eitaa logo
کانال انقلابی
788 دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
3هزار ویدیو
39 فایل
من یک انقلابی با بصیرت هستم
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻چند نکتۀ جالب در گفته‌های اخیر رهبر انقلاب 🖊 مهدی جمشیدی ۱. دأب بنده، «ورود در مسائل اجرائی» نیست، بلکه تأکید بر اجرا است. حتّی در زمینه‌های نظامی ــ که بنده مسئولیّت مستقیم دارم ــ من ورود نمی‌کنم؛ بلکه «راه» را نشان می‌دهم و «پیگیری» و «سؤال» می‌کنم(در دیدار کارآفرینان، تولیدکنندگان و دانش‌بنیان‌ها، ۱۴۰۱/۱۱/۱۰). این در حالی است که عدّه‌ای بی‌خبر، ایشان را «دیکتاتور» معرفی می‌کنند و می‌گویند زمام و عنان همه‌چیز در اختیار ایشان است. دیکتاتور کسی است که از سیاست‌گذاری تا اجرا، همه‌چیز در اختیار خویش می‌گیرد و تمامیّت‌خواهانه، هیچ جایی را برای اظهار وجود دیگران باز نمی‌کند. ۲. ما در دهۀ نود به دلایل مختلف، «تعطیل نسبیِ اقتصاد» داشتیم. نمی‌شود همه را منسوب کرد به «ضعف مدیریّت‌ها»؛ چون بخشی مربوط به عوامل خارجی و بیرونی است و بخشی مربوط به عوامل درونی.‌ تحریم‌ها، کاهش ارزش نفت در یک برهه‌ای از زمان، تمرکز بر روی مسئلۀ هسته‌ای که اقتصاد را شرطی کرد، مؤثّر بود. نتیجه این شد که ما «یک دهه عقب‌ماندگی» و «شاخص‌های منفیِ زیاد» داریم(همان). «انتخاب غلط»، می‌تواند این‌چنین، مشکل‌ساز باشد و یک جامعه را برای مدّت‌ها درگیر و اسیر خود کند. «آثار» و «نتایج» رأی جاهلانه و لجوجانه، به‌سادگی رفع نخواهند شد؛ چه رسد به این‌که تفکّر برآمده از آن انتخاب، یک دهه حاکم باشد. آنچنان انتخابی، این‌چنین دشواری‌ها و تلخی‌هایی را نیز به دنبال دارد؛ تا آن حد که باید از «تعطیل نسبیِ اقتصاد» سخن گفت. ۳. ما به طور «محسوس»، مشکل معیشت مردم را داریم(همان). تصریح به محسوس بودن مشکل معیشتی مردم، یعنی ایشان نه بی‌خبر است و نه انکار می‌کند. ۴. اسراف آب، اسراف گوشت و اسراف نان، چیزهایی است که مربوط به آحاد مردم است(همان). جالب است که ما با وجود دشواری‌های معیشتی، همچنان نیز «اسراف» می‌کنیم و سبک زندگی‌مان در زمینۀ مصرف اقتصادی، تغییر نکرده است. ۵. اشتباه مهمّی که در سال‌های اوّل انقلاب اتّفاق افتاد و مبالغ زیادی از آثارش همین طور ماند، این بود که «بخش خصوصی» را کنار زدند و همۀ کارها، حتّی فروش اجناس خُرد را به دستگاه‌های دولتی سپردند؛ خطای بزرگی بود که ما انجام دادیم(همان). این خطای بزرگ، خطای «دولت دهۀ شصت» بود، امّا آیت‌الله خامنه‌ای در وقوع آن هیچ نقشی نداشت، بلکه مخالف سرسخت آن نیز بود. این میرحسین موسوی بود که به دلیل گرایش به «اقتصاد سوسیالیستی»، انقلاب را نیز درگیر تمرکزگرایی و دولت‌محوری کرد و به این واسطه، موجب رنجوری اقتصاد شد. ۶. بنویسید «ساخت ایران»؛ «MADE IN IRAN» هم ننویسید؛ بنویسید «ساخت ایران» با خطّ فارسی(همان). این نگاه، نقطۀ اوج «اعتماد به نفس» است که رهبر یک جامعه می‌تواند به آن جامعه هدیه کند و حس حقارت تاریخی را از آن بزداید. ایشان حتّی این اندازه از وابستگی و خودکمتربینی را نیز برنمی‌تابد و درج عبارت فارسی را بر عبارت انگلیسی در کالای ایرانی ترجیح می‌دهد. ۷. من این را گواهی و شهادت می‌دهم که مسئولین محترم دولتی با همۀ وجود دارند کار می‌کنند؛ یعنی واقعاً تلاشی که دارد انجام می‌گیرد، تلاش بسیار خوبی است؛ منتها جهت‌گیری‌ها را مراقبت کنند و کار را جوری انجام بدهند که ان‌شاءالله نتایج مطلوبی داشته باشد(همان). «گواهی» و «شهادت» رهبر انقلاب که اهل انصاف و حقّ و عدالت است، کافی است. پس کار متراکم و انبوه و جدّی، در جریان است، ولی جهت‌گیری‌ها و نحوۀ انجام کارها را نیز نباید از نظر دور داشت. مهدی جمشیدی https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
🔸"ازدواج و حلال‌زادگی، کلید نجات نسل‌ها" 🔹خانم ایزابل ساهیل در کتاب «نسل رها شده، گرایش به رابطه جنسی و فرزندآوری خارج از چهارچوب ازدواج» می پرسد: ▫️حقوق کودکان چیست؟ ▫️آیا آن‌ها مستحق تولد در خانواده‌ای که بزرگسالان آن آمادگی والد شدن دارند و کاملا نسبت به وظایف فرزندپروی آگاهند، نیستند؟ او در ادامه می‌گوید: «برای ایجاد جهانی که کودکان بتوانند در آن رشد و بالندگی داشته باشند، ما نیاز به اصول اخلاقی جدیدی برای مسئولیت‌پذیری داریم که از طریق آن، روش پیش‌فرض فرزندآوری تغییر کند و تا زمانی که هردو والد به طور جدی احساس آمادگی و پذیرش مسئولیت فرزند را ندارند، اقدام به فرزندآوری نکنند.» 🔹این دیدگاه خانم ساهیل نشان از نگرانی برای نسل حرام‌زاده ای است که حاصل افراد هم‌باش است که معمولا تحت سرپرستی مادران مجرد هستند؛ بنا به اذعان خودشان در این کتاب، این کودکان بسیار بیشتر از خانواده‌هایی که با پیوند ازدواج تشکیل شده‌اند، در معرض ناهنجاری‌های اجتماعی، فقر و مشکلات تربیتی هستند. 📍خانم ساهیل راهکار را در ایجاد اصول اخلاقی جدید برای مسئولیت پذیری والدین هم‌باش می‌دانند. 🔻اما همه این راه کارهای بشری به بن‌بست خواهد رسید، همان گونه که تاکنون شاهدش بودیم. ✅راه حل نجات نسل امروز، چیزی جز پیوند شرعی ازدواج و تولد نسل حلالدزاده در دامان مادر و پدر پاکدامن نیست. ✅حلال‌زادگی کلید نجات نسل از پیش هلاک شده و فاسد امروزی است که از دامان زنان و مردانی ناپاک پا به دنیا می‌گذارند. ✅اصول اخلاقی‌ای که غرب برای بهبود شرایط بحرانی‌اش به آن نیازمند است، چیزی نیست جز اصول ازدواج مشروع و اصول حلال زادگی. 🔹اولین حقوق کودکان، حق حلال‌زادگیست که ما نسبت به آن مسئولیت داریم. و بی‌شک آینده روشن بشریت توسط حلال‌زاده‌ها رقم خواهد خورد. 🔺مسیر آزادی جنسی که با آزادی پوشش آغاز می‌شود، سراشیبی سقوطی است که غرب در آن غرق شده و به دنبال راه نجات می‌گردد! ✍️مهدیه منافی https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
هدایت شده از 🚩 یاران اربعینی
♦️چند تقدیر و تشکر در مورد رهبر معظم انقلاب بیان زیبایی در مورد فعالیت های فرهنگی و معنوی خصوصا دارند که باید مد نظر مسولین و متولیان قرار بگیرد : (( ما یک مجموعه‌ی بزرگ جوان داریم که مؤمنند، متدیّنند، انقلابی‌اند، اهل توسّلند، اهل شور و عشق به معنویّتند؛ این چیز کمی نیست؛ این چیز خیلی مهمّی است؛ خیلی چیز بزرگی است. عدّه‌ای اهل قرآنند، عدّه‌ای اهل اعتکافند، عدّه‌ای اهل پیاده‌رویِ اربعینند، عدّه‌ای اهل ایستادگی در میدانهای انقلاب و در مظاهر انقلابند. این خیلی با عظمت است، خیلی با ارزش است؛ دشمن با همه‌ی اینها مخالف است.)) ۱۳۹۵/۰۲/۰۱ 🔹امسال همزمان با ایام الله دهه ی فجر مراسم معنوی اعتکاف با حضور حدود یک میلیون نفر معتکف برگزار شد. 🔹 امسال بعد از دوسال تعطیلی دوران کرونا شور و ‌شعف مردم در برگزاری این مراسم وصف ناشدنی بود. 🔹 انچه اعتکاف امسال را از سالهای قبل متمایز میکرد حضور چشمگیر دختران و پسران دانش اموز در این مراسم بود. 🔹 این حضور عاشقانه بعد از اتفاقات و اغتشاشات اخیر ، نقشه ی دشمن که به نسل نوجوان امید بسته بود نقش بر اب شد. و واقعا فرمایشات رهبر معظم انقلاب محقق شد 🔹 در این میان جا دارد از سازمان های دست اندر کار و هیات ها و مراکز فرهنگی مجری مراسم واقعا تقدیر و تشکر کرد. 👈 1_تشکر ویژه از صدور مجوز آموزش پرورش که باعث حضور بدون دغدغه دانش آموزان در این مراسم معنوی شد. 👈2_امروز خبر های جالبی در این زمینه از مدارس بگوش رسید که در صبحگاه از دانش اموزان شرکت کننده در اعتکاف با هدیه ای تقدیر کردند. 👈3_ تشکر از مدیران فعالی که در روزهای اعتکاف با حضور در محل اعتکاف با گل و هدیه دانش آموزان خود را تشویق کردند. 👈4_حضور مدیران اموزش و پرورش در مساجد حضور معتکفین هم جای تقدیر داشت. 👈5_تشکری هم باید داشت از بعضی مدیران که مراسم نمادینی از اعتکاف برای دانش اموزان جامانده از اعتکاف در مدارس برگزار کردند. 🔹به هر ترتیب اعتکاف امسال با خلق صحنه هایی چشم نواز از ایمان و معنویت یاد شده در بیانیه گام دوم به پایان رسید و انچه مشهود است این که انقلاب اسلامی و زمینه سازی برای ظهور جز با تربیت انقلابی نسل جوان محقق نخواهد شد و اعتکاف به فرموده رهبری برای کشور ارزش دارد. 🔹امیدواریم مسولین فرهنگی خصوصا اموزش و پرورش قدر این نوع مراسم را بیشتر از پیش بدانند. و در ماه های شعبان و رمضان از فرصت ها در جهت افزودن معنویت دانش اموزان استفاده ببرند. ♦️البته گله ای هم هست که بماند برای خصوصی مسولین..... ✍️ ادمین https://eitaa.com/joinchat/3149660360C7e9ec0d7d8
گام دوم و آینده روشن انقلاب اساتید و مبلغین حوزه چناران_1.mp3
25.98M
🎙🔴 گام دوم و آینده روشن انقلاب اساتید و مبلغین حوزه چناران ➖➖➖➖ 🟢نشر حداکثری🟢 ➖➖➖➖ https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
مسئولیت ما.mp3
9.35M
♨️در عمر چهل ساله انقلاب اسلامی، دشمنی های بسیاری با آن شده است؛ از ابرقدرتهای جهان گرفته تا بسیاری از بزرگان همین انقلاب... - چرا ریشه این انقلاب خشکیده نشده؟ https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 | تیزر دیدنی کتاب 💢 بسط بیانیه گام دوم براساس اسناد بین المللی ✳️ این کتاب در سال۹۸ به چاپ رسیده است و تا به امروز چا‌پ‌های متعددی صورت گرفته است ☑️ تصویری از ایران فعلی در زمینه‌های: ▪️پیشرفت‌ علمی و فناوری ▫️گسترش زیر ساخت‌های اقتصادی ▪️بررسی قدرت نظامی و دفاعی ▫️میزان مشارکت مردمی در صحنه‌های میدانی و... 🔹 به مناسبت چهارمین سالگرد صدور بیانیه گام دوم توسط مقام مقام معظم رهبری https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
⭕️ القاء ناکارآمدی انقلاب، تصویرسازی غلط دشمن 1⃣ 💬 علامه مصباح یزدی (ره) مصاحبه با نشریه ٩ دی 🔹اراده خدا بر این تعلق گرفته که انسان‌ها به وسیله انبیا هدایت شوند و در دنیا به گونه‌ای زندگی کنند که مقدمه‌ای باشد برای سعادت ابدی در آخرت؛‌ اما در طول تاریخ، قرآن کجا را نشان می‌دهد که یک پیغمبر یا رهبر یا جامعه‌ای به طور صد درصد به خواسته‌های خودش رسیده باشد؟ بنده که سراغ ندارم؛ برعکس، در قرآن غالبا هر جا صحبت از انبیا و نهضت و قیام انبیا هست، از مخالفت اقوام و شخصیت‌ها با آن پیامبر سخن گفته است، و تعبیراتی دارد که واقعا انسان تعجب می‌کند. 🔸بنابراین این‌که انتظار داشته باشیم در صورت داشتن طرح صحیح و اجرای درست، یک پدیده اجتماعی شایسته‌ای حتما و صددرصد به نتیجه مطلوب برسد، انتظار واقع‌بینانه‌ای نیست و تا کنون هم در طول تاریخ چنین چیزی محقق نشده است. 🔹بنابراین اگر در حکومت اسلامی‌ای که برای آن شهید داده‌ایم و یاران‌ امام برای پیروزی‌اش فداکاری‌ها و از خودگذشتگی‌های زیادی کرده‌اند، وقتی یک نقصی پیدا شود تعجب کنیم، نه؛ تعجب ندارد کار انسان و دنیا همین است. اتفاقا اگر موفقیتی پیدا شده باید تعجب کنیم؛ مخصوصا با توجه به نقص‌ها و کمبود ‌امکانات و کمبود معلومات و کمبودهای علمی و تکنولوژی، اگر پیروزی‌ای به دست آمد، جای تعجب دارد. وگرنه اگر جامعه‌ای به هدفی که برایش ترسیم شده است نرسد، تعجبی ندارد. تاریخ بشر همیشه همین‌طور بوده است. 🔸این نکته را بنده کمتر دیده‌ام که در نوشته‌ها و بیانات به آن توجه شود. همه ناراحت‌اند که چرا فلان جور شد؛ مثلا چرا انقلاب آن‌گونه که باید به اهدافش نرسید؛ آیا در برنامه ‌ اشکالی بود؛ یا در مجری‌ اشکالی بود؟ 🔹آیا برنامه‌ای بهتر از قرآن می‌شود پیدا کرد؟ مجری‌ای هم بهتر از پیغمبر (ص) و‌ امیرالمؤمنین(ع) می‌توان یافت؟ اما چقدر اهداف اسلامی در زمان حضور پیغمبر و ‌امیرالمؤمنین تحقق پیدا کرد؟ پس باید همیشه این نکته را در نظر گرفت که اساسا این دنیا برای این نیست که همه اهداف تحقق صددرصدی پیدا کند، این‌جا برای‌ امتحان است. 🔸علاوه بر این حکمتی که گفته شد، خداوند یک سنت‌‌هایی هم دارد که ناشی از رحمتش است. از جمله این سنت‌ها این است که کسانی که انتخاب خوب داشته باشند خداوند وعده داده در قدم بعدی کمکشان کند. اگر خوب انتخاب کردید در لحظه دوم، انتخاب بعدی خیلی آسان‌تر می‌شود، و موفق‌تر خواهید بود. 🔹ولینصرنّ الله من ینصره؛ اگر شما خدا را یاری کنید خدا حتماً کمکتان خواهد کرد. این سنت الهی است که ناشی از رحمت فوق‌العاده الهی است که در کنار آن حکمت، افراد را مساوی قرار نداده است؛ وَمَن یَقْتَرِفْ حَسَنَةً نَّزِدْ لَهُ فِیهَا حُسْنًا. نگفته هرکسی هرکاری بکند ما باید به او کمک کنیم؛ بلکه می‌فرماید اگر کار خوب بکنید شما را کمک می‌کنیم و بر حسن‌اش می‌افزائیم. و نفرمود: اگر کار بد بکنید بر بدیش می‌افزائیم. هم‌چنین می‌فرماید: مَن جَاء بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثَالِهَا وَمَن جَاء بِالسَّیِّئَةِ فَلاَ یُجْزَى إِلاَّ مِثْلَهَا؛ یا می‌فرماید: مَن جَاء بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ خَیْرٌ مِّنْهَا وَمَن جَاء بِالسَّیِّئَةِ فَلَا یُجْزَى الَّذِینَ عَمِلُوا السَّیِّئَاتِ إِلَّا مَا كَانُوا یَعْمَلُونَ. 🔸این سنت الهی مبتنی بر رحمت و لطف خداست و برای ما‌ امیدوارکننده است. همه کسانی که می‌خواهند به پاداش نیک برسند باید توجه داشته باشند که حتی پاداش‌ها هم مساوی نیستند؛ اگر در راه خیر قدم بردارند، خداوند ده‌ها برابر پاداش می‌دهد، حتی در آخر هم می‌فرماید: والله یضاعف لمن یشاء. گفتیم ده برابر، ولی به این هم اکتفا نمی‌کنیم، خدا پاداش هرکس را که بخواهد اضافه می‌کند؛ صدها برابر. اگر ما این‌ها را بدانیم، آن‌وقت در انتخاب‌هایمان سعی می‌کنیم از این سنت‌های الهی استفاده کنیم و برای لحظه‌های بعد و قدم‌های بعد موفق‌تر خواهیم بود. 🔹بنابراین اگر ما الان می‌سنجیم که آیا این نظام و حکومتی که اجرا شده و آن طرحی که بنیان‌گذارانش و خود حضرت‌ امام در ذهن داشتند به چه‌ اندازه‌ای کارایی داشته، اول باید این دندان طمع را بکشیم که باید صددرصد موفق و موافق آن طرح باشد؛ چنین چیزی شدنی نیست. باید همین‌ اندازه خوشحال باشیم که تا این‌ اندازه‌اش موفق شده‌ایم. 🔻ادامه دارد ... https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
⭕️ القاء ناکارآمدی انقلاب، تصویرسازی غلط دشمن 2⃣ 💬 علامه مصباح یزدی (ره) مصاحبه با نشریه ٩ دی 🔹قطعا باید فکر کنیم و نقطه ضعف‌های [تحقق انقلاب] را بشناسیم و به‌ اندازه‌ای که می‌توانیم به رفع آنها کمک کنیم. این وظیفه و‌ امتحان بعدی ما می‌شود بعد از تلاش برای برقراری نظام اسلامی. 🔸حالا که فهمیدیم‌ اشکالی وجود دارد چه کار کردیم؟ باید بشناسیم نقطه‌های ضعف را،‌ اما نه فقط برای این‌که فحش بدهیم! بلکه برای این‌که خودمان ببینیم چه کار می‌توانیم بکنیم که مشکل حل شود. 🔹پس پیگیری‌ اشتباهات، ضعف‌ها و کمبودها لازم است‌ اما به این انگیزه که من بدانم کدامش را می‌توانم رفع کنم‌ اما صرف این‌که به جان هم بیفتیم و به این و آن فحش بدهیم می‌شود همان کاری که دنیاپرست‌ها هم می‌کنند، هیچ مشکلی هم حل نمی‌شود، بلکه به مشکلات هم می‌افزاید.‌ اما انسان مؤمن، صادقانه بررسی می‌کند چه نقص‌هایی وجود دارد و من کجایش را می‌توانم حل کنم؛ اگر این‌گونه باشد خدا هم کمکش می‌کند. ان تنصرواالله ینصرکم. یک قدم خوب بردارید خدا ده برابر آن کمک می‌کند و قدم بعدی را می‌توانید موفق‌تر بردارید؛ نتیجه و منافعش هم به کل انسانیت برمی‌گردد. 🔸یک مثال خیلی خوب که می‌توان زد، خود حضرت‌ امام است؛ ببینید پیروزی انقلابی که به دست حضرت‌ امام(ره) شروع شد یکی از معجزات تاریخ انسانیت است. از نظر اسباب ظاهری اگر نگاه کنیم تقریبا اسباب ظاهری برای پیروزی حرکت‌ امام در حد صفر بود.‌ امید معقولی هم برای پیش‌بینی موفقیت این انقلاب نبود. حتی دوستان نزدیک و همکاران‌ امام صد در صد با‌ امام موافق نبودند و غالباً می‌گفتند ایشان این کار را انجام می‌دهد ولی فایده‌ای ندارد به جایی نمی‌رسد. گاهی با‌ اشاره و گاهی خصوصی به ایشان می‌گفتند و تذکر می‌دادند. 🔹اما خود‌ امام(ره) به مراجع می‌فرمود: هفته‌ای یک مرتبه دور هم باشید و فقط یک چای بخورید و بروید.‌ امام پیشنهاد کرده بود مراجع یک شب در هفته دور هم بنشینند یک چای بخورند و بعد هم بروند؛ اصلاً هم نیازی نیست با هم صحبتی بکنند؛ همین برای پیشرفت اسلام مفید است. دشمن که این تجمع را ببیند می‌گوید اینها با هم متحدند.‌ امام خیلی انتظار نداشت که بقیه علما و مراجع به کمکش بیایند؛ این عین تعبیر‌ امام است که به مراجع فرمود بیایید هفته‌ای یک شب جلسه تشکیل بدهید چای بخورید. 🔸در واقع آن اخلاصی که‌ امام داشت و آن اعتمادی که به سنت‌های الهی داشت موجب شد این معجزه عظیم رقم بخورد. اتفاقی که ما نظیرش را در دنیا سراغ نداریم و نمی‌دانم تا زمان ظهور حضرت ولی‌عصر عجل‌الله‌فرجه‌الشریف شبیهی برای این اتفاق پیدا بشود یا نه. 🔹خب این برای ما بچه‌ها درس می‌شود.‌ امام از این دنیا چه داشت؟ اگر آن روز شخصیت‌ امام را ترسیم می‌کردند و یک بیوگرافی از زندگی‌ امام می‌نوشتند این‌گونه بود که یک آخوندی هست که از نظر مادی به زحمت نان و آب زن و بچه خودش را می‌تواند تأمین کند.‌ امام در همان زمان به شهریه آقای بروجردی محتاج بود، و اگر شهریه آقای بروجردی به‌ امام و آقا مصطفی - تا زمانی که آقا مصطفی ازدواج کردند- نمی‌رسید واقعاً در زندگی لنگ بودند. درآمدی نداشتند؛ بعدها هم که استاد برجسته حوزه بود ایشان در مقام این نبود که رساله بدهد؛ دنبال این نبود که یک کسی مقلدش بشود و وجوهاتی بگیرد. 🔸بعد از این‌که مبارزات شروع شد و یک عده تجار تهرانی آمدند به‌ امام گفتند آقا ما مقلد شما هستیم، ایشان اجازه دادند چند نفر بنشینند و حاشیه‌شان بر عروه را با توضیح المسائل تطبیق بدهند و توضیح المسائل طبق فتوای‌ امام بنویسند؛ بعد هم آن افراد با پول خودشان چاپ کنند؛ یک ریال هم‌ امام برای چاپش نداد.‌ امام آدمی نبود که دنبال این باشد که ریاست درست کند و پول یا بودجه‌ای برای این کار در نظر بگیرد و ...؛ می‌گفت من وظیفه‌ام را انجام می‌دهم. 🔹بعد از ١۵ سال که به ایران برمی‌گشتند، در هواپیما از ایشان پرسیدند چه احساسی دارید؟ گفت: وظیفه‌ای دارم که در حال انجامش هستم. پرسیدند احتمال نمی‌دهید خطر شدیدی در ورود به فرودگاه تهران شما را تهدید کند؟ گفت ممکن است؛ ولی من وظیفه‌ام این است که بروم؛ بعد هم راحت خوابید. 🔸وجود‌ امام و زندگی‌ امام بهترین درس آموزنده برای هر مسلمانی است که می‌خواهد به وظیفه‌اش عمل کند، والحمد لله خداوند یک شاگرد کاملاً موفق هم نصیبش کرد. شاگرد الحمد لله زیاد داشت،‌ اما آن نفری که صد در صد شبیه خودش باشد که زیر دست او تربیت شد، و بعد از خودش جانشین او شد. هر چقدر شکر خدا بکنیم به خاطر رهبری‌ امام و رهبری جانشینش کم است. 🔻ادامه دارد ... https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
⭕️ القاء ناکارآمدی انقلاب، تصویرسازی غلط دشمن 3⃣ (پایانی) 💬 علامه مصباح یزدی (ره) مصاحبه با نشریه ٩ دی 🔹پس باید سعی کنیم بفهمیم و یاد بگیریم وظیفه ما چیست؟ من صبح که بیدار می‌شوم باید ببینم اول خدا از من چه می‌خواهد. اگر هم دنبال عملکرد بقیه می‌روم و می‌خواهم ببینم چه عیبی دارند برای این باشد که من بتوانم جبرانش کنم، نه این‌که بیشتر به او فحش بدهم و رقیب را از صحنه بیرون کنم؛ وگرنه این کاری است که همه دنیاپرست‌ها هم می‌کنند. 🔸خداوند می‌گوید اگر برای من کار می‌کنید من کمکتان می‌کنم؛ بنابراین ما باید سعی کنیم این فکر را توسعه بدهیم در نسل‌های مختلف، از بچه‌ها گرفته تا پیرمرد ٨٠ ساله. این نکات همان چیزهایی است که شیطان دائماً کار می‌کند که از آن غافل شویم. 🔹 مراتب دارد. اگر بگوییم کارآمدی یا صفر است یا صد؛ یا هست یا نیست، خب در جواب یا باید بگوییم بله یا نه؛ ولی این‌طور نیست؛ کارآمدی نسبی است. بین صفر تا صد، صد درجه هست، و ممکن است در جایی کارآمدی صد نباشد،‌ اما ٩٩ باشد یا ٨٠ باشد یا ۵٠ باشد؛ همین که از نصف بیشتر باشد این یک موفقیتی است. اگر ما در جایی انتقاد می‌کنیم باید ببینیم آیا می‌شد از این چیزی که محقق شده بهتر کار بکنند یا نه. اگر کسانی غفلت کردند یا از روی هوای نفس، کار نکردند؛ انتقاد کنیم که شما چرا از این فرصت استفاده نکردید؛ بعد هم توجهشان دهیم به این نکته و خودمان تلاش کنیم جبران کنیم. 🔸بنابراین کارآمدی یک چیزی نیست که مضبوطاً معین باشد و درجه‌اش مشخص باشد که اگر بود، بگوییم کارآمد هست و اگر نبود، بگوییم کارآمد نیست. باید بگوییم بله، نسبت به بعضی از نظام‌ها کارآمد بوده؛ نسبت به آن چیزی که ما انتظار داریم، مثلاً ٧٠ درصد کارآمدی داشته؛ ضمن این‌که در بخش‌های مختلف هم تفاوت وجود دارد؛ در یک بخشی ما موفق بودیم، در یک بخشی نبودیم؛‌ اما سرجمع کارآمدی می‌شود آن ٧٠ یا ٧۵ یا ٨٠ درصدی که گفتیم.‌ اما به نظر من صحیح نیست به صورت یک‌جا بگوییم کارآمد است یا ناکارآمد. 🔹[در مسئله دینداری جامعه] آیا‌ امیرالمؤمنین(ع) وقتی به شهادت رسید مردم دین‌دارتر شده بودند از روز اولی که با او بیعت کرده بودند یا بی‌دین‌تر شده بودند؟ اگر بگوییم بی‌دین‌تر شده بودند، پس باید بگوییم حکومت علی بی‌دینی آورد! بنابراین این حرف‌ها دلیل نمی‌شود برای ناکارآمد نشان دادن حکومت؛ این‌ها حرف‌‌هایی بچه‌گانه است. یک حکومت، مخصوصاً حکومت اسلامی، ساحت‌های مختلفی دارد. انگیزه‌های مختلفی در مردم وجود دارد، شرایط مختلف داخلی جامعه و جامعه جهانی تفاوت می‌کند. این‌که گفتیم نسبی است یعنی باید مجموع اینها را با هم سنجید. 🔸باید بگوییم در این ، با این ، و با این دشمنی‌ها، ما چقدر به اهدافمان رسیده‌ایم؟ فرض کنید اگر بتوانیم کیفیت را تبدیل به کمیت کنیم، یک درصدی را مثلا نشان بدهیم، و بگوییم در این سطح ما موفق هستیم. ولی اگر جواب حقیقی بخواهیم، باید بخش‌ها را از هم تفکیک کنیم؛ بگوییم در این بخش مثلاً صددرصد موفق بودیم؛ در یک بخشی هم ضعیف بودیم زیر ۵٠ درصد، در یک بخشی هم نسبی بوده، زیرا‌ اشکال از یک شخص بوده،‌ اشکال از یک طرز تفکر بوده، یا‌ اشکال از یک حزب یا جناح بوده است. 🔹اما اگر بگوییم ملت این‌جور بودند و شما حکومت تشکیل دادید، و این جامعه الان خراب شده است؛ اینها حرف‌‌هایی بچه‌گانه است. عین همین مسئله را اگر درباره حکومت علی (ع) یا خود پیغمبر اکرم (ص) مطرح کنیم، باید بگوییم آیا مردم در پایان حکومت آن حضرات، دین‌دارتر شدند یا بی‌دین‌تر؟ بنی اسرائیل وقتی آمدند و به حضرت موسی گفتند: «اجعل لنا الها کما لهم آلهه»؛ یا وقتی رفتند گوساله پرست شدند، دین دار‌تر شدند یا بی‌دین‌تر؟ پس حضرت موسی چه کاره بود؟ 🔸این حرف‌ها به خاطر این است که ما را نشناخته‌ایم. انسان تحولات گوناگونی دارد؛ دائماً زندگی انسان در حال نوسان است؛ خود افراد و ارتباط افراد با همدیگر دائم در حال نوسان است. یک مجموعه‌ای که در کل ملت واحد را تشکیل می‌دهند و از مجموع کارها و فعالیت‌هایشان برایندی به آن‌ها نسبت داده می‌شود باید با هدف تشکیل حکومت سنجیده شود تا معلوم شود نسبت به آن هدف چقدر موفق شده‌اند. https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
" و " ✍ 👈" ایران برای همه ایرانیان"... شعاری با ظاهری زیبا اما فریبنده و غیر منطقی... این شعار در خوشبینانه ترین حالتش برای یک جامعه آرمانی و یوتوپیایی است که نه در زمان حضرات پیامبران و معصومین و نه در دوران ظهور کاملا محقق نخواهد شد.چرا؟ چون انسان ها نمی توانند همه با هم معصومانه و بدور از ظلم، به حقِ خود قانع شوند و حتما یک عده ای به قواره های قانونی و عرفی و شرعی و عقلی آن دست درازی می کنند که در شرایطی خاص، سیستم های قضایی و امنیتی و نظارتی، احکامی چون نَفی بَلد و تبعید و ...را چاره کار میکنند. در بین قوم بنی اسرائیل، باید جدا می شد. در زمان پیامبراسلام، باید نفی بلَد می شد. در زمان امیر المومنین گر تحت الحفظ به بصره رفت و... خلاصه اینکه حزب مشارکت در دهه ۸۰ اگر این شعار را داد و به ظاهر، جذّاب آمد،خودش خوب می دانست که چه می گوید و عموم مردم اصلا نمی دانستند که چه می خواهد. منافق و سلطنت طلب و همجنس باز و وطن فروش و جَواسیس و فَواحش و دَواعِش و تجزیه طلب و کومله و دموکرات و ریگی و خاوری و مَصی و دَدی و ساسی و...همه ایرانی اند و "ایران برای همه ایرانیان؟!"🙄😳 بعد اما!؟.... معیار ایرانی بودن چیست؟ با اختلاط های شدید و عجیب قومی و نژادی چه کنیم؟ ایرانی ترین قوم ما، هستند و بعضیشان داعیه جدایی از ...سادات که در اقوام ایرانی منتشرند و اصالتی قریشی دارند اما مُتعصّب ترینند نسبت به ایران و ایرانی🤔 آری! آیا با قرائن روایی و شواهد تاریخی، این زیبنده تر نیست که بگوییم؛" ایمان برای همه ایرانیان و ایران برای همه ایمانیان". 🇮🇷 پرچمداریِ این "صُلحِ کُل و جهان وطنی" برازنده اهل این خاک است و "شرف المکانِ بالمَکین". در واقع و از ابتدای تاریخ بوده و خواهد بود و هر که وارد این شود، از شُرور و مکر ، ایمن خواهد بود البته به شُروطها و ، مِن شُروطها. الحمد لله الذی مَنَّ علینا بِولایتهم واجعلنا مِن خیرِ انصارهم. ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
🔻 گزیده هایی از استقامت خانم مرضیه حدیدچی(دباغ) زیر شکنجه ساواک 🔹️ شلاق و باتوم،کارمتداول و هر روز بود که گاهی به شکل عادی و گاهی حرفه‌ای صورت میگرفت 🔹️ درمواقع حرفه‌ای آنقدر شلاق برکف پاهایم می‌زدند که از هوش میرفتم. بعد با پاشیدن آب هوشیارم کرده مجبور می‌کردند تا راه بروم که پاهایم ورم نکند. دردی که بر وجودم دراثر این کارایجادمی‌شد،طاقت‌فرسا بود دستم را به زور گرفتند، سوزن‌های بلندی را به زیر ناخن هایم فرو کردند، سپس نوک انگشتانم را که سوزن زیرش بودند، توی دیوار کوبیدند. سوزن‌ها تا انتها در زیر ناخن‌ها نفود کرد. تمام تنم از درد تیر کشید. گاهی با باتوم برقی که شوک الکتریکی ایجاد می‌کند، به اعضای بدنم می‌زدند. 🔹️ با پرویز ثابتی سرشکنجه گر ساواک میخواید آزادی و زندگی و حقوق زنان به ارمغان بیارید؟ https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
می گویم تو چقدر کار مفید در محل کارت انجام می‌دهی؟ می‌گوید از ۷ صبح تا ۴ بعدازظهر در حال تلاشم. کاش یک نیرو اضافه می کردند که کمک کند که کارهای مردم روی زمین نماند. می‌پرسم: به نظر شما ایرانی‌ها روزانه چقدر کار مفید انجام می‌دهند؟ پاسخ می‌دهد: نیم‌ساعت. به هر کدام از ایرانی‌های شاغل در دستگاه دولتی هم که بگویید، همین را می‌گوید. می‌گوید من در حال تلاشم! اما مردم نیم‌ساعت کار مفید دارند. کدام گزاره درست است؟ از یک سو با مراجعه به خود می‌گوید که من در حال تلاشم! اما متاثر از یک باور رسانه‌ای و آماری می‌گوید مردم ایران فقط نیم ‌ساعت کار مفید انجام می‌دهند. خود شما چطور؟ آمار منتشر شده رسانه ای درست می‌گوید یا شما؟ آیا حاضرید بگویید که فقط نیم‌ساعت کار مفید انجام می‌دهید؟ من هم مثل بسیاری از شما معتقدم که هر روز چندین ساعت کار مفید انجام می‌دهم. اما معتقد نیستم که ایرانی‌ها فقط نیم‌ساعت کار مفید انجام می‌دهند. این را در سلسله باورهای القائی نئولیبرالیسم برای کوچک کردن دولت در ایران می‌دانم. بله دولت‌های مستعمره در نگاه نئولیبرالیسم باید کوچک شوند. پس آمارهایی باید تهیه شود که نشان دهد در این کشورها، کار مفید بسیار اندک است. اما در کشورهای استعمارگر، دولت‌ها باید نیروی کافی برای استعمار داشته باشند. پس باید کارمفید در این کشورها بزرگنمایی شود تا بتوانند نیروی بیشتر جذب کنند. لذاست که کشورهای استعمارگر، برخلاف تصورات القائی نئولیبرال‌ها، بسیار بزرگ، با بودجه‌های بسیار بالا و نیز بسیار پرجمعیت هستند. هر چه که در فضای تنفس نئولیبرالیسم گفته می‌شود را به راحتی باور نکنید. دکترحمیدرضا مقصودی https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4