eitaa logo
یاوران امام مهدی(عج الله تعالی فرجه الشریف)
1.2هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
631 ویدیو
52 فایل
گزیده ای از بیانات استاد اخلاق آیت الله روح الله#قرهی(مدظله العالی) ادمین @Admiin97 کتابخانه یاوران امام مهدی (عج) 👇 https://eitaa.com/emammahdy81_ketab پخش زنده و مستقیم سخنرانی ها👇 ا https://tekye.net/tekye/live/3899 سایت👇 ا http://emammahdy.com
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هشت‌ دری که برایِ بهشت گفته اند مربوط به صفات خود آدم است و الا بهشت مهمانخانه حضرت علی(ع)است و مهمانخانه مرد دو عالم دَر ندارد! راه بهشت آسان است و راه جهنم سخت و مشقت بار🌱 -میرزااسماعیل‌دولابی- ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ 📌 یاوران امام مهدی (عج) https://eitaa.com/joinchat/2242314333C294766a9ff
ولایت و امامت حضرت آیت الله قرهی (مدظله العالی) : 🔷ابن‌مغازلی در مناقب می‌نویسد: حدیث غدیر، حدیث صحیحی است که حدود صد نفر صحابی - که ده نفر آن‌ها دائم با پیامبر(ص) بودند، از جمله خلفا - از پیامبر(ص) روایت کردند و خیلی جالب است که بیان کرده: همه گفته‌اند: این خطبه فقط برای فضیلت امیرالمؤمنین(ع) است و هیچ‌کس در این فضیلت با امیرالمؤمنین(ع) شریک نیست - همه این‌ علمایی که نام بردیم، از اهل جماعت هستند. خوب تأمّل کنید می‌خواهم به فضل الهی نکاتی را عرض کنم که اگر انسان، متخلّق به اخلاق الهی شد، چه چیزی را می‌فهمد و علّت اینکه این‌ها بیان می‌کنند، ولی نپذیرفتند، چیست - 🔷سیّد‌بن‌طاووس از علمای خود ماست، منتها در کتاب شریف اقبال‌الاعمال وقتی می‌خواهد روایت کند، از علمای اهل جماعت از جمله همین ابوسعید مسعود بن ‌ناصر سجستانی بیان می‌کند. می‌گوید: ایشان کتابی در هفده جلد به نام «الدرایة فی حدیث الولایة» دارد و در آن کتاب، این حدیث را از 120 صحابی نقل می‌کند. 🔷همه این‌ها دلالت بر این است که این روایت و این خطبه غدیر، متعلّق به شیعیان و اهل امامیه نیست، بلکه اهل جماعت هم بیان می‌کنند. بیشتر این مطالب را می‌توانید در کتاب شریف غدیر علّامه امینی ببینید که حتّی در آنجا بیان کرده است: بعد از اینکه عبدالفتّاح عبد المقصود مصری، از علمای اهل جماعت، کتاب الغدیر را خوانده، یک تقریظی بر این کتاب زده و می‌نویسد: حدیث غدیر، بدون شک حقیقتی است که دستخوش باطل نمی‌شود، چنان نورانی و فروزان و درخشان است که یکی از حقایق الهیّه است که از سینه پیامبر عظیم‌الشّأن(ص) بیرون آمده است. 🔷 ایشان دست‌پرورده و برادر خودش، علیّ‌بن ‌ابیطالب(ع) را در میان امّت خودش برگزیده است و بدون شک این برای ولایت و امامت امیرالمؤمنین(ع) است - توجّه کنید که این را عبدالفتّاح عبدالمقصود مصری، از علمای اهل جماعت، در دانشگاه الازهر مصر دارد می‌گوید - ادامه دارد... ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ 📌 یاوران امام مهدی (عج) https://eitaa.com/joinchat/2242314333C294766a9ff
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎊امشب ای دل 🌼🍃مرا شب شادی است 🎊درکف ما 🌼🍃برات آزادی است 🎊باب رحمت 🌼🍃ز هر طرف شد باز 🎊شب میلاد 🌼🍃حضرت هادی است 🎊میلادامام هادی مبارک ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ 📌 یاوران امام مهدی (عج) https://eitaa.com/joinchat/2242314333C294766a9ff
⚫اطلاعیه⚫ . ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ 📌 یاوران امام مهدی (عج) https://eitaa.com/joinchat/2242314333C294766a9ff
چرا اسم امیرالمؤمنین(ع) در قرآن بیان نشده؟ حضرت آیت الله قرهی (مدظله العالی) : 📍با توجّه به این مطلبی که از سندها عرض کردم، گاهی یک سؤال در ذهن بعضی پیش می‌آید که در اصل، وهابیّت ملعون این سؤال را بیان کرده، امّا جوابش هم خیلی راحت و معلوم است. البته بعضی انسان‌های بی‌سواد هم مع‌الأسف مقالاتی می‌نویسند و چنین مطلبی را بیان می‌کنند و آن این است که چرا اسم امیرالمؤمنین(ع) در قرآن نیست؟ 📍سؤال: این خطبه را پیغمبر(ص) خوانده است یا خیر؟ جواب: طبق آنچه که اهل جماعت بیان کردند و این نکاتی که گذرا بیان کردم، می‌گویند: پیغمبر(ص) خوانده است. 📍سؤال: آیا فرمان پیامبر پیغمبر(ص)، فرمان خدا است یا خیر؟ جواب: بله. 📍سؤال: آیا به ایما و اشاره هم می‌توان بیان کرد (البته در یک جاهایی هم به صراحت در خطبه بیان فرموده) یا خیر؟ جواب: خود اهل جماعت می‌گویند: بله - که مطلب آن را عرض می‌کنم - 📍سؤال: در قرآن لفظ قرائت صلاه را داریم یا خیر؟ جواب: نداریم، عنوانی که در قرآن است، عنوان «أَقیمُوا الصَّلاةَ» است؛ یعنی نماز را به پا بدارید، «وأقرؤوا الصّلاة» در قرآن نیست. اگر هم بخواهید بگویید: « وَ ارْکَعُوا مَعَ الرَّاکِعینَ» را بیان کرده، درست است. امّا سؤال اینجاست که ما به وهابیّت ملعون بیان می‌کنیم: کجا در قرآن نماز صبح، دو رکعت اعلان شده؟! کجا نماز ظهر، چهار رکعت اعلان شده؟! کجا نماز عصر چهار رکعت اعلان شده؟! کجا نماز مغرب سه رکعت اعلان شده؟! کجا نماز عشاء چهار رکعت اعلان شده؟! یا کجا در قرآن اعلان شده که نماز ظهر و عصر باید آرام خوانده شود و نماز مغرب و عشاء و صبح باید بلند خوانده شود؟! 📍اگر یک آیه بیاورند و اعلان کنند، قبول می‌کنیم و می‌پذیریم. چون همان‌طور که می‌دانید وهابیت هم مثلاً نماز مغرب را سه رکعت می‌خوانند و نمی‌توانند غیر از این عمل کنند؛ چون همه مسلمین در این مشترک هستند. 📍ضمن اینکه اهل جماعت بیان کردند: قرآن بالصّراحه بیان کرده که پروردگار عالم گفته: ولیّ شما، امیرالمؤمنین است. کجا؟ در سوره مائده، به صراحت قرآن بیان شده: «إِنَّما وَلِیُّکُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذینَ آمَنُوا الَّذینَ یُقیمُونَ الصَّلاةَ وَ یُؤْتُونَ الزَّکاةَ وَ هُمْ راکِعُونَ»، چه کسی ولیّ و سرپرست شماست؟ ولیّ شما، تنها خدا و پیامبر و آن‌ها که ایمان آوردند، نماز را برپا داشتند و در حال رکوع، زکات دادند. 📍ذیل این آیه شریفه، سیوطی که از علمای اهل جماعت است در کتاب الدّر المنثور بیان می‌کند که هم ابن‌عبّاس و هم دیگر صحابه نقل می‌کنند: امیرالمؤمنین(ع) در حال رکوع بود، سائلی تقاضای کمک کرد و آن حضرت، انگشترش را به او، صدقه داد. پیامبر(ص) فرمودند: چه کسی این انگشتر را به تو صدقه داد؟ آن مرد اشاره به امیرالمؤمنین(ع) کرد و در همین حال، این آیه نازل شد. 📍همچنین ذیل این آیه شریفه، در تفسیر طبری و تفسیر القرافی اهل جماعت بیان می‌کند: بلاشک این آیه شریفه برای امیرالمؤمنین(ع) است. 📍ابن شهر آشوب، از علمای اهل جماعت می‌گوید: این آیه راجع به سرپرستی و ولایت است؛ چون در ابتدای آیه می‌گوید: «إِنَّما وَلِیُّکُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ»، نه راجع به دوستی. بعد از آن، ابن شهر آشوب خودش بیان می‌کند: نه تنها من، بلکه ثعلبی، ماوردی، غشیری، قزوینی، رازی، نیشابوری، فلکی، طوسی و طبری - که همه این‌ها، اهل اجماع هستند - در تفاسیر خود بیان می‌کنند: ولایت امیرالمؤمنین(ع) به صراحت این آیه، مشخّص و معین است. 📍البته این فقط یک نمونه است، امّا شما می‌توانید بگردید، ببینید آیا در کتب اهل جماعت، یک آیه، راجع به ولایت خلفا وجود دارد که خود اهل جماعت گفته باشند: قرآن به صراحت گفته: این آیه راجع به ولایت فلان خلیفه است؟ چنین مطلبی نداریم. من از کتب خودمان نمی‌خوانم. همه مطالب این جلسه را دارم از کتب اهل جماعت می‌خوانم. ادامه دارد... ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ 📌 یاوران امام مهدی (عج) https://eitaa.com/joinchat/2242314333C294766a9ff
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّكِينَ بِوِلاَيَةِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ 🎉 جشن بزرگ ولایت ویژه برادران 🎤 سخنران : حضرت آیت الله قرهی (مدظله العالی) مداح: حجت الاسلام مصطفی هادیان حسینیه ماه مدینه ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ 📌 یاوران امام مهدی (عج) https://eitaa.com/joinchat/2242314333C294766a9ff
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قاعده امامت و ولایت امام المسلمین،حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی): 🔸عید غدیر، قضیه رهبری جامعه اسلامی است، ماجرای تعیین ضابطه و قاعده برای حکومت و جامعه اسلامی است؛ این قاعده، قاعده امامت و ولایت است/ وقتی این قاعده وضع شد، آن‌وقت دشمنان از تغییر مسیر دین مأیوس شدند/ اسلام نوع حکومت امامت را قبول دارد. غدیر این را اعلام کرد. تا آخر دنیا هرجا هرمسلمانی که بخواهد اسلام را تحقق ببخشد باید امامت را احیا کند. ۱۳۹۵/۶/۳۰ ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ 📌 یاوران امام مهدی (عج) https://eitaa.com/joinchat/2242314333C294766a9ff
امامت؛ اسّ و اساس اسلام و تمام دین حضرت آیت الله قرهی (مدظله العالی) : 🔷 چرا این‌ها با اینکه این اسناد را بیان می‌کنند، امّا ولایت را نمی‌پذیرند؟ مثلاً امروز در یکی از همین روزنامه‌های زنجیره‌ای خودشان، در صفحه اوّل، مقاله‌ای نوشتند راجع به اینکه سیاست برای امام نبوده و ما امام سیاسی نداشتیم و به تعبیر خودشان اثبات کردند که نصب از ناحیه مردم، صحیح است. مع‌الأسف نویسنده این مقاله، اسمش را شیعه می‌گذارد و سیّد هم است. البته او منتسب به نهضت آزادی است که معلوم است وضع و حالشان چگونه است - جواب این مقاله را با اینکه یک انسان بی‌سواد نوشته، بعداً مفصّل بیان می‌کنیم، چون باید جواب داده شود که جوان‌ها یک موقعی به بیراهه نیفتند - 🔷ببینید حضرت ثامن‌الحجج، آقا علیّ‌بن‌موسی‌الرّضا(ع) راجع به امام چگونه می‌فرمایند - اصل این روایت در اصول کافی است - یک‌ جا می‌گویند: «فی صفة الامام مُضْطَلِعٌ بِالْإِمَامَةِ» و بعد می‌فرمایند: «عَالِمٌ بِالسِّیَاسَةِ» یکی از خصایصی که امام دارد، این است که او همه مطالب را می‌داند و عالم و آگاه است و دیگر اینکه از سیاست و کشورداری، هم آگاه است و هم در آن مورد، توانمند و سیاست‌مدار است. 🔷آن‌ وقت این آقا آمده می‌گوید: سیاست اصلاً با امامت جداست و فایده‌ای ندارد که بخواهیم این‌ها را کنار هم قرار بدهیم. البته بندهایی را بیان کرده که به موقع جواب آن را عرض می‌کنم. 🔷راجع به اینکه کسی ولایت این حضرات - که همه مسائل دست آن‌ها است - را نپذیرد، خود وجود مقدّس حضرت ثامن‌الحجج، آقا علیّ‌بن‌موسی‌الرّضا(ع) می‌فرمایند: «إِنَّ الْإِمَامَةَ أُسُّ الْإِسْلَامِ النَّامِی وَ فَرْعُهُ السَّامِی» اصلاً امامت، اسّ و اساس اسلام است و اسلام را تا جایی می‌برد که شاخه‌های آن را برافراشته می‌کند. 🔷باز حضرت ثامن‌الحجج(ع) راجع به این آیه «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتی‏ وَرَضیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دیناً » بیان فرمودند: «وَأَنْزَلَ فِی حَجَّةِ الْوَدَاعِ وَ هِیَ آخِرُ عُمُرِهِ » این آیه در در آخرین حجّ عمر پیغمبر اکرم(ص) نازل شد. بعد هم فرمودند: «وَأَمْرُ الْإِمَامَةِ مِنْ تَمَامِ الدِّینِ» و امر امامت، تمام دین است. 🔷باز حضرت ثامن‌الحجج(ع) بیان فرمودند: «إِنَّ الْإِمَامَةَ زِمَامُ الدِّینِ وَنِظَامُ الْمُسْلِمِینَ وَصَلَاحُ الدُّنْیَا وَ عِزُّ الْمُؤْمِنِینَ» امامت، زمام دین را دارد؛ چون تمام دین که فقط برای بحث آخرت نیست، مگر ما آیات جهاد در دین نداریم؟! مگر پیامبر رحمت، «اشدّاء علی الکفّار، رحماء بینهم» نبود؟! نظام مسلمین، صلاح دنیا و عزّت مسلمین، به امامت است. ادامه دارد... ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ 📌 یاوران امام مهدی (عج) https://eitaa.com/joinchat/2242314333C294766a9ff
پذیرش ولایت ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ 📌 یاوران امام مهدی (عج) https://eitaa.com/joinchat/2242314333C294766a9ff
عامل اتمام دین حضرت آیت الله قرهی (مدظله العالی) : 📍این ‌قدر امامت مهم است که پروردگار عالم فرمود: «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دینَکُمْ»، مگر تا حالا تمام نبود؟! یعنی اینکه بدون ولایت، دین، ناتمام است؛ مانند همان عبارتی که بیان می‌کنیم: به منکر علی بگو نماز خود رها کند، قضا کند هم غلط است؛ چون حالا دوباره هم قضا کند و بخواند، وقتی منکر امیرالمؤمنین باشد، به درد نمی‌خورد و مثل کسی می‌ماند که نماز بخواند، امّا یادش بیاید که وضو نداشته، بعد مجدداً هم بی‌وضو نماز بخواند! اگر صد بار هم بی وضو نماز بخواند، ولو با حال هم نماز بخواند، نمازش هیچ اشکالی ندارد، جز اینکه قبول نیست! 📍به منکر علی بگو نماز خود رها کند/نماز بی‌ولای او نماز بی‌وضو بود 📍«تُقْبَلُ الطَّاعَةُ الْمُفْتَرَضَةُ» اصلاً بدون ولایت حضرات معصومین، هیچ چیزی مورد قبول نیست. لذا برای همین فرمود: «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتی» نعمتم را به ولایت تمام کردم؛ چون اگر شما پشت ولایت باشید، نماز را درک می‌کنید ادامه دارد... ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ 📌 یاوران امام مهدی (عج) https://eitaa.com/joinchat/2242314333C294766a9ff
4_5938507123896880579.mp3
7.1M
🌺 💐هواتو دوست دارم 💐صحن و سرات دوست دارم 🎙 🎙 ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ 📌 یاوران امام مهدی (عج) https://eitaa.com/joinchat/2242314333C294766a9ff
واقعه غدیر خم ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ 📌 یاوران امام مهدی (عج) https://eitaa.com/joinchat/2242314333C294766a9ff
ذکری مجرب برای حاجت روا شدن در روز عید غدیر خم ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ 📌 یاوران امام مهدی (عج) https://eitaa.com/joinchat/2242314333C294766a9ff
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برترین اصل از اصول دین حضرت آیت الله قرهی (مدظله العالی) : 🔺من در بحث مهدویت اثبات کردم که بدون امام اصلاً توحید معنی ندارد. اگر بگوییم منظور از این‌که اصل اوّل از اصول دین، توحید است؛ یعنی رأس همه چیز خداست که معلوم است صحیح است، امّا اگر بگوییم: منظور، این است که اوّل باید توحید را بشناسیم، غلط است. حتّی در فروعش هم اوّل باید امام را بشناسیم. 🔺در این روایتی که بارها آن را شنیدید، حضرت باقرالعلوم، امام محمّد باقر(ع) می‌فرمایند: «بُنِیَ الْإِسْلَامُ عَلَى خَمْسَةِ أَشْیَاءَ» اسلام بر پنج چیز بنا شده است: 🔹1. «عَلَى الصَّلَاةِ». بر نماز، همان که در مورد آن بیان شده: «فإن قبلت قبل ما سواها و إن ردّت ردّ ما سواها»، آنکه آن ‌قدر مهم است که می‌دانید در آخرین لحظات زندگی هر کسی، وقتی آن شخص اطرافیانش را صدا بزند و مطلبی را بگوید، معلوم است مطلب مهمّی را می‌خواهد بگوید. حضرت صادق القول و الفعل(ع) در آخرین لحظات عمر خود همه خاندان خود را جمع کرده و فرمودند: همه را صدا بزنید، بعد فرمودند: از ما نیست آن کسی که نماز را سبک بشمارد. حضرت ثامن‌الحجج(ع) ذیل این مطلب فرمودند: سبک بشمارد؛ یعنی اذان بگویند و او اوّل وقت، نماز را نخواند. البته این مطلب فقط یک استثناء دارد و آن، جماعت است، خوب است که انسان برای جماعت تأمّل کند. 🔹2. «وَالزَّکَاةِ». زکات، طهارت جسم و طهارت روح است که اگر این ‌طور نشود، دیگر انسان هیچ ندارد. با زکات، انسان از لقمه شبهه‌ناک دور می‌شود. 🔹3. «وَالْحَجِّ». حجّ، آن کنگره عظیم سیاسی است که وقتی در دومین سال برائت از مشرکین به وجود آمد، خاخام یهودی در روزنامه لوموند فرانسه بیان کرد: اگر جلوی این‌ها را نگیریم، معنای حجّ برای مسلمین معلوم می‌شود، الآن دور هم بیهوده جمع هستند، امّا وقتی ولیّ باشد، دیگر هدف‌دار می‌شود. اصلاً برای چه همه باید حجّ بیایند؟ چرا حجّ، واجب است؟ یکی از آفریقا می‌آید، یکی از آمریکا می‌آید، یکی از آمریکای لاتین می‌آید، یکی از چین می‌آید، یکی از مالزی می‌آید، یکی از اروپا، انگلیس، فرانسه و ... می‌آید، همه و همه آن جا، در آن کنگره عظیم، همدیگر را ببینند. لذا برای همین است که باید پشت مقام ابراهیم نماز خواند؛ یعنی پشت امام باش. 🔹4. «وَالصَّوْمِ» صوم چیست؟ صوم تازه بالاتر از این‌هاست، چون از حلال دست می‌کشی. لذا پروردگار عالم فرمود: جزای صوم، خود من هستم، اصلاً صوم برای من است «الصَّوْمُ لِی»، وقتی اذان صبح را می‌گویند، من و شما از حرام و شبهه‌ناک که دست نمی‌کشیم (آنکه برای همیشه است)، بلکه از حلال دست می‌کشیم. به تعبیری خدا می‌گوید: لقمه‌ای را که از عرق جبین به دست آوردی، نخور؛ چشم. آب نیاشام؛ چشم. به همسر حلال خودت، نگاه شهوت‌انگیز نکن و به سمت او نرو؛ چشم. چون از حلال دست می‌کشید، پس جزایش مال من است. 🔹5. «وَالْوَلَایَةِ». آخرین مورد هم، ولایت است. «قَالَ زُرَارَةُ فَقُلْتُ وَ أَیُّ شَیْ‏ءٍ مِنْ ذَلِکَ أَفْضَلُ» زراره پرسید: کدامیک از این‌ها افضل است؟ - بهتر از من می‌دانید که افضل از باب افعل التفضیل است - فرمودند: «الْوَلَایَةُ أَفْضَلُ» ولایت، برترین است. خود حضرت در ادامه توضیح می‌دهند: «لِأَنَّهَا مِفْتَاحُهُنَّ وَ الْوَالِی هُوَ الدَّلِیلُ عَلَیْهِنَّ» برای اینکه کلید و مفتاح همه این‌ها، ولایت است و خود والی، دلیلی بر این‌هاست. 🔺اصلاً من و شما کیفیّت نماز و روزه‌مان را از آن‌ها گرفتیم. لذا در حقیقت کیفیّت امور زندگی‌مان در همه جوانبش، سیاست، جهاد و ... را هم از آن‌ها گرفتیم. آیا آن‌ وقت درست است که ما بگوییم: این‌ها از سیاست به دورند؟ این، عین حماقت است. 🔺لذا حضرت بیان می‌فرمایند: ولایت، افضل است؛ «لِأَنَّهَا مِفْتَاحُهُنَّ» چون اگر بخواهی به همه آن‌ها برسی، کلید و مفتاح همه آن‌ها، ولایت است، «وَالْوَالِی هُوَ الدَّلِیلُ عَلَیْهِنَّ» و خود والی، دلیل بر این‌ها است. 🔺یک نمونه بگویم که یک مسئله شرعی است: اگر مجتهدی فتوایی داد و یک مدّت مقلّدینش براساس آن فتوا، عمل می‌کردند. امّا بعد از مدّتی فتوایش عوض شد. سؤال: آیا مقلّدین باید آن اعمال گذشته را مجدّداً انجام دهند؟ جواب: خیر. تا آن موقع آن‌ طور انجام می‌دادند که مرجعشان گفته بود، حالا از این جا به بعد هم براساس فتوای جدید مرجعشان به صورت جدید انجام می‌دهند. مثلاً یک موقعی بعضی از آیات عظام، مثل آیت‌الله سیستانی، آیت‌الله حکیم، حضرت آقا و بعضی دیگر، مسجد سهله و کوفه را به عنوان یک جایگاهی که نماز در آن تمام باشد، قبول نداشتند، امّا امروز قبول دارند و می‌گویند: نماز در آنجا تمام است. 🔺اصلاً مطیع بودن یعنی همین. دلیل مسائل ما، از این راه است. ولایت حضرات معصومین(ع) هم که معلوم است افضل است؛ چون همه امور از ناحیه خدا به دست آن‌هاست و خود امیرالمؤمنین(ع) در نهج‌البلاغه بیان می‌فرماید: همه مطالب و مسائل در دست ما است. @emammahdy81
مَست بودیم اَز غَدیرِ خُم‌،‌دوبارهِ عید شُد...؛ تُو بِه دُنیآ آمَدي‌مَستیِ مآ تَمدید شُد...! میلاد باب الحوائج موسی بن جعفر علیه السلام مبارک🎉🎉🎉 ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ 📌 یاوران امام مهدی (عج) https://eitaa.com/joinchat/2242314333C294766a9ff
مباهله از دیدگاه اهل جماعت حضرت آیت الله قرهی(مدظله العالی) فرمودند: 🔺 یک نکته‌ای را هم عرض کنم که حیفم می‌آید نگویم. اصلاً اگر نگویم نسبت به اهل بیت(علیهم صلوات المصلّین) اجحاف کردیم و آن راجع به مباهله است که امروز، روز بیست و چهارم ذیحجّه و مباهله بود. 🔺می دانید آیه مباهله، در سوره آل عمران، آیه 61 است: «فَمَنْ حَاجَّكَ فيهِ مِنْ بَعْدِ ما جاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعالَوْا نَدْعُ أَبْناءَنا وَ أَبْناءَكُمْ وَ نِساءَنا وَ نِساءَكُمْ وَ أَنْفُسَنا وَ أَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكاذِبينَ»[11]. این آیه مباهله را فقط ما نمی‌گوییم و اهل جماعت هم می‌گویند که چند مورد از آن را برایتان عرض می‌کنم. 🔺1. محمّدبن‌جریر طبری، متوفای 310 هجری قمری، در تفسیر معروف خودش، ضمن بیان شأن نزول آیه مباهله می‌نویسد: پیامبر اکرم، حضرت محمّد مصطفی(صلّی اللّه علیه و آله و سلّم) با مسیحیان نجران مباهله کرد. همراه او، امیرالمؤمنین و بی‌بی دو عالم و دو سیّد شباب اهل الجنّه – که البته ایشان به اسم کوچک می‌آورد، من آن‌طور نمی‌گویم – آماده مباهله شدند. ولی آن‌ها با پیامبر مصالحه کردند و راضی به پرداخت جزیه شدند. 🔺2. نصر بن محمّد سمرقندی، متوفای 375 هجری قمری، در تفسیر خودش می‌نویسد: پیامبر(صلّی اللّه علیه و آله و سلّم) با مسیحیان نجران به مباهله پرداخت. همراه او، امیرالمؤمنین و بی‌بی دو عالم و دو سیّد شباب اهل الجنّه بودند - که باز ایشان هم همه را به اسم ذکر می‌کند - امّا مسیحیان از مباهله سر باز زدند. بعد پیامبر(صلّی اللّه علیه و آله و سلّم) فرمودند: یا اسلام بیاورید، یا جزیه دهید که آن‌ها به پرداخت جزیه رضایت دادند. پیامبر(صلّی اللّه علیه و آله و سلّم) فرمود: اگر آن‌ها مباهله می‌کردند، همه شان هلاک می‌شدند، حتّی گنجشک‌هایی که بر دیوارهایشان نشسته بودند! 🔺3. فخر رازی که متوفای 604 هجری قمری است، در تفسیر خودش پس از بیان توضیح کامل راجع به این مطلب، این گونه می‌نویسد: مسیحیان نجران بر جهل خودشان اصرار داشتند، اسقف نجران به آن‌ها گفت: اگر دیدید پیامبر(صلّی اللّه علیه و آله و سلّم) با گروه کثیری آمد بدایند حرف بی‌خودی می‌زند، امّا اگر دیدید با تعداد کمی (خانواده‌اش) آمد، بدانید درست است. 🔺بعد ایشان می‌گوید: نفس پیغمبر (امیرالمؤمنین) و فرزندان پیغمبر آمدند و جالب این است « نِساءَنا وَ نِساءَكُمْ »، آن کسی که فقط عنوان نساء شد، بی‌بی دو عالم بود - که حالا ایشان به اسم کوچک می‌آورد - بعد می‌گوید: هیچ کس نمی‌تواند این را منکر شود و پیامبر در حالی که دست این‌ها را در دست داشت، دائم این آیه را هم می‌خواند: «إِنَّما يُريدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهيراً»[12]. بعد خودش می‌گوید: «و اعلم ان هذه الورایه کالمتفق علی صحتها بین اهل التفسیر» در صحّت این روایت بین اهل التفسیر و الحدیث، بین مفسران و محدثان، اتّفاق نظر است. 🔺4. باز از علمای اهل جماعت، ابوالفداء اسماعیل‌بن‌کثیر دمشقی، متوفای 774 هجری قمری، در تفسیر خودش مفصّل این را توضیح می‌دهد که پیامبر راجع به حضرت عیسی بیان کرد که مثل او، مثل آدم است (قرآن در همان سوره آل عمران آیات بالایی آیه مباهله بیان می‌کند که حالا چون وقت کم است، من بیان نمی‌کنم). بعد می‌فرماید: این‌ها در جهل خودشان آمدند. وقتی پیامبر، امیرالمؤمنین و بی‌بی دو عالم و سیّدان شباب اهل الجنه - حالا او به اسم کوچک اسم می‌برد - می‌آورد، این‌ها می‌فهمند که هیچ جور نمی‌توانند کاری کنند، لذا برمی‌گردند. 🔺5. عبدالله بن عَمر بیضاوی - که بعضی گفتند عُمر که اشتباه است، به دلایل تاریخی، عَمرو درست است که حالا در این‌جا بیان نمی‌کنم - متوفای 791 هجری قمری باز درتفسیر خودش مفصّل راجع به این موضوع صحبت می‌کند که حتّی پیامبر(صلّی اللّه علیه و آله و سلّم) فرمود: اگر این‌ها می‌آمدند، کوه‌ها جابجا می‌شد و این‌ها تبدیل به میمون و خوک می‌شدند و پرندگانی که بر شاخه‌های درختانشان هم نشسته بودند، از بین می‌رفتند. بعد بیضاوی می‌گوید: این دلیل بر نبوّت است «و هو دلیل علی نبوه و فضل من اتی بهم من اهل بیته». 🔺این مطالب همه از فضائل امیرالمؤمنین، فضائل اهل‌بیت و پنج تن آل‌عبا محسوب می‌شود. این چند مورد را عرض کردیم که به این روز هم که روز مباهله بود، از دیدگاه اهل جماعت اشاره‌ای کرده باشیم. ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ 📌 یاوران امام مهدی (عج) https://eitaa.com/joinchat/2242314333C294766a9ff
روزمباهله فضیلتی است که هیچ کس درآن، براهل بیت پیشی نگرفته است...! امام‌رضا (علیه السلام) ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ 📌 یاوران امام مهدی (عج) https://eitaa.com/joinchat/2242314333C294766a9ff
‍ ☘عارف وارسته حضرت آیت الله بهجت درباره امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) فرمودند: ⚡ حضرت غائب (عج) دارای بالاترین علوم است؛ و اسم اعظم بیش از همه در نزد خود آن حضرت است. ⚡با این همه، به هر کس که در خواب یا بیداری به حضورش مشرّف شده، فرموده است: برای من دعا کنید. ⚡ایشان می فرمودند: آیا نباید در فکر باشیم و با تضرّع و زاری برای ظهور فرج مسلمان‌ها و مصلح حقیقی: حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) دعا کنیم؟! ⚡آقاجان! توفیق دعا هم از جانب شماست... نام و یاد خودت را ورد زبانمان قرار بده.. اللهم عجل لولیک الفرج.. ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ 📌 یاوران امام مهدی (عج) https://eitaa.com/joinchat/2242314333C294766a9ff
4_5874958272389189210.mp3
2.64M
🌷یا صاحب الزمان(عج)🌷 🍃غفلت از یار گرفتار شدن هم دارد 🍃از شما دور شدن زار شدن هم دارد اللهم‌عجل‌لولیڪ‌اݪفرج ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ 📌 یاوران امام مهدی (عج) https://eitaa.com/joinchat/2242314333C294766a9ff
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا