#مهدویت_در_قرآن
🔴 بعضی آیات مهدویت جزء دوازدهم
1️⃣ هود: 8و80 👈🏻 اصحاب خاص امام زمان علیه السلام
2️⃣ هود: 86 👈🏻 بقیةالله، آخرین ذخیره الهی
اللهم عجل لولیک الفرج 💚
10.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 تفسیر آیات مهدوی (۱۲)
🌕 سوره آل عمران آیه ۲۰۰
♦️موضوع:وظایف منتظران
🔵 ویژه ماه مبارک رمضان
🎙 #استاد_اباذری
#رمضان_مهدوی
#تفسیر_آیات_مهدوی
اللهم_عجل_لولیک_الفرج 💚
🔴 ویژگیها وخصوصیات امام زمان(عج)
🔵 قسمت 2⃣1⃣
۱۱۱-کسی که ولایت آن حضرت را داشته باشد خوشبخت است.
۱۱۲-هر کس با آن حضرت دشمنی کند هلاک میشود.
۱۱۳-هر کس آن حضرت را انکار کند زیانکار است.
۱۱۴- هر کس که از آن حضرت جدا شود گمراه میشود.
۱۱۵-کسی که به آن حضرت تمسک نماید رستگار است.
۱۱۶-کسی که به آن حضرت پناه ببرد ایمن است.
۱۱۷-کسی که آن حضرت را تصدیق کند سالم خواهد ماند.
۱۱۸-کسی که به وسیلهی آن حضرت طلب عصمت کند هدایت شده است.
۱۱۹-کسی که از آن حضرت پیروی کند بهشت جایگاه اوست.
۱۲۰-کسی که با آن حضرت مخالفت نماید آتش جایگاه او خواهد بود.
#ویژگیها_و_خصوصیات_امام_زمان
#رمضان_مهدوی
اللهم عجل لولیک الفرج 💚
16.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
😍به به عجب کارقشنگی برای امام حسن خوندند😍
💚آقای مهربون،عزیزم حــســن💚
✨کیف کنید✨
#ولادت_امام_حسن برتمام شیعیان مبارکباد ❤️
#امام_زمان
#ماه_رمضان
┄┄┅┅┅❅◇❅┅┅┅┄┄
مداحی آنلاین - نماهنگ آقای مهربون - نجم الثاقب.mp3
3.65M
صوتی آقای مهربان امام حسن
فوق العاده زیباست ❤️
49.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دوستان عزیز .این شاعرخودرااینگونه معرفی میکند.....من یک چوپان ولک هستم.درشعرخوداشاره ای به رهبرمعظم وسردارسلیمانی نیزمیکند.جالب وزیباست شعرش ببینید
تحلیل مهم دوستان لطفابخونید 👇👇
🔴توسل به ریسمان بیحجابی برای یک مشت رای حرام/ وقتی آقای نماینده تفاوت مجلس شورای اسلامی با پارلمان سکولار را نمیداند
♦️مسئله «پوشش» و «عفاف و حجاب» همچنان یکی از مهمترین مسائل عرصه عمومی جامعه است. با اباحهگریها و کشف حجابهای عدهای اندک، که بعضا سربازان جریان شورشی «زن، زندگی، آزادی» هستند، درخواست مهم مردمِ مومن ایران از مسئولان چارهاندیشی برای این مسئله مهم و شرعی است. در این میان اما «مسئله حجاب» برای برخی جریانها و گروههای سیاسی نیز دستآویزی برای نشان دادن خود و کسب رای در انتخاباتهای پیش رو شده است.
♦️مجتبی توانگر، نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم، اخیرا نامهای بیادبانه و پر از نسبتهای توهینآمیز به حجت الاسلام کاظم صدیقی نوشته است. این نامه در واکنش به اظهارات رییس «ستاد امر به معروف و نهی از منکر» مبنی بر این که «مجلس، جلوی طرح عفاف و حجاب را گرفته است» نوشته شده است. در بخشی از این نامه نیز توانگر به دفاع از رویکرد منفعلانه قالیباف در «مسئله حجاب» و حمله به مرتضی آقاطهرانی، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس، پرداخته است.
♦️توانگر در بخشی از نامه خود به رئیس ستاد امر به معروف، با سواستفاده از بیانات رهبر معظم انقلاب نوشته است: «مشی و سیاستگذاری در این زمینه نباید ذرهای از آنچه رهبر معظم انقلاب درباره عفاف و حجاب فرمودهاند، تفاوت کند. ایشان صراحتا «ضعیف الحجابها» را نه مخالف دین نه انقلاب ندانستهاند و حتی گفته بودند که به برخی از آنها غبطه میخورند».
♦️البته که هیچکس ضعیف الحجابها را مخالف دین و انقلاب نمیداند اما آیا این نماینده مجلس سخنان رهبری را به عنوان فصل الخطاب قبول دارد که فرمودند: «مسئلهی حجاب محدودیّتِ شرعی و قانونی است؛ آنجا محدودیّتِ دولتی نیست، قانونی است و شرعی است؛ کشف حجاب، حرام شرعی و حرام سیاسی است؛ هم حرام شرعی است، هم حرام سیاسی است... دشمن با نقشه و برنامه وارد این کار شده، ما هم باید با برنامه و نقشه وارد بشویم؛ کارهای بیقاعده و بدون برنامه نباید انجام بگیرد. مسئولین برنامه داشته باشند و دارند؛ انشاءالله این کار با برنامه دنبال بشود».
♦️توانگر در نامه خود سعی کرده است با ایجاد یک دو قطبی انحرافی، «مسئله حجاب» را در برابر «مسئله معیشت» قرار دهد! او در نامه خود با سواستفاده از بیانات رهبری نوشته است: «آیا این که رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی و سخنرانی راهبردی اول فروردین هیچ اشاره به موضوع عفاف و حجاب نکردهاند اما برخی این موضوع را تا جایگاه مسئله اصلی و اول کشور بالا بردهاند، برای حضرتعالی و سایر دلسوزان ایجاد سوال و ابهام نمیکند؟ ... رهبر انقلاب اصلیترین مقوله و مسئله کشور را در شرایط کنونی، معیشت مردم و اقتصاد میدانند و به همین دلیل سال جاری را سال «مهار تورم، رشد تولید» نامگذاری کردهاند. و به نظر میرسد با توجه به شرایط معیشتی مردم یکی از مهمترین وجوه امر به معروف و نهی از منکر همین حوزه معیشت و اقتصاد باشد...».
♦️این دوگانهسازی موهوم البته پاسخهای متعددی در بیانات رهبر انقلاب دارد و آخرین مورد آن نیز در همین روزها بیان شده است. ایشان در این باره فرمودند: «امّا اینکه ما شعارها را شعارهای اقتصادی قرار دادیم، این به معنای بیاعتنائی به مسائل فرهنگی و اجتماعی و مانند اینها نیست؛ آنها هم به جای خود مهم است...».
♦️توانگر در ادامه بیاحترامیهایش در پایان این نامه نوشته است: «اگر شما و دوستانتان در پی فتح کامل پارلمان هستید و از فرط بیکارنامه بودن مجبورید به ریسمان حجاب متوسل شوید، در حال بسط منکر و زدودن معروف هستید».
♦️باید به این نماینده مجلس خاطرنشان کرد که اولا در جمهوری اسلامی، مجلس شورای اسلامی وجود دارد و نه پارلمان که با توجه به اسلام به تقنین قوانین میپردازد. بنابراین اسلام است که اولویت دارد. دوما بدیهیست افرادی همچون مرتضی آقاطهرانی که با صراحت تمام نظر خود را درباره «مسئله پوشش» بارها اعلام کردهاند بهدنبال کسب «رای حرام» نیستند؛ اتفاقا افرادی همچون او با سکوت منفعلانه خود یا موضعگیریهای «وسط لحافی» بهدنبال کسب رای حرام بخشی از طبقه متوسط هستند. البته تجربه و سنت الهی نشان داده است هیچگاه با بسط منکر نمیتوان عزت الهی بدست آورد!
♦️در پایان باید از این نماینده که در نامهاش بارها بیانات رهبری را دستمایه اهداف سیاسی خود قرار داده پرسید که باتوجه به اینکه رهبر انقلاب بیحجابی را منکری میداند که باید با برنامه به مقابله به آن پرداخت، برنامه نواصولگرایان برای «مسئله حجاب» چیست؟ رهاکردن معروف الهی و کمک کردن به منکر با سکوت خود برای رای حرام بخشی از طبقه متوسط در انتخابات پیشروی مجلس؟
📩 غربیها اگر بتوانند ایران اسلامی را از مواد غذایی محروم میکنند/ در سال ۹۹ پول واکسن را گرفتند و واکسن را ندادند
✏️ رهبر انقلاب، شب گذشته در دیدار شاعران و اساتید ادبیات فارسی: تحریم هم جزو تاخت و تاز [مغولهای جدید و کراواتزده] است؛ مثل تحریم دارویی. کشورهای غربی اگر بتوانند یک کشوری مثل ایران اسلامی را که دنبال استقلال و دنبال ایستادگی و استقامت است، از مواد غذاییِ لازم هم محروم کنند میکنند؛ همچنانی که داروهای لازم را ممنوع کردند. آن وقتی که واکسن لازم داشتیم پولش را گرفتند واکسنش را ندادند. در سال ۹۹. پول واکسن را گرفتند، واکسن را ندادند به بهانههای مختلف.
✏️اینها اگر چنانچه میتوانستند غذای مردم را، نان مردم را کاری کنند که نیاید داخل کشور و در کشور بوجود نیاید، حتماً میکردند، یعنی اینجوریاند اینها. حالا آن قضیهی قحطی قرن هم که به جای خود محفوظ. ۱۴۰۲/۱/۱۶
🕊 تفسیر آیه ۷۰ سوره نحل 🕊
🍃 وَاللّهُ خَلَقَكُمْ ثُمَّ يَتَوَفَّاكُمْ وَمِنكُم مَّن يُرَدُّ إِلَي أَرْذَلِ الْعُمُرِ لِكَيْ لاَ يَعْلَمَ بَعْدَ عِلْمٍ شَيْئاً إِنَّ اللّهَ عَلِيمٌ قَدِيرٌ 🍃
ترجمه :
🍃 وخداوند شما را آفريد سپس (جان) شما را مى گيرد وبعضى از شما به پست ترين دوران عمر (پيرى) بازگردانده مى شود، تا آنجا كه بعد از دانستن (بسيارى از مطالب، بخاطر پيرى همه را فراموش مى كند و ديگر) چيزى نمى داند. البته خداوند آگاه و توانمند است.🍃
«ارذل» از «رذل» به معناى پست و بى ارزش است. پست ترين دوران عمر، همان دورانى است كه ضعف و فراموشى به حدّ اعلى مى رسد.
در آيه پنجم سوره حج نيز راجع به دوران كهولت، مشابه اين آيه تكرار شده است.
فراموشى دوران كهولت، مربوط به افراد عادّى است، وگرنه اولياى خدا نظير حضرت نوح و حضرت مهدى (عليهما السلام) كه براى مسئوليّتى عمر طولانى دارند، هرگز گرفتار غفلت و سستى و فراموشى نمى شوند.
📌 پیام ها
🌿 مرگ و حيات به دست اوست. «خلقكم ثمّ يتوفّاكم»
🌿 عمر مفيد و باارزش، دوران آگاهى انسان است. عمرى كه در آن فراموشى و غفلت است، بى ارزش است. «ارذل العمر لكى لا يعلم»
🌿 عمر طولانى براى همه نيست. «و منكم من يرّد»
🌿 تغيير و تحولات كه در انسان پديد مى آيد، از قدرت و ضعف، علم و جهل، آگاهى و نسيان، همه بر اساس تدبير و علم خداوند است. «ان اللَّه عليم قدير»
🕊️🍃🕊️🍃🕊️