eitaa logo
مضمار ما کجاست؟🇵🇸
39 دنبال‌کننده
258 عکس
122 ویدیو
35 فایل
لینک خصوصی @emammusasadr قال علی علیه‌السلام: إنَّ الیَومَ المِضمار و غَداً السِّباق. امروز روز تمرین و فردا روز مسابقه است. (خطبه۲۸نهج‌البلاغه)
مشاهده در ایتا
دانلود
💌صلوات بر امام محمد باقر علیه السلام؛ ـ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ، بَاقِرِ الْعِلْمِ وَ إِمَامِ الْهُدَى، وَ قَائِدِ أَهْلِ التَّقْوَى، وَ الْمُنْتَجَبِ مِنْ عِبَادِكَ. اللَّهُمَّ وَ كَمَا جَعَلْتَهُ عَلَماً لِعِبَادِكَ، وَ مَنَاراً لِبِلادِكَ وَ مُسْتَوْدَعاً لِحِكْمَتِكَ‏ وَ مُتَرْجِماً لِوَحْيِكَ وَ أَمَرْتَ بِطَاعَتِهِ وَ حَذَّرْتَ عَنْ مَعْصِيَتِهِ؛ فَصَلِّ عَلَيْهِ يَا رَبِّ أَفْضَلَ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ ذُرِّيَّةِ أَنْبِيَائِكَ وَ أَصْفِيَائِكَ وَ رُسُلِكَ وَ أُمَنَائِكَ يَا رَبَّ الْعَالَمِين»‏. ـ مصباح المتهجد، ج‏۱، ص۴۰۳✨ @musasadrmezmar
سلام علیکم وقتتون بخیر جلسه ششم کلاس عقیدتی فردا یک شنبه ۱۳۹۹/۱۱/۲۶ ساعت ۱۰ الی ۱۱ صبح در فرهنگسرای شهرداری روبروی امامزاده هادی(ع) واقع در خیابان وحدت اسلامی فرماندهان محترم پایگاهها حضور شما عزیزان ، مسئولین فرهنگی و عقیدتی فردا الزامیست. باتشکر روابط عمومی حوزه نماینده ولی فقیه بابایی
بسم الله الرحمن الرحیم حوزه نمایندگی ولی فقیه حضرت فاطمه سلام الله علیها دوره جدید کلاس تشکیلات مضمار مدرسه امام موسی صدر ۲ (خواهران )برگزار می گردد. اولین کلاس فردا یکشنبه ۹۹/۱۱/۲۶ ساعت ۴ تا ۵ بعدازظهر در فرهنگسرای امام زاده هادی ع برگزار می گردد. مباحث مورد تدریس: ۱_تشکیلات اسلامی ۲_اهمیت و چرایی کار تشکیلاتی ۳_ارتباطات اجتماعی تشکیلاتی ۴_شناخت مبانی کار تشکیلاتی ۵_آشنایی مفاهیم تشکیلاتی ۶_رشد معنوی و اخلاقی و فردی و اجتماعی تشکیلاتی ۷_دولت سازی تشکیلاتی ۸_جامعه سازی تشکیلاتی ۹_تربیت فرد بر مبنای دانش نظری و عملیاتی تشکیلات اسلامی ✅هزینه عضویت در مدرسه ماهانه ۲۰ هزار تومان می باشد. شرایط سنی عضویت در مدرسه؛ از ۱۳ سال به بالا می‌باشد. حوزه نمایندگی ولی فقیه روابط عمومی حوزه نمایندگی ولی فقیه حضرت فاطمه سلام الله علیها بابایی
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم همکلاسی های بزرگوار مدرسه امام موسی صدر ۱ فردا دوشنبه ۹۹/۱۱/۲۷ ساعت ۱۵/۳۰ تا ۱۶/۳۰ کلاس تشکیلات مضمار برگزار می گردد. خاکم یاعلی
1_819225039.mp3
22.51M
صوت درس ماتریس ارتباط میان فردی استاد حسین عرب اسدی تذکرات لازم جهت شناخت ماتریس ارتباطات @musasadrmezmar
1_836392683.mp3
11.65M
تذکرات معنوی تشکیلات مضمار استاد عرب اسدی مدرسه امام موسی صدر۱ @musasadrmezmar
1_836396001.mp3
10.42M
تذکرات معنوی تشکیلات مضمار استاد عرب اسدی مدرسه امام موسی صدر۱ @musasadrmezmar
بسم‌ اللهالرحمن الرحیم سلام علیکم و رحمةالله خداقوت🌸🌸 چهار نظریه مبنای عملیات تشکیلات قرار دارد؛ از آن جمله تولی و روح تولی لازمهٔ ربط قلوب و اتصال ، و رشد ه... پذیرش نظریات تولی و... خودِ تولی و... نیست!! یادمون باشه، اینا هرچند مبنا و پشتیبانن.... اما منطق عمل نیستن... یعنی نظریه تولی فقط بیانی از این حقیقته! و پذیرش آن ، خودِ تولی نیست!! وما با لفظ آب سیراب نمی‌شیم.. چه بسا! شاید و احتمالا، لفظ آب و یاسراب‌ها، موجب غفلت و نسیان ما ، از حقیقت آب هم بشه! یکی از عمده مسائل ومشکلات جدی مون ، اینه، عدم تولی!!! که نبود اون ، یعنی ماده رشد وماده اتصال، لا موجود! 😳😳 به همین سادگی! ..... همه چیز در گرو ولایت است! وبندگی ، ظهور ولایت است! به میزان تولی مون ازحق وباحق ، حق هستیم! ومابقی کف روی آب! اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم اللهم ارنا الاشیاء کما هی امشب، لیلة الرغائب ، ایستگاه دعا و طلب وجبران‌، گوارا و مبارک وجودتان 🌸🌸 خاکم یاعلی
⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜ ، به چند دسته تقسیم میشود ؟ هر مورد را به اجمال توضیح دهید . 4 تا نظریه مبنا داریم: 1. ربط 2. تولی 3. رشد 4. نظم چرا نظریه؟ چون ، موضوع را تبیین کنیم. سوال : چیست؟ یک، نظریه، اي به هم پیوسته از و قضایاست، که به تبیین و پیشبینی پدیدهها، از تشخیص روابط بین آنها ارائه می شود. دو، بیان کننده مجموعه اي از مفاهیم یا فرض هایی است که به صورت #ارتباط متقابل با یکدیگر دارند و می توان بر اساس آن ها را پیشبینی و توجیه کرد. نظریه وقتی از نظر عملی مورد قبول قرار خواهد گرفت که داراي ویژگیهاي زیر باشد: 1⃣باید توانایی تبیین حقایق و مشاهدات مربوط به را به ساده ترین صورت ممکن داشته باشد، نظریه اي که داراي مفروضات اندك و ساده تري باشد قابل قبول تر از نظریه اي است که مشکل و پیچیده است. 2⃣ باید با واقعیت هاي مشاهده شده در طبیعت و دانش پیشین سازگار باشد. 3⃣ نظریه باید ابزار لازم را براي آزمون خود فراهم سازد. 4⃣نظریه باید انگیزه پژوهشی در جامعه به وجود آورد و زمینه را براي پژوهش هاي جدید فراهم سازد. ارزیابی نظریه ها معیار کلی براي ارزیابی یک نظریه می توان برشمرد: 1_ آن با مشاهدات: و عدم ناسازگاري با تجربه یکی از مهمترین خاصه هاي یک نظریه باید باشد. 2_ درونی میان مفاهیم آن: این معیار با روابط میان چند مفهوم نظري مانند سازگاری، به معنی وجود پیوندهاي چندگانه بین مفاهیم معنی فقدان تناقض هاي منطقی بین مفاهیم، انسجام به معنی موجود در ساخت نظریه و همچنین بین آن نظریه و سایر نظریه هاي معتبر و سادگی هرچه کمتر بودن مفروضات مستقل سروکار دارد. 3_ آن: جامعیت دربر دارنده کلیت یا شمول اولیه است، یعنی قدرت ارائه وحدت در پدیده هاي ظاهرا مختلف. پس با این اوصاف باید را طوری بخوانیم که در واقع از یک نظریه دقیق و حساب شده که کلا، کل مدار انسان و جامعه و دولت....... را تحت تاثیر قرار می دهد، دفاع کنیم. # نظریه ربط: انسانها و موجودات عالم اساسا پایه خلق شده است و زندگی خود را اداره می کند. یعنی انسان بدون ارتباط با موجودات دیگر و دیگر انسانها انسان نیست، و موجودات دیگر هم در نسبت با دیگر موجودات معنا می شوند. حتی جمادات و حیوانات و حتی گیاهان. اینها هم در نسبت با یکدیگر معنا می شوند. های عالم خلقت یک، ارتباط در عالم و ربط بین موجودات دو، تداوم ارتباطات سه، هندسه دادن به این ارتباطات ✳️این بحث در حقیقت به عنوان یک قابل بررسی است. ✳️پس اگر ما از ارتباطات تشکیلاتی، کنار هم قرار گرفتن انسانها و تعامل کردن، جذب کردن در تشکیلات و غیره صحبت می کنیم، این مبتنی بر ای است که است که اگر این خوب فهم و ادراک شود، آنجایی که از جذب صحبت می کنیم دیگر مشکلی در جا انداختن موضوع نداریم. رجوع به : مجموعه آثار شهید مطهری، ج 25، ص 247 تا 265 المیزان، ج 2،ص 117. یک، انسان ها در ارتباطات و تعاملات، اول با لایه رویین دو منبع عقل(تصویر) و قلب(احساس و عواطف) یک مساله را می کند. دو، آدم ها هم تحت تاثیراطلاعات، ارزش گذاری ها و خواسته ها متفاوت است. لذا تفاوت دیدگاه وجود دارد و امری طبیعی است. پس باید چه کرد؟ بهترین راه برای این امر است. : تغییر نگرش، چگونه حاصل می شود؟ یکی از راه ها، است. با تحلیل، ارتباطات از لایه رویین عقل به لایه زیرین آن، و از لایه رویین قلب به لایه زیرین آن، می رسد. حال....... چگونه؟ در ، از چهار منظر به موضوع نگاه می کنند. یک، نقاط ضعف دو، نقاط قوت سه، فرصت چهار، تهدید در اینجا با سنجش، این چهار وضعیت، را انتخاب می کند. و هم با به لایه می رسد. اینجاست که، با نگرش و ذهن، می توان زاویه دید آدم ها رو بهم، تقریبا نزدیک کرد. البته، رسیدن به زبان و برداشتن کامل موانع ارتباطات، اصولا کار سختی است، ولی وقتی رسیدن به ، عطش همه انسان ها باشد، اضطرار و نیاز به است که حرکت آفرین می باشد.
⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜ : (از منظر آقای دکتر عرب اسدی، منبع صوت تربیت مدرس و پژوهشگر تشکیلات ) یک موضوع مبتنی بر است، ولی برخی معتقدند که در تجربیات بیان می شود و آنها هم به نفر بعد می گویند و همینطور منتقل می شود. فارغ از اینکه دانش و تجربه ای که برای نفر بعد گفته می شود، آیا دارد یا نه؟ آیا است یا نه؟ آیا قابل است یا نه؟ لذا این باعث می شود که آن که ما در کار تشکیلاتی مد نظرمان است ، شود، چون صرفا آن را یک امر و می بینیم که هر کس هر جور دلش خواست عمل می کند، و نمی شود های ثابت و برایش واکاوی کرد. آسیب بالا ، یکی از مسائل بسیار مهم در بحث تشکیلات است و خود باعث شده جامعه نخبگانی از مباحث تشکیلات گریزان باشند، چرا که فکر می کنند، پشتوانه ندارد . و متاسفانه ما شاهد این هستیم که دفاع بد، بوسیله لایه رویین عقل (تصور) و لایه رویین قلب (احساس)، از بحث تشکیلات، افرادی را که به صورت تخصصی و علمی وارد این بحث شده اند، در جامعه متهم به سطحی نگری کنند، و در یک نظریه تا دفاع از و آن دقیق نباشد، تاثیر گذاری اندیشه ای بوجود نمی آید تا قلب ها بیابند و به سمت حق فوج فوج حرکت کنند. نکات دیروز حضرت آقا در مورد ایجاد جریان فکری، خوب است، دوباره با این دید ملاحظه شود.
سلام علیکم بحثی که مطرح شد (نظریه تولی) ، در کتاب ولاء ها و ولایت های شهید مطهری، به آن پرداخته شده است، می توانیم به آن کتاب مراجعه کنیم. یک مساله مهمی که به نظر می رسد، این است که چطور می توان در جامعه اسلامی ولایت پذیری و تبعیت را ایجاد کرد؟ به نظر، وقتی می خواهیم در جامعه جریان ساز شویم. 1_ لازمه اش از انسان هاست. (مخاطب در این متن انسانهای دارای ذهنیت می باشد نه انسان های خالی الذهن .) 2_ ذهنی که پراز است، آنهم فقط اطلاعات که پردازشی بر روی آن صورت نگرفته است. (رجوع به بحث ذهن مباحث تربیت استاد عرب اسدی) لذا، پس از آواربرداری باید فندانسیونی بر اساس نقشه و برنامه ریخته شود،آنهم برنامه ای بر طبق ولایت مطلقه فقیه. پس اینجا جایگاه مبانی و نظریات مهم می شود و تا این بحث جا نیفتد، فکر انسان ها همراه نمی شوند. (مهندسی ذهن) جریان سازی فکری و جایگزین کردن اسلام ناب به جای اسلام آمریکایی ، توسط شهید بهشتی و به خصوص شهید مطهری در جامعه ما در حال شکل گیری بود که متاسفانه ایشان و شهید بهشتی توسط معاندین به شهادت رسیدند. شهدای جریان فکری ایران اسلامی، توسط معاندین کشته شدند تا ندای اسلام ناب و مبارزه آن با لیبرال و افکار معاند که وظیفه روحانیون هست، به افکار انسان ها نرسد. و انقلاب ما اینجا لطمه دید که هنوز هم جبران نشده است. به نظر می رسد، جامعه ما به انقلاب فکری عمیق اسلامی با نظریات محکمی که بوسیله طراحی استراتژی باید تبدیل به عمل شود، نیاز دارد. در خصوص تشکیلات که در پاسخ سوال آسیب شناسی به آن خواهیم پرداخت، ابتدا نیاز به دفاع تئوریک و دفاع از مبنا دارد. در خصوس سلسله مراتب ولایت به نظر از خدا شروع تا پدر و مادر و همسر ..... ادامه می یابد.
مضمار ما کجاست؟🇵🇸
بسم‌ اللهالرحمن الرحیم سلام علیکم و رحمةالله خداقوت🌸🌸 چهار نظریه مبنای عملیات تشکیلات قرار دارد؛ ا
سلام علیکم و رحمةالله حقا خداقووووت.🌸🌸 منظور از علامت تعجب های پرتکرار 😊 جلب توجه و تأکید و ان‌شاءالله «اعتبار » است. و البته مقداری هم منظور عجیب بودن نفس ه! مَنْ كَانَتْ حَقَائِقُهُ دَعَاوِيَ فَكَيْفَ لَا تَكُونُ دَعَاوِيهِ دَعَاوِيَ»؛ تشخیص دعاوی از حقایق! مکر نفس! وتأویل دعاوی به حقایق ! درپناه وحصن الهی در عافیت باشید🌸