🔎الگوی قصاص و اجرای عدالت با پیوست رسانهای
▫️روایت جنایت و #اقناع_افکارعمومی برای تبیین و توجیه عدالت و قضاوت دادگاه در عصر ارتباطات و رسانه، بسیار حیاتی است. در موقعیتی هستیم که بدلیل فشار رسانههای معاند و ضعف حافظه تاریخی ما ممکن است جای جلاد و شهید بتدریج یا دفعتا حتی عوض شود. شرایطی که دوسه سال پیش برای نویدافکاری رقم خورد را یادمان نرفته که چگونه وصف و عنوان قاتل از پسوند و پیشانی او #سانسور شد و وجه کمرنگ کشتی گیر بودنش #برجسته_سازی گردید.
▫️اما در جریان دو قصاص اخیر که صورت گرفت، الگویی در رسانههای ما عملیاتی شد که #پیشرفت_کنشگری را در سپهر رسانه ای کشور، تا حدودی نشان میداد. هرچند که تکثر سکوهای انتشار و تنوع بسترهای کنشگری و #ارتقای_محتوای_پدافندی و توجیه و تمرکز سکوهای مرجع(همچون اقلیتی از نخبگان و علما که بافهم نادقیق میدان، به رسانه های معاند پاس گل میدهند)هنوز هم جای کار و پیشرفت دارد.
1⃣ استدلال و اعتبار شناختی: مناظره ای برای پاسخ به شبهات مطرح در فضای مجازی ترتیب داده شد تا مشروعیت بخشی توییتری و فانتزی در پوشش فقه و حقوق و اخلاق خنثی شود.(هرچند کم و لاغر بود)
2⃣ اقناع و القای فراگیری: نمونه های مشابه قصاص و عملکرد پلیس در خارج کشور و خصوصا کشورهای مدعی و معاند، منعکس شد.
3⃣ اسکات و مچ گیری: موارد مشابه قصاص، بنفع سلبریتی های مدعی و مخالف، بازنشر شد. افرادی که از قصاص سارق گردنبند خود نگذشتند و پای #احترام_قانون و #امنیت_مردم را وسط کشیدند!
4⃣ بیان عمق فاجعه از زبان سوژه(جدال اعتراف): عمق فاجعه از زبان خود قاتل در دادگاه و مراحل بازپرسی اش پخش گردید و شبهه مظلومیت و احتمال اسطورگی اش را مرتفع کرد.
5⃣ همذات پنداری و تمرکز بر ابعادعاطفی: مظلومیت مقتول و خانواده داغدارش به تصویر کشیده شد و تایید عاطفی قانون را ارتقا داد یا حداقل غلیان های مجازی معکوس را خنثی کرد.
6⃣ همراه سازی و اعتبار اجتماعی: روایت و شرح ماوقع از زبان شاهدان ماجرا تدوین و منعکس شد و همراهی افکارعمومی با اجرای قانون قصاص را تصویرسازی کرد.
🔻هرچند که شبهه و #جنگ_روانی در سطح خبری و عمق شناختی، تمام نشدنی است اما این سبک از #تبیین و روایت اگر با ارتقای ۱.کثرت و ۲.کیفیت و ۳.سرعت و ۴.هماهنگی مواجه شود، میتواند الگوی مناسبی برای عملیات های رسانه ای و #خنثیسازی_جنگهای_روانی جاری و آتی تلقی شود. خداقوت
🔎علیرضامحمدلو، کارشناس و تحلیگر رسانه
#لبیک_یا_خامنه_ای
#امام_زمان
#زن_عفت_افتخار
#برای_ایران
#گام_دوم_منطقه_فرهنگی_کاشان
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
هدایت شده از 🚩 یاران اربعینی
مناظره کامل اقایان دکتر برهانی و دکتر محبی در مورد مصداق محاربه در اعدام اغتشاشگران
طولانی است ولی مفیده حتما گوش کنید
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/3149660360C7e9ec0d7d8
نقش حکومت در قرآنی شدن سبک زندگی.mp3
44.66M
⬅️سلسله نشست های سومین همایش علوم انسانی- اسلامی پژوهش و فناوری
◾️کرسی ترویجی عرضه و نقد ایده علمی سومین همایش علوم انسانی اسلامی پژوهش و فناوری
📒نقش حکومت در قرآنی شدن سبک زندگی
🌐 👤ارائه دهنده: حجت الاسلام عیسی عیسی زاده
👤👤ناقدان:
🔹حجت الاسلام محمد سحرخوان
◾️حجت الاسلام محمد مهدی فیروز مهر
📒دبیر علمی: دکتر حسن عبدی پور
⏰زمان چهار شنبه 1401/9/23 ساعت 8 الی 10
مکان: قم- جهار راه شهداء- جنب مرکز همایش های غدیر-ساختمان پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن
⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید
🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir/
#گام_دوم_منطقه_فرهنگی_کاشان
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
کانال انقلابی
سناریوهای انحلال ارتش صهیونیستی/ آیا جرقههای بزرگترین جنگ داخلی اسرائیل زده شده است؟
بخش 1
تاریخ جنگ داخلی میان صهیونیستها
چند روز بعد از تأسیس رژیم جعلی اسرائیل در سال 1948 جرقههای جنگ داخلی میان صهیونیستها زده شد؛ جایی که کشتی آلتانا در سواحل فلسطین اشغالی لنگر انداخته و پر از سلاحهای جنگی از جمله 5 هزار تفنگ، دهها هزار بمب، میلیونها گلوله، مسلسل، خودروهای زرهی و سایر سلاحهای سنگین بود.
این تجهیزات جنگی توسط سازمان «اتزل» یکی از سازمانهای سرّی یهودی در دوره قیمومیت فرانسه بر فلسطین اشغالی، تهیه شده بود. در آن زمان «مناخیم بگین» رهبری سازمان اتزل را بهعهده داشت و تقریباً شبیه به یک سازمان یهودی دیگر بهنام «هاگانا»» بود که توسط «دیوید بن گوریون» نخستوزیر وقت رژیم صهیونیستی رهبری میشد. مناخیم بگین و دیوید بن گوریون در سطح افکار و سیاستها و نوع تعامل با جنگی که اسرائیل قصد داشت به جهان تحمیل کند تفاهم نداشتند.
دیوید بن گوریون در آن زمان اتهامات زیادی به مناخیم بگین وارد کرده و او را یک فاشیست خوانده با هیتلر مقایسه کرد. بن گوریون قصد داشت همه سازمانها و جنبشهای مسلح را منحل و آنها را در یک ارتش واحد ادغام کند و تأکید کرد که نباید سلاح میان سازمانهای مختلف یهودی توزیع کرد؛ چرا که موجب ایجاد هرجومرج میشود و همچنین تنها ارتش اسرائیل است که میتواند سلاح در اختیار داشته باشد.
به این ترتیب بن گوریون از اعضای سازمان اتزل خواست همه سلاحهایی را که در کشتی آلتانا بود تحویل دهند اما مناخیم بگین اصرار داشت که بخشی از سلاحها را نگه دارد و از همینجا بود که جرقه جنگ داخلی بین صهیونیستها زده شد. رژیم جعلی اسرائیل که تازه تشکیل شده بود این مسئله را تهدیدی جدی برای ارکان و موجودیت خود دانست و دیوید بن گوریون بهعنوان بنیانگذار این رژیم اشغالگر در قالب یک گروه شبهنظامی شورشی با سازمان اتزل و مناخیم بگین برخورد کرد.
مناخیم بگین نیز در واکنش به اقدامات بن گوریون سوار کشتی آلتانا شده تصمیم به شورش گرفت؛ مسئلهای که با خشم بن گوریون همراه بود و آن را اعلان جنگ تلقی کرد. نخستوزیر وقت رژیم صهیونیستی آن زمان از ارتش این رژیم خواست کشتی آلتانا را بمباران و سازمان آلتانا را نابود کند و بدین ترتیب رژیم اسرائیل در همان روزهای ابتدایی شاهد اولین جنگ داخلی بین گروههای مختلف یهودی بود.
این درگیری منجر به کشته و زخمی شدن دهها یهودی شد که اکثریت آنها وابسته به سازمان اتزل بودند و چندین نفر نیز از سازمان هاگانا کشته شدند، در نهایت با بالا رفتن آمار تلفات مناخیم بگین از نیروهای خود خواست تسلیم شوند؛ چرا که در غیر این صورت پروژه اسرائیل در نطفه خفه خواهد شد و در همین ابتدا نابود میگردد.
البته چهار سال بعد یعنی در سال 1952 رژیم صهیونیستی بار دیگر در معرض یک جنگ داخلی قرار گرفت. در آن زمان مناخیم بگین در واکنش به توافق اسرائیل و آلمان برای پرداخت غرامت «هولوکاست» شورشی علیه حکومت دیوید بن گوریون به راه انداخت و نیروهای دو طرف تا آستانه درگیریهای مرگبار پیش رفتند.
منبع:خبرگزاری تسنیم،
#گام_دوم_منطقه_فرهنگی_کاشان
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
کانال انقلابی
بخش 2
سناریوهای انحلال ارتش اسرائیل
اما اکنون بعد از گذشته 7 دهه صهیونیستها درباره تکرار تاریخ و به صدا در آمدن زنگ خطر جنگ داخلی که بهعکس دو جنگ قبلی بسیار ویرانگر خواهد بود هشدار میدهند؛ جنگی که مجدداً از دروازه ارتش آغاز خواهد شد، در این مرحله بهنظر میرسد که ارتش رژیم صهیونیستی در حال عبور از روی مینهای سیاسی است؛ زیرا بعد از روی کار آمدن کابینه افراطی بهریاست بنیامین نتانیاهو تنشها میان ارتش و سیاستمداران بالا گرفته است و ارتش اسرائیل در موقعیتی قرار گرفته است که احساس میکند جامعه صهیونیستی دیگر به آن اعتماد ندارند.
بعد از گذشت یک ماه از پیروزی احزاب راست افراطی اسرائیل در انتخابات کنست ارتش این رژیم عملاً در حال تقسیم شدن به دو بخش است؛ به این صورت که شماری از نظامیان از «ایتمار بن گویر» رئیس افراطی حزب قدرت یهود که وزیر امنیت داخلی کابینه نتانیاهو خواهد بود حمایت میکنند و بخش دیگری از نیروهای ارتش همچنان وفادار به احزاب چپ هستند و معتقدند بن گویر قصد دارد همه قواعد حاکم بر ارتش و نهادهای نظامی اسرائیل را تغییر دهد.
سیاستهای بن گویر و «بزالل اسموتریچ» رهبر افراطی حزب «صهیونیسم مذهبی» که هماهنگکننده امور حکومتی در کرانه باختری خواهد بود سروصدای زیادی در محافل سیاسی و کل جامعه صهیونیستی بهپا کرده است، البته این نخستین بار نیست که ارتش اسرائیل در کانون بحثهای سیاسی این رژیم قرار میگیرد اما انتقاد تند از ارتش این بار از جانب جامعه اسرائیلی نیست بلکه به داخل کابینه برمیگردد.
«آویو کوخاوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی و «بنی گانتس» وزیر جنگ کابینه موقت و نیز «یائیر لاپید» نخستوزیر موقت این رژیم که بهشدت از رفتارهای بن گویر و اسموتریچ و بهطور کلی کابینه نتانیاهو خشمگین هستند تصمیم به ایجاد ائتلافی برای پاسخ به تحرکات این کابینه و اعضای آن گرفتهاند. آنها معتقدند که ادامه این روند منجر به یک شکاف عمیق میان کابینه و ارتش اسرائیل از یک سو و سیاستمداران از سوی دیگر میشود.
علاوه بر آن محافل در مؤسسه نظامی اسرائیل علناً درباره تجزیه و انحلال ارتش صحبت میکنند، در این میان بنی گانتس درباره عواقب انتقال مسئولیت گارد مرزی در کرانه باختری به ایتمار بن گویر هشدار داده گفت که این تصمیم ناشی از تمایل بن گویر برای تشکیل یک گروه شبهنظامی است. بنی گانتس همچنین هشدار داد که نفوذ سیاستمداران به ارتش موجب تفکیک و دودسته شدن آن خواهد شد.
وی همچنین از انتقال واحد نظارت بر امور مدنی به وزارت دارایی که در اختیار بزالل اسموتریچ است نیز انتقاد کرده گفت: ما باید از چهره و قدرت ارتش خود محافظت کنیم تا بتوانیم حامی سربازان نیز باشیم. من مطمئنم که سران اسرائیل و فرماندهان ارتش به خواستههای غیرقانونی تن نمیدهند. رئیس ستاد ارتش کسی است که قواعد را تعیین میکند و اجازه تشکیل یا انحلال یگانها را میدهد.
بنی گانتس همچنین به «یوآف گالانت» که قرار است در کابینه آینده جانشین وی (بنی گانتس) شود و وزارت جنگ رژیم صهیونیستی را در اختیار بگیرد هشدار داده گفت بهتر است این منصب را نپذیرد؛ چرا که یک وزیر جنگ درجه2 خواهد بود و درواقع پیمانکار جدا کردن وزارت جنگ از ارتش میشود.
وزیر جنگ موقت رژیم صهیونیستی با ابراز اینکه کابینه جدید این رژیم قصد انحلال ارتش و تبدیل نیروی پلیس به یک گردان سیاسی و تشکیل چند گروه نظامی را دارد گفت: ما با این اقدامات مبارزه میکنیم و عرصه را ترک نخواهیم کرد.
همچنین آویو کوخاوی هجمه ایتمار بن گویر و بزالل اسموتریچ ضد فرماندهان ارتش را محکوم کرده اظهار داشت: هرگونه حمله به سران ارتش اشتباهی بزرگ است، تنها فرماندهان هستند که معیارها و نحوه تعامل با حوادث مختلف را تعیین میکنند و ما هرگز به هیچ سیاستمداری ـ چه چپ و چه راست ـ اجازه دخالت در تصمیمات نظامی و بهرهبرداری از ارتش برای تحقق اهداف سیاسی را نمیدهیم.
منبع:خبرگزاری تسنیم،
#گام_دوم_منطقه_فرهنگی_کاشان
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
کانال انقلابی
بخش 3
سایه جنگ داخلی بر سر اشغالگران بعد از 7 دهه
از سوی دیگر یائیر لاپید که از ابتدای پیروزی راستافراطیها در انتخابات کنست نتوانسته است خشم خود را از تحرکات اعضای کابینه نتانیاهو پنهان کند گفت: نتانیاهو ارتش اسرائیل را به حریدیهای افراطی فروخته و کلید اسرائیل را به گردن بن گویر و اسموتریچ انداخته است. ما با حکومت هرجومرج مقابله خواهیم کرد و اسرائیلیها را به خیابان میکشانیم.
«ایال بن رئووین» معاون سابق فرمانده منطقه شمالی ارتش رژیم صهیونیستی نیز با انتقاد تند از اقدامات ایتمار بن گویر گفت که بن گویر با قلدری به کارهای خود ادامه میدهد و انتصاب چنین شخصی بهعنوان وزیر امنیت داخلی اسرائیل یک تهدید جدی برای امنیت اسرائیلیهاست.
کارشناسان معتقدند این شوک برای ارتش رژیم صهیونیستی بهدلیل آن است که همیشه تصور میکرده است نماد قدرت و وحدت این رژیم محسوب میشود و سران ارتش اسرائیل شاید هرگز فکر نمیکردند در شرایطی قرار بگیرند که نگران تجزیه ارتش باشند. واقعیت کنونی عرصه فلسطین اشغالی نشان میدهد که ارتش رژیم اشغالگر در آستانه قرار گرفتن سر یک دوراهی بزرگ است؛ زیرا نشانههای شورش میان نظامیان و سربازان در حال شدت گرفتن است که افکار عمومی را نیز تحت تأثیر قرار میدهد.
اطلاعات نشان میدهد که تعداد زیادی از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در مواضع خود نزدیک به بن گویر و اسموتریچ هستند و با اقدامات افراطی این دو نفر در تشدید موج سرکوبگریها علیه فلسطینیان و نیز ساکت کردن احزاب مخالف و چپ اسرائیل موافقند. برخی از ناظران و تحلیلگران صهیونیست معتقدند گذشته از شکاف و اختلافات بزرگی که داخل ارتش اسرائیل به وجود خواهد آمد در این شرایط انتظار میرود که اسرائیلیها از ورود فرزندان خود به ارتش جلوگیری کنند و آنها را بهسمت یافتن مشاغل اداری یا فنی که خطرناک نباشد تشویق کنند؛ مسئلهای که بهتدریج موجب کوچکتر شدن ارتش میشود.
آنها بر این باورند که خلأهای زیادی در یگانهای رزمی ارتش به وجود خواهد آمد و بهازای کنار رفتن عناصر متخصص، افرادی روی کار میآیند که قبلاً در حاشیه بودند و عملاً مهارت خاصی ندارند؛ مانند حریدیها و مهاجران اتیوپیایی و حامیان افراطی صهیونیسم مذهبی و...، در نتیجه باید منتظر آغاز موج خشنی از کشتار در مناطق مختلف اراضی اشغالی باشیم که با درگیری شدید میان صهیونیستها و فلسطینیان همراه میشود؛ درگیریهایی که سناریوهای فاجعهباری را رقم میزند.
ژنرال «گادی آیزنکوت» رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به اعطای اختیارات گسترده و بیسابقه به ایتمار بن گویر بهعنوان وزیر امنیت داخلی اسرائیل و تحریک سربازان برای نقض دستورات افسران گفت: این شرایط بیانگر وضعیت بیهودهای است که ما اکنون در آن بهسر میبریم؛ وضعیتی که ممکن است در نهایت منجر به تجزیه ارتش شود.
منبع:خبرگزاری تسنیم،
#گام_دوم_منطقه_فرهنگی_کاشان
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
14010830_دیدار با مداحان اهل بیت ع.mp3
25.25M
از روزهای آغاز اعتراضات اخیر هر بار که با استاد در این باره صحبت میشد، بسیار مطمئن بودند که نظام از این آشفتگی ها آسیب اساسی نمی بیند، اما از لحاظ اجتماعی به دنبال آن بودند که چطور طرفداران انقلاب اسلامی می توانند این فاصله و گسل اجتماعی که غربگرایی در میان مردم ایجاد کرده است را پر کنند?
واضح است که پر شدن این گسل نیاز به گفتگوی اجتماعی دارد، اما سوال این بود که به میزبانی کدام نهاد اجتماعی انقلابی؟ کدام نهاد انقلابی و مذهبی است که ظرفیت این را دارد که مردم برای در میان گذاشتن بیم و امیدهای خود، به او رجوع کنند؟ کدام نهاد است که نسبت به دین و انقلاب بی طرف نباشد، اما مردم سفره دلشان را جلوی او باز کنند و نظام هم تفکر آن نهاد را قبول داشته باشد و آن را میانجی درستی بین خودش و مردم بداند؟
آیت الله میرباقری از همان روزهای اول، می گفتند که این ماموریت تنها از نهاد «هیات های مذهبی» بر میاید! گویی هیات نماینده اعتراض به ظلم و انتظار افق های روشن است، اما آن افق های روشنی که انقلاب 57 هم به همان افقها مومن است.
هیات وقتی اعتراض می کند نه با زبان عدالتخواهی طبقاتی است و نه رفاه جویی لیبرالیستی! بلکه ادبیات انتقادی خودش را دارد. اگر امید می دهد هم دفاع از وضع موجود نیست، بلکه آنقدر از شورانگیزی رویای عصر ظهور گفته است که کسی او را محافظه کار نخواهد خواند!
این جلسه سخنرانی استاد در جمع شعرا و مادحین اهلبیت است و در این جلسه سعی می کنند این تحلیل خود از ماموریت هیات را برای آنها توضیح دهند. جلسه ای گوش دادنی است
#گام_دوم_منطقه_فرهنگی_کاشان
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
🔻امام خمینی و حجاب (۱):
دورۀ پیش از انقلاب
🖊 مهدی جمشیدی
۱. «در اسلام، زن باید حجاب داشته باشد، ولی لازم نیست که چادر باشد؛ بلکه زن میتواند هر لباسی را که حجابش را به وجود آورد اختیار کند. ... اسلام نمیخواهد که زن به عنوان یک شیء و یک عروسک در دست ما باشد. اسلام میخواهد شخصیّت زن را حفظ کند و از او انسانی جدّی و کارآمد بسازد. ما هرگز اجازه نمیدهیم تا زنان، فقط شیئی برای مردان و آلت هوسرانی باشند. ... احترام و آزادیای که اسلام به زن داده است، هیچ قانونی و مکتبی نداده است.»(صحیفۀ امام، ج۵، ص۲۹۴، ۷ دی ۱۳۵۷). مسألۀ حجاب زن، گرهخورده با «شخصیّت اجتماعیِ» اوست؛ چنانکه معنی و دلالت مستقیمِ بیحجابی، «شئوارگی» و «عروسکشدگیِ» زن خواهد بود. در این صورت، زن به «ابزار هوسرانیِ مرد» تبدیل خواهد شد و شأنی جز این نخواهد داشت. «شئوارگی» و «عروسکشدگیِ» زن یعنی فروکاهیدهشدن زن به «بدن» و اینکه وجود زن، فلسفه و غایتی جز بدن او ندارد و تمام ارزش و جذابیّتش، برخاسته از بدنش است. بیحجابی نیز، «آشکارسازیِ بدن» است؛ زنِ بیحجاب، بدن خویش را به دیدگانِ دیگران عرضه میکند تا از طریق بدنش، «اعتبار اجتماعی» به دست آورد و دیده شود. زنِ بیحجاب، شئ و عروسک است و همچون وسیله و ابزار، و ازاینرو، بیشخصیّت.
۲. «ما همهگونه آزادی را به زن خواهیم داد؛ البتّه جلوی فساد را میگیریم ... . ترقی به کمالات انسانی و نفسانی است، و با اثر بودن افراد در ملّت و مملکت است ... اگر بخواهند کاری خلاف عفت بکنند و یا مضر به حال ملّت ... جلوگیری میشود؛ و این، دلیل بر مترقیبودن است.»(صحیفۀ امام، ج۵، صص۵۲۰-۵۲۱، ۳ بهمن ۱۳۵۷). آزادی در منطق اسلام، چهارچوبمند است و مشروط به صلاح و سعادت است؛ یعنی انسان، دارای مصالح واقعی است و اگر در راه آنها گام بردارد، پیشرفت حقیقی کرده است و حرکت در جهت دیگر، فساد است. پس آزادی، در نسبت با «صلاح» و «فساد» تعریف میشود. دربارۀ زن نیز از صلاح و فساد، به «عفت» و «بیعفتی» تعبیر میشود؛ یعنی شکلی از آزادیِ زن، میتواند مولّدِ بیعفتیِ زن باشد. در این منطق، حدود آزادی را باید با ارجاع به «مصالح و مفاسد»، مشخص کرد، نه «نفسانیّتِ فردی یا جمعی».
۳. خبرنگار فرانسوی در نوفل لوشاتو از امام خمینی میپرسد برخی از رسوم اسلامی مانند حجاب اجباری رها شده است. آیا در جمهوری اسلامی از نو اجباری خواهد شد؟ و امام پاسخ میدهد: «حجاب به معنای متداول میان ما، که اسمش حجاب اسلامی است، با آزادی مخالفتی ندارد؛ اسلام با آنچه خلاف عفت است مخالفت دارد. و ما آنان را دعوت میکنیم که به حجاب اسلامی روآورند. و زنان شجاع ما، دیگر از بلاهایی که غرب به عنوان تمدّن به سرشان آورده است به ستوه آمدهاند و به اسلام پناهنده شدهاند.»(صحیفه امام، ج۵، ص۵۴۱، ۷ بهمن ۱۳۵۷). ازاینرو، «حجاب» در مقابل «بیعفتی» است نه در مقابل «آزادی». حجاب، «دیگریِ بیعفتی» است و چنانچه «حجاب» در میان نباشد، «بیعفتی» واقع خواهد شد. آنچه که «حریمدارِ عفت» است، حجاب است. پس «بیحجابی»، بهطور ذاتی با «بیعفتی» تلازم دارد و زنِ بیحجاب، چه بخواهد و چه نخواهد، خدشه به «عفت» خویش وارد کرده است. این سخن به آن معنی است که بیعفتی، منحصر به «ارتباطاتِ لمسیِ نامشروع» نیست، بلکه «التذاذاتِ بصریِ نامشروعِ» نیز خلاف عفت است و چون بیحجابی، چنین زمینهای را فراهم میکند، سازگار با «عفت» نیست. زنی که با برهنگیِ بدنش، بستر را برای «تمتّعاتِ دیداریِ مردان» فراهم میکند، برخلافِ «عفت» رفتار کرده است. زنی که «حجاب» را کنار مینهد، از «عفت» یا دستکم بخشی از عفتِ خویش عبور کرده است؛ چون این پوسته است که آن گوهر را حفظ میکند.
نکتۀ دیگر اینکه امام خمینی در این مرحله، هر چند «حجاب اجباری» را نفی نمیکند، اما با ملایمت، زنان را به حجاب اسلامی، «دعوت» میکند. این مرحله، مرحلۀ «دعوت فرهنگی» است، اما مسأله این است که ایشان، اصل امکان «رسمیسازی» و «قانونیکردنِ» حجاب را انکار نمیکند و در عین حال میگوید خودِ زنانِ ایرانی در واکنش به آنچه از سوی تمدّن غربی بر آنها رفته است، حجاب اسلامی را برگزیدهاند.
همچنین امام خمینی، مسألۀ حجاب را به قلمرو «مناسباتِ تمدّن» نیز وارد میکند و میگوید «برهنگیِ زن»، برآمده از «تمدّن غربی» است و در اینجا، نزاع میان ما و تمدّن غربی درگرفته است. پس حجاب، مقولهای است که «رگۀ تمدّنی» دارد و نباید آن را بیاهمّیّت و سطحی انگاشت.
مهدی جمشیدی
#گام_دوم_منطقه_فرهنگی_کاشان
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
هدایت شده از 🚩 یاران اربعینی
33.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شرعا بر گردن همه ی شماست که این کلیپ را منتشر کنید
https://eitaa.com/joinchat/3149660360C7e9ec0d7d8
اگر یک عمل صالح در طول عمرمان بتوانیم انجام بدیم و قدمی برای ظهور برداریم و مورد قبول خداوند قرار بگیره، شاید انتشار همین کلیپ چند دقیقه ای باشه....
خواهشا تمام دوستان مذهبی و انقلابی این چند دقیقه را با دقت ببینند و نشر دهند
وظیفه خودمون را در قبال ظهور بدانیم و کوتاهی نکنیم😔
🌹 #سربازان_ولایت🇮🇷
https://eitaa.com/joinchat/3149660360C7e9ec0d7d8
خروج از کمیسیون مقام زن ملل متحد یا سازمان دولت آمریکا؟!
🔹 کمیسیون مقام زن ملل متحد
commission on the Status of Women
با نام اختصاری CSW یا UNCSW نهادی وابسته به شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد است که از سال ۱۹۴۶ میلادی تشکیل شدهاست. در واقع عموم مردم سازمان ملل را سازمان جهانی مستقلی می دانند که در جهت ایجاد و بسط صلح جهانی و حقوق بشر در سطح جهان ایجاد شده است. در صورتی که سند رسمی نیروهای مسلح آمریکا پرده از واقعیت بر می دارد ؛ در ۱۴ می ۲۰۰۷ از سوی نیروهای مسلح آمریکا سندی رسمی با نام «دکترین نیروهای مسلح ایالات متحده» منتشر شد که پرده از این واقعیت برمی دارد ، که نه تنها سازمان ملل سازمانی مستقل نیست بلکه زیر مجموعه ای از واحد CMOC (مرکز فرماندهی عملیات های نظامی و غیر نظامی) نیروهای مسلح آمریکاست. بنابراین میتوان از این رهنمون رهبری که فرمودند : "سازمان ملل، اسمش سازمان ملل است. یعنی جایی که از آنِ ملتهاست. این سازمان جهانی، در تیول دولتها هم نیست"؛ یاد کرد؛ به فرموده معظم له این سازمان، در مواقع حسّاس، در مشت ابرقدرتها قرار میگیرد و برای آنها و نه برای ملتها میشود. شاهد مثالِ آن، قضیهی جنگ تحمیلی بود.
🔹 کمسیون مقام زن هدف خود را در برابری جنسیتی و کمک به پیشرفت زنان بیان میکند، این در حالی است که اهداف این کمسیون بیشتر خود را در راستای سیاست سنتی و مدرن غربی تعریف میکند که مبتنی بر سود و زیان تعریف میشود، نگاه امانیستی(انسان محور) که تنها یک لمپن مدرن، عروسک تهی ذهن و مادیگرا را از زن طلب میکند. گواه آن نیز روابطه سیال و زودگذری هست که بر مبنای سود انگاری در این تفکر تعریف میشود.
🔹 این کمیسیون هر سال نشستی ۱۰ روزه را در مقر اصلی سازمان ملل در نیویورک برای بررسی پیشرفت در برابری جنسیتی، تعیین چالشها، وضع استانداردهای جهانی و فرمولبندی سیاستهایی برای ترویج برابری جنسیتی و پیشرفت زنان در سطح جهان برگزار میکنند ولی ما همچنان شاهد مهره مغفول این کمیسونهای زن و ارزش وجودی آن میباشیم که در سایه سیاست مدرن سالهاست به فراموشی سپرده شده است.
🔹 این کمیسیون بنا بر اسناد نقش تصمیمگیری با ضمانت اجرایی ندارد، اما خود را بالاترین مقام نظارتی در حوزه زنان در سازمان ملل بهشمار میآورند. این در حالی است که در آمار جهانی اولین رتبه بندی قاچاق مربوط به زنان می باشد که در عصر حاضر از قاچاق اسلحه و مواد مخدر پیشی گرفته است.
ولی همچنان مؤلفههای جنسی و جسمی زنان در صدر سنجه های این کمسیون قرار دارد. حذف ایران از کمیسون زنان محروم شدن سازمان ملل از حضور زنانی است که اقتدار و پیشرفت آنها بر اساس توانمندی و ارزش وجودی زن جدای از نگاه جنسیتیشان است و الگوی شایستهایی برای حفظ کرامت و احقاق کامل حق زن به شمار میرود .
✅ جمهوری اسلامی ایران با اقتدار و قدرت، سالهاست که تحریمهای ظالمانه آمریکا را بیاثر نموده و به پیشرفت فزاینده دست پیدا کرده است، در جایگاه و حقوق زنان هم با تبیین و تعیین نقش و کارکردشان در اجتماع متناسب با کرامت و ارزش حقیقی زن، به این مهم در بالاترین نقطه تعالی، توجه دارد.
"انشاءالله"
#گام_دوم_منطقه_فرهنگی_کاشان
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
#کمیسیونمقامکدامزن!
📌اینکه کشورهایی در کمیسیون مقام زن رای به اخراج ایران دادند را در بستر فضایی که در پست قبلی ارائه شد تحلیل کنید و توجه کنید که:
۱. اینها نماینده کل کشورها و بالتبع نماینده دنیا نیستند.
۲. با نگاهی به فهرست آراء مثبت به اخراج ایران دستتون میاد که چه کشورهایی با چه عقبه فکری و سیاسی همسو با آمریکا و غرب در این زمینه مشارکت داشتند.
۳. کشورهایی که سرتا پایشان مسأله است که یکی داغ داغ همین پرو است که رییس جمهورشون رو برکنار کردن، اعتراض شده، برای مقابله با هرگونه اعتراض اعلام کردند آزادی و امنیت شخصی لغو است! خلاصه اش اینه که هر جور بخوان برخورد می کنند، مثلا میان منزلت رو بی اجازه می گردند، خونت پای خودته اگه مخالفت کنی 🤔 حالا این کشور اومده رای مثبت داده دیگه از اسراییل و ژاپن و انگلیس و آمریکا و ... چه انتظاری که رای به نفع ما بدن😊
✋زن تراز غرب با زن تراز اسلام کیلومترها فاصله داره به اندازه ای که غرب میزارتشون پشت ویترین برای فروش و اجاره اما اسلام میگه تو منزل بمونی عزیزی، به هر دلیلی ازجمله کار و تحصیل و ... هم بیایی بیرون عزیزی و حجاب برای حفظ عزت اوست، چون کسایی هستند که تا تو و امثال تورو پشت ویترین نبرن و مثل کالا مبادله نکنن دست بردار نیستند.
✍ #محمود_باقری
#گام_دوم_منطقه_فرهنگی_کاشان
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
روش برگزاری جلسات پاسخ به شبهات با دانشجوی اغتشاشگر جلسه اول .MP3
25.02M
🔴⏯روش برگزاری جلسات پاسخ به شبهات با دانشجوی اغتشاشگر جلسه اول1️⃣
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
ارسال گسترده
.
روش برگزاری جلسات پاسخ به شبهات با دانشجوی اغتشاشگر جلسه دوم.MP3
26.86M
🔴⏯روش برگزاری جلسات پاسخ به شبهات با دانشجوی اغتشاشگر جلسه دوم 2️⃣📝
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
هدایت شده از کانال انقلابی
🔴⏯روش برگزاری جلسات پاسخ به شبهات با دانشجوی اغتشاشگر جلسه اول و دوم
در کانال زیر گوش، کنید
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
.
35.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰گفتگو با دکتر علی اکبر رضایی
💠فرماندار محترم شهرستان آران و بیدگل
✅برنامه با مسئولین قسمت ششم
❣️حتما ببینید و انتشار بدهید
🌤کاری از خبرگزاری پرتو کویر آران و بیدگل
#تولید_پرتوی_کویر
✅پرتو کویر؛ رسانه آران و بیدگلی ها
🌤 @parto_kavir
🔻حمله به رهبر انقلاب
🖊مهدی جمشیدی
۱. یکی از تلخترین واقعیّتها در جریان اغتشاش، حملاتِ "انحصاری و متمرکز"، "وقیح و رکیک"، "اعتبارزدا و مشروعیّتسوز" به شخص رهبر معظّم انقلاب هست. در هیچیک از جریانهای قبلی، این اندازه حسّاسیّت منفی نسبت به ایشان وجود نداشت. آسودهخاطر و بیواهمه، لجنپراکنی میکنند. چرا؟! چون این "تصوّر" در ذهنشان شکل گرفته که نظام در "موقعیّتِ فرودست" قرار گرفته و "متزلزل" شده است. "تصوّر" کردند که کار نظام، تمام هست و در حال انقلابکردن هستند! این امر، هم قدرت القای دشمن را میرساند و هم سادهلوحی این اشخاص را. و البتّه هر دو، امورِ برخاسته از قلمرو "روایت" هستند. روایت، نیاز به "دلیل" ندارد؛ همین قدر که "گفته" و "تکرار" شود کافی است، و آن اتّفاق مورد نظر در "ذهن مخاطب" رخ خواهد داد. فقط "نسبت" بدهید و "اصرار" بورزید. چندی نمیگذرد که همین نسبتها(ی دروغین)، جای "حقیقت" خواهند نشست و موجساز خواهند شد. چون خیال میکنند که نظام با فروپاشی، فاصلۀ زیادی ندارد، خباثتهای درونیشان را آشکار میکنند؛ وگرنه این "کاسبکارانِ بیوطنِ بیهویّت"، اهل "هزینهدادن" نیستند. باید گفت احمقهای بیریشه! این نظام، "ریشه" دارد. انقلاب از عمق یک تاریخِ قدسی برخاسته و حاکی از یک هویّت اصیل و دینی است.
۲. برخی در حال پیمودن این گامها هستند:
الف. ارجاع سرچشمه و ریشۀ مشکلات به "رهبری" (بهتعبیر خودشان، هستۀ سخت و ثابت و متمرکز نظام) که منطق حکمرانی و سیاستهایش، تولید بحران اجتماعی کرده است.
ب. ادّعای "چانهزنی" با ایشان برای عقبنشینی و واقعیّتپذیری و اصلاح و خارجسازی ایشان از اطلاعات دستچین و گزینشی.
ج. اسطورهسازی از خویش بهعنوان منجی و گشاینده و طرفدار مردم در عین حضور در حاکمیّت برای فرار از پاسخگویی و فرافکنی.
د. طرد "نیروهای انقلابیِ اصیل" بهعنوان تندروهایی که وضع را تشدید و حاد میکنند و حتّی با رهبری نیز زاویه دارند و منحصرکردن معادلۀ قدرت به: خودشان (بهعنوان نیروی حاکمیّتی و در عین حال، میانجی و مردمگرا و انعطافپذیر) و مردمِ موردِ ادّعایشان (که همگی معترضِ منطقِ حکمرانیِ نظام هستند، اما واقعیّت ندارند و روایت هستند) و رهبری (بهعنوان کانونِ قدرتِ متمرکز در اندیشۀ اینان).
امّا آیا مشکل، "سیاستهای کلی نظام" هست؟! و تا حال، "نوع حکمرانی"، غلط بوده است؟! و همهچیز، معطّل "اجازۀ رهبری" بوده است؟! و حالا در اثر "فشار اغتشاشات"، نظام حاضر به اصلاح شده است؟! و حجاب اختیاری، "مطالبۀ بهحق" هست که بهخاطرش باید نوع حمکرانی تغییر کند؟! و اغتشاشات بر "مردم" تکیه دارد و گویای ارادۀ مردم هست؟!
۳. چنین نیست. مؤمن باید "نظر خدا" را بگوید. آیا خدا راضی است به کشف حجاب و برهنگی و تبرّج؟ روشن است که خیر. اینجا سخن از "سلیقه" نیست. حجاب، "قانون خدا" است، نهفقط "قانون جمهوری اسلامی". البتّه هم خلاف شرع است و هم ناهنجاری، هنجار یعنی ارزشِ عمومیشده. حجاب در میان اکثریّت زنان ایرانی، یک هنجار است و از این جهت باید گفت کشف حجاب، ضدّهنجار است. و ما نگران تحمیلشدنِ موجِ "اباحیگری عملی" در جامعه هستیم. دو عامل در میان هست: "شبهه" و "شهوت". اوّلی، نظریست و دوّمی، عملی. "تبرّج" از سنخ شهوت است؛ طغیان "میل" است؛ تمنّای "نفس" است. به قول علامه جعفری، حاصلِ "میخواهم" هست. چند اتّفاقِ همزمان دارد رخ میدهد: تثبیتشدن و هنجارشدنِ نسبیِ کشف حجاب، گسترشِ کمّیِ کشف حجاب (البتّه با شیب خیلی ملایم)، و فراتر رفتن از کشف حجاب و عریانی سایر قسمتهای بدن. سلسلهای از برنامههای ضدّفرهنگی طراحی شدهاند: صلحکل بودن و دافعهنداشتن، تساهل و تسامح نسبت به اباحیگری، بیغیرتی نسبت به ولنگاری، تعطیلی فریضۀ نهیازمنکر، فراموشی حجاب بهعنوان نماد هویّتی، بازگشت انگارۀ اسلام رحمانی، تندادن به کثرتگرایی اجتماعی، اندولسیشدن جامعه، جرأتیافتن هرچه بیشتر بیحجابها، سست و رقیق شدن خطوط ارزشی و هنجاری جامعه و ... .
۴. حجاب باید "قانونی" هم باشد، آن هم برای کسانی که "لجاجت" دارند، وگرنه "اکثریّت مردم" با تربیت و مدارا و اخلاق و فرهنگسازی، همراه میشوند. روشها، اغلب مشکلاتی دارند و در عمل، اصلاح میشوند. در اینجا نیز همینطور. اصلاح، لازم است، اما اصلاح به معنی "قانونزدایی از حجاب" و "رواجِ حجابِ اختیاری" و "ولنگاری" نیست. آنان که فرهنگ عمومیِ ایرانیان را میشناسند، میدانند که اتّفاقات خیابانیِ اخیر، هیچ نسبتی با متانت و نجابت و صبوری و خویشتنداریِ ایرانیان ندارند. "اقلّیّتِ قانونشکن"، نمایندۀ مردم ایران نیستند. میخواهند با "فشارِ روایتِ دروغ" و "زورِ خشونتِ عریان"، خودشان را به جامعۀ ایران "تحمیل" کنند. آری، "آداب دیکتاتوری" را بهخوبی فراگرفتهاند.
مهدی جمشیدی
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
☑️چند خطی پیرامون اقتصاد اسلامی! علمی یا غیرعلمی؟ کارآمد و اجرایی یا ناکارا و موهومی؟
در محافل مختلف انقلابی و عمومی موضوع بحث کم کاری، کم کیفیتی، کم تعدادی، ناکارآمدی و عدم وجود راهکارهای اجرایی اقتصاد اسلامی مطرح می باشد.
خواستم چند توضیحی در همین سطح خدمتتون داشته باشم.
🔻ابتدا چند مقایسه ساده و روبنایی:
🔸اقتصاد متعارف نرخ بهره را موتور محرک اقتصاد می داند اما اقتصاد اسلامی نرخ بهره صفر را موتور ضدتورم و رشد اقتصادی می داند.
🔹در حوزه تامین مالی اقتصاد متعارف به دنبال عقود ربوی و اقتصاد اسلامی به دنبال عقود اسلامی مشارکتی است.
🔸اقتصاد متعارف به دنبال آزادسازی قیمت ارز و به طبع شوک های ارزی پیامد آن است اما اقتصاد اسلامی به دنبال تقویت ارزش پول ملی است.
🔹اقتصاد متعارف به دنبال مزیت نسبی و اقتصاد اسلامی به دنبال خودکفایی است.
🔸اقتصاد متعارف میگوید نرخ دستمزد را باید بازار آزاد تعیین کند اما اقتصاد اسلامی می گوید باید حداقل معیشت نیروی کار تضمین گردد.
🔹اقتصاد متعارف می گوید تولید انبوه، مقیاس بزرگ، انباشت ثروت و رابطه کارآفرین-اجیر اما اقتصاد اسلامی می گوید تولید خرد، کوچک مقیاس و حرمت انباشت ثروت و رابطه خویش فرمایی-تعاونی.
🔸اقتصاد متعارف می گوید کیک بزرگ قطعه کیک کوچک ها را هم بزرگتر می کند اما اقتصاد اسلامی می گوید باید حداقل کیک هر کس به عدالت توزیع گردد.
🔻در مسائل روز اخیر:
🔹اقتصاد متعارف به دنبال حذف ارز ترجیحی به دلیل رانت و فساد و اقتصاد اسلامی به دنبال حفظ آن به دلیل سفره و معیشت مردم بود.
🔸اقتصاد متعارف دنبال آزادسازی واردات و قیمت خودرو و اقتصاد اسلامی به دنبال آزادسازی تولید خودرو بود.
🔹اقتصاد متعارف معتقد به عدم ساخت مسکن برای مردم و اقتصاد اسلامی معتقد به وظیفه دولت در ساخت مسکن.
🔸پیشنهاد بعد از تصویب ساخت مسکن اقتصاد متعارف مسکن عمودی و اقتصاد اسلامی مسکن افقی بود.
🔹در حوزه ببین الملل اقتصاد متعارف به بستن با کدخدا و رابطه با غرب در اقتصاد می انریشد و اقتصاد اسلامی درونگرا و برون نگر را پیشنهاد می کند.
🔸اقتصاد متعارف به دنبال خصوصی سازی و اقتصاد اسلامی به دنبال مردمی سازی است.
🔹در حوزه نفت اقتصاد متعارف به دنبال خام فروشی و اقتصاد اسلامی به دنبال پالایش است.
🔻اما در باب عملکرد دولت:
تنها یک وعده از ۲۰وعده اقتصادی اصلی و ۵۰ وعده اقتصادی مجموع رییس جمهور قبل از انتخابات به طور کامل محقق شد.
آن هم ایجاد یک میلیون شغل توسط نماینده اقتصاد اسلامی دولت در وزارت کار بود.
وعده دوم نیز که بخواهیم به جیب خود نگاه کنیم افزایش ۵۷درصدی حقوق و دستمزد کارگران بود.
این دو امر سبب شد نرخ بیکاری به پایین ترین حد خود در ۱۸سال اخیر برسد و تمام اعضای هیات دولت بارها از این دستاورد نام بردند.
⚠️اما رجوع به واقعیت:
🔴تمام نارضایتی بنده و شما و مردم ناشی از نرخ بهره بالا، تورم، گرانی، مسکن گران، قدرت خرید پایین، قیمت بالای خودرو، تبعیض و بی عدالتی، تبعیض در حقوق و دستمزد و مسائلی از این دست که اتفاقا پیامد تصمیمات اقتصاد متعارف است.
🔵و تمام درددل شما هم خودرو و مسکن ارزان، افزایش قدرت خرید و افززایش ارزش پول ملی و .. است که دقیقا برآمده ازز تئوری های اقتصاد اسلامی است.
⁉️در عین حال گزاره هایی که از آن ها شاکی هستید را علمی و اجرایی می دانید اما گزاره هایی که حتی کارآمدی آن را هم سنجیده اید غیرعلمی و تئوری و غیراجرایی می دانید.
🔻نکته پایانی:
وقتی ترسیم صحنه فضای اقتصادی کشور را انجام می دهیم متوجه عمق جنگ ترکیبی شناختی-اقتصادی دشمن می شویم.
تقریبا همه ما در این جنگ اگر شهید نشدیم یقینا جانباز بیش از ۷۰درصد هستیم.
ما اگر رهبری را کارآمد می دانیم پس پیشنهادات ایشان را نیز کارآمد می دانیم.
در اولویت ده سال اخیر ایشان حتی به یک توصیه ایشان نیز با همین ادبیات و اتهامات به نظریات ایشان عمل نگردید.
⚠️این موفقیت دشمن و شکست ما در جنگ اقتصادی و جنگ شناختی-اقتصادی می باشد.
💡ما برای حضور در این جنگ نیاز به انقلاب اقتصادی در سطوح مختلف نظری، میدانی و عمومی داریم.
بعد از آن ببینیم با چه دشمنی در چه سطحی مواجهیم و ترسیم صحنه جنگ را داشته باشیم.
در این صحنه، راهکار فعلی قایق های تندرو اقتصاد اسلامی در برابر ناوهای هواپیمابر لیبرالیسم و موشک نقطه زن در برابر ارتش مجهز آن هست. در همین حد نابرابر و استراتژیک!
با این نگاه متفاوت تر به صحنه می نگریم و اندیشیم.
🔻جهت مطالعه بیشتر:
💻لینک جلسه اقتصاددانان اسلامی با رییس جمهور:
https://tn.ai/2694049
💻لینک جلسه اقتصاددانان اسلامی با وزیر اقتصاد:
https://tn.ai/2635645
🖊"سیدامیرحسین حسینی"
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
آشنایی با #احزاب_اسرائیلی
💠 صهیونیسم مذهبی ؛ حزب تندروی نوعم
🔹 دومین حزب تاثیر گذار بر پیروزی بلوک نتانیاهو صهیونیسم مذهبی است. حزبی ائتلافی از دو حزب قدرت یهود به رهبری ایتمار بن غفیر(بن گویر) و نوعم به رهبری بتصلائل اسموتریچ.
🔹 نوعم حزبی به رهبری اسموتریچ، یک وکیل و شهرکنشین یهودی است. اسموتریچ تمایل خود را برای نابود کردن هرگونه امیدی که فلسطینیان به منظور دستیابی به برابری در درون سرزمین های اشغالی دارند، را بارها نشان داده است. او تمایلش را این گونه توصیف کرده است: ”یا آنان میروند و به عنوان خدمتگزار شهروندان یهودی زندگی می کنند یا کشته خواهند شد.”
🔹 اسموتریچ یکی از بنیانگذاران سازمان غیردولتی راست افراطی «رگاویم» است. رگاویم گروههای شبه نظامی یهودی را برای حملات ماه مه ۲۰۲۱ میلادی در شهر لود علیه فلسطینیان سازماندهی کرده بود. اسموتریچ پیش انتخابات در یک فایل صوتی نتانیاهو را دروغگو (کذاب ابن کذاب) صدا زده بود اما بعد بدون تکذیب آن صوت گفته بود با نتانیاهو قطعا ائتلاف خواهد کرد
🔹 حزب نوعم مانند قدرت یهود و شاس از مخالفین جدی همجنس گرایی و راهپیمایی سالانه همجنس گرایان در سرزمین های اشغالی، تحت عنوان راهپیمایی افتخار است. از حاشیه های مشهور این حزب می توان به انجام راهپیمایی موازی و استفاده از الاغ برای تمسخر هم جنس بازان اشاره کرد. این حزب نیز مانند حزب قدرت بر شهرک سازی ها و تداوم اشغالگری تاکید دارد.
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
🔆زنگ عبرت
🔴آیا قوه قضائیه ورود پیدا می کند؟
🔰روزنامه هفت صبح، اخیراً مصاحبه ای از ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی منتشر کرده است. در قسمتی از این مصاحبه او در مورد نامه به متا( شرکت اصلی اینستاگرام) می گوید:
♦️«این نامه را بر اساس مصوبه سال ۱۳۹۶ شورایعالی فضای مجازی فرستادیم که پیامرسانهای خارجی را ملزم به داشتن نماینده در کشور میکرد.
... در دولت قبل قرار شد به دلیل عدم آمادگی زیرساختهای شبکه ملی روی آن مصوبه غمض عین داشته باشیم و این بخش از مصوبه را عملا اجرا نکردیم. وگرنه اگر میخواستیم آن را اجرا کنیم، باید از سال ۱۳۹۶ این کار را میکردیم. همچنین این مصوبه شورای عالی را باید برای پیامرسانهایی که در آن شبه انحصار وجود دارد عملی میکردیم که اطلاعات کاربران ایرانی را باید در کشور خودمان نگه دارند».
✍️پ.ن:
1️⃣وقتی در بالاترین نهاد فضای مجازی کشور، چنین چیزی با رأی اکثریت اعضاء تصویب شده است، چگونه این مصوبه، چندین سال در دولت روحانی به راحتی دور زده می شود و فضای مجازی کشور به اشغال سایبری دشمن در می آید و به قربانگاه خانواده ها تبدیل می شود⁉️سرنوشت داده هایی که در این سال ها از کشور خارج شد، چه می شود⁉️
2️⃣مقام معظم رهبری در حکم تشکیل شورا فرمودند: «شورای عالی فضای مجازی کشور با اختیارات کافی به ریاستِ رئیس جمهور تشکیل می گردد و لازم است به کلیهی مصوبات آن ترتیب آثار قانونی داده شود».
⚠️فیروزآبادی اقرار می کند که به مصوبه شورا عمل نکرده اند .( البته در جاهای دیگر نیز کارنامه خسارت بار او مشخص است).
👈با توجه به اهمیت این موضوع و اثرات زیانباری که این نوع تصمیات به امنیت ملی و همچنین فرهنگ کشور وارد کرده است، آیا قوه قضائیه و دادستانی کل کشور( حداقل به عنوان احقاق حقوق عامه) نمی خواهد به طور جدی به تخلفات دوران حسن روحانی ورود پیدا کند؟
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
🎞 نهضت نمایش
برای جهاد تبیین دنبال راههای سخت و عجیب نرویم!
این همه سالن نمایش مجهز در دانشگاهها و مساجد وجود دارد؛ یا اساسا چه نیازی به سالن مجهز است؟ این همه نمازخانهای که در هر اداره و مدرسهای هست و تنها یک تلویزیون یا پرده و ویدیوپرژکتور میخواهد برای نمایش صدها فیلم سینمایی و مستند فاخر و اثرگذاری که ساخته شده اما دیده نشده.
در این خصوص لازم است واحدهای فرهنگی نظیر مساجد، فرهنگسراها، سالنهای سینما و از این قبیل را در محلات مختلف تعیین، و در روز و ساعت ثابت و مشخصی در هر هفته، برنامهای مستمر شامل نمایش یک فیلم سینمایی یا مستند به نمایش گذاشته شود و در تکمله نیز توضیحات مرتبط کارشناس دعوت شده ضمیمه گردد.
اندک فرصت پیشرو را غنیمت شمرده و نهضت توزیع محتوا در حوزه نمایش فیلم را آغاز نماییم.
در مساجد نیز به طور خاص میتوان هر روز تا پیش از اذان مغرب، مستند یا کلیپهایی را به نمایش گذاشت تا از یک سو مشتاقان مشاهده فیلمها را به نماز وصل کنیم و از سویی دیگر مشتاقان نمازجماعت را به رؤیت آثار فاخر دعوت نماییم.
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
تمحیص در گام دوم هم دردآور ولی زیبا است
🌹شاید مهمترین اتفاق در گام اول انقلاب اسلامی جدا شدن از اندیشه های مختلف و متفاوت التقاطی بود. به قول بازرگان در «انقلاب ایران در دو حرکت»: قبل از پیروزی همه با هم همگرا بودیم و بعد انقلاب جدا شدیم. آنچه مایه اصلی جدایی بود، التقاط بود. مجاهدین خلق و بنی صدر التقاط با چپ مادی داشتند و نهضت آزادی التقاط با راست داشت.
🌹انجمن حجتیه قائل به رهایی امر سیاسی و حاکمیت بود و علمایی هم بودند که مخالف مردمسالاری بودند یا مخالف ولایت فقیه. اینها به مرور با رشد جبهه انقلاب و خالص سازی آن کنار گذاشته میشدند. رجوع جوانان به کتابهای امام و سیدعلی خامنه ای حکیم، امری نبود که در دهه شصت و هفتاد مرسوم و متداول باشد آنقدر که در دهه هشتاد و نود فراگیر شد. دقت انقلابیون در مناسبت اندیشه ها با اندیشه اسلام ناب امام و مکتب مردمسالاری دینی زیاد شده بود. ریزشها و تمحیصها و خالص سازیها جدی شد تا امروز.
🌹کمی صبر کنید. تا یک بحث مهم مبنایی را بیان کنم.
امام خمینی مراحل رشد و سلوک را دارای دو بخش میداند؛ «کشف» و «بسط». این دو بن مایه اسفار اربعه هستند. یکی نظارت به فهم و به عمق دارد و دیگری ناظر به فراگیری در سطح. مثل کسی که اول یاد میگیرد بعد یاد میدهد. اول معنویت میابد بعد دستگیری میکند. این وصف، وصف جامعه هم هست.
🌹حالا برگردم به اصل بحث. ایران در گام دوم در حال پوست اندازی است. اما این بار در ساحت بسط. جریانهای مختلفی که در ساحت هنر و رسانه و ارتباطات بین المللی و غیره و غیره همراه حرکت انقلاب اسلامی بودند در حال خالص سازی و جدا شدن هستند. دردآور است. اما زیبا است.
نه اینکه در گام اول این جنس خالص سازی نبود یا در گام دوم آن جنس خالص سازی نخواهد بود. نه. بحث در وفور و برجسته بودن است. گام اول گام خالص سازی در فهم و درک انقلابی گری بود و گام دوم دوران خالص سازی در بسط آن است.
🌹دوران تمحیص مبلغین است. تمحیص هنرمندان. تمحیص رسانه چی ها. تمحیص مرتبطین با دنیای پیرامون و درون کشور. دوران تبیین است. تبیین حرکت. تبیین امید. دورانی است که بوی گند یاس و بن بست از لابلای کلمات هر کس بیرون بیاید به مرور نسبتش را با کل مردم میبرد و سر از دنیای طاغوت در میآورد.
سجده تشکر فرخ نژاد مقابل بی بی سی و ایران اینترنشنال طاغوت و استکبار یک نماد است. نماد ریزش جدی جریان هنر التقاطی که مدتها بود لابلای جشنواره فجر پنهان شده بود. ای مظلوم هنر انقلاب. مظلوم هنر رسانه انقلاب که در چنگ جماعت بی خاصیت و بی اخلاق و بی اندیشه بود. جوشیدن جشنواره حافظ و قهر هنرمندان از فجر و امروز فرارشان و صراحتشان درد آور است ولی زیبا است.
علی مهدیان
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
هدایت شده از 🚩 یاران اربعینی
#معرفی_کتاب📗
کتاب صوتی " علی از زبان علی علیه السلام"
زندگی و زمانه امیرالمومنین (ع) از زبان خودش
اثر حجت الاسلام محمد محمدیان
در 37 بخش
بخش5
بخش6
بخش7
بخش8
کتاب قبلی که در کانال قرار دادم در مورد حضرت زهرا س "آیه عصمت، مادر خلقت"
👈👈(کلیک کنید تا اون کتابم بشنوید)
https://eitaa.com/joinchat/3149660360C7e9ec0d7d8
.
♻️ به جای عبیداللهها روی ابوذرها سرمایهگذاری کنید
🔰 حمید رسایی: تاریخ اسلام را که ورق بزنید، با دو تیپ از شخصیتها برخورد میکنید؛ چهرههایی که در برابر مال دنیا نلغزیدند و بر سر اعتقاداتشان حتی جان دادند و چهرههایی که با دیدن سکههای زر، دست و پایشان لرزید و همه چیز یادشان رفت. ابوذر غفاری و عبیدالله بن عباس، نمونههایی از این واقعیت تاریخی هستند.
🔹 حضرت علی علیهالسلام در جمع اصحاب خود فرمودند: دلم برای ابوذر میسوزد رحمت خدا بر او...
اصحاب از دلیل این دلسوزی پرسیدند؟
حضرت فرمودند: آن شبی که به دستور خلیفه، مأموران برای بیعت گرفتن از ابوذر به خانه او رفتند، چهار کیسه اشرفی به ابوذر دادند تا با خلیفه بیعت کند.
ابوذر خشمگین شد و به مأموران گفت: شما دو توهین به من کردید.
اول آنکه فکر کردید من علیفروشم و آمدید من را بخرید. دوم بیانصافها آیا ارزش علی، چهار کیسه اشرفی است؟ شما با این چهار کیسه اشرفی میخواهید من "علیفروش" شوم؟ تمام ثروت دنیا را با یک تار موی علی عوض نمیکنم.
علی علیهالسلام گریه میکرد و میفرمودند: ابوذر آنها را بیرون کرد و درب خانه را بست. به خدایی که جان "علی" در دست اوست قسم، آن شبی که ابوذر درب خانه را به روی سربازان خلیفه بست، سه شبانه روز بود که او و خانوادهاش هیچ نخورده بودند
🔹 عبیدالله بن عباس پس از شهادت امام علی(ع)، از خلافت امام حسن(ع) پشتیبانی کرد. در آن دوره، نامههایی میان امام حسن(ع) و معاویه تبادل شد و هر یک از آنها از دیگری خواست که از خلافت دست کشد و تسلیم گردد. این نامهها به جایی نرسید و سرانجام معاویه با سپاهی به سوی کوفه حرکت کرد. امام حسن(ع) نیز مردم را به دفاع فراخواند. در این میان، سپاهی ۱۲ هزار نفری تشکیل شد. امام حسن فرماندهی این سپاه را به عبیدالله واگذاشت و به او گفت که این سپاه از بهترین جنگجویان، قاریان قرآن و یاران امیرمومنان تشکیل شده است و او را همراه سپاه به مقابله با سپاه معاویه گسیل کرد و گفت همانجا بماند تا آن حضرت همراه دیگر سپاهیان به او ملحق شود؛ اما عبیدالله با گرفتن رشوه، به معاویه پیوست.
🔸 ظهور این دو تیپ شخصیت، منحصر در صدر اسلام نمانده و بیش از ۱۴۰۰ سال است که ابوذرها و عبیداللهها میآیند و میروند. در همین سالهای پس از انقلاب خودمان هم کم نبودهاند چنین افرادی در بین کارشناسان سیاسی و اقتصادی، چهرههای فرهنگی و هنری، اما مسأله اینجاست که علیرغم این تجربیات تلخ، همچنان آن تیپ شخصیتی که به عبیدالله بن عباس شبیه است از سوی بخش مهمی از حاکمیت پشتیبانی مالی و تقویت میشود و ابوذرها همواره با انگ تندروی از صحنه کنار گذاشته میشوند!
کانال حمید رسایی
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
🔷 مصاحبه جدید میشاییل لودرز، خاورمیانه شناسِ معروفِ آلمانی باعث خشم شدید اپوزسیون شده تا جایی که به رادیو Deutschlandfunk ایمیل زدند و نوشتند که این هم از خودشون هست!؟ (جدی عرض کردم)
🔹لودرز در مصاحبه ای برای اتفاقات اخیر ایران و برداشتن گشت ارشاد گفت:
۱- نظام ایران محکم سر جایش نشسته و اصلا نباید فکر کرد چنین نظامی به سقوط نزدیک است.
۲- نظام ایران در حال مدارا با معترضان است.
۳- بازاری ها پشت نظام ایران هستند و به همین دلیل به اعتصابات نه گفتند.
۴- چین و روسیه هیچ گونه چرخش سیاسی در ایران را قبول نمی کنند و اگر به روزش برسد انها مستقیم وارد خواهند شد؛ چون ایران الان یکی از اعضا پیمان شانگهای شده است و در اینده بزرگ ترین طرف قرارداد نفتی چین خواهد بود.
۵- کشورهای اروپایی و مخصوصا آلمان به شدت اشتباه کردند که مستقیم در این موضوع دخالت کردند. دولت آلمان براورد غلطی از اعتراضات در ایران داشت و الان رابطه ایران و آلمان بسیار ضعیف گردیده است.
۶- کشورهای عربی با اینکه با ایران مشکل دارند، ولی از ترس ایران هیچ اظهار نظری نکردند؛ چون میدانند که اگر اتفاقی در ان منطقه بیفتد خود این کشورها اولین قربانی هستند.
🔺اینها نظرات میشاییل لودرز هست. نکته مهم اینجاست که لودرز هم اتفاقات اخیر ایران را بازی ژئوپولتیک منطقه ای دانست که قدرتهای مهم دنیا برای رد و بدل امتیاز آن را ایجاد کردند.
تقریبا همه کسانی که مطالعات عمیقی رو ایران داشته اند با همین نظر به مسائل ایران نگریستند. مشکلات داخلی را قبول داشتند ولی این اتفاق را بازی بزرگان دانستند.
این نوع نگاه، در واقع تحقیر شدید اپوزسیون است که مهره بازی قدرتهای مقابل جمهوری اسلامی ایران میشوند و عجیب آنکه با اینکه همیشه در این بازیها شکست خورده اند ولی باز ملعبه دست غربیها می شوند!
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4