eitaa logo
مسجدآیت‌الله‌املایی/کانون‌فرهنگی–قرآنی‌مسجدقائمیه
312 دنبال‌کننده
6.1هزار عکس
7.1هزار ویدیو
263 فایل
✔ارتباط با مسئول کانال: @ ✔هرگونه کپی‌برداری از کانال کاملاً آزاد و بدون اشکال شرعی می‌باشد. 🔸️ اخبار و مطالب مذهبی 🔹️ اطّلاع‌رسانی مراسمات مذهبی 🔸️ ارائه مطالب (متن و کلیپ‌های کوتاهِ صوتی و تصویری) با موضوعات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی
مشاهده در ایتا
دانلود
مسجدآیت‌الله‌املایی/کانون‌فرهنگی–قرآنی‌مسجدقائمیه
فرقه‌ی رجوی هم برای امام‌حسین مراسم میگیرن. آقای پویانفر باید دعوتشون کنه؛ خوبیشون اینه مخاطب مجبوره
🔴 مهلا را تعطیل کنید ادامه نرم پروژه اغتشاشات به اسم امام حسین با اجرای !!! چند ماه کشور به آشوب کشیده نشد، جوانهای ملت پر پر نشدن که برنامه ای با پوشش محرمی بیاد همون ادبیات زمان اغتشاشات و مسائل اخیر رسانه های معاند رو واگویه کنه تو ذهن ملت! همه قسمت ها پر از خرده شیشه هست همه ش یک جوری برمیگرده به مسائل یکساله کشور مهمونها هدفدار انتخاب شدن جهت دادن‌های هدفمند مجری به صحبت مهمان‌ها همه قابل تامل است. ✍ا‌د.س 🆔 @emlaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حرف خوشگل و تر تمیز زدن، اینطوریه!👌 آفرین... حاج مهدی رسولی واقعا مداح طراز انقلاب هستند...‌ 🆔 @emlaee
هرکس بدون حجاب وارد هیأت شد و گفت امام حسین من را همین شکلی دعوت کرده! در جواب بگید: بله عزیزم! اتفاقا به منم سفارش کرده که دیدمت تذکر بدم.😉 ورود بدون حجاب ممنوعه. 🆔 @emlaee
🔴 بگویید دیگر روضه حضرت قاسم نخوانند! 🔴 خاطره‌ای از ریاست جمهوری رهبری سال 1362 زمانی که رییس‌جمهور از ساختمان ریاست جمهوری در خیابان پاستور خارج می‌شد، متوجه سر و صدایی شد که از همان نزدیکی شنیده می‌شد. چند محافظ‌ دور کسی حلقه زده بودند و چیزهایی می‌گفتند. او فریاد می‌زد آقای رییس‌جمهور! آقای خامنه‌ای! من باید شما را ببینم ... آقای خامنه‌ای پرسید چی شده؟ کیه این بنده خدا؟ یکی از محافظان گفت: حاج آقا! یه بچه است, میگه از اردبیل اومده و با شما کار واجب داره، بچه‌ها میگن با عز و التماس خودشو رسونده تا اینجا، گفته می‌خوام با آقای خامنه‌ای حرف هم بزنم. پسرک 13 ساله با صورت پُر اَشک، از حلقه محافظان بیرون آمده و خودش را به آقا می‌رساند. آقا دستش را دراز کرده و با صدای بلند می‌گوید سلام بابا جان! خوش آمدی. حالت چطوره؟ سرتیم محافظان می‌گوید: این هم آقای خامنه‌ای! بگو دیگر حرفت را. ناگهان آقا با زبان آذری می‌پرسد: اسمت چیه پسرم؟ پسر نوجوان با شنیدن زبان مادری جان گرفته و با هیجان به ترکی می‌گوید: آقاجان من مرحمت بالازاده هستم از اردبیل، تنها اومدم تهران که شما را ببینم. آقا دست روی شانه او گذاشته و می‌گوید: ‌افتخار دادی پسرم، صفا آوردی، چرا این قدر زحمت کشیدی؟ بچه‌ی کجای اردبیل هستی؟ - انگوت کندی آقا جان! آقا جان! من از اردبیل آمدم تا اینجا که خواهشی از شما بکنم. + بگو پسرم. چه خواهشی؟ - آقا! خواهش می‌کنم به آقایان روحانی و مداحان دستور بدهید که دیگر روضه حضرت قاسم (ع) نخوانند! + چرا پسرم؟ نوجوان دوباره بغضش می ترکد: آقا جان!حضرت قاسم 13 ساله بود که امام حسین (ع) به او اجازه داد برود میدان و بجنگد، من هم 13 ساله‌ام ولی فرمانده سپاه اردبیل اجازه نمی‌دهد به جبهه بروم. می‌گوید 13 ساله‌ها را نمی‌فرستیم. اگر به جنگ رفتن 13 ساله‌ها بد است، چرا این همه روضه حضرت قاسم (ع) می‌خوانند؟ + پسرم! شما مگر درس و مدرسه نداری؟ درس خواندن هم خودش یک جور جهاد است. نوجوان هیچ نمی‌گوید، فقط هِق‌هِق گریه می‌کند. + آقای...! یک زحمتی بکش با امام جمعه تبریز تماس بگیر بگو فلانی گفت این آقا مرحمت رفیق ماست، هر کاری دارد راه بیاندازید و هرکجا خواست ببریدش. ماشین بگیرید تا برگردد. آقا خم می‌شود صورت او را می‌بوسد و می‌گوید «ما را دعا کن پسرم. درس و مدرسه را هم فراموش نکن، سلام مرا به پدر و مادر و دوستانت در جبهه برسان». نوجوان 13 ساله (شهید مرحمت بالازاده) روز ۲۱ اسفند ۱۳۶۳ در عملیات بدر به فاصله اندکی از شهادت مرادش شهید مهدی باکری به شهادت رسید و میهمان حضرت قاسم (ع) شد ... 🆔 @emlaee
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 پخـش زنده‌هـای ایتـا رو در گروه‌هـای مذهبـی و انقلابـی ارسـال بفرمائیـد. + در شخصی مخاطبین مذهبی و انقلابی تون + در شخصی ادمین کانال های انقلابی و ازشون بخواین در کانال هاشون قرار بدن 💠لینک این پخش زنده👇 https://eitaa.com/aamerin_ir/24723
🔻رخنه‌ی لیبرالیسم در جبهه‌ی انقلاب 🖊 مهدی جمشیدی ۱. برخی نیروهای تجدیدنظرطلب در درون جبهه‌ی انقلاب، نسبت به غیرانقلابی‌ها، ملایم و منعطف و مدارایی‌اند اما انقلابی‌های اصیل را به‌شدت، طرد و‌ نفی و سرکوب می‌کنند. اگر اینان به انقلابی‌های اصیل بگویند «سوپرانقلابی»، اختلاف و انشقاق ایجاد نکرده‌اند، ولی اگر انقلابی‌های اصیل به آنها بگویند «صورتی»، گسست‌آفرین و وحدت‌شکن هستند. در واقع، سیئات انقلابی‌های اصیل، حسنات اینان است. پس با معیارهای دوگانه و خودخواهانه مواجه هستیم. ۲. تعبیر دقیق‌تر و‌ زیباتری که می‌توان درباره‌ی اینان به کار برد، «انقلابی نمایشی» است؛ چون انقلابی‌گری‌شان، از برخی ظواهر و صورت‌ها فراتر نمی‌رود و عمق هویتی ندارد. وانمود می‌کنند که انقلابی‌اند، اما دچار چرخش و دگردیسی شده‌اند. ۳. شاید اولین برچسب را به این جماعت، شهید بهشتی زد که به آنها گفت «نیروهای بینابینی». یعنی هم این طرف هستند و هم آن طرف. آدم‌های دوشخصیتی که هنوز تصمیم نگرفته‌اند چه باشند.‌ ۴. در دهه‌ی اخیر، عده‌ای رفتند زیر پرچم «اسلام رحمانی». آیت‌الله خامنه‌ای هم‌ در مقابل‌شان گفت اسلام رحمانی، همان معارف نشأت‌گرفته از «لیبرالیسم» است. این هم از برچسب غلیظ ایشان. بعد از مطهری و بهشتی، دیگر چندان اصطلاح «التقاط» را به کار نمی‌برند. من اینان را التقاطی می‌دانم؛ همان «اسلام رحمانی» که ترکیب اسلام و لیبرالیسم است. ۵. برخی از انقلابی‌ها کوشیدند ادای اصلاح‌طلبان درآورند. شدند کپی کپی. از اصالت‌ها بریدند و به اصیل‌ها گفتند تندرو. البته درباره صورت مشترک و مخرج مشترک داشتن‌شان با اصلاح‌طلبان، هیچ‌گاه توضیح ندادند. نرم‌نرمک چرخیدند. ۶. درباره‌ی «برجام» و «فضای مجازی» و‌ «حجاب»، مانند خاتمی و اصلاح‌طلبان فکر می‌کنند. فقط مشکل اینجاست که برخلاف اصلاح‌طلبان، تعبیر «حضرت آقا» را هم ضمیمه‌ی استدلال‌های اقتباسی خود می‌کنند. ۷. حاج‌قاسم را نیز از آن خود می‌دانند؛ همان کسی‌که می‌گفت دختر شهید، فقط به قصد «هدایت» می‌تواند با دختر بدحجاب، ارتباط داشته باشد نه به قصد «رفاقت»؛ یعنی حتی رفاقت با اینان را نیز نمی‌پسندید. نمی‌دانند سیاست حاج‌قاسم، «سیاست هدایت» بود نه «سیاست تمایز». هم برجام را تصمیم نظام می‌دانستند و هم فتوحات منطقه‌ای حاج‌قاسم را می‌طلبیدند. ۸. رهبر انقلاب از سه مرحله سخن گفته‌اند: خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی. اینان چون در مرحله‌ی خودسازی، شکست خورده‌اند، اراده‌ی انقلابی ندارند و به‌جای جامعه‌سازی، در پی جامعه‌سنجی هستند تا مطابق ذائقه، حکومت کنند. ۹. در اغتشاش سال گذشته دیدید که «مواضع دوپهلو» داشتند. هرچه فریاد داشتند بر سر نظام و نوع حکمرانی کشیدند؛ مانند خاتمی. دوگانه‌ی نظام/ مردم را پذیرفته بودند؛ همانند اصلاح‌طلبان. ۱۰. حداقل یک دهه است که کسانی در درون جبهه‌ی انقلاب، التقاطی شده‌اند. کلیدواژه‌هایی هم دارند: وحدت/ خلوص، همبستگی/ دوقطبی‌شدن، عقلانیت/ تندروی، فرهنگ/ امنیت، جذب حداکثری/ طرد، و ... . از همه‌ی اینها روایت غلط دارند. ۱۱. از اصول بریده‌اند اما انتظار دارند که همچنان در هسته‌ی مرکزی گفتمان انقلاب باشند. به ما می‌گویند «تنگ‌نظری» نکنید ولی مسأله این است که خودشان «تجدیدنظر» کرده‌اند. دایره‌‌ی انقلاب و خودی نیز باید متناسب با بازاندیشی‌های دوره‌ای آنها گشاد شود؛ چون معیار، اینانند نه ارزش‌ها. ۱۲. به همان معنا که امام خمینی به بازرگان، «برچسب لیبرال» زد، من هم این اصطلاح را به اصول‌گرایی نسبت می‌دهم. روح بازرگان در بخش عمده اصول‌گرایان، حلول کرده است. «اسلام رحمانی»، فصل مشترک اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان شده است. اسلام رحمانی، یعنی لیبرالیسم و هر کس به مؤلفه‌های آن معتقد باشد، دچار التقاط شده است؛ چه اصلاح‌طلب و‌ چه انقلابی. ۱۳. جالب اینکه میان «بدنه» و «بالایی‌ها»، تفاوت آشکار وجود دارد؛ بدنه‌ی انقلابی که در کف هستند، وفادارند اما هرچه فراتر می‌رویم و به نخبگان می‌رسیم، موارد استحاله بیشتر می‌شوند. گویا وضع اجتماعی (قدرت) و وضع فکری (حقیقت)، تا حدی با یکدیگر نسبت عکس دارند. ازاین‌رو، جماعت از راه انقلاب بازگشته و به تفکر اصلاحات پیوسته، اکثریت نیستند که «واسازی فکری‌»ام به «واگرایی اجتماعی» برسد. ۱۴. از هرچه که واسازی‌شان کند متنفرند؛ مثل همین متن! بی‌درنگ، واکنش منفی نشان می‌دهند و برآشفته می‌شوند. نگرانند که مبادا نسبت‌های فکری و هویتی پنهان‌شان با اصلاح‌طلبان آشکار شود. می‌گویند خودمان هستیم ولی تاریخ اصلاحات می‌گوید تکرار آنهایند. تجدیدنظرطلبی را از سطر نخست آغاز کرده‌اند. ۱۵. راه «بازسازی انقلابی» از «واسازی اصول‌گرایی» می‌گذرد. اینان برای تداوم قدرت خویش، امکان‌های انقلاب را به زنجیر بسته‌اند و مردم را در انتظار جهش تاریخی، دلسرد کرده‌اند. 🆔 @emlaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠بس کن رباب حال تو بهتر نمی‌شود این گریه‌ها برای تو اصغر نمی‌شود بس کن رباب سر به سر غم‌ گذشتی اصلا خیال کن علی اصغر نداشتی😭 🆔 @emlaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روایت عباس موزون از تجربه‌گری که در حین سینه‌زنی در دسته عزاداری چشم‌چرانی می‌کرد... قابل توجه کسایی که از شدت صورتی بازی دیگه دارن رنگ دیگه‌ای میشن . هرچیزی جای خودش. عزاداری مستحب است، حتی واجب هم نیست، نمیشه بخاطر یک عمل مستحبی ، چشم روی محرمات ببندیم و اونها رو مجاز بدونیم. هرچیزی جای خودش. 🆔 @emlaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد ازغدی : هیچ امر به معروفی بی اثر نیست. از امام حسین بی‌امکانات‌تر داریم ؟ معارف اصیل اسلامی رو از امثال استاد رحیم پور بگیرید نه از دو تا بلاگر که با میلیاردها هزینه چهار تا مخاطب پیدا کردن و اراجیف خودشونو به اسم اسلام به خورد مخاطب میدن. فعال رسانه ای و مجازی اگر حرفهای این بزرگواران رو با زبان جدیدی منتشر کرد دستشو میبوسیم وگرنه با منحرف جماعت نباید تعارف کرد چون درمورد اسلام با هیشکی تعارف نداریم. 🆔 @emlaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥انتقاد صریح میثم مطیعی به عبدالرضا هلالی در برنامه معلی 🔸 هلالی: باید نوآوری در هیئت به وجود آورد که جذب بیشتر شود میثم مطیعی: 🔹‌ نقدی که میخواهم بگویم به معنای نقد شخص ( هلالی) نیست بلکه این فکر را نقد میکنم 🔹جذب به چه قیمتی؟ 🔹هیئت باید هیئت بماند و نباید ماهیتش تغییر کند. 🔹ما به عنوان مداح غیر از خواندن، باید در پیشگاه سیدالشهداء پاسخگو باشیم. 🆔 @emlaee
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨حسینی‌ها بپا خیزید و حسین را از محاصره مجالس عزا در بیاورید! 🔻اثر دسته بر جان ما و جامعه ما ده‌ها برابر مجالس سرپوشیده است! 📌امام خمینی: تکلیف مردم است دسته‌های شکوهمند سینه‌زن بیرون بیاورند! / اگر بروی توی اتاقی زیارت عاشورا با صد لعن و صد سلام بخوانی، این اسلام را حفظ نمی‌کند! هیاهو می‌خواهد! 🔻برو دسته نصرت! کیفیت بهتر + متن 🆔 @emlaee
💥 جریمه های کشف و بد پوششی و برهنگی منتشر شد. به نقل از روشنگری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تبیین_مُحَرَّمِ_مهدوی(8) 🎥 کلیپ استاد رائفی پور 🏴 هرسالی که ظهور شکل نمی‌گیرد یعنی شیعیان_آماده_نیستند 🇮🇷 تا در جامعه مقبولیت_عمومی و یارانی در تبعیت_محض_از_ عج ایجاد نشود ظهوری نخواهد بود 🚩 و اگر ظهور شکل بگیرد گویی حسین زمان به قتلگاه میرود 📌 واقعه عاشورا آموزش چگونه امام زمان داری کردن است 🆔 @emlaee
🔴 جهاد زن 💢 آیت الله حائری شیرازی: چرا می‌گوییم «جِهادُ المَرأَةِ حُسنُ التَّبَعُّلِ»؛ جهاد زن، خوب شوهرداری کردن است؟ چرا نمی‌گوییم جهاد مرد هم خوب زن‌داری کردنش است؟! ابلیس ۶ هزار سال عبادت کرد. وقتی به او گفتند سجده بر آدم بکن، نکرد. اگر سجده بر آدم کرده بود، این ۶ هزار سالش هم مقبول واقع می‌شد. پس دو نوع عبادت داریم: «عبادت ۶ هزار ساله» و «عبادت سجده بر آدم». 💢 انجام وظایف مرد نسبت به همسرش، از نوع عبادت ۶ هزار ساله است! چرا؟ چون همراه با است، همراه با است. اما اطاعت زن از شوهر، از نوع «سجده بر آدم» است، چون همراهش پا_گذاشتن_روی_عزت است. این اطاعت، بسیار تلخ است! تلخی‌اش مثل تیر باران شدن در جهاد است. مثل شمشیر خوردن در جهاد است. همان ثواب‌هایی که مرد در حین تیر خوردن و قطعه قطعه شدن، در جهاد می‌برد، خداوند برای زن در خانه گذاشته است! نمی‌شود بدون سختی، این ثواب را به زن بدهند. به همین دلیل، اطاعت زن، جهاد است اما حکمرانی شما در خانه، جهاد نیست! اگر زن، قوّامیت مرد را پذیرفت، مانند ملائکه می‌شود که سجده بر آدم را پذیرفتند. 💢 زنها خیال می‌کنند خدا رعایتشان نکرده است. اشتباه می‌کنند! خدا سجده بر آدمش را داد به زنها! عبادت معمولیِ شش هزار ساله را داد به مردها. از این جهت، مردها یک عبادت از نوع «سجده بر آدم» را . با نماز و روزه و حج و اینها کارشان نمی‌شود. باید به میدان جنگ بروند تا معلوم بشود منافق هستند یا مؤمن؟ شما مردها باید بروید جهاد! بروید جهاد و آنجا مخالفت با نفس بکنید تا از نوع سجده بر آدم بشود. سجده بر آدمِ زنها این است که حرف مرد را گوش کنند اما «سجده بر آدم» برای شما مردها این است که تحت فرمان رهبر بروید جلوی گلوله. یعنی تحت مدیریت رهبرتان فحش بخورید، هتک بشوید، اهانت بشوید، ذلت ببینید؛ این ذلت سجده بر آدم است. 💢 آن وقت ببین! شش هزار سال عبادت، کار دو دقیقه سجده را نکرد! این را داده‌اند به زن‌ها و آن را داده‌اند به شما! واقعاً خدای تعالی بین مرد و زن، عادلانه برخورد کرده است. چه جور شده است که خدا چنین کاری با زنها کرده است؟ چون اطمینان داشته که مؤمنه‌های آنها می‌پذیرند. خداوند می‌دانسته است که اینها جهت عاطفی دارند. این‌ها وقتی حساب می‌کنند که خدا گفته است، اطاعت می‌کنند. 🆔 @emlaee
🔴 در شب هشتم؛ شب حضرت علی اکبر؛ یادی کنیم از علی‌اکبران جبهه انقلاب؛ از رعنا جوانانی که امیدواریم ثمره این جانبازی و مظلومیتشون در راه انقلاب؛ همنشینی با حضرت علی‌اکبر باشه 🔹تقدیم به روح شهدای فتنه؛ به‌خصوص شهید آرمان علی‌وردی و روح‌الله عجمیان صلوات بفرستید 🆔 @emlaee
⭕️‏"دریای خون در ایران" 🔹"انفجار ۴۳ بمب در ۴۳ نقطه کشور و شهادت هزاران نفر از هم‌وطنان‌ ایرانی!" 🔹امروز ممکن بود چنین خبری مخابره شود اما با هوشیاری دستگاه‌های امنیتی، "اعضای شبکه گسترده تروریستی-صهیونیستی به همراه ۴۳ بمب بازداشت شدند" 🔹برای سربازان گمنام امام عصر عجل الله فرجه الشریف دعا کنیم. 🆔 @emlaee
مسجدآیت‌الله‌املایی/کانون‌فرهنگی–قرآنی‌مسجدقائمیه
‌ «از یاری هم مضایقه کردند کوفیان» #شب_پنجم مردم کوفه، لزوما انسان‌های طماع و حرام‌خور و بی دین نب
‌ «مرگ نزدیک و قیامت نزدیکتر» درمیان فضای غبارآلود کوفه که نتیجه جنگ روانی شدید دشمن بود، در زمانی که برخی از خواص نیز حق و باطل را گم کرده بودند و مردود شده بودند، در زمانی که دشمن هر روز در بلندگوهای تبلیغاتی خود می‌دمید تا برای جنگ با امام یار جمع کند و نگذارد صدای حق به گوش مردم برسد، در چندشب متوالی، در کنار رود فرات، گفت و‌ گوهایی بین امام و عمر سعد شکل گرفت. گفت و گوهایی که در جاهایی، ابن سعد را نیز مردد کرد که از راهی که در حال طی کردن است بازگردد. خولی که شاهد این ماجرا بود، برای چاپلوسی نامه‌ای به ابن زیاد نوشت با این مضمون که عمر سعد با حسین طرح رفاقت دارد و قصد جنگ با وی را ندارد، پس فرماندهی کربلا را به من بسپار تا کار یکسره شود. فردایش نامه‌ای از ابن زیاد به عمر سعد می‌رسد که شنیده‌ام با حسین به گفت و گو نشسته‌ای. یا از او بیعت بگیر یا اگر حاضر به بیعت نشد، آب بر یهودی و نصاری حلال است، اما بر حسین و یارانش حرام است. در همان روزی که نامه بستن آب به کربلا رسید(ششم محرم)، نامه‌ای نیز به خارج از کربلا فرستاده شد. کوتاه‌ترین نامه دوران قیام کربلا، نامه‌ای از سمت امام حسین در جواب محمد حنفیه بود که در تمام تاریخ، جوابی بر خروش شیعه است و غبارهای تاریخ را می‌زداید. امام نوشته بود: «بسم الله الرحمن الرحیم من حسین ابن علی الی محمد ابن علی و من قبله من بنی‌هاشم اما بعد فکان الدنیا لم تکن و کان الآخرة لم تزل والسلام به نام خداوند بخشنده مهربان از حسین ابن علی به محمد ابن علی و دیگر از بنی هاشم اما بعد گویی دنیا هیچوقت نبوده و آخرت همیشه بوده‌است والسلام.» 🆔 @emlaee
مسجدآیت‌الله‌املایی/کانون‌فرهنگی–قرآنی‌مسجدقائمیه
‌ «مرگ نزدیک و قیامت نزدیکتر» #شب_ششم درمیان فضای غبارآلود کوفه که نتیجه جنگ روانی شدید دشمن بود،
‌ «دشمنت کشت ولی نور تو خاموش نگشت» لشکر کفر در روز عاشورا، دست به هر حربه‌ای می‌زد تا صدای امام بلند نشود. در زمان نصیحت و رجز خواندن اصحاب هیاهو می‌کردند، در میان صحبت‌های امام وقفه می‌انداختند و جسارتشان تا هجو هم پیش می‌رفت. در ظهر عاشورا و در زمان اقامه نماز نیز باز رفتار بازدارنده خودشان را تکرار کردند تا همچنان به قول خودشان صدای قیام امام و پیام امام مخابره نشود، اما موفق نبودند. برخلاف آنچه کفر می‌پنداشت که عاشورا تمام شده و گوشی برای شنیدن پیام امام نیست، آرمان عاشورا در شام فریاد زده شد، جایی در مجلس یزید، در مجلسی که برای تمسخر قیام تدارک دیده بودند اما مجلسی برای سرکوب کفر تبدیل گشت. بیگاه نیست که ارزش کار حضرت زینب(س) و امام زین العابدین(ع) و روایت و خطابه آن‌ها را کمتر از مجاهدت شهدای کربلا در روز عاشورا نمی‌دانیم. در میان همهمه و شلوغی‌ها و صداهایی که نمی‌گذارند صدای حق به گوش همه برسد، حماسه‌ها نیاز به روایت دارند. نیاز است تا همه بدانند که ماجرا چه بود و چه اتفاقاتی افتاد. لازم است که برای مظلوم فریاد زده شود تا ظالم بداند که نمی‌تواند روایت ظلمش را کتمان کند. بعد از فریاد، این تکرار پیام بود که خون تازه در رگ‌های شیعه تزریق کرد و تا به امروز زنده مانده است. حماسه کربلا، زینبی میخواست تا فریاد بزند و شیعه‌ای میخواهد که این فریاد را همواره تکرار کند. روایت صحیح و تکرار روایت، از مهمترین عناصری هستند که نمی‌گذارند پیام در شلوغی‌های روزمره گم شود. آرمان کربلا، اکنون صدای شیعه است، صدایی که این روزها می‌شنویم، صدایی که باید فریادش زد، صدایی که باید تکرار شود. 🆔 @emlaee
مسجدآیت‌الله‌املایی/کانون‌فرهنگی–قرآنی‌مسجدقائمیه
‌ «دشمنت کشت ولی نور تو خاموش نگشت» #شب_هفتم لشکر کفر در روز عاشورا، دست به هر حربه‌ای می‌زد تا صد
‌ «قمار ده دیناری» کوفی‌ها قمار کردند. هرکدام برای هدفی به میدان رفتند که در آخر هیچکدام به اهداف خود نرسیدند. امامشان یکطرف بود و هزاران سکه اموی و افزایش صد در صدی حقوق و مزایا یک طرف. آن یکی ملک ری را اینطرف گذاشته بود و امامش را آن‌طرف دیگر. هرکدام به نوعی برای چیزی می‌جنگیدند که فکر می‌کردند ارزشش را دارد. پس از جنگ معلوم شد که به دنبال سراب می‌دویدند. هیچ خبری از سکه‌ها نبود. می‌گفتند بیت المال آنقدر پول ندارد که به شما بدهد. کمتر از ده دینار دستشان را گرفت و بعضی‌هایشان برای رفتن به کربلا حتی مقروض هم شده بودند. پایان ملک ری نیز هم که آشکار است. در آن زمان، شاید تنها چیزی که دلداریشان می‌داد این بود که جرم بعضی از بعضی دیگر کمتر است و با همین مسئله خودشان را راضی می‌کردند که سرشان کلاه نرفته، در صورتی که گناه هرکدام آنقدر زیاد بود که محال بود با توبه و استغفار کم شود. همه آن‌ها به یک اندازه مجرم بودند، با این تفاوت که برخی مجرم‌تر. چیزی که همه آن‌ها به آن رسیده بودند و برخی حتی آن را به زبان می‌اوردند این بود که خسران زیادی کرده بودند. با روشن شدن ماجرا، دیگر آبرویی نداشتند و کربلا برایشان آورده مالی هم نداشت. آن‌ها زندگی‌شان را در قمار انتخابشان از دست داده بودند. انتخابی که در غبارآلودترین روزهای تاریخ انجام شده بود، ولی اگر کمی گوش‌هایشان را تیز می‌کردند، می‌توانستند که صدای حق را بشنوند. آن‌ها خیلی دیر فهمیدند که مسیردرست از کدام طرف است، زمانی که ماه را بر نیزه کرده بودند. حتی دیر فهمیدند که کم و زیاد بودن جرم در این مسیر، کمک خاصی به آن‌ها نمی‌کند، زمانی که همه روایت صحیح عاشورا را فهمیدند. دیر فهمیدند که انتخاب آن‌ها، از تمامشان مجرمانی ساخته که تاریخ از بیان کردنشان کراهت دارد. آن‌ها باختی داده بودند که جبران نمی‌شد. انتخابی که باعث باختشان شده بود، میتوانست سند افتخارشان باشد، ولی سند رسوایی‌شان شده بود. کوفی‌ها باخته بودند. امامشان، راه رستگاریشان، زندگیشان و تاریخشان را به ده درهم باختند. 🆔 @emlaee
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا