eitaa logo
وضعیت انقلابی
294 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
160 ویدیو
1 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹️حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت شهادت سردار رشید اسلام، سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی و جمعی از همرزمان وی بدست رژیم غاصب و منفور صهیونیست، تاکید کردند: آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد، به حول و قوه‌ی الهی. ✍ متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: ✏️ بسم الله الرحمن الرحیم سردار رشید و فداکار اسلام، سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی، در کنار همرزم بزرگوارش سردار محمد هادی حاج رحیمی، با جنایت رژیم غاصب و منفور صهیونیست به شهادت رسیدند. سلام و رحمت خدا و اولیائش بر آنان و دیگر شهیدان این حادثه، و لعنت و نفرین بر سردمداران رژیم ظالم و متجاوز. ✏️ شهیدان ما از خداوند مهربان خود، نشان قبول مجاهدتِ درازمدت خود را دریافت کردند و هم‌اکنون در جمع اولیاء و صلحاء، متنعم به نِعَم الهی‌اند. ✏️ سردار زاهدی از دهه شصت در میدان‌های خطر و مجاهدت، چشم انتظار شهادت بود. آنها چیزی را از دست نداده و پاداش خود را دریافت کرده‌اند، ولی غم فقدان آنان برای ملت ایران به‌ویژه هرکه آنان را می‌شناخت سنگین است. رژیم خبیث به دست دلاورمردان ما مجازات خواهد شد. آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد به حول و قوه‌ی الهی. والسلام علی عبادالله الصاحین سیّدعلی خامنه‌ای 💻 Farsi.Khamenei.ir
راهبرد فرماندهی کل قوا واضح و شفاف اعلام شد: راهبرد اقدام پشیمان‌کننده علیه اسرائیل بهتر است شبه‌تحلیل‌گرانی که راهبردهای موازی را پیشنهاد می‌دادند چند وقتی استراحت کنند و فضا را برای نیروهای سلحشور جمهوری اسلامی باز بگذارند. 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
📱چرا طلاب علوم دینی و حوزه‌های علمیه در فضای تبیین و مطالبات منطقه‌ای و بین‌المللی حضور دارند؟ با حمله اسرائیل علیه خاک جمهوری اسلامی ایران طلاب علوم دینی و حوزه‌های علمیه بنا بر وظیفه ذاتی و دینی و ملی خود ابعاد مخلتف ماجرا و راهکارهای مناسب جهت مقابله را تبیین کردند و در عین اعتماد تام به مسئولین نظام؛ مطالباتی دینی و عقلانی را ارائه کردند. یکی از شبهاتی که در برابر این تبیین وجود داشت این بود که «آیا اساساً طلاب علوم دینی صلاحیت علمی و اطلاعاتی لازم برای تبیین و مطالبه‌گری در این زمینه را دارند یا خیر؟» اما پاسخ به این شبهه: 1. منطق تصمیم‌گیری جمهوری اسلامی با منطق حکومت‌های سکولار تفاوتی اساسی دارد. در حکومتِ سکولار بر اساس اخبار جزئی و تاریخ محلی یا منطقه‌ای و منافع و مصالح مادی تصمیمات اتخاذ می‌شود و طبیعتا از متخصصین امور دینی در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها بهره‌ای برده نمی‌شود اما در جمهوری اسلامی؛ «دین» و «سنن قرآنی-الهی» یکی از ارکان اصلی تصمیم‌گیری‌های خرد و کلان است و طبیعتا طلاب علوم دینی وظیفه تبیین این قواعد و سنن را دارند.مراد ما از این قواعد و سنن، کلیات ابوالبقا نیست، منظور قواعد و سننی است که در حوادث واقعه قابلیت تطبیق دارد و تطبیق آن نیز امری فنی و تخصصی است که تنها از فضلای حوزه علمیه برمی‌آید. نکته مهم آن‌که همین شبهه علیه فعالیت سیاسی امام خمینی قدس سره الشریف نیز مطرح شد. اصل شبهه، که توسط یک خبرنگار آمریکایی مطرح شد و پاسخ امام خمینی قدس سره الشریف را بخوانیم: ‏«‏خبرنگار: ‏شما زندگی خیلی منزوی داشتید، شما اقتصاد جدید و حقوق روابط بین‌المللی را مطالعه نکرده‌اید. تحصیل شما مربوط به علوم الهی است، شما در‏‎ ‎‏سیاست و گرفتن و دادن یک زندگی اجتماعی درگیر نبوده اید. آیا این در ذهن شما این‏‎ ‎‏شک را به وجود نمی‌آورد که ممکن است عواملی در این معادله باشد که شما نمی‌توانید‏‎ ‎‏درک کنید؟‏‏ امام خمینی قدس سره الشریف: ما معادله جهانی و معیارهای اجتماعی و سیاسی‌ای که تا به حال به واسطه آن‏‎ ‎‏تمام مسائل جهان سنجیده می‌شده است را شکسته‌ایم. ما خود چارچوب جدیدی‏‎ ‎‏ساخته‌ایم که در آن عدل را ملاک دفاع و ظلم را ملاک حمله گرفته‌ایم. از هر عادلی دفاع‏ می‌کنیم و بر هر ظالمی می تازیم، حال شما اسمش را هرچه می‌خواهید بگذارید. ما این‏‎ ‎‏سنگ را بنا خواهیم گذاشت. امید است کسانی پیدا شوند که ساختمان بزرگ سازمان‏‎ ‎‏ملل و شورای امنیت و سایر سازمان‌ها و شوراها را بر این پایه بنا کنند، نه بر پایه نفوذ سرمایه‌داران و قدرتمندان که هر موقعی که خواستند هرکسی را محکوم کنند، بلافاصله‏‎ ‎‏محکوم نمایند. آری با ضوابط شما من هیچ نمی دانم و بهتر است که ندانم.‏»(صحیفه امام، ج11، ص160) بنابراین پاسخ این سؤال «که طلاب علوم دینی بر اساس چه دانشی در این مسائل اظهار نظر می‌کنند؟» این است :«با همان دانشی که رژیم شاه را اخراج کرد و جبهه مقاومت را ایجاد کرد و آمریکا و اسرائیل را به خاک سیاه نشاند.» 2. پیش‌فرض شبهه‌کنندگان این است که طلاب امروزِ حوزه امروز، همچون راهبان مسیحی سر در گریبان خود دارند و صرفا از برخی ادعیه و آیات اخلاقی اطلاع دارند حال آن‌که بسیاری از طلاب علاوه بر تسلط بر مبانی دینی، به تخصص‌های سیاسی داخلی و بین‌المللی نیز مجهزند و با اطلاع به‌روز و وسیع از شرایط روز تحلیل‌های دقیق و راه‌گشایی را ارائه کرده و می‌کنند. 3. بخش قابل ذکری از طلاب علوم دینی علاوه بر تسلط بر مبانی دینی و دانش روز، سالیان متمادی با عنوان مدافع حرم در کفِ میدان نبرد علیه ایادی آمریکا و اسرائیل حضور داشتند و علاوه بر اطلاعات میدانی، از مناسبات نظامی نیز به‌خوبی مطلع‌ند. به‌عنوان نمونه یادداشت ذیل را مطالعه کنید: https://eitaa.com/rozaneebefarda/13921 4. در تاریخ و جامعه ایرانی، به‌ویژه دو سده گذشته، روحانیت عامل اصلی حضور میدانی مردم بوده است بنابراین روحانیون علاوه بر شئون «بینشی»، «شأن گرایشی» نیز دارند و از آن‌جا که در منطق جمهوری اسلامی هیچ حرکتی بدون حضور میدانی مردم پیش نخواهد رفت، حضور روحانیت در صف اول حوادث واقعه ضروری است و طبیعتا امری حساس و امنیت‌زا هم‌چون اقدام علیه رژیم جعلی اسرائیل نیز بدون حضور مؤثر روحانیت و مردم ابتر خواهد ماند. 5. بعد از مرور این چهار نکته، این پرسش پیش می‌آید که «ما وقتی از اطلاعات محرمانه خبر نداریم چگونه تحلیل و مطالبه کنیم؟» پاسخ این است که در همه جای دنیا تحلیل‌گران بر اساس اطلاعات آشکار تحلیل‌های خود را ارائه می‌کنند و اساسا هیچ تحلیل‌گری، حتی اگر از اطلاعات محرمانه مطلع باشد حق ندارد به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم آن را در تحلیل خود به‌صورت عمومی منتشر کند. بنابراین منتظر ماندن برای اطلاع از اخبار محرمانه چیزی جز انسداد باب تبیین آن هم در شرایطی پرآشوب نیست. 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
📱دلاورمردان جمهوری اسلامی ایران بار دیگر اقتدار اطلاعاتی و هوشیاری بالای خود را در مبارزه با ایادی آمریکا و اسرائیل اثبات کرده از وقوع یک حادثه امنیتی در شهر مقدس قم جلوگیری کردند. با صلابت فرماندهی کل قوا و شجاعت دلیرمردان ایرانی، این‌بار مالک اشتر از پشت خیمه‌های معاویه عقب‌نشینی نخواهد کرد. 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
📱بهمن سال قبل کتائب حزب‌الله عراق رسمی و صریح بیانیه داد که بخشی از مسئولین ایرانی مخالف مبارزه نظامی ما علیه آمریکایی‌ها بودند. ماجرا آنقدر ناجور شد که خبرگزاری مهر این بخش از بیانیه را سانسور کرد. بعضی چیزها را نمی‌شود گفت ولی خب دنیا بزرگ است بعضی می‌گویند! افزونه: همان موقع سؤالاتی را مطرح کردیم. آیا سؤال کردن نشانه بی‌اعتمادی به مسئولین است؟خیر. آیا نشانه زیر سؤال بردن نقش اساسی و مؤثر ایران در جبهه مقاومت است؟خیر. سؤال نشانه تعقل است و بستن راه سؤال با گرفتن ژست دانای کل چیزی جز بستن راه تعقل سیاسی نیست. 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
📱«هیات عالی رتبه مصری به ایران آمدند... رئیس هیات مصری به من گفت ما خواهشی داریم و می‌خواهیم ژنرال سلیمانی را ولو برای پنج دقیقه ببینیم.گفتند برای ما خیلی مهم است که ژنرال سلیمانی را به دلیل عملکرد موفق و نقش ایشان در مبارزه با صهیونیست‌ها ببینیم.»(صبح شام،ص٢٢۶) سرداری که ملاقات با او آرزوی هیات‌های عالی سیاسی بود،پدرِ در دسترسِ فرزندان شهدا بود.فرزند حقیقی علی بن ابی طالب بود حاج قاسم... 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
📱سخنرانی مقام معظم رهبری و بطلان خط تعطیل تا تعلیق در مورد مبارزه علیه بی‌حجابی دو خط «تعطیل» و «تعلیق» فعال بوده و هست. خط تعطیل اصل لزوم اجرای حکم شرعی حجاب توسط حکومت را ممنوع می‌داند و خط تعلیق لزوم آن را می‌پذیرد ولی با الفاظ فریبنده،هم‌چون عدم اولویت،تزاحم اهم و مهم و... آن را تعلیق می‌کند و مثلا با ساده‌دلی می‌گوید هروقت اقتصاد درست شد و فساد اقتصادی برطرف شد و دیگر مشکلی در این زمینه نداشتیم می‌رویم سراغ حجاب. محصول خط تعطیل و تعلیق یکی است: توقف مبارزه علیه بی‌حجابی. سخنان مقام معظم رهبری در روز گذشته بطلانی بود بر هر دو خط چه آن‌که ولی‌فقیه مجددا بر حکم فقهی این واجب شرعی و وظیفه حکومت نسبت به اجرای آن تأکید کرده، تکلیف مبارزه با بی‌حجابی را بار دیگر در ذهن مسؤولین امر و البته مردم پررنگ کردند. تبیین اجمالی ابعاد «بیانات حجابیه» امام خامنه‌ای در جلسه دیروز را در مطلبی دیگر ارائه خواهیم کرد. 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
چهار نکته در تبیین بیانات حجابیه مقام معظم رهبری-برگ اول سخنان امام خامنه‌ای مدظله‌العالی پیرامون مسئله حجاب در روز 1403.1.15 علی‌رغم آن‌که کلیات، و بعضا جزئیات، آن در سخنرانی‌های پیشین ایشان نیز قابل دریافت بود به دلیل شبهاتی که خط «تعطیل و تعلیق» علیه مبارزه با بی‌حجابی پراکنده بود بسیار حائز اهمیت و اثرگذار بود. تبیین اجمالی این بخش از سخنان ایشان را در چهار محور پی می‌گیریم: ١. رد عدم اولویت: سخنان مقام معظم رهبری به‌واسطه شخصیت حقیقی و جایگاه حقوقی در تعیین اولویت‌ها و پررنگ شدن موضوعات در اذهان عمومی و نخبگانی نقشی بی‌بدیل دارد. ایشان با علم و اطلاع دقیق از این موضوع و در شرایطی که کشور درگیر بحران‌های تلخ اقتصادیِ غیرقابل انکار است و اذهان عمومی و نخبگانی هنوز در شوک تعرض اسرائیل به خاک جمهوری اسلامی ایران است و طوفان نظامی-سیاسی بین‌المللیِ کم‌نظیری منطقه و جهان را در برگرفته، بیش از 6 دقیقه، از مجموع 60 دقیقه سخنرانی خود را به دفاع قاطع، صریح و همه جانبه از حجاب اختصاص دادند یعنی اختصاص یک دهم از سخنرانی حیاتی و اثرگذار در شرایطی حادّ و پرتنش و این چیزی نیست جز اولویت بخشیدن به مقوله حجاب. ٢. وظایف دستگاه‌ها: برخی مدعیان ساده‌اندیشانه تصور می‌کردند که پرداختن مسئولین دستگاه‌های فرهنگی و اقتصادی به مقوله حجاب یا مطالبه از ایشان برای اجرای این حکم شرعی، خلاف اولویت است و مشاهده کردیم که مقام معظم رهبری قاطع‌ترین مطالبه را از مسئولین دستگاه‌های مختلف داشتند و فرمودند: «بنده معتقدم در دولت، در قوّه قضائیّه، در بخش‌های مختلف، در این زمینه مسئولیّت وجود دارد که بایستی به مسئولیّت‌های قانونی و شرعی خودشان عمل کنند.» بنابراین به‌طور قاطع می‌توان گفت که عمل به وظایف در مورد حجاب؛ ملاکی عینی و عملی برای محک «شرع‌مداری»، «قانون‌مداری» و «ولایت‌مداری» مسئولین دولت و قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی است. ٣.فهم نقشه دشمن: تا پیش از این سخنرانی برخی ادعا می‌کردند: نقشه دشمن این است که مسئله حجاب را پررنگ کند یا ادعا می‌کردند نقشه دشمن این است که مسئله حجاب را به بهانه‌ای برای دوقطبی‌سازی بدل کند. در اصل این ادعا مناقشه‌ای نیست و مستکبرین ممکن است هریک از اهداف ذکر شده را در مخیله داشته باشد اما نتیجه‌ای که اصحاب خط تعطیل و تعلیق از آن مقدمه می‌گرفتند غلط بود.این طیف به‌صراحت می‌گفتند که نقش‌آفرینی برجسته و مؤثر در مسئله حجاب در نقشه دشمن بازی کردن است یا ادعا می‌کردند که نهی از منکر صریح و مستقیم، باعث افزایش دوقطبی‌ها می‌شود و چیزی جز خواسته دشمن نیست. 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
چهار نکته در تبیین بیانات حجابیه مقام معظم رهبری-برگ دوم با تبیین مقام معظم رهبری روشن شد که نقشه دشمنان عمیق‌تر از این قبیل مطالب است: «امروز روی مسئله‌ی برداشتن حجابِ بانوان تلاش میکنند، امّا این اوّل کار است، این آخر کار نیست؛ هدف این نیست. هدف دشمنان این است که وضع کشور را به وضعیّت قبل از انقلاب، به وضعیّت دوران طاغوت برگردانند؛ آن وضع فضاحت‌باری که آن روز وجود داشت.» بنابراین نتیجه‌گیری سهل‌اندیشانه اصحاب تعطیل و تعلیق و متوقف کردن مبارزه با بی‌حجابی به‌بهانه «اولویت‌سازی دشمن» یا «دوقطبی‌سازی» نه‌تنها صحیح نبود بلکه خود تکمیل‌کننده هدف نهایی جبهه کفر علیه فرهنگ این کشور بود و مرزبانان و مدافعان گفتمانی و میدانیِ حجاب در حقیقت پاسداران خط مقدم فرهنگ بوده و هستند که دشمن را، بی‌اعتنا به نق زدن‌ها و ساده‌اندیشی خودی‌ها و خودی‌نماها، در همان گام اول متوقف ساخته و خواهند ساخت. نکته با اهمیت آن‌که «ترویج بی‌حجابی در ایران» از اولویت‌های غرب و غرب‌زدگان،حداقل در صد سال اخیر، بود که پیش از این اشاره کردیم: https://eitaa.com/enghelabehma/665 https://eitaa.com/enghelabehma/1252 ۴.نافهمی عنوان ثانوی: برخی ادعا می‌کردند که حجاب بنا به اصل اولی واجب و لازم‌الاجراست اما امروز عناوین ثانونی همچون «دین‌گریزی جوانان در صورت الزام به حجاب»، «ایجاد تنش اجتماعی» و... باعث می‌شود که این واجب شرعی را به حکم ثانوی و بر اساس مصلحت ثانوی و عارضی متوقف کنیم. با تبیین مقام معظم رهبری مشخص شد که در صورت کنار گذاشتن این واجب شرعی و سیاسی، مفسده‌ای به وسعت «ارتجاع فرهنگی» که چیزی جز «فروپاشی نظام اخلاقی و فرهنگی» نیست به‌وجود خواهد آمد. با توضیح بیش‌تر می‌توان گفت که اولاً اصل ادعای دین‌گریزی جوانان به‌واسطه اجرای یک حکم شرعی، آن هم در جامعه متدین و متعبدی همچون ایران، مخدوش و غلط است، ثانیا دین‌گریزی احتمالی جوانان نیز ارتباطی با اصل حکم شرعی و الهی حجاب ندارد و اگر گریزی هم پیش بیاید ناشی از شبهات همین سکولارهای حوزوی و غیرحوزوی است که باید با تبیینِ هرچه بهتر این فریضه الهی، که ضامن سعادت فردی و اجتماعی ماست، آن شبهات و گریزهای عارضی را از بین برد، ثانیا اجرای حجاب ممکن است موجب تنش‌های محدود، سطحی و مقطعی نیز بشود اما طبق تجربه این تنش‌ها منشأ خارجی دارد و می‌بایست با همان خط تبیین و البته تقابل با شبکه‌سازی‌های ضدامنیتی از آن تنش‌ها جلوگیری کرد و در ادامه باید دانست که مفسده تنش‌های محدود، گذرا و نوعاً تصنعی هیچ‌گاه به‌اندازه مفسده فروپاشی فرهنگی و اخلاقی جامعه نیست و اگر بنا باشد عنوانی ثانوی بر حکم اولی حجاب بار شود یقینا آن عنوان«لزوم پیشگیری از فروپاشی نظام شرعی و اخلاقی» خواهد بود که نه‌تنها مانع تنجز حکم اولی حجاب نیست بلکه مؤکد آن نیز هست. 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
📱آیا تحمیلی بودن «چالش حجاب» به‌معنای عدم اولویت مساله حجاب است؟خیر. همانطور تحمیلی بودن «چالش جنگ» در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به‌معنای عدم اولویت مساله جنگ نبود و همانطور که تحمیلی بودن «چالش‌های اقتصادی» به‌معنای عدم اولویت مسائل اقتصادی نیست. 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
📱هنر و ادبیات جدا از دین هم از مونتاژکاری‌هایِ نچسبِ شبه‌هنرمندانِ غرب‌زده است. شاعران برجسته ما آن‌قدر با دین و ادبیات دینی آمیخته بودند که حتی اشعار عاشقانه و احوال شخصی خود را مندمج با مضامین و داستان‌های قرآنی شرح می‌کردند. به این شعر رودکی توجه کنید: «نگارینا شنیدستم که گاه محنت و راحت سه پیراهن سلب بوده‌است یوسف را به عمر اندر یکی از کید شد پرخون، دوم شد چاک از تهمت سوم یعقوب را از بوش روشن گشت چشم تر رُخَم مانَد بدان اول، دلم مانَد بدان ثانی نصیب من شود در وصل، آن پیراهن دیگر؟» (دیوان رودکی؛ متن و شرح، ص١٠١) 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
📱آیا پیچیده بودن مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مانع تبیین و مطالبه‌گریِ نخبگانی(به‌صورت مشخص:طلبگی و دانشجویی) است؟خیر.همان‌طور که پیچیدگی مسائل اقتصادی مانع تبیین و مطالبه‌گری نیست و همان‌طور که پیچیدگی مسائل روز فرهنگی-اجتماعی مانع تبیین و مطالبه‌‌گری نیست. 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
📱این‌که بگوییم مسائل منطقه‌ای پیچیده است پس تبیین و مطالبه نخبگانی نداشته باشیم چیزی جز«انسداد باب تبیین»نیست به دو دلیل: ١. در عصر درهم‌پیچیده حاضر مساله غیرپیچیده نداریم و با همان حد وسط در سایر مسائل هم نباید تبیین داشته باشیم. ٢.مساله ساده و غیرپیچیده،ساده و غیرپیچیده است و نیازی به تبیین ندارد. 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
📱امام خمینی: مجتهد باید به مسائل زمان خود احاطه داشته باشد. برای مردم و جوانان و حتی عوام هم قابل قبول نیست که مرجع و مجتهدش بگوید من در مسائل سیاسی اظهارنظر نمی‌کنم (صحیفه،ج٢١،ص٢٨٩) افزونه: تصور برخی این است که طلبه و مجتهد همین مقدار که بداند آمریکا موجود بدی است و ما هم خوبیم و فلسطین هم باید آزاد شود کافی است حال آن‌که کلام امام دقیق است.«احاطه»یعنی آگاهی جامع و به‌روز و دقیق و «اظهار نظر کردن در مسائل سیاسی» هم کار پیچیده‌ای است اساسا. 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📱تصاویر هوایی زیبا از حضور کم نظیر مردم قم در راهپیمایی روز قدس و تشییع پیکر مطهر شهید القدس «محسن صداقت» از نظر امثال محمد سروش محلاتی و مهراب صادق‌نیا و... مردم فقط همان اوباشی بودند که در اغتشاشات، زیر پل امینی بیات اراذل‌بازی درآوردند و به اهالی نیروگاه و مردم قم آسیب زدند و الا چند هزار نفری که با زبان روزه و لب خشک از تشنگی زیر آفتاب تند قم در راهپیمایی روز قدس شرکت می‌کنند، نماز جمعه می‌خوانند و بدن پاره پاره شهیدشان را تشییع می‌کنند مردم نیست؛ یحتمل سرو و چنارند... 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱کارشناس مسائل بین‌الملل در صدا و سیمای جمهوری اسلامی: اگر نزنی یا به‌صورت مساوی یا حتی یک پله بالاتر بزنی دشمن دو پله بالاتر را می‌زند که زد، نفر سوم نیروی قدس و کنسولگری را هم زد. 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
«ای موسی تا آنها در آنجا هستند،ما هرگز وارد نخواهیم شد!تو و پروردگارت بروید و بجنگید ما همینجا نشسته‌ایم»(مائده/٢۴) در جهاد تبیین برخی نشسته‌اند تا رهبری جلو بیفتد،خطی را بشکند و پشت سرش وارد شهرهای فتح شده شوند،اسم این کار را هم گذاشته‌اند:پشت رهبری حرکت کردن! بنی‌اسرائیلی جهاد تبیین می‌کنند اعزه! 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
حمایت تبیینی از «سیلی پشیمان‌کننده»؛ خط مقدم دفاع از ولی‌فقیه و دلاورمردان سپاه-برگ اول بیش از شش ماه از آغاز طوفان‌الأقصی می‌گذرد و حمله اسرائیل به خاک جمهوری اسلامی ایران معادلات جنگ را تغییر داد. مطالبات در خصوص لزوم واکنش در برابر این تجاوز آشکار از لحظات ابتدایی انتشار خبر افزایش یافت تا جایی که روز گذشته سیدحسن نصرالله ، که اطلاعی به‌روز و دقیق از شرایط داخلی ایران در ساحت مقاومت دارد، اعلام کرد که در خصوص اصل لزوم انتقام در جمهوری اسلامی ایران اجماع وجود دارد. این گفته سید مقاومت یعنی گزینه‌های موازی همچون «صبر استراتژیک» و «نفی اقدام واکنشی» و... کنار رفته است و همگان بر محور تصریحات فرماندهی کل قوا مبنی بر لزوم وارد ساختن «سیلی پشیمان‌کننده» بر پیکر نیمه‌جان رژیم غاصب صهیونیستی اتفاق نظر پیدا کرده‌اند. در این شرایط به‌دلایل متعدد حمایت تبیینی از «سیلی پشیمان‌کننده» امری ضروری و حیاتی است. طبیعتا مراد از «حمایت تبیینی»؛ «حمایت شعاری و صوری» نیست و تکرار عین الفاظ جملات مقام معظم رهبری، به‌سبک برخی منابر، علی‌رغم آن‌که در حد خود امری ارزشمند است و ترویج سخنان آن مقام عالی محسوب می‌شود اما یقیناً تبیینی راقی، یا حتی متوسط، محسوب نمی‌شود چه آن‌که تبیین یعنی روشن ساختن ابعاد مبهم و بازگو کردن حیثیت‌های پنهان و تکرار یک جمله بدون روشن ساختن این ابعاد هرچه باشد تبیین نیست. با در نظر گرفتن این مقدمه باید به این سؤال پاسخ دهیم که «چرا امروز حمایت تبیینی از «سیلی پشیمان‌کننده» خط مقدم دفاع از ولی‌فقیه و دلاورمردان سپاه محسوب می‌شود»؟ 1. فعال بودن لشکر تردید و تضعیف امروز لشکر تردیدافکنی و تضعیف توانمندی‌های سپاه اسلام بیش از گذشته فعال است. این لشکر متشکل از غافلان یا وابستگان به عقبه‌ی مرفهین بی‌درد و سکولارهای سرمایه‌دار هستند و کار آنان تئوریزه کردن «سازش» و «سازش‌کاری» است و در این زمینه گاه ژست «صلح‌طلبی» می‌گیرند، گاهی اقدام پیشگیرانه در برابر جنایات را «تله تنش» می‌نامند و گاهی دیگر کلیدواژه «مردم» را مصادره می‌کنند و این ملت را سازش‌کار و خسته از جنگ توصیف می‌کنند. طبیعی است در این شرایط باید اولاً مردم را با فضای روزِ جهاد و البته پشتوانه دینی آن بیش از گذشته آشنا کرد و ثانیاً نمودها و جلوه‌های فراوان جهادطلبی مردم را باقوت روایت کرد. نکته مهم آن‌که این امر آن‌قدر حائز اهمیت است که در دوران دفاع مقدس شخص امام خمینی قدس سره الشریف پرچمدار مقابله با لشکر تردید و تضعیف بود. ایشان در برابر شبهه‌پراکنی‌های این طیف به‌صراحت ابراز داشت: «امروز ايران از همه وقت ها مبتلاتر است؛ يعنى همه با او مخالفند. تبليغات دنيا؛ سرتاسر تبليغات راه افتاده است براى اينكه اسلام را زمين بزنند؛ «صلح بكنيد!». اين برخلاف نظام انسانى است، برخلاف نظام اسلامى‌است، برخلاف ايده انبياست كه با مفسد، با كسى كه فساد به راه مى‌اندازد و هر روز مفسده‌اش را داريد مى‌بينيد و به طبع مفسد است و مخالف همه چيزهاى انبيا هست، صلح بكنيد. اين مخالف قرآن است، مخالف عقل است، مخالف اسلام است، مخالف ارزش انسانى است. اين‌هايى كه از اطراف دارند مى‌آيند ايران و مى‌آيند به تهران، و كفن پوش و غيركفن پوش، و فرياد مى‌كنند ما جنگ مى‌خواهيم، اين‌ها از اين ملت نيستند؟ ملت همين است كه مى‌گويد ما بايد صلح بكنيم‌؟ كدام ملت مى‌گويد ما صلح بكنيم، جز آن مرفه‌ها و آن‌هايى كه اسباب عيش‌شان فراهم نيست، يا آن‌هايى كه متوجه نيستند. حملِ به صحتش، اين است كه يک دسته‌اى متوجه نيستند. »(1364.2.16، صحیفه امام، ج19، ص255) امروز نیز لشکر رسانه‌ای جاهلان و مرفهینِ عیاش فعال‌ند و در تلاش هستند تا مطالبه مقام معظم رهبری در خصوص «سیلی پشیمان‌کننده» را زیر سؤال ببرند.در مقابل لشکریان جهاد تبیین موظف‌ند که برای مردم، به‌صورت مشخص توضیح دهند که چرا این اقدام برای امنیت کشورشان لازم است؟ چرا این کنش نظامی و قاطع افتادن در «تله تنش» نیست؟ مردم چه روحیه‌ای در جنگ منطقه‌ای فعلی دارند؟ و... حمایت تبیینی از «سیلی پشیمان‌کننده»؛ خط مقدم دفاع از ولی‌فقیه و دلاورمردان سپاه-برگ دوم 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
حمایت تبیینی از «سیلی پشیمان‌کننده»؛ خط مقدم دفاع از ولی‌فقیه و دلاورمردان سپاه-برگ دوم 2. دفاع از سیاست‌های ابلاغیِ فرماندهی کل قوا تهدیدها و اقدامات مخرب رژیم صهیونیستی برای امروز و دیروز نیست و طبیعتاً جمهوری اسلامی ایران و به‌صورت مشخص: فرماندهی کل قوا نیز راهبرد مشخصی برای مقابله با این تهدیدها و اقدامات دارد که پیش از این بارها و بارها علنا و صراحتا بیان کرده‌اند: «تهدید نظامی ایران و تعرض نظامی به ایران به صورت بزن و در رو، دیگر ممکن نیست. هر کس تعرضی بکند، به‌شدت عواقب آن تعرض دامن‌گیر او خواهد شد.»(1386.6.31) «گاهی سردمداران رژیم صهیونیستی، ما را تهدید هم می‌کنند؛ تهدید به حمله نظامی می‌کنند؛ اما به‌نظرم خودشان هم می‌دانند، و اگر نمی‌دانند، بدانند که اگر غلطی از آن‌ها سر بزند، جمهوری اسلامی «تل‌آویو» و «حیفا» را با خاک یکسان خواهد کرد»(1392.1.1) «دوران بزن‌دررو گذشته؛ بزنید، می‌خورید»(1397.2.10) «دشمن می‌داند که اگر یکی بزند، ده تا می‌خورَد»(1397.3.14) این نکته تأسف‌انگیز است که برخی افراد، حتی در سطح علاقه‌مندان به انقلاب اسلامی، با این قبیل سخنان مقام معظم رهبری معامله‌ی یک سخنرانی معمولی می‌کنند و نه سیاست ابلاغی ایشان و نکته تأسف‌آورتر آن‌که شخصیت‌های غربی، به‌عنوان دشمنان جمهوری اسلامی ایران، دید دقیق‌تر و صائب‌تری نسبت به ماهیت سخنان مقام معظم رهبری دارند و می‌دانند که سخنان عمومی ایشان همان سیاست‌های مورد قبول ایشان نیز هست. آقای امیرعبداللهیان، وزیر خارجه فعلی، در کتاب خود می‌نویسد: «زمانی یکی از مقامات غربی به من گفت اوایل ما خیلی تلاش می‌کردیم که بفهمیم پشت پرده سخنان رهبری ایران چیست. اما بعد از سال‌ها به این نتیجه رسیدیم که صادق‌تر و صریح‌تر از رهبری ایران در دنیا وجود ندارد. چون همان حرفی که به مردم می‌زند همان سیاستی است که جمهوری اسلامی در عمل دنبال می‌کند.»(صبح شام، ص76) بنابراین؛ سخنان فوق‌الذکر از فرماندهی کل قوا صرف یک سخنرانی نیست بلکه ایشان با همین کلمات نه‌تنها اصل راهبرد بلکه کیفیت اجرای آن را نیز ابلاغ کرده است و صراحتا اصل:«نابودی تل‌آویو و حیفا در برابر تعرض نظامی» یا اصل «ده در برابر یک» را به‌عنوان روش تقابلی جمهوری اسلامی در برابر اقدامات خصمانه ابراز کرده‌اند. طبیعی است اجرای هرکدام از اصول فوق ظرافت‌های خاص خود را دارد اما آیا نخبگان جامعه به ابعاد مختلف این سیاست‌ها فکر کرده‌اند؟ مبلغان و مجاهدان عرصه تبیین اذهان عمومی را برای اجرای هریک از اصول و اجرائیات ذکر شده آماده کرده‌اند؟ متأسفانه، علی‌رغم آمادگی ذهنی بالای ملت حماسه‌خواه ایران، از جانب مبلغین و اصحاب تبیین نه‌تنها تلاش منسجمی در این زمینه صورت نگرفته بلکه در مواردی مشاهده می‌شود که اصل لزوم تبیین این مسائل نیز از جانب برخی زیر سؤال می‌رود. 3. وظیفه نخبگان: شناسایی و هشدار نسبت به منافذ خطر مقام معظم رهبری کم‌تر از دو ماه قبل خطاب به نخبگان فرمودند:«وظیفه نخبگان این است که خلأها را شناسایی کنند، منافذ خطر را شناسایی کنند، راه‌های رفع خلأ را و بستن منافذ خطر را جستجو کنند، بررسی کنند و به دولت‌ها کمک فکری کنند، به مجلس‌های شورای اسلامی کمک فکری کنند، به مسئولین کمک فکری کنند؛ نخبگان وظیفه دارند. در یک جامعه زنده و بانشاط، نخبه ملّت احساس وظیفه می‌کند، وظیفه‌اش هم این‌ها است.»(1402.11.29) بنابراین شناسایی دقیق و به‌لحظه منافذ خطر و انتقال چارچوب‌مند، دلسوزانه، اخلاقی، منطقی و قانونی آن به مراکز و نهادهای مسئول و ترویج آن در جامعه یکی از وظایفی است که مقام معظم رهبری بر عهده نخبگان، اعم از حوزوی و دانشگاهی گذاشته است و ایفای این وظیفه در وضعیت بحرانی کنونی بیش از پیش ضروری است. بدیهی است، «هشدار نسبت به منافذ خطر» می‌بایست پیش از تحقق آن خطرات صورت بگیرد. 4. حمایت تبیینی به‌معنای واقعی کلمه آنچه وظیفه نخبگان است، حمایت تبیینی است و همانطور که در ابتدای یادداشت تذکر داده شد، حمایت تبیینی به‌معنای روشن ساختن ابعاد و جزئیاتی است که برای اذهان عمومی و حتی مسئولین ناشناخته و مخفی است. حمایت تبیینی به‌معنای تکرار کلیات ابوالبقا یا توضیح واضحات نیست. ما در این زمان بیش از هر زمان دیگر به شعارهای مقدس که نشان از آمادگی حداکثری جامعه دارد نیازمندیم اما بیش از نیاز به شعار، به «تبیین» نیاز داریم. بنابراین گروه‌های نخبگانی در کنار اعلام آمادگی نسبت به «دست به قبضه سلاح بودن و چشم در چشم فرماندهان داشتن و منتظر فرمان بودن»، که شعاری کاملا مقدس و به‌جاست، می‌بایست با اطلاع کافی و دقت وافی و تخصص لازم به چگونگی استفاده از آن قبضه سلاح نیز نظر بدهند و خلأهای نظری و عملی را پر کنند و در خط مقدم دفاع از ولی‌فقیه و دلاورمردانِ میدان به وظایف جهادی خود در ساحت تبیین عمل کنند. 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️