eitaa logo
Emamezamaan
1.3هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
975 ویدیو
361 فایل
اشعار و سرودها و نوحه های امام زمانی @Yaghoubian1349
مشاهده در ایتا
دانلود
Kashani14011206-ChegooneShiaShodim-03-Hkashani_Com.mp3
20.27M
🔊 📋 چگونه شیعه شدیم؟ (سری سوم) - جلسه سوم از سه جلسه 📌 شنبه 6 اسفندماه 1401
Kashani14011205-ChegooneShiaShodim-02-Hkashani_Com.mp3
25.01M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔊 📋 چگونه شیعه شدیم؟ (سری سوم) - جلسه دوم از سه جلسه 📌 جمعه 5 اسفندماه 1401
Kashani14011204-ChegooneShiaShodim-01-Hkashani_Com.mp3
19.39M
🔊 📋 چگونه شیعه شدیم؟ (سری سوم) - جلسه اول از سه جلسه 📌 پنجشنبه 4 اسفندماه 1401
Kashani-14011204-MohabbatAlamatTashayo-Hkashani_Com.mp3
33.12M
🔊 📋 «محبّت» علامتِ تشیّع 📌 پنجشنبه 4 اسفندماه 1401
14000109eheyat-nikbakhtian-shoor-1.mp3
2.06M
|⇦•شد چراغاتی..... میلادِ حضرت مهدی سلام الله علیه اجراشده سال ۱۴۰۰به نفس حاج احمد نیکبختیان ●━━━━━━─────── شد چراغانی کران تا بیکران منتظر همه زمین و آسمان میتپه به عشق تو دل جهان صاحب الزمان اسم تو ذکر همه فرشتگان دور تو مدار سیر کهکشان روی سینه ها نوشته الامان صاحب الزمان همه‌ی توسلامی مونس روز و شبامی تودلیل گریه هامی آقای منی وآقای منی و آقای منی وهمه نفسام باهامی  یا مهدی ادرکنی   اینجا اومدم منو نگاه کنی حاجت دل منو روا کنی واسه‌ی خودت منو سوا کنی منو صدا کنی منو صدا کنی اینجا اومدم منو دعا کنی از غم و رنج و بلا رها کنی هرچی درده تو دلم دوا کنی منو نگاه کنی منو نگاه کنی دل منو با نگاهت ببری توی سپاهت تا که بمیرم توی راهت همه کسمی و همه کسمی و همه کسمی و به فدای روی ماهت  یا مهدی ادرکنی  من هزار ساله که منتظرم آره فقط تویی تو سایه‌ی سرم تورو قسم میدم به سقای حرم تمام باورم تمام باورم من تور رها کنم کجا برم دنبال نشونه هات در به درم من اباالفضلی ام و یه نوکرم به پات منتظرم به پات منتظرم دلا تنگ و چشما دریاس الهی به حق عباس هوای فرج تو دل هاس یا ابوفاضل و یا ابوفاضل و یا ابوفاضل رو لب هاست  یامهدی ادرکنی ــــــــــــــــــ
14000108eheyat-rasoli-madh2.mp3
2.85M
اجرا شده سال ۱۴۰۰به نفس حاج‌مهدی رسولی ●━━━━━━─────── لب ما و قصه زلف تو، چه توهمی، چه حکایتی! تو و سر زدن به خیال ما، چه ترحمی، چه عنایتی! به نماز صبح و شبت سلام، و به نور در نَسَبت سلام و به خال کنج لبت سلام، که نشسته با چه ملاحتی تو که آینه تو که آیتی، تو که آبروی عبادتی تو که با دل همه راحتی، تو قیام کن که قیامتی غزلم اگر تو بسازی ام، و نِی‌ام اگر بنوازی ام به نسیمِ یاد توراضی ام، نه گلایه‌ای نه شکایتی نه مرا نبین، رصدم نکن، و نظر به خوب و بدم نکن ز درت بیا و ردم نکن، تو که از تبارِ کرامتی : قاسم صرافان گوز یاشیمی او چشمهٔ حیوانه ورمَرم بو‌عشق گنج‌ گوهر ومرجانه‌ورمرم بیر دُر رودور که قیمتی یوخدور جهانیده چوخ پر بها دی بو‌ قیمت ارزانه ورمرم یارین غمینده نِی کیمین دائم سیزیلارام دردیم یاماندی ناله امی پیمانه ورمرم بیر عمردور که منتظرم من او سروره تا گورمیم جانیمی،جانانه ورمرم مژده گتیرصبا، دی صبا گر شمیم‌الیر بیر شَمّه اسین شمیم‌ گلستانه‌ورمرم صبحین نسیمی شانه‌ ووران قاره زولفونو بیر تارین‌ چمن‌ دولورو ریحانه ورمرم لعل لبیند موج الین حق بیانینین بیر کلمه اسین صفوف سخندانه ورمرم گر قیسمت اولسا خاک رهین طوطیا اده اول بیر دم‌ تمامی دورانه ورمرم هانسی مکانه گویسا قدم گُلسِتان اولار بیله مکانِ روضه ی رضوانه ورمرم باخاسا منه، گووزل باخیشیلار یاریم باخیش او لصفیمه مین هدیه ی شاهاندی منه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
14001227eheyat-taheri-sorood3.mp3
2.12M
|⇦•چراغونی میشن ... ویژۀ میلادِ منجی عالم بشریت حضرت مهدی سلام الله علیه اجرا شده سال ۱۴۰۰ به نفس کربلایی حسین طاهری
۱ ✅آماده کردن مجلس برای پذیرش روضه و تأثیر گذاری بیشتر یک روز ابوحنیفه در مجلس درس خود اعتقادات شیعیان را زیر سوال برد و گفت: چگونه شیطان در آتش جهنم معذب خواهد شد و حال آنکه شیطان خود از آتش خلق شده و جنس از جنس متاذي نمی شود. دوم اینکه چطور خدا را نمی توان دید در حالیکه چیزي که موجود است باید دیده شود. سوم اینکه ما از خود اختیاری نداریم و عملی که از ما سر می زند از جانب خداست. پس از این سخنان یک مرتبه بهلول کلوخی به پیشانی ابوحنیفه زد و فرار کرد. شاگردان ابوحنیفه او را گرفتند و نزد خلیفه بردند و جریان را به او گفتند. بهلول گفت: ابوحنیفه را حاضر کنید تا جواب او را بدهم. چون ابوحنیفه حاضر شد بهلول به او گفت : از من چه ستمی به تو رسیده؟ ابو حنیفه گفت : کلوخی به پیشانی من زده اي و پیشانی و سر من درد گرفت. بهلول گفت درد را می توانی به من نشان دهی؟ ابوحنیفه گفت : مگر می شود درد را نشان داد؟ بهلول جواب داد تو خود می گفتی که چیزي که وجود دارد را می توان دید و می گفتی چه معنی دارد خداي تعالی وجود داشته باشد و او را نتوان دید. و دیگر اینکه تو دروغگویی که می گویی کلوخ سر تو را به درد آورد زیرا کلوخ از جنس خاك است و تو هم از خاك آفریده شده اي پس چگونه از جنس خود متاذي می شوي. سوم اینکه من مقصر نیستم، خدا سر تو را شکست. خودت گفتی که افعال بندگان از جانب خداست. ابوحنیفه چون سخن معقول بهلول را شنید شرمنده و خجل شده و از مجلس خلیفه بیرون رفت. ببینید بهلول با این مقدمه چینی که کرد توانست اعتقادات شیعه را در مقابل رئیس فرقه حنفی اهل تسنن، به اثبات برساند. 💯یکی از نکات مهم در ورود به روضه ها، زمینه چینی است و بدون آن گویا بخوبی کلام مقبول نمی افتد. اين قسمت بايد از جهتي با ماقبل و از طرف ديگر با مابعد خود ارتباط داشته باشد . 💯یکی از نکات مهم در ورود به روضه ها، زمینه چینی است و بدون آن گویا بخوبی کلام مقبول نمی افتد. اين قسمت بايد از جهتي با ماقبل و از طرف ديگر با مابعد خود ارتباط داشته باشد. 1⃣ ممكن است مقدمه چيني و حلقه اتصال بين شعر ابتداي مجلس با متن اصلي روضه توسط روایت ، حدیث ، نقلی تاریخی و یا بخشی از مقتل صورت بگيرد . مثلا این روایت در روضه حضرت علی اکبر(ع) از امام صادق سؤال كردند: «يابن رسول الله! شيرين ترين ساعت عمر يه پدر و مادر كيِ؟» فرمود: «سالها زحمت بكشن، با خون دل فرزندي رو به جواني برسونن، اين جوان جلو چشم پدر مادر راه بره، به قد و بالاش نگاه كنن، لذت ببرن.» 2⃣ ممكن است مقدمه چيني و حلقه اتصال بين شعر ابتداي مجلس با متن اصلي روضه توسط جملاتی که خود مداح در موضوع انشاء و ایجاد می کند ، صورت بگيرد . من باب مثال در مجلس روضه حضرت زهرا سلام الله علیها برای ورود به اصل روضه می توان از جمله انشایی زیر استفاده کرد: «پرچم مي زنيم چراغ روشن مي كنيم مي گيم هر كي عاشق آقاي ماست بياد، دوستانش بيان، براي عاشقات هر روز فاطميه است . براي دوستانت هر روز عزاي زهراست...» 3⃣ ممكن است مقدمه و حلقه اتصال بين شعر ابتداي مجلس با متن اصلي روضه بعضي از اتفاقات روزمره زندگي باشد. که جزء مقدمه چینی های بسیار اثر گذار است.
💯یکی از نکات مهم در ورود به روضه ها، زمینه چینی است و بدون آن گویا بخوبی کلام مقبول نمی افتد. اين قسمت بايد از جهتي با ماقبل و از طرف ديگر با مابعد خود ارتباط داشته باشد. 1⃣ ممكن است مقدمه چيني و حلقه اتصال بين شعر ابتداي مجلس با متن اصلي روضه توسط روایت ، حدیث ، نقلی تاریخی و یا بخشی از مقتل صورت بگيرد . مثلا این روایت در روضه حضرت علی اکبر(ع) از امام صادق سؤال كردند: «يابن رسول الله! شيرين ترين ساعت عمر يه پدر و مادر كيِ؟» فرمود: «سالها زحمت بكشن، با خون دل فرزندي رو به جواني برسونن، اين جوان جلو چشم پدر مادر راه بره، به قد و بالاش نگاه كنن، لذت ببرن.» 2⃣ ممكن است مقدمه چيني و حلقه اتصال بين شعر ابتداي مجلس با متن اصلي روضه توسط جملاتی که خود مداح در موضوع انشاء و ایجاد می کند ، صورت بگيرد . من باب مثال در مجلس روضه حضرت زهرا سلام الله علیها برای ورود به اصل روضه می توان از جمله انشایی زیر استفاده کرد: «پرچم مي زنيم چراغ روشن مي كنيم مي گيم هر كي عاشق آقاي ماست بياد، دوستانش بيان، براي عاشقات هر روز فاطميه است . براي دوستانت هر روز عزاي زهراست...» 3⃣ ممكن است مقدمه و حلقه اتصال بين شعر ابتداي مجلس با متن اصلي روضه بعضي از اتفاقات روزمره زندگي باشد. که جزء مقدمه چینی های بسیار اثر گذار است.