تشییع جنازه نمادین امام خمینی در جنوب لبنان-روزنامه کویتی القبس ۶ژوئن١٩٨٩-خرداد۶٨
📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
اگر تو زخم زنی به که دیگری مرهم
و گر تو زهر دهی به که دیگری تریاک
بضرب سیفک قتلی حیاتنا ابدا
لأن روحی قد طاب ان یکون فداک
[حافظ]
📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
📱در شماره خرداد١۴٠١ یکی از نشریات وابسته به برخی ارگانهای رسمی، بعد از اینکه تعیین مرزهای انقلابیگری را یکی از چالشهای امروز میخواند مینویسد:
«تبیین مرزهای انقلابیگری نیاز به تبیین مرزها در جبهه حق دارد... عدهای مؤمن مجاهد هستند... عدهای مؤمنین قاعدین هستند اینها نیز البته جزو جبهه حق [و قهرا جبهه انقلاب] هستند... مؤمنین بیماردل نیز در جبهه حق قرار دارند [و طبیعتا آنها هم انقلابیاند]»
نویسنده محترم بعد از اینکه دایره انقلابیگری را به زعم خودش ترسیم میکند میافزاید: «اگر سبک تمایلات هاشمی رفسنجانی را بخواهیم تحلیل کنیم باید او را انقلابیِ دنیاگرا معرفی کنیم»
تا اینجای ماجرا روشن شد که از نگاه جناب نویسنده انقلابیگری یک مفهومی است که هم با مجاهدت سازگار است هم با قعود و عدم مجاهدت، هم با حقگرایی سازگار است هم با دنیاگرایی، هم انسانهای سلیمالنفس را شامل میشود هم انسانهای بیماردل. آیا این تعریف از انقلابیگری چیزی جز بیهویت کردن انقلاب و انقلابیگری است؟
اینکه مقام معظم رهبری هشدار دادند جلوی هویتزدایی از انقلاب اسلامی گرفته شود ناظر به چنین مطالبی است که با رویکرد عملگرایانه، به معنای منفی کلمه، تیشه به ریشه مبانی و مکتب امام و رهبری میزند.
اعاذنا الله...
📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
📱سیدنصرالله تقوی خطاب به ملکمخان:
«زیاده از پنجاه سال است که شما زحمت کشیده مساعدت اصول اسلام را با سیاست امروز دنیا در خاطرها جا دادید تا عموم خلایق به رغبت صادق خواستگار شاهد مقصود شدند»(مکتوبات و بیانات سیاسی و اجتماعی علمای شیعه، ج٣، ص٢٨٢)
حوزویان سکولار در توجیه تولیدات انحرافیشان میگویند که ما قصد ایجاد هماهنگی میان اصول اسلام و سیاست و اقتضائات روز را داریم. جالب آنکه بیش از صد سال پیش همین توجیه را امثال میرزا ملکمخانِ ماسون و مؤیدینش میآوردند و با این حربه، اندیشههای سکولاریستی را در زرورق شریعت و دیانت میپیچیدند کما اینکه سیدنصرالله تقوی، ایجاد سازگاری میان اصول اسلام و اقتضائات روز را یکی از خدمات!!! ملکمخان برمیشمرد.
📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
📱ابراهیم یزدی: بقای همه ما در ماندن روحانی است. (روزنامه آرمان-٢٠فروردین٩٣)
گروه پیر و پرروی «نهضت آزادی» یکی از دهها گروه غربزده و وابستهای بود که حسن روحانی را بر کشور تحمیل کرد. خسارتهای این جریان پیش از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز و تا امروز کم و بیش ادامه دارد. این جماعت در کنار برخی گروههای دیگر فتنههای حقوقی-ساختاری پیچیدهای در سر دارند و با اسم رمز «پارادایم شیفت در نظریه ولایتفقیه» آن را پیش میبرند. اگر عمری بود در خصوص این فتنه بیشتر خواهیم نوشت.
📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
📱مؤسسهای که قرار بود جلوی تحریف مکتب امام خمینی را بگیرد برای کتاب «الف لام خمینی» رپرتاژ میرود. کتابی که نمونه بارز تحریف مکتب امام است.
اینجاست که شاعر میگوید:
شُغادِ* قصه بازی میکند در نقش رستم هم
چه زخمی میخورد سهراب در این پردهخوانیها...
*شغاد: قاتل رستم
📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
برخی به مرحوم آیتالله العظمی فاضل لنکرانی پیام دادند حضور در راهپیمایی روز قدس و ٢٢ بهمن و... تناسبی با مرجعیت ایشان ندارد و مانع رشد مرجعیت ایشان است. وقتی پیام را به ایشان رساندند بسیار ناراحت شدند و فرمودند: من اصلا مرجعیت را پذیرفتم برای خدمت... من دین و مرجعیتی را که به درد مردم و انقلاب نخورد، میخواهم چه کار؟!(سینای فقاهت صص٢٨٩-٢٨٨)
٢۶خرداد؛ سالروز ارتحال مرحوم آیتالله العظمی فاضل لنکرانی
📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
📱یکی از اقدامات درخشان و البته فراموششده مرحوم آیتالله فاضل؛ صدور حکم ارتداد «رافق تقیلی» سلمان رشدی آذربایجان و روزنامهنگار اهل این کشور بود. این روزنامهنگار به نبی اکرم و عاشورا و مقدسات اسلامی توهینهای آشکاری داشت. مرحوم آیتالله فاضل لنکرانی در پاسخ به استفتای مؤمنین آذربایجان نوشتند:
بسمه تعالی
چنین شخصی چنانچه مسلمان زاده باشد، با اعترافات مذكور مرتد است و چنانچه كافر بوده، از مصادیق ساب النبی است و در هر صورت برفرض چنین اعترافاتی قتل او بر هر كسی كه دسترسی داشته باشد لازم است ...(۴ آذر ١٣٨۵)
رافق تقیلی کمتر از پنج سال بعد با ضرب چاقو فردی ناشناس مجروح و در تاریخ ٢ آذر ١٣٩٠ در بیمارستان به درک واصل شد.
قرائت سیره مراجع عظام تقلید صیانت از حافظه تاریخی حوزه علمیه و موجب پیشگیری از دستبرد تاریخی سکولارهای حوزوی است.
📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
در حاشیه هناس
📱 فیلم «هناس» را ببینیم و چند نکته:
١. چند وقتی است تولیدِ سینماییِ تاریخمحور مورد اقبال سینماگران قرار گرفته است که این امر خودش فالِ نیک است.
٢. اقبالِ سینماگران نشانهای است از اقبالِ مردم؛ این هم فالِ نیکتر.
٣. چه بخواهیم چه نخواهیم فیلمهای سینماییِ اینچنینی نقشی اساسی و شگفتانگیز در شکلگیری حافظه تاریخی مردم دارند. نمونه؛ فیلم مختار. امروز هیچکس مختار را از روی روایت راویان حدیث و مورخین قرون ابتدایی تاریخ نمیشناسد بلکه مختار را به روایت میرباقری میشناسد. این امر، کار تولیدکنندگان هنری را دشوار و مسئولیتشان را سنگین میکند.
۴. بر اساس همان نکته قبلی، تولید سریالی یا سینماییِ تاریخمحور باید متعهد به واقعیتهای تاریخی باشد. اقتضائات هنری قابل درک است اما تعهد به حقیقت اصلی است فوق همه این اقتضائات.
۵. فیلم دیدنیِ «هناس» را ببینیم. لااقل از حیث فیلمنامه و ساختِ کلی؛ دلنشین و خوشساخت بود.
📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
📱در حاشیه توییت سردبیر سابق رجانیوز و مدیرعامل فعلی ایرنا
١. جناب آقای نادری توییتی نوشتهاند و از ایجاد اجماع ملی سخن گفتهاند.
پیش از این برخی جریانات با ادبیاتی مشابه از «آشتی ملی» دم زدند که با واکنش قاطع مقام معظم رهبری روبرو شد:
«مگر مردم با هم قهر هستند که بخواهند آشتی کنند؟... مردم ایران در جایی که پای اسلام، ایران، استقلال و ایستادگی مقابل دشمن در میان است با همه وجود ایستاده و با یکدیگر متحد و مجتمع هستند...» (١٣٩۵.١١.٢٧)
همانطور که ملت ایران با هم قهر نیستند و «آشتی ملی» تحصیل حاصل است، ملت ایران از یکدیگر جدا نیستند و طبیعتا «اجماع ملی» هم تحصیل حاصل است.
٢. جلسه جماران ظرفیتی بود ولی استشهاد جناب نادری مبهم و گنگ است. «آقای سعید قاسمی» چند دقیقه کنار «حاج حسن آقای خمینی» نشست و رفت. آیا سعید قاسمی به مبانی و شیوه سلوک آقای حسن خمینی نزدیک شد؟ آقای حسن خمینی به مبانی انقلاب نزدیکتر شد؟ آیا نقد جریان انقلاب به «جمارانِ متأخر» گردهمنیایی بود که با گردهمآیی حل شود؟ خوشبین باشیم و از سوءظنهای توهمآلود بپرهیزیم اما رفتارهای مقطعی افراد را هم با سیره مستمر قبل و بعد آن بسنجیم تا در تحلیل خرد و کلان دچار اشتباه نشویم.
٣. فارغ از اینکه اجماع ملی، به معنای دقیق و درست کلمه تحصیل حاصل است، مدیرعامل محترم ایرنا دقیقا چه نوع رفتاری را «اجماعساز» و چه رفتاری را «خارق اجماع» میداند؟! دقیقتر و با ذکر مثال بپرسیم: آیا نوع کنشگری رسانهایِ «رجانیوزِ دهه هشتاد» از نگاه ایشان اجماعساز است یا خارق اجماع؟
📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
📱منتظری: باید برویم به فلسطین و لبنان و کوتاهی در این معنی گناه است. (روزنامه کیهان ٣٠ خرداد ١٣۶١)
وقتی منتظری این سخنان را به زبان میراند حاج احمد متوسلیان و یاران در جبهه شام آرمان و آرزوی نبرد مستقیم با اسرائیل را داشتند، یعنی در «نوک»، یعنی در «خط مقدم» یعنی همانجایی که چند دهه بعد حاج قاسم رفت و سلاح مقاومت را روی شقیقه اسرائیل نگه داشت. حالا حاج احمد کجاست؟ سرنوشتش چه شد؟! نمیدانیم. اما سرنوشت آن شخص معممی که روزی دم از مبارزه مستقیم با اسرائیل میزد و بعد هم شد آخوندِ جریانِ «نه غزه نه لبنان» را میدانیم.
تاریخ چیزی جز شناخت این دوراهیها نیست: یا در راه احمد یا در راه ابولهب.
📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
📱حساسیت مردم قم نسبت به حجاب در سال ١٩٠٧ میلادی
هانری. رنه. دالمانی؛ سیاح فرانسوی حدود ١٠۵ سال پیش در خصوص حساسیت مردم قم نسبت به حجاب بانوان مینویسد:
«بهطوری که شنیدم در چند سال قبل چند نفر از خانمهای انگلیسی مأمور شدند که در تلگرافخانه هند و اروپایی قم کار کنند. این خانمها محض احتیاط مجبور بودند که در موقع حرکت در کوچه و بازار لباسی از خواهران مسلمان خود بهعاریت بگیرند و با روی پوشیده و مستور در چادر حرکت نمایند تا از آزار سکنه محفوظ باشند.»(سفرنامه از خراسان تا بختیاری، کتاب چهارم، ص٨۵٧)
عکس: نقاشی مقبره حضرت معصومه سلام الله علیها اثر ژول لورنس-مندرج در سفرنامه دالمانی
📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
شوریده سران صف عشقیم، مگر تیغ
مرهم بنهد زخم پریشانی ما را
[فاضل نظری]
📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
اندیشه مر مرا شجر خوببرور است
پرهیز و علم ریزد ازو برگ و بر مرا
[دیوان ناصر خسرو، ص١۵]
معضلی که در نظام معرفتیِ مسیحی-سکولاریستی در تقابل علم و دین وجود دارد اساسا در نظام معرفتی اسلام تعریف نشده و مسلمانان میان «علم» و «دین» تقابلی نمیدیدند و از نظرگاه خردورزی چون ناصر خسرو(م ۴۶٧ه.ش)، همان درخت اندیشهورزی که ثمرهاش «علم» است، همان مفید «تقوا» و «دینمحوری» نیز هست.
📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
📱وظیفه حکومت نسبت به تأمین معاش طلاب از نگاه شهید بهشتی:
«باید کسانی که به مطالعات تحقیقی در رشتههای مختلف علوم دینی میپردازند هزینه زندگیشان از راه درآمدهای شخصی دیگری که دارند تأمین شود و اگر از این قبیل افراد به اندازه کافی در میان مسلمانان پیدا نشد باید حکومت اسلامی که مسوول تامین مصالح عمومی است عدهای را به انجام این مهم بگمارد و وسائل کار و هزینه زندگی آنان را از بیتالمال مسلمین بپردازد. (مرجعیت و روحانیت، ص١۴٨)
سکولارهای حوزوی پرچم استقلال حوزه از نظام را بلند میکنند تا در پس پردهی این شعار فریبنده؛ جمهوری اسلامی را از اعتبار معنوی تهی کنند. شهید بهشتی نوشته ذکر شده را، که پاسخ به شبهات امروز معممینِ بیسواد سکولار است،حدود سال ۴١ نگاشتند.
📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
اللهم اجْعَلْ خَیرَ أیامي یومَ لِقائِک...
[فرازی از دعای روز جمعه]
📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
📱آنچه از «حظیره» فهمیدیم:
١. شخصیتهایی که به اسم اعتدال و عقلانیت مخالفان خود را متهم میکنند برای جدیترین اقداماتشان (از جمله حمایت از فتنهگران ٨٨)هیچ دلیل منطقی و قابل قبولی ندارند.
٢. اگر شخصیتهایِ انقلابیمان را روایت نکنیم، کسانی روایتگرشان میشوند که نسبت روشنی با ایشان ندارند. مثلا، در مراسم سالگرد صدوقیِ ضدلیبرال و ضدفتنه، از کسانی دفاع میشود که رأس فتنه بودهاند و جااندازِ لیبرالیسم.
٣. در انگارههای مسلممان تردید کنیم. از «یزد» برایمان «شهر اصلاحات» ساختهاند اما با یک حادثه آن انگاره متزلزل میشود.
📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
هدایت شده از جرعهنوش
🔊 در #مسجد_حظیره چه گذشت؟ (1)
در پی گفتوگوهایی که دیشب در مراسم سالگرد شهید صدوقی در مسجد روضهی محمدیه یزد (حظیره) انجام شد، برخی خواستهاند با تحریف و نادیدهگرفتن اصل ماجرا و تمسک به گوشهای از آن، ماجرا را به نفع خود روایت کنند.
روایت کامل ماجرا چنین است:
#مسیح_مهاجری که به دعوت بیت صدوقی به این مراسم دعوت شده بود، مقدماتی را در سخن خود به هم پیوست:
- از «الی کوهِن» گفت که جاسوس یهودی بود و خود را انقلابی تند جا زده بود و دیگران را متهم به انقلابینبودن میکرد و در نهایت اعدام شد.
- از رابطهی دهسالهی خود با #شهید_بهشتی گفت.
- از اخلاق و معنویت شهید بهشتی سخنها گفت.
- گفت بهشتی مظلوم بود و کسانی که خود را انقلابی میدانستند او را متهم میکردند.
- از نفوذ در کشور گفت و نمونهی آن را کاترین شکدم دانست و ضمناً اطلاعات سپاه پاسداران را در این زمینه متهم کرد.
- گفت که به نظام و انقلاب و رهبری معتقد است، هرچند انتقادهایی دارد.
و در نهایت مؤکداً نتیجه گرفت که:
- امروز هم «الی کوهن»ها و «شکدم»ها در کشور زیادند که بزرگان و انقلابیون اصیل را متهم میکنند.
- خدا را شاهد گرفت که بعضی از کسانی که امروز در #حصر یا ممنوعالتصویرند، از دلسوزترینها هستند.
- خدا را شاهد گرفت که هاشمی رفسنجانی نزدیکترین یار رهبر معظم انقلاب بوده و هیچکس به اندازهی او به ایشان نزدیک نبود.
و در نهایت نتیجه گرفت که این بزرگان که بعضی هم از این استاناند، توسط تندروها به فتنهگری متهم شدهاند و من با شناخت نزدیکی که از آنها دارم، این اتهام واهی است و نشان از مظلومیت ایشان.
*
هنگامی که نتیجهگیری تمام شد، برخاستم و با صدای بلند گفتم: «آقای مهاجری! سؤال دارم.» و با مهلت ندادن او، این خواسته را تکرار کردم.
در نهایت، سکوت کرد و من شروع کردم. سؤالاتی ساده داشتم که میتوانست گرهگشا باشد:
- بالاخره آیا در سال 88 فتنهای رخ داد یا نه؟
- آیا میرحسین موسوی و کروبی و خاتمی در این فتنه نقش داشتند یا نه؟
- شما گفتید که رهبر انقلاب را قبول دارید. آیا رهبر انقلاب، رفتار این افراد را #گناه_نابخشودنی نامیدند یا نه؟
- آیا #گناه_اجتماعی توبهی اجتماعی (تبیین و اصلاح) نیاز دارد یا نه؟
- آیا این افراد توبه کردند؟
- آیا در فتنهای که آنها به راه انداختند، دهها نفر بیگناه کشته شدند یا نه؟ آیا تحریمهای فلجکننده در پی فتنه انجام شد یا نه؟
در نهایت پرسیدم:
شما گفتید که تندروها بزرگان و سابقهداران انقلاب را متهم میکنند و به آنان ظلم میکنند؛ چه کسی و چه روزنامهای در دههی 70 آیتالله آذری قمی را ضد انقلاب و ضد ولایت فقیه خواند؟
****
مهاجری چون پاسخی نداشت، دعا کرد و از منبر فرود آمد.
با جمعیت به سمت او رفتم تا پیش از خروج از مسجد، او را مجاب کنم تا پاسخگوی آنچه بر فراز منبر گفته، باشد.
در نهایت و علیرغم میل تیم امنیتی و نیز هواخواهان فتنه، مجبور شد تا بر زمین بنشیند و پاسخ دهد.
سؤالها را در همهمهی کسانی که از روشنگری واهمه داشتند، تکرار کردم. گفتم چه کسی فتنه را به راه انداخت؟ گفت احمدینژاد. گفتم آیا موسوی در حالی که هنوز انتخابات در حال برگزاری بود، اعلام پیروزی نکرد؟ گفت اگر اینچنین کرده، بد کرده.(!) گفتم آیا میرحسین بیانیه نداد و بهجای مطالبه از طریق قانونی، مردم را دعوت به حضور خیابانی نکرد؟ به جای پاسخگویی، گفت رهبر انقلاب گفتهاند که من بعید میدانم که اینها خودشان این کار را کرده باشند. (!)
گفتم: مدرک این سخن رهبری کجاست؟ پاسخی نداشت.
گفت: من اینها را از نزدیک میشناسم و میدانم که آنها ارادت قلبی به رهبر انقلاب دارند.
گفتم: ارادت در پستو هیچ فایدهای ندارد.
دیگر پاسخی نداشت و برخاست و رفت.
https://eitaa.com/jorenush/142
هدایت شده از جرعهنوش
🔊 در #مسجد_حظیره چه گذشت؟ (2)
بعد از رفتنش، هواخواهان فتنه، اعتراض به من را افزایش دادند. از جمله #غلامعلی_سفید رئیس شورای سابق شهر یزد و استاندار دوران اصلاحات. گفت چرا بقیهی مجالس امام حسین را به هم نمیزنی.
در مقام جدل با او، گفتم که برای من افراد مهم نیستند، هرکس بر منبر دروغ بگوید، با او مخالفت میکنم.
بعد هم لابلای حرفها گفتم که این #مسجد_ضرار است و باید تخریب شود. انتشار این حرف، موجب برخی سوءتفاهمها شد. در همانجا توضیح دادم که منظورم از مسجد، ساختمان مسجد نیست، بلکه آن هویتی است که در مسجد جریان دارد و آن هویت، تابع امام و مدیر مسجد است. اگر این مسجد در اختیار #شهید_صدوقی باشد، پایگاه انقلاب است و قلب شهر، ولی اگر امسال مسیح مهاجری بر منبر آن بالا رفتند، مسجدی است که پیامبر با آن میستیزد و امیرالمؤمنین از حضور در آن منع میکند.
البته اصراری بر تعبیر #مسجد_ضرار ندارم و برای رفع سوء تفاهم، آن را پس میگیرم.
چندی نفری سخن از وحدت گفتند، و رفتار بنده را تفرقهآمیز و به زیان جامعه خواندند. همانجا عرض کردم: وحدتی که همه در آن رو به گمراهی باشند، مطلوب نیست.
و البته اساساً وحدتی وجود نداشت، نشانهاش آنکه بسیاری افراد در همان مجلس با بنده همنظر بودند و آن را پس از اعتراض من اظهار کردند.
وحدت آنگاه مطلوب است که بر مدار حق باشد، بگذریم.
از دیشب تا به حال، بسیاری از دوستان و آشنایان اظهار لطف نمودهاند. آنچه رخ داد، صحیحش لطف خدا بود و خطایش ناشی از کاستی این بنده.
این پیامها و دستمریزادها نشان میدهند که یزد نه پایتخت اصلاحات بلکه شهر #شهید_صدوقی و #دارالعباده است.
راستی فراموش نکنیم، #شهید_صدوقی همان کسی است که به آیتاللهالعظمی خویی نامهی سرگشاده نوشت و مورد هجمه قرار گرفت، با ریاستجمهوری بنیصدر مخالفت کرد و مطرود بسیاری از دوستان شد، از حضور شیخ محمود حلبی در مراکز تجمع شهر منع کرد، از جولان نیروهای مجاهدین در یزد مانع شد، از سخنرانی #زهرا_رهنورد در یزد جلوگیری کرد، و ...
صدوقیِ یزد این است، نه آنچه برخی منتسبان روایت میکنند...
https://eitaa.com/jorenush/143
📱آقای غربزده؛ چهار کتاب منطقی اسم ببر!
برخوردهای دوگانه و تناقضگوییهای بیپایان جریان غربزده آنقدر تکرار شده که برای ما عادی شده اما این فاجعه واقعا عادی نیست.
انتخاب ۴خرداد١۴٠١ خبر عربدهکشی و اختلال در جلسه یکی از سخنرانان جبهه انقلاب اسلامی را «پرسش ساده یک دانشجو» دانست، حدود یک ماه بعد همین رسانه، و سایر رسانههای غربزده همسو عکس طلبهای را کار کردند که دو زانو جلوی مسیح مهاجری نشسته و با او گفت و گو میکند و البته همزبان با جماران آن پرسشگری را آشوب نامید. با این حجم از تناقض و دوگانهگویی نمیتوان از این جریان پیروی از خط امام را مطالبه کرد و فقط باید از اینها پرسید: آقای انتخاب ! جناب جماران! چهار کتاب منطقی اسم ببر!
📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
بی تو از خواب عدم دیده گشودن نتوان
بی تو بودن نتوان با تو نبودن نتوان
در جهان است دل ما که جهان در دل ماست
لب فروبند که این عقده گشودن نتوان
[اقبال لاهوری]
📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️