eitaa logo
انگاشت | مارکت علوم انسانی (نسل زد)
147 دنبال‌کننده
252 عکس
87 ویدیو
11 فایل
جایی از نسل زد برای گفتن از مسائل فرهنگی،نقداجتماعی،علمی،ادبی و خلاصه روایتی از تجربه زندگی! 👤[ایده های یک #دهه_هشتادی]: @Mojshik کست باکس: https://castbox.fm/va/6100095 شنوتو: https://shenoto.com/channel/podcast/Engasht آیدی تلگرام و سروش: engasht_ir@
مشاهده در ایتا
دانلود
مقاله📃 ادامه..... کلان طرح چاره اصلاحات از آنجا که کارکرد الهیات اصلاح تنظیم فرهنگی جهان اجتماعی است این باز تنظیم گری؛ مقولات تحت عمل خود را به صورت افقی می بیند. نتیجه اصلاحات در جامعه اسلامی به صورت موازی در حکمرانی و تربیت اجتماع جامعه مدنی را به ایدئال خود می بَرد‌. اگرچه یادمان نرود که اصلاح حاکمان و شیوه اعمال قدرت سیاسی (دولت) از ملت شروع می شود. چرا که پیش تر در حدیث حسینی هدف قیام امام را در اصلاح امت جدشان دیدیم. این اصلاح نیز در ادامه از ضد و خورد های سیاسی جدا نبود در قسمت سیاسی اش به سرکوب توسط رژیم منتهی شد. از این رو پارادایم اصلاح در صیانت جهان اجتماعی از فساد معنی می دهد. امروز مطابق نظر ورزی در الهیات اصلاح بایستی اقشار خاکستری ایران به خصوص نسل زد و آلفا در بستر جهان اصلاعاتی که اکوسیستم آن هاست فهم شوند. همینطور دولت نیز با مطالعه در حکمرانی اطلاعاتی در صورت متدیک اعمال قدرت اش طراحی گردد. سپس مطابق قانون اساسی این فهم از فرهنگ کنونی با ترجمه حقوقی به قانونگذاری وارد شده تا در هم زیستی شریعت و عرف به فرایند اصلاح بینجامد. تمامی این مراحل با ورود گفتمان اصلاح توسط نخبگان ایده به امر عرفی مطالبه عمومی برای تنظیم گری مردم سالار را به ارمغان می آورد. در این جا فرایند اصلاح در تمام مراحل خود رهبرانش را وکیل مردم می خواند. این یعنی آگاهی به اصلاح و عمل مصلحانه چهارچوبی دموکترالایز دارد. دیالکتیک مصلحان و مردم ربط متافیزیکی واقعیت اصلاح خواهد بود. اصلاح بر خلاف انقلاب، سنتزی تدریجی با اثراتی دیرپا و البته به تناسب دگرگونی های جامعه داینامیک خواهد داشت. نتیجه در آغاز توضیح دادیم که الهیات اصلاح، سامانه کلامی ناظر بر فرهنگ است. این تقدم نیز بخاطر وضعیت اجتماعی اخیر نسبت به دهه های منتهی به انقلاب اسلامی است. هم چنان که در علوم اجتماعی مطالعات فرهنگی و نظریه های فرهنگی جهان متکثر را در رقابت با پارادایم های جامعه شناسی کلاسیک فهم می کند؛ الهیات اصلاح نیز با تمرکز بر فرهنگ-یعنی سنت، هجار، آداب و ارزش های دینی_ ملی نهادینه در بافت ایران اسلامی- به راه حلی مفهومی جهت عبور از شبکه بحران های سیاسی و.... می رسد. همینطور ما ریشه های کلام اجتماعی و خود کنش اصلاح را تبار شناسی کردیم که به شکل گیری تشیع انجامید. این نهال مذهبی چنان قدرتی در بافتار ایرانی پیدا کرد که در نهایت به تصاحب دولت رقم خورد. سپس اصول الهیاتی آن را برشمردیم و نشان دادیم که چگونه این الهیات در کلام کلاسیک شیعه رسمیت می یابد. در آخر نیز طرح کلان چاره برون رفت از فساد از جهان ایرانی را در انداختیم. اینطور که به هر حال جبران تکیدگی تئوریک چهل ساله در جمهوری اسلامی به آگاهی بخشی و عمل مطابق آگاهی در ایده اصلاح بستگی خواهد داشت. این آگاهی بخشی در مطالعات فرهنگ و حکمرانی، اقناع عمومی و تولید قانون مناسب پروژه اصلاح گری را تحقق می بخشد. (۱۲) @enegasht_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️مهم صحبت با مخاطبان: 🔸خبر خوب درباره یه دوره محتوایی تو آینده نزدیک🔹 👤سردبیر @enegasht_ir
قربون خندهاش برم؛)))))) کیا دلشون برا این خنده ها تنگ شده بود😊 @enegasht_ir
می گن طرف خنده خنده کارشو می کنه؛ اینم با همین خنده ها هشت سال بدبختمون کرد!😉
یادداشت 📃 امروز با سیاست جدایی غرب که هدف آن چین است باز این کشور را هدف ژورنال های تخصصی علوم انسانی قرار می گیرد. نکته مهم در این رابطه خود تحقیری برخی عناصر و صاحب نظران در توجه دادن به عقب ماندگی از چین و روابط استعمار زده ایران با این استعمار گر نوزاد است. حتی برخی به پیامد های جنگ دو ابرقدرت و حذف ایران از معادلات منطقه‌ای با قدرت های جهانی اشاره داده اند. نتیجه گیری ایشان نیز اشکال در جنس روابط ایران_ آمریکا است که چین توانسته با ایجاد موازنه نرم و نه شعار های استکبار ستیزی در طی چند دهه به این شکل از توسعه برسد. مشکل اصلی تمام نظرات اخیر عدم تاریخی نگری در تحلیل است. ایران و چین از لحاظ سیاسی و مهم تر نظامی اصلا قابل مقایسه نیستند. نکته اصلی در جنس روابط سخت دو طرف با هم است. خلاصه آنکه ایران بخاطر استقلال از شرق و غرب فرم مردم سالاری اش در اشکال حقوقی، نظامی و صنعتی و بخش کمی اقتصادی الگو های توسعه اش را به طور بومی طراحی کرد. از این رو ایران جدا از اقتصاد جهانی با وجود تحریم ها ثبات اقتصادی به نسبت به داخل بازگرداند. چین اما پایه های سیاسی_اقتصادی اش را کمونیستی_ مائوئیستی چید و پس از مائو در طی چند دهه با فرم کمونیستی، اقتصاد خود را نولیبرالی گرداند. از این رو این چرخش ناگهانی طبقه متوسط چین را تحت فشار قرار داد. از جمله معضلات چین در آینده کپیتال شدن خود حزب و طبقه حاکم آن مقابل قشر متوسط است که با ضعیف کردن طبقه متوسط؛ گسل طبقاتی شدید، مشروعیت کمونیسم چینی ها را بر باد می دهد. نکته دیگر در خصوص قدرت نظامی چین و ایران است. ایران در کمتر از چهل سال دو جنگ مستقیم (تحمیلی و داعش) را پیروز شده. در چند جنگ نیابتی مانند لبنان و یمن رژیم صهیونیستی و متحدان آمریکا را منزوی و با بسیج کشور های محور مقاومت پیروزی خود را به قدرت منطقه‌ای تبدیل کرده است. همچنین با دولت های آمریکایی و اروپایی زد و خورد نظامی مانند حمله موشکی به عین الاسد داشته که آمریکا و متحدانش توان پاسخ نداشتند. اکنون نیز دخالت تجارت نظامی ایران معادلات جنگ های اروپایی را تحت تأثیر خود قرار داده است. اما چین در طی بیش از صد سال اخیر در هیچ جنگی از تریاک تا ژاپن پیروز نشده و در این مدت امنیت خود را به بریتانیا و سپس شوروی وابسته بوده. امروز نیز تأمین نظامی چین در تکنولوژی و پشتیبانی وابسته به روسیه است. تمام این این‌ها خبر از بی تجربگی ژنرال های متعصب دولت کمونیست می دهد. بنابراین ایران و چین با دو تاریخ مختلف و موازنه مقابل غرب هیچ وضعیت برابری ندارند. این اگرچه در بازرگانی و GDP شاخص بالاتری دارد اما این شاخص همه چیز نیست. وابستگی و انفعال چین به شرق و غرب در سابقه تاریخی اش بر خلاف ایران آن را بی نیاز از روابط چند جانبه با ایران و روسیه نکرده تحدیدی برای ایران محسوب نمی شود. @enegasht_ir
رئیسی: قدرت‌های کهنه درحال افولند، آن‌ها گذشته‌اند و ما آینده‌ایم.
در قرن های نخستین اسلام و در زمان ائمه....شیعه بودن یک شرط اساسی و حتمی داشت. 🔸آن عبارت بود از: پیوستگی فکری و عملی با امام و شرکت در فعالیتی که به ابتکار و رهبری امام در جهت بازیافتن حق غصب شده و تشکیل نظام علوی و اسلامی در سطوح مختلف فکری، سیاسی و احیانا نظامی انجام می گرفت. ♦️این... در فرهنگ شیعه ولایت مامیده می شود. (انسان ۲۵۰ ساله حلقه سوم) @enegasht_ir
📰 درگیری یک شرکت کننده در مسابقات بدنسازی با داوران به آسیب دیدن عکس دو شهید منجر شد. 🔹برای پوشش خبر کل واقعه بایستی بر اساس رأی کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی بر اساس شهادت حاضران و فیلم صحنه مشاجره باشد. 🔸اگر این کار عمدی بود شرکت کننده مذکور اقدام علیه ارزش های ایران اسلامی کرده و بایستی برخورد مناسب ببیند 🔹در این میان یک کانال ارزشی به طور یکجانبه پا را فرا تر از طرح دعوا گذاشته و این رشته، ورزشکاران و تربیت بدنی استان را زیر سوال می برد. 🔸در خصوص کرامت شهیدان که حرفی نیست. اما دفاع از ارزش ها نباید با حماقت و تند روی ضایع شود. 🔹چاره کار در این لحظه اقدام قانونی از فدراسیون به عنوان مطالبه است. تند روی این دست طیف های ارزشی آن روی سکه مذهبی های صورتی است. 🔸بدنسازی یکی از ورزش های پر افتخار در عرصه جهانی برای ایران است. ورزشی توأم با روحیه همیاری و نمادی از توسعه فردی است. درست نیست که رفتار یک ورزشکار به پای تمام پیشکسوتان و قهرمانان این رشته قلمداد شود. @enegasht_ir
شرکت کننده مذکور به محرومیت دو ساله از مسابقات محکوم شد.
تو از تنهایی مردی که می خندد خبر داری؟ دلش میگیرد اما از غمش هرگز نکرد آهی 👤قاضی
❗️یکی از نظرات آینده پژوهانه در علوم انسانی آینده طرح ریزی فمینیستی در باز تنظیم جهان است. این روند زنانگی جهان نام دارد. آن جا که نهاد های علم، دین، دولت، خانواده و... در مسئله مندی زنانه پیش می رود. چیزی که به مرگ دو مفهوم انقلاب و اصلاحات می انجامد! @enegasht_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
موضع نظریه الهیات اصلاح در برابر روند فمینیستی جهانی شدن: 🔹روند زنانه معادل دقیقی برای فمینیسم نیست اما از کاربست آن ناچاریم. 🔸زنانگی و مردانگی رویکرد های افراطی اند و اصالت ندارند. 🔹ترجیحی در زنانگی و یا مردانگی نیست. اساسا در کشف و دانش وری جنسیت گرایی فاقد اعتبار است. @enegasht_ir
در ضمن بهتر است از معادل‌های درون گرایی و برونگرایی یا همگرایی و واگرایی در جایگزینی جنسیت زدگی در تحلیل های آینده پژوهانه و علوم اجتماعی استفاده کنیم. زنانگی و مردانگی می تواند تکنیکی در فرایند بهینه سازی جامعه و نهاد های مولود آن بکار رود.
آیا بعد از دوازده ساعت کلاس در روز می توان کار دیگری هم انجام داد؟
باشگاه هم می شود رفت (:
بسیار خواهان نقد علمی این ویراست بودم اما از خیر آن گذشتم. پس همین چند نکته را می گویم و خلاص: نباید فراموش کنیم که مکمل حمله خوب دشمنان دفاع بد دوستان است. تمدن غرب مانند هر تمدنی توانمندی و کاستی هایی دارد که باید آن ها را درست شناخت و فعالانه دست به گزینش آن نمود ها برای بومی سازی زد. هر تمدنی نیز فراز و فرود دارد و غرب هم جدا از این فرجام نیست. کاستن غرب به الحاد چند زیست شناس و ریاضی دان، استعمار بریتانیا و فرانسه و پرتغال از آفریقا و هند، جنگ جهانی و چند مولفه دیگر که میوه سیاست زدگی عوامانه در برخی رسانه ای های داخلی است؛ ما را دچار خطای محاسباتی در برابر غرب می کند. اگر غرب را درست نشناسید نسخه جایگزینی هم ندارید چون نمی دانید طرف مقابل چه اولویت هایی دارد که برایش بدیل ارائه کنید. اگر غرب را دشمن می دانید شناخت غرب را از کتاب هایش شروع کنید. اگر هم می خواهید غرب را بشناسید از کتاب هایش شروع کنید. @enegasht_ir
❓طبق الهیات اصلاح انتقاد منتقدین با اصلاحات چگونه تعریف می شود؟
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
نسبت انتقاد با اصلاح گری در الهیات اصلاح: 🔹منتقد کسی هست که کاستی های وضع موجود را بیان کرده و رفع آن کاستی ها گوشزد می‌کند. 🔸منتقد لزوما وارد کنش‌گری نمی شود. مصلِح منتقدی هست که در بستر فرهنگ دست به عمل می زند. 🔹مصلِح به عنوان منتقد در نسبت فرد و ساختار، باید ساختار فرهنگی جامعه را بفهمد و مطابق آن نقد کند. 🔸اگر نقد بدون در نظرگرفتن ساختار باشد ممکن است جهان اجتماعی را دستخوش بحران و حتی دگرگونی کند. این یعنی اصلاح به ضد خود یعنی فساد بدل می شود. @enegasht_ir
سردار قاآنی را بهتر بشناسیم ؛‏ایشان دارای: 🔹مدرک دکترای هسته ای 🔸مدرک خلبانی هواپیمای جنگنده از روسیه 🔹مسلط به سه زبان 🔸در آمریکا معروف به مغز متفکر نیروی قدس 🔹در اسرائیل معروف به مرد شامی 🔸در ارتش ناتو معروف به مرد سایه و در ایران گمنام.... @enegasht_ir
❗️من مذهبی جمع غیر مذهیبا و غیر مذهبی جمع مذهبیام! @enegasht_ir