eitaa logo
وضعیت انقلابی
282 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
199 ویدیو
2 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺بازنشر تاریخ: ١۵دی١۴٠٢
هدایت شده از وضعیت انقلابی
📱سیدحسن نصرالله-امروز: «هرکس ما را به گسترش جنگ تهدید می‌کند، باید بداند که اگر این کار را انجام دهد، ما نیز آن را گسترش می‌دهیم.» این یعنی عمل طبق راهبرد«یکی بزنند ده تا می‌خورند». برخی هم مروج راهبرد«نزنیم تا نخوریم» هستند ولی نه منطق پشتیبان آن را توضیح می‌دهند نه توان دفاع از کارآمدی‌ش را دارند. 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
🔺بازنشر تاریخ: ٢۴بهمن١۴٠٢
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
کم و کیف انتقام از صهیونیست‌ها ▫️ برخلاف تصورات برخی افراد، صهیونیست ها به هیچ وجه بنای کشاندن پای ایران به یک درگیری کامل را ندارند؛ چون ورود ایران به یک جنگ تمام عیار(All-out War)، شاید برای ایران هزینه سنگینی ایجاد کند، اما در مقابل به معنی پایان موجودیتی به نام اسرائیل خواهد بود. ▫️در چنین شرایطی، بهترین گزینه، عملیات در محدوده‌ای است که ایران آسیب ببیند، اما این آسیب به اندازه‌ای نباشد که تهران را تحریک به ورود به یک جنگ تمام عیار کند. این محدوده، در ادبیات استراتژیک با مفاهیمی نظیر Gary Zone یا Measures Short of War توضیح داده می‌شود. ▫️از اوایل دوره ترامپ، مفهومی در ادبیات اندیشکده‌های امنیتی آمریکا پردازش شد که برخی آن را Measures Short of War یا اقداماتی پایین‌تر از آستانه جنگ خواندند و برخی دیگر Gray Zone Strategy یا استراتژی منطقه خاکستری. موسسه رند در گزارشی مدعی شد که سه کشور ایران، چین و روسیه در حال وارد آوردن آسیب‌هایی به منافع آمریکا هستند که پایین تر از آستانه لازم برای آغاز یک جنگ تمام عیار (All-out War) توسط واشنگتن است. اما چون آمریکا سیاستش این است که یا دست به حمله تمام عیار نظامی بزند، یا از درگیری پرهیز کند، در برابر این ضربات منفعل شده است. لذا پیشنهاد کردند که واشنگتن شان و شئون ابرقدرتی را کنار بگذارد و دست به وارد آوردن ضربات نقطه‌ای در سطحی پائین تر از آستانه جنگ بزند. پس از شهادت حاج قاسم، موسسسه واشنگتن (Washington Insttute) این ترور را در چارچوب این سیاست جدید، یک عملیات موفق ارزیابی کرد و توصیه به تداوم آن نمود. ▫️به نظر می‌رسد امروز جمع‌بندی رژیم صهیونیستی این است که می‌تواند در منطقه خاکستری، اقداماتی پائین‌تر از آستانه جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دهد، اما از یک جنگ تمام عیار نیز در امان بماند. ▫️در چنین شرایطی، اقتضای عقلانیت، اقدام متقابل در سطح مشابه است: فَمَن‌ِ اعتَدی‌ عَلَیکُم‌ فَاعتَدُوا عَلَیه‌ِ بِمِثل‌ِ مَا اعتَدی‌ عَلَیکُم‌. این سطح از پاسخ، این پیام را مخابره خواهد کرد که سیاست ایران برای پرهیز از ورود به جنگ تمام عیار، به معنی عدم تلافی اقداماتی پائین تر از آستانه جنگ نیست و ضربه بعدی، ضربه متقابل بعدی را در پی خواهد داشت. ▫️راقم این سطور معتقد است به همان دلیلی که صهیونیست‌ها نمی‌خواهند با ایران وارد یک جنگ تمام عیار شوند، پاسخ ایران در سطحی مشابه با عملیات نظامی آنها، منجر به یک درگیری کامل نخواهد شد. اگر در چارچوب این ایده و این مفروضات تصمیم‌گیری می‌شد، شاید پاسخ به ترور حاج قاسم، نه موشک باران عین الاسد، که به هلاکت رساندن یک شخصیت نظامی همرده بود. آمریکا اگر توان و اراده و امکان حمله به ایران را داشت، نیازی به بهانه نداشت. رژیم صهیونیستی نیز چنین است. ▫️لذا نگارنده آن است که در اسرع وقت، یک عملیات مشابه در سطح مشابه علیه صهیونیست‌ها صورت گیرد. عدم اقدام در برابر این اقدامات پائین تر از آستانه جنگ، یک خطر جدی دارد و آن، تغییر پیوسته آستانه تحمل ایران است. اگر صهیونیست ها پاسخ جدی دریافت نکنند، نه تنها عملیات در منطقه خاکستری را ادامه خواهند داد، بلکه بر وسعت این منطقه نیز خواهند افزود. ✨متن کامل در خبرگزاری ایسنا @syjebraily
📱با حفظ احترام؛ عقب کشیدن از ارائه تحلیل دقیق، مستدل و کارگشا در حوادث واقعه و حواله امور به رهبری، پشت رهبری سنگر گرفتن است نه پشت رهبر حرکت کردن. بهتر است دست به قبضه کردن را به سرداران شجاع و عزیز سپاه واگذار کنیم و وظیفه تبیینی حوزوی را برای آماده‌سازی ذهن جامعه و پاسخ به تحلیل‌های فریبنده و ره‌زن انجام دهیم. 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
هدایت شده از قاسم روانبخش
📍بیانیه حجت‌الاسلام دکتر قاسم روانبخش منتخب مردم شریف قم در محکومیت جنایت اخیر رژیم صهیونیستی و مطالبه انتقام بسم الله الرحمن الرحیم أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ (حج/39) جنایت اخیر رژیم صهیونسیتی علیه جمهوری اسلامی ایران، بار دیگر نشان داد که این غده سرطانی و ادات استکباری، دچار جنون سیاسی گشته و دست به اقدامات‌ جنون آمیزی مانند حمله‌ به سفارت ایران می زند. این رژیم جنایتکار که در باتلاق جنگ با گروه‌های فلسطيني گرفتار شده و در عرصه‌های سياسی و نظامی و گفتمانی شکست سنگینی را متحمل شده است، به آخر خط رسیده است و بی تردید در صورت عدم دریافت پاسخ مناسب و سرکوب‌کننده، احتمال وقوع جنایاتی فاجعه‌بارتر علیه ملت ایران وجود دارد. این مهم در کنار سایر عناصر تحلیلی-سیاسی همچون وعده قطعی الهی برای نصرت مجاهدین، آمادگی و مطالبه صریح و شفاف مردم ایران برای ، شجاعت و آمادگی صد در صدی نیروهای مسلح، حضور دولتی برآمده با شعارهای انقلابی، حضور حداکثری جبهه مقاومت از لبنان و عراق تا یمن در مبارزه علیه اسرائیل، تعدی اسرائیل به کنسولگری و سفارت که طبق قواعد بین‌المللی چیزی جز خاک ایران نیست حاکی از آن است که عقلانی‌‌ترین راه برای پیشگیری از حوادث فاجعه‌بارتر انتقامی سخت، فوری، علنی و بازدارنده است. شهادت حیات‌بخش جمعی از رزمندگان سرافراز اسلام را به ساحت مقام معظم رهبری، مراجع معظم تقلید و ملت عزیز و شهیدپرور ایران تبریک و تسلیت می‌گویم و امیدواریم ضربت سخت و کشنده انتقام ملت هر چه زودتر بر سر رژیم غاصب صهیونیستی فرود آید و این رژیم جنایت‌کار که امروز نفس‌های آخر خود را می‌کشد، در این نبرد نهایی نیست و نابود شود. سحرگاه ۲۲ رمضان/ ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ قاسم روانبخش 💥حجه الاسلام دکتر 👇 @ravanbakhsh_qasem
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱در جبهه مقاومت، با همه گستردگی آن دو منطق وجود دارد.فاصله این دو منطق بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی واضح‌تر از قبل شد و با گذشت زمان تفاوت‌ها آشکارتر از قبل می‌شود. منطق اول را می‌توان «نزنیم|نگوییم تا نخوریم» بنامیم.طبق این منطق اگر اسرائیل یا آمریکا مواضع ما را هدف قرار داد اصل اولی این است که نزنیم یا اگر هم زدیم چیزی نگوییم که یک‌وقت وضع بدتر نشود و اگر فشار عمومی مجبورمان کرد که موشک‌هایمان را از سوخت پر کنیم و بزنیم،طوری بزنیم که خسارت جانی جدی از طرف مقابل نگیرد. منطق دوم را هم می‌توان «بزنید می‌خورید» نام گذاشت که همین منطقی است که سیدحسن نصرالله از آن به‌عنوان معادله رسمی و عملی حزب‌الله یاد می‌کند. منطق دوم باعث شد تهدیدات اسرائیل علیه فلسطین و لبنان مهار شود و منطق اول باعث شد تهدیدات اسرائیل علیه ایران گسترش یابد. حالا؛ وظیفه نخبگانی در مطالبه انتقام و تغییر فاز از منطق اول به منطق دوم انجام شده مردم هم مثل همیشه پای کار بودن‌شان را اثبات کردند و از این دو نظر نقصی وجود ندارد... 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
«و (به ياد آريد) هنگامى را كه خداوند به شما وعده داد كه يكى از دو گروه [كاروان تجارى قريش، يا لشكر مسلح آنها] نصيب شما خواهد بود؛ و شما دوست مى‏‌داشتيد كه كاروان (غير مسلح) براى شما باشد (و بر آن پيروز شويد)؛ ولى خداوند مى‌‏خواهد حق را با كلمات خود تقويت، و ريشه كافران را قطع كند.»(انفال/٧) پیش از ماجرای جنگ بدر مسلمین تمایل داشتند که «نزنند تا نخورند» و شاخصه‌های رشد اقتصادی‌شان را بالا ببرند ولی به تعهد جهادی-الهی‌شان عمل کردند و محکم‌ترین گام را برای ریشه‌کن کردن غده سرطانی کفر برداشتند. 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
🔹️حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت شهادت سردار رشید اسلام، سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی و جمعی از همرزمان وی بدست رژیم غاصب و منفور صهیونیست، تاکید کردند: آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد، به حول و قوه‌ی الهی. ✍ متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: ✏️ بسم الله الرحمن الرحیم سردار رشید و فداکار اسلام، سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی، در کنار همرزم بزرگوارش سردار محمد هادی حاج رحیمی، با جنایت رژیم غاصب و منفور صهیونیست به شهادت رسیدند. سلام و رحمت خدا و اولیائش بر آنان و دیگر شهیدان این حادثه، و لعنت و نفرین بر سردمداران رژیم ظالم و متجاوز. ✏️ شهیدان ما از خداوند مهربان خود، نشان قبول مجاهدتِ درازمدت خود را دریافت کردند و هم‌اکنون در جمع اولیاء و صلحاء، متنعم به نِعَم الهی‌اند. ✏️ سردار زاهدی از دهه شصت در میدان‌های خطر و مجاهدت، چشم انتظار شهادت بود. آنها چیزی را از دست نداده و پاداش خود را دریافت کرده‌اند، ولی غم فقدان آنان برای ملت ایران به‌ویژه هرکه آنان را می‌شناخت سنگین است. رژیم خبیث به دست دلاورمردان ما مجازات خواهد شد. آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد به حول و قوه‌ی الهی. والسلام علی عبادالله الصاحین سیّدعلی خامنه‌ای 💻 Farsi.Khamenei.ir
راهبرد فرماندهی کل قوا واضح و شفاف اعلام شد: راهبرد اقدام پشیمان‌کننده علیه اسرائیل بهتر است شبه‌تحلیل‌گرانی که راهبردهای موازی را پیشنهاد می‌دادند چند وقتی استراحت کنند و فضا را برای نیروهای سلحشور جمهوری اسلامی باز بگذارند. 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
📱چرا طلاب علوم دینی و حوزه‌های علمیه در فضای تبیین و مطالبات منطقه‌ای و بین‌المللی حضور دارند؟ با حمله اسرائیل علیه خاک جمهوری اسلامی ایران طلاب علوم دینی و حوزه‌های علمیه بنا بر وظیفه ذاتی و دینی و ملی خود ابعاد مخلتف ماجرا و راهکارهای مناسب جهت مقابله را تبیین کردند و در عین اعتماد تام به مسئولین نظام؛ مطالباتی دینی و عقلانی را ارائه کردند. یکی از شبهاتی که در برابر این تبیین وجود داشت این بود که «آیا اساساً طلاب علوم دینی صلاحیت علمی و اطلاعاتی لازم برای تبیین و مطالبه‌گری در این زمینه را دارند یا خیر؟» اما پاسخ به این شبهه: 1. منطق تصمیم‌گیری جمهوری اسلامی با منطق حکومت‌های سکولار تفاوتی اساسی دارد. در حکومتِ سکولار بر اساس اخبار جزئی و تاریخ محلی یا منطقه‌ای و منافع و مصالح مادی تصمیمات اتخاذ می‌شود و طبیعتا از متخصصین امور دینی در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها بهره‌ای برده نمی‌شود اما در جمهوری اسلامی؛ «دین» و «سنن قرآنی-الهی» یکی از ارکان اصلی تصمیم‌گیری‌های خرد و کلان است و طبیعتا طلاب علوم دینی وظیفه تبیین این قواعد و سنن را دارند.مراد ما از این قواعد و سنن، کلیات ابوالبقا نیست، منظور قواعد و سننی است که در حوادث واقعه قابلیت تطبیق دارد و تطبیق آن نیز امری فنی و تخصصی است که تنها از فضلای حوزه علمیه برمی‌آید. نکته مهم آن‌که همین شبهه علیه فعالیت سیاسی امام خمینی قدس سره الشریف نیز مطرح شد. اصل شبهه، که توسط یک خبرنگار آمریکایی مطرح شد و پاسخ امام خمینی قدس سره الشریف را بخوانیم: ‏«‏خبرنگار: ‏شما زندگی خیلی منزوی داشتید، شما اقتصاد جدید و حقوق روابط بین‌المللی را مطالعه نکرده‌اید. تحصیل شما مربوط به علوم الهی است، شما در‏‎ ‎‏سیاست و گرفتن و دادن یک زندگی اجتماعی درگیر نبوده اید. آیا این در ذهن شما این‏‎ ‎‏شک را به وجود نمی‌آورد که ممکن است عواملی در این معادله باشد که شما نمی‌توانید‏‎ ‎‏درک کنید؟‏‏ امام خمینی قدس سره الشریف: ما معادله جهانی و معیارهای اجتماعی و سیاسی‌ای که تا به حال به واسطه آن‏‎ ‎‏تمام مسائل جهان سنجیده می‌شده است را شکسته‌ایم. ما خود چارچوب جدیدی‏‎ ‎‏ساخته‌ایم که در آن عدل را ملاک دفاع و ظلم را ملاک حمله گرفته‌ایم. از هر عادلی دفاع‏ می‌کنیم و بر هر ظالمی می تازیم، حال شما اسمش را هرچه می‌خواهید بگذارید. ما این‏‎ ‎‏سنگ را بنا خواهیم گذاشت. امید است کسانی پیدا شوند که ساختمان بزرگ سازمان‏‎ ‎‏ملل و شورای امنیت و سایر سازمان‌ها و شوراها را بر این پایه بنا کنند، نه بر پایه نفوذ سرمایه‌داران و قدرتمندان که هر موقعی که خواستند هرکسی را محکوم کنند، بلافاصله‏‎ ‎‏محکوم نمایند. آری با ضوابط شما من هیچ نمی دانم و بهتر است که ندانم.‏»(صحیفه امام، ج11، ص160) بنابراین پاسخ این سؤال «که طلاب علوم دینی بر اساس چه دانشی در این مسائل اظهار نظر می‌کنند؟» این است :«با همان دانشی که رژیم شاه را اخراج کرد و جبهه مقاومت را ایجاد کرد و آمریکا و اسرائیل را به خاک سیاه نشاند.» 2. پیش‌فرض شبهه‌کنندگان این است که طلاب امروزِ حوزه امروز، همچون راهبان مسیحی سر در گریبان خود دارند و صرفا از برخی ادعیه و آیات اخلاقی اطلاع دارند حال آن‌که بسیاری از طلاب علاوه بر تسلط بر مبانی دینی، به تخصص‌های سیاسی داخلی و بین‌المللی نیز مجهزند و با اطلاع به‌روز و وسیع از شرایط روز تحلیل‌های دقیق و راه‌گشایی را ارائه کرده و می‌کنند. 3. بخش قابل ذکری از طلاب علوم دینی علاوه بر تسلط بر مبانی دینی و دانش روز، سالیان متمادی با عنوان مدافع حرم در کفِ میدان نبرد علیه ایادی آمریکا و اسرائیل حضور داشتند و علاوه بر اطلاعات میدانی، از مناسبات نظامی نیز به‌خوبی مطلع‌ند. به‌عنوان نمونه یادداشت ذیل را مطالعه کنید: https://eitaa.com/rozaneebefarda/13921 4. در تاریخ و جامعه ایرانی، به‌ویژه دو سده گذشته، روحانیت عامل اصلی حضور میدانی مردم بوده است بنابراین روحانیون علاوه بر شئون «بینشی»، «شأن گرایشی» نیز دارند و از آن‌جا که در منطق جمهوری اسلامی هیچ حرکتی بدون حضور میدانی مردم پیش نخواهد رفت، حضور روحانیت در صف اول حوادث واقعه ضروری است و طبیعتا امری حساس و امنیت‌زا هم‌چون اقدام علیه رژیم جعلی اسرائیل نیز بدون حضور مؤثر روحانیت و مردم ابتر خواهد ماند. 5. بعد از مرور این چهار نکته، این پرسش پیش می‌آید که «ما وقتی از اطلاعات محرمانه خبر نداریم چگونه تحلیل و مطالبه کنیم؟» پاسخ این است که در همه جای دنیا تحلیل‌گران بر اساس اطلاعات آشکار تحلیل‌های خود را ارائه می‌کنند و اساسا هیچ تحلیل‌گری، حتی اگر از اطلاعات محرمانه مطلع باشد حق ندارد به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم آن را در تحلیل خود به‌صورت عمومی منتشر کند. بنابراین منتظر ماندن برای اطلاع از اخبار محرمانه چیزی جز انسداد باب تبیین آن هم در شرایطی پرآشوب نیست. 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
📱دلاورمردان جمهوری اسلامی ایران بار دیگر اقتدار اطلاعاتی و هوشیاری بالای خود را در مبارزه با ایادی آمریکا و اسرائیل اثبات کرده از وقوع یک حادثه امنیتی در شهر مقدس قم جلوگیری کردند. با صلابت فرماندهی کل قوا و شجاعت دلیرمردان ایرانی، این‌بار مالک اشتر از پشت خیمه‌های معاویه عقب‌نشینی نخواهد کرد. 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
📱بهمن سال قبل کتائب حزب‌الله عراق رسمی و صریح بیانیه داد که بخشی از مسئولین ایرانی مخالف مبارزه نظامی ما علیه آمریکایی‌ها بودند. ماجرا آنقدر ناجور شد که خبرگزاری مهر این بخش از بیانیه را سانسور کرد. بعضی چیزها را نمی‌شود گفت ولی خب دنیا بزرگ است بعضی می‌گویند! افزونه: همان موقع سؤالاتی را مطرح کردیم. آیا سؤال کردن نشانه بی‌اعتمادی به مسئولین است؟خیر. آیا نشانه زیر سؤال بردن نقش اساسی و مؤثر ایران در جبهه مقاومت است؟خیر. سؤال نشانه تعقل است و بستن راه سؤال با گرفتن ژست دانای کل چیزی جز بستن راه تعقل سیاسی نیست. 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
📱«هیات عالی رتبه مصری به ایران آمدند... رئیس هیات مصری به من گفت ما خواهشی داریم و می‌خواهیم ژنرال سلیمانی را ولو برای پنج دقیقه ببینیم.گفتند برای ما خیلی مهم است که ژنرال سلیمانی را به دلیل عملکرد موفق و نقش ایشان در مبارزه با صهیونیست‌ها ببینیم.»(صبح شام،ص٢٢۶) سرداری که ملاقات با او آرزوی هیات‌های عالی سیاسی بود،پدرِ در دسترسِ فرزندان شهدا بود.فرزند حقیقی علی بن ابی طالب بود حاج قاسم... 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
📱سخنرانی مقام معظم رهبری و بطلان خط تعطیل تا تعلیق در مورد مبارزه علیه بی‌حجابی دو خط «تعطیل» و «تعلیق» فعال بوده و هست. خط تعطیل اصل لزوم اجرای حکم شرعی حجاب توسط حکومت را ممنوع می‌داند و خط تعلیق لزوم آن را می‌پذیرد ولی با الفاظ فریبنده،هم‌چون عدم اولویت،تزاحم اهم و مهم و... آن را تعلیق می‌کند و مثلا با ساده‌دلی می‌گوید هروقت اقتصاد درست شد و فساد اقتصادی برطرف شد و دیگر مشکلی در این زمینه نداشتیم می‌رویم سراغ حجاب. محصول خط تعطیل و تعلیق یکی است: توقف مبارزه علیه بی‌حجابی. سخنان مقام معظم رهبری در روز گذشته بطلانی بود بر هر دو خط چه آن‌که ولی‌فقیه مجددا بر حکم فقهی این واجب شرعی و وظیفه حکومت نسبت به اجرای آن تأکید کرده، تکلیف مبارزه با بی‌حجابی را بار دیگر در ذهن مسؤولین امر و البته مردم پررنگ کردند. تبیین اجمالی ابعاد «بیانات حجابیه» امام خامنه‌ای در جلسه دیروز را در مطلبی دیگر ارائه خواهیم کرد. 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
چهار نکته در تبیین بیانات حجابیه مقام معظم رهبری-برگ اول سخنان امام خامنه‌ای مدظله‌العالی پیرامون مسئله حجاب در روز 1403.1.15 علی‌رغم آن‌که کلیات، و بعضا جزئیات، آن در سخنرانی‌های پیشین ایشان نیز قابل دریافت بود به دلیل شبهاتی که خط «تعطیل و تعلیق» علیه مبارزه با بی‌حجابی پراکنده بود بسیار حائز اهمیت و اثرگذار بود. تبیین اجمالی این بخش از سخنان ایشان را در چهار محور پی می‌گیریم: ١. رد عدم اولویت: سخنان مقام معظم رهبری به‌واسطه شخصیت حقیقی و جایگاه حقوقی در تعیین اولویت‌ها و پررنگ شدن موضوعات در اذهان عمومی و نخبگانی نقشی بی‌بدیل دارد. ایشان با علم و اطلاع دقیق از این موضوع و در شرایطی که کشور درگیر بحران‌های تلخ اقتصادیِ غیرقابل انکار است و اذهان عمومی و نخبگانی هنوز در شوک تعرض اسرائیل به خاک جمهوری اسلامی ایران است و طوفان نظامی-سیاسی بین‌المللیِ کم‌نظیری منطقه و جهان را در برگرفته، بیش از 6 دقیقه، از مجموع 60 دقیقه سخنرانی خود را به دفاع قاطع، صریح و همه جانبه از حجاب اختصاص دادند یعنی اختصاص یک دهم از سخنرانی حیاتی و اثرگذار در شرایطی حادّ و پرتنش و این چیزی نیست جز اولویت بخشیدن به مقوله حجاب. ٢. وظایف دستگاه‌ها: برخی مدعیان ساده‌اندیشانه تصور می‌کردند که پرداختن مسئولین دستگاه‌های فرهنگی و اقتصادی به مقوله حجاب یا مطالبه از ایشان برای اجرای این حکم شرعی، خلاف اولویت است و مشاهده کردیم که مقام معظم رهبری قاطع‌ترین مطالبه را از مسئولین دستگاه‌های مختلف داشتند و فرمودند: «بنده معتقدم در دولت، در قوّه قضائیّه، در بخش‌های مختلف، در این زمینه مسئولیّت وجود دارد که بایستی به مسئولیّت‌های قانونی و شرعی خودشان عمل کنند.» بنابراین به‌طور قاطع می‌توان گفت که عمل به وظایف در مورد حجاب؛ ملاکی عینی و عملی برای محک «شرع‌مداری»، «قانون‌مداری» و «ولایت‌مداری» مسئولین دولت و قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی است. ٣.فهم نقشه دشمن: تا پیش از این سخنرانی برخی ادعا می‌کردند: نقشه دشمن این است که مسئله حجاب را پررنگ کند یا ادعا می‌کردند نقشه دشمن این است که مسئله حجاب را به بهانه‌ای برای دوقطبی‌سازی بدل کند. در اصل این ادعا مناقشه‌ای نیست و مستکبرین ممکن است هریک از اهداف ذکر شده را در مخیله داشته باشد اما نتیجه‌ای که اصحاب خط تعطیل و تعلیق از آن مقدمه می‌گرفتند غلط بود.این طیف به‌صراحت می‌گفتند که نقش‌آفرینی برجسته و مؤثر در مسئله حجاب در نقشه دشمن بازی کردن است یا ادعا می‌کردند که نهی از منکر صریح و مستقیم، باعث افزایش دوقطبی‌ها می‌شود و چیزی جز خواسته دشمن نیست. 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
چهار نکته در تبیین بیانات حجابیه مقام معظم رهبری-برگ دوم با تبیین مقام معظم رهبری روشن شد که نقشه دشمنان عمیق‌تر از این قبیل مطالب است: «امروز روی مسئله‌ی برداشتن حجابِ بانوان تلاش میکنند، امّا این اوّل کار است، این آخر کار نیست؛ هدف این نیست. هدف دشمنان این است که وضع کشور را به وضعیّت قبل از انقلاب، به وضعیّت دوران طاغوت برگردانند؛ آن وضع فضاحت‌باری که آن روز وجود داشت.» بنابراین نتیجه‌گیری سهل‌اندیشانه اصحاب تعطیل و تعلیق و متوقف کردن مبارزه با بی‌حجابی به‌بهانه «اولویت‌سازی دشمن» یا «دوقطبی‌سازی» نه‌تنها صحیح نبود بلکه خود تکمیل‌کننده هدف نهایی جبهه کفر علیه فرهنگ این کشور بود و مرزبانان و مدافعان گفتمانی و میدانیِ حجاب در حقیقت پاسداران خط مقدم فرهنگ بوده و هستند که دشمن را، بی‌اعتنا به نق زدن‌ها و ساده‌اندیشی خودی‌ها و خودی‌نماها، در همان گام اول متوقف ساخته و خواهند ساخت. نکته با اهمیت آن‌که «ترویج بی‌حجابی در ایران» از اولویت‌های غرب و غرب‌زدگان،حداقل در صد سال اخیر، بود که پیش از این اشاره کردیم: https://eitaa.com/enghelabehma/665 https://eitaa.com/enghelabehma/1252 ۴.نافهمی عنوان ثانوی: برخی ادعا می‌کردند که حجاب بنا به اصل اولی واجب و لازم‌الاجراست اما امروز عناوین ثانونی همچون «دین‌گریزی جوانان در صورت الزام به حجاب»، «ایجاد تنش اجتماعی» و... باعث می‌شود که این واجب شرعی را به حکم ثانوی و بر اساس مصلحت ثانوی و عارضی متوقف کنیم. با تبیین مقام معظم رهبری مشخص شد که در صورت کنار گذاشتن این واجب شرعی و سیاسی، مفسده‌ای به وسعت «ارتجاع فرهنگی» که چیزی جز «فروپاشی نظام اخلاقی و فرهنگی» نیست به‌وجود خواهد آمد. با توضیح بیش‌تر می‌توان گفت که اولاً اصل ادعای دین‌گریزی جوانان به‌واسطه اجرای یک حکم شرعی، آن هم در جامعه متدین و متعبدی همچون ایران، مخدوش و غلط است، ثانیا دین‌گریزی احتمالی جوانان نیز ارتباطی با اصل حکم شرعی و الهی حجاب ندارد و اگر گریزی هم پیش بیاید ناشی از شبهات همین سکولارهای حوزوی و غیرحوزوی است که باید با تبیینِ هرچه بهتر این فریضه الهی، که ضامن سعادت فردی و اجتماعی ماست، آن شبهات و گریزهای عارضی را از بین برد، ثانیا اجرای حجاب ممکن است موجب تنش‌های محدود، سطحی و مقطعی نیز بشود اما طبق تجربه این تنش‌ها منشأ خارجی دارد و می‌بایست با همان خط تبیین و البته تقابل با شبکه‌سازی‌های ضدامنیتی از آن تنش‌ها جلوگیری کرد و در ادامه باید دانست که مفسده تنش‌های محدود، گذرا و نوعاً تصنعی هیچ‌گاه به‌اندازه مفسده فروپاشی فرهنگی و اخلاقی جامعه نیست و اگر بنا باشد عنوانی ثانوی بر حکم اولی حجاب بار شود یقینا آن عنوان«لزوم پیشگیری از فروپاشی نظام شرعی و اخلاقی» خواهد بود که نه‌تنها مانع تنجز حکم اولی حجاب نیست بلکه مؤکد آن نیز هست. 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
📱آیا تحمیلی بودن «چالش حجاب» به‌معنای عدم اولویت مساله حجاب است؟خیر. همانطور تحمیلی بودن «چالش جنگ» در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به‌معنای عدم اولویت مساله جنگ نبود و همانطور که تحمیلی بودن «چالش‌های اقتصادی» به‌معنای عدم اولویت مسائل اقتصادی نیست. 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
📱هنر و ادبیات جدا از دین هم از مونتاژکاری‌هایِ نچسبِ شبه‌هنرمندانِ غرب‌زده است. شاعران برجسته ما آن‌قدر با دین و ادبیات دینی آمیخته بودند که حتی اشعار عاشقانه و احوال شخصی خود را مندمج با مضامین و داستان‌های قرآنی شرح می‌کردند. به این شعر رودکی توجه کنید: «نگارینا شنیدستم که گاه محنت و راحت سه پیراهن سلب بوده‌است یوسف را به عمر اندر یکی از کید شد پرخون، دوم شد چاک از تهمت سوم یعقوب را از بوش روشن گشت چشم تر رُخَم مانَد بدان اول، دلم مانَد بدان ثانی نصیب من شود در وصل، آن پیراهن دیگر؟» (دیوان رودکی؛ متن و شرح، ص١٠١) 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️