eitaa logo
جمهوری/ محمد صادق شهبازی
3.3هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
801 ویدیو
58 فایل
بازخوانی انقلاب مردم
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از انسان انقلاب اسلامی
دوره انسان انقلاب اسلامی جلسه اول بخش اول.mp3
14.02M
💢صوت سخنان #محمدصادق_شهبازی پیرامون #اسلام_ناب و #اسلام_آمریکایی در نخستین جلسه دوره 《انسان انقلاب اسلامی》 @ensanenghelabeslami
📖خیلیها از لیستی از کتابهای لازم برای یک فعال انقلابی میپرسند. بعضی از کتب واجب و مستحب چنین است. این لیست جامع و مانع نیست، اما بعصی از متون خیلی مهم در آن هست و موارد لازمی منابعی جز کتاب دارد که در این لیست نیست: 1⃣جدال دو اسلام از امام خمینی، امام نشر معارف 2⃣طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، ایت الله العظمی خامنه ای، انتشارات صهبا 3⃣همرزمان حسین و دو امام مجاهد، رهبر انقلاب، انتشارات موسسه پزوهشی انقلاب اسلامی 4⃣مجموعه تاریخ‌ اسلام حسن رحیمپور ازغدی(حسین عقل سرخ، محمد پیامبری برای همیشه، علی و شهر بی ارمان، ده انقلاب در یک انقلاب)، از سه نشر معارف، طرح فردا و سروش. 5⃣در فرانسه تک درختی هست، شهدا برای چه افقی جنگیدند، وحید جلیلی، انتشارات معارف 6⃣عدالت در گرداب، انتشارات اشراق اندیشه 7⃣انجمن های اسلامی دانشجویان و سه گونه اسلامی از شهید بهشتی انتشارات بقعه 8⃣مواضع ما از شهید بهشتی انتشارات روزنامه جمهوری اسلامی(تفسیر کتاب در کتاب مواضع تفصیلی حزب جمهوری اسلامی انتشارات بقعه) 8⃣آینده انقلاب اسلامی ایران و ده گفتار از شهید مطهری، انتشارات صدرا 9⃣نیکوکاران نابکار، اعترافات یک جنایتکار اقتصادی و دکترین شوک از انتشارات اختران 🔟کشتن امید و شناسایی و شکار جاسوس، انتشارات اطلاعات 1⃣1⃣اربعین حدیث و اداب الصلوه از امام خمینی، موسسه تنطیم و نشر اثار امام خمینی 2⃣1⃣ ادب الهی، شیخ مجتبی طهرانی انتشارات مصابیح الهدی 3⃣1⃣جریان شناسی فکری ایران معاصر، خسروپناه، انتشارات حنا و نشر معارف 4⃣1⃣قاموس عدالت، رهبر انقلاب، سازمان چاپ و انتشارات وزارت ارشاد 5⃣1⃣فتح خون، شهید اوینی، نشر ساقی یا واحه 6⃣1⃣اقتصاد سیاسی جمهوری اسلامی، بهمن احمدی عمویی، نشر نگاه نو 7⃣1⃣خواص و لحظه های تاریخساز، رهبر انقلاب، انتشارات قدر ولایت 8⃣1⃣ریزش و رویش خواص و آقازاده های صدر اسلام، مهدی همازاده، انتشارات چاپ و نشر بین الملل 9⃣1⃣یادگاران احمدی روشن، مرتضی قاضی، انتشارات روایت فتح 0⃣2⃣تشکل دهه پیشرفت و کدام انتظار؟ انتظار انقلابی یا انحرافی، محمدصادق شهبازی، نشر معارف 1⃣2⃣ولایت فقیه، امام خمینی، انتشارات موسسه چاپ و نشر اثار امام خمینی. فقه و تئوری دولت، حسن رحیمپورازغدی نشر طرح فردا 2⃣2⃣سازمانها و جریانهای سیاسی و فرهنگی ایران ۱۳۲۰ تا ۱۳۵۷ رسول جعفریان، ناشر مولف. مشروطه شرعی و مشروعه شرطی، حسن رحیمپور ازغدی، طرح فردا. 3⃣2⃣رسم جهاد، حسینعلی عظیمی، راهیار. زنده باد جهاد، قافله باشی، الگونگار پیشرفت. @enghelabemardom
📝بعضی کارهای ممکن در مورد رونق تولید برای مجموعه‌های مردمی-بخش اول 🔺رونق تولید ابعاد مختلفی دارد که در این سال‌ها زیاد از آن گفته‌شده است، مهم کاری است که از مجموعه‌های مردمی، دانشجویی، ائمه جمعه و جماعات و روحانیت و طلاب، فعالان جبهه فرهنگی انقلاب و... انتظار است؛ آن‌هم صرفاً تکرار توصیه رهبری در ضرورت رونق تولید، تبلیغ خرید کالای داخلی یا راه‌اندازی مرغداری و... در مناطق محروم نیست. ⛔️البته درزمینهٔ رونق تولید، رویارویی جدی نگرش اسلامی-انقلابی با اقتصاد نئوکلاسیک و تکنوکرات‌ها و بروکرات‌ها وجود دارد؛ آن‌ها به نام حمایت از تولید و حتی بعضاً اقتصاد مقاومتی از کوچک کردن دولت، سپردن همه‌چیز به بخش خصوصی، تنش‌زدایی با دنیا، گره زدن مسائل به خارج، مقررات‌زدایی، محوریت بازار و... سخن می‌گویند؛ سیاست‌هایی که در این سال‌ها به‌ویژه در مورد خصوصی‌سازی‌های بی‌ضابطه وضعیت را بدتر کرده است، اگر مسبب اصلی مشکلات نباشد و باید با آن سیاست‌ها و رویکردها مقابله کرد. ✅تأمین مالی تولید 🔺از مهم‌ترین علل به گل نشستن مجموعه‌های تولیدی کشور، تأمین مالی تولید است. در سال‌های اخیر، منابع بانک‌ها اکثراً از تولید دریغ شده و بازار سرمایه (بورس) هم نتوانسته به پشتوانه واقعی تولید تبدیل شود. سیاست‌های انقباضی دولت نیز بر این آشفتگی افزوده است و نئولیبرال‌ها و جریان رایج اقتصاد هم علیه اجبار بانک‌ها به تأمین مالی تولید سخن‌پراکنی کرده‌اند. 🔺باید از بانک‌ها، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در سطح ملی و منطقه‌ای نسبت به میزان، نحوه و شرایط ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان پرسید و صدالبته در برابر شرکت داری و دلالی بانک‌ها معترض شد و شفافیت تسهیلات اعطایی بانک‌ها در سطح کلان و ابربدهکاران بانکی را مطالبه کرد. 🔺از سوی دیگر، قریب به دو هزار هزار میلیارد تومان نقدینگی سرگردان دست مردم، به‌علت نبود جذابیت کافی برای تولید در برابر جذابیت‌های زیاد بخش غیرمولد اقتصاد راهی مواردی نظیر زمین، مسکن، سکه و دلار شده است. از یک‌سو باید مطالبه کرد دولت با اعطای ضمانت‌ها، معافیت‌ها، حمایت‌ها و فرصت‌هایی به سرمایه‌گذاری مردم یا حمایت از مجموعه‌های اقتصادی مورد اعتماد مردم راه را برای مهار این نقدینگی باز کند. 🔺از سویی باید سازوکارهای محدودکننده بخش غیرمولد اقتصاد را مطالبه کرد، نظیر مالیات گرفتن از دلالی (نظیر مالیات بر عایدی سرمایه CGT) یا اجرای کاداستر و از سوی دیگر کاهش هزینهٔ فعالیت‌های تولیدی مثل کاهش مالیات فعالیت‌های تولیدی را پیگیری کرد. 🔺الگوهای جایگزین به‌ویژه الگوهای مردم‌محور در تأمین مالی تولید قابل‌پیگیری است؛ نظیر دادن امتیازهای تسهیلات قرض‌الحسنه در بعضی بانک‌ها و مؤسسات مالی به تولید وجود دارد. 🔺بسیاری از این الگوها احتیاج به نهادهای حکومتی ندارد و در سطح ملی و منطقه‌ای از طریق خود مردم یا نهادهایی نظیر مسجد و صندوق‌های قرض‌الحسنه و مؤسسات فرهنگی و اجتماعی برای صنایع متوسط و کوچک قابل انجام است. 🔺بسیاری از این نهادها علاوه بر جمع‌کردن سرمایه‌های مردم از امکاناتی نظیر مکان، اعتبار نام و محیط و... برخوردارند که می‌تواند به‌ویژه برای کسب‌وکارهای کوچک و نو زمینه مساعد فراهم کند. 🔺در مورد کارخانه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی به‌گل‌نشسته با خصوصی‌سازی‌های بی‌ضابطه نیز قطعاً مشارکت کارگران در اداره این شرکت‌ها یکی از راه‌حل‌هاست. ✅مقابله با وارداتمحوری، قاچاق و نسخه‌های کنوانسیون‌ها و سازمان‌های بین‌المللی: 🔺یکی از کارهای مهم، بازگشت جدی محدودیت‌ها برای واردات کالاهایی است که نمونه داخلی باکیفیت نسبی دارد. بازگشت مهر تولید داخل و ممنوعیت این کالاها ازجمله کارهای ضروری است. در این میان پیگیری موردی واردات اصلی و در حجم بالای کشور، اولویت دوچندان دارد. 🔺ایجاد محدودیت نیز در این زمینه مهم است، نظیر اخذ مالیات‌های بالا از واردات، توزیع، خرید و مصرف کالاهای خارجی. 🔺کمپین ملی مبارزه با واردات و مصرف کالاهای دارای تولید داخلی مشابه ضروری است که بیش از همه باید عملکرد نهادها و مسئولین زیر ذره‌بین قرار بگیرد. 🔺هم‌چنین باید در جایگزینی کشورهای متخاصم به‌ویژه اروپا در مبدأ واردات کشور تجدیدنظرهای جدی صورت بگیرد. 🔺یک ضلع جدی این محدودیت، پیگیری اعمال ممنوعیت بر تبلیغات کالاهای خارجی مثل اجرایی شدن مصوبهٔ شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی در این زمینه و پیگیری تصویب قوانین مرتبط با این ابلاغ در مجلس شورای اسلامی و سایر نهادهای کشور به‌ویژه با تأکید بر عملکرد صداوسیما و شهرداری‌ها و مجموعه‌های ورزشی است. از تبلیغات خارجی در انواع کسب‌وکارها نظیر فضای مجازی نیز می‌توان مالیات‌های قابل‌توجه گرفت.
📝بعضی کارهای ممکن در مورد رونق تولید برای مجموعه‌های مردمی-بخش دوم 🔺ضمن تأیید اقدامات خوبی نظیر مکانیزه و کامپیوتری و دارای اسکن ایکس‌ری کردن گمرک‌ها، پیگیری و احیا و تقویت طرح‌هایی نظیر شبنم، برچسب اصالت و سلامت و تسری آن‌ها به حوزه‌های مختلف ضروری است. نهادهایی نظیر ستاد قاچاق کالا و ارز نیز در طول این سال‌ها از مطالبه‌گری برکنار مانده‌اند که باید موردتوجه قرار گیرند. ⛔️⛔️از همه مهم‌تر باید با محوریت یافتن ذی‌نفعان واردات یعنی واردات‌چی‌ها و خام‌فروشان و مشخصاً اتاق بازرگانی در سیاست‌گذاری‌های اقتصادی کشور و سخن گفتن آنان به نام بخش خصوصی، به‌عنوان ام‌المصائب پا نگرفتن تولید در کشور مبارزه کرد. ⛔️از سوی دیگر باید با کنوانسیون‌ها و تعاملات به‌خطر اندازنده تولید نظیر کنوانسیون پاریس، سازمان تجارت جهانی، پذیرش کپی‌رایت بین‌المللی، منارید و ترسیب کربن و... ایستاد. ✅رفع موانع تولید و تسهیل تولید 🔺پیگیری اصلاح قوانین مانع راه‌اندازی یا تداوم کسب‌وکار ضمن حفظ نظارت دولت (فرایند و قوانین و انبوه مجوزهای لازم برای راه‌اندازی کسب‌وکار احتیاج به تسهیل دارد، اما این نباید چنان‌که نئولیبرال‌ها دنبال می‌کنند به کاهش نظارت دولت بینجامد.) 🔺بعضی قوانین در قانون یا اجرا نیز کشور را با بحران مواجه کرده‌اند، نظیر فرآیند خصوصی‌سازی افسارگسیخته که احتیاج به مطالبه جدی برای تغییر و اصلاح دارند. 🔺مطالبه شفافیت اطلاعاتی و ارائه عمومی و بدون تبعیض آمار و ارقام موردنیاز صنعت‌گران و معرفی منظم فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور و اعلام پیشاپیش نیازهای دستگاه‌های مدیریتی (به‌گونه‌ای که بخش خصوصی فرصت کافی برای تولید آن را داشته باشد) از کارهای مهم است. 🔺بعضی صنایع احتیاج به احیای زیرساخت‌های تولید (نظیر احیای مراتع برای دامداری) و رفع محدودیت‌ها (نظیر محدودیت‌های اعمالی منابع طبیعی برای استفاده دام‌ها از مراتع) دارند. 🔺تقویت ترانزیت کالا از کشور با ایجاد زیرساخت‌های حمل‌ونقلی لازم و مشخصاً بهبود بهره‌وری و احداث خطوط ریلی جدید برای تکمیل کریدور ترانزیتی شرق-غرب و شمال-جنوب ضرورت دارد. 🔺مطالبه از دولت و نهادهای دولتی غیرعمومی برای ورود به پروژه‌های بزرگ در حوزه‌های پیشران اقتصادی نظیر مسکن بشوند و به حرکت درآوردن لوکوموتیوهای تولید در کشور هم جزو اولویت‌هاست. 🔺مناطق مختلف کشور، ظرفیت‌های متفاوت، جغرافیایی، اجتماعی، اقتصادی، طبیعی، فرهنگی و... دارند که اولویت‌های متفاوتی از فعالیت تولیدی را در این مناطق ایجاد می‌کند، مجموعه‌های مردمی در برجسته کردن اولویت‌ها و تغییر نگاه تهران‌زده و مرکزگرا در این زمینه می‌توانند نقش مؤثر ایفا کنند. به ویژه برای اولویت کشاورزی و ایجاد صنایع تبدیلی در مناطق. 🔺پیگیری گسترش مهارت‌آموزی و ارائه آموزش‌های لازم راه‌اندازی و رشد کسب‌وکار و توسعهٔ مهارت‌ها از طریق توسعهٔ هنرستان‌های فنی و صنعتی و دانشگاه‌های علمی‌کاربردی و آموزشکده‌های فنی‌حرفه‌ای و افزودن کارورزی و تجربیات عملی به دوره‌های رسمی دانشجویی و دانش‌آموزی مهم هست. 🔺هم‌چنین می‌توان کانون‌های مشاوره به تولیدکنندگان بالفعل و بالقوه در سطح ملی و منطقه‌ای راه‌اندازی کرد و با استفاده از اساتید دانشگاه، فعالان موفق تولید، نیروهای قدیمی جهاد و... به مشاور به تولیدکنندگان پرداخت. ✅معرفی و تقدیر از کالا و تولید و توزیع و خرید 🔺می‌توان در سطح ملی و منطقه‌ای تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگانی که کالای باکیفیت و ایرانی تولید و توزیع می‌کنند تقدیر کرد، یا حتی جشنواره و نشان تولید ملی به آنان داد. کیفیت، قیمت، زیبایی، خدمات پس از فروش و... می‌تواند محور این سنجش باشد. در مورد توزیع‌کنندگان خوب، می‌توان با نشانی میزان توزیع کالای ایرانی را ارائه داد، یا ارائه راهنمایی و انتخاب و قیمت نامتأثر از قیمت دلار و... را محور قرارداد. حتی می‌توان از طریق نرم‌افزارهای موبایلی در لحظه امکان سنجش یا حتی نظرگیری از مردم را فراهم کرد. 🔺پیگیری تقدیر از تولیدکنندگان یا آدم‌های خلاق خوب یا کارگران جدی و ماهر و سایر پرسنل تولید هر منطقه از طرف نهادهای رسمی، امامان جمعه و جماعت، دانشگاه‌ها و…. 🔺از کارهای خوب راه افتادن گروه‌های مردمی برای رتبه‌بندی و تقدیر از خانواده‌هایی است که مصرف ایرانی دارند. حتی می‌توان نشان و لوح و درصد میزان ایرانی بودن را ارائه کرد. این نشان می‌تواند به‌عنوان نمادهای تولید ملی مثل شرکت اسلامیه علمای اصفهان نظیر حاج‌آقا نورالله باشد.
📝نمونه‌ای از آنچه مجلس شورای اسلامی برای قانون‌گذاری علیه آمریکا می‌تواند انجام دهد ⛔️رهبر انقلاب در سخنرانی آغاز سال، از مجلس شورای اسلامی برای کم‌کاری در مورد قانون‌گذاری در قبال آمریکا گله کردند. اگر این توصیه مانند بسیاری توصیه‌های دیگر ایشان در پیچ‌وخم دعواهای سیاسی و مسائل دسته دو به حاشیه نرود، خطر آن دارد که با چند قانون‌نویسی بی‌اهمیت یا مواردی مضحک و بی‌اثر مثل تحریم متقابل لوث شود. 👈نگاهی کلی به قوانین متأخر مرتبط با ایران در کنگره آمریکا yon.ir/KIHf1 نشان می‌دهد، آمریکایی‌ها در حوزه‌های مختلف درصدد واردکردن فشار و محدود کردن نظام جمهوری اسلامی هستند و این نه‌تنها به دیوانه‌نمایی مثل ترامپ که به کنگره در دوران‌های مختلف اکثریت دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان تنظیم شده‌ است. ✅قانون‌گذاری در قبال این برنامه باید حاوی مقابله با اهداف آمریکا علیه ملت ایران و انقلاب کبیر اسلامی و جلوگیری از تداوم و بسط سلطه آمریکا باشد. 👈🔺بعضی عرصه‌های اولویت‌دار که نماینده‌های مجلس میتوانند، به قانونگذاری متقابل علیه آمریکا بپردازند، چنین است: 🔺محدودکردن همکاری با سازمان‌های بین‌المللی که آمریکا در آن نقش تعیین‌کنندگی دارد و اعمال سلطه دارد، نظیر صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی. 🔺قانون‌گذاری برای بازپس‌گیری طلب‌های مردم ایران از آمریکا از غرامت‌های حاصل از جنایات، پول‌ها و اجناس خریداری شده و بازگردانده نشده و اموال به‌ناحق مصادره شده مثل اموال بنیاد علوی از طریق مصادره اموال دولت آمریکا یا شهروندان یا هویت‌های حقوقی آمریکایی که به‌نحوی در سلطه‌گری آمریکا دخیلند، در هرجای دنیا. 🔺فراهم آوردن زمینه حقوقی محاکمه سران سلطه‌گر آمریکا در داخل کشور به جرم جنایت علیه ملت ایران و جنایت علیه بشریت. 🔺جرم انگاری پی‌گیری سیاست‌های هم‌راستا با سیاست‌های اعلامی و اعمالی آمریکا علیه ملت ایران در داخل کشور و همکاری مستقیم و غیرمستقیم با آمریکا. 🔺ممنوعیت همکاری مستقیم نهادهای فرهنگی، علم‌وفناوری و نهادهای مدنی با ابزارهای دیپلماسی علم و فناوری و دیپلماسی فرهنگی آمریکا. 🔺قانون‌گذاری مجزا برای وصول غرامت جنایت های آمریکا علیه ملت ایران، نظیر کودتای 28 مرداد، زدن هواپیمای مسافربری، جنایات ساواک، دخالت‌های براندازانه و... 🔺محدودیت برای سرمایه‌گذاری هویت‌های حقیقی و حقوقی سلطه‌گر وابسته به آمریکا در ایران. 🔺ممنوعیت حضور شرکت‌های مصرفی آمریکایی در ایران. 🔺ممنوعیت دریافت کمک از آمریکا و سازمانه‌ای بین‌المللی یا غیردولتی مرتبط با آمریکا از جانب اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی به‌ویژه در جامعه مدنی، سمن‌ها و فضای مجازی و فعالان رسانه‌ای. 🔺تنبیه نیروهای حقیقی و حقوقی خارجی همکار با آمریکا در تحریم علیه ملت ایران تا سطح دولت‌های خارجی. 🔺تنبیه نیروهای حقیقی و حقوقی همکار با آمریکا در تجاوز به ملت‌ها. 🔺تنبیه مسئولینی که از اجرای سیاست‌های مقابله با آمریکا در اقتصاد، سیاست خارجی، فرهنگ، حوزه دفاعی و نظامی و... خودداری کرده یا تأخیر بی‌دلیل مرتکب شوند. 🔺حمایت از کشورهایی که آمریکا با آن‌ها تخاصم می‌کند. 🔺 حمایت از آثار، عناصر، و مراکزی که تولیدات فرهنگی ضدآمریکایی دارند. 🔺قانون جامع کاهش تهدید آمریکا. 🔺قانون جامع پاسخگو و مسئولیت‌پذیر کردن آمریکا در باب نقض حقوق‌بشر در داخل و خارج خاک آمریکا. 🔺قانون حمایت از سیاهان و سرخ‌پوستان، مسلمانان و فعالان جامعه مدنی آمریکا. 🔺قانون حمایت از آسیب‌دیدگان جنایات آمریکا در داخل خاک آمریکا، جهان اسلام، جهان و داخل ایران. 🔺قانون حمایت از نهضت‌های آزادی‌بخش و فعالان مدنی ضد آمریکا در سراسر جهان. 🔺قانون تعرفه حداکثری در برابر کالاهای آمریکایی که نمونه مشابه داخلی یا خارجی از کشورهای غیرمتخاصم دارند. 🔺قانون تهدید متقابل در برابر تهدیدات آمریکا (تجویز اختیار کردن تجهیزات و تدابیر نظامی مشابه تهدیدهای آمریکا علیه ملت ایران). 🔺قانون منع پذیرش محدودیت‌های نظامی، اقتصادی و سیاسی در معاهدات بین‌المللی یا قوانین داخلی ناظر به تهدیدات آمریکا در همان سطح. 🔺قانون محدود کردن اقدامات بی‌ثبات‌ساز آمریکا. 🔺قانون منع آزادی مجرمین شهروند آمریکا در صورتی که برای جرائم مرتبط با جاسوسی، همکاری در تحریم ایران یا خرابکاری دستگیر شده باشند. 🔺قانون افزایش مجازات مجرمین داخلی متهم به همکاری یا پیگیری اهداف آمریکا علیه ج.ا.ا. 🔺قانون حمایت از آزادی بیان برای شهروندان آمریکا و محکوم کردن جنایت علیه شهروندان آمریکایی. 🔺قانون مجازات آمریکا به خاطر جنایت علیه فرقه دیویدین. 🔺قانون مجازات آمریکا به خاطر سرکوب فرگوسن. 🔺قانون جلوگیری کردن از پشتیبانی آمریکا از تروریست‌ها و مسلح کردن آنها. 🔺قانون مجازات آمریکا به‌خاطر جنایت علیه بشریت در عراق، افغانستان و سوریه. 🔺قانون اقدام متقابل در نقض تعهدات پیشین با امریکا.
هدایت شده از  تریبون مستضعفین
⭕️ گونه‌شناسی امیدواری و ناامیدی/بخش اول 🔺ضدانقلاب و مسئولین و نخبگان محافظه‌کار و غرب‌زده ناامیدند، طبیعی هم هست! مشکل آن‌ها با اصل نظام و جهت‌گیری‌های آن است، مگر اینکه ببینند نظام از مسیرش منحرف‌شده است. 🔺اما بعضی به اسم انقلاب و انقلابی‌گری، مدام ناامیدی تزریق می‌کنند و می‌گویند همه‌چیز تیره‌وتار است؛ نظام منحرف‌شده، در خلاف جهت آرمان‌هایش حرکت می‌کند و... . بدین‌سان با تزریق ناامیدی بر محافظه‌کاری و بی‌عملی دامن می‌زنند، یا انقلابی‌ها را در برابر نظام قرار می‌دهند. 🔺کسانی ناامید می‌شوند که تصویری از آینده و وضع مطلوب ندارند. یا تصویر روشنی از نسبت وضع موجود و وضع مطلوب و مسیر حرکت به‌سمت آرمان‌ها و سختی‌های راه ندارند (مثلاً از به سرانجام نرسیدن بعضی مطالبات و انتظاراتشان در نظام با چند اقدام نیمه‌کاره ناامیدند. مشکلات راه آنان را خسته می‌کند). یا مسیر طی‌شده و دستاوردها و نقطه‌هایی که راه از آن شروع‌شده نمی‌بینند. (در خلأ صحبت می‌کنند و مثلاً می‌گویند با آرمان‌های انقلاب چه نسبتی داریم. تنها ضعف‌ها را می‌بینند و قوت‌ها را نمی‌بینند. مثلاً تنها در گیرودار ضعف‌های دیوان‌سالاری‌ها می‌مانند و ظرفیت‌های مردم و نخبگان را نمی‌بینند یا درگیرودار ضعف‌های آحاد مردم می‌مانند و ظرفیت‌های اصلاحی حاکمیت را نمی‌بینند.) یا مسیر درستی را طی نمی‌کنند! (مثلاً درگیر مسائل عینی و مبارزه برای اصلاح آن نیستند و در چرخه ناامیدی مضاعف می‌افتند.) یا نقشه ندارند و یا نقشه‌شان کوچک است و در نقشه‌های بزرگ‌تر دیگران هضم می‌شوند. یا شرح صدر و صبر و استقامت ندارند! (مثلاً از شکست سیاسی در چند انتخابات ناامید می‌شوند.) یا نیت سیاسی دارند (می‌خواهند خود را به‌عنوان بدیل وضعیت کنونی معرفی کنند و از تزریق ناامیدی عذاب وجدان نمی‌گیرند). 🔺 خلاصه این‌که این گروه و آن گروه هر دو به یکجا می‌رسند که اخوان ثالث، بزرگ نومید معاصر، می‌گوید: «گویند که امید و چه نومید ندانند/من مرثیه‌گوی وطن مرده خویشم». یا «نیست در شهر نگاری که دل ما ببرد». 👈در مقابله بعضی نگاه‌ها از امید می‌گویند: 🔺یک امید، امید اصلاح‌طلبان است. این امید فرصت‌طلبانه است، مابازا عینی ندارد و تنها دل‌خوش‌کنک بدنه‌شان است و به‌مثابه یک فرضیه خودتحقق‌بخش با تکرار قصد نتیجه‌گیری دارد. ناظر به لیبرالیزاسیون/کاپیتالیزاسیون (سرمایه‌داری‌سازی) جامعه ایرانی است. درنهایت محافظه‌کارانه است و تغییر بنیادینی ایجاد نمی‌کند. از هر فرصت موجودی (هر ظرفیتی ممکنی) برای پیشبرد اهدافشان استفاده می‌کنند ولو اینکه خود هویت‌شان را از دست بدهند. 🔺یک امید از جنس رسانه‌های اصول‌گراست. با تکیه به مواردی سطحی، سخن از خوب بودن اوضاع می‌کنند. این مدل امید، حماقت‌بار است، ضعف‌ها را نمی‌بیند، توانایی ارتباط با مردم ندارد. محافظه‌کارانه است و وضع موجود را مطلوب نشان می‌دهد. افق معینی ندارد و در انتها تنها مواردی بی‌اولویت را مدنظر قرار می‌دهد. 🔺یک امید مربوط به بخشی از انقلابی‌هاست. این امید از خوب بودن وضعیت و حرکت در مسیر پیشرفت سخن می‌گوید. تنها جنبه‌های مثبت را می‌بیند. مقابله‌محور در برابر سیاه‌نمایی‌های داخلی و خارجی است. نسبتش با نقد وضع موجود و اشکالات مشخص نیست یا نقدش به وضع موجود را به مخاطب نشان نمی‌دهد، لذا توانایی اقناع ندارد و مردم با آن ارتباط برقرار نمی‌کنند. گاهی حتی مرزش با ابتذال معین نیست. ادامه دارد... 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
هدایت شده از  تریبون مستضعفین
⭕️گونه‌شناسی امیدواری و ناامیدی/بخش دوم 🔺یک عده هم امیدوارند اما امید منفعلانه به آینده و ظهور و تمدن اسلامی دارند (امید یوتوپیک). این نگاه مسئولیت‌گریزانه، محافظه‌کارانه و عافیت‌طلبانه است؛ درنهایت تغییر جدی ایجاد نمی‌کند. این نگاه بیش از همه نگاه بعضی منبری‌هاست. 🔺یک نگاه اما نقد جدی به وضع موجود دارد. قوت‌ها و فرصت‌ها را در کنار ضعف‌ها و تهدیدها می‌بیند. مخالف وضع موجود است، به‌دنبال اصلاح مقدور است و به‌هیچ وضع موجودی رضایت نهایی ندارد، اما ظرفیت‌ها، گام‌های طی شده نسبت به گذشته و در مقایسه با مشابه‌ها را می‌بیند. خود را بخشی از نظام می‌بیند، صرفاً از ایجادکنندگان مشکلات برائت نمی‌جوید، حتی به‌عنوان طبقه حاکم (و نه لزوماً هیئت حاکمه)، مسئولیت مشکلات را می‌پذیرد. اصلاح‌پذیر بودن وضع موجود را نشان می‌دهد و مبارزه برای اصلاح آن را سامان می‌دهد. نگاه عینی و ناظر به ظرفیت‌های موجود دارد و فضایی حرف نمی‌زند. افق مشخصی دارد و آینده در دسترس روشنی را در صورت ایستادگی و مبارزه ترسیم می‌کند. از همه مهم‌تر در جهت آن تصویر روشن، حرکت و مبارزه می‌کند. نگاه تاریخی او حرکت کلی جبهه حق و جهت‌گیری‌های آن را می‌بیند و شکست‌های مقطعی او را از راه باز نمی‌دارد. این کاری است که رهبر انقلاب انجام می‌دهد و باید استراتژی امیدآفرینی جبهه انقلاب باشد. هم مشکلات را ببینیم، هم ظرفیت‌ها، قوت‌ها و افق‌ها را و از همه مهم‌تر برای تغییر وضع موجود حرکت کنیم. ✍ 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
هدایت شده از  تریبون مستضعفین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺تجمع اعتراضی جنبش عدالتخواه دانشجویی به اظهارات اسفندیار رحیم مشایی در مورد دوستی با مردم اسراییل / مرداد ۱۳۸۷ 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
هدایت شده از  تریبون مستضعفین
‍ ⭕️ / تجمع در اعتراض به اظهارات مشايي مبنی بر دوستی با مردم اسرائیل در سال87+عکس 🔺دانشجويان عضو جنبش عدالتخواه دانشجويي با در دست داشتن تصاويري از امام خميني(ره)، مقام معظم رهبري، سيد حسن نصرالله، شهيد فتحي شقاقي، شهيد عبدالعزيز الرنتيسي، شيخ احمد ياسين و سردادن شعارهاي «مرگ بر سازشكار»، «مرگ بر اسرائيل»، «مشايي مشايي، استعفا استعفا» و «مشايي مشايي، خجالت خجالت»، نسبت به سخنان اخير رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري اعتراض كردند. 🔺اين دانشجويان با در دست داشتن پلاكاردهايي با مضامين « امام خميني(ره): من براي موفقيت همه عزيزاني كه به اسرائيل و منافع آن ضربه مي‌زنند دعا مي‌كنم»، «توهم عبور از امام را به گور خواهيد برد»، «مشايي!! بترس از خشم خدا و غيرت نجيب‌ترين مردم دنيا»، «كودكان فلسطيني شرمنده‌ايم»، «چه كسي غاصبان خانه حنظله را دوست دارد»، «آقاي رئيس‌جمهور! دليل حمايت از دوست اسرائيل چيست؟»، «اسفنديار روئين‌تن، بصيرت ندارد» و ... خواستار عذرخواهي از مردم و عزل مشايي شدند. 🔺صادق شهبازي مجري مراسم با بيان اينكه دانشجويان مسلمان در اعتراض به سخنان ننگين و سازشكارانه كه به نفع آمريكا و عليه جبهه مقاومت زده شده، تجمع كرده‌اند تا به اين انحراف آشكار اعتراض كنند. 🔺مرتضي فيروز آبادي دبير جنبش عدالتخواه دانشجويي به قرائت بخشي از بيانات مقام معظم رهبري درباره موجوديت جعلي رژيم غاصب صهيونيستي پرداخت و گفت: در اين شرايط اظهارات مشايي خيلي تعجب‌برانگيز است و تازه به قول خودش هزار بار هم تكرار مي‌كند، البته بايد عواقب آن را بپذيرد چرا كه ملت حامي رهبري است و در مقابلش مي‌ايستد. ما دشمنِ دوستان اسرائيل هستيم. ما از رئيس جمهور گلايه داريم كه چرا با مواضع آقاي مشايي مماشات‌گونه برخورد مي‌كند. 🔺صادق شهبازي با بيان اينكه آقاي مشايي زماني مطرح كرد كه اسلامگرايي به پايان رسيده يا الگوي ما تركيه است و...، اظهار داشت: اكنون هم ما مي‌گوئيم كه عمر مسئوليت آقاي مشايي به پايان رسيده‌است. وي خطاب به مشايي اضافه كرد: آقاي مشايي 30 سال دير آمدي، اينجا انقلاب شده، ما هزاران شهيد داده‌ايم و انگار شما خواب بوده‌ايد. در ادامه اين تجمع دو نفر از اعضاي فعال جنبش عدالتخواه دانشجويي از شيراز و اصفهان نظرات خود را اعلام كرده و خاطرنشان كردند: فرزندان روح‌الله زنده‌اند و در مقابل افكار و خيالات موهوم مي‌ايستند. 🔹در پایان بیانیه جنبش عدالتخواه دانشجویی قرائت شد که در قسمتی از آن آمده بود: از سوي ديگر در حالي كه رييس جمهور با شعارهاي عدالت خواهانه و انقلابي در انتخابات رياست جمهوري به پيروزي رسيده و بارها به انتقاد از مسئولين سابق مبني بر مماشات در برخورد با خطاهاي اطرافيانشان پرداخته است، اكنون اين پرسش براي دغدغه مندان انقلاب اسلامي مطرح است كه چرا نه تنها با رحيم مشايي بابت اشتباهات مكرر و نابخشودني وي برخورد مقتضي صورت نمي گيرد، بلكه هر از گاهي اخبار انتصاب جديد وي به مناصب مختلف دولتي نيز منتشر مي شود؟ در پايان اين بيانيه مندرج است: جنبش عدالتخواه دانشجويي ضمن هشدار نسبت به بازتاب منفي و تخريبي سخنان ايشان و حمايت در رسانه‌هاي مختلف جهان و به ويژه جهان اسلام و سلب اعتماد مبارزين و مستضعفيني كه به ايستادگي جمهوري اسلامي در برابر مستكبران عالم دل بسته اند، بركناري رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري تنها راه پاك شدن دامان دولت از آن است. 🔹متن کامل گزارش تجمع: http://l1l.ir/4tat ✅به تریبون مستضعفین بپیوندید: 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
🔶 ما در برابر خدای متعال نسبت به هر انسانی که از دین منحرف شود پاسخگو هستیم. ما نسبت به هر انسانی در دورترین نقطه جهان اسلام که علی‌رغم وجود امکانات، منحرف است، مسئول هستیم؛ چه برسد به آن کسانی که در وطن ما، در کشور ما و در میان مردم ما زندگی می‌کنند. چگونه می‌توانیم ادعا کنیم که از دعوت‌کنندگان به خدای متعال هستیم درحالی‌که در کشور ما کسانی وجود دارند که از اسلام هیچ چیز نمی‌دانند بارقه هاص۴۰
هدایت شده از جنبش قیام‌لله
⭕️کدام انتظار؛ انتظار انقلابی یا انحرافی؟! 🔹دومین جلد از مجموعهٔ سبک زندگی انقلابی،به قلم محمدصادق شهبازی 🔺تهیه از نشر معارف و فروشگاه‌های پاتوق کتاب در سراسر کشور و نمایشگاه کتاب تهران
هدایت شده از بیّنات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عملکرد مسئولین را رها نمی کنیم #صادق_شهبازی https://eitaa.com/Bayynat
⭕️خطر امام بی‌خطر! ✅هنر امام، ایجاد مرزبندی با قرائت بی‌خطر از اسلام و آوردن اسلام به صحنه و شکل‌دهی انقلاب و حکومت دینی بود. ✅با غالب شدن انقلاب، انقلاب و اسلام مدعی‌های زیادی پیدا کرد. سید علی خامنه‌ای در سال 58 و در سالگرد شهید مصطفی خمینی، با درک این خطر، برای مرزبندی انقلابی‌ها با مدعیان اسلام و انقلاب، لغت خط امام را ساخت و شاخص‌های اندیشه امام را بازخوانی کرد (کاری که بعدها در دوره ریاست‌جمهوری و به‌ویژه رهبری او و بیش از همه در 14 خردادها مکرراً تکرار شد). اما ماجرا به همین‌جا ختم نشد. ⛔️بعد از چند سال، نسخه سیاسی خط امام تولید شد. در دهه شصت و هفتاد، جناح چپ (اصلاح‌طلبان امروز) و در دهه هشتاد و نود جناح راست (اصولگرایان فعلی) از خط امام برای مبارزه سیاسی با رقیب بهره جستند. ویژگی این مدل برداشت از خط امام، بزرگ کردن بخش‌هایی از اندیشه امام و بی‌توجهی به بخش‌های دیگری از آن بود. (https://t.me/jomhouri/427) ⛔️تحریف مکتب امام، سکه بازار شد و روایتی خلاف واقع از اندیشه امام ارائه دادند، امامی که قدرت را گرفته و تحویل آنان داده، امامی که دولت مدرن ایجاد کرده، امامی که اندیشه ثابتی نداشته و مدام تغییر نظر داده، خمینی اولی که به سبک پادشاهان خمینی دوم و سوم و ... در خاندانش هست، امامی که صرفاً به دنبال حاکم کردن روحانیون بوده، امامی که تنها قدرت و حکومت (با ادبیات دینی‌تر ولایت) محور کارش بوده، اصل برای او صرفاً رشد معنوی بوده، امامی که مسئله اصلی‌اش حقوق شهروندی بوده، امامی که مهم‌ترین اندیشه‌اش حفظ سنت‌ها و ارزش‌ها در حوزه فرهنگ بوده و انواع و اقسامی از اندیشه امام، آغشته به تحجر و التقاط و سرمایه‌داری و وابستگی و دیکتاتوری و صوفیگری و... خلاصه «امامی، مخالف امامی که بود» ایجاد کردند. ⛔️امام ذیل اندیشه‌های دیگر مطرح شد، ذیل جنگ سنت و مدرنیته، عشق و عرفان و شوریدگی معنوی، سوسیالیسم، لیبرالیسم، سنت‌گرایی، تأسیس تمدن اسلامی، پست‌مدرنیسم و... ⛔️تکنولوژی تولید امام بی‌خطر تولید شد. امامی که برندگی ندارد و درنهایت افراد را به قیام برای خدا و ایجاد تغییر برنمی‌انگیزد. تفسیر فانتزی و گرد از دغدغه‌های امام ارائه شد، به‌گونه‌ای که اندیشه‌های اجتماعی، استقلال‌خواهانه، عدالت‌خواهانه و آزادی‌خواهانه امام و انقلاب از برندگی افتاد و اندیشه و سیره معنوی او نیز درون‌گرایانه و هم‌نتیجه عرفای سنتی شد به نام جامعیت و عقلانیت و هوشمندی، افراد به تحیر کشانده شدند و اولویت‌های اندیشه و عمل امام برای آن‌ها پوشیده ماند یا این اولویت‌ها بزرگ و کوچک شد. مسیر با مقصد (تربیت و معنویت) جابجا شد. این‌گونه افراد حتی با خواندن صحیفه امام و جدال دو اسلام به انفعال کشیده شدند. ⛔️این‌گونه التقاطی‌ها و بیشتر متحجرین، غرب‌گراها و به‌ویژه طرفداران سرمایه‌داری و وابستگی، سنتی‌ها به‌ویژه محافظه‌کاران و... اندیشه امام را از هسته اصلی‌اش تهی کردند. تغییرگراترین اندیشه تاریخ را به حفظ وضع موجود کشاندند و انقلابی‌ها را به نام انقلاب و خط امام و تفسیر امام از اسلام و... به انفعال. ✅عنصر محوری اندیشه امام، قیام برای خدا و توحیدی کردن و حاکم کردن اراده خدا بر فرد و خانواده و جامعه و تاریخ است. این قیام، مستلزم درگیری با طواغیت درونی و بیرونی است. اسلام عارفان مبارزه‌جو، در مکتب امام، معنویت را همراه و در مسیر مبارزه تعریف می‌کند. اسلام ناب، جامعیت دارد و متوجه همه آرمان‌هاست؛ اما هم میان آرمان‌ها و هم در تقابل با دشمنان (دیگری‌ها، معارضین و رقبا) اولویت‌گذاری دارد. متوجه عقلانیت و معنویت هست، اما در دنیای خارج رویکرد اجتماعی و تغییر بنیادین و نپذیرفتن وضع موجود را به همراه دارد و با نابرابری‌ها و فقر و غنا و استضعاف و استکبار و بی‌توجهی به معنویت و آزادی و عقلانیت و... درگیر است. ✅اولین گام مهم در گام دوم انقلاب، شناخت انقلاب و امام، آن‌چنانی است که بودند و هستند، نه آن‌چنان‌که تفسیر و تحریف و بی‌خطر می‌شوند! و گام بعدی درگیری و مرزبندی با دیگری‌ها و رقبا و معارضین انقلاب به‌ویژه متحجرین و محافظه‌کاران است که انقلاب بیش از همه در تقابل با آنان ساماندهی شد.
📝15 خرداد مهمترین مناسبت ملی و دینی/تحجر مهم‌ترین دشمن انقلاب 🔺امام، 15 خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام کرد و انتظار فرج از نیمه خرداد می‌کشید؛ اما چرا؟ 🔺15 خرداد را نویسندگان کتب درسی و منفعلین صداوسیما و تبلیغات اسلامی اینگونه روایت کردند که امام علیه شاه و آمریکا و اسرائیل سخن گفت؛ آن‌ها هم امام را دستگیر و مستضعفینِ به خیابان آمده را سرکوب کردند و 15 هزار نفر به شهادت رسیدند. ⛔️در 15 خرداد نه‌تنها شاه و آمریکا و اسرائیل، بلکه اکثریت مطلق روشنفکران و گروه‌های سیاسی و نخبگانی و مهم‌تر از همه، اکثریت جریان سنتی حوزه‌ و مقدس‌مآبان و متحجرین مقابل انقلاب ایستادند؛ به‌گونه‌ای که شهید آیت‌الله سعیدی به امام نوشت: «به خدا سوگند می‌خورم که همه علما تو را تنها گذاشتند و احدی را استثنا نمی‌کنم.» 🔺به تعبیر امام: «اولين و مهم‌ترين فصل خونين مبارزه در عاشوراى 15 خرداد رقم خورد. در 15 خرداد 42 مقابله با گلوله تفنگ و مسلسل شاه نبود كه اگر تنها اين بود مقابله را آسان مىنمود. بلكه علاوه بر آن از داخل جبهه خودى، گلوله حيله و مقدس مآبى و تحجر بود؛ گلوله زخم زبان و نفاق و دورويى بود كه هزاربار بيشتر از باروت و سرب، جگر و جان را مىسوخت و مىدريد. در آن زمان روزى نبود كه حادثه‌اى نباشد، ايادى پنهان و آشكار آمريكا و شاه به شايعات و تهمت‌ها متوسل شدند حتى نسبت تارك‌الصلاة و كمونيست و عامل انگليس به افرادى كه هدايت مبارزه را به عهده داشتند مىدادند. واقعاً روحانيت اصيل در تنهايى و اسارت خون مىگريست كه چگونه آمريكا و نوكرش پهلوى مىخواهند ريشه ديانت و اسلام را بركنند و عدهاى روحانى مقدس‌نماى ناآگاه يا بازى‌خورده و عدهاى وابسته... مسير اين خيانت بزرگ را هموار مىنمودند. آن‌قدر كه اسلام از اين مقدسين روحانى‌نما ضربه خورده است، از هيچ قشر ديگر نخورده است.» ⛔️جریانی با ظاهر دینی که به‌دنبال حفظ وضع موجود بود، نمی‌خواست وارد درگیری و هزینه دادن شود، عافیت‌طلب بود، دایره دین را محدود می‌دید، به مردم و ارزش‌مدار بودن مردم معتقد نبود، به اقتضائات زمانه کاری نداشت، با سرمایه‌داری و نابرابری و وابستگی و محدودیت آزادی تعارض نداشت؛ مقابل حرکت اصلاحی روحانیت متعهد ایستاد. ✅در مقابل، توده مردمِ عمدتاً مستضعف، حتی لات‌هایی مثل طیب، با رجوع به فطرت خود، تحول روحی پیدا کرده، برای خدا قیام کردند و آماده هزینه دادن برای حاکم کردن اراده خدا بر جامعه و تاریخ شدند. ✅این است که وجهه همت انقلاب، بیش از غرب‌گراها در مقابله با متحجرین، مقدس‌مآب‌ها و محافظه‌کاران است و آن‌ها امروز که توان مقابله با نهضت ندارند با انقلابیگری مخالفت کرده و انقلاب را از برندگی می‌اندازند. ✅امام هم اولین گام در مبارزه را مقابله با آن‌ها می‌داند: «شما قبل از هر كار، تكليف اين مقدسنماها را روشن كنيد. با وجود آن‌ها مثل اين است كه دشمن به شما حمله كرده، و يك نفر هم محكم دست‌هاى شما را گرفته باشد. اين‌هايى كه اسم‌شان «مقدسين» است- نه مقدسين واقعى- و متوجه مفاسد و مصالح نيستند دست‌هاى شما را بستهاند. و اگر بخواهيد كارى انجام بدهيد، حكومتى را بگيريد، مجلسى را قبضه كنيد كه نگذاريد اين مفاسد واقع شود، آن‌ها شما را در جامعه ضايع مىكنند. شما بايد قبل از هرچيز فكرى براى آن‌ها بكنيد... مقدسين ساختگى جلو نفوذ اسلام و مسلمين را مىگيرند، و به اسم اسلام، به اسلام صدمه مىزنند. ريشه اين جماعت، كه در جامعه وجود دارد، در حوزههاى روحانيت است... افرادى هستند كه روحيه مقدسنمايى دارند؛ و از اينجا روحيه و افكار سوء خود را به نام اسلام در جامعه سرايت مىدهند. اين‌ها هستند كه اگر يك نفر پيدا شود بگويد بياييد زنده باشيد، بياييد نگذاريد ما زير پرچم ديگران زندگى كنيم، نگذاريد انگليس و آمريكا اين قدر به ما تحميل كنند، نگذاريد اسرائيل اين طور مسلمانان را فلج كند، با او مخالفت مىكنند.» ✅15 خرداد: تجلی این صف‌بندی است که محور همه حرکت‌های اصلاحی و انقلابی است. کلید اصلی انقلاب، نقطه تشکیل حکومت دینی و پیروزی اسلام است. مهمترین مناسبت ملی و دینی ماست. ✅به تعبیر امام: «بزرگداشت پانزده خرداد فريادى كوبنده است از مستضعفان بر سر مستكبران و از متعهدان به مكتب مترقى قرآن در مقابل تسليمشدگانِ بىچون‌و‌چرا به مكاتب انحرافى يا التقاطى شرق و غرب كه به‌طور خزنده در انحراف ملت مظلوم ما دست به قلم و زبان، در كوشش بىامان هستند. بر ملت شريف ماست كه اين ايام‌اللَّه را كه هديههايى از عالم غيب ربوبى است با جان و دل حفظ و با چنگ و دندان نگهدارى كنند؛ و با شعار و شعور بر مخالفان مكتب و خدمت‌گزاران به شياطين بزرگ و كوچك بتازند و صف‌هاى خود را فشردهتر و دل‌هاى خود را مطمئن‌تر، با قدم استوار و تصميم آهنين، بر مشكلات و توطئههاى غرب و شرق غلبه كنند، و مجهز به جهاز ایمان به خدا شوند در مقابله با مشكلات.»
هدایت شده از موسسه مصاف
⭕️ به راحتی آب خوردن فیلم ضد کشمیری و ضد مسلمانان هند در صداوسیما پخش می‌شود و چون مصرف سیاسی داخلی ندارد، نه مدیر شبکه‌ای عوض شده و نه کسی در فضای مجازی معترض می‌شود. اینگونه است که عمق استراتژیک خودمان در مستضعفین عالم را با دست خودمان کم می‌کنیم و مردم خود را به آرمان‌های بین‌المللی‌مان بد بین./محمد صادق شهبازی ✅ @Masaf
هدایت شده از 🇮🇷 انقلابگرام
📆 سوم تیر؛ روز خدا🇮🇷 🔹سوم تیر روز پیروزی یک جناح بر یک جناح و جایگزینی یک مسئول دولت به جای دیگری و برگزیدن یک سوپرمن و حاصل یک نفر نبود! 🔹سوم تیر روز برگرداندن دولت به مردم بود. 🔹سوم تیر روز برگشت انقلاب به ریل اصلی بود. 🔹سوم تیر مهر باطلی بر تئوری‌های ترمیدوری، بازگشت مردم از انقلاب، خوردن فرزندان انقلاب به وسیله انقلاب، بدتر بودن انقلاب ازحفظ وضع موجود و... بود. 🔹سوم تیر انقلاب نسل سومی بود که می‌گفتند کار انقلاب را تمام می‌کند، اما انقلابی‌تر از دو نسل پیشین شد و انقلاب را زنده کرد. 🔹سوم تیر انقلاب مردم علیه محافظه‌کاران و غرب‌گرایان و مهرباطلی بر حزب‌بازی، ائتلاف، زدوبند، لابی، وحدت بی‌اصول، قدرت‌طلبی، اشرافی‌گری و... آن‌ها بود. 🔹سوم تیر حاصل ایستادگی بر روی اصول، تلاش برای آگاه‌کردن مردم، کنارگذاشتن رویکردهای محافظه‌کارانه، محوریت دادن به جنگ فقر و غنا و دوگانه مستضعف و مستکبر و آوردن مردم به صحنه بود. 🔹سوم تیر نشان داد اگر انقلابی عمل کنی، حتی اگر مقطعی مثل 15 خرداد شکست بخوری، خدا چیزی که تصورش را نمی‌کنی مثل انقلاب به تو می‌دهد و البته اگر پای آن خط نایستی از تو می‌گیرد، مثل 598. 🔹سوم تیر برای آفرینندگانش از جنس 15 خرداد بود که تنهای تنهای تنها پای حرف‌شان بایستند و روستا به روستا، کوچه به کوچه، خیابان به خیابان، شهر به شهر و.... از حرف‌ حق دفاع کنند و مردم را آگاه کنند، اما خدا به انگیزه‌ها و عمل خالصانه و تکلیف‌گرایانه آنان برکت داد و نتیجه‌ای فوق رغبت آنان حاصل کرد، تفسیر همان حرف امام که انتظار فرج را از نیمه خرداد می‌کشید. 🔹سوم تیر روز خدا بود! روزی که خدانشان داد مؤمنینی که پای خط انقلاب می‌ایستند و برای حاکم شدن آن همه ظرفیت‌شان را به میدان می‌آورند، تنها نمی‌گذارد و دلهای مردم را علی‌رغم همه نقشه‌های ارباب زر و زور و تزویر هدایت می‌کند. 🔹سوم تیر پدیده تاریخی و تقویمی و سیاسی نیست که در کتاب‌های تاریخ و تقویم‌ها و بیلان کار سیاسیون بگنجند! سوم تیر، روز خداست و روز خدا اگر همان انگیزه و عمل تکرار شد، تکرار شدنی است. 🔹سوم تیر را فراموش نمی‌کنیم و مثل پانزده خرداد و انقلاب گرامی می‌داریم. در یک فرد و جناح و نسل و تاریخ هم محدودش نمی‌کنیم. ✍"محمدصادق شهبازی" ✅ @Nghelab_geram
هدایت شده از فکرت
✍️محمدصادق شهبازی 📌 شریعتی، چمران، جلال و نادر جستجوگرانی در مسیر اسلام ناب 🔸از اوج قله‌های حوزه خود که در فضای آن روز در تعارض با اسلام و فرهنگ ایرانی قرار داشت، با سرعت و عالمانه به سمت دین و حقیقت حرکت کرده‌اند و توانستند با خود خیل کثیری از تشنگان حقیقت، عدالت و آزادی را همراه بیاورند که با هیچ تبلیغ دینی و فضای عمومی قابل دست‌یابی نبودند. البته در این مسیر بعضاً اشتباهاتی نیز داشتند اما رشد کرده‌اند و به سطح معرفت و بینشی تفصیلی دست پیداکرده‌اند و همه در نقطه محبت و ارادت به انقلاب و امام به ته خط رسیده‌اند و شکفتگی مضاعف پیدا کردند. همه هم به‌خاطر این سیر و دفاع از اسلام، مردم و انقلاب به‌نوعی مغضوب روشنفکران و متحجران شدند! و در میان دوستان نیز مظلوم، ناشناخته و فراموش‌شده. 🔺شریعتی از تاریخ و جامعه‌شناسی و فضای علوم انسانی شروع کرد. به‌اقتضای آن حوزه‌ها نقدهایی به جامعه دینی و فرهنگی ایران، ارائه کرد؛ اما آن حوزه‌ها و پز روشنفکری دهه سی و چهل او را اقناع نکرد و روحیه تشنه و تلاشگر، او را به معرفت‌هایی عمیق رهنمون کرد. چه‌اینکه خود متوجه اشتباهات خویش شد و به‌ضرورت اصلاح آثارش اشاره کرد و حتی عده‌ای از علما و روشنفکران دینی و معتقد را بر این کار گماشت. شریعتی متأخر و کویر و شهادت و تعلیم و تربیت در اسلام به نسبت با حسین وارث آدم و اسلام‌شناسی و... تغییر بسیار کرده است؛ اما در همان دوران ابتدایی نیز، دغدغه‌های درست فطری، عدالت‌خواهانه و حق‌طلبانه در آثار شریعتی قابل نقد است، مثلاً شاید در یک جلوش تا بین‌هایت صفرها و تشیع علوی و تشیع صفوی نقدهایی به عملکرد بخشی از روحانیت وارد کرده، شاید جامعه دینی را نقد کرده، اما نقد او از عمل نکردن به دین و رویکردهای عافیت‌طلبانه و گزینشی به دین و اسلام سلطنتی است! در انتها نیز به تأیید آشکار و پنهان امام و انقلاب و روحانیت پرداخت. طبقه جوان دانشگاهی را جذب دین، روحانیت و انقلاب کرد. 🔺چمران از فضای مهندسی راه را تا دکترا با حقوق بالا در برکلی پیمود، اما روح تشنه او که در ایران و آمریکا او را به مبارزه با طاغوت و عدالت‌خواهی کشیده بود، او را راهی لبنان کرد تا زمینه رهایی شیعیان لبنان را همپای امام موسی صدر دنبال کند و در حرکة‌المحرومین و امل از جامعه نامقید و ذلیل شیعیان لبنان، چیزی ساخت که بعدها جهاد اسلامی، امل اسلامی و نهایتاً حزب‌الله از درون آن متولد شد. بعد راهی ایران شد و مقاومت را در ابتدای جنگ تحمیلی سامان داد و تا شهادت راه پیمود. چنان آدمی به‌جای می‌رسد که عرفانی‌ترین سخنان از او به یادگار مانده است. 🔺جلال در خانواده‌ای روحانی به دنیا آمد، اما فضای روشنفکری دهه‌های بیست تا چهل او را تا مارکسیسم و سطوح بالای حزب توده برد، اما همین روحیه حق‌جویانه و عدالت‌خواهانه و استقلال‌خواهانه او را به تعارض‌های مارکسیسم و روشنفکران آشنا کرد و او را به آغوش معنویت و اسلام کشاند و در قله ادبیات و مردم‌شناسی کشاند که به جدال با روشنفکران نیز نشست و در خدمت و خیانت روشنفکران و غرب‌زدگی و خسی در میقات را نوشت و از این‌که خود را سال‌ها از عظمت صبح و نماز صبح محروم کرده بود به شرم نشاند، به نزد امام رفت و مبلغ امام شد. 🔺نادر نیز با همین دغدغه‌ها در فضای روشنفکری به دفاع هنری و ادبی از انقلاب، جامعه ایران و میراث آن کشاند و از دل روشنفکری قوی‌ترین دفاع‌ها را از اسلام، امام، انقلاب، استقلال و عدالت و آزادی در قالب هنر و ادبیات کرد که مثل جلال در سینما، تلویزیون و ادبیات در قله ایستاد و حیف که حجاب معاصرت باعث شد نسل ما نادر را بعد از رفتنش آن‌هم محدود بشناسد. 🔺مهم، داشتن دغدغه‌های حق‌طلبانه و عدم عجب و ماندن در یافته‌های خود و دیگران است که به قول مرحوم صفایی، اسلام راکد به کفر می‌انجامد و کفر متحرک به اسلام. و مهم‌تر بزرگداشت این میراث بزرگ فرهنگی-مبارزاتی و برداشتن قدم‌های بعدی بر شانه‌های نسل پیشین. 🆔 @fekrat_net 🆔 @fekrat_net 🆑فکرت؛ گامی به سوی خودآگاهی
هدایت شده از مستضعفین تی‌وی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ چه کسانی مسئول وضع فعلی و فشار اقتصادی بر مردم هستند؟ 🎙 #محمدصادق_شهبازی: 🔹با امثال FATF، برجام و نهادهای بین‌المللی رفتار ما را تنظیم و رژیم‌سازی می‌کنند 🔹نتیجه تعامل و #اقتصاد_برجامی، قیمت گوشت را تا ۱۲۰ هزار تومان بالا برد. این نتیجه این است که نظم موجود جهانی را بپذیریم 🔹همه کسانی که از #برجام دفاع کردند مسئول وضع فعلی هستند 🎬 @Mostazafin_TV
📝به بهانه عصر جدید: محوریت با طبقه متوسط یا مستضعفین؟ 🔺از ابعاد مختلفی در رد و تأیید عصر جدید سخن گفته شده است. ⛔️به‌دلیل ضعف و ساختار آموزش‌وپرورش، جایی برای رشد و شکوفایی استعدادها در جامعه ما نیست؛ لذا این مسئله به جاهایی مثل تشکل‌های دانشجویی، برنامه‌های تلویزیونی، عرصه‌هایی که نیروها به‌خاطر بحران و عدم دخالت بروکراسی امکان شکوفایی دارند مثل حرکت‌های خودجوش فرهنگی و ... احاله می‌یابد. ✅با وجود این مسئله نباید با اصل وجود چیزهایی مثل عصر جدید، خنداننده شو، فرمانده، فازشو و.... مخالفت کرد. البته بهتر بود نوآوری می‌شد و این‌قدر کپی‌برداری از مدل خارجی و عدم درنظر گرفتن ویژگی‌های خاص فرهنگی ایرانی تابلو نبود که حتی در کانال برنامه صریحا بنویسد Iranian Got Talent و و بگذریم از تبعات فرهنگی بعضی نمایش‌ها و این‌که چه تیپ فرهنگی-اجتماعی بیشتر در این مدل درگیر هستند. ⛔️اما خب چه قشری فرصت این شکوفایی استعداد را دارد؟ آیا برابری در این فرصت برای همه جود دارد؟ 🔺در نمونه عصر جدید، اکثر افراد، افرادی نیمه‌حرفه‌ای هستند که توانسته‌اند آموزش‌هایی ببینند، هزینه‌هایی خرج کنند و اساساً فرصت و امکان نقش‌آفرینی‌هایی از این دست برای آن‌ها فراهم است. یعنی طبقه متوسط و بعضاً مرفهین. ⛔️تقریباً فردی از قشر مستضعف جامعه این فرصت را ندارد، چون یا امکان آموزش، خرج هزینه و اصلاً فرصت مشارکت در رویدادهایی از این دست را ندارد. ⛔️این ماجرا محدود به تلویزیون نیست. حتی بسیاری از حرکت‌های عدالت‌خواهانه و اصلاح‌گرانه هم در نهایت به بازتولید مطالبات طبقه متوسط یا برقراری تعادلی بین آنان و مرفهین را تأمین می‌کند. بسیاری از سیاست‌های خوب و درست ملی نظیر مسکن مهر، نیز در نهایت به طبقه متوسط کمک می‌کند نه مستضعفین. بسیاری از مطالبات دادخواهانه این سال‌ها هم سرنوشت مشابهی دارند. ⛔️در نهایت، مستضعفین نه در ساختار آموزش رسمی، نه در فرصت‌های شکوفایی استعداد تلویزیونی، نه حتی مطالبات عدالت‌خواهانه و سیاست‌های اصلاح‌گرانه و در بسیاری اوقات در حرکت‌های فرهنگی و... جایی ندارند. این قشر، موضوع منفعل فعالیت‌های خیریه، آسیب‌های اجتماعی و... قرار می‌گیرند، نه محوری که سیاست‌ها متناسب آنان اتخاد شود و خود آنان به‌عنوان عنصر فعال در این حرکت‌ها مشارکت یافته و امکان تحرک اجتماعی پیدا کنند. در صداوسیما به‌عنوان نمونه، در نهایت نشان دادن بدبختی‌های این جماعت و دست‌و‌پنجه نرم کردن‌شان با مشکلات در برنامه‌هایی نظیر جشن رمضان، ماه عسل و... محوریت دارد. ✅البته حکومت و رسانه و اقدامات خودجوش مردمی متعلق به همه مردم است، اما در حکومت دینی باید محوریت اساسی با مستضعفین و در لایه بعد بقیه طبقات اجتماعی به ترتیب کم‌برخورداری باشد و به‌تعبیر رهبر انقلاب به‌نوعی مرکزگریزی در ذات جمهوری اسلامی هست. ✅یک عرصه از تبعیض‌ستیزی به‌عنوان مهم‌ترین اولویت مسائل عدالت (همیشه و به صورت ویژه در شرایط کنونی)، جابجا کردن محوریت سیاست‌ها، برنامه‌‌ها و حرکت‌های اجتماعی است. هدف اصلی و اول تغییرات بنیادین انقلاب، طبقه مستضعف است، همه طرح‌های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی و.... باید با این شاخص طراحی شود و پیوست اجتماعی ناظر به این حوزه دشته باشد.
📝به بهانه هجمه‌ها به دکتر صادقی: فساد و تخلف و زد و بند در محیط علمی 🔺یک ماه پیش دکتر سهیلا صادقی فسایی استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران در جلسه دیدار اساتید با رهبری، از مسائلی جدی در مورد سیستم دانشگاه و وزارت علوم سخن گفت: ⛔️سیطره سیاست بر محیط علمی، باندبازی سیاسی در جذب هیئت علمی، ارتقاهای زودرس یک عده از اساتید و موانع بر سر ارتقاء بقیه، تابع باندبازی سیاسی بودن پژوهش‌ها، رانت‌های پژوهشی اساتید که حاصل ارتباطات سیاسی بیرون دانشگاهی است، فقدان نظارت بر طرح‌های پژوهشی و زد و بند ناظر و مجری طرح و سوءاستفاده‌های مالی آن‌ها، سیطره نگاه کمی‌گرایانه بر مسائل علمی و محوریت مقاله در ژورنال‌های خارجی و ISI، نقد مدیریت فرهنگی دانشگاه و نداشتن استراتژی و برنامه‌ریزی و حساسیت فرهنگی آن‌ها. 🔺دکتر صادقی در سخنرانی مقابل رهبری تصریح کرد که این سخنان برایش در محیط کارش تبعاتی خواهد داشت. جالب این که در مقابل، خبرگزاری ایرنا که به وسیله یکی از جامعه‌شناسان و سرپرست سابق وزارت علوم و مرکز مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران اداره می‌شود، فیلمی علیه این استاد منتشر کرد و تلاش کرد تا با محاکمه معکوس و با تکیه به یکی از بازیگران سیاسی(عباس عبدی)، حرف‌های دکتر صادقی را به خودش برگرداند که با انتشار اسناد متقن دکتر صادقی، محکوم و محبور به پاک کردن فیلم شدند. البته فعالان رسانه‌ای و مجازی جریان رایج دانشگاه، تلاش کردند از همین مسئله برای هجمه به دکتر صادقی بهره ببرند. 🔺ماجرا چیست؟ دکتر صادقی (به‌عنوان انقلابی‌ترین چهره علوم اجتماعی) وارد منطقه ممنوعه شده است و هاله نوری که جو رایج دانشگاه به‌ویژه علوم انسانی و علوم اجتماعی برای خود ساخته را خدشه‌دار کرده است؛ منطقه ممنوعه و از هفت دولت آزادی که ذی‌نفعانش، بدون پاسخ به نیازهای کشور، از پول عموم مردم، با انبوهی از رانت و باندبازی سیاسی، از جذب دانشجویان دکترا تا جذب هیئت علمی و پروژه گرفتن با ارتباطات سیاسی از نهادها با موضوعات بی ربط، بدون پاسخگویی به مسائل کشور و بعضاً با خنج انداختن به صورت نظام در حال کسب و کارند. این جریان رایج، از مردم و نظام نیز طلبکارند و مدعی آزادی و نقد وضعیت موجود نیز هستند، اما کوچک‌ترین نقد را بر ساحت خود برنمی‌تابند. 🔺جالب این‌که چون این ماجراها سود سیاسی ندارد و پای بسیاری از چهره‌ها نیز به آن آلوده است، هیچ‌کسی حاضر به برهم زدن نظم موجود این حوزه‌ها نیست. تشکل‌های دانشجویی، رسانه‌های انقلابی، نمایندگان مجلس، شورای عالی انقلاب فرهنگی، نهاد رهبری دانشگاه‌ها، اساتید انقلابی و... نیز مسائلی از این دست را مسئله خود نمی‌دانند. 🔺چرا نهادهایی مثل وزارت علوم، شورای عالی انقلاب فرهنگی به ماجرای پروژه‌ها ورود نکرده و سامانه‌ای از نیازهای پژوهشی کشور و پروژه‌ها و رقم بسته شده در آن ایجاد نمی‌کند و فرآیندی شفاف برای واسپاری این پروژه‌ها ایجاد نمی‌شود؟ 🔺چرا فرایند جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها کماکان غیرشفاف و سلیقه‌ای است، بسیاری موارد مصاحبه‌های صوری شکل گرفته و از قبل از فراخوان، فرد جذب شده که غالباً دانشجوی بعضی استادان یا هم جریانی آن‌هاست مورد بازنگری جدی قرار نمی‌گیرد؟ 🔺چرا بخش قابل توجهی از اساتید، گروه‌ها، معاونتهای پژوهشی و بین‌الملل دانشگاهها می‌توانند مطلق‌العنان و بدون پاسخ‌گویی به هیچ‌جایی بی‌توجه و بعضاً برخلاف نیازهای کشور قدم بردارند و با آدرس غلط کشور را دچار بحران کنندیا زمینه نفوذ دشمن را در محیط علمی فراهم آورند و بعد هم در مقام مدعی قرار بگیرند و داد آزادی و استقلال دانشگاه و .... بدهند؛ با دیکتاتوری‌ترین وضعیت ممکن هم درون دانشگاه با منتقدین خود (که اکثراً نیروهای انقلابی هستند) برخورد کنند و هر صدای مخالفی را در گلو خفه کرده از جذب و ارتقا و حل مسائل کشور باز بدارند و بعضاً مثل مورد دکتر صادقی درس‌های‌شان حذف یا در موردی نظیر دکتر حاجی‌حیدری تداوم وضعیت قراردادی دانشگاه با آنان در خطر قرار گیرد. 🔺چرا افرادی ذی‌نفع در وزارت علوم می‌توانند مسئولیت داشته باشند که ارتقای اساتید و جذب هیئت علمی و انتخاب دکترا به تولید مقاله (بخوانید علم بی‌مصرف) در ژورنال‌های بین‌المللی بسته باشد؟ 🔺چرا به فسادها و تخلفات علمی اساتید و چهره‌های اصلی سیاسی کشور (که بعضاً حتی در حد کپی کردن کامل دستاوردهای علمی دیگران است) ورود نمی‌شود و همه از کنار این وضعیت خاموش عبور می‌کنند؟ ✅بی‌عدالتی فقط در دزدی آشکار چند متخلف مولتی‌میلیاردر و مسئول بدون طهارت اقتصادی خلاصه نمی‌شود، ریشه بسیاری بحران‌های اقتصادی و اجتماعی و سیاسی و فرهنگی کشور وضعیت کنونی دانشگاه و بی‌عدالتی‌هایی از این دست درآن است که اگر مورد اصلاح قرار نگیرد، کشور را با بحران‌های جدی مواجه کرده و می‌کند.
هدایت شده از 
⬅️در نگاه امام قلب اسلام قیام لله است. تفکر دینی در نگاه امام به دو بخش تقسیم می‌شود: ۱. اسلام ناب ۲. اسلام امریکایی ⬅️رسالت انبیاء به حرکت واداشتن مردم برای برپایی قسط توسط خود مردم است. ⬅️در نگاه امام معنویت مساوی است با مبارزه در خارج(معنویت بدون مبارزه (رهبانیت) و مبارزه بدون معنویت (کمونیست) را قبول نداشتند). ⬅️استکبار لفطی جامع است که در مقابل عدالت،معنویت ،استقلال،آزادی قرار گرفته است هرکس در مقابل ظلم بایستد و دنبال حل مشکلات مردم باشد، در دایره استکبار ستیزی قرار میگیرد و هم پیمان با ما است(یکی از دلایل حمایت از چاوز) خیلی از انسان ها هستند که به خاطر مذهب با ما ارتباط نمی‌گیرند بلکه جذب منطق استکبار‌ستیزی ما میشوند. ✅گزیده‌ای از دومین جلسه از دوره "ورثه‌ الانبیاء" با سرفصل درسی "منشور روحانیت" با حضور آقای محمدصادق شهبازی @bsjtollab 🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️ #ورثه_الانبیا #بسیج_طلاب #مکتب_امام #بقیه_الله #مبارزه #شهبازی #بسیج