eitaa logo
امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
2هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
73 ویدیو
9 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔆 *دعای صبحگاهی روز جمعه* را می‌توانید در لینک زیر قرائت فرمایید: 🌐 https://emamraoof.com/?p=34999
🟩 *«سیمای امام زمان (عج) از دیدگاه قرآن»۳* 🍃 سـورة ملک، آیة ۳۰ می‌فرماید: 🔆 *«قُلْ أَرَأَیتُمْ إِنْ أَصـْبَحَ ماؤُکمْ غَوْراً فَمَنْ یأْتـِیکمْ بـِماءٍ مَعِین»* 🔆 *«بگو: به من خـبر دهـد اگر آبهای (سرزمین) شما در زمین فرو رود، چه کسی می‌تواند آب جاری و گوارا در دسترس شـما قـرار دهد؟!»* ✍🏼 در این آیه، «ماء مَعِین» را بـه آب جـاری تـفسیر کرده‌اند؛ ولی در روایات متعددی از اهل بیت بـه وجـود مبارک امام عصر تطبیق شده است که به نقل دو نمونه بسنده می‌کنیم: 🔹 الف) «علی‌بـن‌جـعفر» تفسیر این آیه را از برادرش امام کاظم علیه‌السلام پرسید، امـام در جـواب او فرمود: 🔆 *«إِذَا غـَابَ عـَنْکمْ إِمـَامُکمْ فَمَنْ یأْتِیکمْ بِإِمَامٍ جـَدِیدٍ»* 🔆 *«زمانی که امام شما غایب شـود، چـه کسـی مـی‌تواند بـرای شما امام جـدید بیاورد؟»* 📙 اصول کافی، ج۲، ص۳۳۹ 🔹 ب) ابـو بصیر در تفسیر آیه از امام باقر علیه‌السلام روایت کرده است: 🔆 *«هَذِهِ نَزَلَتْ فِی الْقَائِمِ یقُولُ إِنْ أَصْبَحَ إِمَامُکمْ غَائِباً عَنْکمْ لَا تـَدْرُونَ أَینَ هـُوَ فَمَنْ یأْتِیکمْ بِإِمَامٍ ظَاهِرٍ یأْتِیکمْ بِأَخْبَارِ السـَّمَاءِ وَ الْأَرْضِ وَ حـَلَالِ اللَّهِ وَ حـَرَامِهِ، ثـُمَّ قَالَ: وَ اللَّهِ مَا جَاءَ تَأْوِیلُ الْآیةِ وَ لَا بُدَّ أَنْ یجِی ءَ تَأْوِیلُهَا»* 🔆 *«این آیه دربارۀ امـام قائم نازل شده است، می‌گوید: اگر امام شما غایب شود، و ندانید کجاست، چه کسی برای شما امام ظاهر می‌آورد که اخبار آسمانها و زمین، و حلال و حرام خدا را برای شـما شـرح دهد؟ سپس امام فرمود: به خدا سوگند! تأویل این آیه هنوز نیامده و سرانجام خواهد آمد.»* 📙 تفسیر کنز الدقائق، ج ۱۳، ص ۳۶۷ 🍃 در «تفسیر نمونه» پس از نقل روایت فوق، می‌نویسد: 🔆 «روایات در این زمینه فراوان است، باید توجه داشت که همه از باب «تطبیق» است، و به تـعبیر دیگـر، ظاهر آیه مربوط به آب جاری است که مایۀ حیات موجودات زنده است و باطن آیه، مربوط به وجود امام، علم و عدالت جهان‌گستر اوست که آن نیز مایۀ حـیات جـامعۀ انسانی است.» 🔹 بارها گفته‌ایم: آیات قـرآن معانی متعدد، ظاهر و باطن دارد؛ ولی این نکته را نیز مؤکداً تکرار می‌کنیم: پی بردن به بطون آیات، جز برای پیامبر و امام معصوم ممکن نیست، و هیچ کس حق ندارد چیزی بـه عـنوان باطن آیه از پیش خود مطرح کنـد، آنـچه ما می‌گوییم، مربوط به ظواهر آیات است، و آنچه مربوط به بطون آیات است، فقط باید از معصومین بشنویم. 📚 «حوزه.نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *«وَ نَحْنُ نَقُولُ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِين»* 🔆 *«تا ما بگوییم: ستایش خاص خدا، پروردگار جهانیان است.»* 🔶 در اين قسمت از دعا، گویا از حضرت سوال می‌کنیم: در ما می‌بینی که روزى گرداگرد تو حلقه بزنیم و این صحنه‌هاى ذكر شده را مشاهده كنيم و سپس بگوييم:«الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِين» 🔶🔸 *آنچه در این بخش از دعای ندبه بسیار زیبا و چشمگیر است، حرکت جمعی است: «نَحنُ نَقُول».* 🔶 در عصر ظهور خوشی ما به این است که میان جمعی سالم قرار گرفته‌ایم؛ جمعی که تنها حکم امام بر آن‌ها حاکم است؛ به همین جهت هیچ اختلافی بین آن‌ها نیست. 🔶🔸 خدا را شكر مى‌كنيم كه شاهد تجلّى ربوبيت و تربيتش در كل عالم هستيم. خدا را شاکریم روزگارى را سپرى مى‌كنيم كه بندگانش در سراسر جهان، به گونه‌اى پرورش يافته‌اند كه میان آن‌ها هيچ نزاعى نيست. 🔶 همه تحت فرمان و مأموم امامى هستند كه پرچم عدالت را در كل عالم به اهتزاز درآورده است. 🔶🔸 در دورۀ ظهور، مهم‌ترین جلوۀ ما شاکر بودن ماست. روزگاری که بتوانیم هم ذاکر باشیم، هم شاکر. هم ذکر حمد بر زبانمان باشد و هم حضورمان حضوری شاکرانه باشد و با همۀ وجود در خدمت ولیّ‌الله قرار گيريم. 🔶 *زمان ظهور با حامد بودن‌مان به اذن حق با تمام هستی همسو و هماهنگ می‌شویم.* 🔶🔸 برخى از ما از آن روز موعود مى‌هراسيم؛ زيرا نگران هستيم كه در گروه ظالمان و متكبران باشيم و با قهر حضرت مواجه شويم. 🔶 *در دعاى ندبه طالب روزى هستيم كه در كنار امام خود قرار گيريم و بگوييم: «الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِين» اين حمد و شكر به اين معنا خواهد بود كه در شمار اهل انكار و كبر و ستم نبوده‌ایم.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
💠 *«تفکر ناصحیح: جزئی‌نگری»* 🔆 *«وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ آمِنُواْ بِمَا أَنزَلَ اللّهُ قَالُواْ نُؤْمِنُ بِمَا أُنزِلَ عَلَيْنَا وَيَكْفُرونَ بِمَا وَرَاءهُ وَهُوَ الْحَقُّ مُصَدِّقًا لِّمَا مَعَهُمْ قُلْ فَلِمَ تَقْتُلُونَ أَنبِيَاءَ اللّهِ مِن قَبْلُ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ»* 🔆 *«و چون به آنان گفته شود به آنچه خدا نازل كرده ايمان آوريد مى‏گويند ما به آنچه بر [پيامبر] خودمان نازل شده ايمان مى‏آوريم و غير آن را با آنكه [كاملا] حق و مؤيد همان چيزى است كه با آنان است انكار مى‏كنند بگو اگر مؤمن بوديد پس چرا پيش از اين پيامبران خدا را مى‏كشتيد.»* 📗 سوره بقره، آیه۹۱ 🔷 ایه در ارتباط با یهودیان است، زمانی‌که به آنان گفته می‌شود به قرآن ایمان آورید، گویند ما به تورات ایمان داریم و با بسنده کردن به تورات، قرآن را تکذیب می‌کنند، درحالی‌که قرآن تورات را تصدیق می‌کند و علاوه بر آن دستوراتی در آن بیان شده است که در تورات نیامده بود. 🔶 یکی از تصورات ناصحیح بسنده کردن به بخشی از دین و بی‌نیازی از سایر قسمت‌های آن است! برای مثال برخی دلیل تدین خود را دزدی نکردن و دروغ نگفتن می‌دانند! درحالی‌که مرتکب بسیاری از رذائل دیگر می‌شوند! 🔷 یکی از تصورات ناصحیح بی‌نیازی از کمال است.در این تصور انسان نیازی به کمال در خود احساس نمی‌کند و موجودی خویش را کافی می‌داند و به آن قناعت می‌کند. حال آنکه قناعت در کمال، هرگز جایز نیست. 🔶 قناعت اگر در امور مادی باشد بسیار پسندیده و نیکوست و اگر در امور معنوی باشد بسیار ناپسند و منفور است. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
حساب سهمین باسلام و احترام خدمت همراهان گرامی 💠 به اطلاع می‌رساند شماره کارت‌های ذیل جهت واریز سهم امام و سهم سادات می‌باشد. ✳ *نحوۀ محاسبه سهم امام و سادات* 🔷 لطفاً مبلغ بدهی خمس خود را بر دو تقسیم کرده و مبلغ سهم امام و سهم سادات را جداگانه پرداخت کنید. 🔹 *سهم امام و رد مظالم* (کارت بانک پاسارگاد - به نام خانم‌ها بروجردی و ترسلی) 5022-2910-2552-5724 سپرده:213.8000.10294814.1 شبا: IR290570021380010294814001 🔸 *سهم سادات:* (کارت بانک پاسارگاد - به نام خانم‌ها بروجردی و ترسلی) 5022-2913-1039-0453 سپرده: 213.8000.10294814.5 شبا: IR340570021380010294814105 ⬅ خواهشمند است پس از انجام واریز به شماره موبایل 09224674787 در پيام رسان بله موارد زیر را اعلام فرمایید. ✅ نام کامل مرجع عالیقدر خود ✅ مورد پرداخت ✅ تصویر رسید پرداختی ✅ نام و نام خانوادگی خویش 🔺 این شماره موبایل صرفاً برای دریافت پیام‌های شما می‌باشد. 🔺 زمان پاسخگویی به پیام‌های شما: روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ 🔺 در صوت نیاز به تماس تلفنی در این ساعات با شماره موسسه 22557092 تماس حاصل فرمایید. 🌸 لازم به ذکر است حوزه وجوهات آیات عظام : حضرت آیةالله سیستانی - حضرت آیةالله خامنه‌ای - حضرت آیةالله صافی گلپایگانی - حضرت آیة‌الله مکارم شیرازی را دریافت می‌کند. ♦️ *مسئولیت شرعی اشتباه در محاسبه مبالغ برعهده پرداخت کننده است*، 🌸 باتشکر 💠 موسسه علمیه السطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام
🔆 *یادآوری صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی در عصر روز جمعه* 💢 در اعمال عصر روز جمعه گفته شده اگر ترک کردی تعقیب عصر روز جمعه را به جهت عذری اما ترک مکن صلوات ضراب اصفهانی را. 💠 متن صلوات را در مفاتیح قرائت بفرمایید. 🌐 emamraoof.com
🔆 *«وَ بِجَبَرُوتِكَ الَّتِي غَلَبْتَ بِهَا كُلَّ شَيْ‏ءٍ»* 🔆 *«به جبروتت كه با آن بر همه‏چيزى فائق‏ آمدى.»* 🔰 داعی در محضر امیرالمومنین قاعدتا در سفرۀ دعای کمیل بسوی آب حیات راهنمایی می‌شود. 🍃 داعی در این فراز از دعا بیان می‌کند: ❇️ خدایا! از تو درخواست دارم و واسطۀ این طلب را آن جبروتت قرار می‌دهم که بر همه چیز غالب است. ⁉️ *عالم جبروت چه عالمی‌ است که واسطه قرار می گیرد؟* 🔷 عالم جبروت در دیدگاه بعضی از بزرگان، قوۀ محض است که هنوز به فعلیت نرسیده است؛ یعنی همه چیز بالقوه در آن عالم موجود شده؛ اما هنوز به فعلیت نرسیده است. 🔷 در حقیقت موجودات عالمِ جبروت همگی، بالقوه تسبیح‌گوی خداوند هستند؛ چراکه در عالم الست با لبیک به خدای سبحان وارد میدان تسبیح شده‌اند. 🔷 ناگفته نماند اصلِ موجوداتی که در مقابل حق تسلیم هستند، درعالمِ جبروت قرار دارند؛ یعنی خدای سبحان فاعلِ مطلق و موجوداتِ عالمِ جبروت قابل مطلق‌اند. 🔶 *قابل مطلق به چه معناست؟* 🔸۱. موجوداتی که همۀ خداییِ خدا را قبول دارند؛ 🔸۲. موجوداتِ عالم جبروت که قابلیت محض‌ دارند؛ یعنی پذیرای تمام فیوضات الهی‌اند؛ 🔸۳. موجوداتی که صلاحیتِ دارند تا به تمام خیرات و کمالات دست یابند. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *دعای صبحگاهی روز شنبه* را می‌توانید در لینک زیر قرائت فرمایید: 🌐 https://emamraoof.com/?p=34989
🟩 *«سیمای امام زمان (عج) از دیدگاه قرآن»۴* 🍃 سوره إسراء، آیه ۳۳ می‌فرماید: 🔆 * «وَ مَنْ قُتِلَ مـَظْلُوماً فـَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِیهِ سُلْطاناً فَلا یسْرِفْ فِی الْقَتْلِ إِنَّهُ کانَ مَنْصُوراً»* 🔆 *«و آن کسی که مظلوم کشته شده، برای ولی‌اش سلطه قرار دادیم؛ امّا در قتل اسراف نکند؛ چرا که او مورد حمایت است.»* 🔶🔸 آیۀ شـریفه، یک قـانون کلی دربارۀ افـراد به ناحق کشته شده، و حق قصاص ولیّ آنها را بیان می‌کند؛ ولی در روایات متعددی عنوان «مقتول» به امام حسین علیه‌السلام و عنوان «مـنصور» به حضرت ولی عصر ارواحنا له‌الفداء تطبیق شده است که *به نـقل چـهار نـمونه از آنها بسنده می‌کنیم:* 🔸 الف) از امام باقر علیه‌السلام روایت شده است که در تفسیر آیة فوق فرمود: منظور حسین علیه‌السلام است و در تفسیر «فَلا یسْرِفْ فـِی الْقـَتْلِ إِنَّهُ کانَ مَنْصُوراً» فرمود: *«سَمَّی اللَّهُ الْمَهْدِی الْمَنْصُورَ کمَا سُمِّی أَحْمَدُ (وَ مُحَمَّدٌ) مـَحْمُوداً وَ کمـَا سـُمِّی عِیسَی الْمَسِیحَ»* *«خدا مـهدی را منصور نامیده، همان گونه که محمد را محمود و عیسی(ع) را مسیح نامیده است.»* 📘 تفسیر فرات کوفی، ص ۲۴۰ 🔸 ب) در حدیث دیگر از آن حـضرت روایت شده است که در تفسیر آیه فـرمود: 🔆 *«هـُوَ الْحُسَینُ بْنُ عَلِی(ع) قُتِلَ مَظْلُوماً وَ نَحْنُ أَوْلِیاؤُهُ وَ الْقَائِمُ مِنَّا إِذَا قَامَ طَلَبَ بِثَارِ الْحُسَینِ(ع) فَیقْتُلُ حَتَّی یقَالَ قَدْ أَسْرَفَ فِی الْقَتْل»* 🔆 *«او حسین‌بن‌علی علیه‌السلام است که مظلوم کشته شده و ما (امامان بعد از او ) اولیای (خون) او هستیم، و قائم از ما است، وقتی که او از طرف ما قـیام و خـونخواهی می‌کند، آن قدر می‌کشد که (از طرف ناآگاهان) گفته می‌شود: اسراف در قتل کرده است.»* 📙 کتاب التفسیر، ج۲، ص ۲۹۰ 🔸 ج) از امام صادق علیه‌السلام در تفسیر آیه روایت شده است که: 🔆 *«ذَلِک قَائِمُ آلِ مُحَمَّدٍ(عج) یخْرُجُ فَیقْتُلُ بِدَمِ الْحُسَینِ(ع) فَلَوْ قَتَلَ أَهْلَ الْأَرْضِ لَمْ یکنْ مـُسْرِفاً»* 🔆 *«آن (منصور) قائم آل محمد(عج) است که ظهور می‌کند و در مقابل خون حسین(ع) عده‌ای را می‌کشد، به فرض اگر همۀ اهل زمین را بکشد، اسراف کننده نخواهد بود.»* 📘 البرهان، ج ۳، ص ۵۲۸ 🔸د) لازم به ذکر است که در دعـای «نـدبه» نـیز به «منصور» بودن امام عصر و خونخواهی او دربارۀ امام حسین و پیامبران و فرزندان شهید آنان اشـاره شـده است، آنجا که می‌گوییم: 🔆 *«أَینَ الطَّالِبُ بِذُحُولِ الْأَنْبِیاءِ وَ أَبْنَاءِ الْاَنبیاء أَینَ الْطَالِبُ بِدَمِ الْمـَقْتُولِ بـِکرْبَلَاءَ أَینَ الْمَنْصُورُ عَلَی مَنِ اعْتَدَی عَلَیهِ وَ افْتَرَی»* 🔆 *«کجاست آن منتقمی که خون پیغمبران و اولاد پیغمبران را مطالبه نماید؟ کـجاست آنـکه خون (جدّ بزرگوارش) شهید کربلا را انتقام کشد؟ کجاست آنکه خداوند او را بر متعدّیان و ستمگران و مـفتریان، مـظفر و مـنصور گرداند.»* 📚 «حوزه.نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
💠 *«مثل فاطمه شدن»* 🍃 خدای سبحان در حدیث قدسی فرموده است: 🔆 *«عَبدی اَطِعنِی حَتّی اَجعَلَکَ مِثلی»* 🔆 *«بندۀ من، مطیع من شو، تا تو را مثل خود کنم.»* ❇️ اگر اطاعت خدای سبحان بنده را به درجه‌ای می‌رساند که می‌تواند مثل خدا شود و اسماء و صفات حق را با خود یدک بکشد؛ پس می‌تواند با اطاعت محض، مثل حبیبۀ او؛ فاطمه سلام‌الله‌علیها شود. ✳️ خدای سبحان با خلقت فاطمه سلام‌الله‌علیها می‌خواست تمامی خویش را برای عالمیان به نمایش گذارد و به آنها بگوید که اگر می‌خواهید به فاطمه برسید باید مثل فاطمه شوید. ❇️ عشق به فاطمه به‌تنهایی کفایت نمی‌کند. عشق و محبت زمانی حقیقت می‌یابد که همراه با معرفت و تلاش باشد، به‌گونه‌ای که منیت محّب را فنا سازد و از او چیزی باقی نگذارد. ⬅️ *آنگاه تمام نگاه و حرکات و کلام و رفتارش فاطمی می‌شود.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | [تلگرام](https://t.me/ema
🏴🏴🏴 *«مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَه وَ مِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَ ما بَدَّلوا تَبدیلا»* 🌹 شهادت حماسی فرماندۀ شجاع و فداکار، مجاهد فی سبیل الله *یحیی السّنوار* رئیس دفتر سیاسی حماس را که تا آخرین نفس شجاعانه در راه مبارزه با اشغالگران مقاومت کرد و به مقام والای شهادت نائل شد، به رهبر معظم انقلاب، امت اسلامی، ملت فلسطین و همۀ ملت‌های آزادیخواه جهان تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم و برای او از درگاه خدای سبحان، علو درجات را طلب می‌کنیم. 🍃 روحش شاد و راهش پر رهرو باد. 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: [سایت](http://emamraoof.com) | [بله](https://ble.ir/Emamraoof_com) | [ایتا](https://eitaa.com/emamraoof_com) | [تلگرام](https://t.me/emamraoofcom)