هدایت شده از 🎇تماشاگه راز🎇
#زیست_آگاهانه
#زیست_مومنانه
[كُلُّ نَفْسٍ بِمَا كَسَبَتْ رَهِينَةٌ «۷۴سوره مدثر»هر کسی گروگان رفتارها و عملکرد خویش است.]
درختي که پروردي آمد به بار
بيابي هم اکنون برش در کنار
اگر بار خارست خود کشته اي
و گر پرنيانست خود رشته اي
«حکیم ابوالقاسم فردوسی»
👈مجال عیش صفحه اندیشه و زندگی.با ما باشید.👉
هدایت شده از طب ایرانی_زیبایی(دکترمریدی)
6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 بازنشر/ روایت میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه در دوسال ابتدایی دولت شهید رئیسی از فاجعه ای که روحانی تحویل رئیسی داد
🔹 با شهادت رئیس جمهور و لزوم برگزاری انتخابات دولت چهاردهم، اصلاح طلبان و اعتدالیون در حال تدارک برای برگشت به پاستور هستند.
#رئیسی_عزیز
#سید_شهیدان_خدمت
#انتخابات
🛰 کانال خبری، تحلیلی👇👇
گفتمان انقلابی
🆔 eitaa.com/goftemaneenghlabi
15.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پیام تشکر، خداحافظی و طلب حلالیت حجتالاسلام جعفری نماینده دور یازدهم مجلس شورای اسلامی از مردم شریف شهرستان بروجن
@Jafaribrn
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سردار حاجی زاده خواهند آمد انشاءالله
ظاهرا منتظر اجازه مقام معظم رهبری است
خبری که دل دوستان را شاد و روی دشمنان را سیاه میکند...ج
امامزاده علی ابن احمد (ع)
سردار حاجی زاده خواهند آمد انشاءالله ظاهرا منتظر اجازه مقام معظم رهبری است خبری که دل دوستان را
ایشون به لحاظ فردی انسان شریف و کار درستی هستن الان یه مجموعه کوچیک تحویلشون هست خروجی کار پرسنل هوا فضا و ریل گذاری سرداران شهید
خروجی کار ایشون نیست کما اینکه در پروژه هایی مثل شهید تندگویان داریم میبینم نهایت جهان بینیشون تا نوک بینیشونه و تفکر استراتژیک ندارن
مملکت با بلدم بلدم و اولدرم بولدرم نمیچرخه
📖 خطبه ۱۷۹ نهج البلاغه
📝 ترجمه محمد دشتی
🌺 پاسخ امام علیه السلام به ذعلب یمانی درمورد چگونگی دیدن خدا
(اعتقادی)
(اين خطبه در مسجد كوفه در سال 36 هجرى پس از جنگ جمل ايراد شد).
🌹 فراز خطبه ۱۷۹ نهج البلاغه
خدا شناسى:
🎤ديده ها هرگز او را آشكار نمى بينند، اما دل ها با ايمان درست او را در مى يابند.
خدا به همه چيز نزديك است نه آن كه به اشياء چسبيده باشد، از همه چيز دور است نه آن كه از آنها بيگانه باشد، گوينده است نه با انديشه و فكر، اراده كننده است نه از روى آرزو و خواهش، سازنده است نه با دست و پا.
لطافت دارد نه آن كه پوشيده و مخفى باشد، بزرگ است نه با ستمكارى، بيناست نه با حواس ظاهرى، مهربان است نه با نازك دلى، سرها و چهره ها در برابر عظمت او بخاك افتاده، و دل ها از ترس او بى قرارند.🤲🤲
https://eitaa.com/khtbeha_nahjolbalaghe
💢 سفر حرام؛ مجلس حرام
⁉️ سؤال:
سفر برای رفتن به عروسی که در آن موسیقی و رقص حرام هست، آیا سفر حرام محسوب میشود و در پی آن باید نماز را تمام خواند؟
✅ پاسخ:
🔹 اگر به قصد شرکت در بخشهای حرام مراسم باشد، سفر، معصیت و نماز، تمام است؛ ولی اگر صرفاً برای شرکت در مراسم عروسی باشد هر چند میداند در آن جا معصیت هم واقع میشود، نماز، شکسته است و سفر، حرام نیست.
#سفر_حرام
#مجلس_حرام
------------------
📚 پینوشت:
پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
〰〰〰〰〰
🔖#بالینک به #اشتراک بگذارید👇
╭═⊰🍃📚🍃⊱━╮
http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53
╰═⊰🍃📚🍃⊱━╯
۱۴۰۲/۱۲/۱۱🤲آیه ی روز : هم باید به معروف امر كرد و هم شیوه ى امر كردن، باید معروف و پسندیده باشد
🌺🌺🌺🌺
📖 خُذِ الْعَفْوَ وَأْمُرْ بِالْعُرْفِ وَأَعْرِضْ عَنِ الْجَاهِلِينَ اعراف - ١٩٩
عفو را پيشه كن و به نيكي فرمان ده و از نادانها رخ برتاب.
🌹🌹🌹🌹
نکته ها:
با آنكه براى كلمه ى «عفو»، چند معنا بیان شده است: حدّ وسط و میانه، قبول عذر خطاكار و بخشودن او، آسان گرفتن كارها، ولى ظاهراً در این آیه، معناى اوّل مراد است.
«خُذ العفو»، به معناى عفو را تحت اختیار و كنترل خود داشتن و به جا استفاده نمودن است، لذا در بعضى موارد باید قاطعانه برخورد كرد، «و لاتأخذكم بهما رأفة فى دین اللّه» (393) چنانكه «اعرض عن الجاهلین» به معناى آزاد و رها نمودن جاهلان و دشمنان نیست، بلكه مراد با آنان نبودن و میل به آنان نداشتن است، امّا گاهى موعظه، تذكّر و یا برخورد با آنان لازم است. «فاعرض عنهم و عظهم» (394)
این آیه با تمام سادگى و فشردگى، همه ى اصول اخلاقى را در بر دارد. هم اخلاق فردى «عفو»، هم اخلاق اجتماعى «وأمر بالعُرف»، هم با دوست «عفو»، هم با دشمن «أعرض»، هم زبانى «وأمر»، هم عملى «أعرض»، هم مثبت «خُذ»، هم منفى «أعرض»، هم براى رهبر، هم براى امّت، هم براى آن زمان و هم براى این زمان. چنانكه امام صادق علیه السلام فرمودند: در قرآن آیه اى جامع تر از این آیه در مكارم الاخلاق نیست. (395)
البتّه شكّى نیست كه عفو، در مسائل شخصى است، نه در حقّ النّاس و بیت المال.
وقتى این آیه نازل شد، پیامبر صلى الله علیه وآله از جبرئیل توضیح و شیوه ى عمل به این آیه را درخواست كرد. جبرئیل پیام آورد كه «تَعفُو عمّن ظلمك، تُعطى مَن حَرمك، تَصِل مَن قطعك»، (396) از كسى كه به تو ظلم كرده در گذر، به كسى كه تو را محروم كرده عطا كن و با كسى كه با تو قطع رابطه كرده است، ارتباط برقرار كن.
سراسر این سوره، دعوت به اعتدال است، با تعبیرهاى گوناگون. اعتدال در حقوق (آیه 29)، در مصرف (آیه 31)، در زینت (آیه 32)، در عبادت (آیه 56)، در خانه سازى (آیه 74)، در اقتصاد (آیه 85) و نسبت به شیوه ى اجراى حقّ وعدالت در امّت حضرت موسى علیه السلام و امّت حضرت محمّد صلى الله علیه وآله در آیات 157 و181 نكات ارزشمندى آمده است.
📚📚📚📚
393) نور، 2
394) نساء، 63
395) تفسیر فرقان
396) تفسیر مجمع البیان ؛ بحار، ج 75، ص 114
🌹🌹🌹🌹
پیام ها:
- همواره باید راه میانه واعتدال را پیشه كرد. «خذ العفو»
- تكلیف باید به اندازه ى طاقت باشد، نه بیشتر. «خذ العفو» (اگر «عفو» به معناى حدّ وسط باشد)
- تنها خوب بودن كافى نیست، باید در جامعه خوبى ها را ترویج كرد و سفارش نمود. «وأمر بالعرف»
- مخاطب آیه تنها پیامبر نیست، هر مسلمان و هر مبلّغ ومصلح اجتماعى باید با لجوجان و جاهلان یاوه گو، برخوردى اعراض آمیز داشته و در برابر توهین و تهمت ها چشم پوشى و صبر كند، نه آنكه درگیر و گلاویز شود. «و اعرض...»
- هم باید به معروف امر كرد و هم شیوه ى امر كردن، باید معروف و پسندیده باشد. «و أمر بالعُرف»
- مراد از جاهلان، نابخردان است، نه بى سوادان. «واعرض عن الجاهلین» در فرهنگ قرآن و و روایات، معمولاً جهل در برابر عقل است، چنانكه در روایات عنوان «العقل و الجهل» داریم.
- در شیوه ى اعراض و عفو و گذشت، نباید به خواسته و گفته ى جاهلان كه بر خلاف مصلحت است توجّه كنیم، بلكه باید محكم و استوار ایستاد. «اعرض عن الجاهلین»
🌷🌷🌷🌷
ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی» دریافت و نصب از https://zenderoid.ir
هدایت شده از اتفاق خوب
نامه سرگشاده.pdf
140.4K
نامه سرگشاده به مردم حوزه انتخابیه شهرستان بروجن بمنظور سپاس از تلاشهای حجت الاسلام جعفری نماینده دوره یازدهم
هدایت شده از ✳️ جُستارهای قرآنی رحیق
از در وارد شو نه از دیوار .mp3
1.43M
#جام_معرفت
⚡️از در وارد شوید!
🎇برای نفوذ به دل ها از علاقه مندی های شخص کمک بگیرید.
🎙سخنی دلنشین از آیت الله #رمضانی
🎇محفل قرآنی رحیق گنجینه آموزههای الهی را لطفاً همراهی فرمایید.🎇