eitaa logo
حوزهٔ علمیهٔ امام صادق (ع) گرگان ✅
959 دنبال‌کننده
13.9هزار عکس
8.7هزار ویدیو
519 فایل
🔹کانال حوزهٔ علمیهٔ امام صادق (ع) گرگان 🔹سایت : 🔹www.emamsadegh.ir 🔹ارتباط با ادمین 🔹@hamidam
مشاهده در ایتا
دانلود
از نظر معارف اهل‌بيت(علیهم السلام)، ميدان درگيری در عالَم، درگيری نور و ظلمات و درگيری نبی اکرم(صلی الله علیه و آله) با شياطين انسی و جنی و درگیری جبهه حق و باطل است. موضوع این درگيری، طاعت و استکبار است. آن واسطه‌ای که عالَم را از وادیِ درگیری و وادی ظلمات عبور می‌دهد و به ساحل امن می‌رساند، صديقه طاهره (سلام الله علیها) هستند که با بلای خودشان اين مسیر را هموار کردند. ظرفيت بلای ايشان، ظرفيت ظهورِ توحيد و نبوت و ولايت در عالَم در عصر ظهور است - که اين ادامۀ بلای ايشان است - و همچنین ظرفيت رشددادنِ ما برای ملحق‌شدن به حقيقتِ نبوت و ولايت است. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
💢زمان‌بندی تشییع و تدفین پیکر مطهر شهید گمنام در دانشگاه مشخص شد 🔹به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ دکتر مصیب عباسی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه گلستان از تشییع و تدفین پیکر مطهر شهید گمنام دراین دانشگاه خبر داد. 🔹معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه اظهار داشت: خوشبختانه بعد از برگزاری جلسات متعدد و پیگیری‌های زیاد، افتخار داریم که میزبان پیکر مطهر شهید گمنام در دانشگاه باشیم و مقدمات محل دفن در پردیس جدید دانشگاه نیز انجام شده است. 🔹وی با اشاره به یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی گفت: شب دوشنبه ۲۷ آذر ماه ساعت ۱۸ الی ۲۱ در نمازخانه امام علی(ع) دانشگاه مراسم وداع با شهید و در روزسه شنبه ۲۸ آذر ماه ساعت ۹:۳۰ صبح در پردیس جدید دانشگاه مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر شهید گمنام دانشگاه گلستان انجام می‌شود. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🌹مجهول بودن قدر ♦️امام جعفر صادق علیه السلام در تفسیر " إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِی لَیْلَهِ اَلْقَدْرِ" فرمودند: اَللَیْلَهُ: فاطمه والقدر: اَللَّهُ. فمن عرف فاطمه حق معرفتها، فقد ادرک لیله القدر، و انّما سُمّیت فاطمه لانّ الخلق فطموا عن معرفتها ... و قوله: وَ ما أَدْراکَ ما لَیْلَهُ اَلْقَدْرِ لَیْلَهُ اَلْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ، یعنى: خیر من الف مؤمن و هى ام المؤمنین.تَنَزَّلُ اَلْمَلائِکَهُ وَ اَلرُّوحُ فِیها و الملائکه المؤمنون الذین یملکون علم آل محمد(صل الله علیه و آله) و الروح القدس هى فاطمه. بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ کُلِّ أَمْرٍ سَلامٌ هِیَ حَتَّى مَطْلَعِ اَلْفَجْرِ. یعنى حتى یخرج القائم.   ♦️"اللیله"، حضرت «فاطمه» ، است و "القدر" ،«اللَّه» است. پس هر کس که فاطمه و مقام ایشان، را به حقیقت بشناسد، حتماً شب قدر را درک کرده است و علت نام‏گذارى آن حضرت به فاطمه، به خاطر این است که مردم از شناختنش، ناتوان هستند. اما معناى «لیله القدر، بهتر از هزار ماه است»؛ یعنى، بهتر از هزار مؤمن است و آن نیز ام‌‏المؤمنین حضرت زهرا (سلام الله علیها) می باشد. مراد از ملائکه، مؤمنان عالِم به علوم آل محمد و مراد از روح یا روح‌‏القدس همانا، فاطمه است و مراد «طلوع فجر» ، ظهور "حضرت مهدی و قائم"، است. 📚تفسیر فرات کوفی ، ص ۵۸۱-۵۸۲ 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
📍پشت پرده رفتار بسیار مشکوک ارتش اسرائیل 🔸️اعلام رسمی ارتش اسرائیل مبنی بر کشتن اُسرای خود به صورت اشتباهی آنهم به صورتی که اعلام شد، بسیار مشکوک و جای تعجب دارد. 🔸️ارتش اسرائیل می توانست اعلام کند اینها نیز مانند سایر اُسرای هلاک شده قبلی، در بمباران کشته شده اند اما این که صریحا می گویند تک تیراندازان اسرائیلی، آنان را با وجود بالا بردن پارچه سفید هدف قرار داده اند، افکار عمومی صهیونیست ها را به شدت تکان داده است. 🔸️این خبر جبهه داخلی اسرائیل را به شدیدا تحریک کرد و سوال مهم اینست که مسئولان نظامی صهیونیست، چرا و با کدام هدف خبری را که می دانستند افکار عمومی جامعه صهیونیستی را به شدت ضد جنگ می شوراند ، اعلام کردند؟ در این مورد ۲ سناریو متصور است . 1️⃣ ارتش اسرائیل به هیچکدام از اهدافش نرسیده و روزانه تلفات بسیار بالایی را متحمل می شود و اقتصاد این رژیم دستخوش آسیب جدی گردیده است و فعلا افق روشنی برای پیروزی دیده نمی شود. 🔸️پس ارتش طی هماهنگی با دولت نتانیاهو ، این خبر را اعلام کرده تا بتواند افکار عمومی را برای پایان جنگ تحریک کند و خواست عمومی جامعه صهیونیست از جنگ تا پیروزی کامل، به آتش بس دائمی تغییر یابد. 2️⃣ اما احتمال دوم که به حقیقت نزدیکتر می نماید ، اینست که گالانت ، گانتز و بخشی از ارتش که مخالف نتانیاهو هستند و جنگ با تلفات کنونی را به ضرر استمرار حیات اسرائیل می دانند، با اعلام این خبر سعی در تحریک افکار عمومی دارند تا با آمپاس نخست وزیر ، او را مجبور به توقف جنگ نمایند. 🔸️گانتز و آیزنکوت و برخی اعضای کابینه جنگ، به خوبی می دانند اگر جنگ متوقف شود ، می توانند مسئولیت ناکامی را به گردن نتانیاهو و مدیریتش بیندازند و او را از قدرت برکنار کنند؛ چیزی که دولت دموکرات آمریکا هم خواهان آنست . 🔸️اما نتانیاهو این نبرد را جنگ تعیین سرنوشت حیات سیاسی خود می داند و احتمالا بر ادامه آن اصرار ورزد. 🔸️اوضاع جبهه داخلی اسرائیل خوب نیست اما نتانیاهو سعی دارد با کش دادن جنگ ، موقعیت خود را تحکیم و جایگاه بایدن را در افکار عمومی آمریکا تضعیف کند تا زمینه برای روی کار آمدن ترامپ فراهم شود. 🔸️لازم به ذکر است میزان محبوبیت بایدن پس از شروع جنگ غزه ،در ۷ ایالت حیاتی و سرنوشت ساز انتخاباتی ، کاهش چشمگیری داشته است و کنار رفتن او از قدرت ، یک شانس جدی برای در قدرت ماندن نتانیاهو ارزیابی می شود. 📌 در نهایت باید گفت به هر دلیلی که باشد ، اعلام خبر کشتن ۳ اسیر اسرائیلی به دست ارتش این رژیم آن هم توسط سخنگوی این ارتش، عقلانی و بر اساس اصول اطلاع رسانی در زمان جنگ نیست و احتمالا هدفی خاص در پشت آن نهفته باشد. 🔸️هدفی که قطعا ، برانگیختن افکار عمومی اسرائیل در راستای شکل گیری خواست عمومی جهت پایان جنگ است. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹من راجع به حضرت صدیقه (س) خودم را قاصر می دانم که ذکری بکنم، فقط اکتفا می کنم بـه یک روایت که در کافی شریف است و با سند معتبر نقل شده اسـت. ♦️امام خمینی(ره) :آن روایـت ایـن اسـت کـه حضرت صادق (ع) می فرماید: فاطمه (س) بعد از پدرش 75 روز زنده بودند در ایـن دنیـا، و حزن و شدت بر ایشان غلبه داشت و جبرئیل امین می آمد خدمت ایشان و به ایشان تعزیت عـرض می کرد و مسائلی از آینده نقل می کرد. ظاهر روایت این است که در ایـن 75 روز مـراوده ای بـوده است. یعنی، رفت و آمد جبرئیل زیاد بوده است و گمان ندارم که غیر از طبقه اول از انبیـاء عظـام درباره کسی اینطور وارد شده است که در ظرف 75 روز جبرئیل امین رفت و آمد داشـته اسـت و مسائلی را در آتیه ای که واقع می شده است، مسائلی را ذکر کـرده اسـت و آنچـه کـه بـه ذریـه او می رسیده است در آتیه ذکر کرده است و حضرت امیر آنها را نوشته است ... مسأله آمدن جبرئیـل برای کسی یک مسأله ساده نیست. خیال نشود که جبرئیل برای هـر کـسی مـی آیـد و امکـان دارد بیاید. این یک تناسب لازم است بین روح آن کسی را که جبرئیل می خواهد بیاید و مقام جبرئیل که روح اعظم است... تا تناسب مابین روح این کسی که جبرئیل می آید پیش او و بین جبرئیل که روح اعظم است، نباشد، امکان ندارد این معنا و این تناسب بین جبرئیل که روح اعظـم اسـت و انبیـای درجه اول بوده است مثل رسول خدا و موسی و عیسی و ابراهیم و امثـال اینهـا، بـین همـه کـس نبوده است... فقط این است که برای حضرت زهرا (س) است که آن که من دیده ام کـه جبرئیـل بـه طور مکرر در این 75 روز وارد می شده و مسائل آتیه ای که بر ذریه او می گذشته است، آن مـسائل را می گفته است و حضرت امیر هم ثبت می کرده است... در هر صورت، من این شرافت و فـضیلت را از همه فضایلی که برای حضرت زهرا ذکر کرده اند ـ با اینکه آنهـا هـم فـضایل بزرگـی اسـت ـ ایـن فضیلت را من بالاتر از همه می دانم که برای غیر انبیاء (علیهم السلام) آن هم نه همـه انبیـاء ، بـرای طبقه بالای انبیا (علیهم السلام) و (بعض) از اولیائی که در مرتبه آنها هست، برای کس دیگر حاصل نشده... و این از فضایلی است که از مختصات حضرت صدیقه (سلام االله علیها) است. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🌹امام خامنه ای: ♦️درباره‌ی فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله‌علیها، هرچه بگوییم، کم گفته‌ایم و حقیقتاً نمی‌دانیم که چه باید بگوییم و چه باید بیندیشیم. به قدری ابعاد وجود این انسیّه‌ی حوراء، این روح مجرّد و این خلاصه‌ی نبوّت و ولایت برای ما پهناور و بی‌پایان و درک ناشدنی است که حقیقتاً متحیّر می‌مانیم. ♦️اگر به کتابهایی که درباره‌ی فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله‌علیها به‌وسیله‌ی محدّثین اهل سنّت نوشته شده است، نگاه کنید، روایات بسیاری را می‌بینید که از زبان پیغمبر صلّی‌اللَّه‌علیه‌وآله‌وسلّم در ستایش صدّیقه‌ی طاهره علیهاسلام صادر شده است و یا رفتار پیغمبر با آن بزرگوار را نقل می‌کنند. این حدیث معروف از عایشه است که گفت: «والله ما رأیت فی سمته و هدیه اشبه برسول‌الله صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم من فاطمة»؛ هیچ کس را از لحاظ هیأت، چهره، سیما، درخشندگی و حرکات و رفتار، شبیه‌تر از فاطمه به پیغمبر اکرم ندیدم.» 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
1_8332051000.mp3
2.16M
🌹در روایت امام صادق علیه‌الصّلاةوالسّلام چنین است که فرشتگان الهی نزد فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها میآمدند؛ با او حرف میزدند و آیات الهی را بر او میخواندند 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
1_8455862724.pdf
144.4K
🌹کاملترین زیارت حضرت زهرا سلام الله علیها-pdf 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
در صدیقه طاهره(سلام الله علیها)، همه صفات «رضا و سخط و تبرّی و موالات و معادات و حب و بغض»، در مرز عصمت است. برای بيان عصمت حضرت، بهتر از این تعبیر - که فريقين نقل کرده‌اند - ممکن نيست‌: «إِنَّ اللَّهَ تَعَالَى يَغْضَبُ‏ لِغَضَبِ‏ فَاطِمَةَ وَ يَرْضَى لِرِضَاهَا». بعضی فرموده‌اند که اين تعبير، لطيف‌تر از اين است که گفته بشود: «إِن فاطمة تغضب لغضب الرب و ترضي لرضاه». این تعبیر هم عصمت را می‌فهماند ولی آن تعبير روایت، از این هم لطيف‌تر است. بنابراين حضرت در اين عالَم، در اين صف‌بندی، رضايت و سخطی دارند، تبرّی‌ای دارند، موالات و معاداتی دارند - که اين موالات و معادات فقط قلبی نيست و در عمل هم هست - و حُبّ و بغضی و محبوب و مبغوضی دارند، و تصديقِ حضرت اين است که همۀ حالات روحی ما تابع حضرت بشود و ملحق به حضرت بشويم. اگر انسان بتواند اين کار را انجام بدهد، به مقام ولایت و تصدیق آن حضرت می‌رسد. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🌹زیارت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
💢هوش مصنوعی چگونه بر دموکراسی‌ها و سایر نظام‌های سیاسی اثر می‌گذارد؟ (بخش اول) 🔹بروس اشنایر، مدرس سیاست‌گذاری دانشگاه هاروارد و نویسنده کتاب «ذهن یک هکر» اخیرا در یادداشتی، راجع به تأثیرات هوش مصنوعی بر سیاست نوشته است. 🔸او در این یادداشت می‌گوید هوش مصنوعی در آینده جوامع را طوری تغییر خواهد داد که حتی نمی‌توانیم آن را تصور کنیم. نظام‌های سیاسی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. تاکنون در خصوص تبعات ناشی تولید اطلاعات غلط (misinformation) توسط هوش مصنوعی زیاد بحث شده است، اما این مقاله کوتاه، به این موضوع می‌پردازد که هوش مصنوعی چگونه نحوه عملکرد دموکراسی را تغییر می‌دهد. 🔹نویسنده در پاسخ به این پرسش که هوش مصنوعی چگونه می‌تواند جنبه‌های مختلف جامعه مدرن، از جمله دموکراسی را تغییر دهد، به چهار جنبه مختلف توجه کرده است: سرعت، مقیاس، دامنه و پیچیدگی. او معتقد است تغییرات در این چهار جنبه منجر به تحولات اجتماعی می‌شود و می‌گوید هرچند این تغییرات هنوز در حد حدس و گماس هستند اما سرعت تحولات فناورانه به اندازه‌ای است که به‌زودی شاهد تحقق آن‌ها خواهیم بود. تغییراتی که او پیش‌بینی کرده عبارتند از: ۱. هوش مصنوعی به عنوان مربی: ما در حال حاضر شاهد هستیم که هوش مصنوعی نقش معلم را ایفا می کند. یادگیری یک موضوع از یک چت‌بات تعاملی هوش مصنوعی برای دانش‌آموزان بسیار موثرتر از یک کتاب درسی است. این برای دموکراسی کاربرد دارد. می‌توانیم چت‌بات‌هایی را تصور کنیم که به شهروندان در مورد مسائل مختلف مانند تغییرات آب‌وهوایی یا سیاست‌های مالیاتی آموزش می‌دهند. می‌توانیم نامزدهای انتخاباتی را تصور کنیم که چت‌بات‌های خود را به کار می‌گیرند و به رای‌دهندگان اجازه می‌دهند که مستقیماً با آنها در مورد موضوعات مختلف درگیر شوند. یک چت‌بات عمومی‌تر می تواند موقعیت همه نامزدها را بداند و به رای دهندگان کمک کند تصمیم بگیرند به کدام یک رأی دهند. ۲. هوش مصنوعی به عنوان خلاصه‌ساز: حوزه‌های زیادی در جامعه وجود دارد که خلاصه‌سازی دقیق در آنها مهم است. امروز، هنگامی که مردم به نمایندگان خود در مجلس نامه می نویسند، آن‌ها عملا فرصت بررسی دقیق این نامه‌ها را ندارند. اما هوش مصنوعی می تواند خلاصه‌ای غنی از نظرات ارائه دهد و دیدگاه های منحصر به فرد را برجسته کند. همین سیستم همچنین می‌تواند برای نظرات سازمان‌های دولتی مختلف در مورد فرآیندهای قانون‌گذاری - و اسناد تولید شده در طول فرآیند کشف در دعاوی حقوقی کار کند. ۳. هوش مصنوعی به عنوان تعدیل کننده، میانجی و اجماع‌ساز: مکالمات آنلاین را تصور کنید که در آن هوش مصنوعی نقش ناظم را ایفا می کند و بحث را طوری مدیریت می‌کند تا همه صداها شنیده شوند. در عین حال، این ابزار هوشمند می‌تواند جلوی نفرت‌پراکنی یا حتی بیان نظرات خارج از موضوع  را بگیرد. در چنین شرایطی زمینه‌های توافق و مخالفت روشن‌تر می‌شود و امکان تصمیم‌گیری برای گروه راحت‌تر می‌شود. هوش مصنوعی می تواند این قابلیت را برای هر گروه تصمیم‌گیری فراهم کند. در نهایت، یک هوش مصنوعی می تواند یک داور - یک قاضی - باشد که شواهد را می سنجد و تصمیم می گیرد. این قابلیت ها هنوز وجود ندارند، اما دور از دسترس نیستند. ۴. هوش مصنوعی به عنوان قانونگذار: ما تاکنون قوانین قوانین پیشنهادی را دیده‌ایم که توسط هوش مصنوعی نوشته شده است؛ هرچند نه قوانین آنچنان جدی. اما در آینده هوش مصنوعی به تدوین قانون کمک خواهد کرد واثر تدوین یک قانون بر قوانین دیگر را ارزیابی خواهد کرد. مهمتر از آن، هوش مصنوعی در نهایت قادر به ایجاد حفره هایی در قانون خواهند بود، مواردی که به طور بالقوه آنقدر پیچیده هستند که مردم به راحتی متوجه آن نشوند. از سوی دیگر، هوش مصنوعی می‌تواند برای شناسایی حفره‌های قانونی - هم برای قوانین موجود و هم برای قوانینی که در حال تدوین هستند - استفاده شود. ۵. هوش مصنوعی به عنوان استراتژیست سیاسی: در حال حاضر، می‌توانید از چت‌بات مورد علاقه‌تان راجع به استراتژی سیاسی بپرسید: چه قوانینی به اهداف سیاسی شما کمک می‌کند، چه موضع‌هایی را علناً اتخاذ کنید، از چه شعارهای مبارزاتی استفاده کنید. هرچند پاسخ‌هایی که دریافت می‌کنید خیلی خوب نخواهند بود، اما با گذشت زمان بهبود می یابند. در آینده باید از سیاستمداران انتظار داشته باشیم که از این امکان هوش مصنوعی به‌عنوان منبعی از ایده‌ها استفاده کنند. هوش مصنوعی، با افزایش توانمندی در استفاده از ابزارهای موجود، می‌تواند به طور خودکار نظرسنجی‌ها و گروه‌های کانونی (focus groups) را برای آزمایش ایده های سیاسی هدایت کند. در اینجا امکانات زیادی وجود دارد. هوش مصنوعی همچنین می‌تواند در کمپین‌های جمع‌آوری کمک‌های مالی مشارکت کند و مستقیماً از مردم کمک بگیرد‌ 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
💢 هوش مصنوعی چگونه بر دموکراسی‌ها و سایر نظام‌های سیاسی اثر می‌گذارد؟ (بخش دوم) ۶. هوش مصنوعی به عنوان وکیل: ما هنوز نمی دانیم که کدام جنبه از حرفه حقوق می تواند توسط هوش مصنوعی انجام شود، اما بسیاری از وظایف معمولی که اکنون توسط وکلا انجام می شود به زودی توسط یک هوش مصنوعی قابل انجام خواهند بود. تلاش‌های اولیه برای نوشتن خلاصه‌های حقوقی توسط هوش مصنوعی کارساز نبوده است، اما با بهبود دقت سیستم‌ها، سرانجام این تلاش‌ها نتیجه خواهد داد. علاوه بر این، هوش مصنوعی می‌تواند به انجام اقدامات بوروکراتیک نظیر پر کردن فرم‌ها کمک کند. همچنین هوش مصنوعی هزینه مشاوره حقوقی را کاهش می‌دهد. نکته آخر این که شاید هنوز زود باشد که هوش مصنوعی به نوشتن قوانین حقوقی کمک کند؛ اما این امر هم در آینده می‌تواند ممکن باشد. ۷. هوش مصنوعی به‌عنوان ابزار تولید استدلال‌های متقاعد کننده: چت‌بات‌های هوش مصنوعی در ارائه استدلال‌های متقاعد کننده واقعا خوب هستند. امروزه نوشتن یک استدلال متقاعدکننده زمان و تلاش می‌برد. بنابراین به راحتی می‌توان از هوش مصنوعی برای انجام کمپین‌های لابی، ایجاد و ارسال نظرات در مورد قوانین و مقررات استفاده کرد. ۸. هوش مصنوعی به‌عنوان مجری قانون: سیستم‌های خودکار همین حالا نیز در برخی زمینه‌ها به عنوان مجری قانون عمل می‌کنند: دوربین‌های کنترل سرعت نمونه بارز آن هستند. هوش مصنوعی می‌تواند این نوع چیزها را بسیار فراتر از این‌ها ببرد و به‌طور خودکار افرادی را که در اظهارنامه‌های مالیاتی یا هنگام درخواست خدمات دولتی تقلب می‌کنند شناسایی کند. علاوه بر این، قوانین آینده ممکن است آنقدر پیچیده باشند که فقط هوش مصنوعی قادر به تصمیم گیری در مورد نقض یا عدم نقض آن‌ها باشد. ۹. هوش مصنوعی به عنوان ابزار پروپاگاندا: هوش مصنوعی می تواند سریع‌تر از انسان ها پروپاگاندا کند و آن را توزیع کند. این یک خطر آشکار است، اگرچه فعلا نمی‌شود کارایی این پروپاگاندا را حدس زد اما این موضوع خطری آشکار است. بدین‌ترتیب، راه‌اندازی کمپین‌های اخبار جعلی را آسان تر می‌شود و افراد بیشتری از آنها استفاده خواهند کرد. مهمتر از آن، توانایی هوش مصنوعی برای خلاصه کردن و درک متن می تواند سانسور بسیار مؤثرتری را فراهم کند. ۱۰. هوش مصنوعی به‌عنوان واسط سیاسی: در نهایت، می‌توان تصور کرد که هوش مصنوعی به‌جای افراد رأی دهد. یک فرد می‌تواند ترجیحات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی خود را به هوش مصنوعی آموزش دهد و یا هوش مصنوعی می‌تواند با گوش دادن به صحبت ‌های افراد و تماشای اعمال آن‌ها به این ترجیحات پی ببرد. در نتیجه هوش مصنوعی می‌تواند این امکان را داشتع باشد که به نمایندگی از مردم یا نمایندگان آن‌ها در مجلس رای دهد. از یک سو، این امر مشارکت رای دهندگان را تا حد زیادی افزایش می دهد. از سوی دیگر، مردم را از درک سیاست و مشارکت در دموکراسی بیشتر دور می کند. 🔸بروس اشنایر، مدرس سیاستگذاری دانشگاه هاروارد در پایان این یادداشت می‌گوید که همواره به دانشجویانش تأکید می‌کند میان آنچه امروز در چت‌بات‌هایی نظیر Chat-GPT می‌بینیم با توانمندی‌های کلی هوش مصنوعی تفاوت قائل شوند. برخی از مواردی که او لیست کرده به‌زودی قابلیت تحقق دارند و برخی دیگر تا سال‌های آینده فراتر از تخیل نخواهند رفت. 🔹پذیرش ما از این فناوری‌ها هم تغییر خواهد کرد. موارد موجود در این لیست که امروز غیر قابل باور به‌نظر می‌رسند ممکن است در چند سال آینده به نظر عادی برسند. هام‌طور که بسیاری از پیشرفت‌های امروز نظیر ماشین بدون راننده تا چند سال پیش تخیلی بنظر می‌رسید. توانایی انسان در عادی سازی فناوری های جدید را نباید دست کم گرفت. 🔻لینک متن کامل این یادداشت به زبان انگلیسی; https://ash.harvard.edu/ten-ways-ai-will-change-democracy 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🛑عالم اهل سنت ترکمن: تروریست های ملعون از خدا بی خبر که ماموران نیروی انتظامی را در راسک به شهادت رساندند مزدور استکبار هستند. 📣آخوند احمدی نیا مدیر حوزه علمیه نورالعدل بندر ترکمن با صدور بیانیه ای حادثه تروریستی راسک را به مقام معظم رهبری تسلیت گفتند. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا