eitaa logo
حوزهٔ علمیهٔ امام صادق (ع) گرگان ✅
954 دنبال‌کننده
13.8هزار عکس
8.6هزار ویدیو
516 فایل
🔹کانال حوزهٔ علمیهٔ امام صادق (ع) گرگان 🔹سایت : 🔹www.emamsadegh.ir 🔹ارتباط با ادمین 🔹@hamidam
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌چرا تشکیل حکومت دینی از مقدمات ظهور امام زمان علیه السلام است؟ ✍️پاسخ 1⃣اگر خداوند خواستار اجرای دین در جامعه است، چنین امری بدون در دست داشتن حکومت امکان پذیر نیست. به همین دلیل خداوند متعال شایسته ترین بندگان خود(پیامبران و امامان علیهم السلام) را موظف به انجام این مهم کرده و حق تشکیل حکومت را در روی زمین به آنها داده است. 2⃣از سوی دیگر، آنها بدون همکاری مردم هرگز نمی توانند حکومت تشکیل دهند. بنابراین، یکی از مهمترین واجبات انسانها همکاری با پیامبر و امام برای تشکیل حکومت دینی است. 3⃣به همین دلیل، در دوران غیبت، اصلی ترین وظیفه انسانها بسترسازی برای آمدن امام زمان علیه السلام است و سر ریز تمام کارهای خوب انسانها باید به این مهم ختم شود. 4⃣بسترسازی برای آمدن امام زمان علیه السلام، یک واجب اجتماعی است و اگر کسی صرفاً به فکر دین خود باشد، هرگز به این واجب عمل نکرده و در قیامت می تواند بازخواست شود. 5⃣همچنین بسترسازی برای آمدن امام زمان علیه السلام، با کارهای خرد و کوچک نیز به آسانی محقق نمی شود، بلکه باید تشکیلات، سازمانها و ارگانهایی در اختیار مومنان باشد تا بتوانند به این واجب مهم، جامۀ عمل بپوشاند. 6⃣این تشکیلات، صرفاً در حکومت دینی امکان تحقق دارد. ازاینرو، حکومت دینی تنها حکومتی است که می تواند زمینه ساز آمدن امام زمان علیه السلام شود. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
بنده در قضایای تاریخ اسلام این مطلب را مكرّراً گفته‌ام كه ، چیزی كه امام حسن مجتبی علیه‌السّلام را شكست داد، بود... مردم، تحلیل سیاسی نداشتند. چیزی كه فتنه خوارج را به‌وجود آورد و امیرالمؤمنین علیه‌السّلام را آن‌طور زیر فشار قرار داد و قدرتمندترین آدم تاریخ را آن‌گونه مظلوم كرد.. نبودن تحلیل سیاسی در مردم بود واِلّا همه مردم كه بی‌دین نبودند. تحلیل سیاسی نداشتند.. [ مقام معظم رهبری ] 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 آیت الله جوادی آملی: 🌱 این [ گریه‌ها ] برای اینگونه ‎ واقعاً کم است. من طلبه بودم و مشتاق درس و بحث ولی ایشان جدا بود. تازه ازدواج کرده بودیم، دو روز بعد خداحافظی کردیم. از آمل به قم آمدم و ۴ سال وضع ما این بود. بحبوحه درس آقای علامه طباطبایی بود. یک بار نگفت من جوانم این چه وضع زندگی کردن است. 🌱 این اواخر که از بیمارستان آمدند و با واکر حرکت می‌کردند، کسی زنگ زد، ایشان در آشپزخانه بودند، تلفن را آوردند. گفت شما داری درس می‌خوانی. مرتب یک استکان چای و لیوان آب می‌آورد؛ نه به خاطر اینکه ما مقامی داشتیم. گفتند که تو داری درس می‌خوانی، من مواظبم. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 سه دروغ بزرگ به زنان چه کسی تشخیص داد برای دختران تحصیل و اشتغال مهم‌تر از ازدواج و فرزنداوری است تا جاییکه ورود دختران متاهل به مدارس را غیر قانونی کرد؟؟؟؟ 🗣 جردن پیترسون 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨﷽✨ 🔴 معجزه استغفار 🔸شخصی خدمتِ امام رضا علیه السلام آمد و از «خشکسالی» شکایت کرد. حضرت در بیان راهِ چاره فرمودند: «استغفار کن» . شخص دیگری به پیشگاه حضرت آمد و از «فقر و ناداری» شکایت کرد . حضرتش فرمودند: «استغفار کن » . فرد سومی به محضرش شرفیاب شد و از حضرت خواست تا دعایی فرماید که خداوند پسری به او عطا فرماید. حضرت به او فرمودند: «استغفار کن». 🔸حاضران باتعجّب پرسیدند: سه نفر با سه خواسته متفاوت ، خدمتِ شما آمدند و شما همه را به «استغفار» توصیه فرمودید؟! فرمود: من این توصیه را از خود نگفتم. همانا در این توصیه ، از کلامِ خداوند الهام گرفتم و آن گاه این آیات سوره نوح را تلاوت فرمودند: «اِستَغفروا ربَّکم اِنَّه کانَ غَفّاراً یرسِلِ السَّماءَ علیکُم مِدراراً ویمدِدکُم بِاَموال وبنین وَیجعَل لَکُم جَنّاتٍ ویجعَل لکم اَنهاراً ؛ از پروردگار خود آمرزش بخواهید که او بسیار آمرزنده است ؛ تا باران های مفید و پر برکت را از آسمان بر شما پیوسته دارد و شما را با مال بسیار و فرزندان متعدّد یاری رساند و باغ های خرّم و نهرهای جاری به شما عطا فرماید. 📚مجمع البیان ، ذیل تفسیر سوره نوح 🏴 شهادت حضرت ثامن الحجج حضرت امام رضا علیه السلام تسلیت و تعزیت باد . 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اگر یارانی داشتم که مرا خالصانه همراهی میکردند، هیچ گاه با تو صلح نمی کردم! ▪️فرارسیدن ایام عزاداری اهل بیت(علیه‌السلام) تسلیت باد 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅پیام تشکر حضرت آیت‌الله طاهری نمایندهٔ مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری از رهبر معظم انقلاب اسلامی ✔️@taherigorgani_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌‌‌‌‌✨🌙بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد اللهم عجل لولیک الفرج اگر پرده ڪنار برود و به حقایق واقف شویم بیش از آنڪه خدا را برای دعـــــاهایی ڪه اجابت ڪرده شـــــاڪر باشــــیم برای دعاهایی ڪه  نڪرده شـــــاڪریم! 🤲 .✨ 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
آیه ۹۴ سوره (ص۹۳) يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا ضَرَبْتُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَتَبَيَّنُوا وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ أَلْقَى إِلَيْكُمُ السَّلَامَ لَسْتَ مُؤْمِنًا تَبْتَغُونَ عَرَضَ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا فَعِنْدَ اللَّهِ مَغَانِمُ كَثِيرَةٌ كَذَلِكَ كُنْتُمْ مِنْ قَبْلُ فَمَنَّ اللَّهُ عَلَيْكُمْ فَتَبَيَّنُوا إِنَّ اللَّهَ كَانَ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرًا ای اهل ایمان، چون در راه خدا (برای جهاد با کفّار) بیرون روید (در کار دشمن) تحقیق و جستجو کنید و به آن کس که اظهار اسلام کند و به شما سر تسلیم فرود آورد نسبت کفر مدهید تا (مال و جانش را بر خود حلال کنید و) از متاع ناچیز دنیا چیزی غنیمت برید، که غنایم بی‌شمار نزد خداست. اسلام شما هم اول امر همچنین اظهار و تسلیمی بیش نبود تا وقتی که خدا بر شما منّت گذاشت، پس اکنون باید تحقیق کنید که خدا به هر چه کنید آگاه است. 🔴 به ارتباط آیات صفحه ۹۳ با آیات صفحه ۹۲ خوب توجه داشته باشید. در آیات صفحه ۹۲ دستوراتی پیرامون قتل داده شده ولی وقتی آیات صفحه ۹۳ را می خوانیم متوجه می شویم که دستور به قتلی که گفته شده ، انجامش بسیار سخت و مربوط به مرحله‌ ی آخر است.. پس آیات صفحه ۹۳ دستورات بازدارنده نسبت به دستورات آیات صفحه ۹۲ است. به ارتباط آیات این دو صفحه خوب دقت کنید. ♦️ وقتی این آیه (۹۴ سوره نساء) را در کنار آیات ۸۸ تا ۹۱ قرار دهیم متوجه می شویم منظور از منافقینی که در آیات ۸۸ تا ۹۱ حکم قتل آنها صادر شده 👈🏻منافقینی هستند که در جنگ با ما می باشند و هیچ اظهار اسلام نمی کنند. 🔺البته دقت شود که آیه دستور به تبیّین داده است. اگر کسی تحقیق کرد و به نتیجه رسید که فلان فرد واقعا دشمن و منافق است بحث دیگری است. البته با توجه به اینکه ما از درون افراد آگاه نیستیم واقعا به راحتی نمی توانیم اظهار اسلام فردی را رد کنیم 🔺ممكن است مراد از «القى الیكم السلام» اظهار اسلام وگفتن شهادتین باشد كه با شأن نزول موافق است ویا مراد از القاء سلام، پیشنهاد آتش‏ بس و ترك جنگ و تسلیم باشد، كه معناى آیه این مى‏ شود: 👈🏻به كسى كه پیشنهاد عدم تعرّض مى‏ كند و اظهار تسلیم و ترك جنگ دارد، نگویید: تو به حرفت ایمان ندارى ودروغ مى‏ گویى تا بتوانید او را بكشید و غنائمى به دست آورید! 🔺«عَرَض »به معناى چیزى است که از بین رفتنى است و در اینجا مى خواهد بگوید چرا براى دنیا که از بین رفتنى است اظهار اسلام یک فرد را نمى پذیرید؟ از این تعبیر بدست می آید که باید سعی کنیم با انجام دستورات خدا👈🏻 غنائم الهی را بدست آوریم. چه بسا همان فردی که ما ایمانش را نمی پذیریم و درخواست صلح او را رد می کنیم غنیمتی الهی باشد و نفع های زیادی برای اسلام داشته باشد. 🔻انگیزه‏ ى مادّى و كسب غنائم در جهاد، چیزى است كه اسلام آن را نكوهش كرده و از اقدام شتابزده و كشتن بى تحقیق، زیر عنوان حركت انقلابى و قاطعیّت، انتقاد نموده است.. 🔻تعبیر «کَذَالِکَ کُنتُم مِّن قَبْلُ» در این آیه مى خواهد بگوید چرا شما گذشته‏ ى خود را فراموش کرده اید؟ مگر زمانی که خود شما اظهار ایمان کردید کسی مطمئن بود که شما از ته قلب راست می گویید؟ این تعبیر یک نکته ‌ی تربیتی را در بر دارد و آن اینکه افراد در ارتباط با دیگران نباید گذشته‌ ی خودشان را فراموش کنند. چه بسا ما ایراداتی به دیگران می گیریم در حالی که در گذشته ، خود ما این ایرادات را داشته ایم! ♦️ممكن است مراد از جمله «تبیّنوا» در آخر آیه، تحقیق در تاریخ جاهلیّت باشد. یعنى شما قبل از اسلام براى دنیا جنگ مى ‏كردید پس تحقیق كنید یعنى تاریخ را بررسى كنید كه چگونه اسلام به شما رشد داد، پس از تازه مسلمانان توقّع بالا نداشته باشید! 🔻خطر و ضرر قتل نابجا، بیش از احتمال نفاق از سوى دشمنان و از دست دادن غنائم است. عهده ‏داران مال و جان و آبروى مردم، باید اصل احتیاط و تحقیق را فراموش نكنند. 👈🏻«فتبیّنوا... فتبیّنوا» 🔻در حوادث جنگ كه زمینه و بهانه براى قتل بى گناهان است، با عقل و حوصله برخورد كنید، نه با احساسات، كه خداوند، آگاه و بیناست. 👈🏻«ان اللّه كان بما تعملون خبیراً» 🌸🍃🌸🍃🌸 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
آیات ۹۵و۹۶ سوره ( ص۹۴) لَا يَسْتَوِي الْقَاعِدُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ غَيْرُ أُولِي الضَّرَرِ وَالْمُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِينَ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ عَلَى الْقَاعِدِينَ دَرَجَةً وَكُلًّا وَعَدَ اللَّهُ الْحُسْنَى وَفَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِينَ عَلَى الْقَاعِدِينَ أَجْرًا عَظِيمًا ﴿۹۵﴾ افراد با ايماني كه بدون بيماري و ناراحتي از جهاد باز نشستند يا مجاهداني كه در راه خدا با مال و جان خود جهاد كردند يكسان نيستند، خداوند مجاهداني را كه با مال و جان خود جهاد نمودند بر قاعدان برتري بخشيده و به هر يك از اين دو دسته (به نسبت اعمال نيكشان) خداوند وعده پاداش نيك داده و مجاهدان را بر قاعدان برتري و پاداش عظيمي بخشيده است.﴿۹۵نساء﴾ 🌐اين آيه مقايسه اى در ميان مجاهدان و غير مجاهدان به عمل آورده ، مى گويد: (افراد با ايمانى كه از شركت در ميدان جهاد خوددارى مى كنند، و بيمارى خاصى كه آنها را از شركت در اين ميدان مانع شود ندارند، هرگز با مجاهدانى كه در راه خدا و اعلاى كلمه حق با مال و جان خود جهاد مى كنند يكسان نيستند. اين آيه شريفه در واقع مى خواهد مؤ منين را تحريك و تشويق به جهاد نموده ، و روح ايمان آنان را براى سبقت گيرى در خير و فضيلت بيدار كند. 💠 منظور از قاعدون در اينجا افرادى هستند كه با داشتن ايمان به اصول اسلام ، بر اثر نداشتن همت كافى ، در جهاد شركت نكرده اند، در صورتى كه جهاد بر آنها واجب عينى نبوده ، زيرا اگر واجب عينى بود، قرآن با اين لحن ملايم درباره آنها سخن نمى گفت و در آخر آيه به آنها وعده پاداش نمى داد، بنا بر اين حتى در صورتى كه جهاد واجب عينى نباشد برترى روشن (مجاهدان ) بر (قاعدان ) قابل انكار نيست . و به هر حال آيه كسانى را كه از روى نفاق و دشمنى از شركت در جهاد خوددارى كرده اند، شامل نمى شود. ضمنا بايد توجه داشت تعبير (غير اولى الضرر) مفهوم وسيعى دارد كه تمام كسانى را كه به خاطر نقص عضو، يا بيمارى و يا ضعف فوق العاده و مانند آنها قادر به شركت در جهاد نيستند، استثناء مى كند. 🌐 جهاد مالى در كنار جهاد با جان مطرح است، چون بدون پشتوانه‏ ى مالى، جبهه ضعیف مى‏ شود. 👈🏻(باموالهم و انفسهم) 🌐 خدمات و تلاش هر كس محترم است و به خاطر شركت كسانى در جبهه، نباید ارزش‏هاى دیگران نادیده گرفته شود. برترى مجاهدان آرى، امّا طرد دیگران هرگز. 👈🏻(كلاً وعدالله الحسنى) 💠 در آيه فوق سه بار نام (مجاهدان ) به ميان آمده ، در نخستين بار مجاهدان همراه با (هدف ) و (وسيله ) جهاد ذكر شده اند (المجاهدون 👈🏻فى سبيل الله 👈🏻باموالهم ) و در مرتبه دوم نام مجاهدان فقط با وسيله جهاد، ذكر شده اما سخنى از هدف به ميان نيامده است (المجاهدين 👈🏻باموالهم و انفسهم ) و در مرحله آخر تنها نام مجاهدان به ميان آمده است👈🏻 (المجاهدين ...) و اين يكى از نكات بارز بلاغت در كلام است كه چون شنونده مرحله به مرحله به موضوع آشناتر مى شود از قيود و مشخصات آن مى كاهند و كار آشنائى بجائى مى رسد كه تنها با يك اشاره همه چيز معلوم مى شود. دَرَجَاتٍ مِنْهُ وَمَغْفِرَةً وَرَحْمَةً وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا ﴿۹۶﴾ درجات (مهمي) از ناحيه خداوند و آمرزش و رحمت (نصيب آنان مي‏گردد) و (اگر لغزشهائي داشته‏ اند) خداوند آمرزنده و مهربان است.﴿۹۶ نساء﴾ 💠 از تعبير به (درجات ) مى توان اين معنى را استفاده كرد كه همه ی مجاهدان در يك حد و پايه نيستند و به اختلاف درجه ی اخلاص و فداكارى و تحمل ناراحتيها، مقامات معنوى آنها مختلف است ، زيرا مسلم است همه مجاهدانى كه در يك صف در برابر دشمن مى ايستند ، به يك اندازه جهاد نمى كنند و به يك اندازه اخلاص ندارند، بنابراين هر يك ، به تناسب كار و نيت خود پاداش مى گيرند بخصوص اینکه تعبیر 👈🏻دَرَجَاتٍ مِّنْهُ درجات از ناحیه‌ ی خدا را می رساند نه از ناحیه‌ ی مردم را.. 🌐 نکته ی دیگر اینکه ، ابتدا (مغفرة) آمده، سپس (رحمة) پس شرط دریافت و برخوردارى از رحمت الهى، پاك بودن و پاك شدن است. 🌸🍃🌸🍃🌸 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🍃🌸 همانا، نماز بر مؤمنان در وقت‏ هاى معیّن واجب شده است. علامه طباطبائی در المیزان میفرماید : مراد از موقوت بودن نماز ثابت بودن آن و ساقط نشدنش در هيچ حالى از احوال و مبدل نشدنش به چيز ديگر است ، مى فرمايد: نماز نه ساقط مى شود، و نه مانند روزه به چيز ديگر نظير كفاره مبدل و عوض مى شود. نماز، از واجبات قطعى الهى در همه‏ ى عصرها و براى همه‏ ى نسل‏ها است. و وجوب هر نماز، در وقت مخصوص خودش است.🌸🍃 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
آیه ۱۰۴ سوره ( صفحه ۹۵) وَلَا تَهِنُوا فِي ابْتِغَاءِ الْقَوْمِ إِنْ تَكُونُوا تَأْلَمُونَ فَإِنَّهُمْ يَأْلَمُونَ كَمَا تَأْلَمُونَ وَتَرْجُونَ مِنَ اللَّهِ مَا لَا يَرْجُونَ وَكَانَ اللَّهُ عَلِيمًا حَكِيمًا ﴿۱۰۴﴾ و در تعقیب و جستجوی دشمن سستی نکنید. اگر شما [در رویارویی با دشمن] درد و رنج می بینید، آنان نیز چون شما درد و رنج می بینند، و شما چیزی را [چون پیروزی و پاداش] از خدا امید دارید که آنان امید ندارند؛ و خدا همواره دانا و حکیم است. 🔸كلمه (وهن ) به معناى ضعف است . و كلمه (ابتغاء) به معناى طلب ، و كلمه ( الم ) به معناى درد و ناراحتى ، مقابل لذت است . 🔶معناى جمله اين است كه : حال ِدو طايفه ، يعنى شما مسلمانان و طايفه كفار از نظر ناراحتى يكسان است . همانطور كه شما ناراحت مى شويد آنها نيز مى شوند، و شما حال بدترى از حال دشمنان خود نداريد، حتی شما مرفه تر و خوشبخت تر از كفاريد.براى اينكه شما از ناحيه خدايتان اميد فتح و ظفر و اميد مغفرت داريد، زیرا او ولى مؤ منين است و شما نيز از مؤ منين هستيد. و اما دشمنان شما مولائى ندارند و اميدى كه دلگرمشان كند از هيچ ناحيه اى ندارند. و با همه‏ى آسیب‏ها و تلخى‏هاى جنگ، شما پیروزید، چون امید به الطاف الهى دارید. 👈🏻(ترجون من الله ) و فراموش نكنيد كه تمام اين ناراحتيها و رنجها و تلاشها و كوششها و احيانا سستی ها و مسامحه كاريهاى شما از ديدگاه علم خدا مخفى نيست👈🏻 (و كان الله عليما حكيما) و بنابراين نتيجه همه آنها را خواهيد ديد. 🔶شاید منظور این است که باید پیگیر کار دشمن باشیم. این پیگیری ، تنها نظامی نیست بلکه فرهنگی نیز هست. چه بسا ما دستور این آیه را عمل نکرده ایم که امروزه مردم نسبت به دستورات دین بی اعتقاد یا کم اعتقاد شده اند ما باید پیگیر شبهاتی که دشمنان به اسلام وارد می کنند باشیم و درصدد بهترین جواب ها به آنها باشیم. اگر آنها در راه اعتقاد اشتباه خود سختی می کشند ما نیز باید در راه اعتقاد صحیح خود سختی بکشیم. باید دقیق بدانیم که آنها از چه طریقی می خواهند به دین ضربه بزنند و این می شود انجام دستور 👈🏻وَ لَا تَهِنُواْ فىِ ابْتِغَاءِ الْقَوْمِ در امور نظامی نیز باید دقیق مواظب باشیم و بدانیم که آنها چه می کنند تا یکدفعه مورد حمله‌ ی آنها قرار نگیریم و نابود نشویم. 🔶مسلمانان نبايد هيچيك از تاكتيكهاى دشمن را از نظر دور دارند و در عصرى همچون عصر ما بايد به جاى تاسف خوردن در برابر حوادث دردناك و مفاسد وحشتناكى كه مسلمانان را از هر سو احاطه كرده به طور فعالانه دست به كار شوند، و در مقابل طرحها و تزها و دكترين هائى كه مكتبهاى مختلف سياسى و اقتصادى و اجتماعى ارائه مى دهند طرحهاى جامع اسلامى را به شكل روز در اختيار همگان قرار دهند، و مهمتر اینکه خود عامل به آنها باشند ..تنها با استفاده از اين روش است كه مى توانند با امید به خدا موجوديت خود را حفظ كرده و به صورت يك گروه پيشرو در جهان در آيند. ان شاءلله تعالی 🌸🍃🌸🍃🌸 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
حمایت گر خائنان مباش 🍃🌸قاضى باید از قانونِ قرآن، آگاهى كامل داشته باشد خائنان نباید امیدى به حمایت رهبران دینى داشته باشند. قاضى و دستگاه قضایى نباید در مسیر حمایت از خائنان قرار گیرد. این دستور به خصوص در مسائل سیاسی خیلی ظهور و بروز دارد و افراد باید دقت کنند که بدون دلیل از کسی حمایت نکنند. چه بسا حمایت کردن از فلان فرد که در واقع خائن است دشمنی کردن با مظلوم محسوب شود.🌸🍃 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
دو بیتی که حضرت امام رضا علیه‌السلام درباره مزار و مصیبت خود سرودند.mp3
762.9K
●━━━━━━─────── ⇆ㅤ ◁ ㅤ❚❚ ㅤ▷ㅤ ↻ |⇦• دو بیتی که امام رضا علیه‌السلام درباره مزار و مصیبت خود سرودند 👤 شهید مرتضی 🆔 https://eitaa.com/emamsadegh_ir
⚖️ دادستان انقلاب ♦️ : «ننگ و خسران بر کسانی که گمان می‌کنند با این شرارت‌ها ملت شریف ایران را که برای اقامه عدل اسلامی قیام نموده‌اند از صحنه مبارزه با کفر خارج می‌نمایند و تن به عار و ذلت ابرقدرتهای جنایتکار می‌دهند...» ➕ ساعت ۲۰:۲۰ دقیقه روز ۱۳۶۰/۶/۱۴ بر اثر انفجار بمب آتش‌زای قوی که به وسیله تروریست‌های عضو گروهک منافقین در محل دادستانی کل انقلاب اسلامی(تهران) نصب شده بود، آقای علی قدوسی (دادستان کل انقلاب) به شهادت رسید. 🕊شادی روح بلندش صلوات 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🌿🌸🌿 🌸🌿 🌿 صلوات خاصه امام رضا(علیه السلام) 🍃اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى الْإِمَامِ التَّقِيِّ النَّقِيِ‏ 🌹وَ حُجَّتِكَ عَلَى مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَى الصِّدِّيقِ الشَّهِيدِ 🍃صَلاَةً كَثِيرَةً تَامَّةً زَاكِيَةً مُتَوَاصِلَةً مُتَوَاتِرَةً مُتَرَادِفَةً كَأَفْضَلِ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِيَائِكَ‏ 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🏴امام رضا(علیه‌السلام): بدان كه هر كس مرا در غربتم زيارت كند خداوند ثواب صد هزار شهيد و صد هزار صديق و صد هزار حاجى و عمره گزار و صد هزار مجاهد مى دهد و با ما محشور مى شود و در درجات عالى بهشت رفيق ماست. ▪️5سال آخر امامت علی بن موسی الرضا (ع) در زمان خلافت عبدلله مامون گذشت.او که ارکان حکومت خویش را متزلزل می دید، با ارائه پیشنهاد مزورانه ولایت عهدی به امام رضا (ع)، در پی این بود که با این پیشنهاد و تهدید ایشان به قبول این پیشنهاد که به هیچ عنوان مورد قبول امام نبود، به 3هدف خویش دست یابد: 1- دورساختن وجود امام رضا از مدینه و خنثی سازی هرگونه قیام شیعیان و نیز بنی عباس بر علیه حکومت نامشروع خود 2- با آوردن امام به مرو و تحمیل ولایت عهدی به ایشان، مقداری از فشارها و تهدیدهای احتمالی از سوی علویان و ایرانیان را فرو نشاند. 3- مردم با دیدن حضور امام رضا علیه السلام در دستگاه خلافت مأمون، از شورش و مخالفت منصرف شوند. ▪️خادم امام رضا علیه السلام می گوید:پس از آن که ولایت عهدی امام رضا علیه السلام استقرار یافت، دیدم که امام علیه السلام دست هایش را به سوی آسمان بلند کرده، به خدا چنین عرض کرد: «خدایا، تو می دانی که من در مورد قبول ولایت عهدی ناگزیر شدم. پس مرا مورد بازخواست قرار نده، چنان که بنده و پیامبرت یوسف علیه السلام را هنگامی که حکومت مصر را به دست گرفت، بازخواست نکردی». ▪️امام رضا علیه السلام با قبول ولایت عهدی اجباری هم چون امام حسن علیه السلام که صلح تحمیلی معاویه را پذیرفتند به مردم فهماندند که سیاستش از سیاست مأمون کاملاً جداست و در گفت وگو با مأمون درباره خلافت، با کمال صراحت به مأمون فرمود: «تو چکاره ای که خلافت را به من واگذاری؟ اگر خلافت را خدا به تو داده، تو نمی توانی آن را به دیگری واگذاری، و اگر خدا به تو نداده، چه حقّی داری که درباره آن تصمیم بگیری». ▪️مامون وقتی صراحت گفتار و رفتار امام رضا را دید، دریافت که گفتار و رفتار آن حضرت در نهایت موجب ضعف و تزلزل حکومت او می شود؛ لذا تصمیم گرفت که آن حضرت را به گونه ای از میان ببرد. ولی کاملاً مراقب بود که این عمل به طور کاملاً محرمانه انجام گیرد تا مسئله جدیدی برای حکومتش پیش نیاید. لذا با مسموم کردن آن حضرت به هدف خود رسید. امام علیه السلام در روز آخر صفر بر اثر زهر مسموم و دعوت حق را لبیک گفت و به اجداد پاکش پیوست. ▪️مردم و دوستداران آن امام وقتی که خبر شهادت حضرت را شنیدند ازدحام کردند و گفتند که مأمون با نیرنگ امام علیه السلام را کشته است. مأمون شخصی را نزد مردم فرستاد و گفت تشییع جنازه به فرصتی دیگر موکول شده است. مأمون از ترس این که آشوبی برپا شود مردم را با این ترفند متفرق کرد و دستور داد جنازه آن حضرت را شبانه غسل دادند و به خاک سپردند. ▪️امام رضا علیه السلام هم چون اجداد پاکش، قبل از هر چیز، بنده خالص خدا بود و همه چیز را در خط بندگی خدا دنبال می کرد. زهد و عبادت و راز نیاز و مناجات و سجده های طولانی او، نشان می داد که دلداده خداست. رجاء بن ضحاک سرپرست مأموران مأمون که مسئولیت آوردن امام را از مدینه به خراسان برعهده داشت، در این باره می گوید: «سوگند به خدا، مردی را ندیدم که با تقواتر از امام رضا علیه السلام باشد و در همه ساعات زندگی یاد خدا کند و به اندازه او خوف از عقاب خدا را در دل داشته باشد». 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🌹امام خمینی(ره) ♦️مأمون حضرت رضا (ع) را با آن همه تزویر و سالوس و گفتن «یا ابن عم» و «یا ابن رسول اللَّه» تحت نظر نگه می ‏دارد! که مبادا روزی قیام کند و اساس سلطنت را درهم بریزد. چون پسر پیغمبر(ص) است و در حق او وصیت شده، و نمی‏ شود او را در مدینه آزاد گذاشت. حکام جائر سلطنت می‏ خواستند، و همه چیز را فدای این سلطنت و امارت می ‏کردند؛ نه اینکه دشمنی خصوصی با کسی داشته باشند. ♦️چنانکه اگر امام (ع)، نعوذ باللَّه، درباری می ‏شد، کمال عزت و احترام را به او می‏ گذاشتند، و دستش را هم می‏ بوسیدند. 📚ولایت فقیه، ص: 152 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir