مسجدآیتاللهاملایی/کانونفرهنگی–قرآنیمسجدقائمیه
«مرگ نزدیک و قیامت نزدیکتر» #شب_ششم درمیان فضای غبارآلود کوفه که نتیجه جنگ روانی شدید دشمن بود،
«دشمنت کشت ولی نور تو خاموش نگشت»
#شب_هفتم
لشکر کفر در روز عاشورا، دست به هر حربهای میزد تا صدای امام بلند نشود. در زمان نصیحت و رجز خواندن اصحاب هیاهو میکردند، در میان صحبتهای امام وقفه میانداختند و جسارتشان تا هجو هم پیش میرفت.
در ظهر عاشورا و در زمان اقامه نماز نیز باز رفتار بازدارنده خودشان را تکرار کردند تا همچنان به قول خودشان صدای قیام امام و پیام امام مخابره نشود، اما موفق نبودند.
برخلاف آنچه کفر میپنداشت که عاشورا تمام شده و گوشی برای شنیدن پیام امام نیست، آرمان عاشورا در شام فریاد زده شد، جایی در مجلس یزید، در مجلسی که برای تمسخر قیام تدارک دیده بودند اما مجلسی برای سرکوب کفر تبدیل گشت. بیگاه نیست که ارزش کار حضرت زینب(س) و امام زین العابدین(ع) و روایت و خطابه آنها را کمتر از مجاهدت شهدای کربلا در روز عاشورا نمیدانیم.
در میان همهمه و شلوغیها و صداهایی که نمیگذارند صدای حق به گوش همه برسد، حماسهها نیاز به روایت دارند. نیاز است تا همه بدانند که ماجرا چه بود و چه اتفاقاتی افتاد. لازم است که برای مظلوم فریاد زده شود تا ظالم بداند که نمیتواند روایت ظلمش را کتمان کند. بعد از فریاد، این تکرار پیام بود که خون تازه در رگهای شیعه تزریق کرد و تا به امروز زنده مانده است. حماسه کربلا، زینبی میخواست تا فریاد بزند و شیعهای میخواهد که این فریاد را همواره تکرار کند. روایت صحیح و تکرار روایت، از مهمترین عناصری هستند که نمیگذارند پیام در شلوغیهای روزمره گم شود.
آرمان کربلا، اکنون صدای شیعه است، صدایی که این روزها میشنویم، صدایی که باید فریادش زد، صدایی که باید تکرار شود.
🆔 @emlaee
مسجدآیتاللهاملایی/کانونفرهنگی–قرآنیمسجدقائمیه
«دشمنت کشت ولی نور تو خاموش نگشت» #شب_هفتم لشکر کفر در روز عاشورا، دست به هر حربهای میزد تا صد
«قمار ده دیناری»
#شب_هشتم
کوفیها قمار کردند. هرکدام برای هدفی به میدان رفتند که در آخر هیچکدام به اهداف خود نرسیدند. امامشان یکطرف بود و هزاران سکه اموی و افزایش صد در صدی حقوق و مزایا یک طرف. آن یکی ملک ری را اینطرف گذاشته بود و امامش را آنطرف دیگر. هرکدام به نوعی برای چیزی میجنگیدند که فکر میکردند ارزشش را دارد.
پس از جنگ معلوم شد که به دنبال سراب میدویدند. هیچ خبری از سکهها نبود. میگفتند بیت المال آنقدر پول ندارد که به شما بدهد. کمتر از ده دینار دستشان را گرفت و بعضیهایشان برای رفتن به کربلا حتی مقروض هم شده بودند. پایان ملک ری نیز هم که آشکار است.
در آن زمان، شاید تنها چیزی که دلداریشان میداد این بود که جرم بعضی از بعضی دیگر کمتر است و با همین مسئله خودشان را راضی میکردند که سرشان کلاه نرفته، در صورتی که گناه هرکدام آنقدر زیاد بود که محال بود با توبه و استغفار کم شود. همه آنها به یک اندازه مجرم بودند، با این تفاوت که برخی مجرمتر.
چیزی که همه آنها به آن رسیده بودند و برخی حتی آن را به زبان میاوردند این بود که خسران زیادی کرده بودند. با روشن شدن ماجرا، دیگر آبرویی نداشتند و کربلا برایشان آورده مالی هم نداشت. آنها زندگیشان را در قمار انتخابشان از دست داده بودند. انتخابی که در غبارآلودترین روزهای تاریخ انجام شده بود، ولی اگر کمی گوشهایشان را تیز میکردند، میتوانستند که صدای حق را بشنوند.
آنها خیلی دیر فهمیدند که مسیردرست از کدام طرف است، زمانی که ماه را بر نیزه کرده بودند. حتی دیر فهمیدند که کم و زیاد بودن جرم در این مسیر، کمک خاصی به آنها نمیکند، زمانی که همه روایت صحیح عاشورا را فهمیدند. دیر فهمیدند که انتخاب آنها، از تمامشان مجرمانی ساخته که تاریخ از بیان کردنشان کراهت دارد. آنها باختی داده بودند که جبران نمیشد. انتخابی که باعث باختشان شده بود، میتوانست سند افتخارشان باشد، ولی سند رسواییشان شده بود.
کوفیها باخته بودند. امامشان، راه رستگاریشان، زندگیشان و تاریخشان را به ده درهم باختند.
🆔 @emlaee
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مسجدآیتاللهاملایی/کانونفرهنگی–قرآنیمسجدقائمیه
دسته عزاداری محله شمس آباد در مسجد امام حسین علیه السلام
8.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپی که جا دارد در تمام هیئتها پخش شود و تمام هیئتیها ببینند...
به عشق اهلبیت(ع) تا میتوانید این محتوا را انتشار دهید.
هیئت محل جهاد تبیین است.
🆔 @emlaee
⭕️ گناه یا گناهکار؟
🔹 مجالس حسینی از بهترین فرصتها برای توبه و پاکی از گناه است و به همین دلیل باید گناهکاران را به جلسات روضه و ذکر مناقب و مصائب اهل بیت دعوت کرد :
▪️درب مجالس حسینی به روی اهالی دروغ و غیبت ، دزدان ، شرابخواران ، بی حجابان و در یک کلمه گناهکاران باز است ...
❇️ اما این مجالس جای دروغ و غیبت و شرابخواری و دزدی و بی حجابی نیست!
نه شرابخوار حق دارد با بطری شراب وارد این مجالس شود و نه بی حجاب اجازه دارد بدون رعایت پوشش و حریم شرعی پا به این مجالس بگذارد!
❇️ هیاتها و روضه ها جای گناهکاران است اما مکان گناه نیست! آنها که این روزها برای ورود زنان و دختران بی حجاب به مجالس حسینی گریبان می درند نمی فهمند و یا نمی خواهند بفهمند که این مجالس، جای ترک حرام است و نه مکان ارتکاب آن !
▪️وقتی زنان معتقد مسیحی و یهودی برای ورود به کلیسا و کنیسه از روسری و..استفاده می کنند چرا باید یک بی حجاب اجازه پیدا کند وارد مجلس عزای سیدالشهدا (ع) شود؟ آیا حرمت و قداست این مجالس از کنیسه و کلیسایِ، یهود و نصاری کمتر است؟
❇️ به نظر مدافعان ورود زنان بی حجاب به هیاتها و تکایا،امام زمان ( عج) به عنوان صاحب اصلی این مجالس ، موافق ارتکاب حرام و مخالفت با شریعت ( بی حجابی ) در این مجالس اند؟
✍ دکتر کوشکی
#حجاب
#محرم
🆔 @emlaee
5.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نحوه تربیت فرزند
این ویدیو رو حتما ببینید، عالیه👌
🆔 @emlaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تبیین_مُحَرَّمِ_مهدوی(8)
🎥 کلیپ استاد رائفی پور
🏴 هرسالی که ظهور شکل نمیگیرد یعنی #شیعیان_آماده_نیستند
🇮🇷 تا در جامعه #مقبولیت_عمومی و یارانی در #تبعیت_محض_از_امام_زمان_عج ایجاد نشود ظهوری نخواهد بود
🚩 و اگر ظهور شکل بگیرد گویی حسین زمان به قتلگاه میرود
📌 واقعه #عاشورا آموزش چگونه امام زمان داری کردن است
🆔 @emlaee
🏴 امشب از ته دل بخونید:
|یا کاشِفَ الْکَرْبِ عَنْ وَجْهِ الْحُسَیْنِ
اِکْشِفْ کَرْبی بِحَقِ اَخْیکَ الْحُسَیْنِ ..|
ای برطرف کننده ی غم از چهرهی حسین (علیهالسلام)
غم من را هم به حق برادرت حسین برطرف کن ...
سلام بر قمر بنیهاشم
🆔 @emlaee
26.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸روایت رهبر انقلاب از ماجرای شهادت حضرت عباس (علیهالسلام)
اللهم عجل لولیک الفرج
🆔 @emlaee
مسجدآیتاللهاملایی/کانونفرهنگی–قرآنیمسجدقائمیه
«قمار ده دیناری» #شب_هشتم کوفیها قمار کردند. هرکدام برای هدفی به میدان رفتند که در آخر هیچکدام
«آب بر آب بریز و غوغایی کن»
#شب_نهم
غوغا بود. تعصب عرب بیداد میکرد. پس از شهادت پیامبر، این تعصب سوغاتی خلفا بود جز علی. علی بود که مومنین را بر اساس تقوا ارجحیت میداد و نه بر اساس نژاد عرب و عجم. علی بود که برادری را در دین میدید نه در نژاد.
سوغاتی خلفا که یادگار عصر جاهلیت بود، در کربلا نیز رد پا گذاشته بود. برخی از کوفیان، برای همین تعصب آنجا بودند. شمر که خود را از بزرگان بنیکلاب میدید، تعصب عربی را پیش گذاشت و به فرزندان علی و امالبنین، که فکر میکرد با آنها نسبتی دارد، اماننامه نشان داد. اماننامه شمر، خط انتخابی بود بین عزت و ذلت. یا با حسین باش و با عزت شهید شو و یا با شمر باش و ذلت را انتخاب کن
اما آنها قبول نکردند. آنها سرگردان میان قبیله و برادر نبودند که با اماننامهای، حق را تنها بگذارند. فرزندانی که شجاعت در رگهایشان بود، غیوری کردند و عزت را انتخاب کردند، چیزی که خیلی از کوفیان، آن را ندیدند.
برادر باوفای کربلا. آب را که روی آب ریختی، کربلا آب شد و آبرو. آب را که بر آب ریختی، موجی ایجاد شد. آمد به دجله، رفت به فرات، رسید به شط العرب، کارون و اروند را درنوردید و ریخت به خلیج فارس. از آنجا رسید به همه جای دنیا. از سال ۶۱ رسید به سال ۲۵۹. از ۲۵۹ رسید به ۱۴۴۵ و رسید به ما.
تو برادری بودی که با روضهات، شفای قلب ما شدی.
🆔 @emlaee
مشک را در آب زد سقا و دریا آب شد
یاد لبهای علی افتاد سقا آب شد
در دبستان یادمان دادند بابا آب داد
اشتباهی یادمان دادند، بابا آب شد...
آجرکاللهیاصاحبالزمان🖤
🆔 @emlaee