eitaa logo
کانال انقلابی
808 دنبال‌کننده
3هزار عکس
2.9هزار ویدیو
39 فایل
من یک انقلابی با بصیرت هستم
مشاهده در ایتا
دانلود
ادامه از https://eitaa.com/game2kashan/170 بخش سوم دلیل اولش این است که در چند دهه اخیر اعتقاد به قانون اساسی و اسلام وجود نداشته در تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران اقتصادی و این سوال بسیار غلط است که اقتصاد اسلامی در چهل سال اخیر چه کرده است؟ آیا اقتصاددانان اسلامی باید پاسخگوی مسئولیتی باشند که بر عهده لیبرال‌ها بوده است؟ قطعا خیر. سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری مثل سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های کلی اصل ۴۴ مصادیق عینی اقتصاد اسلامی هستند. البته اگر به آنها به صورت جامع و دقیق عمل شود، نه اینکه یک بند از آن به صورت ناقص اجرا گردد. وقتی ولی فقیه زمان می‌گوید سیاست کلان حکومت اسلامی این است که...آن سیاست می‌شود سیاست اسلامی. در اقتصاد هم همین است. وقتی ولی فقیه زمان می‌گوید سیاست اقتصادی کلان حکومت اسلامی این است که...آن سیاست می‌شود اقتصاد اسلامی. اینجا به تعبیر دقیق پرفسور مسعود درخشان در نظریه "تعادل عمومی بردارهای قدرت" می‌رسیم که می‌گویند: در حقیقت هر کدام از پدیده‌های اقتصادی یک بردار قدرت هستند و باید برآیند این پدیده‌ها به تقویت نظام فرهنگی و سیاسی (که قبلا اشاره شد) بیانجامد. اینجاست که ما می‌توانیم بررسی کنیم که مثلا یک نهادی که بیست سال در جامعه و نظام اقتصادی فعالیت داشته است چه عملکردی داشته به عنوان یک بردار قدرت. تقویت کرده است نظام اقتصادی و فرهنگی و سیاسی را یا تضعیف؟ در راستای حفظ و تامین منافع ملی بوده است یا خیر؟ اگر به نفع "عموم مردم" و اقتصاد کشور فعالیت کرده‌ و نفعه اکثر من اثمه، خب باقی می‌ماند. اما اگر به نفع یک طبقه خاص کار کرده و عموم مردم بی‌بهره بوده‌اند قطعا باید حذف شود. بنابراین به طور خلاصه در پاسخ به سوال اول این یادداشت می‌توان گفت: اقتصاد اسلامی بیش از آنکه نیاز به اثبات خود روی کاغذ داشته باشد نیاز به میدان برای اجرای دستورات اسلام دارد و برای این منظور نیاز است ابتدا دیکتاتوری علمی و رسانه‌ای لیبرال‌ها شکسته شود تا بتوان لااله را به الاالله پیوند زد. و البته بیشتر از اینکه نیاز باشد اقتصاد اسلامی خودش را اثبات کند، نیاز است سرمایه‌داریِ فاجعه از خود و عملکرد بحران‌ساز خود در چند دهه اخیر دفاع کند. والسلام حسین عباسی‌فر 💠 @h_abasifar https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
💠 مغالطه جایگزین ✍️ حسین عباسی فر این مغالطه را بارها شنیده‌اید: اگر "نظامِ" "سرمایه‌داری" و "کمونیزم" بد است، باید بگوئید نظامِ جایگزینِ اسلامی‌تان چیست؟ در این یادداشت به طور اجمالی به این سوال بسیار مهم خواهیم پرداخت که چرا این سوال کاملا غلط و ناشی از عدم درک مفهوم نظام، سرمایه‌داری، کمونیزم و اسلام است؟ بخش اول بخش دوم بخش سوم https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
هدایت شده از 🚩 یاران اربعینی
❤رَفیق شَهیدم❤ مراسم استقبال و خاکسپاری شهید گمنام ♦️جمعه ۹ دی ماه ۱۴۰۱ راس ساعت ۹:۳۰ صبح از حرم مطهر علی ابن باقر ع به طرف روستای نشلج ♦️همراه با برگزاری نماز جمعه در روستای نشلج 👆به نیت شهید گمنام انتشار و حضور حداکثری👆
6.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴آیا میدانستید شعار زن زندگی آزادی سالهاست در خود غرب هم شکست خورده است؟ 🔷حدود صد سال است که زن غربی در دام فریب شعار زن زندگی آزادی افتاده است.زن غربی را نیز اینچنین فریفتند اگر لخت شوید برای مردان عادی می‌شوید، حجاب باعث طمع ورزی مردان به زنان می‌شود، ومانع رشد اجتماعی زن است، زن غربی از الگوی آزادی پوشش تبعیت کرد و بعد از یک قرن با رشد عجیب خشونت، فروپاشی خانواده، فحشا، صنعت پورن، مدلینگ، فرزندان بی پدر مواجه شد. به هر حال او امروز بعد از این همه خسارت می‌خواهد به دامان حجاب و پناه امن الهی اش برگردد. ⏪مستندی جالب از رشد حجاب در بین زنان غربی . ✍عالیه سادات #https://eitaa.com/joinchat/3149660360C7e9ec0d7d8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یه پهلوون با گنده لات محل داشتن برای هم رجز میخوندن و میخواستن با هم مبارزه کنند. گنده‌لات از ترس داشت به خودش می‌ترسید! برادرزاده پهلوون که یه بچه بی‌ادب شیطون بود اومد وسط و شروع کرد به گنده‌لات محل فحش دادن! گنده لات زرنگی کرد و به جای اینکه با پهلوون بجنگه شروع کرد به طعنه زدن! پهلوونشون اونقدر عرضه نداره که یه بچه رو فرستاده جلو فحش بده! پهلوونشون اینقدر عرضه نداره که ادب یاد بده به بچه‌شون! پهلوونشون ادای آدمای خوب رو درمیاره ولی ببین این توهین‌ها و بی‌ادبی‌هایی که به این بچه یاد دادن کار خودشه! پهلوون گیج شده بود که چکار کنه؟ با برادرزاده‌ش دعوا کنه یا جواب گنده لات رو بده؟ تا اومد حرف بزنه گنده لات از مبارزه با پهلوون فرار کرد و در حالی که به پهلوون تیکه مینداخت و مسخره‌ش میکرد، دور شد! فردا پهلوون روزنامه‌ها رو نگاه کرد! همه نوشته بودند: پهلوان جا زد! گنده‌لات با جانشینش مبارزه نکرد! این قصه‌ی تکراری اهل فکر و اندیشه است و کوتوله‌های اطرافشان! استادان بزرگ و اندیشمندان انقلابی می‌خواهند با متفکرین بزرگ جبهه باطل بجنگند! عده‌ای جوان بادغدغه، اما سطحی خودشان را می‌اندازند وسط و توهم فرماندهی هم پیدا می‌کنند و آبرو حیثیت بزرگان اندیشه را می‌برند! محتوا را سخیف می‌کنند! سطح منازعه را پایین می‌آورند و اساسا درکی از جنگ تمدنی دو طرف ندارند! مشکل هم اینجاست که چون احساس تکلیف کرده‌اند دیگر چشم و گوش بسته به خط می‌زنندو خودشان اجتهاد می‌کنند و خودشان فتوا می‌دهند و خودشان اجرای حکم می‌کنند و ... خلاصه آنکه یک وقت نئولیبرال‌تر از بچه‌های شیکاگو می‌شوند و یک وقت دولتی‌تر از کمونیست‌ها! اما غم‌انگیزتر از این قصه، ماجرای آنهائی است که حتی به گنده لات هم فحش نمی‌دهند! آمده‌اند وسط و به پهلوان شهر فحش می‌دهند! خدا عاقبت همه ما را ختم به خیر کند! https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
هدایت شده از 🚩 یاران اربعینی
✌️مداحی های فوق زیبا و حماسی از مداحان انقلابی ویژه شهادت سردار 💪مداحی هایی که لرزه بر جان اسراییل آمریکا و ال سعود انداخته برای دانلود رو هر مداح و متن کلیک کنید حسین طاهری _نسل سلمان سید رضا نریمانی_نامه ای از یک سرباز ایرانی مهدی رسولی _خیبر خیبر یا صهیون https://eitaa.com/joinchat/3149660360C7e9ec0d7d8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یا برگرد یا آن دل را برگردان 💚🕊 🎙سالار عقیلی ♥️ 📲جهاد تبیین را وظیفه خود بدانیم https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
دروغ_شاهد_شهادت ابهام_تردید_تعارض فرآیندی شناختی است که در صورت رخداد آن در ذهن یا قلب انسان منجر به سرگردانی و گم کردن مسیر و جهت می‌شود؛ چنین فردی در جاده زندگی، نسبت به هدف نهایی و جهت خود دچار تردید شده و راه را گم می‌کند. در بهترین حالت چنانچه در راه‌های نادرست و خطرناک قرار نگیرد، در همان نقطه‌ای که دچار ابهام شده می‌ایستد، سکوت می‌کند و مبتلا به عدم تحرک یا انجماد خواهد شد. در اصطلاح روانشناختی او دچار کاتاتونیک می‌شود. چنین فردی از عنصری فعال و اثرگذار در زندگی فردی و اجتماعی خارج می‌شود یا به اصطلاح عام، او خنثی شده است. اما مسئله خطرناکتر رخداد این فرآیند برای یک اجتماع است. یعنی جامعه‌ای که تحت تاثیر عواملی، راه گم می‌کند و مردد می‌شود و اعضایش در صورتی که به عناصری مخرب برای اهداف آن جامعه تبدیل نشوند حتما به عواملی ساکن و خنثی مبدل خواهند شد. جامعه در این حالت به طور کامل خنثی شده است. "دروغ" آن عاملی است که فرآیند بالا را فعال خواهد کرد. به این ترتیب مهم‌ترین اثر دروغ، سرگردانی و گمگشتگی و در نهایت خنثی‌سازی قدرت و هدف یک جامعه است و جامعه‌ای که در آن دروغ شیوع پیدا کند، اهداف و ساختارش در معرض فروپاشی قرار خواهد گرفت. پروژه "کنترل ذهن" که با قدرت طی دهه گذشته در جامعه ایران به خوبی پیش رفته است و افراد اثرگذار اجتماعی بسیاری را با خود همراه کرده و به سرگردانی و گاه متاسفانه عاملی جهت تخریب کشانده است. برخلاف ناتوانی مدیران و رسانه‌ها، اما تنها ناجی ما در برابر این گمگشتگی و فروپاشی، خط رسانه‌ای خون از رگ‌های شهید بوده است. شهیدان، شاهدان مسیر سلامت و سعادتند و با کلامشان و وصیتشان و زندگی و حتی مرگشان سخن می‌گویند و شهادت می‌دهند و ابهام‌ها و سرگردانی‌ها را می‌زدایند و گام‌ها را در طی کردن مسیر راستی، استحکام می‌بخشند. جامعه‌ای که آنان را در خود دارد، هرگز گمگشته و سرگردان و خنثی نخواهد شد. ✍️ زهراکیایی_روانشناس جامعه بانوان استراتژیست https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ ۱۳ دی سالروز شهادت جانفدای ایران، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی https://eitaa.com/joinchat/3149660360C7e9ec0d7d8
🔴 خانه داری اسلامی یا خانه داری غربی 🔶 به مناسبت تعریف زن خانه دارتوسط مقام معظم رهبری 🔷دوگانه زن خانه دار وزن شاغل از تبعات فرهنگ غربی در اجتماع ماست. چرا که خانه دار بودن زن مسلمان ، یک تکلیف دینی برای زنان مسلمان است .زن رییس خانه در اسلام محسوب میشود . چه بخواهد در اجتماع باشد ویا نباشد در خانه نقش دارد .حتی تا زمانی که دختر است وازدواج نکرده هم برای طراوت و شادی خانه ورسیدگی به امور والدین باید تلاش کند .وقتی هم ازدواج میکند گرمای خانه و محور یک زندگی می‌شود.پس زن مسلمان مقام مسئول و پاسخ گوی سازمان خانه است .در کنار خانه داری و مدیریت خانه زنان وظایف اجتماعی و سیاسی هم دارند وگاها علایق شخصی برای اشتغال و اقتصاد دارند .که اسلام اجازه نمیدهد این امورات نقش زن در خانه را تضعیف کند .زن چه معلم باشد چه پزشک باشد ، چه فعال اجتماعی باشد اول باید یک زن اهل خانه و واهل خانه داری باشد 🔷این دوگانه برای زن غربی که هم باید مثل مرد کار کند وامورات خانه را هم با مرد تقسیم کند .ویا در خانه باشد وهیج امتیاز اجتماعی نداشته نباشد، لذا خانه برای زن غربی کوچک می‌شود چون تکلیف وکارکردی هویتی در خانه ندارد. در این اجتماع، خدمات اجتماعی جای هنر های زنانه را می‌گیرد، خانه سالمندان، مهد کودک، رستوران وانواع خدمات شکل می‌گیرد تا زن به تکلیف اجتماعی خود برسد وخانه دار نباشد. پس این الگو، الگوی مورد قبول برای زن اسلامی نیست. اینکه مادرش را در خانه سالمندان قرار دهد و خود مشغول تبلیغ اسلام باشد الگوی منفوری از زن اسلامی است. ⏪پس برای فهم کلام مقام معظم رهبری اولا ما باید به الگوی اسلامی زن خانه دار برگردیم، دوما دوگانه اشتغال و خانه داری را حذف کنیم، سوما کرامت زن خانه دار و دامنه اثر گذاری اورا دوباره تعریف کنیم و چهارما خانه و شهر زن را طبق اصول وتکلیف زن اسلامی بسازیم . ✍عالیه سادات #https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
هدایت شده از 🚩 یاران اربعینی
🔻تمایز میان «ضعف حجاب» و «کشف حجاب»: حاشیه‌ای بر موضع‌گیری اخیر رهبر انقلاب 🖊 مهدی جمشیدی ۱. حجاب یک «ضرورت شرعی» است؛ هیچ تردیدی در «وجوب حجاب» وجود ندارد و هیچ جای خدشه و شبهه ندارد. یک «واجب شرعی» است که باید «رعایت» بشود.(در دیدار بانوان، ۱۴۰۱/۱۰/۱۴). تأکید ایشان بر این‌که حجاب، یک «امر شرعی» است به این سبب است که کسانی گمان می‌کنند که حجاب، فقط «جنبۀ قانونی» دارند و چون می‌توان قانون را «تغییر» داد، می‌توان از حجاب نیز عبور کرد. آنچه که قانون است، ساختۀ خود انسان‌هاست و اگر نظر جمعیِ انسان‌ها تغییر کند، قانون نیز باید دگرگون شود. ازاین‌رو، بقا و تداوم «امر قانونی»، وابستۀ به ارادۀ خودِ «جامعه» است و «حاکمیّت» نیز حقّ ندارد بر قانون، پافشاری کند. این در حالی است که حجاب، پیش از آن‌که «قانون» و برآمده از «نظام سیاسی» باشد، «حکم دینی» و مبتنی بر «ارادۀ تشریعیِ الهی» است و تبدیل‌شدنش به قانون نیز برخاسته از حکم دین است. حجاب، «حکم خدا» است و نه «حکم نظام جمهوری اسلامی». خدای‌متعال، حجاب را برای زن خواسته است و چون حجاب، امر عمومی و معطوف به زندگی اجتماعی است، باید حاکمیّت دینی آن را به قانون تبدیل کند. از طرف دیگر، هرگز چنین نیست که این حکم، شبهه‌دار و مخدوش باشد و بتوان در اعتبار و انتساب آن به اسلام، تردید کرد، بلکه حجاب، یک امر «قطعی» و «حتمی» است؛ آن هم در مرتبۀ «وجوب». ۲. نباید کسانی‌که حجاب را «به‌طور کامل» رعایت نمیکنند به «بی‌دینی» و «ضدّانقلابی» متهم کرد. در یکی از سفرهای استانی در جمع علما گفتم چرا بعضی از شما خانمی را که حجابش «ضعیف» است - مثلاً «یک مقداری موهایش بیرون است» - متهم میکنی؛ درحالی‌که بنده وقتی وارد این شهر شدم، یک سوم جمعیّتی که استقبال آمد از این‌جور خانم‌ها بودند و اشک می‌ریختند. یا فرض کنید که در فلان مراسم دینی یا فلان مراسم انقلابی شرکت میکنند؛ اینها دخترهای خودمان‌اند. در مراسم ماه رمضان که عکس‌هایش را برای من می‌آورند، اشک می‌ریزند؛ من حسرت میخورم به آن‌جور اشک‌ریختن. ضعف حجاب، «درست نیست»، اما این موجب نمی‌شود که ما او را «خارج از حوزۀ دین و انقلاب» بدانیم. همۀ ما «نقص»‌هایی داریم که باید نقص‌ها را «برطرف» کنیم و هرچه می‌توانیم برطرف کنیم بهتر است.‌(همان). با وجود قطعیّتی که دربارۀ حکم حجاب وجود دارد، نباید کسانی‌ را که «حجاب کامل» ندارند، «بی‌دین» یا «ضدّانقلاب» دانست. رعایت‌نکردن حجاب کامل، نه به معنی «عبور از دین» است و نه به معنی «ستیزه‌جویی با انقلاب». این نقص، «نقص» است و «برخلاف شرع»، امّا مشاهده می‌کنیم که همین عدّه از زنان، هم در «مراسم دینی» شرکت می‌کنند و هم در «مراسم انقلابی»؛ درحالی‌که اگر با «دین» و «انقلاب»، تضاد و مخالفت داشتند، نباید چنین می‌کردند. در واقع، دین‌داری آنان، گرفتار «نقص» و «ضعف» است و این به معنی «دین‌گریزی» و «انقلاب‌ستیزی» نیست. در عین حال که باید از متهم‌ساختن زنانی که مبتلا به «ضعف حجاب» هستند به «ضدّیّت با دین و انقلاب» پرهیز کرد، امّا نباید نسبت به این نقص، «بی‌تفاوت» و «خاموش» بود. سخن دربارۀ «خودداری از اتهام ناروا» است نه «تعطیل‌کردن امربه‎‌معروف و نهی‌ازمنکرِ مردمی و دولتی». همچنان که خود ما نیز گرفتار مجموعه‌ای از ضعف‌های اخلاقی هستیم، اینان نیز از لحاظ حجاب، دچار ضعف هستند. البتّه میان «ضعف فردی» و «ضعف اجتماعی»، تفاوت وجود دارد و نمی‌توان ضعف اجتماعی را به حال خویش رها کرد و به ارادۀ خود فرد، وابسته دانست، بلکه اگر فرد، با هیچ توضیح و استدلالی حاضر نشد که ضعفِ اجتماعیِ خویش را برطرف کند، باید «قانون» به میدان بیاید. امّا حتّی مواجهۀ قانونی نیز به معنی «خارج‌شدن فرد از حوزۀ دین و انقلاب» نیست. اینان، «غیرخودی» و «معارض» و «دشمن» نیستند، امّا این بخش از رفتار اجتماعی‌شان هم برخلاف «حکمِ قطعیِ شرع» است و هم برخلاف «قانون». ۳. در این قضایای اخیر، خیلی علیه حجاب کار شد و امیدشان این بود که همین‌هایی که «حجاب نیمه‌کاره» دارند، به‌کلّی «کشف حجاب» کنند؛ اما چنین نکردند. یعنی زدند تو دهن آن تبلیغ‌کننده و فراخوان فرستنده(همان). در اینجا میان «حجاب نیمه‌کاره» و «کشف حجاب»، تمایز برقرار شده است؛ به‌صورتی که «کشف حجاب» به‌عنوانی حرکتی در امتدادِ خواست دشمن قلمداد شده است. ازاین‌رو، زنانِ دارای «حجاب نیمه‌کاره» از این جهت که به فراخوان دشمن، پاسخ مثبت ندادند و از این سطح، فروتر نرفتند و «کشف حجاب» نکردند، ستوده شده‌اند. پس سخن ایشان در این سخنرانی معطوف به آن دسته از زنانی است که «حجاب نیمه‌کاره/ ناکامل/ ضعیف» دارند، نه آنان که به‌کلّی «کشف حجاب» کرده‌اند. https://eitaa.com/joinchat/3149660360C7e9ec0d7d8