eitaa logo
حوزه علمیه امام رضا علیه السلام شهرستان شازند
140 دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
1.8هزار فایل
کانال رسمی مدرسه علمیۀ امام رضا علیه السلام شهرستان شازند @emamreza_Shazand eitaa.com/joinchat/4015456276C9a9ff210b9 شماره کارت حوزه علمیه جهت کمکهای نقدی 💳6037991899942399 شماره حساب حوزه علمیه 💳0107061434004 ☎️ 08638225633
مشاهده در ایتا
دانلود
📌زیست نامه امام مجتبی(ع) ◀️نام پدر: بن ابیطالب. ◀️نام مادر: . ◀️متولد: ۱۵رمضان سال سوم هجری. ◀️روز هفتم تولد، سر او را تراشیده و هموزن آن را نقره دادند و رسول خدا(ص) به امر خدا نام او را نام گذاشت و برای وی گوسفندی کرد. ◀️به سن ۶سالگی در حضور داشت. ◀️كنيه آن حضرت و شبيه ‏ترين مردم به رسول الله(ص) بود. ◀️ذهبى(م748ق) در وصف آن حضرت نوشته است: «اين امام، بزرگ منش، زيباروى، ، متين، ، ، ، ، با حشمت و از هر كس فاضل تر، و بود. ◀️امام منتقد جدی خلفا بود و از پدر حمایت جدی کرد و مردم را برای کمک به پدرش در جنگ بسیج کرد. ◀️در جهاد علیه و نیز حضور داشت. ◀️بعد از پدر، عموم مردم با وی در کوفه با کردند که خلیفه مسلمانان باشد. ◀️دربرابر نظامی معاویه ایستاد، اما به دلیل سستی یاران و معاویه، برای حفظ اسلام و جان ، اجباری را پذیرفت. ◀️بعد از صلح، به رفت و را در تربیت و احیای نام پیامبر(ص) و علی(ع) آغاز کرد. ◀️قول صحیح و قوی در شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام همان ۲۸ صفر است. ⬅️آن حضرت با مکر و به دست همسرش در ۲۸صفر سال۵۱ در سن۴۸ سالگی به شهادت رسید. ◀️زنان بنى هاشم براى شهادت امام حسن(ع) يك ماه مجلس برپا داشتند. 📚ابن اثير، أسد الغابة فى معرفة الصحابة، ج1، ص493. 📚ذهبی، سير اعلام النُبلاء، ج3، ص253. 📚ر.ک: ابن سعد، ترجمة الإمام الحسن من کتاب الطبقات. 👇👇 🌻 @ahlebait110
30.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸متاسفانه کم‌کاری می‌کنیم راجع به پیغمبر خدا ... 🔻 نکته قرآنی استاد قاسمیان درباره پیامبر (ص) 🏴 انتشار به مناسبت رحلت پیامبر (ص)
کتاب سیاهترین هفته تاریخ.pdf
3.13M
📗کتاب سیاه ترین هفته تاریخ به رویدادهای ۴روز قبل و سه روز بعد از شهادت پیامبراکرم صلی الله علیه و آله و سلم پرداخته است. @tareagheerfan 👈
شهادت جانسوز رحمت للعالمین حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و امام حسن مجتبی علیہ السلام را محضر امام زمان علیه السلام و جمیع محبین آن حضرت تسلیت عرض میکنیم @tareagheerfan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽ 🔰 پیامبر آزادی

▫️ پیامبر آمد كه انسان را همسان فرشته كند؛ درود خدا بر این پیامبر و درود خدا بر كسانی كه راهی راه این پیامبر هستند! ▫️ بخشی از برنامه ‌های رسول گرامی را در پایان سوره مباركه «اعراف» بیان كرد فرمود او آمده كه شما را آزاد كند؛ این قیودی كه دست و پای خودتان را با این قیود بستید و این زنجیرهایی را كه بستید، او آمده این زنجیرها را باز كند. برخی از زنجیرها را شما با دست خودتان بستید و برخی از زنجیرها را دیگران بر دست و پا و گردن شما آویختند؛ رسول خدا آمده این دو كار را كند: «وَ یضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَ الْأَغْلالَ الَّتی‏ كانَتْ عَلَیهِمْ»
(سوره اعراف، آیه۱۵۷)
▫️ این تشریفات زاید، این تمنّیات زاید، این غرور، این خودخواهی، همه اینها زنجیر است كه ما با دست خود بر گردن و پای خود بستیم. اوصاف بد، اخلاق بد، رفتار بد، كردار بد، مَنش بد، گفتار بد، همه اینها زنجیری است كه بر دست و پای مردم است و اخلاق اسلامی، ادب اسلامی و رأفت اسلامی آمده که اینها را بردارد. ✍️🏻 استكبار و امثال استكبار كه از طرف دیگر دست و پای این جامعه را بستند، نظام بردگی را بر جامعه زیردست تحمیل كردند و نظام سلطه را تحمیل کردند، این غُل و زنجیر بیگانه را هم دین بر می ‌دارد. ▫️ فرمود رسول گرامی، آن زنجیرها را از گردن اینها، از دست اینها و از پای اینها بر می ‌دارد و اینها را آزاد می ‌كند. بخشی از زنجیرها مربوط به داخل و اخلاق داخل است و بخشی از زنجیرها مربوط به استكبار و استعمار بیرونی است. فرمود دین آمده كه انسان را آزاد كند؛ این برنامه پیامبر است! 📚 درس اخلاق تاریخ: 1394/09/19
🖊سیاست توحیدی معجزه پیامبر اسلام ✍به قلم : «إِنَّ اللَّه أَدَّبَ نَبِيَّهُ فَأَحْسَنَ أَدَبَهُ فَلَمَّا أَكْمَلَ لَهُ الْأَدَبَ قَالَ :«إِنَّكَ لَعَلى‏ خُلُقٍ عَظِيمٍ»‏ ثُمَّ فَوَّضَ إِلَيْهِ أَمْرَ الدِّينِ وَ الْأُمَّةِ لِيَسُوسَ‏ عِبَادَهُ فَقَالَ :«ما آتاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَ ما نَهاكُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا» وَ إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ كَانَ مُسَدَّداً مُوَفَّقاً مُؤَيَّداً بِرُوحِ الْقُدُسِ لَا يَزِلُّ وَ لَا يُخْطِئُ فِي شَيْ‏ءٍ مِمَّا يَسُوسُ‏ بِهِ الْخَلْقَ»(کافی) 🔹در این روایت صحیح السند از امام صادق ،«سیاست» بالاترین ماموریت پیامبر اسلام معرفی شده که پیش شرط آن تربیت شدن به دست ذات حق و تایید روح القدس در عالم غیب می باشد . 🔸اما در قرآن تایید روح القدس سبب معجزات عیسی مسیح است«أَيَّدْنَاهُ بِرُوحِ الْقُدُسِ»لکن امام صادق سیاست ورزی پیامبر را نتیجه تایید روح القدس می داند. ⁉️چه نسبتی میان سیاست و تایید روح القدس هست و این کدام سیاست معجزه گونه ای است که چنین شرطی دارد ؟ 🖊سیاست توحیدی و سیاست معاشی : 1⃣«سیاست توحیدی» به معنای پی گیری امور مردم و جامعه با هدف راهبری به «الله» است که در آن تنها به بُعد حیوانی بسنده نمی شود بلکه صلاح مادی و معنوی انسان لحاظ می گردد . 📌در سیاست توحیدی ، بر پایه «لا اله الا الله» مردم تنها دغدغه معاش را ندارند بلکه با پیامبر بیعت کنند «الَّذِينَ يَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبِيَّ الْأُمِّيَّ» تا از بردگی شیطان رهایشان بخشد «يَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَ الْأَغْلاَلَ الَّتِي كَانَتْ عَلَيْهِمْ» و آنها هم در مبارزه با شرک و ظلم در سطح جهانی یاریش دهند « عَزَّرُوهُ وَ نَصَرُوهُ» و پیام « قُلْ يَا أَهْلَ الْكِتَابِ تَعَالَوْا إِلَى كَلِمَةٍ سَوَاءٍ بَيْنَنَا وَ بَيْنَكُمْ» سر دهند . 2⃣«سیاست مَعاشی» به معنای پیگیری اداره جامعه در حدّ تامین معاش(امور حسبه) و رفع نیاز دنیایی مردم (بُعد حیوانی انسان) در حد ایجاد رفاه مادی نسبی است و در آن رابطه امامت ، ولایت پذیری ، بیعت قلبی و نگاه جهانی به مقوله اصلاح و نفی فساد و ظلم مطرح نیست . 🔺در نگاه امام خمینی متصدیان سیاست توحیدی تنها انبیاء ، اولیاء و علمای بیدار اسلامی است اگر چه سیاست معاشی را می توان غیر علما از عدول مومنین سپرد .(صحیفه/ج13/ص432) مستند کلام امام خمینی روایت بالا است که در آن پیامبر اسلام سیاست توحیدی امت را پس از تربیت الهی و تایید روح القدس در ملکوت بر عهده گرفت . 🖊سیاست توحیدی و حکومت : 🖇سیاست توحیدی اعم از حکومت می باشد و حکومت ابزار سیاست و نقطه اوج آن است. سیاست توحیدی تعطیل بردار نیست و در هر شرایطی باید انجام گیرد اما برپایی حکومت نیازمند مقدماتی مانند همراهی مردم می باشد . ✏️کار سیاسی پیامبر از ابتداء بعثت آغاز شد اگر چه تشکیل حکومت پس از هجرت به مدینه بود . امام علی در بیست و پنج سال خانه نشینی ، حکومت نداشت اما فعالیت سیاسی را رها نکرد . خطبه فدکیه فاطمه زهرا کار سیاسی بود با آنکه حکومت از مسیر خود خارج گشت . 🔰در منطق اسلام اگر حکومت ،ابزار سیاست توحیدی قرار نگیرد همچون «عفطة عنز» و آب بینی بز، بی ارزش است اما اگر در خدمت سیاست توحیدی باشد ، غدیر خم (عید الله الاکبر) می آفریند.
16.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚩 *پیامبر آزادی ✅ بخشی از آیه ۱۵۷ سوره مبارکه اعراف 📖 «وَ یَضَعُ عَنهُم إِصرَهُم وَ الأَغلالَ الَّتی‏ كانَت عَلَیهِم»* 🔰 حضرت آیت الله جوادی آملی 🔹 https://ble.ir/ayatollah_javadi_amoli ┏━━━🍃🌺🍃━━━━━┓ اللهم عجل لولیک الفرج ┗━━━🍂━
▪️ سلام خدا بر کریم آل طه 🔰 هدیه کتابخانه تسنیم به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام ▪️ ۲۵ کتاب رایگان درباره آن حضرت 🔻 کتاب‌های فارسی ۱. پرشکوه‌ترین نرمش قهرمانانه 👈 دانلود ۲. زینت عرش خدا 👈 دانلود ۳. زندگانی سیاسی امام حسن 👈 دانلود ۴. ناسخ التواریخ (امام حسن) 👈 دانلود ۵. زندگی امام حسن (ترجمه بحار) 👈 دانلود ۶. حقایق پنهان 👈 دانلود ۷. امام حسن (برگرفته از الغدیر) 👈 دانلود ۸. فرهنگ سخنان امام حسن 👈 دانلود ۹. اخلاق کریمانه در پرتو کلام امام 👈 دانلود ۱۰. سیره حسنی 👈 دانلود ۱۱. سبط اکبر 👈 دانلود ۱۲. غدیر در سیره امام حسن 👈 دانلود ۱۳. *ا ۱۴. سیری در تاریخ امام حسن 👈 دانلود 🔻 کتاب‌های عربی ۱۵. موسوعة كلمات الإمام الحسن 👈 دانلود ۱۶. الحياة السياسية الإمام الحسن 👈 دانلود ۱۷. صلح الحسن علیه السلام 👈 دانلود ۱۸. صلح الحسن (تحقیق شده) 👈 دانلود ۱۹. الالفین فی احادیث الحسنین 👈 دانلود ۲۰. مظلومیة الإمام الحسن 👈 دانلود ۲۱. دفاع عن الامام الحسن 👈 دانلود ۲۲. المجتبی من تفسیر الامام المجتبی 👈 دانلود ۲۳. جزاء اعداء الامام الحسن 👈 دانلود ۲۴. مسند الامام الحسن 👈 دانلود ۲۵. الامام الحسن فی مرآة الكتب 👈 دانلود 📲 در نشر معارف اهل بیت سهیم باشید ا•┈┈••••✾•▪️•✾•••┈┈•ا تسنیم، بزرگترین کتابخانه علوم اسلامی در بستر ایتا 👈 عضو شوید 🆔 @tasnim_pdf ┏━━━🍃🌺🍃━━━━━┓ اللهم عجل لولیک الفرج
حوزه علمیه امام رضا علیه السلام شهرستان شازند
🚩 *پیامبر آزادی ✅ بخشی از آیه ۱۵۷ سوره مبارکه اعراف 📖 «وَ یَضَعُ عَنهُم إِصرَهُم وَ الأَغلالَ الَّ
دفتر حضرت آیت الله جوادی آملی در مطلبی با عنوان «پیامبر آزادی» به نقل از ایشان این گونه آورده است: پیامبر آمد كه انسان را همسان فرشته كند؛ درود خدا بر این پیامبر و درود خدا بر كسانی كه راهی راه این پیامبر هستند! بخشی از برنامه ‌های رسول گرامی را در پایان سوره مباركه «اعراف» بیان كرد فرمود او آمده كه شما را آزاد كند؛ این قیودی كه دست و پای خودتان را با این قیود بستید و این زنجیرهایی را كه بستید، او آمده این زنجیرها را باز كند. برخی از زنجیرها را شما با دست خودتان بستید و برخی از زنجیرها را دیگران بر دست و پا و گردن شما آویختند؛ رسول خدا آمده این دو كار را كند: ﴿وَ یضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَ الْأَغْلالَ الَّتی‏ كانَتْ عَلَیهِمْ﴾. این تشریفات زاید، این تمنّیات زاید، این غرور، این خودخواهی، همه اینها زنجیر است كه ما با دست خود بر گردن و پای خود بستیم. اوصاف بد، اخلاق بد، رفتار بد، كردار بد، مَنش بد، گفتار بد، همه اینها زنجیری است كه بر دست و پای مردم است و اخلاق اسلامی، ادب اسلامی و رأفت اسلامی آمده که اینها را بردارد. استكبار و امثال استكبار كه از طرف دیگر دست و پای این جامعه را بستند، نظام بردگی را بر جامعه زیردست تحمیل كردند و نظام سلطه را تحمیل کردند، این غُل و زنجیر بیگانه را هم دین بر می ‌دارد. فرمود رسول گرامی، آن زنجیرها را از گردن اینها، از دست اینها و از پای اینها بر می ‌دارد و اینها را آزاد می ‌كند. بخشی از زنجیرها مربوط به داخل و اخلاق داخل است و بخشی از زنجیرها مربوط به استكبار و استعمار بیرونی است. فرمود دین آمده كه انسان را آزاد كند؛ این برنامه پیامبر است! درس اخلاق تاریخ: ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
پیامبر مصرانه با خدایان شرک چه از سنگ و چه بشری تحدی می‌کند، هستی و بی‌پایگی آنان را می‌نمایاند و در انداختن ارزش و اعتبار آن‌ها پیروز می‌شود. «ای مردم، مثلی زده شد. پس بدان گوش فرا دهید. کسانی را که جز خدا می‌خوانید هرگز (حتی) مگسی نمی‌آفرینند، هر چند برای آفریدن آن اجتماع کنند، و اگر آن مگس چیزی از آنان برباید نمی‌توانند آن را باز پس گیرند. طالب و مطلوب هر دو ناتوانند.» چه بسا قصه یک عرب بادیه نشین پر معنا‌ترین چیزی باشد که از پیامبر برای زدودن ترس مردمان و در هم شکستن هیبت غیر حق از اذهانشان روایت شده است. یک بادیه نشین متحیرانه و از روی ترس به عظمت پیامبر اقرار کرد؛ همچون بندگان در برابر پادشاهان. پیامبر مهربانانه به او گفت: «همانا من فرزند زنی از قریشم که خرده گوشت می‌خورد.» پنجم: شکستن بت اوهام و خرافات شدت موضع پیامبر در برابر تطیر و تفأل و تنجیم کمتر از ستیز او در برابر دیگر اوهام و خرافات نبود. در برخی جنگ‌ها، پیامبر به دلیل «طالع نحس»، از رفتن به نبرد نهی می‌شد، اما پیامبر روانۀ جنگ می‌شد، و طالع نحس را به «طالع سعد» دگرگون می‌کرد، و می‌گفت: «نه نحسی‌ای هست و نه دشمنی‌ای.» می‌گفت: «با روز‌ها دشمنی نورزید و الا با شما دشمنی می‌ورزند.» همچنین می‌گفت: «هرکس به سنگی ایمان بیاورد، خداوند با او محشورش می‌کند.» ششم: شکستن بت تقدس زدایی پیامبر در برابر عادات و سنت‌ها‌‌ همان موضع پیشین را داشت. پیامبر سنت گذشتگان را تحت تأثیر تحولات زمانه معرفی کرد پس نباید سنت‌ها به بت و خدایی بر ساخته تبدیل شوند و به آن‌ها تقدس بخشیم. خود پیامبر با تشریعِ اسلامیِ آسانی در حادثۀ زید، فرزند خوانده‌اش و زینب دختر جحش، دختر عمه‌اش، یکی از مخاطره آمیز و دشوار‌ترین این رسم‌ها را نفی کرد. نیکوست که در این باره به تفسیر امام شیخ محمد عبده و دیگران رجوع کنیم تا مفصلاً از حکمت تشریع در این حادثه بر ضد بتِ عادت آگاهی یابیم. هفتم: مبارزه با خودخواهی، بت بزرگ تنها بتِ بزرگ‌تر که‌‌ همان «خودخواهی» است، باقی ماند. معروف است که رهایی از آن را جهاد اکبر خواند. در قرآن شریف آمده است: «پس آیا دیدی کسی را که هوس خویش را معبود خویش قرار داده و خدا او را دانسته گمراه گردانیده و بر گوش او و دلش مهر زده و بر دیده‌اش پرده نهاده است؟ آیا پس از خدا چه کسی او را هدایت خواهد کرد؟ آیا پند نمی‌گیرید؟» سلام و رحمت و درود خدا بر تو ای ابالقاسم، تو راه را به سوی بهشت موعود هموار کردی. تو با قدرت و توان رهبری چیره دست، موانع و افت های حرکت و رسیدن انسان به هدف را از میان برداشتی. ما را یاری کن تا در راهی که پیش روی ما نهادی حرکت کنیم و در این روزگار دست ما را بگیر و ما را راهنما باش تا از دشمنانمان رها شویم، همان دشمنانی که بشریت را از آنان در آن روزگار رها کردی.