eitaa logo
پای ولی می مانیم
85 دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
5.3هزار ویدیو
12 فایل
به نام خدا باسلام واحترام،به فعالیت خود ادامه خواهیم داد با هدف ولایتمداری، جهاد تبیین و بصیرت افزایی https://eitaa.com/enghelab_basirat
مشاهده در ایتا
دانلود
6.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴رهبر معظم انقلاب: در شناخت حرکت و تاکتیک دشمن باید به روز باشیم
❤️٢اردیبهشت؛ سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گرامی باد
🔴حضرت امام خمینى(ره): شما پاسداران مثل جوانهاى صدر اسلام هستید‏ ♦️شما مثل سربازان صدر اسلام (هستید) که با جان و دل و با عشق و علاقه به اسلام خدمت کردند، به اسلام خدمت کردید و مى‌‏کنید. من امیدوارم خداى تبارک و تعالى همان اجرى را که به پاسداران اسلام در صدر اسلام عنایت فرموده است، به شما برادران عزیز عنایت فرماید. 📚"صحیفه نور"، ج 6، ص 5
🌹دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) گرامی باد ♦️امام خامنه ای :"سپاه پاسداران در سایه روحیه انقلابی و معنویتی که از سرچشمه جوشان دل منور و روح مصفای آن امام عارفان و قدوه صالحان پیوسته می جوشید و بیش از همه، جوانان رزمنده و خالص سپاه و بسیج را سیراب می کرد، توانست نقش تعیین کننده ای را در دفع حمله ایادی استکبار به جمهوری اسلامی ایفا کند و در کنار ارتش و با به کارگیری بسیج مردمی، درس تلخی به دشمنان اسلام بدهد و حفظ استمرار نظام جمهوری اسلامی را تضمین کند. ♦️ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که مولود مبارک انقلاب اسلامی است، در همه جهان پس از صدر اسلام پدیده بی سابقه ای است. این پدیده در حقیقت، مظهر عینی و مجسمی است برای شعارهای انقلاب اسلامی، شعار ایستادگی در مقابل همه قدرتهای بزرگ با سلاح اتکال به خدا، شعار ایستادگی در مقابل همه قدرتهای بزرگ با سلاح اتکال به خدا، شعار غلبه خون بر شمشیر و شعار حرکت برای نجات مستضعفان و از همین رو است که سلطه های بزرگ در سراسر جهان با چشم انزجار و نفرت، بدین پدیده الهی می نگرند چنانکه به انقلاب اسلامی."
عیدانه_علیرضا عصار.mp3
5.18M
🎙علیرضا_عصار 🎶عیدانه عیدتان مبارکباد 💚
وصل و لقاء_علی زندوکیلی.mp3
6.86M
🎙علی_زندوکیلی 🎶وصل و لقاء
🌸بسم الله الرحمن الرحیم 🌸 ❤️باصلوات برمحمدوال محمد ❤️ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اسْتَجِيبُوا لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُمْ لِمَا يُحْيِيكُمْ آیه 24 سوره انفال ای اهل ایمان، چون خدا و رسول، شما را به آنچه مایه حیات ابدی شماست (یعنی ایمان) دعوت کنند بپذيريد. امام صادق علیه السلام در ذیل این آیه می‌فرماید: اگر کسی شخص منحرفی را هدایت کند، او را زنده کرده و اگر شخصی کسی را منحرف کند، گویا او را کشته است. احادیث اهل بیت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ربع پهلوی گفتن اگه انقلاب نمیشد کره جنوبی میشدیم ببینید جواب شاپور بختیار رو .. خبـــرهای فـــوࢪی‌ مهم⇩⇩ ☑️ @Akhbar_Fori
🕊 تفسیر آیه ۱۲۵ سوره نحل 🕊 🍃 ادْعُ إِلِي سَبِيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَجَادِلْهُم بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَن ضَلَّ عَن سَبِيلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِينَ🍃 ترجمه : 🍃 (اى پيامبر مردم را) با حكمت (و گفتار استوار و منطقى) و پند نيكو، به راه پروردگارت بخوان و (با مخالفان) به شيوه اى كه نيكوتر است جدال و گفتگو كن، همانا پروردگارت به كسى كه از راه او منحرف شده آگاه تر است و (همچنين) او هدايت يافتگان را بهتر مى شناسد. 🍃 از اين آيه تا آخر سوره دَه دستور جالب اخلاقى براى برخورد مطرح شده است. اين آيه براى همه مسئولين و مربيان و معلّمان و اساتيد و علما، دستور جامعى مى دهد كه بايد آنان براى موفقيّت خود با شيوه هاى گوناگونى نسبت به مخاطبان گوناگون خود، مجهز باشند، چرا كه همه ى مردم را نمى توان با يك شيوه دعوت كرد، هر شخصى يك روح و ظرفيتى دارد كه بايد با زبان خودش با او سخن گفت؛ خواص را با حكمت و استدلال و عوام را با موعظه نيكو، و مخالفان را با جدال نيكوتر. ارشاد كنيم. موعظه نيكو آن است كه واعظ به آنچه مى گويد عمل كند و جدال نيكوآن است كه در آن توهين و تحريك غلط احساسات نباشد. 📌 پیام ها 🌿 اولين وظيفه انبيا، دعوت است. «اُدع» 🌿 دعوت بايد جهت الهى داشته باشد. «الى سبيل ربّك» 🌿 دعوت، مراحل و مراتبى دارد. (حكمت، موعظه، جدال نيكو كه حكمت راه عقلى و موعظه راه عاطفى مى باشد.) 🌿 موعظه بايد حَسن باشد، ولى جدال بايد اَحسن باشد. «الموعظة حسنة - بالتى هى اَحسن» (هم محتوا نيكو باشد و هم شيوه و بيان) 🌿 بيان آثار وبركات خوبى ها وآفات وخطرات بدى ها از شيوهاى دعوت است. «بالحكمة» (حكمت يعنى آشنايى با مصالح و مفاسد امور از طريق علم و عقل) 🌿 شما ضامن وظيفه هستيد، نه ضامن نتيجه. «ان ربك هو اعلم بمن ضلّ عن سبيله و هو اعلم بالمهتدين» 🌿 حكمت و برهان هميشه نيكو است، ولى موعظه و جدال ممكن است با شيوه خوب يا شيوه ى بد باشد. (كلمه حسن و احسن براى حكمت آورده نشد) 🌿 اسلام به طرفداران خود هم غذاى فكرى مى دهد، «بالحكمة» هم غذاى روح «الموعظة الحسنة» و به مخالفان برخورد منطقى دارد. «جادلهم ...» 🕊️🍃🕊️🍃🕊️ htt 🕊 تفسیر آیه ۱۲۶ سوره نحل 🕊 🍃 وَإِنْ عَاقَبْتُمْ فَعَاقِبُواْ بِمِثْلِ مَا عُوقِبْتُم بِهِ وَلَئِن صَبَرْتُمْ لَهُوَ خَيْرٌ لِّلصَّابِرينَ 🍃 ترجمه : 🍃 و اگر عقوبت مى كنيد، چنان عقوبت كنيد كه شما را بدان عقوبت كردند و البته اگر صبر و شكيبايى كنيد قطعاً صبر براى صابران بهتر است. 🍃 به گفته روايات همين كه حضرت حمزه در جنگ اُحد شهيد و قطعه قطعه شد پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله) فرمود: اگر ما بر كفار غالب شويم آنها را مُثله (قطعه قطعه) خواهيم كرد. در اين هنگام اين آيه نازل شد كه در صورت انتقام عدالت و صبر را از دست ندهيد، حضرت فرمود: صبر مى كنم صبر مى كنم. آرى براى معرّفى اسلام بايد جنگ اُحد را در كنار فتح مكه و عفو *رسول اللَّه* در كنار هم مقايسه كنيم. 📌 پیام ها 🌿 حتى نسبت به دشمنان و شكنجه كنندگان، عدل و انصاف را مراعات بكنيد. «بمثل ما عوقبتم» 🌿 مقابله به مثل، حق طبيعى و الهى است. «فعاقبوا» 🌿 در صبر لذّتى است كه در انتقام نيست. «و لئن صبرتم لهو خيرٌ» 🌿 آنجا كه هيجان و ناباورى در كار است، وعده هاى خود را با تأكيد مطرح كنيد. (در «لَهو خير» تاكيدى است كه در «فهو خير» نيست) 🌿 جنگ هم قانون و اخلاق دارد. «بمثل ما عوقبتم ، و لئن صبرتم ...» 🌿 قانون به تنهايى كارساز نيست، اخلاق لازم است. «بمثل ما عوقبتم» قانون است و «لئن صبرتم» اخلاق است. 🌿 فكر نكيند كه صبر شما به سود مخالفان است، بلكه به سود خودتان مى باشد. (روزى مى رسد كه برگ سبز پيروزى به دست شما مى افتد، ووجدان مخالفان بيدار شده ودنيا صحنه هاى برخورد ميان شما را مى بيند، به عظمت و بزرگى شماو... پى مى برد.) «فهو خير للصّابرين» 🕊️🍃🕊️🍃🕊️ 🕊 تفسیر آیه ۱۲۷ و ۱۲۸ سوره نحل 🕊 🍃 وَاصْبِرْ وَمَا صَبْرُكَ إِلاَّ بِاللّهِ وَلاَ تَحْزَنْ عَلَيْهِمْ وَلاَ تَكُ فِي ضَيْقٍ مِّمَّا يَمْكُرُونَ (۱۲۷) 🍃 🍃 إِنَّ اللّهَ مَعَ الَّذِينَ اتَّقَواْ وَّالَّذِينَ هُم مُّحْسِنُونَ (۱۲۸) 🍃 ترجمه : 🍃 (و اى پيامبر) صبر پيشه كن وصبر تو جز (به يارى وتوفيق) خداوند نيست و بر آنان اندوه مخور، و از آنچه مَكر وتدبيرهاى خصمانه اى كه مى كنند، دلتنگ و در فشار مباش. 🍃 🍃 زيرا كه خداوند با كسانى است كه تقوى پيشه كردند و(با) كسانى (است) كه آنان نيكوكارند. 🍃 دعوت از طريق حكمت و موعظه و جدال نيكو كار بسيار دشوارى است، زيرا گروهى لجاجت كرده و دعوت را نمى پذيرند و گروهى علاوه بر آن توطئه و كارشكنى مى كنند و گروهى دست به براندازى مى زنند و براى رسيدن به اهداف شوم خود از حربه هايى همچون تهمت،
مسخره، تهديد، رقيب تراشى و محاصره اقتصادى، جنگ و هرگونه شكنجه و آزار استفاده مى كنند. لذا اين دو آيه يك نوع تسلّى و دلدارى و رهنمودى است كه پيامبر اكرم در دعوت خود به بن بست كشيده نشود. به گفته تفسير نمونه در اين سوره نعمت هاى زيادى براى تحريك روحيه شكرگزارى بيان شد كه ما تمام چهل نعمت را نام مى بريم: ۱- آسمان : «خلق السموات» ۲- زمين. «والارض» ۳- چهارپايان. «والانعام» ۴- پوشش «لكم فيها دف ءٌ» ۵- منافع حيوانات : «و منافع» ۶- گوشت: «منها تأكلون» ۷- جمال وزيبايى: «فيها جمال» ۸- حمل ونقل: «تحمل اثقالكم» ۹- هدايت: «على اللَّه قصد السبيل» ۱۰- آب : «منها شراب» ۱۱- مراتع : «فيه تسيمون» ۱۲- ميوه ها: «و من كل الّثمرات» ۱۳- شب وروز: «سخرلكم اليل والنّهار» ۱۴- خورشيد وماه «والشّمس والقمر» ۱۵- ستاره: «والنّجوم» ۱۶- نعمت ها وموجودات رنگارنك زمينى: «ذرأ لكم ما فى الارض مختلفاً الوانه» ۱۷- دريا و جواهرات دريايى: «سخر البحر ... تستخرجوا منه حلية» ۱۸- حركت كشتى «ترى الفلك مواخر» ۱۹- كوهها: «والقى فى الارض رواسى» ۲۰- نهرها «وانهاراً» ۲۱- راه ها : «و سُبلاً» ۲۲- علائم طبيعى : «و علاماتٍ» ۲۳- راهيابى از طريق ستارگان «و بالنجم هم يهتدون» ۲۴- سرسبزى زمين «فاحيى به الارض بعد موتها» ۲۵- شير خالص «لبناً خالصاً» ۲۶- فرآورده هاى ميوه ها: «تتخذون منه سكراً و رزقاً حسناً» ۲۷- عسل: «فيه شفاء» ۲۸- همسر : «من انفسكم ازواجاً» ۲۹- فرزندان و نوه ها : «من ازواجكم بنين و حفدة» ۳۰- رزق: «رزقكم من الطّيبات» ۳۱- گوش: «جعل لكم السّمع» ۳۲- چشم : «والابصار» ۳۳- عقل و روح : «والافئدة» ۳۴- مسكن ثابت. «من بيوتكم سكناً» ۳۵- مسكن سيّار: «جعل لكم من جلود الانعام بيوتاً» ۳۶- انواع پوشاك: «من اصوافها و اوبارها و اشعارها اثاثاً و متاعاً» ۳۷- نعمت سايه : «جعل لكم مما خلق ظلالاً» ۳۸- پناهگاه مطمئن در كوه ها : «من الجبال اَكناناً» ۳۹- نعمت لباسى كه انسان از گرما و سرما حفظ كند : «سرابيل تقيكم ...» ۴۰- نعمت زره و لباس رزم «تقيكم بأسكم» ناگفته پيداست كه هدف خداوند از نام بردن، منّت گذاشتن يا كسب وجهه يا تأمين غرائز نيست كه او منزه است، بلكه براى ايجاد روحيه شكر و تفكّر و تسليم و تذكّر است. «لعلّكم تشكرون» آيه، ۱۴. «لعلّكم تهتدون» آيه، ۱۵. «لعلّهم يتفكّرون» آيه، ۴۴. «لعلّكم تسلمون» آيه، ۸۱. «لعلّكم تذكّرون» آيه، ۹۰. 📌 پیام ها 🌿 صبر (و هر توفيق ديگرى) از ناحيه اوست. «و ما صبرك الاّ باللَّه» 🌿 مبلّغ بايد صبور باشد. «ادع الى سبيل ربّك بالحكمة ... واصبر» 🌿 صبر و ظفر هر دو دوستان قديميند بر اثر صبر نوبت ظفر آيد. «واصبروا ...انّ اللَّه مع الذين اتّقوا» 🌿 ايمان به امدادهاى الهى سبب سعه صدر و صبر مى شود. «واصبر ... ان اللَّه مع الذين» 🌿 تقوى و احسان وسيله جلب حمايت هاى الهى است. «انّ اللَّه مع الذين اتقوا والذين ... محسنون» 🕊️🍃🕊️🍃🕊️
7.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جواب محکم آیت الله مومنی به حمید فرخ‌نژاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قابل توجه افساد طلبان رفراندوم خواه👇 این جلوه ای از رفراندوم ملت ایران است. این شکوه و عظمت دینداری و ولایتمداری ملت بصیر ایران است 👈 رفراندوم می خواستید👆کوردلان،با چشم سر ببینید. ✍ ما اکثریت ملت ایران (رفراندوم) چند سال است که از دستگاه قضایی دراجتماعات میلیونی فضای حقیقی و مجازی خواهان مخاکمهٔ حسن روحانی،ظزیف،جهانگیری،آخوندی،نوبخت،زنگنه،علوی وزیر اطلاعات و وزیر فضای مجازی و علی لاریجانی ،عراقچی،تخت روانچی، و دیگر دولت نامردان حسن روحانی ‌و برادر اختلاسگر او هستیم👈 چرا؟ حکومت به درخواست رفراندومی قاطبهٔ ملت شهیدپرور ایران پاسخ مثبت نمی دهد و مفاسد واضح آنها را مشمول گذر زمان کرده است. 👈 چرا حاکمیت به خواست عمومی(رفراندوم) ملت فهیم و صبور و شهیدپرور و شهید داده و هزینه کننده ی حقیقی برای امنیت ایران اسلامی و انقلابی عمل نمی کنند! 👈 چرا افساد طلبان و متظاهر به اصلاح طلبی،این درخواست را از حاکمیت نمی کنند!!! اگر راست می گویند که دلسوز ملت و کشوذند. 👈پس معلوم می شود که اصلاح طلبان،دروغگویانی بیش نیستند که ملت را به عدم درک درست از واقعیت مطالبهٔ آنها،تحقیر و تمسخر نموده و قصد دارند با فتنه ا ی بنام «رفراندوم » در کشور موج سواری کنند و آراء ملت را در جهت منافع سیاسی و قدرت طلبی خود مصادره کنند👉ملت شریف و فهیم ایران و شورای مخترم و مقتدر نگهبان از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شوند و مفسدان و نجومی بگیران را از یاد نبرده و نمی برند.