eitaa logo
امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
2هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
69 ویدیو
9 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶پرس لاین سه شنبه ۲۹/ابان https://survey.porsline.ir/s/gdgn8xk کلاس مثنوی👆 -------------------------------------- 🔶پرس لاین چهارشنبه ۳۰/آبان https://survey.porsline.ir/s/Tr8bnXk ‎ امام زمان شناسی👆 -------------------------------------- https://survey.porsline.ir/s/Svbj16G 🔸شرح دعاي جوشن👆
🔆 *دعای صبحگاهی روز پنج شنبه* را می‌توانید در لینک زیر قرائت فرمایید: 🌐 https://emamraoof.com/?p=34997
💠 *«سیره سیاسی حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها»۱* ❇️ خداوند داستان «هبوط» را که با افتادن آدمی از عرشِ بهشت و فرش‌نشینی‌اش بر زمین آغاز کرده بود، با خاتمیت محمد صلی‌الله‌علیه‌آله به پایان بُرد. 🔷 در این بازۀ زمانی، چه بسیار «رسول» آمد و چه «نامه‌ها» که برای هدایت بشر گشوده شد و چه فراوان «مجاهدت‌ها» که بر سر ابلاغ پیام انجام گرفت و چه خون دل‌ها خورده شد و چه خون‌ها به راه خدا ریخته شد! ❇️ هرچند خاتمیّت پیامبر اکرم، پایانِ داستان رسالت بود؛ اما آغازی برای تفسیر نامۀ پیامبر (قرآن) شد تا در اندک‌زمانی که به ختم دنیا و روز رستاخیز (آخرُالزّمان) مانده است، خط «هدایت» با مفسرانی از خانواده‌اش -که خاندان وحی و رسالت‌اند- مستمَر بماند و شعله‌های ایمان به امامت صالحان در سینه‌های مؤمنان فروزان باشد و زمینه‌های ظهور برای وراثت مستضعفان بر زمین فراهم شود. 🔷 اینگونه بود که فاطمه سلام ‌الله‌علیها، نخستین مفسر پیام پدر شد و پهلو به پهلوی علی علیه‌السلام که وارث پدر شده بود، ایستاد و سینه در برابر تیر بلا سپر کرد و زخم میخ ستم را به تن خرید و از جان خویش جان‌دارویی برای «ولایتی» ساخت که تازه زاده شده و اینک، لگدمال قدرت شده بود. ❇️ داستان فاطمه، آغاز دوبارۀ یک «راه» بود؛ «راه انبیا». 📚 «حوزه نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *«…فَقَرَّبَ عَلَى نَفْسِهِ الْبَعِيدَ وَ هَوَّنَ الشَّدِيدَ…»* 🔆 *«بنده بر خود نزدیک می‌کند آن امر دور را...»* ✍🏼 جهت شناخت بهترین‌ها از نگاه امیر‌المؤمنین در محضر خطبۀ هشتادویکم به بررسی کلمه «بعید» و معانی مختلف آن پرداختیم. 🔷🔹 «قیامت» و «قرب» دو معنایی بود که شرح آن تقدیم شد. اینک مفهوم دیگری را مطرح می‌کنیم: 🔹 *۳. انسانی برتر از ملک:* ◻️به این معنا که نائل شدن به جایگاهی فراتر از ملک چه در زمان حیات و چه هنگام ممات بسیار بعید به نظر می‌رسد؛ اما در مسیر کمال، انسان به جایی می‌رسد که ملک زائر دائم او خواهند شد. ◻️ وقتی فرد از محبوب‌ترین بندگان شد، رسیدن به مراتبی بالاتر از فرشتگان الهی نه‌تنها برای او غیر قابل تصور نیست؛ بلکه ملائک مدام درمحضر او خواهند بود. *اصحاب اباعبدلله علیه‌السلام نمونۀ آشکاری از این تعریف هستند.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
📣📣📣📣📣 🍃 *باسلام واحترام* *موسسه علمیه السلطان علی بن موسی الرضاعلیه السلام قصد دارد برای حفظ سلامتی وعافیت كامل و طول عمر با عزت مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمى خامنه ای(حفظه الله تعالي ) بیش از گذشته قربانی کندچنانچه شما کاربران گرامی علاقمند به همراهی هستید شماره های زیر به این امر اختصاص دارد* ◻️5022291312675026 ◻️ 2238100152926991 ‏ ◻️IR040570022381015292699101 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
💠 باسلام و احترام خدمت همراهان گرامی ⬜️ *به اطلاع می‌رساند شماره های زیر جهت *كمك به مردم مظلوم ومقاوم لبنان است*. 🔘 شماره کارت : 5022297000229661 🔘 شماره حساب : 223.115.15292699.4 🔘 شماره شبا : IR300570022311515292699004 ◻️ نام صاحب حساب : خيريه علميه السلطان علي ابن موسي الرضا ع ⛔️ *موسسه شماره حساب ديگری جهت این امر ندارد.* 🌐 موسسه علمیه السلطان علی بن موسی الرضا علیه‌السلام
۹ 🔆 *«وَ ذَرِ الَّذينَ اتَّخَذُوا دينَهُمْ لَعِباً وَ لَهْواً وَ غَرَّتْهُمُ الْحَياةُ الدُّنْيا وَ ذَكِّرْ بِهِ أَنْ تُبْسَلَ نَفْسٌ بِما كَسَبَتْ لَيْسَ لَها مِنْ دُونِ اللَّهِ وَلِيٌّ وَ لا شَفيعٌ وَ إِنْ تَعْدِلْ كُلَّ عَدْلٍ لا يُؤْخَذْ مِنْها أُولئِكَ الَّذينَ أُبْسِلُوا بِما كَسَبُوا لَهُمْ شَرابٌ مِنْ حَميمٍ وَ عَذابٌ أَليمٌ بِما كانُوا يَكْفُرُونَ»* 🔆 *«و آنان را که دین خود را بازیچه و سرگرمی گرفتند و زندگانی دنیا آنها را فریب داد به حال خود واگذار، همین قدر (آنها را) به این قرآن تذکر ده، تا مبادا کسی به عمل خود عاقبت گرفتار شود و او را جز خدا دادرس و شفیعی نباشد، و اگر هر چه (برای آسایش خود از عذاب) فدا دهد از او نپذیرند. آنها همان کسانی هستند که عاقبت به کیفر اعمالشان به هلاکت می‌رسند و به کیفر کفرشان شرابی از حمیم جهنم و عذابی دردناک دارند.»* 📗 سوره انعام، آیه ۷۰ 🔷 ما همه محتاج حامی هستیم. هر چه مشکل حادتر باشد به نیاز ما بیشتر توجه می‌شود. 🟥 گروهی گول دنیا را می‌خورند. خوشحالند که جنگی نیست؛ زیرا حاضر نیستند برای دین‌شان جان و مال را هزینه کنند. 💢 وقتی دینم تقلبی شود و قلبم متمایل به دنیا باشد، بوی تعفن می‌دهم. ⬅️ قرآن می‌گوید آنان دلشان به دنیاست نه به مولا، پس تقلبی هستند. دینشان تقلبی است. دلشان خوش است دین دارند؛ اما دینشان بازیچه است. 🔷 همۀ خیرات از سوی قلۀ پیامبر اکرم برای ما توزیع می‌شود، اگر من در دامنۀ پیامبر قرار ندارم، از خیرات محروم می‌شوم. بایستی ابتدا به عروة‌ الوثقی تمسک داشته باشیم تا خیرات به ما برسد. 🍃 حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها می‌فرماید: 🔆 «مَنْ أَصْعَدَ إِلَى اللَّهِ خَالِصَ عِبَادَتِهِ، أَهْبَطَ اللَّهُ [إِلَيْهِ] أَفْضَلَ مَصْلَحَتِهِ» 🔆 «هر کسی دین‌داریش خالصانه باشد بدون هیچ قصدی ،خداوند بهترین مصلحتش را تأمین می‌کند.» 📙 مجموعۀ ورّام، ج۲، ص ۱۰۸ 🔷 وقتی دین‌ات اصلی باشد، خدا همۀ نیازهایت را تأمین می‌کند. وقتی دین‌ات مشرکانه شد در واقع خودت دنبال دنیا رفتی! خدا شریک‌پذیر نیست. اگر خودت را به میدان آوردی، خدا خودش را کنار می‌کشد. ⬅️ *ضرر دینداریِ تقلبی آن است که خدا او را رها می‌کند.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
💠 *«اساس روابط در اسلام»* 🔷 با نگاهی سطحی به قرآن و روایات، می‌یابیم اساس روابط مسلمانان، بر مبنای «سلام» است. ✍🏼 «سلام» یکی از مصادر باب مفاعله بر وزن فعال، به‌معنای سالم ماندن دو طرف از یکدیگر است. 🔷 با اظهار کلمۀ «سلام»، طرفین رابطه‌ای را آغاز می‌کنند که از آسیب‌های احتمالی یکدیگر، در امان می‌مانند. در عین اینکه ،«سلام» نام خدای سبحان و دارای حرمت خاصی است. 🔷 با ذکر «سلام» در ابتدای رابطه نه‌تنها اعلام می‌کنیم که آغازگر رابطه هستیم؛ بلکه اعلام می‌کنیم این ارتباط، مبتنی بر آسیب نرساندن و آسیب ندیدن طرف متقابل است. 🔷 همۀ آنچه که در این مبحث مطرح است، زیرمجموعۀ نام «سلام» است. این نام چنان قوی و عمیق است که تمامی ارتباطات مسلمانان، تحت‌الشعاع این نام قرار می‌گیرد. ⬅️ *اساس بر این است که در ارتباطات، سلامت افراد محفوط بماند.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
💠 *«شتاب در انجام کار خیر»* 🔆 *«فَمَنْ تَعَجَّلَ لِأَخِیهِ خَیراً وَجَدَهُ إِذَا قَدِمَ عَلَیهِ غَداً»* 🔆 *«هر کس برای خیررسانی به برادر دینی‌اش عجله کند زمانی که وارد قیامت می‌شود؛ نتیجه آن را خواهد یافت.»* 📙 بحارالانوار، ج۷۵، ص۱۲۲ 🔷 تعجیل در انجام کار خیر برای دیگران، موجب می‌شود آثار آن کار خیر محفوظ بماند و در روز قیامت، فرد آن خیر را نزد خدا بیابد. 🔷 با این دیدگاه، با انجام کار خیر توقعی از کسی نداریم و بابت انجام آن منتی بر کسی نخواهیم گذاشت؛ چرا که اصل و فرع آن خیر به نفع خودمان است. ✅ در ظاهر فرد یک امر دنیایی برای مؤمنی انجام می‌دهد، لکن آثار معنوی آن در قیامت به نفع خود فرد، بروز خواهد کرد. ⬅️ نکتۀ قابل توجه در این عبارت، شتاب در خیررسانی است. چه بسا افراد کار خیری را انجام دهند؛ اما با تعویق و مسامحه؛ اثری نخواهد داشت. 💢 یکی از آفات خیررسانی امروز و فردا کردن برای انجام آن است. هر چیزی زمان خاص خودش را دارد و برآورده شدن به موقع‌اش لذت‌بخش است؛ زمان آن که بگذرد دیگر لذت چندانی نخواهد داشت. ✍🏼 *«تَعجّلَ» از باب تفعّل است به این معنا که عجله در انجام کار خیر برای دیگران، همراه با سختی است؛ اما از سویی نفع بسیاری دارد.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *دعای صبحگاهی روز جمعه* را می‌توانید در لینک زیر قرائت فرمایید: 🌐 https://emamraoof.com/?p=34999
💠 «سیره سیاسی حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها»۲ ⬜️ دوشنبه، 28 صفر، روزی است که نه فقط مدینه و مکه، که حجاز و جهان، آخرین فرستاده را از دست می‌دهد. امیر مؤمنان به همراه تنی چند از صحابه کار غسل و کفن پیامبر را آغاز می‌کنند؛ اما گویا خبری در شهر پیچیده است؛ انصار در سقیفه اجتماع کرده‌اند تا به گمانشان دستِ پیش را بگیرند تا مهاجران بر ایشان چیره نشوند! ◻️ سبحان الله، اجتماع برای حکومت و به دست گرفتن سرنوشت مردم! مگر غدیر را -که دو ماه و ده روز پیشتر، رخ داده است و پیامبر در برابر دیدگانشان دست علی را برای «زعامت» بر آنان بالا برده است و هم ایشان وِی را شادباش گفته‌اند- فراموش کرده‌اند؟! ⁉️ به‌راستی انصار از چه چیزی آگاه بودند که چنین شتاب کرده‌اند و شماتت خلق را برای خویش خریده‌اند؟ ◻️ چه تلخ و شرم‌آور است برای مردمی که با رنج‌های نبیّ‌شان از گودال‌های توحّش و نادانی بیرون آمده‌اند و هر آنچه از عزت و افتخار را که به دست آورده‌اند، همه و همه از او دارند، اینک تن بی‌جان ناجیِ‌شان را رها کنند و به «قدرت» و زعامتِ پس از وِی بیندیشند! ◻️ هرچند، علی نمی‌تواند فریاد بزند، تنها کسی که قادر است آخرین برهان را به میان شهر مدینه بیاورد و بر چهرۀ اصحاب قدرت و مردمی که با بیعت‌شان حق را به مسلخ برده‌اند، بزند، فاطمه است. ◻️ جایگاه او نزد نبی، همگان را به تعظیم واداشته است. او درنگ نمی‌ورزد و از همان روزهای نخستین رحلت پدر، با اصحاب قدرت و جماعتی که به آنان سر فرود آورده‌اند، گفتگو می‌کند. 📚 «حوزه نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
💠 *«سیره سیاسی حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها»۲* ⬜️ دوشنبه، 28 صفر، روزی است که نه فقط مدینه و مکه، که حجاز و جهان، آخرین فرستاده را از دست می‌دهد. امیر مؤمنان به همراه تنی چند از صحابه کار غسل و کفن پیامبر را آغاز می‌کنند؛ اما گویا خبری در شهر پیچیده است؛ انصار در سقیفه اجتماع کرده‌اند تا به گمانشان دستِ پیش را بگیرند تا مهاجران بر ایشان چیره نشوند! ◻️ سبحان الله، اجتماع برای حکومت و به دست گرفتن سرنوشت مردم! مگر غدیر را -که دو ماه و ده روز پیشتر، رخ داده است و پیامبر در برابر دیدگانشان دست علی را برای «زعامت» بر آنان بالا برده است و هم ایشان وِی را شادباش گفته‌اند- فراموش کرده‌اند؟! ⁉️ به‌راستی انصار از چه چیزی آگاه بودند که چنین شتاب کرده‌اند و شماتت خلق را برای خویش خریده‌اند؟ ◻️ چه تلخ و شرم‌آور است برای مردمی که با رنج‌های نبیّ‌شان از گودال‌های توحّش و نادانی بیرون آمده‌اند و هر آنچه از عزت و افتخار را که به دست آورده‌اند، همه و همه از او دارند، اینک تن بی‌جان ناجیِ‌شان را رها کنند و به «قدرت» و زعامتِ پس از وِی بیندیشند! ◻️ هرچند، علی نمی‌تواند فریاد بزند، *تنها کسی که قادر است آخرین برهان را به میان شهر مدینه بیاورد و بر چهرۀ اصحاب قدرت و مردمی که با بیعت‌شان حق را به مسلخ برده‌اند، بزند، فاطمه است.* ◻️ جایگاه او نزد نبی، همگان را به تعظیم واداشته است. او درنگ نمی‌ورزد و از همان روزهای نخستین رحلت پدر، با اصحاب قدرت و جماعتی که به آنان سر فرود آورده‌اند، گفتگو می‌کند. 📚 «حوزه نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: [سایت](http://emamraoof.com) | [بله](https://ble.ir/Emamraoof_com) | [ایتا](https://eitaa.com/emamraoof_com) | [تلگرام](https://t.me/emamraoofcom)
🔆 «عُبَيْدَكَ الْمُبْتَلَى» 🔆 «بندۀ کوچکت، دچار ابتلا شده است.» 🔷 از آثار معرفت امام این است که وقتی انسان در حضور خدای سبحان قرار می‌گیرد، احساس حقارت و کوچکی می‌کند و می‌گوید: «عُبَيْدَكَ»، من بنده کوچک و حقیر تو هستم که سرا پا به تو محتاجم. ❇️ با همۀ وجود ناتوانی‌ام را به تو اعلام می‌کنم و برای رسیدن به هر مطلوب و مقصودی به تو نیازمندم. 🔷 به تو اعلام می‌کنم که گرفتار هستم، نه گرفتار مشکلات روزمرۀ زندگی؛ گرفتاری بزرگ دارم و آن دوری از امام و طولانی شدن دورۀ غیبت است. 🍃 گاه و بی‌گاه برقی از منزل لیلی در زندگی‌ام نمی‌درخشد تا بگویم: ✨ برقی از منزل لیلی بدرخشید سحر وه که با خرمن مجنون دل‌افگار چه کرد ✅ هرکس، در هر رتبۀ علمی، شغلی و خانوادگی قرار دارد، باید در محضر خدا و «ولیّ خدا» اظهار کوچکی کند ، اعلام بندگی داشته باشد و به خدا نشان دهد که غیر او کسی را ندارد. در این فراز  زبان حال ما این است: ❇️ «خدایا، حال که به من اذن حضور و توفیق دعا دادی، از خودت سراغ ولیّ‌ات را می‌گیرم؛ اما غریبه نیستم؛ بندۀ کوچک تو هستم و آمده‌ام وصال بزرگترین بنده‌ات را طلب کنم. ✨ بنازم به بزم محبت که آنجا گدایی به شاهی مقابل نشیند ⬅️ به کسی توفیق مناجات داده می‌شود که امام خود را شناخته باشد.گویا پس از معرفت امام، موانع بین بنده و خدا مرتفع می‌شود؛ به همین جهت پس از شناخت حضرت، فوراً طلب فریادرسی می‌کنیم و  بدون معطلی ‌طالب دیدار امام می‌شویم. 🍃 به خدای سبحان عرض می‌کنیم: آگرفتار اسارت در دنیا، جهل به امام، غفلت از امام و فراق و  هجران امام هستیم، خدایا! به فریاد این بندۀ گرفتار برس. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *«عُبَيْدَكَ الْمُبْتَلَى»* 🔆 *«بندۀ کوچکت، دچار ابتلا شده است.»* 🔷 از آثار معرفت امام این است که وقتی انسان در حضور خدای سبحان قرار می‌گیرد، احساس حقارت و کوچکی می‌کند و می‌گوید: «عُبَيْدَكَ»، من بنده کوچک و حقیر تو هستم که سرا پا به تو محتاجم. ❇️ با همۀ وجود ناتوانی‌ام را به تو اعلام می‌کنم و برای رسیدن به هر مطلوب و مقصودی به تو نیازمندم. 🔷 به تو اعلام می‌کنم که گرفتار هستم، نه گرفتار مشکلات روزمرۀ زندگی؛ گرفتاری بزرگ دارم و آن دوری از امام و طولانی شدن دورۀ غیبت است. 🍃 گاه و بی‌گاه برقی از منزل لیلی در زندگی‌ام نمی‌درخشد تا بگویم: ✨ *برقی از منزل لیلی بدرخشید سحر وه که با خرمن مجنون دل‌افگار چه کرد* ✅ *هرکس، در هر رتبۀ علمی، شغلی و خانوادگی قرار دارد، باید در محضر خدا و «ولیّ خدا» اظهار کوچکی کند* ، اعلام بندگی داشته باشد و به خدا نشان دهد که غیر او کسی را ندارد. در این فراز  زبان حال ما این است: ❇️ «خدایا، حال که به من اذن حضور و توفیق دعا دادی، از خودت سراغ ولیّ‌ات را می‌گیرم؛ اما غریبه نیستم؛ بندۀ کوچک تو هستم و آمده‌ام وصال بزرگترین بنده‌ات را طلب کنم. ✨ *بنازم به بزم محبت که آنجا گدایی به شاهی مقابل نشیند* ⬅️ *به کسی توفیق مناجات داده می‌شود که امام خود را شناخته باشد.گویا پس از معرفت امام، موانع بین بنده و خدا مرتفع می‌شود؛* به همین جهت پس از شناخت حضرت، فوراً طلب فریادرسی می‌کنیم و  بدون معطلی ‌طالب دیدار امام می‌شویم. 🍃 به خدای سبحان عرض می‌کنیم: آگرفتار اسارت در دنیا، جهل به امام، غفلت از امام و فراق و  هجران امام هستیم، خدایا! به فریاد این بندۀ گرفتار برس. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: [سایت](http://emamraoof.com) | [بله](https://ble.ir/Emamraoof_com) | [ایتا](https://eitaa.com/emamraoof_com) | [تلگرام](https://t.me/emamraoofcom)