِهِ فِي غَيْبَتِهِ قَبْلَ قِيَامِهِ وَ ... ؛ خوشا به حال كسى كه اهل بيت مرا درك كند و در او قبل از قيامش به او اقتدا كند و...». [۳] 4⃣ (عج) از خداوند متعال؛ شيخ كلينى (ره) به سند خود از ابو بصير نقل كرده كه امام باقر (ع) به من فرمود: «هَلْ عَرَفْتَ إِمَامَكَ؟ قَالَ قُلْتُ: إِي وَ اللَّهِ قَبْلَ أَنْ أَخْرُجَ مِنَ الْكُوفَةِ، فَقَالَ حَسْبُكَ إِذاً؛ آيا را شناخته اى؟ عرض كردم آرى به خدا سوگند قبل از آنكه از كوفه خارج شوم، فرمود: همین تو را بس است». [۴] 5⃣ و ؛ در دعاى عهد از امام صادق (ع) مى خوانيم: «اللَّهُمَّ إِنِّي أُجَدِّدُ لَهُ فِي صَبِيحَةِ يَوْمِي هَذَا وَ مَا عِشْتُ مِنْ أَيَّامِي عَهْداً وَ عَقْداً وَ بَيْعَةً لَهُ فِي عُنُقِي لَا أَحُولُ عَنْهَا وَ لَا أَزُولُ أَبَداً اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَعْوَانِهِ وَ الذَّابِّينَ عَنْهُ... ؛ بار خدايا همانا من براى او [حضرت مهدى (عج)] در اين روزم عهد و پيمان و بيعتى را در گردنم تجديد مى كنم، بيعتى كه از آن بازنگشته و هرگز آن را زايل نمى سازم، بار خدايا مرا از ياران و كمك كاران و مدافعين از آن حضرت قرار بده» که در اين دعا سخن از با امام خود در هر روز است. 6⃣ و اشكالات؛ امام صادق (ع) در حديثى فرمود: «فَإِيَّاكُمْ وَ الشَّكَّ وَ الِارْتِيَابَ انْفُوا عَنْ نُفُوسِكُمُ الشُّكُوكَ وَ قَدْ حُذِّرْتُمْ فَاحْذَرُوا وَ مِنَ اللَّهِ أَسْأَلُ تَوْفِيقَكُمْ وَ إِرْشَادَكُمْ؛ پس خود را از و ترديد دور كنيد و از شك ها بپرهيزيد، شما بر حذر شديد پس حَذَر كنيد و من توفيق و ارشاد شما را از خداوند خواستارم». [۶] پی نوشت: [۱] فرائد السمطين في فضائل المرتضى و البتول و السبطين و الأئمة من ذريتهم (عليهم السلام)‏، ابراهيم بن سعد الدين شافعى‏، مؤسسة المحمود، بيروت‏، چ اوّل، ج ‏۲، ص ۳۳۴ [۲] كمال الدين و تمام النعمة، ابن بابويه، محقق / مصحح: غفارى، على اكبر، اسلاميه‏، تهران، چ دوم‏، ج ‏۲، ص ۳۵۸، باب ۳۳ [۳] كمال الدين و تمام النعمة، همان، ج ‏۱، ص ۲۸۶، باب ۲۵؛ بحار الأنوار، مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى‏، محقق / مصحح: جمعى از محققان‏، دار إحياء التراث العربي‏، بيروت‏، چ دوم، ج ‏۵۱، ص ۷۲، باب ۱ [۴] الكافي، كلينى، محقق / مصحح: غفارى، على اكبر و آخوندى، محمد، دارالكتب الإسلامية، تهران، چ چهارم، ج ‏۱، ص ۱۸۵ [۵] بحار الأنوار، همان، ج ‏۹۹، ص ۱۱۱، باب ۷؛ مصباح الزائر و جناح المسافر، أبي القاسم علي بن موسى بن طاوس الحسيني الحلي، تحقيق: مؤسسة آل البيت لإحياء التراث، مؤسسة آل البيت لإحياء التراث، قم، ۱۴۱۷ ق، ص ۲۳۵ [۶] بحار الأنوار، همان، ج ‏۵۱، ص ۱۴۷، باب ۶ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
✴️چشم امید ترویکای اروپایی به جریان حریف‌ 🌺یادداشت سیاسی روزنامه جوان مورخ یک‌شنبه ۲۱ آذرماه ۱٤۰۰ بقلم سید عبداله متولیان دور دوم مذاکرات اجرای سند برجام در وین در شرایطی در حال برگزاری است که جریان تحریف در داخل کشور با شدت در جهت فریب مردم، وارونه نمایی صحنه مذاکرات و منحرف کردن افکار عمومی از حقایق، واقعیت‌ها و ظرفیت‌های موجود تلاش می‌کند. غرب که برای اعمال فشار به ایران در صحنه مذاکرات دستش خالی است و در تله تیم مذاکره کننده ایران افتاده، به شبکه نفوذ، احزاب و جریانات سیاسی غربگرا، مراکز سایبری گروهک‌های اپوزیسیون و... و ظرفیت عظیم شبکه های اجتماعی (توئیتر، اینستاگرام و...) برای تحریف حقایق و عوض کردن میدان بازی و انداختن توپ در زمین ایران دل بسته است. جمهوری اسلامی با طرحی منطقی در چارچوب برجام و با چهار خواسته پا در میدان مذاکرات گذاشته است و طرف اروپایی با هیچ حربه و روشی نمی‌تواند به صورت علنی با آن مخالفت کند. طرف غربی اینک در صحنه مذاکره با ایران حداقل با شش مشکل اساسی مواجه است: ۱- گزینه نظامی از روی میز غرب برداشته شده و با تدابیر راهبردی جمهوری اسلامی، تهدید ایران به کاربرد گزینه نظامی بکلی بی اثر شده است. ۲- تشدید و طولانی کردن تحریم‌ها از سوی غرب، یک اشتباه راهبردی بوده و سیاست تحریم در بلند مدت منجر به از دست رفتن آثار تحریم‌ها و ترمیم نقاط آسیب پذیر اقتصاد ایران و نهایتا ناکارآمد شدن گزینه تحریم شده و همین موضوع دست برتر را برای ایران در مذاکرات فراهم آورده است. ۳- کنار رفتن غربگرایان از سپهر سیاسی ایران و روی کارآمدن دولت انقلابی با رویکرد مقاومت و تأکید بر سرعت بخشی به ایجاد اقتصاد مقاومتی، سیاست تشدید فشار همراه با سیاست هویج و چماق علیه ایران را بی اثر کرده است. ٤- پیوستن ایران به سازمان همکاری‌های شانگهای و تقویت همکاری‌های اقتصادی ایران با کشورهای آسیایی بویژه کشورهای همسایه بر سرعت بی اثر شدن تحریم‌‌ها افزوده است. ۵- روحیه مردمی آیت‌الله رئیسی و افزایش اعتماد مردم به دولت سیزدهم امید مردم را به خنثی شدن تحریم زیاد کرده و بسیاری از مردم امیدوارند که تیم مذاکره کننده جدید، با دیپلماسی مقاومت، غرب را مجبور به تسلیم در برابر منطق ایران بنماید. ۶- با تشدید اختلافات بین آمریکا و اروپا با چین و روسیه، این دو کشور رفته رفته منافع خود را در همراهی با ایران و عدم همراهی با غرب جستجو کرده و در پی تدوین اسناد همکاری‌های بلند مدت اقتصادی، امنیتی، علمی و... با ایران بوده و کشورهای دیگر آسیایی نیز از این قاعده تبعیت می‌کنند. در کنار این شش مشکل، آمریکا هم‌اکنون در داخل نیز از یک طرف با مشکلات و شکاف در سطوح تصمیم گیری مواجه بوده و از طرف دیگر شاهد افزایش شکاف بین تل‌آویو و واشنگتن هستیم و همین امر بر استیصال هیأت حاکمه افزوده است. با توجه به مشکلات مذکور طرف غربی، بر استراتژی فشار از داخل امتیازگیری در پای میز مذاکره متمرکز شده است و بر این عقیده است که تعقیب سناریوهای زیر موفق به تغییر میدان بازی به نفع خود خواهد شد: ۱- تعقیب سناریوی هویج و چماق و ارائه بسته های تشویقی فریبنده با هدف دوقطبی سازی افکار عمومی مردم ایران و راه اندازی جنبش مطالبه گری مردمی. غرب امیدوار است با این انشقاق بتواند جمهوری اسلامی را توسط بخشی از مردم ایران برای قبول لغو تحریم با درصد کم بجای اصرار بر لغو کامل و یکجای تحریم‌ها تحت فشار قرار دهد. بدیهی است چنانچه نظام اسلامی با فشار افکار عمومی به پیشنهاد آمریکا تن بدهد بی‌شک صحنه به نفع آمریکا تغییر وضعیت داده و ایران بدون اخذ هیچ نتیجه ای مجبور خواهد شد به خواسته های جدید غرب تن داده و برای موضوعاتی نظیر قدرت دفاعی و مسائل منطقه ای نیز تن به مذاکره بدهد. ۲- تلاش مضاعف برای از هم پاشیدگی اقتصاد ایران با پایین آوردن مصنوعی و روانی ارزش پول ملی و افزایش ارزش دلار. ۳- پروپاگاندا و فشار سنگین رسانه ای و ایجاد جو روانی و تبلیغاتی در داخل ایران و اعلام انسداد و شکست مذاکرات با معرفی کردن تیم مذاکره کننده ایران به‌عنوان عامل اصلی شکست. ٤- اخذ تماس‌ با روسیه و چین بمنظور قانع سازی و همراهی این دو کشور با غرب در فشار به ایران ۵- تلاش برای امنیتی کردن مطالبات مردمی و تحت فشار قراردادن نظام با راه اندازی تحرکات غیر قانونی و آشوبگرانه در سطح کشور. غرب تکیه به ظرفیت جریان تحریف را به‌عنوان نخ تسبیح ۵ طرح مذکور در دستور کار قرار داده و منحرف کردن افکار عمومی از واقعیات در یک جنگ شناختی را تنها راه تغییر میدان بازی به نفع خود می‌داند. وحدت سه قوه در کنار همگرایی و افزایش اعتماد مردم به دولت، مانع جدی اثربخشی پنج طرح غرب بوده و دست غرب را برای تحمیل اراده خود در مذاکرات بسته است. در چنین شرایطی تنها راه خروج از بن‌بست موجود برای غرب دل بستن به جریان تحریف است. پس از دور اول مذاکرات شاهد پروپاگاندای
جریان تحریف به نفع غرب بوده ایم. جریان تحریف در روزهای گذشته تمام توان خود را برای به بن‌بست کشاندن مذاکرات و تأثیرگذاری بر افکار عمومی به کار گرفته است. جمهوری اسلامی ایران در کنار حضور منطقی و عزتمندانه در میدان مذاکرات باید خنثی سازی تلاش تحریف‌گران را با جدیت دنبال نماید و غفلت از این جنگ شناختی به تغییر میدان به نفع غرب خواهد انجامید. باید میز مذاکره علاوه بر وین در داخل نیز منتقل شده و خط اقناع افکار عمومی و شفاف سازی صحنه مذاکرات در دستور کار رسانه های انقلابی قرار گیرد. تردیدی نیست که تنها راه خنثی سازی تلاش های رسانه ای جریان تحریف است. اعتماد مردم به دولت سیزدهم برای مقابله به جریان تحریف یک فرصت طلایی محسوب می‌شود. در این صورت به رغم پیچیدگی‌ها و موانع موجود می‌توان به تحمیل خواسته های منطقی ایران به غرب پای میز مذاکره امیدوار بود. 🌺آدرس اینترنتی مقاله:👇 http://www.javann.ir/004Uu8
🔏 *پانصد هزار تومان کسری بودجه ماهانه به ازای هر ایرانی* ✅ *پانصد هزار میلیارد تومان کسری بودجه سال ۱۴۰۰ می باشد این یعنی *به ازای هر ایرانی ماهانه ۴۹۹ هزار تومان و در سال ۵ میلیون ۸۸۲ هزار تومان کسری بودجه وجود دارد.* ✅این رقم یعنی *دولت به ازای هر خانواده چهار نفره ماهیانه قریب به دو میلیون تومان و سالانه بیش از ۲۳ و نیم میلیون تومان کسری بودجه دارد.* ✅ *یک عده ناآگاه و یک عده مزدور بدون توجه به این واقعیات دائم بر طبل مطالبات و افزایش حقوق می‌کوبند.* 🎩 *عده‌ای مامور بیگانه سعی می‌کنند درست همزمان با مذاکرات وین بر سر موضوع تحریم‌ها اعتصاباتی برای افزایش حقوق راه بیاندازند.* 📚 *معلمان به هوش باشند و کسانی را که درست در این ایام تهدید به تعطیلی آموزش می‌کنند از خود طرد کنند و مطمئن باشند که سرنخ این تحرکات در دست بیگانگان است.* ✍️ *محمد حسن قدیری ابیانه* 📆 ۲۰ آذر ۱۴۰۰