eitaa logo
مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه‌های علمیه
619 دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
620 ویدیو
97 فایل
باسمه تعالی.این کانال با هدف انعکاس فعالیت های مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه فعالیت خواهد نمود انشاالله. ارتباط با ادمین کانال: @markaz_rahbari
مشاهده در ایتا
دانلود
♻️خانواده مقاوم در عرصه اقتصادی با مولدیت معنا پیدا می کند ☑️دکتر عادل پیغامی |نشست "تربیت اقتصادی خانواده در فضای سیطره ارزش های نظام سرمایه داری" ✳️ وقتی از سخن می گوییم اولین گام این است که موجودیتی به نام خانواده را به عنوان یک وجود اصیل شناسایی کنیم. برخی علما در اندیشه حکمی اسلامی به این نتیجه رسیده اند که اصل بر توامان بودن اصالت فرد و اصالت جمع است. اولین هویت جمعی ما خانواده است. اما ما هنوز در هستی شناسی ذهن خود آنچنان که باید و شاید برای خانواده موجودیت اصیل قائل نشده ایم؛ نه نظام حقوقی ما و نه نظام فقهی ما. 🔹در یونان باستان و نگاه ارسطویی، حکمت عملی، چگونگی برپاکردن وضع مطلوب است. حکمت عملی از جنس مداخله در خارج است. 🔹کلمه تدبیر منزل در ادبیات یونانی "ایکونومی" نامیده می شد؛ اقتصاد در ترکیب اصیل خود از ابتدا با خانواده آغاز شد. 🔹برای اینکه در خانواده، ترکیب واقعی شکل بگیرد راه آن ولایت است نه به تعبیر سیاسی. بلکه شکل گیری شبکه های درون خانوادگی و برون خانوادگی. 🔹خانواده مقاوم در عرصه اقتصادی با مولدیت معنا پیدا می کند. دو گانه مولد و غیر مولد اصیل است نه دو گانه مصرف و تولید. •┈┈••••✾◾️◾️◾️✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
۲۶ آذر ۱۴۰۲
مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه‌های علمیه
♻️خانواده مقاوم در عرصه اقتصادی با مولدیت معنا پیدا می کند ☑️دکتر عادل پیغامی |نشست "تربیت اقتصادی
♻️خانواده مقاوم در عرصه اقتصادی با مولدیت معنا پیدا می کند ☑️دکتر عادل پیغامی |نشست "تربیت اقتصادی خانواده در فضای سیطره ارزش های نظام سرمایه داری" ✳️ وقتی از سخن می گوییم اولین گام این است که موجودیتی به نام خانواده را به عنوان یک وجود اصیل شناسایی کنیم. برخی علما در اندیشه حکمی اسلامی به این نتیجه رسیده اند که اصل بر توامان بودن اصالت فرد و اصالت جمع است. اولین هویت جمعی ما خانواده است. اما ما هنوز در هستی شناسی ذهن خود آنچنان که باید و شاید برای خانواده موجودیت اصیل قائل نشده ایم؛ نه نظام حقوقی ما و نه نظام فقهی ما. 🔹در یونان باستان و نگاه ارسطویی، حکمت عملی، چگونگی برپاکردن وضع مطلوب است. حکمت عملی از جنس مداخله در خارج است. مداخله، دخالت در عین خارجی برای ساختن یک وضعیت مطلوب است و حتما هدفی دارد. وضع مطلوب در ساحت فردی، اخلاق؛ در ساحت خانواده، تدبیر منزل و در ساحت کلان اجتماعی، سیاست مدن نامیده شد. در نگاه ارسطو این ساحتهای سه گانه اصیل بوده و در دیدگاه حکمت اسلامی هم اصیل شد. ◾️کلمه تدبیر منزل در ادبیات یونانی ایکونومی نامیده می شد (نومی یعنی تدبیر و ایکو یعنی خانه). پس اقتصاد در ترکیب اصیل خود از ابتدا با خانواده آغاز شد؛ اینکه بعد غرب سرمایه داری چه اشتباهی کرد، سر جای خود محفوظ. 🔹دین آمده اقوم بسازد؛ این مساله عقلی نیز هست که انسان هر چیزی را با دوام بسازد. راه حل مقاوم بودن، به همان چیزی است که هویت جمعی در آن شکل می گیرد. ◾️برای اینکه در خانواده، ترکیب واقعی شکل بگیرد راه آن ولایت است نه به تعبیر سیاسی. مقام معظم رهبری در کتاب اندیشه سیاسی اسلام، "ولایت" را به بکارگیری ارتباط و شکل گیری شبکه ها تعریف کرده اند. پس اولا اصل ولایت در شکل گیری شبکه های درون خانوادگی است؛ به جهت تولید، مصرف، تخصیص منابع. 🔹محور دیگر ولایت، شکل گیری شبکه ها بیرون از خانواده است؛ ایجاد شبکه با سایر خانواده ها، اقوام، دوستان و ... . در اصطلاح دینی ادبیاتی از قبیل صله رحم، شبکه خانوادگی را شکل می دهند. بدین ترتیب بخشی از معنای مقاومت به اتصالات زنجیره وار است. ◾️خانواده مقاوم در عرصه اقتصادی با مولدیت معنا پیدا می کند. ما دو گانه مولد و غیر مولد داریم. این دو گانه اصیل است نه دو گانه مصرف و تولید که زاییده افکار مارکسیستها و اقلیتی در حاشیه غرب از قبیل مکتب فرانکفورتی هاست. چون در دوگانه مصرف و تولید حلقه ها به هم وصل اند؛ اگر به تولید، اهمیت دهید و مصرف را سرکوب کنید، حتما تولید هم سرکوب می شود. مصرف مایه حیات تولید است. 🔹حالا خانواده مقاوم اسلامی، از چه حیثی مولد است؟ این را باید فهرست کرد. اولین تولید مهم خانواده که خود غربی ها مطرح کرده اند فرزند و تولید نسل است. هیچ بنگاهی نمی تواند تولید فرزند کند جز خانواده. باید خانواده مقاوم باشد. برای همین می بینید که انواع یارانه و پرداختی ها را انجام می دهند که بچه سالم تولید شود. ◾️حدود 10 سال پیش که رهبری سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی را ابلاغ نمودند؛ آن روز عرض کردم که اقتصاد مقاوم در سطح کلان خود منوط به داشتن فرد مقاوم و خانواده مقاوم است تا برسیم به اینکه کشور مقاوم بخواهیم داشته باشیم. •┈┈••••✾◾️◾️◾️✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
۲۶ آذر ۱۴۰۲
13.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 نماهنگ "بی‌مردم" با نوای حاج مهدی رسولی •┈┈••••✾◾️◾️◾️✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
۲۶ آذر ۱۴۰۲
20M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟧اشکالات قانون جدید بانکداری 🔴بانک‌ها غلط می‌کنند بنگاه‌داری کنند، جلوی آن‌ها باید گرفته شود. 🔴گروگان گیری اقتصاد کشور توسط بانک‌های خصوصی 🟣آقای رئیسی مراقب باشید بانک‌ها مثل دولت قبل زمینتان نزنند. ⛔️دو سوم اقتصاد در اختیار بانک‌های خصوصی است. ❌مواردی که به نفع مردم و به ضرر بانک و نظام سرمایه‌داری بوده در قانون حذف شده است : 1️⃣ممنوعیت خلق پول توسط بانک های خصوصی 2️⃣ممنوعیت بنگاه داری توسط بانک‌ها 3️⃣ممنوعیت حیله ربوی در بانک‌ها 🟢«الگوی اقتصاد مقاومتی؛ الگوی نجات بخش اقتصاد ایران» •┈┈••••✾🔸🇮🇷🔸✾•••┈┈• 🔰کانال رسمی حجت‌الاسلام دکتر احمدعلی یوسفی در پیام‌رسان ایتا 🆔 @ah_yosefi ☑️@emh_ismc_ir •┈┈••••✾◾️◾️◾️✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
۲۷ آذر ۱۴۰۲
💠دبیرخانه جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی با همکاری مرکز نوآوری آلاء برگزار می‌کند: ❇️هشتمین پیش نشست تخصصی 🔰از سلسله نشست‌های ششمین مجمع عمومی جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی 📌موضوع ‌: تأسیس صندوق‌های مشارکت حقیقی مسکن ✳️استاد ارائه دهنده: مهندس محمدحسین یوسفی (مدیر طرح مسکن مطالعات میدانی مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه علمیه قم) ✏️عناوین : ✅ چرایی نیاز به ساخت مسکن در کشور؛ ✅بررسی ضرورت ورود دولت به بحث مسکن؛ ✅نگاهی به طرح‌ها و قوانین مسکن در کشور‌؛ ✅خلاصه بررسی طرح کنونی مسکن(نهضت ملی مسکن)؛ ✅مشکلات پیش روی نهضت ملی مسکن؛ ✅مسائل فقهی در مورد عدم مداخله تکلیفی دولت برای مردم در بحث مسکن با توجه به حق مالکیت؛ ✅علت عدم تمایل بانک‌ها در حمایت از طرح‌های مسکن و پرداخت تسهیلات؛ ✅علت عدم تمایل دولت‌ها در ورود به بحث مسکن. شرکت به صورت حضوری و مجازی 🗓چهارشنبه29 آذرماه ۱۴۰۲ ⏰ساعت 15الی 17:30 قم|بلوار امین|کوچه ۸ پ ۱۳۳|ساختمان المرتضی(علیه السلام)|مرکز نوآوری آلاء 📎ثبت نام در نشست: https://aalaa.ir/economy8/ @aalaa_ir 🆔 @emh_ismc_ir •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
۲۸ آذر ۱۴۰۲
9.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞چالش اخذ مالیات ۲‌درصدی از صادرات محصولات معدنی •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
۲۸ آذر ۱۴۰۲
💠گزارش نشست "نقشه مفهومی و نظام مسائل انفال در اقتصاد جمهوری اسلامی ایران" 🔰حجت الاسلام سیدمحمدرضا رضی (دبیر حلقه مردمی‌سازی اقتصاد مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه علمیه قم) ✳️در بحث انفال باید یک اعتراف تلخ تاریخی داشته باشیم؛ حداقل همزمان با دوران افول حاکمیت اندیشه دینی بر شئون اداره انسان و جامعه، فضای حاکمیت ولایی بر ثروتها و منابع و ارزشهای بزرگ اقتصادی نیز که ما آنها را بیشتر تحت عنوان انفال می شناسیم، دچار افول شد و به تبع فضای فقهی ما نیز به انفعال کشیده شد. ♦️انفال اموالی است که متعلق به منصب امامت جامعه اسلامی است؛ در طراحی نقشه مفهومی، از تجلیات و شئون منصب امامت در اداره انفال بهره می بریم. ♦️امروز بدون دانستن حداقل های ضروری از مهندسی معدن نمی توان در فضای اقتصاد و انفال معدن ورود داشت. ♦️ اگر بخواهیم معادن عادلانه توزیع شود، مردم سالارانه اداره شوند و به تولید و جهش تولید دست یابند، الگوی قطب های پشتیبان معدن کاری + تعاونی های فراگیر معدنی را در ساختار موجود پیشنهاد می دهیم. 🆔 @emh_ismc_ir •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
۲۸ آذر ۱۴۰۲
مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه‌های علمیه
💠گزارش نشست "نقشه مفهومی و نظام مسائل انفال در اقتصاد جمهوری اسلامی ایران" 🔰حجت الاسلام سیدمحمدرضا
✳️در بحث انفال باید یک اعتراف تلخ تاریخی داشته باشیم؛ حداقل همزمان با دوران افول حاکمیت اندیشه دینی بر شئون اداره انسان و جامعه، فضای حاکمیت ولایی بر ثروتها و منابع و ارزشهای بزرگ اقتصادی نیز که ما آنها را بیشتر تحت عنوان انفال می شناسیم، دچار افول شد و به تبع فضای فقهی ما نیز به انفعال کشیده شد. 🔹انفال اموالی است که متعلق به منصب امامت جامعه اسلامی است و ما از همین فضای مفهومی - تجلیات منصب امامت در اداره بحث انفال- در طراحی نقشه مفهومی انفال بهره می بریم. 🔹جالب است بدانیم انفال که در اقتصاد رائج تحت عنوان اقتصاد منابع (Economics of Resources) از آن یاد می شود؛ محل مناقشات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در طول تاریخ جهان بوده. نمونه های معاصر آن از قبیل جنگ آمریکا علیه عراق در سال 2003، حضور شرکت های بزرگ نفتی در پس زمینه داعش، حضور پر رنگ توتال در غرب آسیا و در ایران از واگذاری امتیاز کشف و استخراج نفت به ویلیام ناکس دارسی در زمان مظفرالدین شاه قاجار تا طراحی رشته اقتصاد نفت و گاز طی 15 سال اخیر، نشان می دهد که نسبت به این ذخایر و مساله انفال غفلت داشته ایم. 🔰گستره بحث انفال: 1️⃣ آبهای عمومی و دریاها: 🔹ذخایر آبی زیرزمینی، جواهر آلات طبیعی دریایی، شیلات، حقوق کشتیرانی، ترانزیت دریایی، حقوق گمرکی که این موارد اخیر به لحاظ درآمدزایی (نه ارزش) ذاتی مهمتر از ذخایر طبیعی دریا محسوب می شوند. تقریبا ما در این فضا نزدیک به صفر هستیم و هیچ اثری نه در فضای اقتصاد ایران و نه در فضای فقهی انجام نگرفته. 🔹نگاه انفالی به آب کجا و نگاههایی از قبیل بازار آب که نهادهای لیبرالی دنبال می کنند کجا؟ در نگاه قرآنی، انفال میدان بازاری و جولانگاه کسب سود توسط انسان جدای از ولایت نیست. 2️⃣معادن 🔹معادن در فقه ما به معادن ظاهری و باطنی تقسیم می شود که به دو صورت تعریف شده است: یک. معدن باطنى معدنى است که با کار و تلاش و عملیات تصفیه آشکار مى‌شود، مانند معدن طلا. برخلاف معدن ظاهرى که جوهر آن آشکار است، مانند معدن نمک و نفت. دو. معدن باطنی، معدنی است که با کند وکاو و حفاری قابل استحصال است، بخلاف معدن ظاهری که نیاز به کند و کاو ندارد. 🔹در اصطلاح فنی اقتصاد مهندسی معدن تقسیم بندی به گونه دیگری است. مفاهیم منبع، ذخیره و معدن با هم متفاوتند؛ مفهوم معدن در جایی به کار می رود که استخراج ماده معدنی، مقرون به صرفه باشد. یکی از محورهای نقشه مفهومی انفال، بحث فنی است؛ امروز بدون دانستن حداقل های ضروری از مهندسی معدن نمی توان در فضای اقتصاد معدن و انفال معدنی حرفی برای گفتن داشت. 3️⃣ انفال تاریخی و باستانی این مصداق از همه بیشتر مغفول مانده است و شامل آثار گسترده تاریخ تمدنی از قبیل تپه های مارلیک در شمال کشور، سیلک در کاشان، شهر سوخته در سیستان و بلوچستان و ... در خاص بوم و بر ایران است و با سرایت آن به سرزمین هایی از قبیل عراق و مصر، مساله زوایای متنوع و جدی تری به خود خواهد گرفت. ♻️متولی پردازش چنین مواردی فقه امامیه است (نه اینکه منافع آن متعلق به فقهاء باشد) در حالیکه نهایتا این منابع دست سکولارهایی است که اساسا چیزی به نام انفال را قبول ندارند. اگر ما بتوانیم به تعریف ناظر به ملاک از انفال برسیم؛ مصادیق متنوعی از قبیل مسیرهای هوایی، قعر اقیانوس ها، فضا و ... می تواند ذیل انفال سامان یابد. 🔰آسیب شناسی و چالشهای نهاد انفال: 1️⃣ چالش رقابت و مسابقه برای تصاحب مالکیت انفال: امروز بیش از 90 درصد معادن ایران در مالکیت بخش خصوصی است؛ هر چند گفته می شود صرفا حق بهره برداری از معادن قابل واگذاری است. 2️⃣ چالش عدالت ساختاری: اقتضائات این نوع واگذاری (حق بهره برداری و مالکیت منافع) در عمل واگذاری مالکیت هم هست. اساسا نفس این نحوه تخصیص منابع انفالی و خروجی چنین قواعد بازی، به بی عدالتی ساختاری منجر می شود. 3️⃣ چالش های فقهی - حقوقی: معادن انفال هستند و با حیازت، مالکیت محقق نمی شود. پذیرش مبنای مباحات عامه در معادن و واگذاری مالکیت، منجر به ایجاد بازار مجوز فروشی می شود. 4️⃣ چالش دیگر در انفال معدنی، بحث خمس و تداخل آن با حقوق دولتی معادن است؛ آیا درصد ناچیزی که امروز از معادن به عنوان حقوق دولتی اخذ می شود کفایت از حکم الله که خمس است می کند؟! 5️⃣ چالش خام فروشی: در فرآوری مواد خام مشکلات جدی داریم. سال 1393 آماری منتشر شد که حدود 23میلیون تن سنگ آهن صادر کرده ایم و 23میلیون تن فولاد و محصولات فولادی وارد کرده ایم. اینجا کلام آیت الله شاه آبادی(ره) کاربرد دارد که: "بعضی از غفله و جهله میگویند خدا بیگانگان را الاغ و حمال ما کرده که خادم ما باشند ولی با نظر عمیقانه الاغ کسی است که پنبه را منی شش قران میفروشد و منی سیصد تومان یا بیشتر دوباره میخرد". سایر چالش ها عبارتند از چالش فنی، مهندسی، دانشی؛ چالش نظارتی، چالش نفوذ بیگانگان و ... .
۲۸ آذر ۱۴۰۲
🔰برای حرکت در مسیر اصلاح می بایست به چند نکته کلیدی توجه داشته باشیم: راهبرد قرآن در مساله انفال (از جمله آیه یک سوره انفال)، توجه به تقوا است؛ تقوا یک بحث باطنی صرف نیست بلکه مساله فردی - اجتماعی است که تجلی آن در بحث انفال، این است که این اموال جولانگاه کسب سود بازاری نیست، بلکه در مالکیت منصب امام جامعه اسلامی است که صرفا حق بهره برداری آن - در راستای مصالح اسلام و مسلمین - قابل واگذاری است. یکی از تجلیات نظریه توزیع اولیه منابع، در مساله انفال است که مبتنی بر روش فقه نظام (نه مکانیزم عدم مغایرت) می تواند مسیرهای جدیدی را در راستای جهش تولید عدالت محور فرا روی ما بگشاید.| انگیزه ما از ورود به بحث انفال اقامه یکی از احکام بر روی زمین مانده قرآن کریم است؛ کمک به اقامه ولایت حضرت حجت (عج) و امام جامعه مسلمین است و آزاد کردن این منابع به نفع امام مسلمین، مستضعفین و توده مردم. 🔰الگوی پیشنهادی: اگر بخواهیم معادن اولا عادلانه توزیع شود، مردم سالارانه اداره شوند و به تولید و جهش تولید دست یابند، الگوی قطب های پشتیبان معدن کاری + تعاونی های فراگیر معدنی را در ساختار موجود پیشنهاد می دهیم: ♻️در این الگو مناطق معدنی کشور به چندین بخش تقسیم می شود ( که در وضعیت موجود این تقسیم بندی وجود دارد)؛ معادن دولتی، نیمه دولتی یا متعلق به بخش عمومی تا شعاع 300 متری نقش را ایفاء می کنند. مثلا معدن چغارت در شهرستان یزد تا شعاع 300 کیلومتری معادن اطراف، پوشش فنی و خدماتی می دهد. ♻️در مدل دیگر در صورتی که قطب معدنی موجود نباشد حق واگذاری معدن به تعاونی فراگیر معدن کاری منطقه (که ملی، استانی یا شهرستانی است) واگذار می شود و در صورتی که خود مردم نتوانند بخش خصوصی پیمان کار معدن (به جای مالک معدن) می شود؛ یعنی مالکیت و محصول متعلق به دولت است، درآمد متعلق به مردم است و بخش خصوصی که ابزار آلات و توان فنی دارد، حق العمل خود را از استخراج معدن برمی دارد. 🔹بدین ترتیب پس از کسر سهم پیمانکار یا سهم قطب معدنی از درآمد حاصله ( که می تواند به شکل ماده معدنی یا نقدی پرداخت می شود و درصدها با توجه به اقتضائات فنی تقسیم می شود) و همچنین سایر هزینه های معدن کاری، آنچه به عنوان سود حاصله باقی می ماند خمس آن (20 درصد) مستقیما به دولت جامعه اسلامی، پرداخت می شود، بخشی به سرمایه گذاری در معدن باز می گردد، بخشی در صندوق ملی انفال پس انداز می شود و بخش قابل توجهی هم بین توده مردم تقسیم می شود. این طرح جزئیات بیشتری دارد که در اصل الگو تبیین شده است. 🆔 @emh_ismc_ir •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
۲۸ آذر ۱۴۰۲
💠دبیرخانه جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی با همکاری مرکز نوآوری آلاء برگزار می‌کند: ❇️هشتمین پیش نشست تخصصی 🔰از سلسله نشست‌های ششمین مجمع عمومی جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی 📌موضوع ‌: تأسیس صندوق‌های مشارکت حقیقی مسکن ✳️استاد ارائه دهنده: مهندس محمدحسین یوسفی (مدیر طرح مسکن مطالعات میدانی مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه علمیه قم) ✏️عناوین : ✅ چرایی نیاز به ساخت مسکن در کشور؛ ✅بررسی ضرورت ورود دولت به بحث مسکن؛ ✅نگاهی به طرح‌ها و قوانین مسکن در کشور‌؛ ✅خلاصه بررسی طرح کنونی مسکن(نهضت ملی مسکن)؛ ✅مشکلات پیش روی نهضت ملی مسکن؛ ✅مسائل فقهی در مورد عدم مداخله تکلیفی دولت برای مردم در بحث مسکن با توجه به حق مالکیت؛ ✅علت عدم تمایل بانک‌ها در حمایت از طرح‌های مسکن و پرداخت تسهیلات؛ ✅علت عدم تمایل دولت‌ها در ورود به بحث مسکن. شرکت به صورت حضوری و مجازی 🗓چهارشنبه29 آذرماه ۱۴۰۲ ⏰ساعت 15الی 17:30 قم|بلوار امین|کوچه ۸ پ ۱۳۳|ساختمان المرتضی(علیه السلام)|مرکز نوآوری آلاء 📎ثبت نام در نشست: https://aalaa.ir/economy8/ @aalaa_ir 🆔 @emh_ismc_ir •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
۲۹ آذر ۱۴۰۲
مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه‌های علمیه
💠دبیرخانه جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی با همکاری مرکز نوآوری آلاء برگزار می‌کند: ❇️هشتمین پیش نشست تخص
📹نشست "تأسیس صندوق‌های مشارکت حقیقی مسکن" توسط مهندس محمد حسین یوسفی تا لحظاتی دیگر آغاز می شود 🌿شرکت مجازی👇 https://meet.ala.org.ir/b/aal-ekn-xbr-as6 🆔 @emh_ismc_ir •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
۲۹ آذر ۱۴۰۲