eitaa logo
پای ولی می مانیم
84 دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
5.4هزار ویدیو
12 فایل
به نام خدا باسلام واحترام،به فعالیت خود ادامه خواهیم داد با هدف ولایتمداری، جهاد تبیین و بصیرت افزایی https://eitaa.com/enghelab_basirat
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم و افوض امری الی الله ان الله بصیر بالعباد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از طاهری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌴🌴🌴 إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا فَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ 🍁🍁🍁 بی‌تردید كسانی كه گفتند: پروردگار ما الله است، سپس [در میدان عمل بر این حقیقت‌] استقامت ورزیدند، نه بیمی بر آنان است و نه اندوهگین می‌شوند. (۱۳) 🌲🌲🌲 احقاف - 13 قرآن مبین 🥀🥀🥀
🎇🎇🎇🎇🌿💐🌿🎇🎇🎇🎇 آن كه جان را با طمع ورزى بپوشاند خود را پست كرده، و آن كه راز سختى هاى خود را آشكار سازد خود را خوار كرده، و آن كه زبان را بر خود حاكم كند خود را بى ارزش كرده است. 📒 نهج البلاغه، حکمت2
🎇🎇🎇🎇🌿💐🌿🎇🎇🎇🎇 آنکه جان را با طمع ورزی بپوشاند خود را پست کرده و آن که راز سختی های خود را آشکار سازد خود را خوار کرده،و آن که زبان را برخود حاکم کند خود را بی ارزش کرده است. 🌺 شرح حکمت دوم ۴ بخش دارد که ابتدا به شرح قسمت اول حکمت طمع و عوامل خفت و ذلت پرداخته شده است .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎇🎇🎇🎇🌿💐🌿🎇🎇🎇🎇 2. بردگی که بالاترین مصداق خفت و ذلت است: در حکمت 180 میفرمایند: (طمع ورزی بردگی همیشگی است.) 3. آفت تفکر و بی اثر کردن عقلانیت :درحکمت 219 میفرمایند :( قربانگاه اندیشه ها زیربرق طمع ورزی ها
🎇🎇🎇🎇🌿💐🌿🎇🎇🎇🎇 شش اثر برای طمع ورزی در نهج البلاغه بیان شده است: 1. خواری و ذلت: 1.1 در حکمت 2 1.2 درحمکت226 که فرمودند: ( طمع کار همواره زبون و خوار است.) 1.3 درانتهای بند 4 خطبه 160 که امیرالمومنین در مورد حضرت عیسی (ع) فرمودند:(آز و طمعی نداشت تا او را خوار و ذلیل نماید.)
🎇🎇🎇🎇💐🌿💐🎇🎇🎇🎇 شرح (۱) امیر المومنین سه عامل از عوامل خفت و ذلت در نهج البلاغه را بیان فرمودند. اول طمع: تفاوت طمع با حرص در این است که طمع کار به آنچه که از مال و قدرت و احترام و شهرت متعلق به دیگران است چشم دوخته است اما حریص دوست دارد مال و مقام بیشتری داشته باشه ، چه در دست دیگران باشه چه نباشد.