eitaa logo
جمهوری/ محمد صادق شهبازی
3.2هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
822 ویدیو
58 فایل
بازخوانی انقلاب مردم
مشاهده در ایتا
دانلود
📝به بهانه عصر جدید: محوریت با طبقه متوسط یا مستضعفین؟ 🔺از ابعاد مختلفی در رد و تأیید عصر جدید سخن گفته شده است. ⛔️به‌دلیل ضعف و ساختار آموزش‌وپرورش، جایی برای رشد و شکوفایی استعدادها در جامعه ما نیست؛ لذا این مسئله به جاهایی مثل تشکل‌های دانشجویی، برنامه‌های تلویزیونی، عرصه‌هایی که نیروها به‌خاطر بحران و عدم دخالت بروکراسی امکان شکوفایی دارند مثل حرکت‌های خودجوش فرهنگی و ... احاله می‌یابد. ✅با وجود این مسئله نباید با اصل وجود چیزهایی مثل عصر جدید، خنداننده شو، فرمانده، فازشو و.... مخالفت کرد. البته بهتر بود نوآوری می‌شد و این‌قدر کپی‌برداری از مدل خارجی و عدم درنظر گرفتن ویژگی‌های خاص فرهنگی ایرانی تابلو نبود که حتی در کانال برنامه صریحا بنویسد Iranian Got Talent و و بگذریم از تبعات فرهنگی بعضی نمایش‌ها و این‌که چه تیپ فرهنگی-اجتماعی بیشتر در این مدل درگیر هستند. ⛔️اما خب چه قشری فرصت این شکوفایی استعداد را دارد؟ آیا برابری در این فرصت برای همه جود دارد؟ 🔺در نمونه عصر جدید، اکثر افراد، افرادی نیمه‌حرفه‌ای هستند که توانسته‌اند آموزش‌هایی ببینند، هزینه‌هایی خرج کنند و اساساً فرصت و امکان نقش‌آفرینی‌هایی از این دست برای آن‌ها فراهم است. یعنی طبقه متوسط و بعضاً مرفهین. ⛔️تقریباً فردی از قشر مستضعف جامعه این فرصت را ندارد، چون یا امکان آموزش، خرج هزینه و اصلاً فرصت مشارکت در رویدادهایی از این دست را ندارد. ⛔️این ماجرا محدود به تلویزیون نیست. حتی بسیاری از حرکت‌های عدالت‌خواهانه و اصلاح‌گرانه هم در نهایت به بازتولید مطالبات طبقه متوسط یا برقراری تعادلی بین آنان و مرفهین را تأمین می‌کند. بسیاری از سیاست‌های خوب و درست ملی نظیر مسکن مهر، نیز در نهایت به طبقه متوسط کمک می‌کند نه مستضعفین. بسیاری از مطالبات دادخواهانه این سال‌ها هم سرنوشت مشابهی دارند. ⛔️در نهایت، مستضعفین نه در ساختار آموزش رسمی، نه در فرصت‌های شکوفایی استعداد تلویزیونی، نه حتی مطالبات عدالت‌خواهانه و سیاست‌های اصلاح‌گرانه و در بسیاری اوقات در حرکت‌های فرهنگی و... جایی ندارند. این قشر، موضوع منفعل فعالیت‌های خیریه، آسیب‌های اجتماعی و... قرار می‌گیرند، نه محوری که سیاست‌ها متناسب آنان اتخاد شود و خود آنان به‌عنوان عنصر فعال در این حرکت‌ها مشارکت یافته و امکان تحرک اجتماعی پیدا کنند. در صداوسیما به‌عنوان نمونه، در نهایت نشان دادن بدبختی‌های این جماعت و دست‌و‌پنجه نرم کردن‌شان با مشکلات در برنامه‌هایی نظیر جشن رمضان، ماه عسل و... محوریت دارد. ✅البته حکومت و رسانه و اقدامات خودجوش مردمی متعلق به همه مردم است، اما در حکومت دینی باید محوریت اساسی با مستضعفین و در لایه بعد بقیه طبقات اجتماعی به ترتیب کم‌برخورداری باشد و به‌تعبیر رهبر انقلاب به‌نوعی مرکزگریزی در ذات جمهوری اسلامی هست. ✅یک عرصه از تبعیض‌ستیزی به‌عنوان مهم‌ترین اولویت مسائل عدالت (همیشه و به صورت ویژه در شرایط کنونی)، جابجا کردن محوریت سیاست‌ها، برنامه‌‌ها و حرکت‌های اجتماعی است. هدف اصلی و اول تغییرات بنیادین انقلاب، طبقه مستضعف است، همه طرح‌های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی و.... باید با این شاخص طراحی شود و پیوست اجتماعی ناظر به این حوزه دشته باشد.
📝به بهانه هجمه‌ها به دکتر صادقی: فساد و تخلف و زد و بند در محیط علمی 🔺یک ماه پیش دکتر سهیلا صادقی فسایی استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران در جلسه دیدار اساتید با رهبری، از مسائلی جدی در مورد سیستم دانشگاه و وزارت علوم سخن گفت: ⛔️سیطره سیاست بر محیط علمی، باندبازی سیاسی در جذب هیئت علمی، ارتقاهای زودرس یک عده از اساتید و موانع بر سر ارتقاء بقیه، تابع باندبازی سیاسی بودن پژوهش‌ها، رانت‌های پژوهشی اساتید که حاصل ارتباطات سیاسی بیرون دانشگاهی است، فقدان نظارت بر طرح‌های پژوهشی و زد و بند ناظر و مجری طرح و سوءاستفاده‌های مالی آن‌ها، سیطره نگاه کمی‌گرایانه بر مسائل علمی و محوریت مقاله در ژورنال‌های خارجی و ISI، نقد مدیریت فرهنگی دانشگاه و نداشتن استراتژی و برنامه‌ریزی و حساسیت فرهنگی آن‌ها. 🔺دکتر صادقی در سخنرانی مقابل رهبری تصریح کرد که این سخنان برایش در محیط کارش تبعاتی خواهد داشت. جالب این که در مقابل، خبرگزاری ایرنا که به وسیله یکی از جامعه‌شناسان و سرپرست سابق وزارت علوم و مرکز مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران اداره می‌شود، فیلمی علیه این استاد منتشر کرد و تلاش کرد تا با محاکمه معکوس و با تکیه به یکی از بازیگران سیاسی(عباس عبدی)، حرف‌های دکتر صادقی را به خودش برگرداند که با انتشار اسناد متقن دکتر صادقی، محکوم و محبور به پاک کردن فیلم شدند. البته فعالان رسانه‌ای و مجازی جریان رایج دانشگاه، تلاش کردند از همین مسئله برای هجمه به دکتر صادقی بهره ببرند. 🔺ماجرا چیست؟ دکتر صادقی (به‌عنوان انقلابی‌ترین چهره علوم اجتماعی) وارد منطقه ممنوعه شده است و هاله نوری که جو رایج دانشگاه به‌ویژه علوم انسانی و علوم اجتماعی برای خود ساخته را خدشه‌دار کرده است؛ منطقه ممنوعه و از هفت دولت آزادی که ذی‌نفعانش، بدون پاسخ به نیازهای کشور، از پول عموم مردم، با انبوهی از رانت و باندبازی سیاسی، از جذب دانشجویان دکترا تا جذب هیئت علمی و پروژه گرفتن با ارتباطات سیاسی از نهادها با موضوعات بی ربط، بدون پاسخگویی به مسائل کشور و بعضاً با خنج انداختن به صورت نظام در حال کسب و کارند. این جریان رایج، از مردم و نظام نیز طلبکارند و مدعی آزادی و نقد وضعیت موجود نیز هستند، اما کوچک‌ترین نقد را بر ساحت خود برنمی‌تابند. 🔺جالب این‌که چون این ماجراها سود سیاسی ندارد و پای بسیاری از چهره‌ها نیز به آن آلوده است، هیچ‌کسی حاضر به برهم زدن نظم موجود این حوزه‌ها نیست. تشکل‌های دانشجویی، رسانه‌های انقلابی، نمایندگان مجلس، شورای عالی انقلاب فرهنگی، نهاد رهبری دانشگاه‌ها، اساتید انقلابی و... نیز مسائلی از این دست را مسئله خود نمی‌دانند. 🔺چرا نهادهایی مثل وزارت علوم، شورای عالی انقلاب فرهنگی به ماجرای پروژه‌ها ورود نکرده و سامانه‌ای از نیازهای پژوهشی کشور و پروژه‌ها و رقم بسته شده در آن ایجاد نمی‌کند و فرآیندی شفاف برای واسپاری این پروژه‌ها ایجاد نمی‌شود؟ 🔺چرا فرایند جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها کماکان غیرشفاف و سلیقه‌ای است، بسیاری موارد مصاحبه‌های صوری شکل گرفته و از قبل از فراخوان، فرد جذب شده که غالباً دانشجوی بعضی استادان یا هم جریانی آن‌هاست مورد بازنگری جدی قرار نمی‌گیرد؟ 🔺چرا بخش قابل توجهی از اساتید، گروه‌ها، معاونتهای پژوهشی و بین‌الملل دانشگاهها می‌توانند مطلق‌العنان و بدون پاسخ‌گویی به هیچ‌جایی بی‌توجه و بعضاً برخلاف نیازهای کشور قدم بردارند و با آدرس غلط کشور را دچار بحران کنندیا زمینه نفوذ دشمن را در محیط علمی فراهم آورند و بعد هم در مقام مدعی قرار بگیرند و داد آزادی و استقلال دانشگاه و .... بدهند؛ با دیکتاتوری‌ترین وضعیت ممکن هم درون دانشگاه با منتقدین خود (که اکثراً نیروهای انقلابی هستند) برخورد کنند و هر صدای مخالفی را در گلو خفه کرده از جذب و ارتقا و حل مسائل کشور باز بدارند و بعضاً مثل مورد دکتر صادقی درس‌های‌شان حذف یا در موردی نظیر دکتر حاجی‌حیدری تداوم وضعیت قراردادی دانشگاه با آنان در خطر قرار گیرد. 🔺چرا افرادی ذی‌نفع در وزارت علوم می‌توانند مسئولیت داشته باشند که ارتقای اساتید و جذب هیئت علمی و انتخاب دکترا به تولید مقاله (بخوانید علم بی‌مصرف) در ژورنال‌های بین‌المللی بسته باشد؟ 🔺چرا به فسادها و تخلفات علمی اساتید و چهره‌های اصلی سیاسی کشور (که بعضاً حتی در حد کپی کردن کامل دستاوردهای علمی دیگران است) ورود نمی‌شود و همه از کنار این وضعیت خاموش عبور می‌کنند؟ ✅بی‌عدالتی فقط در دزدی آشکار چند متخلف مولتی‌میلیاردر و مسئول بدون طهارت اقتصادی خلاصه نمی‌شود، ریشه بسیاری بحران‌های اقتصادی و اجتماعی و سیاسی و فرهنگی کشور وضعیت کنونی دانشگاه و بی‌عدالتی‌هایی از این دست درآن است که اگر مورد اصلاح قرار نگیرد، کشور را با بحران‌های جدی مواجه کرده و می‌کند.
هدایت شده از بسیج طلاب حوزه علمیه بقیه‌الله(عج)
⬅️در نگاه امام قلب اسلام قیام لله است. تفکر دینی در نگاه امام به دو بخش تقسیم می‌شود: ۱. اسلام ناب ۲. اسلام امریکایی ⬅️رسالت انبیاء به حرکت واداشتن مردم برای برپایی قسط توسط خود مردم است. ⬅️در نگاه امام معنویت مساوی است با مبارزه در خارج(معنویت بدون مبارزه (رهبانیت) و مبارزه بدون معنویت (کمونیست) را قبول نداشتند). ⬅️استکبار لفطی جامع است که در مقابل عدالت،معنویت ،استقلال،آزادی قرار گرفته است هرکس در مقابل ظلم بایستد و دنبال حل مشکلات مردم باشد، در دایره استکبار ستیزی قرار میگیرد و هم پیمان با ما است(یکی از دلایل حمایت از چاوز) خیلی از انسان ها هستند که به خاطر مذهب با ما ارتباط نمی‌گیرند بلکه جذب منطق استکبار‌ستیزی ما میشوند. ✅گزیده‌ای از دومین جلسه از دوره "ورثه‌ الانبیاء" با سرفصل درسی "منشور روحانیت" با حضور آقای محمدصادق شهبازی @bsjtollab 🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️ #ورثه_الانبیا #بسیج_طلاب #مکتب_امام #بقیه_الله #مبارزه #شهبازی #بسیج
هدایت شده از بسیج طلاب حوزه علمیه بقیه‌الله(عج)
🗣سطوح مختلف تحجر: ‼️۱_عدم درک زمان و مکان ،پاسخ های قدیمی به سوالات جدید ⬅️پیامدها :نفی اکثر دستاوردهای بشری، نفی فلسفه وعرفان ⬅️مصداق: ۱۵ خرداد شروع صف‌بندی امام خمینی و برخی از علما سنتی حوزه، در این بین علاوه بر شاه و امریکا و روشنفکران و چپ ها برخی از متدینین در مقابل امام ایستادند. ⬅️واکنش: اولین کار امام در حرکت اسلامی، تعیین تکلیف با متحجران و مقدس نمایان بود(فصل ۱۳ کتاب ولایت فقیه)امام با توجه به تجربه تاریخی و تحلیل شرایط میدانستند که متحجرین مانع کار آیت‌الله بروجردی و حائری شده‌اند. حضرت امام جایگاه آیت‌الله بروجردی را به عنوان تنها مرجع تثبیت کردند. بعد از ۱۵ خرداد شاگردان امام از قم خارج شدند و ارتباط گیری با مردم را شروع کردند. در اوایل حرکت اسلامی فصای فکری حاکم بر متدینین حفظ وضع موجود و محدود بودن به دایره دین [از نگاه خودشان] بود و فکر می‌کردند باید در تقیه بمانند و تغییر اوضاع را لمس نمی‌کردند و به سوال‌های جدید پاسخ قدیمی میدادند، مثلا آیت‌الله حکیم که سرسلسله مبارزان عراقی بود از تغییر گریزان بودند و احساس ناتوانی میکردند. ‼️۲_ نداشتن مقامات معنوی ‼️۳_ حرام دانستن همه چیز ‼️۴_ پرخاش به دیگران(فرمان ۸ ماده‌ای امام برای مقابله با این فضا بوده است) ‼️۵_تغییر اولویت های دینی و نگاه انتزاعی و تک بعدی به مسائل و صرفا حرف زدن @bsjtollab 🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️ #ورثه_الانبیا #بسیج_طلاب #مکتب_امام #بقیه_الله #مبارزه #شهبازی #بسیج
هدایت شده از بسیج طلاب حوزه علمیه بقیه‌الله(عج)
⬅️کارهای فرهنگی ما پیوست اجتماعی ندارد مشکل مردم را حل نمیکند(انتزاعی است). ⬅️آزادی شعار دوم انقلاب است ولی حزب‌اللهی‌ها به آن نمی‌پردازند و آزادی به آزادی‌های جنسی و سطح پایین تقلیل پیدا کرده است. 🔴امام متوجه تغییرات انسانی بودند مثلا نطر امام در مورد موسیقی قبل از حکومت و بعد از حکومت فرق میکند، چون ایشان تغییر شرایط را احساس می‌کردند. (مستند بزم رزم ) ⬅️امام قائل بودند، فقه جواهری دقیق‌ترین برداشت برای پاسخ به مسائل است، البته باید همراه با توجه به شرایط مکانی و زمانی باشد و متغییرات در نظر گرفته شود؛ مثلا فتوای امام در مورد حکم شطرنج (پاسخ امام به آیت‌الله قدیری) ✅گزیده‌ای از دومین جلسه از دوره "ورثه‌ الانبیاء" با سرفصل درسی "منشور روحانیت" با حضور آقای محمدصادق شهبازی @bsjtollab 🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️ #ورثه_الانبیا #بسیج_طلاب #مکتب_امام #بقیه_الله #مبارزه #شهبازی #بسیج
هدایت شده از بسیج طلاب حوزه علمیه بقیه‌الله(عج)
🔺️الهیات انقلابی‌گری: 🔴دین قرار است کار مهمی انجام دهد. خروجی بیرونی توحید نفی طواغیت است. 🔺️ایمان به توحید تعهدزا است و تعهد مبارزه ایجاد میکند. 🔺️معاد نتیجه اجتماعی دارد. ✅گزیده‌ای از دومین جلسه از دوره "ورثه‌ الانبیاء" با سرفصل درسی "منشور روحانیت" با حضور آقای محمدصادق شهبازی @bsjtollab 🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️ #ورثه_الانبیا #بسیج_طلاب #مکتب_امام #بقیه_الله #مبارزه #شهبازی #بسیج
هدایت شده از مستضعفین تی‌وی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ چه کسانی مسئول وضع فعلی و فشار اقتصادی بر مردم هستند؟ 🎙 #محمدصادق_شهبازی: 🔹با امثال FATF، برجام و نهادهای بین‌المللی رفتار ما را تنظیم و رژیم‌سازی می‌کنند 🔹نتیجه تعامل و #اقتصاد_برجامی، قیمت گوشت را تا ۱۲۰ هزار تومان بالا برد. این نتیجه این است که نظم موجود جهانی را بپذیریم 🔹همه کسانی که از #برجام دفاع کردند مسئول وضع فعلی هستند 🎬 @Mostazafin_TV
📝برای تحقق دولت جوان حزب‌اللهی چه می‌توان کرد؟ ⛔️این همه لشکر آمده به عشق قدرت آمده! 🔺بعد از صدور بیانیه گام دوم با محوریت برداشته شدن بار انقلاب از جانب جوانان و تأکید رهبری بر زمینه‌‌سازی دانشجویان برای شکل‌‌گیری دولت جوان و حزب‌‌اللهی، سؤالات بسیاری در مورد فرآیند آن و البته تلاش سیاسیون برای سوءاستفاده از آن کلید خورد. 🔺بازیگران قدرت به‌‌انحای مختلف تلاش کردند، تا ماجرا را به قدرت رسیدن خود فروبکاهند، از تشکیل حزب و تشکیلات جوانان گرفته تا طرح رییس دولت سی و چند ساله، دولت و نماینده نسبتاً جوان برای پنجاه و چند ساله‌‌ها، جلسه ائتلاف سلبریتیها، استفاده از حرکت‌های اجتماعی برای اهداف سیاسی و.... 🔺تا در نهایت بهجای پرداختن به اصل ماجرا و مشکل، چند محافظه‌کار جوان یا نسبتاً جوان جای محافظه‌‌کاران پیر را بگیرند. ⛔️مسئله اصلی محافظه‌کاری است نه گروه سنی! 🔺در فضای مجازی حتی بین بیست و سی‌ و چهل و پنجاه ساله‌ها بحث است که این بگوید منظور از جوان و دولت جوان و... رده سنی کدام است؟ 🔺واقعیت این است مسئله اصلی جایگزینی انقلابی‌گری و محافظه‌کاری است 👈(http://farsi.khamenei.ir/others-note?id=41755). 🔺نیروی جوانی هم پیش‌برنده این حرکت است که انقلابی باشد وگرنه محافظه‌کار بیست و سی و چهل ساله با پنجاه و شصت و هفتاد و هشتاد ساله چه فرقی می‌کند؟ ✅گام‌های اصلی و مهم 1️⃣گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری:عامل اصلی شکل نگرفتن دولت جوان حزب‌اللهی، نبودن گفتمان و ممیزه جدی حزب‌الله با سایر اصحاب قدرت و فقدان ارتباط با توده‌های مردم است. 🔺دانشجویان و طلاب و رسانه‌ای‌های جوان انقلابی موتور اصلی گفتمان‌سازی هستند، باید با پیگیری دردهای مردم و بی‌عدالتی‌ها و مطالبه اصلاح اقتصادی و قطع تعاملات ذلت‌بار به مردم نشان دهند راه‌حل مشکلات کشور در انقلابی‌گری و دست انقلابی‌هاست. این مطالبه‌گری و گفتمان‌سازی، به‌عنوان مهمترین راهبرد، هم موجب ساخته شدن نیروی آگاه به مسائل کشور، هم موجب دیده شدن کارشناسان انقلابی همراهی کننده جوانان انقلابی در این حرکت‌ها، هم موجب اعتماد مردمی و هم سنت الهی در مورد قدرت است (لَا تَتْرُكُوا الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْيَ عَنِ الْمُنْكَرِ فَيُوَلِّيَ اللَّهُ أَمْرَكُمْ شِرَارَكُم). 🔺یکی از کارهای مهم در این چارچوب ضریب دادن به مسائل اصلی کشور و نفی مسائل فرعی و انحرافی است. 2️⃣ضریب دادن به حرکت‌های جوانان انقلابی در حوزه‌های مختلف اداره کشور: کسانی که احمدی‌روشن‌وار، کارهای انقلابی واقعی در حوزه‌های مختلف علمی و فناوری، صنعتی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاست‌گزاری، بین‌المللی و... انجام می‌دهند. بدون سروصدا و جلوه‌فروشی فردی، با تمرکز، مشکل واقعی از انقلاب در حوزه‌های مختلف حل می‌کنند؛ باید هم کارهای‌شان هم خودشان مورد تشویق، معرفی، بزرگداشت و... قرار بگیرد. 👈 (https://ghiam.ir/?p=1244) 3️⃣در موضع سوال قرار دادن جوانان فرصت‌طلب: ‌در مقابل، کسانی که بدون انجام کار واقعی با سیاست‌بازی، جلوه‌فروشی فردی، حزب‌اللابی‌گری، حضور در مشاغل، رانت و رشد آسانسوری و هلی‌برنی، در کرسی قدرت یا آمادگی برای کسب آن حاضر شده‌اند، باید مورد نقض و سوال قرار بگیرند که با چه صلاحیتی به این پست‌ها آمده‌اند یا دراین حوزه‌ها چه کرده‌اند یا چه حرف و راه‌کاری آورده‌اند؟ 4️⃣زمینه‌سازی برای تولید حرف برای اداره کشور: ‌مجموعه‌های دانشجویی و فرهنگی و... می‌توانند در حوزه‌های مختلف اداره کشور با برگزاری نشست، گرفتن مصاحبه و... برای چهره‌های انقلابی نسل دومی و سومی زمینه برای جمع‌بندی گفتمانی و تخصصی و از حرف‌های‌شان و دیده شدن مباحث‌شان ایجاد کنند. هم‌چنین با برگزاری کارهایی مثل جشنواره ایده، می‌توان نسل چهارمی‌ها را به ارائه راه‌حل برای اداره کشور کشاند. 5️⃣دعوت و کمک به نیروهای انقلابی برای قرار گرفتن در مسئولیت‌ها: نیروهای انقلابی صلاحیت‌دار احمدی‌روشنی را باید به ورود به عرصه‌هایی مثل انتخابات ترغیب و در فرآیند تبلیغات کمک کرد یا آنان را برای عرصه‌های مدیریتی دیگر کشور معرفی نمود. بدون مسامحه هم عملکرد آنان را زیر ذره‌بین قرار داد. 6️⃣نمایش توانایی نیروهای انقلابی برای حل مشکلات کشور: بخشی از این مسئله در فرایند تولید محتوا، گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری و معرفی اقدامات و نیروهای خوب صورت می‌گیرد. اما بخشی از آن عمومی است، مثل نمونه کاری که در ماجرای سیل و خدمت‌رسانی جبهه انقلاب خود را نمایان کرد. از احیای شرکتها و کارگاه‌های به‌گل‌نشسته با زمینه‌سازی برای حضور مردم تا احیای ظرفیت‌های منطقه‌ای و... نمونه عرصه‌هایی است که جوانان انقلابی می‌توانند توانایی را به مردم نشان دهند. 👈این‌گونه حتی اگر در انتخابات، موفقیت کوتاه‌مدت حاصل نشود، جبهه انقلاب چیزی را از دست نداده و ضمن حل مشکلات کشور، گفتمان خویش را بسط داده است.
هدایت شده از مستضعفین تی‌وی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ ۳۰ سال جنگ، ۳۰ سال سانسور! 💬 امام جنگ حق و باطل را انتزاعی نگه نمی‌دارد. می‌گوید این دعوا، دعوای کسانی است که به کشیده شدند با کسانی که هستند 💬 عدالت فقط کمک به فقیر نیست، برانداختن رابطه‌ی «فقر و غنا» و رابطه‌ی «استضعاف و استکبار» است 💬 امام سه بار تاکید می‌کنند آدم‌هایی که ثروت‌های بالا دارند، حق ندارند شوند 📌 برشی از گفتگوی اختصاصی با ، نویسنده و پژوهشگر 1️⃣ بخش اول ۲۹تیر 🎬 @Mostazafin_TV
⛔️این روزها مخالفین و بعضی محافظه‌کاران و متدینین که می‌خواهند روشنفکربازی درآورند و مثلاً به این وسیله جذب حداکثری انجام دهند، ⛔️مثل همجنسگراها که برای کاستن از بار منفی همجنسگرایی از لغتی مثل گِی، که در انگلیسی در اصل معنای سرزنده و بانشاط داشت، استفاده کردند ⛔️برای کاستن از وظیفه حکومت در مسائل و وضعیت فرهنگی جامعه و خودشان در امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، از لغت استفاده می‌کنند 🔺آن‌وقت کسی نمی‌گوید که کشف حجاب در این مملکت، نه اختیاری که با زور و فشار و کشتن هزاران نفر و سرکوب عمومی و با پیگیری و پشتوانه انگلیسها پیش رفت. 🔺جالبتر اینکه روشنفکرها از طیفهای مختلف چپ و راست حمایت کردند و هنوز هم که هنوز است، از رضاخان به‌عنوان بنیان‌گزار مدرنیسم و توسعه ایران سخن گفته و افسانه‌سرایی میکنند، محافظه‌کاران هم سکوت کردند! 🔺آن روزها که روشنفکران و متحجرین و محافظه‌کاران، مقابل سلب آزادی و مقابله با احکام دین، همراهی و سکوت کردند، این متدینین بودند که ایستادند و مقابل سلب آزادی و حمله به دین مقاومت کردند و شهید دادند! 🔺 نماد این ایستادگی و مظلومیت است، که چهل و سه سال در پهلوی سانسور شد و چهل سال در نظام اسلامی ما در بازخوانی‌اش کم‌کاری کردیم. ✅خداقوت به بچه‌های و و که گام‌هایی در رفع این مظلومیت برداشتند.
📝عدالت در گام دوم-بخش اول ✅در حوزه عدالت، در گام اول انقلاب، به‌ویژه در مقابله با فقر و فساد گام‌های بلندی برداشته‌شده. 1️⃣رفع استضعاف: در حوزه فقر، سیاست‌هایی در حمایت از مستضعفین تصویب‌شده، نهادهایی نظیر کمیته امداد، بنیاد مستضعفان، جهاد سازندگی و... شکل گرفت. از انتهای دهه هفتاد، اردوهای جهادی و خیریه‌ها هم به میدان آمدند. وضعیت فقر در ایران کنونی نسبت به دهه‌های پیش و پیش از انقلاب تفاوتی مبنایی کرد. 🔺الگوی انقلاب در حوزه مقابله با فقر، رفع استضعاف و عواملی بود که فقر ایجاد می‌کنند، با آلودگی اقتصاد کشور به انگاره‌های سرمایه‌داری از ده هفتاد تا امروز، زمینه‌های فقرزایی تثبیت شد و نهادهایی که همه برای رفع استضعاف و با محوریت خود مردم شکل‌گرفته بودند و حرکت‌های مردمی به خیریه فروکاسته شدند. حال آن‌که فقر بیش از تنبلی و ضعف‌های طبیعی، به عواملی نظیر تبعیض، اقتصاد سرمایه‌داری و روابط استعماری برمی‌گردد. ساختار سرمایه‌داری و دولت حداقلی، فقر و فرصت‌های نابرابر می‌آفریند و خیریه نمی‌تواند آن را رفع کند. گام مهم در مبارزه با فقر، جایگزینی رویکرد انقلابی رفع استضعاف و مقابله با عوامل ایجادکننده فقر و محوریت دادن به خود مردم به‌جای خیریه و درگیری با تبعیض، سرمایه‌داری و روابط استعماری است. 2️⃣محوریت دادن به مستضعفین در سیاست‌ها و رسانه‌ها: یکی از ابعاد رفع استضعاف، محوریت دادن به مستضعفین و در لایه بعد بقیه اقشار است، به‌گونه‌ای که سیاست‌ها و فرصت‌های کشور به‌سمت مستضعفین و دهک‌های پایین درآمدی باشد. بسیاری ازآنچه امروز به اسم عدالت در کشور ما محقق می‌شود درنهایت به‌نفع طبقه متوسط است و مستضعفین محوریت ندارند. یکی از این موارد، بی‌عدالتی رسانه‌ای است؛ باید رسانه را به نیازها و استعدادهای طبقه مستضعف متوجه و بر آن اساس بازسازی کرد. 3️⃣پرداختن به سازوکارها و ساختارهای فسادزا: در حوزه فساد، گام‌های مهمی برداشته‌شده، در دهه هفتاد مبارزه برای پذیرش وجود فساد در کشور و در دهه هشتاد بر اولویت مبارزه با فساد اقتصادی بر اجتماعی، ضرورت برخورد با دانه‌درشت‌ها، نظارت، تشهیر اسامی مفسدین و... متمرکز بود و امروز باید کاری کرد که اساساً فساد امکان محقق شدن نداشته باشد. پس باید در گام دوم به سازوکارها و ساختارهای ایجادکننده فساد پرداخت. 🔺در جمهوری اسلامی ما فساد سیستماتیک نداریم که مانند رژیم پهلوی، فساد سرتاپای سیستم را گرفته باشد، سیستم برای فساد طراحی‌شده باشد و سران فساد، سران اصلی حکومت باشند؛ اما سازوکارها و ساختارهایی داریم که عمدتاً از خارج عاریت گرفته‌شده و ساختارهای برجا مانده از رژیم پهلوی و محافظه‌کاری در سیستم و فشل بودن دانشگاه و حوزه در پاسخ‌گویی به مشکلات حکومت، انبوهی از آن‌ها را برای ما به‌جا گذاشته که اصلاح آن‌ها ضروری و جلوگیری کننده از انبوه مصادیق بی‌عدالتی است. 4️⃣اجرای لوازم عدالت‌خواهی مصداقی: محافظه‌کاران با رویکرد اخباری‌ با تکیه‌بر یک سخنرانی رهبری در شیراز و بدون توجه به بستر طرح آن (که تشکل‌های انقلابی شیراز یک‌طرف پرونده بدون رعایت شرایط شده بودند) در طول این سال‌ها به نفی عدالت‌خواهی مصداقی پرداخته‌اند، اما واقعیت آن است که عدالتی که به مصداق کار نداشته باشد، فضایی است، خود رهبری هم در مواردی نظیر سخنرانی در دانشگاه شهید بهشتی و پیام به دانشجویان برای عدالت‌خواهی، عدالت‌خواهی کلی را نفی کردند. 🔺اما در پرداختن به عدالت‌خواهی مصداقی هم باید به اتقان مورد و تحقیق در مورد آن دقت کرد (إِنَّ الظَّنَّ لا یغْنی مِنَ الْحَقِّ شَیئاً) هم بر موارد با اولویت تمرکز جدی‌تر کرد، اما از آن مهم‌تر ماندن در مصادیق فساد، محدودیت‌زاست، چراکه چند فرد و مجموعه مگر چند مصداق فساد را می‌توانند حل کنند؟ باید با رعایت تحقیق و اولویت‌گذاری به سراغ مصادیق فساد رفت، اما سازوکارها و ساختارها، قوانین و رویکردهایی که اجازه رخ دادن آن را فراهم می‌کنند، مورد پیگیری قرارداد و بین اصلاح سازوکارها و ساختارها و مصادیق رفت‌وآمد کرد. 5️⃣✅✅مقابله با تبعیض به‌عنوان مهم‌ترین اولویت: باوجود پرداختن به فقر و فساد، تبعیض مسئله‌ای است که تاکنون موردتوجه جدی واقع نشده. به‌ویژه که بسیاری از تبعیض‌ها قانونی شده و افراد زیادی از این تبعیض‌ها متنفعند. فیش و املاک نجومی نمونه این تبعیض‌های قانونی‌شده بودند. ساختارهای تبعیض‌آمیزی مثل نظام سلامت، نظام آموزشی و آموزش عالی که تنها پول در آن‌ها اصل شده (بگذریم از تبعیض در جذب دانشجوی دکتری و هیئت‌علمی و ارتقا و رانت‌های پژوهشی)، تبعیض‌های منطقه‌ای، منزلتی و... از مصادیق آن است. اکثر این تبعیض‌ها هم قانونی است و سازوکارها و ساختارهایی آن‌ها را تثبیت کرده، حتی بعضاً متدینین از آن بهره‌مندند که باید به‌عنوان مهم‌ترین اولویت عدالت در گام دوم و از مهم‌ترین عوامل ناامیدی مردم به آن پرداخت.
جمهوری/ محمد صادق شهبازی
📝عدالت در گام دوم-بخش اول ✅در حوزه عدالت، در گام اول انقلاب، به‌ویژه در مقابله با فقر و فساد گام‌ها
📝عدالت در گام دوم: بخش دوم ادامه 5️⃣: مردم بیش از آن‌که از فشار و تحریم و مشکلات اقتصادی ناراضی باشند از تبعیض نارضایتی دارند. پرداختن به تبعیض‌های قانونی و ساختاری یکی از وجوه ممیزه عدالت‌خواهی محافظه‌کارانه با انقلابی است. 6️⃣مقابله با ذی‌نفعان بی‌عدالتی: یکی از مهم‌ترین مسائل ذیل تبعیض، دست گذاشتن روی ذی‌نفعان بی‌عدالتی است. کسانی از بی‌عدالتی و مشخصاً تبعیض منتفع‌اند که عمدتاً کبوتران حریم قدرت‌اند یا آقازاده‌ها و دامادها و منصوبین مسئولین و مرتبطین به نهادها و... هستند. از سوی دیگر مجموعه‌هایی داریم که تبعیض به نفع خود را به قانون و ساختار و سازوکار تبدیل کرده‌اند؛ به‌صورت نمونه محوریت پزشکان متخصص در نظام سلامت، محوریت تجار (وارداتچی‌ها و خام‌فروشان) در اقتصاد و به‌عنوان صدای بخش خصوصی، لجام‌گسیختگی و سودبرندگی بانک‌های خصوصی، ملاکان، غارت‌کنندگان بنگاه‌های خصوصی‌سازی‌شده. مقابله با تعارض منافع یعنی قرارگرفتن افرادی که خود ذی‌نفع هستند در مقام سیاست‌گذاری یکی از عرصه‌های مهم مقابله با ذی‌نفعان بی‌عدالتی است؛ نظیر محوریت پزشکان و نظام پزشکی در نظام سلامت، اتاق بازرگانی در اقتصاد و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها در وزارت علوم. 7️⃣مقابله باسیاست‌های سرمایه‌سالارانه: یکی از مهم‌ترین موجدهای فقر و فساد و تبعیض، سیاست‌های سرمایه‌سالارانه و عمدتاً دیکته‌شده ازطرف نهادهای بین‌المللی نظیر بانک‌جهانی، صندوق بین‌المللی پول و سازمان تجارت جهانی و... به کشور است که باید با آن‌ها جنگید. 8️⃣زمینه‌سازی برای نظریه‌پردازی عدالت و شاخص‌سازی عدالت: ما مشکل نظری در مورد عدالت داریم، هم‌چنین سنجه‌ها و شاخص‌های بومی برای بررسی وضعیت عدالت در جامعه نداریم. یکی از کارهای مهم که از حوزه‌ها و دانشگاه‌ها برمی‌آید، زمینه‌سازی و برگزاری کرسی آزاداندیشی و اقتراح برای نظریه‌پردازی در مورد عدالت است. البته ضعف نظری در مورد عدالت مانع نقش‌آفرینی در آن نیست، چراکه قدر متیقّن‌ها (مشترکات قطعی) در این حوزه هست، مثل مبارزه با فقر، فساد، تبعیض‌ها، شفافیت و... که فارغ از مشکلات نظری در این حوزه قابل‌پیگیری است. عدالت به‌عنوان یک شاخص اصلی و محوری، باید وارد فقه، علوم انسانی و اجتماعی و سیاست‌گذاری‌های مختلف کشور شود. 9️⃣ایجاد تغییر به‌نفع عدالت نه افشاگری و جلوه‌فروشی: عدالت‌طلبی ایجاد تغییر در جهت از بین بردن نابرابری است، نه صرفاً داد عدالت زدن و جلوه‌فروشی و نمایش عدالت‌خواه بودن فرد. در این چارچوب برای عدالت گاهی باید نقد کرد، گاهی باید دفاع کرد، گاهی باید با مسئولین حرف زد، گاه باید موج مردمی به راه انداخت، گاه باید آستین‌ها را بالا زد، گاه باید راه‌حل جست و گاه هم باید به‌دنبال احیای ظرفیت‌ها رفت. جوانان باید بیش از طلبکاری، خود را مسئول بی‌عدالتی‌ها و رفع آن ببینند. 🔟احیای ظرفیت‌های بومی و منطقه‌ای و حوزه‌ای: یکی از راه‌های رفع استضعاف و تبعیض، پرداختن و احیای ظرفیت‌های بومی و منطقه‌ای و حوزه‌های خاص است، یک منطقه ظرفیت فرهنگی، تاریخی مثلاً مقاومت، زیست‌محیطی، چهره‌ها و... دارد که پرداختن و بزرگداشت احیای هرکدام می‌توان آن منطقه را از استضعاف خارج کند. 1️⃣1️⃣عدالت و مردم: قرآن، اجرای عدالت را به‌وسیله مردم می‌داند (لِیقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْط)، در گام دوم باید کاری کرد، بخش‌های مختلف مردم بتوانند در عدالت نقش‌آفرینی کنند، از رفع استضعاف تا مطالبه‌گری تا احیای ظرفیت‌های بومی باید چارچوب‌ها و حرکت‌ها را طوری طراحی کرد که خود مردم و حتی خود کسانی‌که از بی‌عدالتی رنج می‌برند و مشخصاً مستضعفین محور حرکت قرار بگیرند. جهاد سازندگی نمونه این تجربیات است که خود مستضعفین به‌ویژه در روستاها محور بودند و جهاد نقش تسهیلگری برای آنان و سایر مردم انگیزه‌دار برای محرومیت‌ستیزی داشت. کارهایی نظیر پیگیری الگوهای شفافیت و نظارتی که خود مردم در آن محوریت داشته باشند و اصلاح سازوکار تعاونی‌ها در همین چارچوب قابل‌توجه است. 2️⃣1️⃣عدالت و الهام بخشی: شعار جنگ فقر و غنا باید محور حرکت‌های مردمی و حکومتی در حوزه بین‌الملل باشد، ارتباط و همکاری و هدایت گروه‌های عدالت‌خواه در سطح بین‌الملل باید اولویت سیاست خارجی ما در گام دوم باشد که بخش عمده‌ای از آن برعهده دیپلماسی عمومی و دیپلماسی فرهنگی و با محوریت گروه‌های خودجوش مردمی و دانشجویی است. 3️⃣1️⃣عدالت در آزادی: در کشور ما آزادی هست، اما این آزادی درست توزیع نشده است؛ باید برای مستضعفین، فریاد دادخواهی مظلوم و امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در فضای حکومتی پشتوانه ایجاد کرد. هم باید جاهایی که افرادی با رعایت فرایند درست دادخواهی اقدام کرده‌اند و مورد برخورد قرارگرفته‌اند موردحمایت واقع شوند و از آن مهم‌تر قوانین و ساختارهایی برای تسهیل این دادخواهی ایجاد کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نشست بازخوانی پیام قطعنامه در سالروز صدور پیام پذیرش قطعنامه 598 از طرف حضرت امام خمینی ره در سال 67 👨🏫 با سخنرانی 🗓 شنبه 29 تیر 98 - مسجد شریف الملک برنامه های مسجد شریف الملک را در پیام رسان ایتا دنبال نمایید👇 🆔 @masjedsharifolmolk 👉http://eitaa.com/joinchat/3441426452C6cb670ef90
هدایت شده از اندیشه نو
🔶مانع اصلی آزادی و درمان زکزکی، در تهران است نه ابوجا و ریاض ✍🏻 محمدصادق شهبازی 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 🔺اینکه ظرفیت‌های ایران به صورت واقعی برای نجات بسیج نشده است و حتی مبارزان نیجریایی می‌گویند سفیر ایران در نیجریه نه در سمت زکزکی که وسط ایستاده و حتی بعضی از آن‌ها مدعی هستند که به وزارت خارجه نیجریه گفته شده که ایران به جای زکزکی معتقد به حمایت از آخوندهای معتدل است و می‌گویند سفیر ایران با روحانی‌هایی نشست و برخاست دارد که انقلابی نیستند ولی بلدند عکس امام و آقا را بلند کنند، نشانی از مشکل اصلی در ماجرای نیجریه است. . 🔺عده‌ای در تهران در نهادهای مختلف حاضر نیستند، اقدام جدی برای زکزکی انجام دهند و می‌خواهند یا زکزکی تن به معامله‌های برجام‌وار بدهد و یک گروه بی‌خاصیت تحت دولت استعماری-عربستانی نیجریه تبدیل شود یا اگر از آرمانش دست برنمی‌دارد، منتظر شهادت زکزکی هستند، تا شهادت او ظرفیت استفاده سیاسی داشته باشد. متأسفانه ظاهرا مسئولین از نهادهای مختلف در دیدار با تشکلهای دانشجویی در چند روز گذشته تصریح کرده‌اند، شهادت او به ترویج شیعه در نیجریه کمک می‌کند!!! . 🔺در این تصویر، بسیجی خوب، بسیجی مرده است، یا بسیجی که بسیجی نباشد! . 🔺مبارزان راه آزادی در جهان، سنگ استنجای سیاست‌بازی به‌حساب می‌آیند . 🔺با بهانه‌هایی مثل دادگاه زکزکی، اقدام جدی عقب انداخته می‌شود . 🔺به‌جای طرفداری از مظلوم، بین ظالم و مظلوم میانجی‌گری شود که طبیعتاً به‌نفع مظلوم نخواهد بود . 🔺به‌جای حمایت از مظلوم، از استفاده از خون مظلوم سخن گفته می‌شود . 🔺زمان شهادت بهشتی مردم، شعار می‌دادند، آمریکا در چه فکریه ایران پر از بهشتیه و امام راحل به این مضمون فرمودند مگر بهشتی دیگری وجود دارد؟ . 🔺حالا باید از ساده‌اندیشان و بی‌حالان و بی‌عملانی که به‌فکر مصرف داخلی و ساکت کردن معترضین به این مدل سیاست‌ورزی با توجیه هستند، پرسید، اگر رهبر این حرکت که سه سال و نیم است پنج روز از هفت روز هفته میلیون‌ها نفر را به خیابان‌‌ها کشیده و صدها شهید و زخمی داده است، بمیرد، چه کسی این حرکت را رهبری می‌کند؟ آیا جز این است که نیجریه هم به سبک پاکستان بعد از عارف حسینی فروکش می‌کند؟ . 🔺البته آن وقت می‌شود در نهادهای مسئول چندگانه، مجلس ختم برای زکزکی گرفت و از تداوم انقلاب اسلامی در جهان گفت، اما دیگر تداوم در واقع وجود نخواهد داشت . 🔺اولین نشان صداقت بیلان کار دهندگان داخلی نیز می‌تواند تعویض سفیر ایران در نیجریه و ارسال کسی باشد که حداقل همراهی را با حرکت‌های انقلابی داشته باشد و دل و کام انقلابیون نیجریه خون نباشد! 🆔https://eitaa.com/andisheyeno
هدایت شده از مستضعفین تی‌وی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ ۳۰ سال جنگ، ۳۰ سال سانسور! 💬 امام جنگ حق و باطل را انتزاعی نگه نمی‌دارد. می‌گوید این دعوا، دعوای کسانی است که به کشیده شدند با کسانی که هستند 💬 عدالت فقط کمک به فقیر نیست، برانداختن رابطه‌ی «فقر و غنا» و رابطه‌ی «استضعاف و استکبار» است 💬 امام سه بار تاکید می‌کنند آدم‌هایی که ثروت‌های بالا دارند، حق ندارند شوند 📌 برشی از گفتگوی اختصاصی با ، نویسنده و پژوهشگر 1️⃣ بخش اول ۲۹تیر 🎬 @Mostazafin_TV
هدایت شده از مستضعفین تی‌وی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ کارخانه‌ای برای تولید انبوه «ژن خوب»... 💬 امام آینده‌ انقلاب را در گرو #جنگ_فقروغنا و جنگ استضعاف و استکبار می‌دید که یکی از مهم‌ترین محورهایش #عدالت_آموزشی است 💬 با شکل‌گیری #مدارس_غیرانتفاعی و پولی، اجازه دادیم به صورت اتوماتیک #نابرابری شکل بگیرد. کسانی که در مدارس پولی و غیرانتفاعی تحصیل می‌کنند، آموزش بیشتری دارند و در دانشگاه بهتری هم پذیرفته می‌شوند 💬 اینها وقتی به مسئولیت‌ها و شأن اجتماعی برسند، خودشان را بازتولید می‌کنند و بعد ۳۰ سال که یک نسل، دو نسل عوض شود به یک کشور #سرمایه‌سالار تبدیل شده‌ایم که همه‌چیز را صاحبان پول و سرمایه تعیین می‌کنند 💬 با مدارس غیرانتفاعی، به صورت اتوماتیک طبقه مستکبر و کارخانه تولید انبوه #ژن_خوب درست می‌کنیم 📌 برشی از گفتگوی اختصاصی مستضعفین تی‌وی با #محمدصادق_شهبازی، نویسنده و پژوهشگر 2️⃣ بخش دوم 📎 بخش اول گفتگو #جنگ_فقروغنا #سرمایه_داری #سانسور_۲۹تیر #خصوصی_سازی_آموزش 🎬 @Mostazafin_TV
هدایت شده از مستضعفین تی‌وی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ «تربیت گلخانه‌ای» دانش‌آموزان به سبک انجمن حجتیه! 💬 ما به ظاهر با گروه‌هایی مثل #انجمن_حجتیه مقابله کردیم ولی با تفکر حجتیه خیر. انجمن حجتیه کاری به اصلاح جامعه نداشت و می‌گفت در فضایی جداگانه چند نفر را تربیت می‌کنم اما به فرموده رهبر انقلاب، حکومت اسلامی این نیست که ما برویم در یک گوشه در #گلخانه‌ای یک سری آدم تربیت کنیم، #کارخانه_انسان‌سازی باید ایجاد کنیم 💬 باید در هر منطقه، مجموعه‌های فرهنگی ما که بیرون آموزش پرورش هستند خودشان را مسئول مدارس اطرافشان بدانند و همین خدمات فرهنگی را در #مدارس انجام دهند 📌 برشی از گفت‌وگوی اختصاصی مستضعفین تی‌وی با #محمدصادق_شهبازی، نویسنده و پژوهشگر 3️⃣ بخش سوم و پایانی 📎 بخش اول گفت‌وگو 📎 بخش دوم گفت‌وگو #جنگ_فقروغنا #سرمایه_داری #سانسور_۲۹تیر #خصوصی_سازی_آموزش 🎬 @Mostazafin_TV
📣 ویژه طلاب برادر؛ 📌 برگزاری دوره معرفتی «عصر اقامه» ⏰ زمان برگزاری: 12 الی 16 مردادماه 🏠 مکان برگزاری: مشهد، مرکز آموزشی شهید باهنر 📝 اساتید دوره: حجج ‌اسلام نظافت یزدی، حسن سوزنچی، محمد الهی خراسانی و سلمان مرادخانی و استادان عادل پیغامی، علی باقری، سعید احدیان، سعید شعرباف و محمد صادق شهبازی ☎️ پاسخگویی : 09159157633 📖 اطلاعات بیشتر در: 🌐 http://yon.ir/oVtYp ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ #مبانی_علوم_انسانی_اسلامی #دوره_معرفتی #مشهد 🔳 با #مفتاح همراه باشید 🆔 @meftaah_com
هدایت شده از مستضعفین تی‌وی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ امام جمعه‌ی جوان، مسئله‌ای را حل نمی‌کند... 🎙 ؛ نویسنده و پژوهشگر: 💬 مشکل نمازجمعه، است؛ به جای امام‌جمعه ۷۰-۸۰ ساله، امام‌جمعه ۳۰-۴۰ ساله بگذاریم چیزی را حل نمی‌کند! 💬 اینکه سخنرانیِ پیش از خطبه یک مجتهد همچون آقای رحیم‌پور و مطالبه‌گری و درد دل مردم در تحمل نمی‌شود، اسمش جذب همه گروه‌ها و جریان‌ها نیست! 🎬 @Mostazafin_TV
هدایت شده از فارس پلاس
▪️به انگلیس درد دموکراسی باید داد 🔻 مدعیان دموکراسی در انگلیس برای به سرانجام رساندن برکزیت به هر قیمت مجلس را تعلیق کرده اند و ملکه هم مهر تآیید زده و روحیه سلطنتی استعماری حالا گریبانگیر مردم خودشان شده است. 🔻دیکتاتورترین و وحشیترین استعمار دنیا حالا به جان مردم خودش افتاده ‌است. هشتاد و هشت همین انگلیس برای ما از دموکراسی میخواند. ‌ 🔻جالب اینکه در قانون اساسی ما هیچ مقامی حق انحلال مجلس یا تعلیقش را ندارد، اما در انگلیس ملکه دارد! . من جای دستگاه سیاست خارجی یا رییس جمهور بودم برای انگلیس کلاس دموکراسی برگزار می‌کردم 💬 محمد صادق شهبازی - کانال #فارس_پلاس: @Fars_plus
هدایت شده از دنانیوز
⚫️⚫️ شب اول محرم 🔺️دین‌داری عافیت‌طلبانه راه به جایی نمی‌برد. 🔺️امام حسین (ع) برای همراه کردن بعضی‌ها خودش به میدان آمد! 🔺️ عُبِیدُاللهِ‌بنِ‌حُرِّ جُعفی یکی از آن‌ها بود. امام از او خواستند همراه کاروان عاشورا بشود: «اِنَّکَ لَتَجلِبُ عَلَی نَفسِکَ ذُنُوباً کَثیرَةً، فَهَل لَکَ مِن تُوبَةٍ تَمحَی بِها ذُنُوبَکَ؟ فَقالَ: وَ ما هِیَ یَا ابن‌َبِنتِ رَسولِ اللهِ؟ قالَ: تَنصُرُ اِبنِ بِنتِ نَبیِّکَ، وَ تُقاتِلُ مَعَهُ.» همانا تو گناهان زیادی برای خود جمع می‌کنی (گناهان زیادی مرتکب می‌شوی). پس آیا برای تو توبه‌ای هست که بتوانی گناهانت را پاک‌کنی؟ عبیدالله عرض کرد: آن توبه چیست؟ فرزند دختر رسول خدا! امام فرمود: «پسر دختر پیامبرت را یاری کنی و همراه او مبارزه کنی.» موسوعةالامام‌الحسین، ج2، 125 🔺️عبیدالله استنکاف کرد و گفت به جای من، اسبم را ببرید! که امام او را رها کرد و گفت برو به جایی که صدای ما را نشنوی که هرکس صدای ما بشنود و به ما کمک نکند با صورت در آتش است. 🔺️دین‌‌داری عافیت‌طلبانه که انسان بگوید، اعمالی انجام می‌دهم، روضه‌ای هم می‌روم، کافی نیست. 🔺️انسان حتی اگر به‌دنبال نجات از گناهان فردی خود است، باید در مسیر مبارزه با عبودیت هر عنصر غیرالهی و طواغیت و ظالمین وارد شود. 🔺️نمی‌شود انسان از مبارزه با طواغیت فرار کند و این فرار کردن را صرفاً با کمک کردنی به مبارزین، فلان مجلس روضه و... حل کند (که البته به جای خودشان کارهای خوب و درست و لازمی هستند). کسانی نمیتوانند مبارزه کنند پشت جبهه باید مبارزین را کمک کنند، مثل کمکهای مردمی خانمها و بچه ها در دوران جنگ. . 🔺️منزل شهید رجببیگی بودیم و از برادر و مادرش دوستان انقلابی شهید را میپرسیدیم. برادر شهید از چند نفر اسم برد. مادر شهید پرید وسط و با اعتراض گفت اینها که فقط هیئت میگرفتند و کاروان زیارتی میبردند، به انقلاب کاری نداشتند. 🔺️آدمهایی که راه برای مبارزه انها باز است اما کاری نمیکنند از نظر دین هم ارزشی ندارند. اسلام مراسم و مناسک میانتهی در تقابل با اسلام ناب است. 🔺️هرکسی با هرسطحی دینداری در حد و اندازه خودش باید برای مقابله با ظلم و طاغوت مبارزه کند. 🔺️ایام محرم کشور ما رنگ و بوی حسینی میگیرد، جرم و جنایت کم میشود. همه مشکی میپوشیم و هیئت میرویم ولی مهم است که ایا حسینی هم هستیم؟ ‌ 🔺️روضه اگر حسینی است باید همین خط را به مخاطب خود انتقال دهد. @denanews_ir
هدایت شده از حلقه وصل
✅ حزب الله و تفسیر محافظه کاران از نظام ولایی ✍ محمدصادق شهبازی 💢 متحجرین زمان مبارزه به امام می‌گفتند شاه شیعه است! امروز البته مدل متحجرین عوض شده حتی انجمن حجتیه‌ای‌ها عکس امام و آقا را بالای سرشان می‌زنند و عرفان‌های انحرافی هم ادعای ارادت به نظام و رهبری می‌کنند. 💢 محافظه‌کارانِ امروز، هرکس بخواهد انتقادی به شبکه خودشان یا تلاشی برای اصلاح در مملکت انجام بدهد، فوراً او را متهم به ضدیت با ولایت می‌کنند. 💢 اگر به سوپور زحمت‌کش و آبرودار سرکوچه بگویی زباله‌ها را بد جابه‌جا کردی یا امر رهبری را در مورد انجام دادن درست کار، رعایت نکردی؛ اگر سوپور به آنان ربط داشته یا منافع آنان در خطر باشد یا سکوت آنان محافظه‌کاری فهم شود، می‌گویند: سوپور زیرمجموعه سرسوپورها است، سرسوپور زیرمجموعه شهرداری منطقه، شهرداری منطقه زیرمجموعه شهرداری شهر، شهرداری زیرمجموعه فرمانداری، فرمانداری زیرمجموعه استانداری، استانداری زیرمجموعه وزارت کشور، وزارت کشور زیرمجموعه رئیس‌جمهور، رئیس‌جمهور زیرمجموعه نائب امام زمان. پس انتقاد از سوپور سر کوچه در حکم محاربه با امام زمان است و طرف را به شک در لقمه و نطفه خود می‌اندازند! 💢 آن وقت جهت‌گیری‌های و دستورهای رهبری و سیاست‌های کلی نظام، مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد یا با آن مخالفت می‌شود، یا مردم در فشار و مشکل قرار میگیرد آنجا یقه نمی‌درند و توجیه میکنند. 👇👇👇👇 http://hvasl.ir/news/103454 🆔 @hvasl_ir
▪️ ها و گام دوم انقلاب 🔻 ماجرای نسبت هیئات با مفسدین و سرمایه داران چند هفته ای است که نقل محافل است. اما سطحی مهمتر از نسبت مداحان و هیئتها با انها وجود دارد. 🔻 چرا یک هیئت به سرمایه و پول درشت احتیاج دارد که وابسته شود؟ وقتی ما هیئت را از مجموعه مراسم‌های مردمی گسترده و پراکنده و مهمتر از ان دسته های حرکت کننده بین مردم که تامین مالیش برای عموم مردم هم مقدور و ممکن است هم با ان احساس هویت میکنند تبدیل می‌کنیم به تعدادی مراسم رسانه‌ای و بزرگ که مردم نه از خودشان می‌دانند، نه میتوان با هزینه‌های مردمی تامینش کنند خواه ناخواه مردم را از هیئت و هئیت را از مردم جدا میکنیم ولو چند ده هزارنفر در ان شرکت کنند. هئیت غیرمردمی هم مجبور است از جایی تامین شود و به جایی وابسته شود! 🔻 اهداف هیئت و روضه هم گم میشود چون یا باید رضایت اسپانسر تامین شود یا در افکار عمومی دست اصحاب قدرت و ثروت به حساب می آید. ان وقت کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا تبدیل میشود به اینکه فقط همه جا و همیشه گریه کنیم نه همه جا و همیشه مبارزه با ظلم. اگر هم کسی و هیئتهای بزرگ، پشت مبارزه با ظلم را نگیرد، کسی احساس مسئولیت نمیکند. 🔻اینگونه میشود کمتر هیئتی مییابیم در مواردی مثل ظلمهای ملی و منطقه ای و جهانی، خصوصی‌سازی، ظلم هند به مسلمانان هند و کشمیر، تعطیلی سازمان فضایی، اقتصاد مقاومتی، قیمت گوشت، زکزاکی و سایر مسایل مردم و نظام و انقلاب نقش افرینی کند و کثیر هیئتهای می‌یابیم که دلخوش به تعداد عزاداران و دم پایانی و سخنران و مداح سلبریتی اش است. 🔻 هیئت باید به اهدافش برگردد و به مردم و بین مردم و تامین مالی وسط مردم تا از خیلی از این افات مصون بماند. اگر هم هیئت بزرگ و رسانه ای درست شد به صورت واقعی و مردمی و خودجوش و متکی بر مردم شکل بگیرد 🔻نه فقط هیئت ما این بلا را سر مسائل انقلاب، فلسطین، مقاومت، علم و فناوری و هزاران مسئله دیگر آوردیم. مردم را کنار گذاشتیم و احساس مسئولیت انها را از انها گرفتیم یا سرکوبش کردیم 🔻 یکی از مهمترین کارها در گام دوم انقلاب برگرداندن مواردی از این دست به مردم است. 💬 محمدصادق @Fars_plus ‼مطالب کانال با لینک ارسال شود‼ آیدی گروه : @raede_ardakan
هدایت شده از منور
بسمه تعالی سال‌هاست نیروهای انقلابی تلاش می‌کنند تا روند مدیریتی حاکم بر صداوسیمای جمهوری اسلامی اصلاح شود اما گویا اراده‌ای برای پایان‌دادن به انفعال و ظرفیت‌سوزی در رسانه‌ی ملی نیست ریشه بسیاری از مشکلات، در روندهای غیرشفاف در سیاستگذاری و مدیریت، چینش غیرشایسته‌ مهره‌های مهم رسانه ملی، بی‌اعتنایی به سیاست‌ها و مطالبات چندین ساله‌ی رهبر انقلاب در حوزه‌ فرهنگ و رسانه و اتخاذ رویکردهای متضاد با این سیاست‌هاست در واکنش به این نقدها، گروهی از وابستگان و حامیان مدیریت صداوسیما، به‌جای مواجه‍ه کارشناسی با این نقدهای دلسوزانه، کوشیدند با ادبیاتی غریب، با طرح حمایت از برخی چهره‌های مرتبط با آن مدیریت، مسالۀ اصلی را که همانا عوامل ناکارآمدی این سازمان است، به حاشیه ببرند اما موضوع محوری این است که با وجود همه این تحرکات، مجموعه مدیریت صداوسیما و حمایت‌کنندگان آنها در خارج از این مجموعه، باید به جای فرافکنی، حاشیه‌سازی و طرح مسائل فرعی، پاسخگوی وضعیت موجود بزرگترین رسانه‌ انقلاب باشند ما امضاکنندگان این مکتوب، مطالبه‌ پاسخگویی و شفاف‌سازی در قبال وضعیت تاسف‌بار موجود در رسانه ملی را تکلیف انقلابی خود می‌دانیم والسلام امضاکنندگان: محمدصادق شهبازی، امیر تفرشی، حسن روزی‌طلب، رضا جوهرچی، محمدصالح مفتاح، مهدی همازاده، آرش فهیم، رقیه‌سادات موسوی، آتنا حیدری، مقداد همتی، عبدالحمید شهرابی، کیوان ابراهیمی، مجتبی رضاخواه، محمدرضا محمدی نجات، علی جعفری، محمدحسین صبوری، سید محمدحسین حسینی، نعمت‌الله سعیدی، محمد بهرامی، سید حسن موسوی‌فرد، معین عارفی، ابوالفضل اقبالی، عبدالحمید بیات، حجت عدالت‌پناه، محسن فیضی‌پور، پژمان عرب، امین فرج‌اللهی، مصطفی عیوضی، محمدرضا شهبازی، عطا بهرامی، مصطفی ظاهری، علیرضا فقیهی‌راد، سید حامد ترابی، علیرضا مهری، سبحان فلاح، یاسر قدسی، منصور مقیمی‌زاده، محمدحسین عظیمی، حمیدرضا بیانی، حمید محمدپور، محمد ساسان، میثم مهدیار، علی کمیلی، محسن اسلام‌زاده، وحید عسگری، میثم نادی، عباس رنجبر، مصطفی عیوضی، امیرعلی صفا، محمدصادق کربلایی‌زاده، محمد یاراحمدی، محمدرضا قائمی، سید معین فاطمی، علیرضا تسلیمی، امید نیکو، محمدحسین بدری، محسن اختراعی، محمدامین نوروزی، سجاد اسلامیان، محمد رحیمی، عباس رنجبر، امیر زاهد، احمد شریعتمداری، علی اسکندری، امین سردارآبادی، سید محمدرضا موسوی، علیرضا اسحاقی، رسول علیخانی، محمدباقر مفیدی کیا، محمدعلی شفیعی، ثارالله جعفری، محمدجواد دارا، احمد حیدرزاده، محسن محمدی، شاهین شکوهی، مجتبی صحرایی، محمدحسین لک، سید سجاد جلینی، سید مسعود طایفی، سجاد مقید، سجاد خدایی، علی اکبر دهقانی، پرستو رام برزینی، سید محمدعلی قربانی، مهدی مرادی