✨امام زمان ارواحنافداه که نمیفرمایند زندگی خود را تعطیل کن، بگذار و در بیابانها دنبال من بیا.
که اگر انسان برود و جان بدهد، به جا، جان داده است. که مرد آن نیستیم، اهل آن نیستیم.
میفرمایند زندگی خود را بکن، من کاری به زندگی شما ندارم، من آمدهام که زندگی بهشتی را به شما بدهم؛
اما تمرین بندگی کن.
روی خواستههای نفس خود پا بگذار. به شیطان توجه نکن، شما را از بین میبرد. به یاد من باش، برای من حرکت کن. زندگی خود را تنظیم کن که مرا یاری کنی. عمل خود را عمل امام زمان قرار بده. دنبال عمل صالح باش.
🔸استاد اخلاق حاج آقا زعفری زاده حفظه الله تعالی
17.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📚آیا واقعاً اعتقاد به امامزمان(علیهالسلام) در زندگیماناست..!?
🎙شیخ مجتبی اسکندری
❌بسیار عالی لطفا حتما ببینید و نشر دهید
یاد خدا ۷۳.mp3
11.27M
مجموعه #یاد_خدا ۷۳
#استاد_شجاعی
#حجهالاسلام_قرائتی | #استاد_عالی
√ قرآن «هدف از وجوب نماز» و «شرایط نماز مقبول» را فقط در یک کلمه توضیح میدهد!
(این پادکست را بادقت گوش کنید.)
@ostad_shojae | montazer.ir
نماز ۱۹_1.mp3
19.87M
#نماز📿
▫️#قسمت_نوزدهم)
▫️ذکر های نماز
✍الله اکبر یعنی خدابزرگتر از آنست که به وصف بیاید.
#استاد_حاجیه_خانم_رستمی_فر
#اللهم_عجـل_لولیـڪ_الفـرج
#مهدےجان❤️
قیامتی است آمدنت
که عمری است با خیالش
هزار بار آمدنت را تجربه کردم
کاش یادم بماند،
دیدارت،
دلِ سپید می خواهد
کاش یادم بماند،
برای آمدنت توشه ای بردارم
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــــ
✨شبت بخیر شادے بخش زندگیم✨
⚘﷽⚘
⚘الســـــــــــــلام علیکــــــــ یامـولانا یا صـاحب الزمـان (عج)⚘
سلام حضرت دلبر
سلام قرص قمر
سلام اے دردانهے زهرا(س)
زمین که لطف ندارد از آسمان چه خبر؟
از خدا که پنهان نیست از شما چه پنهان اینجا آلودگے دلهایمان از حد هشدار فراتر رفته نفسهایمان به شماره افتاده
سالهاست زندگیمان تعطیل رسمے است
هواے باریدن ندارےمولاجان؟
گِرهے کور ظهورت منم قبول
اما خدا را چه دیدے شاید قرار است حُرّ تو باشم.
گذر ثانیه هاے نیامدنت سخت است همچو حال عباس حین خالے شدن مَشکَش
همه عمر پاییزِ نبودنت است که دانه دانه زمستان میشود موهایے که براے آمدنت شانه زده ام بیا و براے همیشه بهارے کن.
بیا و دلهاے مُردهیمان را که به شال سبزت گره زده ایم با دم مسیحایے خودت زنده کن.
در افق آرزوهایم
تنها ♡أللَّھُمَ ؏َـجِّلْ لِوَلیِڪْ ألْفَرَج♡رامےبینم.
قسمت شانزدهم :
ارتباط وفای به عهد غدیر با ظهور
بی وفائی ادامه یافت!
میدانیم که پیامبر اکرم ، صلی الله علیه و آله، در اوایل خطبه ی غدیر با طرح این سوال مهم :
چه کسی بر شما اولی بالتصرف است (معنای آیه ۶ سوره ی احزاب) از همگان به اولویت خدا و پیامبر در انتخاب جانشین خود اقرار گرفتند.( همان که بعد از ایشان به چالش کشیده شد)
نیز میدانیم عموم حاضرین در غدیر علیرغم اقرار بر اولویت خدا و پیامبر در تعیین جانشین و دادن بیعت بر امامت و حاکمیت ائمه پس از ایشان بر وفای به بیعتشان نماندند؛ یعنی هم هنگام تشکیل سقیفه و هم بعدا درطول حاکمیت هر خلیفه ای کاری که لازم بود برای عملی کردن بیعت غدیر انجام دهند؛ انجام ندادند (حاکم نشدن ائمه برایشان آنچنان مهم نبود که عملا دست به حرکتی مطابق بیعتی که بر عهده شان بود بزنند)
می دانیم که تذکرات مکرّر امیرالمومنین و فاطمه زهرا علیهما السلام به مهاجرین و انصار مبنی بر عمل به بیعت غدیر هم موثر نیفتاد با اینکه پیامبر در غدیر از آنها ؛ هم اقرار زبانی و هم بیعت عملی بر جانشینی امیرالمومنین گرفته بودند و بر وفای بر این بیعت با تکیه بر آیه ۱۰ سوره فتح تعهد گرفته بودند.
عهد و بیعت غدیر تعیین تکلیف مردم بود که پس از پیامبر بدنبال امامت ائمه باشند یعنی آنها را در همان جایگاه حکومت بر جامعه که پیامبر داشتند بپذیرند که متاسفانه درباره ی هیچیک از ائمه عملی نکردند.
بی وفائی به عهد غدیر که از بعد از شهادت پیغمبر شروع شده بود در زمان زندگی هریک از ائمه ادامه یافت (فی الهادین بعدالهادین)
و سرنوشت بشر همین شد که می بینید.
👈اکنون ما در وفای به این عهد در مناسبت های مذهبی و بخصوص در عید غدیر، پیاده روی ظهورخواهی را بعنوان تجدید عهد با امام زمانمان برگزار می کنیم تا بگوییم ما در یاری امام زمانمان وفاداریم و ظهور ان حضرت را تنها برای رسیدن ایشان به حقی که پیامبر صلی الله علیه و اله در غدیر اعلام کردند درخواست می کنیم و این از مقدس ترین شعائر الهی است.
ادامه دارد....
🔻🔹🔻🔹🔻🔹🔻🔹
قسمت هفدهم :
ارتباط وفای به عهد غدیر با یاری امام زمان عجل الله و استغاثه ظهورخواهی
تکرار قابل تامل آیه ای از قرآن
پیغمبر اکرم ؛ صلی الله علیه و آله هنگام ایراد خطبه ی غدیر برای استحکام سخنانشان بطور مکرر از آیات قرآن استفاده کردند ؛ آیاتی از کلام وحی را پشتیبان مطالب کلیدی سخنانشان قرار دادند ؛ یعنی عمده ی مطالبشان را به اتکاء قرآن بیان کردند؛ به تعبیر دیگر برای اثبات عموم مطالبشان از قرآن خرج کردند دلیل و شاهد آوردند؛ ایشان در طول خطبه؛ هم سوره ها ی کامل (حمد و عصر) را بعنوان دلیل فرمایشاتشان قرائت کردند و هم آیات متعددی از سوره های مختلف قرائت فرمودند و جز در دو مورد زیر از آیات تکراری استفاده نفرمودند :
۱- جهت توجیه توقف شان در جحفه و ایراد خطبه که جبرئیل دستورش را از طرف خدا آورده بود آیه تبلیغ را در دو جای خطبه قرائت فرمودند
۲ - وقتی لزوم بیعت و وفای به آن را نسبت به ائمه دوازده گانه بیان می فرمودند آیه ۱۰ سوره ی فتح را دوبار تکرار فرمودند ؛ یکبار وقتی لزوم بیعت و وفای به آن را نسبت به امیرالمومنین می فرمودند و یکبار وقتی لزوم بیعت و وفای به آن را نسبت به همه ائمه می فرمودند.
(آیه ۱۰ سوره فتح :
إِنَّ الَّذِينَ يُبَايِعُونَكَ إِنَّمَا يُبَايِعُونَ اللَّهَ يَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَيْدِيهِمْ فَمَن نَّكَثَ فَإِنَّمَا يَنكُثُ عَلَىٰ نَفْسِهِ وَمَنْ أَوْفَىٰ بِمَا عَاهَدَ عَلَيْهُ اللَّهَ فَسَيُؤْتِيهِ أَجْرًا عَظِيمًا
ﺑﻪ ﻳﻘﻴﻦ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺗﻮ ﺑﻴﻌﺖ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ ، ﺟﺰ ﺍﻳﻦ ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺧﺪﺍ ﺑﻴﻌﺖ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ ; ﻗﺪﺭﺕ ﺧﺪﺍ ﺑﺎﻟﺎﺗﺮ ﺍﺯ ﻫﻤﻪ ﻗﺪﺭﺗﻬﺎﺳﺖ . ﭘﺲ ﻛﺴﻲ ﻛﻪ بیعت شکنی میکند ﻓﻘﻂ ﺑﻪ ﺯﻳﺎﻥ ﺧﻮﺩ بیعت را ﻣﻰ ﺷﻜﻨﺪ ، ﻭ ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﺑﻪ بیعتی که ﺑﺎ ﺧﺪﺍ ﺑﺴﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﻭﻓﺎ ﻛﻨﺪ ، ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺯﻭﺩﻱ ﭘﺎﺩﺍﺷﻲ ﺑﺰﺭﮒ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻣﻰ ﺩﻫﺪ.)
نیاز به اثبات نیست که چنانچه مسلمانان به بیعت غدیر وفادار بودند تمامی ائمه در جایگاهی که در غدیر برایشان تعیین شده بود قرار می گرفتند و نکته ی مهم در تکرار قرائت این آیه فهماندن لزوم وفای به عهد غدیر برای تک تک ائمه است ( نه تنها لازم بود بعد از پیامبر مسلمانان در مورد امیرالمومنین به عهد و بیعت غدیر وفا کنند بلکه مردمِ هر دوره لازم بود بر وفای بر عهد غدیر نسبت به یک یک ائمه بایستند و بی وفائی نکنند.)
وفای به عهد غدیر نسبت به هریک از ائمه و در این زمان نسبت به امام عصرارواحنافداه لازم و واجب است.
و در این زمان استغاثه از مهمترین کارهای عملی وفای به عهد با امام حاضر است زیرا با این حرکت ما در عمل و شفاف و علنی اعلام می کنیم که درخواست ظهور ان حضرت را داریم و در یاری ایشان اماده ایم. هیچ چیز به اندازه پیاده روی ظهورخواهی و استغاثه نمی تواند بیانگر این حقیقت باشد.
لذا در روز غدیر که از خاص ترین ایام سال است در اعلام وفای به عهد خود با امام زمانمان و تجدید بیعت با ان حضرت کاروان استغاثه برگزار کرده و ظهور ان حضرت را از خداوند مطالبه می کنیم.
یک وجه این حرکت این است که اعلام کنیم : خداوندا ما به عهدی که در غدیر با پیامبر خاتم و امیرالمومنین علیهمالسلام در رابطه با یاری امام زمان خود بستیم وفا کردیم و اعلام می کنیم که اماده یاری امام حاضر خود هستیم.
این بحث ادامه دارد
28.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌻 دوست داری رفیق #امام_رضا(علیهالسلام)بشی...؟؟؟
📲 بفرست برای همه امام رضایی ها 📲
#چهارشنبه_های_امام_رضایی
#امام_رضا
#دهه_کرامت
#اللهم_عجـل_لولیـڪ_الفـرج
@ashgjanam_amamzamanam
💠💌💠💌💠💌💠💌💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 آقا کبریت داری؟
🔵 از خدا ،امام زمان علیه السلام را بخواهیم
#استاد_پناهیان
#مهدویت
⚘﷽⚘
گفتم: دلم گرفته و ابرهے اندوهش سیل آسا مےبارد.
آیا نمیخواهے با آمدنت پایان خوشے بر دلتنگیم باشے؟
گفتے بگو:♡الّلهُــــــمَّ عَجِّــــــلْ لِوَلِیِّکَــــــ الْفَـــــــــرَجْ♡
گفتم: روز آمدنت نبودم روز رفتنت هم نبودم
اماحالا با التماس ازتومیخواهم که روزظهورت باشم؟
گفتے بگو: ♡الّلهُــــــمَّ عَجِّــــــلْ لِوَلِیِّکَــــــ الْفَـــــــــرَجْ♡
گفتم: تو که گفتے با غم شیعیانت دلتنگ میشوے
اما من سوختم و از تو خبرے نشد؟
گفتے: بگو: ♡ الّلهُــــــمَّ عَجِّــــــلْ لِوَلِیِّکَــــــ الْفَـــــــــرَجْ♡
گفتم: چه روزها و چه شبها این دعا را
زمزمه کرده ام اما تو نیامدے
گفتے : صداےتپش هاےقلبت را بشنو
اگر از جان برایت عزیزترم با هر صداے تپش قلبت باید
زمزمه کنے: ♡الّلهُــــــمَّ عَجِّــــــلْ لِوَلِیِّکَــــــ الْفَـــــــــرَجْ♡
در افق آرزوهایم
تنها ♡أللَّھُمَ ؏َـجِّلْ لِوَلیِڪْ ألْفَرَج♡ را میبینم...
قسمت هجدهم:
ارتباط وفای به عهد غدیر با استغاثه ظهورخواهی
عهد غدیر بر عهده ی ما هم هست!!!
عهد غدیر یعنی بیعتی که پیامبر در روز غدیر برای حکومت هریک از ائمه از حاضرین گرفتند و بنا به دلایل عقلی و نقلی که بیان می کنیم بر عهده ی هر معتقدی به غدیر میباشد:
۱- پیامبر بصراحت آنچه در غدیر فرمودند را بر حاضر و غائب؛ شاهد و آنکه شاهد نیست؛ متولد شده و متولد نشده؛ تا قیامت حجت قرار دادند!
(وقد بلّغتُ مااُمِرتُ بِتَبلیغِه حُجَهً علی کل حاضرِِ و غائبِِ و علی کل احدِِ مِمّن شهِد او لَم یشهد وُلِد اَولم یُولَد)
۲ - پیامبر مسئولیت رسانه شدن را به حاضران که به غائبان و پدران به فرزندان برسانند محول نمودند.
(فَلیُبَلّغِ الحاضرُالغائبَ وَ الوالدُ الولدَ الی یوم القیامه)
۳ - هیچ کدام از ما نبودنمان در محلی که در صدر اسلام وجوب نماز و روزه و..... بر پیامبر نازلشد را بهانه ی عدم انجام آن فرائص قرار نمی دهیم؛ یعنی لازم نیست برای پذیرش عهد و بیعت غدیر
روز ۱۸ ذیحجه سال دهم در غدیر حاضر میبودیم و تعهد می دادیم تا اکنون آن بیعت را بر عُهده ی خود احساس کنیم.
۴ - عهد و بیعت غدیر از نظر معصومین علیهم السلام یک پیش فرض است؛ لذا در دعای عهد یاد داده اند بگوئیم : اِنّی اُجَدِّدُ = من عهدم را تجدید می کنم نه اینکه الان عهد می بندم؛ عهد را که بسته ام؛ همین که شیعه ام این عهد بر عهده ام آمده است همانطور که نماز و دیگر واجبات بر عهده ام میباشد.
چنانچه بخواهیم به بیعتی که بر عُهده داریم عمل کنیم باید امامِ زمان را (ظهورخواهی) برای همان بخواهیم که در غدیر تعیین شد(حقی از طرف خدا برای امام)
یعنی استغاثه ظهورخواهی داشته باشیم با این نیت که امام زمان ارواحنافداه به حق حاکمیت جهانی خویش برسد و از زندان غیبت نجات پیدا کند؛ نه برای خلاصی خودمان از مصائب و مشکلات....
ادامه دارد
قسمت نوزدهم:
ارتباط وفای به عهد در غدیر (عهد با امام) با موضوع ظهورخواهی
پیغمبر با توجه به غصب خلافت و عواقبش ( غیبت امام زمان) وفای به عهد غدیر را از ما خواستند.
در اینکه "علم ما کان و ما یکون الی انقضای خلق" در اختیار پیغمبر اکرم؛ صلی الله علیه و آله هست شکی نداریم ؛ جزو اعتقاد ما شیعیانست؛ یعنی می دانستند که مسلمانان بعد از ایشان به عهد غدیر وفا نخواهند کرد؛ در فرازی از خطبه ی غدیر بصراحت فرمودند :
سَیَجعلُونَ الامامهَ بعدی مُلکاً وَ اغتِصاباً = موضوع امامت امت و جانشینی را بعد از من عده ای غاصبانه بصورت پادشاهی قرار خواهند داد.
در فرازهای دیگری چیره شدن و گسترش جهانی اسلام را به امام مهدی صلوات الله علیه نسبت دادند:
الا انه الظاهر علی الدین= بدانید که او( امام مهدی) اسلام را بر همه ی ادیان چیره خواهد کرد
در حالیکه خداوند در قرآن این موضوع را جزو دلایل بعثت پیامبراکرم صلی الله علیه و آله ذکر کرده بود :
هوالذی ارسل رسوله بالهدی و دین الحق لیظهره علی الدین کله....
منظور اینست که پیامبر ضمن اعلام غصب خلافت و خبر از وقوع غیبت که از عواقب آن بود وفای به عهد غدیر را از همگان در همه ی دوره و زمانها خواستند؛ معنایش اینست :
همان وظیفه ای که مسلمانان برای قرار گرفتن هریک از ائمه ی قبلی؛ وقتی از جایگاه شان دفع شدند؛ داشتند (وفای به عهد غدیر) ؛ ما هم همان وظیفه را نسبت به امام زمان علیه السلام داریم.
محور ظهورخواهی باید وفای به عهد غدیر (عهد امام) باشد.
یعنی اگر ما بخواهیم به عهدی که با امام زمانمان بستیم وفا کنیم ( که در غیر اینصورت شیعه نیستیم ) باید استغاثه و دعا برای ظهور به این نیت داشته باشیم که امام زمانمان از زندان غیبت رهایی پیدا کنند و به حق خود که حاکمیت بر جهان است دست یابند
پس تا ان زمان دعا و استغاثه ادامه دارد.
ادامه دارد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 این جمله یه حقّهبازی مقدسه :
« #امام_رضا علیهالسلام منو نمیطلبه» !
#استاد_شجاعی
#اللهم_عجـل_لولیـڪ_الفـرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✉️علّت عدم ارتباط قلبی ما با امام
و شل شدن ما در مسیر یاریش:
❌عدم باور ماست!
🎙#استاد_شجاعی
#نَشـــــــر=صَــــدَقِہ جاریِہ
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
أین صاحِبُــنا؟!