🔴 جهاد زن
💢 آیت الله حائری شیرازی:
چرا میگوییم «جِهادُ المَرأَةِ حُسنُ التَّبَعُّلِ»؛ جهاد زن، خوب شوهرداری کردن است؟ چرا نمیگوییم جهاد مرد هم خوب زنداری کردنش است؟! ابلیس ۶ هزار سال عبادت کرد. وقتی به او گفتند سجده بر آدم بکن، نکرد. اگر سجده بر آدم کرده بود، این ۶ هزار سالش هم مقبول واقع میشد. پس دو نوع عبادت داریم: «عبادت ۶ هزار ساله» و «عبادت سجده بر آدم».
💢 انجام وظایف مرد نسبت به همسرش، از نوع عبادت ۶ هزار ساله است! چرا؟ چون همراه با #آقایی است، همراه با #عزت است. اما اطاعت زن از شوهر، از نوع «سجده بر آدم» است، چون همراهش پا_گذاشتن_روی_عزت است. این اطاعت، بسیار تلخ است! تلخیاش مثل تیر باران شدن در جهاد است. مثل شمشیر خوردن در جهاد است. همان ثوابهایی که مرد در حین تیر خوردن و قطعه قطعه شدن، در جهاد میبرد، خداوند برای زن در خانه گذاشته است! نمیشود بدون سختی، این ثواب را به زن بدهند. به همین دلیل، اطاعت زن، جهاد است اما حکمرانی شما در خانه، جهاد نیست! اگر زن، قوّامیت مرد را پذیرفت، مانند ملائکه میشود که سجده بر آدم را پذیرفتند.
💢 زنها خیال میکنند خدا رعایتشان نکرده است. اشتباه میکنند! خدا سجده بر آدمش را داد به زنها! عبادت معمولیِ شش هزار ساله را داد به مردها. از این جهت، مردها یک عبادت از نوع «سجده بر آدم» را #بدهکارند. با نماز و روزه و حج و اینها کارشان نمیشود. باید به میدان جنگ بروند تا معلوم بشود منافق هستند یا مؤمن؟ شما مردها باید بروید جهاد! بروید جهاد و آنجا مخالفت با نفس بکنید تا از نوع سجده بر آدم بشود. سجده بر آدمِ زنها این است که حرف مرد را گوش کنند اما «سجده بر آدم» برای شما مردها این است که تحت فرمان رهبر بروید جلوی گلوله. یعنی تحت مدیریت رهبرتان فحش بخورید، هتک بشوید، اهانت بشوید، ذلت ببینید؛ این ذلت سجده بر آدم است.
💢 آن وقت ببین! شش هزار سال عبادت، کار دو دقیقه سجده را نکرد! این را دادهاند به زنها و آن را دادهاند به شما! واقعاً خدای تعالی بین مرد و زن، عادلانه برخورد کرده است.
چه جور شده است که خدا چنین کاری با زنها کرده است؟ چون اطمینان داشته که مؤمنههای آنها میپذیرند. خداوند میدانسته است که اینها جهت عاطفی دارند. اینها وقتی حساب میکنند که خدا گفته است، اطاعت میکنند.
🆔 @emlaee
43.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 شاعری که با شعر فوق العاده اش از ترسیم حادثه #کربلا اشک رهبری را درآورد.
#پیشنهاد_برای_محرم
#محرم
🆔 @emlaee
🔴 در شب هشتم؛ شب حضرت علی اکبر؛ یادی کنیم از علیاکبران جبهه انقلاب؛ از رعنا جوانانی که امیدواریم ثمره این جانبازی و مظلومیتشون در راه انقلاب؛ همنشینی با حضرت علیاکبر باشه
🔹تقدیم به روح شهدای فتنه؛ بهخصوص شهید آرمان علیوردی و روحالله عجمیان صلوات بفرستید
🆔 @emlaee
⭕️"دریای خون در ایران"
🔹"انفجار ۴۳ بمب در ۴۳ نقطه کشور و شهادت هزاران نفر از هموطنان ایرانی!"
🔹امروز ممکن بود چنین خبری مخابره شود اما با هوشیاری دستگاههای امنیتی، "اعضای شبکه گسترده تروریستی-صهیونیستی به همراه ۴۳ بمب بازداشت شدند"
🔹برای سربازان گمنام امام عصر عجل الله فرجه الشریف دعا کنیم.
🆔 @emlaee
مسجدآیتاللهاملایی/کانونفرهنگی–قرآنیمسجدقائمیه
«از یاری هم مضایقه کردند کوفیان» #شب_پنجم مردم کوفه، لزوما انسانهای طماع و حرامخور و بی دین نب
«مرگ نزدیک و قیامت نزدیکتر»
#شب_ششم
درمیان فضای غبارآلود کوفه که نتیجه جنگ روانی شدید دشمن بود، در زمانی که برخی از خواص نیز حق و باطل را گم کرده بودند و مردود شده بودند، در زمانی که دشمن هر روز در بلندگوهای تبلیغاتی خود میدمید تا برای جنگ با امام یار جمع کند و نگذارد صدای حق به گوش مردم برسد، در چندشب متوالی، در کنار رود فرات، گفت و گوهایی بین امام و عمر سعد شکل گرفت. گفت و گوهایی که در جاهایی، ابن سعد را نیز مردد کرد که از راهی که در حال طی کردن است بازگردد.
خولی که شاهد این ماجرا بود، برای چاپلوسی نامهای به ابن زیاد نوشت با این مضمون که عمر سعد با حسین طرح رفاقت دارد و قصد جنگ با وی را ندارد، پس فرماندهی کربلا را به من بسپار تا کار یکسره شود.
فردایش نامهای از ابن زیاد به عمر سعد میرسد که شنیدهام با حسین به گفت و گو نشستهای. یا از او بیعت بگیر یا اگر حاضر به بیعت نشد، آب بر یهودی و نصاری حلال است، اما بر حسین و یارانش حرام است.
در همان روزی که نامه بستن آب به کربلا رسید(ششم محرم)، نامهای نیز به خارج از کربلا فرستاده شد. کوتاهترین نامه دوران قیام کربلا، نامهای از سمت امام حسین در جواب محمد حنفیه بود که در تمام تاریخ، جوابی بر خروش شیعه است و غبارهای تاریخ را میزداید. امام نوشته بود:
«بسم الله الرحمن الرحیم
من حسین ابن علی الی محمد ابن علی و من قبله من بنیهاشم
اما بعد
فکان الدنیا لم تکن و کان الآخرة لم تزل
والسلام
به نام خداوند بخشنده مهربان
از حسین ابن علی به محمد ابن علی و دیگر از بنی هاشم
اما بعد
گویی دنیا هیچوقت نبوده و آخرت همیشه بودهاست
والسلام.»
🆔 @emlaee
مسجدآیتاللهاملایی/کانونفرهنگی–قرآنیمسجدقائمیه
«مرگ نزدیک و قیامت نزدیکتر» #شب_ششم درمیان فضای غبارآلود کوفه که نتیجه جنگ روانی شدید دشمن بود،
«دشمنت کشت ولی نور تو خاموش نگشت»
#شب_هفتم
لشکر کفر در روز عاشورا، دست به هر حربهای میزد تا صدای امام بلند نشود. در زمان نصیحت و رجز خواندن اصحاب هیاهو میکردند، در میان صحبتهای امام وقفه میانداختند و جسارتشان تا هجو هم پیش میرفت.
در ظهر عاشورا و در زمان اقامه نماز نیز باز رفتار بازدارنده خودشان را تکرار کردند تا همچنان به قول خودشان صدای قیام امام و پیام امام مخابره نشود، اما موفق نبودند.
برخلاف آنچه کفر میپنداشت که عاشورا تمام شده و گوشی برای شنیدن پیام امام نیست، آرمان عاشورا در شام فریاد زده شد، جایی در مجلس یزید، در مجلسی که برای تمسخر قیام تدارک دیده بودند اما مجلسی برای سرکوب کفر تبدیل گشت. بیگاه نیست که ارزش کار حضرت زینب(س) و امام زین العابدین(ع) و روایت و خطابه آنها را کمتر از مجاهدت شهدای کربلا در روز عاشورا نمیدانیم.
در میان همهمه و شلوغیها و صداهایی که نمیگذارند صدای حق به گوش همه برسد، حماسهها نیاز به روایت دارند. نیاز است تا همه بدانند که ماجرا چه بود و چه اتفاقاتی افتاد. لازم است که برای مظلوم فریاد زده شود تا ظالم بداند که نمیتواند روایت ظلمش را کتمان کند. بعد از فریاد، این تکرار پیام بود که خون تازه در رگهای شیعه تزریق کرد و تا به امروز زنده مانده است. حماسه کربلا، زینبی میخواست تا فریاد بزند و شیعهای میخواهد که این فریاد را همواره تکرار کند. روایت صحیح و تکرار روایت، از مهمترین عناصری هستند که نمیگذارند پیام در شلوغیهای روزمره گم شود.
آرمان کربلا، اکنون صدای شیعه است، صدایی که این روزها میشنویم، صدایی که باید فریادش زد، صدایی که باید تکرار شود.
🆔 @emlaee
مسجدآیتاللهاملایی/کانونفرهنگی–قرآنیمسجدقائمیه
«دشمنت کشت ولی نور تو خاموش نگشت» #شب_هفتم لشکر کفر در روز عاشورا، دست به هر حربهای میزد تا صد
«قمار ده دیناری»
#شب_هشتم
کوفیها قمار کردند. هرکدام برای هدفی به میدان رفتند که در آخر هیچکدام به اهداف خود نرسیدند. امامشان یکطرف بود و هزاران سکه اموی و افزایش صد در صدی حقوق و مزایا یک طرف. آن یکی ملک ری را اینطرف گذاشته بود و امامش را آنطرف دیگر. هرکدام به نوعی برای چیزی میجنگیدند که فکر میکردند ارزشش را دارد.
پس از جنگ معلوم شد که به دنبال سراب میدویدند. هیچ خبری از سکهها نبود. میگفتند بیت المال آنقدر پول ندارد که به شما بدهد. کمتر از ده دینار دستشان را گرفت و بعضیهایشان برای رفتن به کربلا حتی مقروض هم شده بودند. پایان ملک ری نیز هم که آشکار است.
در آن زمان، شاید تنها چیزی که دلداریشان میداد این بود که جرم بعضی از بعضی دیگر کمتر است و با همین مسئله خودشان را راضی میکردند که سرشان کلاه نرفته، در صورتی که گناه هرکدام آنقدر زیاد بود که محال بود با توبه و استغفار کم شود. همه آنها به یک اندازه مجرم بودند، با این تفاوت که برخی مجرمتر.
چیزی که همه آنها به آن رسیده بودند و برخی حتی آن را به زبان میاوردند این بود که خسران زیادی کرده بودند. با روشن شدن ماجرا، دیگر آبرویی نداشتند و کربلا برایشان آورده مالی هم نداشت. آنها زندگیشان را در قمار انتخابشان از دست داده بودند. انتخابی که در غبارآلودترین روزهای تاریخ انجام شده بود، ولی اگر کمی گوشهایشان را تیز میکردند، میتوانستند که صدای حق را بشنوند.
آنها خیلی دیر فهمیدند که مسیردرست از کدام طرف است، زمانی که ماه را بر نیزه کرده بودند. حتی دیر فهمیدند که کم و زیاد بودن جرم در این مسیر، کمک خاصی به آنها نمیکند، زمانی که همه روایت صحیح عاشورا را فهمیدند. دیر فهمیدند که انتخاب آنها، از تمامشان مجرمانی ساخته که تاریخ از بیان کردنشان کراهت دارد. آنها باختی داده بودند که جبران نمیشد. انتخابی که باعث باختشان شده بود، میتوانست سند افتخارشان باشد، ولی سند رسواییشان شده بود.
کوفیها باخته بودند. امامشان، راه رستگاریشان، زندگیشان و تاریخشان را به ده درهم باختند.
🆔 @emlaee
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مسجدآیتاللهاملایی/کانونفرهنگی–قرآنیمسجدقائمیه
دسته عزاداری محله شمس آباد در مسجد امام حسین علیه السلام
8.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپی که جا دارد در تمام هیئتها پخش شود و تمام هیئتیها ببینند...
به عشق اهلبیت(ع) تا میتوانید این محتوا را انتشار دهید.
هیئت محل جهاد تبیین است.
🆔 @emlaee
⭕️ گناه یا گناهکار؟
🔹 مجالس حسینی از بهترین فرصتها برای توبه و پاکی از گناه است و به همین دلیل باید گناهکاران را به جلسات روضه و ذکر مناقب و مصائب اهل بیت دعوت کرد :
▪️درب مجالس حسینی به روی اهالی دروغ و غیبت ، دزدان ، شرابخواران ، بی حجابان و در یک کلمه گناهکاران باز است ...
❇️ اما این مجالس جای دروغ و غیبت و شرابخواری و دزدی و بی حجابی نیست!
نه شرابخوار حق دارد با بطری شراب وارد این مجالس شود و نه بی حجاب اجازه دارد بدون رعایت پوشش و حریم شرعی پا به این مجالس بگذارد!
❇️ هیاتها و روضه ها جای گناهکاران است اما مکان گناه نیست! آنها که این روزها برای ورود زنان و دختران بی حجاب به مجالس حسینی گریبان می درند نمی فهمند و یا نمی خواهند بفهمند که این مجالس، جای ترک حرام است و نه مکان ارتکاب آن !
▪️وقتی زنان معتقد مسیحی و یهودی برای ورود به کلیسا و کنیسه از روسری و..استفاده می کنند چرا باید یک بی حجاب اجازه پیدا کند وارد مجلس عزای سیدالشهدا (ع) شود؟ آیا حرمت و قداست این مجالس از کنیسه و کلیسایِ، یهود و نصاری کمتر است؟
❇️ به نظر مدافعان ورود زنان بی حجاب به هیاتها و تکایا،امام زمان ( عج) به عنوان صاحب اصلی این مجالس ، موافق ارتکاب حرام و مخالفت با شریعت ( بی حجابی ) در این مجالس اند؟
✍ دکتر کوشکی
#حجاب
#محرم
🆔 @emlaee
5.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نحوه تربیت فرزند
این ویدیو رو حتما ببینید، عالیه👌
🆔 @emlaee