هدایت شده از موسسه مصاف
⭕️ به راحتی آب خوردن فیلم ضد کشمیری و ضد مسلمانان هند در صداوسیما پخش میشود و چون مصرف سیاسی داخلی ندارد، نه مدیر شبکهای عوض شده و نه کسی در فضای مجازی معترض میشود. اینگونه است که عمق استراتژیک خودمان در مستضعفین عالم را با دست خودمان کم میکنیم و مردم خود را به آرمانهای بینالمللیمان بد بین./محمد صادق شهبازی
✅ @Masaf
هدایت شده از 🇮🇷 انقلابگرام
📆 سوم تیر؛ روز خدا🇮🇷
🔹سوم تیر روز پیروزی یک جناح بر یک جناح و جایگزینی یک مسئول دولت به جای دیگری و برگزیدن یک سوپرمن و حاصل یک نفر نبود!
🔹سوم تیر روز برگرداندن دولت به مردم بود.
🔹سوم تیر روز برگشت انقلاب به ریل اصلی بود.
🔹سوم تیر مهر باطلی بر تئوریهای ترمیدوری، بازگشت مردم از انقلاب، خوردن فرزندان انقلاب به وسیله انقلاب، بدتر بودن انقلاب ازحفظ وضع موجود و... بود.
🔹سوم تیر انقلاب نسل سومی بود که میگفتند کار انقلاب را تمام میکند، اما انقلابیتر از دو نسل پیشین شد و انقلاب را زنده کرد.
🔹سوم تیر انقلاب مردم علیه محافظهکاران و غربگرایان و مهرباطلی بر حزببازی، ائتلاف، زدوبند، لابی، وحدت بیاصول، قدرتطلبی، اشرافیگری و... آنها بود.
🔹سوم تیر حاصل ایستادگی بر روی اصول، تلاش برای آگاهکردن مردم، کنارگذاشتن رویکردهای محافظهکارانه، محوریت دادن به جنگ فقر و غنا و دوگانه مستضعف و مستکبر و آوردن مردم به صحنه بود.
🔹سوم تیر نشان داد اگر انقلابی عمل کنی، حتی اگر مقطعی مثل 15 خرداد شکست بخوری، خدا چیزی که تصورش را نمیکنی مثل انقلاب به تو میدهد و البته اگر پای آن خط نایستی از تو میگیرد، مثل 598.
🔹سوم تیر برای آفرینندگانش از جنس 15 خرداد بود که تنهای تنهای تنها پای حرفشان بایستند و روستا به روستا، کوچه به کوچه، خیابان به خیابان، شهر به شهر و.... از حرف حق دفاع کنند و مردم را آگاه کنند، اما خدا به انگیزهها و عمل خالصانه و تکلیفگرایانه آنان برکت داد و نتیجهای فوق رغبت آنان حاصل کرد، تفسیر همان حرف امام که انتظار فرج را از نیمه خرداد میکشید.
🔹سوم تیر روز خدا بود! روزی که خدانشان داد مؤمنینی که پای خط انقلاب میایستند و برای حاکم شدن آن همه ظرفیتشان را به میدان میآورند، تنها نمیگذارد و دلهای مردم را علیرغم همه نقشههای ارباب زر و زور و تزویر هدایت میکند.
🔹سوم تیر پدیده تاریخی و تقویمی و سیاسی نیست که در کتابهای تاریخ و تقویمها و بیلان کار سیاسیون بگنجند! سوم تیر، روز خداست و روز خدا اگر همان انگیزه و عمل تکرار شد، تکرار شدنی است.
🔹سوم تیر را فراموش نمیکنیم و مثل پانزده خرداد و انقلاب گرامی میداریم. در یک فرد و جناح و نسل و تاریخ هم محدودش نمیکنیم.
✍"محمدصادق شهبازی"
✅ @Nghelab_geram
هدایت شده از فکرت
✍️محمدصادق شهبازی
📌 شریعتی، چمران، جلال و نادر جستجوگرانی در مسیر اسلام ناب
🔸از اوج قلههای حوزه خود که در فضای آن روز در تعارض با اسلام و فرهنگ ایرانی قرار داشت، با سرعت و عالمانه به سمت دین و حقیقت حرکت کردهاند و توانستند با خود خیل کثیری از تشنگان حقیقت، عدالت و آزادی را همراه بیاورند که با هیچ تبلیغ دینی و فضای عمومی قابل دستیابی نبودند. البته در این مسیر بعضاً اشتباهاتی نیز داشتند اما رشد کردهاند و به سطح معرفت و بینشی تفصیلی دست پیداکردهاند و همه در نقطه محبت و ارادت به انقلاب و امام به ته خط رسیدهاند و شکفتگی مضاعف پیدا کردند. همه هم بهخاطر این سیر و دفاع از اسلام، مردم و انقلاب بهنوعی مغضوب روشنفکران و متحجران شدند! و در میان دوستان نیز مظلوم، ناشناخته و فراموششده.
🔺شریعتی از تاریخ و جامعهشناسی و فضای علوم انسانی شروع کرد. بهاقتضای آن حوزهها نقدهایی به جامعه دینی و فرهنگی ایران، ارائه کرد؛ اما آن حوزهها و پز روشنفکری دهه سی و چهل او را اقناع نکرد و روحیه تشنه و تلاشگر، او را به معرفتهایی عمیق رهنمون کرد. چهاینکه خود متوجه اشتباهات خویش شد و بهضرورت اصلاح آثارش اشاره کرد و حتی عدهای از علما و روشنفکران دینی و معتقد را بر این کار گماشت. شریعتی متأخر و کویر و شهادت و تعلیم و تربیت در اسلام به نسبت با حسین وارث آدم و اسلامشناسی و... تغییر بسیار کرده است؛ اما در همان دوران ابتدایی نیز، دغدغههای درست فطری، عدالتخواهانه و حقطلبانه در آثار شریعتی قابل نقد است، مثلاً شاید در یک جلوش تا بینهایت صفرها و تشیع علوی و تشیع صفوی نقدهایی به عملکرد بخشی از روحانیت وارد کرده، شاید جامعه دینی را نقد کرده، اما نقد او از عمل نکردن به دین و رویکردهای عافیتطلبانه و گزینشی به دین و اسلام سلطنتی است! در انتها نیز به تأیید آشکار و پنهان امام و انقلاب و روحانیت پرداخت. طبقه جوان دانشگاهی را جذب دین، روحانیت و انقلاب کرد.
🔺چمران از فضای مهندسی راه را تا دکترا با حقوق بالا در برکلی پیمود، اما روح تشنه او که در ایران و آمریکا او را به مبارزه با طاغوت و عدالتخواهی کشیده بود، او را راهی لبنان کرد تا زمینه رهایی شیعیان لبنان را همپای امام موسی صدر دنبال کند و در حرکةالمحرومین و امل از جامعه نامقید و ذلیل شیعیان لبنان، چیزی ساخت که بعدها جهاد اسلامی، امل اسلامی و نهایتاً حزبالله از درون آن متولد شد. بعد راهی ایران شد و مقاومت را در ابتدای جنگ تحمیلی سامان داد و تا شهادت راه پیمود. چنان آدمی بهجای میرسد که عرفانیترین سخنان از او به یادگار مانده است.
🔺جلال در خانوادهای روحانی به دنیا آمد، اما فضای روشنفکری دهههای بیست تا چهل او را تا مارکسیسم و سطوح بالای حزب توده برد، اما همین روحیه حقجویانه و عدالتخواهانه و استقلالخواهانه او را به تعارضهای مارکسیسم و روشنفکران آشنا کرد و او را به آغوش معنویت و اسلام کشاند و در قله ادبیات و مردمشناسی کشاند که به جدال با روشنفکران نیز نشست و در خدمت و خیانت روشنفکران و غربزدگی و خسی در میقات را نوشت و از اینکه خود را سالها از عظمت صبح و نماز صبح محروم کرده بود به شرم نشاند، به نزد امام رفت و مبلغ امام شد.
🔺نادر نیز با همین دغدغهها در فضای روشنفکری به دفاع هنری و ادبی از انقلاب، جامعه ایران و میراث آن کشاند و از دل روشنفکری قویترین دفاعها را از اسلام، امام، انقلاب، استقلال و عدالت و آزادی در قالب هنر و ادبیات کرد که مثل جلال در سینما، تلویزیون و ادبیات در قله ایستاد و حیف که حجاب معاصرت باعث شد نسل ما نادر را بعد از رفتنش آنهم محدود بشناسد.
🔺مهم، داشتن دغدغههای حقطلبانه و عدم عجب و ماندن در یافتههای خود و دیگران است که به قول مرحوم صفایی، اسلام راکد به کفر میانجامد و کفر متحرک به اسلام. و مهمتر بزرگداشت این میراث بزرگ فرهنگی-مبارزاتی و برداشتن قدمهای بعدی بر شانههای نسل پیشین.
🆔 @fekrat_net
🆔 @fekrat_net
🆑فکرت؛ گامی به سوی خودآگاهی
هدایت شده از مستضعفین تیوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ چه کسانی مسئول وضع فعلی و فشار اقتصادی بر مردم هستند؟
🎙 #محمدصادق_شهبازی:
🔹با امثال FATF، برجام و نهادهای بینالمللی رفتار ما را تنظیم و رژیمسازی میکنند
🔹نتیجه تعامل و #اقتصاد_برجامی، قیمت گوشت را تا ۱۲۰ هزار تومان بالا برد. این نتیجه این است که نظم موجود جهانی را بپذیریم
🔹همه کسانی که از #برجام دفاع کردند مسئول وضع فعلی هستند
🎬 @Mostazafin_TV
📝به بهانه عصر جدید: محوریت با طبقه متوسط یا مستضعفین؟
🔺از ابعاد مختلفی در رد و تأیید عصر جدید سخن گفته شده است.
⛔️بهدلیل ضعف و ساختار آموزشوپرورش، جایی برای رشد و شکوفایی استعدادها در جامعه ما نیست؛ لذا این مسئله به جاهایی مثل تشکلهای دانشجویی، برنامههای تلویزیونی، عرصههایی که نیروها بهخاطر بحران و عدم دخالت بروکراسی امکان شکوفایی دارند مثل حرکتهای خودجوش فرهنگی و ... احاله مییابد.
✅با وجود این مسئله نباید با اصل وجود چیزهایی مثل عصر جدید، خنداننده شو، فرمانده، فازشو و.... مخالفت کرد. البته بهتر بود نوآوری میشد و اینقدر کپیبرداری از مدل خارجی و عدم درنظر گرفتن ویژگیهای خاص فرهنگی ایرانی تابلو نبود که حتی در کانال برنامه صریحا بنویسد Iranian Got Talent و و بگذریم از تبعات فرهنگی بعضی نمایشها و اینکه چه تیپ فرهنگی-اجتماعی بیشتر در این مدل درگیر هستند.
⛔️اما خب چه قشری فرصت این شکوفایی استعداد را دارد؟ آیا برابری در این فرصت برای همه جود دارد؟
🔺در نمونه عصر جدید، اکثر افراد، افرادی نیمهحرفهای هستند که توانستهاند آموزشهایی ببینند، هزینههایی خرج کنند و اساساً فرصت و امکان نقشآفرینیهایی از این دست برای آنها فراهم است. یعنی طبقه متوسط و بعضاً مرفهین.
⛔️تقریباً فردی از قشر مستضعف جامعه این فرصت را ندارد، چون یا امکان آموزش، خرج هزینه و اصلاً فرصت مشارکت در رویدادهایی از این دست را ندارد.
⛔️این ماجرا محدود به تلویزیون نیست. حتی بسیاری از حرکتهای عدالتخواهانه و اصلاحگرانه هم در نهایت به بازتولید مطالبات طبقه متوسط یا برقراری تعادلی بین آنان و مرفهین را تأمین میکند. بسیاری از سیاستهای خوب و درست ملی نظیر مسکن مهر، نیز در نهایت به طبقه متوسط کمک میکند نه مستضعفین. بسیاری از مطالبات دادخواهانه این سالها هم سرنوشت مشابهی دارند.
⛔️در نهایت، مستضعفین نه در ساختار آموزش رسمی، نه در فرصتهای شکوفایی استعداد تلویزیونی، نه حتی مطالبات عدالتخواهانه و سیاستهای اصلاحگرانه و در بسیاری اوقات در حرکتهای فرهنگی و... جایی ندارند. این قشر، موضوع منفعل فعالیتهای خیریه، آسیبهای اجتماعی و... قرار میگیرند، نه محوری که سیاستها متناسب آنان اتخاد شود و خود آنان بهعنوان عنصر فعال در این حرکتها مشارکت یافته و امکان تحرک اجتماعی پیدا کنند. در صداوسیما بهعنوان نمونه، در نهایت نشان دادن بدبختیهای این جماعت و دستوپنجه نرم کردنشان با مشکلات در برنامههایی نظیر جشن رمضان، ماه عسل و... محوریت دارد.
✅البته حکومت و رسانه و اقدامات خودجوش مردمی متعلق به همه مردم است، اما در حکومت دینی باید محوریت اساسی با مستضعفین و در لایه بعد بقیه طبقات اجتماعی به ترتیب کمبرخورداری باشد و بهتعبیر رهبر انقلاب بهنوعی مرکزگریزی در ذات جمهوری اسلامی هست.
✅یک عرصه از تبعیضستیزی بهعنوان مهمترین اولویت مسائل عدالت (همیشه و به صورت ویژه در شرایط کنونی)، جابجا کردن محوریت سیاستها، برنامهها و حرکتهای اجتماعی است. هدف اصلی و اول تغییرات بنیادین انقلاب، طبقه مستضعف است، همه طرحهای سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی و.... باید با این شاخص طراحی شود و پیوست اجتماعی ناظر به این حوزه دشته باشد.
#محمدصادق_شهبازی
📝به بهانه هجمهها به دکتر صادقی: فساد و تخلف و زد و بند در محیط علمی
🔺یک ماه پیش دکتر سهیلا صادقی فسایی استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران در جلسه دیدار اساتید با رهبری، از مسائلی جدی در مورد سیستم دانشگاه و وزارت علوم سخن گفت:
⛔️سیطره سیاست بر محیط علمی، باندبازی سیاسی در جذب هیئت علمی، ارتقاهای زودرس یک عده از اساتید و موانع بر سر ارتقاء بقیه، تابع باندبازی سیاسی بودن پژوهشها، رانتهای پژوهشی اساتید که حاصل ارتباطات سیاسی بیرون دانشگاهی است، فقدان نظارت بر طرحهای پژوهشی و زد و بند ناظر و مجری طرح و سوءاستفادههای مالی آنها، سیطره نگاه کمیگرایانه بر مسائل علمی و محوریت مقاله در ژورنالهای خارجی و ISI، نقد مدیریت فرهنگی دانشگاه و نداشتن استراتژی و برنامهریزی و حساسیت فرهنگی آنها.
🔺دکتر صادقی در سخنرانی مقابل رهبری تصریح کرد که این سخنان برایش در محیط کارش تبعاتی خواهد داشت. جالب این که در مقابل، خبرگزاری ایرنا که به وسیله یکی از جامعهشناسان و سرپرست سابق وزارت علوم و مرکز مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران اداره میشود، فیلمی علیه این استاد منتشر کرد و تلاش کرد تا با محاکمه معکوس و با تکیه به یکی از بازیگران سیاسی(عباس عبدی)، حرفهای دکتر صادقی را به خودش برگرداند که با انتشار اسناد متقن دکتر صادقی، محکوم و محبور به پاک کردن فیلم شدند. البته فعالان رسانهای و مجازی جریان رایج دانشگاه، تلاش کردند از همین مسئله برای هجمه به دکتر صادقی بهره ببرند.
🔺ماجرا چیست؟ دکتر صادقی (بهعنوان انقلابیترین چهره علوم اجتماعی) وارد منطقه ممنوعه شده است و هاله نوری که جو رایج دانشگاه بهویژه علوم انسانی و علوم اجتماعی برای خود ساخته را خدشهدار کرده است؛ منطقه ممنوعه و از هفت دولت آزادی که ذینفعانش، بدون پاسخ به نیازهای کشور، از پول عموم مردم، با انبوهی از رانت و باندبازی سیاسی، از جذب دانشجویان دکترا تا جذب هیئت علمی و پروژه گرفتن با ارتباطات سیاسی از نهادها با موضوعات بی ربط، بدون پاسخگویی به مسائل کشور و بعضاً با خنج انداختن به صورت نظام در حال کسب و کارند. این جریان رایج، از مردم و نظام نیز طلبکارند و مدعی آزادی و نقد وضعیت موجود نیز هستند، اما کوچکترین نقد را بر ساحت خود برنمیتابند.
🔺جالب اینکه چون این ماجراها سود سیاسی ندارد و پای بسیاری از چهرهها نیز به آن آلوده است، هیچکسی حاضر به برهم زدن نظم موجود این حوزهها نیست. تشکلهای دانشجویی، رسانههای انقلابی، نمایندگان مجلس، شورای عالی انقلاب فرهنگی، نهاد رهبری دانشگاهها، اساتید انقلابی و... نیز مسائلی از این دست را مسئله خود نمیدانند.
🔺چرا نهادهایی مثل وزارت علوم، شورای عالی انقلاب فرهنگی به ماجرای پروژهها ورود نکرده و سامانهای از نیازهای پژوهشی کشور و پروژهها و رقم بسته شده در آن ایجاد نمیکند و فرآیندی شفاف برای واسپاری این پروژهها ایجاد نمیشود؟
🔺چرا فرایند جذب هیئت علمی دانشگاهها کماکان غیرشفاف و سلیقهای است، بسیاری موارد مصاحبههای صوری شکل گرفته و از قبل از فراخوان، فرد جذب شده که غالباً دانشجوی بعضی استادان یا هم جریانی آنهاست مورد بازنگری جدی قرار نمیگیرد؟
🔺چرا بخش قابل توجهی از اساتید، گروهها، معاونتهای پژوهشی و بینالملل دانشگاهها میتوانند مطلقالعنان و بدون پاسخگویی به هیچجایی بیتوجه و بعضاً برخلاف نیازهای کشور قدم بردارند و با آدرس غلط کشور را دچار بحران کنندیا زمینه نفوذ دشمن را در محیط علمی فراهم آورند و بعد هم در مقام مدعی قرار بگیرند و داد آزادی و استقلال دانشگاه و .... بدهند؛ با دیکتاتوریترین وضعیت ممکن هم درون دانشگاه با منتقدین خود (که اکثراً نیروهای انقلابی هستند) برخورد کنند و هر صدای مخالفی را در گلو خفه کرده از جذب و ارتقا و حل مسائل کشور باز بدارند و بعضاً مثل مورد دکتر صادقی درسهایشان حذف یا در موردی نظیر دکتر حاجیحیدری تداوم وضعیت قراردادی دانشگاه با آنان در خطر قرار گیرد.
🔺چرا افرادی ذینفع در وزارت علوم میتوانند مسئولیت داشته باشند که ارتقای اساتید و جذب هیئت علمی و انتخاب دکترا به تولید مقاله (بخوانید علم بیمصرف) در ژورنالهای بینالمللی بسته باشد؟
🔺چرا به فسادها و تخلفات علمی اساتید و چهرههای اصلی سیاسی کشور (که بعضاً حتی در حد کپی کردن کامل دستاوردهای علمی دیگران است) ورود نمیشود و همه از کنار این وضعیت خاموش عبور میکنند؟
✅بیعدالتی فقط در دزدی آشکار چند متخلف مولتیمیلیاردر و مسئول بدون طهارت اقتصادی خلاصه نمیشود، ریشه بسیاری بحرانهای اقتصادی و اجتماعی و سیاسی و فرهنگی کشور وضعیت کنونی دانشگاه و بیعدالتیهایی از این دست درآن است که اگر مورد اصلاح قرار نگیرد، کشور را با بحرانهای جدی مواجه کرده و میکند.
#محمدصادق_شهبازی
هدایت شده از بسیج طلاب حوزه علمیه بقیهالله(عج)
⬅️در نگاه امام قلب اسلام قیام لله است.
تفکر دینی در نگاه امام به دو بخش تقسیم میشود: ۱. اسلام ناب ۲. اسلام امریکایی
⬅️رسالت انبیاء به حرکت واداشتن مردم برای برپایی قسط توسط خود مردم است.
⬅️در نگاه امام معنویت مساوی است با مبارزه در خارج(معنویت بدون مبارزه (رهبانیت) و مبارزه بدون معنویت (کمونیست) را قبول نداشتند).
⬅️استکبار لفطی جامع است که در مقابل عدالت،معنویت ،استقلال،آزادی قرار گرفته است
هرکس در مقابل ظلم بایستد و دنبال حل مشکلات مردم باشد، در دایره استکبار ستیزی قرار میگیرد و هم پیمان با ما است(یکی از دلایل حمایت از چاوز)
خیلی از انسان ها هستند که به خاطر مذهب با ما ارتباط نمیگیرند بلکه جذب منطق استکبارستیزی ما میشوند.
✅گزیدهای از دومین جلسه از دوره "ورثه الانبیاء" با سرفصل درسی "منشور روحانیت" با حضور آقای محمدصادق شهبازی
@bsjtollab
🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️
#ورثه_الانبیا #بسیج_طلاب #مکتب_امام #بقیه_الله #مبارزه #شهبازی #بسیج
هدایت شده از بسیج طلاب حوزه علمیه بقیهالله(عج)
🗣سطوح مختلف تحجر:
‼️۱_عدم درک زمان و مکان ،پاسخ های قدیمی به سوالات جدید
⬅️پیامدها :نفی اکثر دستاوردهای بشری، نفی فلسفه وعرفان
⬅️مصداق: ۱۵ خرداد شروع صفبندی امام خمینی و برخی از علما سنتی حوزه، در این بین علاوه بر شاه و امریکا و روشنفکران و چپ ها برخی از متدینین در مقابل امام ایستادند.
⬅️واکنش: اولین کار امام در حرکت اسلامی، تعیین تکلیف با متحجران و مقدس نمایان بود(فصل ۱۳ کتاب ولایت فقیه)امام با توجه به تجربه تاریخی و تحلیل شرایط میدانستند که متحجرین مانع کار آیتالله بروجردی و حائری شدهاند.
حضرت امام جایگاه آیتالله بروجردی را به عنوان تنها مرجع تثبیت کردند.
بعد از ۱۵ خرداد شاگردان امام از قم خارج شدند و ارتباط گیری با مردم را شروع کردند.
در اوایل حرکت اسلامی فصای فکری حاکم بر متدینین حفظ وضع موجود و محدود بودن به دایره دین [از نگاه خودشان] بود و فکر میکردند باید در تقیه بمانند و تغییر اوضاع را لمس نمیکردند و به سوالهای جدید پاسخ قدیمی میدادند، مثلا آیتالله حکیم که سرسلسله مبارزان عراقی بود از تغییر گریزان بودند و احساس ناتوانی میکردند.
‼️۲_ نداشتن مقامات معنوی
‼️۳_ حرام دانستن همه چیز
‼️۴_ پرخاش به دیگران(فرمان ۸ مادهای امام برای مقابله با این فضا بوده است)
‼️۵_تغییر اولویت های دینی و نگاه انتزاعی و تک بعدی به مسائل و صرفا حرف زدن
@bsjtollab
🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️
#ورثه_الانبیا #بسیج_طلاب #مکتب_امام #بقیه_الله #مبارزه #شهبازی #بسیج
هدایت شده از بسیج طلاب حوزه علمیه بقیهالله(عج)
⬅️کارهای فرهنگی ما پیوست اجتماعی ندارد مشکل مردم را حل نمیکند(انتزاعی است).
⬅️آزادی شعار دوم انقلاب است ولی حزباللهیها به آن نمیپردازند و آزادی به آزادیهای جنسی و سطح پایین تقلیل پیدا کرده است.
🔴امام متوجه تغییرات انسانی بودند مثلا نطر امام در مورد موسیقی قبل از حکومت و بعد از حکومت فرق میکند، چون ایشان تغییر شرایط را احساس میکردند. (مستند بزم رزم )
⬅️امام قائل بودند، فقه جواهری دقیقترین برداشت برای پاسخ به مسائل است، البته باید همراه با توجه به شرایط مکانی و زمانی باشد و متغییرات در نظر گرفته شود؛ مثلا فتوای امام در مورد حکم شطرنج (پاسخ امام به آیتالله قدیری)
✅گزیدهای از دومین جلسه از دوره "ورثه الانبیاء" با سرفصل درسی "منشور روحانیت" با حضور آقای محمدصادق شهبازی
@bsjtollab
🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️
#ورثه_الانبیا #بسیج_طلاب #مکتب_امام #بقیه_الله #مبارزه #شهبازی #بسیج
هدایت شده از بسیج طلاب حوزه علمیه بقیهالله(عج)
🔺️الهیات انقلابیگری:
🔴دین قرار است کار مهمی انجام دهد. خروجی بیرونی توحید نفی طواغیت است.
🔺️ایمان به توحید تعهدزا است و تعهد مبارزه ایجاد میکند.
🔺️معاد نتیجه اجتماعی دارد.
✅گزیدهای از دومین جلسه از دوره "ورثه الانبیاء" با سرفصل درسی "منشور روحانیت" با حضور آقای محمدصادق شهبازی
@bsjtollab
🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️
#ورثه_الانبیا #بسیج_طلاب #مکتب_امام #بقیه_الله #مبارزه #شهبازی #بسیج
هدایت شده از مستضعفین تیوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ چه کسانی مسئول وضع فعلی و فشار اقتصادی بر مردم هستند؟
🎙 #محمدصادق_شهبازی:
🔹با امثال FATF، برجام و نهادهای بینالمللی رفتار ما را تنظیم و رژیمسازی میکنند
🔹نتیجه تعامل و #اقتصاد_برجامی، قیمت گوشت را تا ۱۲۰ هزار تومان بالا برد. این نتیجه این است که نظم موجود جهانی را بپذیریم
🔹همه کسانی که از #برجام دفاع کردند مسئول وضع فعلی هستند
🎬 @Mostazafin_TV
📝برای تحقق دولت جوان حزباللهی چه میتوان کرد؟
⛔️این همه لشکر آمده به عشق قدرت آمده!
🔺بعد از صدور بیانیه گام دوم با محوریت برداشته شدن بار انقلاب از جانب جوانان و تأکید رهبری بر زمینهسازی دانشجویان برای شکلگیری دولت جوان و حزباللهی، سؤالات بسیاری در مورد فرآیند آن و البته تلاش سیاسیون برای سوءاستفاده از آن کلید خورد.
🔺بازیگران قدرت بهانحای مختلف تلاش کردند، تا ماجرا را به قدرت رسیدن خود فروبکاهند، از تشکیل حزب و تشکیلات جوانان گرفته تا طرح رییس دولت سی و چند ساله، دولت و نماینده نسبتاً جوان برای پنجاه و چند سالهها، جلسه ائتلاف سلبریتیها، استفاده از حرکتهای اجتماعی برای اهداف سیاسی و....
🔺تا در نهایت بهجای پرداختن به اصل ماجرا و مشکل، چند محافظهکار جوان یا نسبتاً جوان جای محافظهکاران پیر را بگیرند.
⛔️مسئله اصلی محافظهکاری است نه گروه سنی!
🔺در فضای مجازی حتی بین بیست و سی و چهل و پنجاه سالهها بحث است که این بگوید منظور از جوان و دولت جوان و... رده سنی کدام است؟
🔺واقعیت این است مسئله اصلی جایگزینی انقلابیگری و محافظهکاری است
👈(http://farsi.khamenei.ir/others-note?id=41755).
🔺نیروی جوانی هم پیشبرنده این حرکت است که انقلابی باشد وگرنه محافظهکار بیست و سی و چهل ساله با پنجاه و شصت و هفتاد و هشتاد ساله چه فرقی میکند؟
✅گامهای اصلی و مهم
1️⃣گفتمانسازی و مطالبهگری:عامل اصلی شکل نگرفتن دولت جوان حزباللهی، نبودن گفتمان و ممیزه جدی حزبالله با سایر اصحاب قدرت و فقدان ارتباط با تودههای مردم است.
🔺دانشجویان و طلاب و رسانهایهای جوان انقلابی موتور اصلی گفتمانسازی هستند، باید با پیگیری دردهای مردم و بیعدالتیها و مطالبه اصلاح اقتصادی و قطع تعاملات ذلتبار به مردم نشان دهند راهحل مشکلات کشور در انقلابیگری و دست انقلابیهاست.
این مطالبهگری و گفتمانسازی، بهعنوان مهمترین راهبرد، هم موجب ساخته شدن نیروی آگاه به مسائل کشور، هم موجب دیده شدن کارشناسان انقلابی همراهی کننده جوانان انقلابی در این حرکتها، هم موجب اعتماد مردمی و هم سنت الهی در مورد قدرت است (لَا تَتْرُكُوا الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْيَ عَنِ الْمُنْكَرِ فَيُوَلِّيَ اللَّهُ أَمْرَكُمْ شِرَارَكُم).
🔺یکی از کارهای مهم در این چارچوب ضریب دادن به مسائل اصلی کشور و نفی مسائل فرعی و انحرافی است.
2️⃣ضریب دادن به حرکتهای جوانان انقلابی در حوزههای مختلف اداره کشور: کسانی که احمدیروشنوار، کارهای انقلابی واقعی در حوزههای مختلف علمی و فناوری، صنعتی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاستگزاری، بینالمللی و... انجام میدهند. بدون سروصدا و جلوهفروشی فردی، با تمرکز، مشکل واقعی از انقلاب در حوزههای مختلف حل میکنند؛ باید هم کارهایشان هم خودشان مورد تشویق، معرفی، بزرگداشت و... قرار بگیرد.
👈 (https://ghiam.ir/?p=1244)
3️⃣در موضع سوال قرار دادن جوانان فرصتطلب: در مقابل، کسانی که بدون انجام کار واقعی با سیاستبازی، جلوهفروشی فردی، حزباللابیگری، حضور در مشاغل، رانت و رشد آسانسوری و هلیبرنی، در کرسی قدرت یا آمادگی برای کسب آن حاضر شدهاند، باید مورد نقض و سوال قرار بگیرند که با چه صلاحیتی به این پستها آمدهاند یا دراین حوزهها چه کردهاند یا چه حرف و راهکاری آوردهاند؟
4️⃣زمینهسازی برای تولید حرف برای اداره کشور: مجموعههای دانشجویی و فرهنگی و... میتوانند در حوزههای مختلف اداره کشور با برگزاری نشست، گرفتن مصاحبه و... برای چهرههای انقلابی نسل دومی و سومی زمینه برای جمعبندی گفتمانی و تخصصی و از حرفهایشان و دیده شدن مباحثشان ایجاد کنند. همچنین با برگزاری کارهایی مثل جشنواره ایده، میتوان نسل چهارمیها را به ارائه راهحل برای اداره کشور کشاند.
5️⃣دعوت و کمک به نیروهای انقلابی برای قرار گرفتن در مسئولیتها: نیروهای انقلابی صلاحیتدار احمدیروشنی را باید به ورود به عرصههایی مثل انتخابات ترغیب و در فرآیند تبلیغات کمک کرد یا آنان را برای عرصههای مدیریتی دیگر کشور معرفی نمود. بدون مسامحه هم عملکرد آنان را زیر ذرهبین قرار داد.
6️⃣نمایش توانایی نیروهای انقلابی برای حل مشکلات کشور: بخشی از این مسئله در فرایند تولید محتوا، گفتمانسازی و مطالبهگری و معرفی اقدامات و نیروهای خوب صورت میگیرد. اما بخشی از آن عمومی است، مثل نمونه کاری که در ماجرای سیل و خدمترسانی جبهه انقلاب خود را نمایان کرد. از احیای شرکتها و کارگاههای بهگلنشسته با زمینهسازی برای حضور مردم تا احیای ظرفیتهای منطقهای و... نمونه عرصههایی است که جوانان انقلابی میتوانند توانایی را به مردم نشان دهند.
👈اینگونه حتی اگر در انتخابات، موفقیت کوتاهمدت حاصل نشود، جبهه انقلاب چیزی را از دست نداده و ضمن حل مشکلات کشور، گفتمان خویش را بسط داده است.
#محمدصادق_شهبازی