eitaa logo
کوی جانان صاحب الزمان علیه السلام
669 دنبال‌کننده
8.4هزار عکس
3هزار ویدیو
457 فایل
یا صاحب الزمان آمده ام کو به کو، تا که رسم به کوی تو ای کرم از تو جلوه گر، مرانیم ز کوی خود جهت پاسخ گویی به سئوالات «شما» 👇 09106195811 —@AhmadyHamID نقل مطالب کانال با ذکر صلوات جایز است.
مشاهده در ایتا
دانلود
اطلاعیه مهم کلیه سرورانی که قصد شرکت در مسابقه را دارند به یکی از روش های زیر ثبت نام کنید: ١.حضوری ٢ پیامک به شماره ٠٩١٠۶١٩۵٨١١ ٢.پیام در ایتا و وتساپ (به همان آدرس های سابق) لطفا نام و نام خانوادگی و کلمه مسابقه را برای ثبت نام قید بفرمایید با تشکر ستاد برگزاری مسابقه خورشید ولایت٢ آستان مقدس امامزاده عزیزالله علیه السلام کوی جانان صاحب الزمان علیه السلام @emamzadehazezollah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قَالَ امیرالمومنین علیه السلام: «مَنْ وَضَعَ نَفْسَهُ مَوَاضِعَ التُّهَمَةِ، فَلَا يَلُومَنَّ مَنْ أَسَاءَ بِهِ الظَّنَ حکمت ١۵٩ كسى كه خود را در مواضع تهمت قرار دهد نبايد كسى را ملامت كند كه به او سوء ظن پيدا مى كند (بلكه بايد خود را سرزنش كند كه اسباب سوء ظن را فراهم كرده است). امام صادق علیه‌السلام می‌فرمايند: «أَوْلَى النَّاسِ بِالتُّهَمَةِ مَنْ جَالَسَ أَهْلَ التُّهَمَةِ» سزاوارترین مردم به اتهام کسى است که با افراد متهم همنشین گردد». یکى از صحابه، رسول خداصلى الله علیه وآله را در کنار کوچه اى در مدینه مشاهده کرد که زنى با اوست. به رسول خداصلى الله علیه وآله سلام کرد و رسول خداصلى الله علیه وآله پاسخش را گفت. هنگامى که آن شخص عبور کرد، پیغمبر اکرمصلى الله علیه وآله وى را صدا زد و فرمودند : «هذِهِ زَوْجَتی فُلانَةٌ» این زن را که دیدى همسرم است آن مرد گفت: اى رسول خدا مگر ممکن است کسى درباره شما سوء ظنى ببرد؟ حضرت فرمود: «إِنَّ الشَّیْطَانَ یَجْرِی مِنِ ابْنِ آدَمَ مَجْرَى الدَّم» شیطان در وجود انسان ها همچون خونى که در رگ هاست جریان دارد (اشاره به این که بى سر و صدا در همه جاى بدن انسان نفوذ مى کند; در فکر و چشم و گوش و دست و زبان او) ٢ کوی جانان صاحب الزمان علیه السلام @emamzadehazezollah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
# حدیث_سی_چهارم قَالَ امیرالمومنین علیه السلام: لَا يَصْدُقُ إِيمَانُ عَبْدٍ، حَتَّى يَكُونَ بِمَا فِي يَدِ اللَّهِ، أَوْثَقَ مِنْهُ بِمَا فِي يَدِه. البلاغه حکمت ٣١٠ ايمان عبد صادق نيست مگر اينكه اعتمادش به آنچه نزد خداست از آنچه در دست خود دارد بيشتر باشد. در قرآن کریم آمده است: 'وَ مَن يَتَوكّل عَلى اللهِ فهو حَسبُهُ إنّ اللهَ بالِغُ أمرِه قَد جَعَلَ اللهُ لِكلّ شَىءٍ قَدراً'. (طلاق، ٣) 'كسيكه بر خدا كند خداوند او را بس است، به راستى كه خداوند به امر خود مى رسد- خواسته او از او فوت نخواهد شد- به راستى كه خداوند براى هر چيزى ميزان و مقدارى معين قرار داده است' البته توکل نه یعنی بنشین تا خدا برساند، بنشین تا خدا درست کند، بنشین تا خدا گره را باز کند؛ نه، یعنی کار را انجام بده، نتیجه را از خدا بخواه؛ منتظر نتیجه از سوی پروردگار باش. این است معنای توکل. ٢ کوی جانان صاحب الزمان علیه السلام @emamzadehazezollah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
أمیرَالمؤمنین علیه السلام، در خطبه ١٩٨ نهج‌البلاغه، درباره ی می‌فرمایند: «شِفَاءً لَا تُخْشَی أَسْقَامُهُ » ، شفا دهنده ‏ای است؛ که بیماری ‏های وحشت انگیز را بزداید. کوی جانان صاحب الزمان علیه السلام @emamzadehazezollah
«اَلَّذینَ اِن مَکَّنّاهُم فِی الاَرضِ اَقامُوا الصَلوةَ وَ ءاتَوُا الزَّکوة وَ اَمَروا بِالمَعروفِ وَ نَهَوا عَنِ المُنکَرِ وَ لِلّهِ عاقِبةُ الاُمور.» خداوند در این آیه چهار شاخصه مؤمنان که قدرت در اختیار آنها قرار می گیرد را بیان می کند: ١.نماز ٢.زکات ۳.امر به معروف ۴.نهی از منکر هر کدام از این چهار ویژگی یک جنبه فردی و یک جنبه اجتماعی و نظام سازی دارد. نماز با آن همه راز و رمزی که در حقیقت آن نهفته است که معراج هر مؤمن و«قُربانُ کُلِّ تَقی»و وسیله‌ی فوز و سعادت و از همه‌ی اعمال برتر و بالاتر است، یک جنبه اجتماعی دارد و آن این است که یکایک مسلمانان به‌وسیله‌ی نماز با یک مرکز واحدی در تماس میشوند. در آنِ واحد در وقت نماز، همه‌ی مسلمانان در همه‌ی نقاطی که دنیای اسلام گسترده است، دل را به یک مرکز واحدی متّصل میکنند؛ این اتّصال همه‌ی دلها به یک مرکز واحد، یک مسئله‌ی اجتماعی است، یک مسئله‌ی نظام‌ساز است، معیّن‌کننده و شکل‌دهنده‌ی هندسه‌ی نظام اسلامی است. جنبه‌ی اجتماعی و نظام‌ساز زکات این است که انسانی که در محیط اسلامی و جامعه‌ی اسلامی، برخوردار از مال دنیوی است، خود را متعهّد میداند، مدیون میداند، طلبکار نمیداند، خود را بدهکار جامعه‌ی اسلامی می داند؛ و خود را در مقابل فقرا و ضعفا، و سبیل‌الله مسئول می داند امربه‌معروف یعنی همه‌ی مؤمنان در هر نقطه‌ای از عالم که هستند، موظّفند جامعه را به‌سمت نیکی، به‌سمت معروف، به‌سمت همه‌ی کارهای نیکو حرکت دهند؛چرا که «بِها تُقامُ الفَرائِض» و نهی از منکر یعنی همه را از بدی‌ها، از پستی‌ها، از پلشتی‌ها دور بدارند. @emamzadehazezollah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا