eitaa logo
امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
2هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
72 ویدیو
9 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
۹ 🔆 *«وَ ذَرِ الَّذينَ اتَّخَذُوا دينَهُمْ لَعِباً وَ لَهْواً وَ غَرَّتْهُمُ الْحَياةُ الدُّنْيا وَ ذَكِّرْ بِهِ أَنْ تُبْسَلَ نَفْسٌ بِما كَسَبَتْ لَيْسَ لَها مِنْ دُونِ اللَّهِ وَلِيٌّ وَ لا شَفيعٌ وَ إِنْ تَعْدِلْ كُلَّ عَدْلٍ لا يُؤْخَذْ مِنْها أُولئِكَ الَّذينَ أُبْسِلُوا بِما كَسَبُوا لَهُمْ شَرابٌ مِنْ حَميمٍ وَ عَذابٌ أَليمٌ بِما كانُوا يَكْفُرُونَ»* 🔆 *«و آنان را که دین خود را بازیچه و سرگرمی گرفتند و زندگانی دنیا آنها را فریب داد به حال خود واگذار، همین قدر (آنها را) به این قرآن تذکر ده، تا مبادا کسی به عمل خود عاقبت گرفتار شود و او را جز خدا دادرس و شفیعی نباشد، و اگر هر چه (برای آسایش خود از عذاب) فدا دهد از او نپذیرند. آنها همان کسانی هستند که عاقبت به کیفر اعمالشان به هلاکت می‌رسند و به کیفر کفرشان شرابی از حمیم جهنم و عذابی دردناک دارند.»* 📗 سوره انعام، آیه ۷۰ 🔷 ما همه محتاج حامی هستیم. هر چه مشکل حادتر باشد به نیاز ما بیشتر توجه می‌شود. 🟥 گروهی گول دنیا را می‌خورند. خوشحالند که جنگی نیست؛ زیرا حاضر نیستند برای دین‌شان جان و مال را هزینه کنند. 💢 وقتی دینم تقلبی شود و قلبم متمایل به دنیا باشد، بوی تعفن می‌دهم. ⬅️ قرآن می‌گوید آنان دلشان به دنیاست نه به مولا، پس تقلبی هستند. دینشان تقلبی است. دلشان خوش است دین دارند؛ اما دینشان بازیچه است. 🔷 همۀ خیرات از سوی قلۀ پیامبر اکرم برای ما توزیع می‌شود، اگر من در دامنۀ پیامبر قرار ندارم، از خیرات محروم می‌شوم. بایستی ابتدا به عروة‌ الوثقی تمسک داشته باشیم تا خیرات به ما برسد. 🍃 حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها می‌فرماید: 🔆 «مَنْ أَصْعَدَ إِلَى اللَّهِ خَالِصَ عِبَادَتِهِ، أَهْبَطَ اللَّهُ [إِلَيْهِ] أَفْضَلَ مَصْلَحَتِهِ» 🔆 «هر کسی دین‌داریش خالصانه باشد بدون هیچ قصدی ،خداوند بهترین مصلحتش را تأمین می‌کند.» 📙 مجموعۀ ورّام، ج۲، ص ۱۰۸ 🔷 وقتی دین‌ات اصلی باشد، خدا همۀ نیازهایت را تأمین می‌کند. وقتی دین‌ات مشرکانه شد در واقع خودت دنبال دنیا رفتی! خدا شریک‌پذیر نیست. اگر خودت را به میدان آوردی، خدا خودش را کنار می‌کشد. ⬅️ *ضرر دینداریِ تقلبی آن است که خدا او را رها می‌کند.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
💠 *«اساس روابط در اسلام»* 🔷 با نگاهی سطحی به قرآن و روایات، می‌یابیم اساس روابط مسلمانان، بر مبنای «سلام» است. ✍🏼 «سلام» یکی از مصادر باب مفاعله بر وزن فعال، به‌معنای سالم ماندن دو طرف از یکدیگر است. 🔷 با اظهار کلمۀ «سلام»، طرفین رابطه‌ای را آغاز می‌کنند که از آسیب‌های احتمالی یکدیگر، در امان می‌مانند. در عین اینکه ،«سلام» نام خدای سبحان و دارای حرمت خاصی است. 🔷 با ذکر «سلام» در ابتدای رابطه نه‌تنها اعلام می‌کنیم که آغازگر رابطه هستیم؛ بلکه اعلام می‌کنیم این ارتباط، مبتنی بر آسیب نرساندن و آسیب ندیدن طرف متقابل است. 🔷 همۀ آنچه که در این مبحث مطرح است، زیرمجموعۀ نام «سلام» است. این نام چنان قوی و عمیق است که تمامی ارتباطات مسلمانان، تحت‌الشعاع این نام قرار می‌گیرد. ⬅️ *اساس بر این است که در ارتباطات، سلامت افراد محفوط بماند.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
💠 *«شتاب در انجام کار خیر»* 🔆 *«فَمَنْ تَعَجَّلَ لِأَخِیهِ خَیراً وَجَدَهُ إِذَا قَدِمَ عَلَیهِ غَداً»* 🔆 *«هر کس برای خیررسانی به برادر دینی‌اش عجله کند زمانی که وارد قیامت می‌شود؛ نتیجه آن را خواهد یافت.»* 📙 بحارالانوار، ج۷۵، ص۱۲۲ 🔷 تعجیل در انجام کار خیر برای دیگران، موجب می‌شود آثار آن کار خیر محفوظ بماند و در روز قیامت، فرد آن خیر را نزد خدا بیابد. 🔷 با این دیدگاه، با انجام کار خیر توقعی از کسی نداریم و بابت انجام آن منتی بر کسی نخواهیم گذاشت؛ چرا که اصل و فرع آن خیر به نفع خودمان است. ✅ در ظاهر فرد یک امر دنیایی برای مؤمنی انجام می‌دهد، لکن آثار معنوی آن در قیامت به نفع خود فرد، بروز خواهد کرد. ⬅️ نکتۀ قابل توجه در این عبارت، شتاب در خیررسانی است. چه بسا افراد کار خیری را انجام دهند؛ اما با تعویق و مسامحه؛ اثری نخواهد داشت. 💢 یکی از آفات خیررسانی امروز و فردا کردن برای انجام آن است. هر چیزی زمان خاص خودش را دارد و برآورده شدن به موقع‌اش لذت‌بخش است؛ زمان آن که بگذرد دیگر لذت چندانی نخواهد داشت. ✍🏼 *«تَعجّلَ» از باب تفعّل است به این معنا که عجله در انجام کار خیر برای دیگران، همراه با سختی است؛ اما از سویی نفع بسیاری دارد.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *دعای صبحگاهی روز جمعه* را می‌توانید در لینک زیر قرائت فرمایید: 🌐 https://emamraoof.com/?p=34999
💠 «سیره سیاسی حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها»۲ ⬜️ دوشنبه، 28 صفر، روزی است که نه فقط مدینه و مکه، که حجاز و جهان، آخرین فرستاده را از دست می‌دهد. امیر مؤمنان به همراه تنی چند از صحابه کار غسل و کفن پیامبر را آغاز می‌کنند؛ اما گویا خبری در شهر پیچیده است؛ انصار در سقیفه اجتماع کرده‌اند تا به گمانشان دستِ پیش را بگیرند تا مهاجران بر ایشان چیره نشوند! ◻️ سبحان الله، اجتماع برای حکومت و به دست گرفتن سرنوشت مردم! مگر غدیر را -که دو ماه و ده روز پیشتر، رخ داده است و پیامبر در برابر دیدگانشان دست علی را برای «زعامت» بر آنان بالا برده است و هم ایشان وِی را شادباش گفته‌اند- فراموش کرده‌اند؟! ⁉️ به‌راستی انصار از چه چیزی آگاه بودند که چنین شتاب کرده‌اند و شماتت خلق را برای خویش خریده‌اند؟ ◻️ چه تلخ و شرم‌آور است برای مردمی که با رنج‌های نبیّ‌شان از گودال‌های توحّش و نادانی بیرون آمده‌اند و هر آنچه از عزت و افتخار را که به دست آورده‌اند، همه و همه از او دارند، اینک تن بی‌جان ناجیِ‌شان را رها کنند و به «قدرت» و زعامتِ پس از وِی بیندیشند! ◻️ هرچند، علی نمی‌تواند فریاد بزند، تنها کسی که قادر است آخرین برهان را به میان شهر مدینه بیاورد و بر چهرۀ اصحاب قدرت و مردمی که با بیعت‌شان حق را به مسلخ برده‌اند، بزند، فاطمه است. ◻️ جایگاه او نزد نبی، همگان را به تعظیم واداشته است. او درنگ نمی‌ورزد و از همان روزهای نخستین رحلت پدر، با اصحاب قدرت و جماعتی که به آنان سر فرود آورده‌اند، گفتگو می‌کند. 📚 «حوزه نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
💠 *«سیره سیاسی حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها»۲* ⬜️ دوشنبه، 28 صفر، روزی است که نه فقط مدینه و مکه، که حجاز و جهان، آخرین فرستاده را از دست می‌دهد. امیر مؤمنان به همراه تنی چند از صحابه کار غسل و کفن پیامبر را آغاز می‌کنند؛ اما گویا خبری در شهر پیچیده است؛ انصار در سقیفه اجتماع کرده‌اند تا به گمانشان دستِ پیش را بگیرند تا مهاجران بر ایشان چیره نشوند! ◻️ سبحان الله، اجتماع برای حکومت و به دست گرفتن سرنوشت مردم! مگر غدیر را -که دو ماه و ده روز پیشتر، رخ داده است و پیامبر در برابر دیدگانشان دست علی را برای «زعامت» بر آنان بالا برده است و هم ایشان وِی را شادباش گفته‌اند- فراموش کرده‌اند؟! ⁉️ به‌راستی انصار از چه چیزی آگاه بودند که چنین شتاب کرده‌اند و شماتت خلق را برای خویش خریده‌اند؟ ◻️ چه تلخ و شرم‌آور است برای مردمی که با رنج‌های نبیّ‌شان از گودال‌های توحّش و نادانی بیرون آمده‌اند و هر آنچه از عزت و افتخار را که به دست آورده‌اند، همه و همه از او دارند، اینک تن بی‌جان ناجیِ‌شان را رها کنند و به «قدرت» و زعامتِ پس از وِی بیندیشند! ◻️ هرچند، علی نمی‌تواند فریاد بزند، *تنها کسی که قادر است آخرین برهان را به میان شهر مدینه بیاورد و بر چهرۀ اصحاب قدرت و مردمی که با بیعت‌شان حق را به مسلخ برده‌اند، بزند، فاطمه است.* ◻️ جایگاه او نزد نبی، همگان را به تعظیم واداشته است. او درنگ نمی‌ورزد و از همان روزهای نخستین رحلت پدر، با اصحاب قدرت و جماعتی که به آنان سر فرود آورده‌اند، گفتگو می‌کند. 📚 «حوزه نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: [سایت](http://emamraoof.com) | [بله](https://ble.ir/Emamraoof_com) | [ایتا](https://eitaa.com/emamraoof_com) | [تلگرام](https://t.me/emamraoofcom)
🔆 «عُبَيْدَكَ الْمُبْتَلَى» 🔆 «بندۀ کوچکت، دچار ابتلا شده است.» 🔷 از آثار معرفت امام این است که وقتی انسان در حضور خدای سبحان قرار می‌گیرد، احساس حقارت و کوچکی می‌کند و می‌گوید: «عُبَيْدَكَ»، من بنده کوچک و حقیر تو هستم که سرا پا به تو محتاجم. ❇️ با همۀ وجود ناتوانی‌ام را به تو اعلام می‌کنم و برای رسیدن به هر مطلوب و مقصودی به تو نیازمندم. 🔷 به تو اعلام می‌کنم که گرفتار هستم، نه گرفتار مشکلات روزمرۀ زندگی؛ گرفتاری بزرگ دارم و آن دوری از امام و طولانی شدن دورۀ غیبت است. 🍃 گاه و بی‌گاه برقی از منزل لیلی در زندگی‌ام نمی‌درخشد تا بگویم: ✨ برقی از منزل لیلی بدرخشید سحر وه که با خرمن مجنون دل‌افگار چه کرد ✅ هرکس، در هر رتبۀ علمی، شغلی و خانوادگی قرار دارد، باید در محضر خدا و «ولیّ خدا» اظهار کوچکی کند ، اعلام بندگی داشته باشد و به خدا نشان دهد که غیر او کسی را ندارد. در این فراز  زبان حال ما این است: ❇️ «خدایا، حال که به من اذن حضور و توفیق دعا دادی، از خودت سراغ ولیّ‌ات را می‌گیرم؛ اما غریبه نیستم؛ بندۀ کوچک تو هستم و آمده‌ام وصال بزرگترین بنده‌ات را طلب کنم. ✨ بنازم به بزم محبت که آنجا گدایی به شاهی مقابل نشیند ⬅️ به کسی توفیق مناجات داده می‌شود که امام خود را شناخته باشد.گویا پس از معرفت امام، موانع بین بنده و خدا مرتفع می‌شود؛ به همین جهت پس از شناخت حضرت، فوراً طلب فریادرسی می‌کنیم و  بدون معطلی ‌طالب دیدار امام می‌شویم. 🍃 به خدای سبحان عرض می‌کنیم: آگرفتار اسارت در دنیا، جهل به امام، غفلت از امام و فراق و  هجران امام هستیم، خدایا! به فریاد این بندۀ گرفتار برس. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *«عُبَيْدَكَ الْمُبْتَلَى»* 🔆 *«بندۀ کوچکت، دچار ابتلا شده است.»* 🔷 از آثار معرفت امام این است که وقتی انسان در حضور خدای سبحان قرار می‌گیرد، احساس حقارت و کوچکی می‌کند و می‌گوید: «عُبَيْدَكَ»، من بنده کوچک و حقیر تو هستم که سرا پا به تو محتاجم. ❇️ با همۀ وجود ناتوانی‌ام را به تو اعلام می‌کنم و برای رسیدن به هر مطلوب و مقصودی به تو نیازمندم. 🔷 به تو اعلام می‌کنم که گرفتار هستم، نه گرفتار مشکلات روزمرۀ زندگی؛ گرفتاری بزرگ دارم و آن دوری از امام و طولانی شدن دورۀ غیبت است. 🍃 گاه و بی‌گاه برقی از منزل لیلی در زندگی‌ام نمی‌درخشد تا بگویم: ✨ *برقی از منزل لیلی بدرخشید سحر وه که با خرمن مجنون دل‌افگار چه کرد* ✅ *هرکس، در هر رتبۀ علمی، شغلی و خانوادگی قرار دارد، باید در محضر خدا و «ولیّ خدا» اظهار کوچکی کند* ، اعلام بندگی داشته باشد و به خدا نشان دهد که غیر او کسی را ندارد. در این فراز  زبان حال ما این است: ❇️ «خدایا، حال که به من اذن حضور و توفیق دعا دادی، از خودت سراغ ولیّ‌ات را می‌گیرم؛ اما غریبه نیستم؛ بندۀ کوچک تو هستم و آمده‌ام وصال بزرگترین بنده‌ات را طلب کنم. ✨ *بنازم به بزم محبت که آنجا گدایی به شاهی مقابل نشیند* ⬅️ *به کسی توفیق مناجات داده می‌شود که امام خود را شناخته باشد.گویا پس از معرفت امام، موانع بین بنده و خدا مرتفع می‌شود؛* به همین جهت پس از شناخت حضرت، فوراً طلب فریادرسی می‌کنیم و  بدون معطلی ‌طالب دیدار امام می‌شویم. 🍃 به خدای سبحان عرض می‌کنیم: آگرفتار اسارت در دنیا، جهل به امام، غفلت از امام و فراق و  هجران امام هستیم، خدایا! به فریاد این بندۀ گرفتار برس. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: [سایت](http://emamraoof.com) | [بله](https://ble.ir/Emamraoof_com) | [ایتا](https://eitaa.com/emamraoof_com) | [تلگرام](https://t.me/emamraoofcom)
💠 باسلام و احترام خدمت همراهان گرامی ⬜️ *به اطلاع می‌رساند شماره های زیر جهت *كمك به مردم مظلوم ومقاوم لبنان است*. 🔘 شماره کارت : 5022297000229661 🔘 شماره حساب : 223.115.15292699.4 🔘 شماره شبا : IR300570022311515292699004 ◻️ نام صاحب حساب : خيريه علميه السلطان علي ابن موسي الرضا ع ⛔️ *موسسه شماره حساب ديگری جهت این امر ندارد.* 🌐 موسسه علمیه السلطان علی بن موسی الرضا علیه‌السلام
📣📣📣📣📣 🍃 *باسلام واحترام* *موسسه علمیه السلطان علی بن موسی الرضاعلیه السلام قصد دارد برای حفظ سلامتی وعافیت كامل و طول عمر با عزت مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمى خامنه ای(حفظه الله تعالي ) بیش از گذشته قربانی کندچنانچه شما کاربران گرامی علاقمند به همراهی هستید شماره های زیر به این امر اختصاص دارد* ◻️5022291312675026 ◻️ 2238100152926991 ‏ ◻️IR040570022381015292699101 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
حساب سهمین باسلام و احترام خدمت همراهان گرامی 💠 به اطلاع می‌رساند شماره کارت‌های ذیل جهت واریز سهم امام و سهم سادات می‌باشد. ✳ *نحوۀ محاسبه سهم امام و سادات* 🔷 لطفاً مبلغ بدهی خمس خود را بر دو تقسیم کرده و مبلغ سهم امام و سهم سادات را جداگانه پرداخت کنید. 🔹 *سهم امام و رد مظالم* (کارت بانک پاسارگاد - به نام خانم‌ها بروجردی و ترسلی) 5022-2910-2552-5724 سپرده:213.8000.10294814.1 شبا: IR290570021380010294814001 🔸 *سهم سادات:* (کارت بانک پاسارگاد - به نام خانم‌ها بروجردی و ترسلی) 5022-2913-1039-0453 سپرده: 213.8000.10294814.5 شبا: IR340570021380010294814105 ⬅ خواهشمند است پس از انجام واریز به شماره موبایل 09224674787 در پيام رسان بله موارد زیر را اعلام فرمایید. ✅ نام کامل مرجع عالیقدر خود ✅ مورد پرداخت ✅ تصویر رسید پرداختی ✅ نام و نام خانوادگی خویش 🔺 این شماره موبایل صرفاً برای دریافت پیام‌های شما می‌باشد. 🔺 زمان پاسخگویی به پیام‌های شما: روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ 🔺 در صوت نیاز به تماس تلفنی در این ساعات با شماره موسسه 22557092 تماس حاصل فرمایید. 🌸 لازم به ذکر است حوزه وجوهات آیات عظام : حضرت آیةالله سیستانی - حضرت آیةالله خامنه‌ای - حضرت آیةالله صافی گلپایگانی - حضرت آیة‌الله مکارم شیرازی را دریافت می‌کند. ♦️ *مسئولیت شرعی اشتباه در محاسبه مبالغ برعهده پرداخت کننده است*، 🌸 باتشکر 💠 موسسه علمیه السطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام
💠 «تفکر ناصحیح: حضور در محضر حق، بدون تسلیم» 🔆 «بَلَى مَنْ أَسْلَمَ وَجْهَهُ لِلّهِ وَهُوَ مُحْسِنٌ فَلَهُ أَجْرُهُ عِندَ رَبِّهِ وَلاَ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلاَ هُمْ يَحْزَنُونَ» 🔆 «آرى هر كس كه خود را با تمام وجود به خدا تسليم كند و نيكوكار باشد پس مزد وى پيش پروردگار اوست و بيمى بر آنان نيست و غمگين نخواهند شد.» 📗 سوره بقره، آیه۱۱۲ 💢 یکی از تفکرات ناصحیح این است که تصور کنیم حضور در محضر حق بدون تسلیم ممکن است. هر زمان خود را کامل تسلیم حق کنیم؛ فوراً حضور حق را ادراک می‌کنیم. 🔷 «اسلم وجهه» مهمان خداوند شدن است؛ خداوندی که کریم است و به مهمان، اجری کریمانه عطا و دنیا و آخرت او را تأمین می‌کند. ‼️ اگر گمان می‌کنیم برای خدا کار می‌کنیم؛ اما هنوز به طور کامل تسلیم و دلدادۀ حق نیستیم، گرفتار گمانی اشتباه شده‌ایم! 💢 یکی از تفکرات نادرست این است که اگر توفیق تسلیم بودن در برابر حق را داشتیم، این تسلیم را به خود منتسب کنیم و فعل خود بدانیم. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 یادآوری صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی در عصر روز جمعه 💢 در اعمال عصر روز جمعه گفته شده اگر ترک کردی تعقیب عصر روز جمعه را به جهت عذری اما ترک مکن صلوات ضراب اصفهانی را. 💠 متن صلوات را در مفاتیح قرائت بفرمایید. 🌐 emamraoof.com
🔆 «وَ عِنْدَهُ مَفاتِحُ الْغَيْبِ لا يَعْلَمُها إِلاَّ هُوَ وَ يَعْلَمُ ما فِي الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ وَ ما تَسْقُطُ مِنْ وَرَقَةٍ إِلاَّ يَعْلَمُها وَ لا حَبَّةٍ في ظُلُماتِ الْأَرْضِ وَ لا رَطْبٍ وَ لا يابِسٍ إِلاَّ في كِتابٍ مُبينٍ» 🔆 «و کلیدهای خزائن غیب نزد اوست، کسی جز او بر آن آگاه نیست و نیز آنچه در خشکی و دریاست همه را می‌داند و هیچ برگی از درخت نمی‌افتد مگر آنکه او آگاه است و نه هیچ دانه‌ای در زیر تاریکی‌های زمین و نه هیچ تر و خشکی، جز آنکه در کتابی مبین مسطور است.» 📗 سوره انعام، آیه ۵۹ 🍃 در ذیل این آیه امیرالمومنین می‌فرماید: 🔆 «انَا الّذی عِندَهُ مَفاتِحُ الغَیب» 🔆 «به اذن خداوند من کلیددارم.» ❇️ خداوند مرا عالِم بر همۀ امور قرار داده است. اطلاع کامل دارم از آنچه در درون و برون شما می‌گذرد. می‌دانم چه کسی از ما جدا شده و چه کسی باقی مانده است. 🔷🔹 ایمان دو نوع است: 🔹 ۱. مستودع؛ 🔹 ۲. مستقر. ⬅️ یک دسته ایمانشان متزلزل است. یک دسته مستقرند؛ حاضرند همه چیزشان را فدا کنند تا علی برایشان بماند. ⁉️ این ایام، ایام بازبینی ماست که دینداری ما چگونه است؟! تقلبی است یا اصل است؟! ◻️ ما گمان می‌کنیم اگر سراغ اصل برویم، سخت است، درحالی‌که وقتی سراغ تقلبی می‌رویم، اصل زحمت است. ✨ جام جهان‌نماست ضمیر منیر دوست اظهار احتیاج خود آنجا چه حاجت است ❇️ وُسع اولیای‌ ما نامحدود است. اگر من خالص باشم همه کارهایم را راه می‌اندازند. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *«وَ عِنْدَهُ مَفاتِحُ الْغَيْبِ لا يَعْلَمُها إِلاَّ هُوَ وَ يَعْلَمُ ما فِي الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ وَ ما تَسْقُطُ مِنْ وَرَقَةٍ إِلاَّ يَعْلَمُها وَ لا حَبَّةٍ في ظُلُماتِ الْأَرْضِ وَ لا رَطْبٍ وَ لا يابِسٍ إِلاَّ في كِتابٍ مُبينٍ»* 🔆 *«و کلیدهای خزائن غیب نزد اوست، کسی جز او بر آن آگاه نیست و نیز آنچه در خشکی و دریاست همه را می‌داند و هیچ برگی از درخت نمی‌افتد مگر آنکه او آگاه است و نه هیچ دانه‌ای در زیر تاریکی‌های زمین و نه هیچ تر و خشکی، جز آنکه در کتابی مبین مسطور است.»* 📗 سوره انعام، آیه ۵۹ 🍃 در ذیل این آیه امیرالمومنین می‌فرماید: 🔆 *«انَا الّذی عِندَهُ مَفاتِحُ الغَیب»* 🔆 *«به اذن خداوند من کلیددارم.»* ❇️ خداوند مرا عالِم بر همۀ امور قرار داده است. اطلاع کامل دارم از آنچه در درون و برون شما می‌گذرد. می‌دانم چه کسی از ما جدا شده و چه کسی باقی مانده است. 🔷🔹 ایمان دو نوع است: 🔹 ۱. مستودع؛ 🔹 ۲. مستقر. ⬅️ یک دسته ایمانشان متزلزل است. یک دسته مستقرند؛ حاضرند همه چیزشان را فدا کنند تا علی برایشان بماند. ⁉️ این ایام، ایام بازبینی ماست که دینداری ما چگونه است؟! تقلبی است یا اصل است؟! ◻️ ما گمان می‌کنیم اگر سراغ اصل برویم، سخت است، درحالی‌که وقتی سراغ تقلبی می‌رویم، اصل زحمت است. ✨ *جام جهان‌نماست ضمیر منیر دوست اظهار احتیاج خود آنجا چه حاجت است* ❇️ وُسع اولیای‌ ما نامحدود است. اگر من خالص باشم همه کارهایم را راه می‌اندازند. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: [سایت](http://emamraoof.com) | [بله](https://ble.ir/Emamraoof_com) | [ایتا](https://eitaa.com/emamraoof_com) | [تلگرام](https://t.me/emamraoofcom)
🔆 «اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِعَظَمَتِكَ الَّتِي مَلَأْتَ أَرْكَانَ كُلِّ شَيْ‏ءٍ» 🔆 «خدایا تو را به عزتت قسم، همان عزتی که همه موجودات در مقابلش عاجزند، عزت می‌خواهم.» 🔷 اگر «باء» بای قسم باشد؛ یعنی خدایا به عظمت خودت قسم، به عظمتی که ستون‌های هر چیز را پر کرده و همه جا را فرا گرفته است، عظمت وجود می‌خواهم. 🔷 عظمت به‌معنای گستردگی است نه بزرگی. ❇️ خدایا! وجود تو در عالم گسترده است. وسعت همۀ مخلوقات اعم از دریا، خشکی، زمین، آسمان و هر آنچه در عالم ظاهر و باطن است، از عظمت خداوند حکایت می‌کند که گسترش یافته است. ⬅️ مؤید این مطلب در دعای جوشن کبیر بیان شده است: 🔆 «يَا عَظِيماً لَا يُوصَف و الْكِبْرِيَاءُ رِدَاؤُه‏» 🔆 «ای عظیمی که عظمت تو قابل توصیف نیست و کبریایی رداء توست.» ❇️ جلوه‌گری خدا با عظمت او در عالم به نمایش گذاشته می‌شود. نکته‌ای زیبا این فراز را تقویت می‌کند: 🔆 «يَا مَنْ هُوَ فِي عَظَمَتِهِ رَحِيم‏» 🔷 در همین عظمت خداوند، اسم رحیم، همۀ مخلوقات را به کمال می‌رساند. «رحیم» به کمال‌رساننده است؛ با همین نام، ناقص از نقصان جدا می‌شود. 🔷 خداوند گسترده ا‌ست؛ یعنی همه جا اثری از او یافت می‌شود و نفوس را تربیت می‌کند؛ تربیت خداوند مانع می‌شود که فرد در نقصان خود باقی بماند. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام