انگاشت | مارکت علوم انسانی (نسل زد)
شروع نشست چهل و دوم از سلسله نشستهای تجربیات پژوهشی استادان و صاحب نظران با ارائه جناب آقای دکتر می
امیدوارم از این جلسه استفاده برده باشید. صوت این جلسه در همین کانال تخصصی تجربیات پژوهشی اساتید و... بارگذاری خواهد شد.
#نکته
وضعیت جامعه ایران در مرز بندی های مشخص است. گویی اکنون ما چیزی به اسم قشر خاکستری نداشته بلکه طیف خاکستری داریم. در این متن حقیقت میان شعار زدگی و خشونت دو سوی درگیری گم می شود. هر گروه نیز وارد منطقه امن خود و جدا از دیگری می شود. مثلاً ایتا در اختیار طیف خاصی از باور ها قرار دارد. این طیف هم خوراک کم عمقی می نوشد که البته در این فضا اشباع شده است. حال اگر یک کانال دو روز درباره فلسطین یا هر موضوعی که خواهان دارد صحبت نکند از طرف مخاطبان طرد می شود. همین رفتار در تلگرام نیز نمود دارد. آنجا اگر فضای اجتماعی ورود به مسائل سیاسی کند یا به نحوی حمایت نظام را طرح کند شدید ترین بازخورد ها را می یابد. این دو جا برای صحبت علمی گنجایشی ندارد. جامعه ما البته نه ایتا هست و نه تلگرام. شاید پلتفرم مطلوب جامعه ما گسسته شده و فاقد هویت جمعی مشخص است. همین است که ما در کلنی های جدا بافته زیست می کنیم. امروز کمتر پلتفرمی مثل روبیکا جامعیت کاربر دارد. اگر اوضاع همین باشد ما راهی جز دیالوگ های شخصی مان با خارج نداریم. طبعاً زیان هم می دهیم. همین است که امروز چیزی به اسم قشر خاکستری نداریم.
@enegasht_ir
مقاله📃
مقدمه
این عنوان تلاقی نظر گاه های کلامی، حدیثی و تفسیری است. هر چند جامعیت تحقیق مطلوبیت پیش فرض شده دارد اما نگاه الهیاتی و کلامی در مقوله رفتار خدا انبوه پرسش ها را به خود می گیرند. رفتار الهی امری الوهی است که در خلقت عنوانش ناظر بر تمام شئون زندگی آدمیان است. رفتار خدا انسان را به پذیرش وا می دارد. همینطور تزاحم های عالم که به شر مشهور است نیز سوالاتی در شر عالم، معاد، تفاوت تکوین و تشریع و عدالت خداوند را طرح می کند. تحلیل رفتار خدا به عنوان متعلق امر مجرد (ذات خداوند) اما از دایره حس یا گزارش های کلی خارج است. در این صورت روش تحلیل عقلانی وارد عمل می شود. از این رو تحلیل کلامی اولویت و سازگاری بیشتری از دو حیث دیگر دارد. ما نخست به شناخت اراه الهی و ملاحضات بنیادین خداوند در وجوب ممکنات می پردازیم. سپس سوالات مرسوم پیش گفته را با انطباق بر مسئله فلسطین پاسخ می دهیم.
رفتار الهی
رفتار ترجیح اراده به تحقق و عدم ماهیتی در موضوع است. در این صورت رفتار الهی ترجیح وجودی خدا به وجود و امنتاع یک امر امکانی است. این کار به آفرینش می انجامد.
رفتار الهی در خصوص آفرینش دو مرحله منطقی دارد. مرحله نخست فعلیت یک ممکن است. این جا اولین تصور از علیت مطرح می شود. مرحله بعدی فیض الهی به تداوم این وجوب بالغیر است. از آن جا که خداوند صفت فیض دارد فیّاض علی الاطلاق است. این صفت نیز در کنار سرمدیت ذات قدسی، ما را به قِدَم عالم باور مند می کند. بنابراین خداوند دو تجلی در ممکنات می کند؛ تجلی اول خلقت آن هاست و تجلی دوم تداوم خلایق است.
#رفتار_خدا_در_مسئله_فلسطین (۱)
@enegasht_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
9.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📱 #ریل | لابد بسیج لندن و بسیج پاریس این کار را کردهاند؟
📣 واکنش امروز رهبر انقلاب به حرفهای یک ابلهی که گفته بود جمعیتهای انبوهی که در انگلیس میآیند در خیابان علیه اسرائیل و آمریکا شعار میدهند، کار ایران است
💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گلایه پدر شهید روح الله عجمیان از قوه قضائیه و مسئولین درباره روند پرونده شهید علیوردی:
🔸قوه قضائیه خیلی عادلانه رفتار میکنه، ولایتی از اونور خراب میکنه
🔹شما از ولایتی می ترسید من نمی ترسم
🔸ولایتی قاتل پسر منه دفعه دیگه من رو دعوت نکنید، دیگه خانواده شهدا رو دعوت نکنید
🔹این پدر شهید نیز در آخر برنامه زنده شبکه یک سیما را ترک کردند.
@enegasht_ir
اگر بیم اشراف از اینکه مبادا به یکدیگر آزاری برسانند به خرج عدالت ادامه یابد، قدرت دولتشهر روی به زوال خواهد نهاد.
@enegasht_ir
🎙رهبر انقلاب خطاب به جوانان:
من میگویم شما جوانِ امروز باید از قضایای مختلف تحلیل داشته باشید؛ صِرف احساسات کافی نیست... شما باید از اصل انقلاب اسلامی تحلیل داشته باشید؛ از قضیّهی دفاع مقدّس، جنگ هشتساله، باید تحلیل داشته باشید؛ از قضایای گوناگونی که در دههی ۶۰ اتّفاق افتاد همینجور؛ از واگراییهایی که در دههی ۷۰ اتّفاق افتاد باید تحلیل داشته باشید؛ از حوادث گوناگونی که در دههی ۸۰ و ۹۰ اتّفاق افتاد باید تحلیل داشته باشید؛ یعنی بدانید و تشخیص بدهید که این حادثه چه بود، از کجا شروع شد، چه کسی پشت این حادثه بود، چه چیزی نتیجهی این حادثه شد؛ اینها تحلیل است.
👤سخنرانی رهبری در ۱۴۰۲/۸/۱۰
@enegasht_ir
دعای قنوت أمیر المومنین:
اَللّهُم اِنّا نَشکُو اِلَیکَ فَقدَ نَبِیِّنا و غَیبَةَ اِمامِنا وَ قِلَّةَ عَدَدِنا وکَثرَةَ اَعدائِنا وَ تَظاهُرَ الاَعداءِ عَلَینا و وُقُوعَ الفِتَنِ بِنا، فَفَرِّج ذلِکَ اللّهُمَّ بِعَدلٍ تُظهِرُهُ وَ اِمامِ حَقٍّ نَعرِفُهُ، اِلهَ الحَقِّ. آمینَ رَبَّ العالَمینَ
(مستدرک الوسایل، ج۱، ص۳۱۹)
پ.ن: وصف حال و هوای این روز های ما!
@enegasht_ir
اژه ای پاسخ گو باشد:
برادر شهید عجمیان: دو نفری که اعدام شدند جرم شان محاربه بود؛ ربطی به قتل برادرم نداشت.
سیدحسین عجمیان برادر شهید عجمیان:
🔹مساله این است فردی که با لگد به برادرم ضربه زده و دست چپ برادر مرا شکسته، یک (ضربه) چاقو هم به پهلوی برادرم زده است، در ادامه چند سانت آن را به جگر برادرم فرو کرده و با این ضربه باعث مرگ برادر من شده، اعدام نشده است. چرا؟ در واقع این آقا برادر من را به قتل رسانده است. اما چون پولدار و دکتر است، روابط زیادی دارد و.... کسی با او برخوردی نکرده است.
🔹برخی افراد و جریانات با نفوذ از مقام خود سوءاستفاده کرده و مسیر پرونده را تغییر دادند. در صورتی که این افراد و جریانات اگر به فکر نظام و کشور بودند، باید زور خود را میزدند تا یک نفر از معترضان هم آزاد نشود. در صورتی که برعکس عمل کردهاند.
🔹ما از دستگاه قضایی میخواهیم تا مطابق قانون برخوردهای لازم را صورت دهند. ما نمیخواهیم رفتار غیرقانونی صورت بگیرد؛ فقط میخواهیم این فرد و همسرش مطابق قانون اعدام شوند.
🔹در این پرونده دو نفر آدم بیخانواده را اعدام کردند اما فرد اصل کاری را که دکتر بود، اعدام نکردند...
@enegasht_ir