eitaa logo
کانال انقلابی
807 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
2.1هزار ویدیو
36 فایل
من یک انقلابی با بصیرت هستم
مشاهده در ایتا
دانلود
امام نگذاشت ایران ترکیه شود.mp3
2.91M
⭕️بشنوید؛ حضرت امام خمینی (ره) چگونه نگذاشتند ایران بدتر از ترکیه شود؟ 🔹امام خامنه ای در سال ۹۷ به فعالان فرهنگی حوزه عفاف و حجاب فرمودند: اینکه حضرت امام از اول انقلاب، رعایت حجاب را در جامعه به صورت قانون آوردند، از مصادیق «آنچه پیر در خشت خام می‌بیند...» بود... و خیلی وقت‌ها حضرت امام دیدگاه‌هایی داشتند که ما تعبداً می‌پذیرفتیم، ولی دلیلش را آن موقع متوجه نمی‌شدیم و بعدها زمان به ما نشان می‌داد که چقدر این کار، حساب‌شده بود. یکی از اینها، مسئله حجاب بود که مستقیماً خود حضرت امام به این نظر رسیده بودند و این نظر را در جامعه مطرح کردند که باید این حکم اسلامی در جامعه و اداره‌ها کاملاً رعایت بشود. 🔹امام خامنه ای در این دیدار تاکید می کنند(نقل به مضمون):اگر این نظر حضرت امام نبود، بخش زیادی از موفقیت‌هایی که ما در این ۳۰، ۴۰ سال شاهدش بودیم، در جامعه رخ نمی‌داد و اگر این مسئله در کشور ما نبود، به خاطر فشارها و حساسیت‌های زیادی که (دشمنان)در رابطه با جامعه ایران دارند، وضعیت جامعه به مراتب از کشورهای منطقه حتی ترکیه بدتر می‌شد... https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
‍ 🔻قاتل جمهوریت 🖋️سیدمعین میرحسینی: 🔹فرار رو به جلو تاکتیکی است که معمولا توسط برخی سیاستمداران فشل و ناتوان، برای رهایی از بند پاسخگویی به‌کار برده می‌شود‌‌. تاکتیکی که از طریق مکانیسم‌های متعدد سعی خود را بر آن می‌گذارد تا نقطه‌ی هدف مصادیق کم‌کاری و ضعف به فراموشی سپرده شده و به‌جای انبوه مشکلات و خرابکاری‌ها، دستاوردها‌ی ساختگی بی‌پشتوانه برساخت شوند. این دقیقا همان کاری‌ست که این روزها حسن روحانی و جریان اصلاحات انجام می‌دهند. 🔹اخیرا حسن روحانی طی جلسه‌ای ضمن انتقاد از شرایط موجود، اظهار داشته‌است که با دولت و مجلس اقلیت نمی‌شود انسجام داخلی و توان حل مشکلات ایجاد کرد! 🔹این اظهارات روحانی و ادعای جمهوریت‌ درحالی‌ست که در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم وی تنها با اختلاف ۲۵۰ هزار رای توانست به حداقل رای مورد نیاز ریاست جمهوری برسد. 🔹جالب اینجاست که روحانی هنگام تحویل پست ریاست جمهوری، محبوبیتش به کمتر از ۹ درصد رسید و با یدک‌ کشیدن عنوان منفورترین رئیس‌جمهور ایران، پاستور را ترک کرد. 🔹البته فارغ از همه این مسائل، عملکرد ویران کننده حسن روحانی را باید مهمترین عامل عدم مشارکت مردم در انتخابات‌های سه سال اخیر دانست. نه‌تنها ناتوانی دولت روحانی در تحقق وعده‌هایی همچون بستن پرونده هسته‌ای، رشد اقتصادی ۸ درصدی، بازگرداندن اعتبار به پاسپورت ایرانی، گشایش‌های فرهنگی و برخی آزادی‌های اجتماعی مورد غیظ طرفدارانش قرار گرفت، بلکه ضربات جبران ناپذیری نیز بر پیکره اعتماد عمومی وارد آورد. 🔹او ارثیه‌ای گران‌بار برای دولت بعد به یادگار گذاشت. رشد منفی اقتصادی ۸ درصد، افزایش ۷۰۰ درصدی قیمت ارز از ۳ هزارتومان به ۲۳ هزارتومان، افزایش ۶۷۴ درصدی قیمت مسکن در تهران، افزایش ۳ درصدی نرخ بیکاری جوانان، افزایش ۳۲۶ درصدی بدهی دولت به بانک مرکزی و موارد متعدد دیگری از این افزایش‌های منفی، همان متروکه‌ای است که او برای آیندگان به یادگار گذاشت. میراثی که کمر اقتصاد این کشور را شکاند و مستضعفان را زیر چکمه‌های سرمایه‌داری لگدمال کرد. اما مهترین میراث روحانی هیچکدام از این موارد نیست. مهم‌ترین میراث روحانی برای دولت سیزدهم نابودی اعتماد عمومی به نظام و ناامیدی مردم بود. بی‌اعتمادی‌ و ناامیدی‌ای که اثر خود را با کاهش مشارکت در انتخابات نمایان کرد و جمهوریت را به قتلگاه برد. https://eitaa.com/joinchat/3149660360C7e9ec0d7d8
بازخوانی (1) 🔰از میان همه‌ی ملّتهای زیر ستم، کمتر ملّتی به انقلاب همّت میگمارد؛ و در میان ملّتهایی که به‌پاخاسته و انقلاب کرده‌اند، کمتر دیده شده که توانسته باشند کار را به نهایت رسانده و به‌جز تغییر حکومتها، آرمانهای انقلابی را حفظ کرده باشند. امّا انقلاب پُرشکوه ملّت ایران که بزرگ‌ترین و مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید است، تنها انقلابی است که یک چلّه‌ی پُرافتخار را بدون خیانت به آرمانهایش پشت سر نهاده و در برابر همه‌ی وسوسه‌هایی که غیر قابل مقاومت به نظر میرسیدند، از کرامت خود و اصالت شعارهایش صیانت کرده و اینک وارد دوّمین مرحله‌ی خودسازی و جامعه‌پردازی و تمدّن‌سازی شده ‌است. درودی از اعماق دل بر این ملّت؛ بر نسلی که آغاز کرد و ادامه داد و بر نسلی که اینک وارد فرایند بزرگ و جهانیِ چهل سال دوّم می‌شود. https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
49.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بیانیه گام دوم انقلاب و فضای مجازی سید علیرضا آل داود در برنامه تلویزیونی صبح پارسی زنده شبکه جام جم بهمن ماه ۱۴۰۰: ⭕️نزدیک به ۴ سال از انتشار بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب یعنی نقشه راه ۴۰ سال دوم انقلاب اسلامی میگذرد. در آن بیانیه که حضرت آقا تاکید بر تبیین، تبلیغ و اجرایش داشته اند ۲ بار به رسانه و فضای مجازی اشاره شده است. ⭕️در این بیانیه مهم معظم له دستور جهاد با ۲ هدف ۱.شکستن محاصره تبلیغاتی ۲.امید آفرینی به عنوان نخستین جهاد را صادر کردند. ⭕️ما باید مطابق با بیانیه گام دوم انقلاب در فضای مجازی هم انقلاب اسلامی را پیاده سازی کنیم ⭕️آمریکایی ها با تروریسم سایبری شهید حاج قاسم سلیمانی را در این فضا ترور کردند. ⭕️ اخبار جعلی خطر بسیار بزرگی برای مردم ما در فضای مجازی رها شده است ⭕️وزیر محترم ارتباطات دولت انقلابی آیت الله رئیسی نگاه درستی به موضوع حاکمیت سایبری دارد ⭕️برای کودکان و نوجوانان ما کانونهای ضدمعنویت و ضد اخلاق در فضای مجازی تولید محتوا میکنند 💡 سید علیرضا آل‌داود https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
بازخوانی (2) 🔰 پیروزی انقلاب اسلامی؛ آغازگر عصر جدید عالم آن روز که جهان میان شرق و غرب مادّی تقسیم شده بود و کسی گمان یک نهضت بزرگ دینی را نمیبُرد، انقلاب اسلامی ایران، با قدرت و شکوه پا به میدان نهاد؛ چهارچوب‌ها را شکست؛ کهنگی کلیشه‌ها را به رخ دنیا کشید؛ دین و دنیا را در کنار هم مطرح کرد و آغاز عصر جدیدی را اعلام نمود. طبیعی بود که سردمداران گمراهی و ستم واکنش نشان دهند، امّا این واکنش ناکام ماند. چپ و راستِ مدرنیته، از تظاهر به نشنیدن این صدای جدید و متفاوت، تا تلاش گسترده و گونه‌گون برای خفه کردن آن، هرچه کردند به اجلِ محتوم خود نزدیک‌تر شدند. اکنون با گذشت چهل جشن سالانه‌ی انقلاب و چهل دهه‌ی فجر، یکی از آن دو کانون دشمنی نابود شده و دیگری با مشکلاتی که خبر از نزدیکی احتضار میدهند، دست‌وپنجه نرم میکند! و انقلاب اسلامی با حفظ و پایبندی به شعارهای خود همچنان به پیش میرود. https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 قسمت اول ✍ اثبات اسلام ناب محمدی و نفی اسلام آمریکایی 🏳 مجموعه تولیدات محتوایی ویژه دهه فجر ۱۴۰۱ https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
✍مولایمان علی(ع) خطاب به کارگزارانش: أَدِقُّوا أَقْلاَمَكُمْ وَ قَارِبُوا بَيْنَ سُطُورِكُمْ وَ اِحْذِفُوا عَنِّي فُضُولَكُمْ وَ اِقْصِدُوا قَصْدَ اَلْمَعَانِي وَ إِيَّاكُمْ وَ اَلْإِكْثَارَ فَإِنَّ أَمْوَالَ اَلْمُسْلِمِينَ لاَ تَحْتَمِلُ اَلْإِضْرَارَ قلم‌های خود را نازک کنید[تا جوهر کمتری مصرف شود] و سطرها را نزدیک به هم گیرید و زیادتی کلمات را حذف کنید و مقاصد و منظورها را در نظر بگیرید! بر حذر می‌دارم شما را از پُرحرفی و پُرنویسی؛ زیرا اموال مسلمین نمی‌تواند این گونه خسارت‌ها را تحمل کند. (وسائل‌الشیعه، ج۱۷، ص۴۰۴) https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
♦️مدیر ارشد وزارت اطلاعات : سعودی نشنال تمام تمرکزش را بر روی دعوت از عناصر شاخص تجزیه طلب گذاشت و این دفعه روی تجزیه از روی الگوی سوری سازی تمرکز کردند 🔹شکوری در مورد اغتشاشات اخیر گفت: در فرآیند و بستر «نه به حجاب اجباری» بود که خانم مهسا امینی فوت کرد، همه چیز تمام بود، خانم بود، کُرد و مسافر بود، فاقد سابقه سو بود، در بحث حجاب توسط گشت ارشاد در پلیس امنیت اخلاقی با وی برخورد شده بود و همه چیز در بستری بود که از هشت ماه قبل آتش بیاری گسترده ای را رقم زده بودند. 🔹شکوری افزود: این بار مهسا امینی در بستر نه به حجاب فوت کرده بود و سوژگی کاملی داشت، موج را به وجود آوردند، اغتشاشات شکل گرفت، آن ها ابتدا به دنبال بی ثباتی در ایران بودند، اما وقتی مدل خشونت و اغتشاش را دیدند که جنسش خشونت و نفرت است تغییر هدف دادند، نفرت در اوج خود است، فحاشی جای شعار می نشیند فرقی هم نمی کند که دانشگاه شریف باشد یا میدان انقلاب، تلفات و خشونت هم بالاست و وقتی دیدند فضا، فضای خشونت و نفرت است تمام گروه های نرم در کنار گروه های سخت قرار گرفتند و به تدریج، بحث تجزیه ایران را مطرح کردند. 🔹وی افزود: سعودی نشنال تمام تمرکزش را بر روی دعوت از عناصر شاخص تجزیه طلب گذاشت و این دفعه روی تجزیه از روی الگوی سوری سازی تمرکز کردند، گفتند باید خشونت را به اوج ببریم، گروه های دست به اسلحه بیایند، میان مردم قرار بگیرند، به سمت نیروهای امنیتی شلیک کنند و نیروهای امنیتی ناخودآگاه شروع به تیراندازی به سمت آن ها می کنند، توان تفکیک کردن ندارند، کشتار گسترده ای رقم می خورد و اولین گام های سوری سازی اتفاق می افتد. 🔹مدیر ارشد وزارت اطلاعات با بیان اینکه این دفعه بحث، براندازی نظام سیاسی نبود، نه تنها بحث حجاب نبود، بلکه مسئله اصلی شان ایران بود، اما رسما شکست خوردند، تصریح کرد: بدون ایران، چیزی به نام تمدن نوین اسلامی وجود نخواهد داشت، چون مسئله در نظام واره های قدرت است. https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
💢شاید کمتر از 25 سال 🔹«رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.». این جمله‌ رهبر معظم انقلاب اسلامی ‌به ‌عنوان مهم‌ترین و به‌ یادماندنی‌ترین جمله‌ رهبر انقلاب اسلامی‌در سال 1394 از نگاه مردم انتخاب شد. 🔸این روزها ناامنی و آشفتگی کم‌سابقه‌ای در سرزمین‌های اشغالی فلسطین به ویژه تل‌آویو باعث شد حتی خود صهیونیست‌ها نیز موضوع نابودی رژیم را مورد اذعان قرار دهند. 🔰گزاره خبری: 🔹1ـ دانیل كانمن، محقق اسرائیلی‌ـ آمریكایی (دانشمند مشهور و برنده جایزه نوبل اسرائیلی) گفته مشاهدات او نشان می‌دهد، کار اسرائیل تمام است. كانمن در تازه‌ترین سخنان خود با هشدار نسبت به قدرت‌گیری گروه‌های تندرو و به شدت افراطی می‌گوید: «در برهه فعلی بیش از زمان جنگ ۱۹۷۳ میان اعراب و اسرائیل نگران رژیم صهیونیستی است.» کانمن به مقامات صهیونیست هشدار داده است: «چه اتفاقی افتاده، اینجا، جایی نیست که نوه‌های من بخواهند در آن زندگی کنند. وقتی دستگاه اجرایی به دستگاه قضایی نفوذ می‌کند، مسائل سیاسی وارد دستگاه قضایی می‌شود و بدون شک این پایان كار اسرائیل خواهد بود.» 🔸2ـ «ایهود باراک» نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی در روزنامه عبری «یدیعوت آحارانوت» نوشت: «در طول تاریخ، یهودیان بیش از 80 سال حکومت نکرده‌اند». قبل از او نیز «بنیامین نتانیاهو» در سال 2017 گفته بود که «من برای رسیدن اسرائیل به صد سالگی خود تلاش خواهم کرد اما این مسئله تضمینی نیست؛ چرا که تاریخ به ما آموخته هیچ حکومت یهودی بیش از 80 سال عمر نکرده است.» 🔰گزاره تحلیلی: 🔹1ـ اختلافات داخلی: این روزها مناطق اشغالی فلسطین از اختلافات داخلی میان احزاب و گروه‌های سیاسی رنج می‌برد. تندروها در حال یكه‌تازی هستند و حتی میان تندروها نیز اختلاف‌نظر زیاد است. از چهار هفته گذشته هر شنبه، بین 60 تا 110 هزار شهروند ساكن مناطق اشغالی علیه نتانیاهو دست به تظاهرات زدند و او را فاشیست و دیكتاتور خواندند. 🔸2ـ فصل انتقام: جنایات‌های تل‌آویو علیه فلسطینی‌ها در بدترین شكل ممكن ادامه دارد و صهیونست‌ها سال‌ها بذر کینه در بین مسلمانان فلسطین افشاندند و اکنون فصل انتقام رسیده است. اگر بخواهیم اهمیت انتقام در تحولات فلسطین را درك كنیم، كافی‌است بدانیم كه بیست و پنج سال پیش، مردی در حال بازگشت به خانه خود بود که توسط یک شهرک‌نشین با ضربات چاقو کشته شد. هفته گذشته، نوه 21 ساله او هفت شهرک‌نشین صهیونیستی را در قدس اشغالی به هلاكت رساند. البته آنچه در فلسطین اتفاق می‌افتد را نباید صرفا یک حس انتقام بلکه باید بخش اعظم آن را بر مبنای تفکری دانست که این روزها عینی‌تر و ملموس‌تر شده و آن هم تفکر مقاومت است. 🔹3ـ افزایش قدرت مقاومت: رشد روزافزون قدرت محور مقاومت و پیروزی‌های این محور در همه جبهه‌های داخلی و خارجی از جمله پیروزی بر تروریسم تکفیری در منطقه و همچنین موفقیت در تحمیل معادلات بازدارندگی، چالش‌های حساسی برای اشغالگران به وجود آورده است که سران صهیونیست به‌خوبی از آن آگاه‌اند و حتی آشکارا در این زمینه صحبت می‌کنند. 🔸4ـ بحران‌های اجتماعی: مهاجرت معکوس، فساد روزافزون در میان مسئولان اجرایی صهیونیست، فروپاشی مؤسسات نظامی‌ و... از جمله مؤلفه‌هایی است که برخی کارشناسان آن را از عوامل فروپاشی جامعه صهیونیست می‌دانند. ✍🏻فرهاد کوچک‌زاده https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
حتما این مثال مضحک را بارها شنیده‌آید که اگر ۱۰ اسکناس هزار تومانی داشته باشیم و ۱۰ سیب هر سیب می‌شود هزار تومان! حال اگر با چاپ پول این ۱۰ اسکناس بشود ۲۰ اسکناس آنگاه قیمت هر سیب می‌شود ۲ هزار تومان! نام این پدیده را هم می‌گذارند تورم و شما را در عرض چند ثانیه با مفاهیم و مبانی عمیق علم اقتصاد آشنا می‌کنند!!! شما هم هیچ‌وقت از خود نمی‌پرسید که خب چه فرقی کرد؟ قبلا هر کدام می‌توانستند یک سیب بخرند و حالا هم هر کدام یک سیب می‌توانند بخرند و فقط یک عدد حسابداری تغییر کرده است! و اصلا مساله مردم این عدد نیست بلکه مساله و دغدغه مردم، قدرت خرید است! اتفاقا قدرت خرید مردم با افزایش نقدینگی که بعد از تورم ایجاد می‌شود، حفظ می‌شود و اساسا این افزایش نقدینگی برای جبران آن تورم است، اما قدرت خرید مردم بعد از تورمِ ناشی از افزایش هزینه تولید یا افزایش نرخ ارز کاهش پیدا می‌کند. اقتصاددانان نئولیبرال همیشه سعی کرده‌اند این رابطه را برعکس جلوه دهند زیرا که در راستای جمع کردن پول از دست مردم و تداول و گردش آن در دست اغنیاء است. این یک شاخص قرآنی است! (۱) هر فرآیندی که باعث جمع شدن پول از دست مردم و چرخیدن آن در دست اغنیا می‌شود ظالمانه و خلاف اقتصاد اسلامی است. بانک و بورس و بیمه و سیاست‌های انقباضی از جمله این پدیده‌ها و فرآیندها هستند. ۱. لکی لایکون دولة بین الاغنیاء منكم... عباسی فر https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
🔻چند نکتۀ جالب در گفته‌های اخیر رهبر انقلاب 🖊 مهدی جمشیدی ۱. دأب بنده، «ورود در مسائل اجرائی» نیست، بلکه تأکید بر اجرا است. حتّی در زمینه‌های نظامی ــ که بنده مسئولیّت مستقیم دارم ــ من ورود نمی‌کنم؛ بلکه «راه» را نشان می‌دهم و «پیگیری» و «سؤال» می‌کنم(در دیدار کارآفرینان، تولیدکنندگان و دانش‌بنیان‌ها، ۱۴۰۱/۱۱/۱۰). این در حالی است که عدّه‌ای بی‌خبر، ایشان را «دیکتاتور» معرفی می‌کنند و می‌گویند زمام و عنان همه‌چیز در اختیار ایشان است. دیکتاتور کسی است که از سیاست‌گذاری تا اجرا، همه‌چیز در اختیار خویش می‌گیرد و تمامیّت‌خواهانه، هیچ جایی را برای اظهار وجود دیگران باز نمی‌کند. ۲. ما در دهۀ نود به دلایل مختلف، «تعطیل نسبیِ اقتصاد» داشتیم. نمی‌شود همه را منسوب کرد به «ضعف مدیریّت‌ها»؛ چون بخشی مربوط به عوامل خارجی و بیرونی است و بخشی مربوط به عوامل درونی.‌ تحریم‌ها، کاهش ارزش نفت در یک برهه‌ای از زمان، تمرکز بر روی مسئلۀ هسته‌ای که اقتصاد را شرطی کرد، مؤثّر بود. نتیجه این شد که ما «یک دهه عقب‌ماندگی» و «شاخص‌های منفیِ زیاد» داریم(همان). «انتخاب غلط»، می‌تواند این‌چنین، مشکل‌ساز باشد و یک جامعه را برای مدّت‌ها درگیر و اسیر خود کند. «آثار» و «نتایج» رأی جاهلانه و لجوجانه، به‌سادگی رفع نخواهند شد؛ چه رسد به این‌که تفکّر برآمده از آن انتخاب، یک دهه حاکم باشد. آنچنان انتخابی، این‌چنین دشواری‌ها و تلخی‌هایی را نیز به دنبال دارد؛ تا آن حد که باید از «تعطیل نسبیِ اقتصاد» سخن گفت. ۳. ما به طور «محسوس»، مشکل معیشت مردم را داریم(همان). تصریح به محسوس بودن مشکل معیشتی مردم، یعنی ایشان نه بی‌خبر است و نه انکار می‌کند. ۴. اسراف آب، اسراف گوشت و اسراف نان، چیزهایی است که مربوط به آحاد مردم است(همان). جالب است که ما با وجود دشواری‌های معیشتی، همچنان نیز «اسراف» می‌کنیم و سبک زندگی‌مان در زمینۀ مصرف اقتصادی، تغییر نکرده است. ۵. اشتباه مهمّی که در سال‌های اوّل انقلاب اتّفاق افتاد و مبالغ زیادی از آثارش همین طور ماند، این بود که «بخش خصوصی» را کنار زدند و همۀ کارها، حتّی فروش اجناس خُرد را به دستگاه‌های دولتی سپردند؛ خطای بزرگی بود که ما انجام دادیم(همان). این خطای بزرگ، خطای «دولت دهۀ شصت» بود، امّا آیت‌الله خامنه‌ای در وقوع آن هیچ نقشی نداشت، بلکه مخالف سرسخت آن نیز بود. این میرحسین موسوی بود که به دلیل گرایش به «اقتصاد سوسیالیستی»، انقلاب را نیز درگیر تمرکزگرایی و دولت‌محوری کرد و به این واسطه، موجب رنجوری اقتصاد شد. ۶. بنویسید «ساخت ایران»؛ «MADE IN IRAN» هم ننویسید؛ بنویسید «ساخت ایران» با خطّ فارسی(همان). این نگاه، نقطۀ اوج «اعتماد به نفس» است که رهبر یک جامعه می‌تواند به آن جامعه هدیه کند و حس حقارت تاریخی را از آن بزداید. ایشان حتّی این اندازه از وابستگی و خودکمتربینی را نیز برنمی‌تابد و درج عبارت فارسی را بر عبارت انگلیسی در کالای ایرانی ترجیح می‌دهد. ۷. من این را گواهی و شهادت می‌دهم که مسئولین محترم دولتی با همۀ وجود دارند کار می‌کنند؛ یعنی واقعاً تلاشی که دارد انجام می‌گیرد، تلاش بسیار خوبی است؛ منتها جهت‌گیری‌ها را مراقبت کنند و کار را جوری انجام بدهند که ان‌شاءالله نتایج مطلوبی داشته باشد(همان). «گواهی» و «شهادت» رهبر انقلاب که اهل انصاف و حقّ و عدالت است، کافی است. پس کار متراکم و انبوه و جدّی، در جریان است، ولی جهت‌گیری‌ها و نحوۀ انجام کارها را نیز نباید از نظر دور داشت. مهدی جمشیدی https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
🔸"ازدواج و حلال‌زادگی، کلید نجات نسل‌ها" 🔹خانم ایزابل ساهیل در کتاب «نسل رها شده، گرایش به رابطه جنسی و فرزندآوری خارج از چهارچوب ازدواج» می پرسد: ▫️حقوق کودکان چیست؟ ▫️آیا آن‌ها مستحق تولد در خانواده‌ای که بزرگسالان آن آمادگی والد شدن دارند و کاملا نسبت به وظایف فرزندپروی آگاهند، نیستند؟ او در ادامه می‌گوید: «برای ایجاد جهانی که کودکان بتوانند در آن رشد و بالندگی داشته باشند، ما نیاز به اصول اخلاقی جدیدی برای مسئولیت‌پذیری داریم که از طریق آن، روش پیش‌فرض فرزندآوری تغییر کند و تا زمانی که هردو والد به طور جدی احساس آمادگی و پذیرش مسئولیت فرزند را ندارند، اقدام به فرزندآوری نکنند.» 🔹این دیدگاه خانم ساهیل نشان از نگرانی برای نسل حرام‌زاده ای است که حاصل افراد هم‌باش است که معمولا تحت سرپرستی مادران مجرد هستند؛ بنا به اذعان خودشان در این کتاب، این کودکان بسیار بیشتر از خانواده‌هایی که با پیوند ازدواج تشکیل شده‌اند، در معرض ناهنجاری‌های اجتماعی، فقر و مشکلات تربیتی هستند. 📍خانم ساهیل راهکار را در ایجاد اصول اخلاقی جدید برای مسئولیت پذیری والدین هم‌باش می‌دانند. 🔻اما همه این راه کارهای بشری به بن‌بست خواهد رسید، همان گونه که تاکنون شاهدش بودیم. ✅راه حل نجات نسل امروز، چیزی جز پیوند شرعی ازدواج و تولد نسل حلالدزاده در دامان مادر و پدر پاکدامن نیست. ✅حلال‌زادگی کلید نجات نسل از پیش هلاک شده و فاسد امروزی است که از دامان زنان و مردانی ناپاک پا به دنیا می‌گذارند. ✅اصول اخلاقی‌ای که غرب برای بهبود شرایط بحرانی‌اش به آن نیازمند است، چیزی نیست جز اصول ازدواج مشروع و اصول حلال زادگی. 🔹اولین حقوق کودکان، حق حلال‌زادگیست که ما نسبت به آن مسئولیت داریم. و بی‌شک آینده روشن بشریت توسط حلال‌زاده‌ها رقم خواهد خورد. 🔺مسیر آزادی جنسی که با آزادی پوشش آغاز می‌شود، سراشیبی سقوطی است که غرب در آن غرق شده و به دنبال راه نجات می‌گردد! ✍️مهدیه منافی https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
هدایت شده از 🚩 یاران اربعینی
♦️چند تقدیر و تشکر در مورد رهبر معظم انقلاب بیان زیبایی در مورد فعالیت های فرهنگی و معنوی خصوصا دارند که باید مد نظر مسولین و متولیان قرار بگیرد : (( ما یک مجموعه‌ی بزرگ جوان داریم که مؤمنند، متدیّنند، انقلابی‌اند، اهل توسّلند، اهل شور و عشق به معنویّتند؛ این چیز کمی نیست؛ این چیز خیلی مهمّی است؛ خیلی چیز بزرگی است. عدّه‌ای اهل قرآنند، عدّه‌ای اهل اعتکافند، عدّه‌ای اهل پیاده‌رویِ اربعینند، عدّه‌ای اهل ایستادگی در میدانهای انقلاب و در مظاهر انقلابند. این خیلی با عظمت است، خیلی با ارزش است؛ دشمن با همه‌ی اینها مخالف است.)) ۱۳۹۵/۰۲/۰۱ 🔹امسال همزمان با ایام الله دهه ی فجر مراسم معنوی اعتکاف با حضور حدود یک میلیون نفر معتکف برگزار شد. 🔹 امسال بعد از دوسال تعطیلی دوران کرونا شور و ‌شعف مردم در برگزاری این مراسم وصف ناشدنی بود. 🔹 انچه اعتکاف امسال را از سالهای قبل متمایز میکرد حضور چشمگیر دختران و پسران دانش اموز در این مراسم بود. 🔹 این حضور عاشقانه بعد از اتفاقات و اغتشاشات اخیر ، نقشه ی دشمن که به نسل نوجوان امید بسته بود نقش بر اب شد. و واقعا فرمایشات رهبر معظم انقلاب محقق شد 🔹 در این میان جا دارد از سازمان های دست اندر کار و هیات ها و مراکز فرهنگی مجری مراسم واقعا تقدیر و تشکر کرد. 👈 1_تشکر ویژه از صدور مجوز آموزش پرورش که باعث حضور بدون دغدغه دانش آموزان در این مراسم معنوی شد. 👈2_امروز خبر های جالبی در این زمینه از مدارس بگوش رسید که در صبحگاه از دانش اموزان شرکت کننده در اعتکاف با هدیه ای تقدیر کردند. 👈3_ تشکر از مدیران فعالی که در روزهای اعتکاف با حضور در محل اعتکاف با گل و هدیه دانش آموزان خود را تشویق کردند. 👈4_حضور مدیران اموزش و پرورش در مساجد حضور معتکفین هم جای تقدیر داشت. 👈5_تشکری هم باید داشت از بعضی مدیران که مراسم نمادینی از اعتکاف برای دانش اموزان جامانده از اعتکاف در مدارس برگزار کردند. 🔹به هر ترتیب اعتکاف امسال با خلق صحنه هایی چشم نواز از ایمان و معنویت یاد شده در بیانیه گام دوم به پایان رسید و انچه مشهود است این که انقلاب اسلامی و زمینه سازی برای ظهور جز با تربیت انقلابی نسل جوان محقق نخواهد شد و اعتکاف به فرموده رهبری برای کشور ارزش دارد. 🔹امیدواریم مسولین فرهنگی خصوصا اموزش و پرورش قدر این نوع مراسم را بیشتر از پیش بدانند. و در ماه های شعبان و رمضان از فرصت ها در جهت افزودن معنویت دانش اموزان استفاده ببرند. ♦️البته گله ای هم هست که بماند برای خصوصی مسولین..... ✍️ ادمین https://eitaa.com/joinchat/3149660360C7e9ec0d7d8
گام دوم و آینده روشن انقلاب اساتید و مبلغین حوزه چناران_1.mp3
25.98M
🎙🔴 گام دوم و آینده روشن انقلاب اساتید و مبلغین حوزه چناران ➖➖➖➖ 🟢نشر حداکثری🟢 ➖➖➖➖ https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
مسئولیت ما.mp3
9.35M
♨️در عمر چهل ساله انقلاب اسلامی، دشمنی های بسیاری با آن شده است؛ از ابرقدرتهای جهان گرفته تا بسیاری از بزرگان همین انقلاب... - چرا ریشه این انقلاب خشکیده نشده؟ https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 | تیزر دیدنی کتاب 💢 بسط بیانیه گام دوم براساس اسناد بین المللی ✳️ این کتاب در سال۹۸ به چاپ رسیده است و تا به امروز چا‌پ‌های متعددی صورت گرفته است ☑️ تصویری از ایران فعلی در زمینه‌های: ▪️پیشرفت‌ علمی و فناوری ▫️گسترش زیر ساخت‌های اقتصادی ▪️بررسی قدرت نظامی و دفاعی ▫️میزان مشارکت مردمی در صحنه‌های میدانی و... 🔹 به مناسبت چهارمین سالگرد صدور بیانیه گام دوم توسط مقام مقام معظم رهبری https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
⭕️ القاء ناکارآمدی انقلاب، تصویرسازی غلط دشمن 1⃣ 💬 علامه مصباح یزدی (ره) مصاحبه با نشریه ٩ دی 🔹اراده خدا بر این تعلق گرفته که انسان‌ها به وسیله انبیا هدایت شوند و در دنیا به گونه‌ای زندگی کنند که مقدمه‌ای باشد برای سعادت ابدی در آخرت؛‌ اما در طول تاریخ، قرآن کجا را نشان می‌دهد که یک پیغمبر یا رهبر یا جامعه‌ای به طور صد درصد به خواسته‌های خودش رسیده باشد؟ بنده که سراغ ندارم؛ برعکس، در قرآن غالبا هر جا صحبت از انبیا و نهضت و قیام انبیا هست، از مخالفت اقوام و شخصیت‌ها با آن پیامبر سخن گفته است، و تعبیراتی دارد که واقعا انسان تعجب می‌کند. 🔸بنابراین این‌که انتظار داشته باشیم در صورت داشتن طرح صحیح و اجرای درست، یک پدیده اجتماعی شایسته‌ای حتما و صددرصد به نتیجه مطلوب برسد، انتظار واقع‌بینانه‌ای نیست و تا کنون هم در طول تاریخ چنین چیزی محقق نشده است. 🔹بنابراین اگر در حکومت اسلامی‌ای که برای آن شهید داده‌ایم و یاران‌ امام برای پیروزی‌اش فداکاری‌ها و از خودگذشتگی‌های زیادی کرده‌اند، وقتی یک نقصی پیدا شود تعجب کنیم، نه؛ تعجب ندارد کار انسان و دنیا همین است. اتفاقا اگر موفقیتی پیدا شده باید تعجب کنیم؛ مخصوصا با توجه به نقص‌ها و کمبود ‌امکانات و کمبود معلومات و کمبودهای علمی و تکنولوژی، اگر پیروزی‌ای به دست آمد، جای تعجب دارد. وگرنه اگر جامعه‌ای به هدفی که برایش ترسیم شده است نرسد، تعجبی ندارد. تاریخ بشر همیشه همین‌طور بوده است. 🔸این نکته را بنده کمتر دیده‌ام که در نوشته‌ها و بیانات به آن توجه شود. همه ناراحت‌اند که چرا فلان جور شد؛ مثلا چرا انقلاب آن‌گونه که باید به اهدافش نرسید؛ آیا در برنامه ‌ اشکالی بود؛ یا در مجری‌ اشکالی بود؟ 🔹آیا برنامه‌ای بهتر از قرآن می‌شود پیدا کرد؟ مجری‌ای هم بهتر از پیغمبر (ص) و‌ امیرالمؤمنین(ع) می‌توان یافت؟ اما چقدر اهداف اسلامی در زمان حضور پیغمبر و ‌امیرالمؤمنین تحقق پیدا کرد؟ پس باید همیشه این نکته را در نظر گرفت که اساسا این دنیا برای این نیست که همه اهداف تحقق صددرصدی پیدا کند، این‌جا برای‌ امتحان است. 🔸علاوه بر این حکمتی که گفته شد، خداوند یک سنت‌‌هایی هم دارد که ناشی از رحمتش است. از جمله این سنت‌ها این است که کسانی که انتخاب خوب داشته باشند خداوند وعده داده در قدم بعدی کمکشان کند. اگر خوب انتخاب کردید در لحظه دوم، انتخاب بعدی خیلی آسان‌تر می‌شود، و موفق‌تر خواهید بود. 🔹ولینصرنّ الله من ینصره؛ اگر شما خدا را یاری کنید خدا حتماً کمکتان خواهد کرد. این سنت الهی است که ناشی از رحمت فوق‌العاده الهی است که در کنار آن حکمت، افراد را مساوی قرار نداده است؛ وَمَن یَقْتَرِفْ حَسَنَةً نَّزِدْ لَهُ فِیهَا حُسْنًا. نگفته هرکسی هرکاری بکند ما باید به او کمک کنیم؛ بلکه می‌فرماید اگر کار خوب بکنید شما را کمک می‌کنیم و بر حسن‌اش می‌افزائیم. و نفرمود: اگر کار بد بکنید بر بدیش می‌افزائیم. هم‌چنین می‌فرماید: مَن جَاء بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثَالِهَا وَمَن جَاء بِالسَّیِّئَةِ فَلاَ یُجْزَى إِلاَّ مِثْلَهَا؛ یا می‌فرماید: مَن جَاء بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ خَیْرٌ مِّنْهَا وَمَن جَاء بِالسَّیِّئَةِ فَلَا یُجْزَى الَّذِینَ عَمِلُوا السَّیِّئَاتِ إِلَّا مَا كَانُوا یَعْمَلُونَ. 🔸این سنت الهی مبتنی بر رحمت و لطف خداست و برای ما‌ امیدوارکننده است. همه کسانی که می‌خواهند به پاداش نیک برسند باید توجه داشته باشند که حتی پاداش‌ها هم مساوی نیستند؛ اگر در راه خیر قدم بردارند، خداوند ده‌ها برابر پاداش می‌دهد، حتی در آخر هم می‌فرماید: والله یضاعف لمن یشاء. گفتیم ده برابر، ولی به این هم اکتفا نمی‌کنیم، خدا پاداش هرکس را که بخواهد اضافه می‌کند؛ صدها برابر. اگر ما این‌ها را بدانیم، آن‌وقت در انتخاب‌هایمان سعی می‌کنیم از این سنت‌های الهی استفاده کنیم و برای لحظه‌های بعد و قدم‌های بعد موفق‌تر خواهیم بود. 🔹بنابراین اگر ما الان می‌سنجیم که آیا این نظام و حکومتی که اجرا شده و آن طرحی که بنیان‌گذارانش و خود حضرت‌ امام در ذهن داشتند به چه‌ اندازه‌ای کارایی داشته، اول باید این دندان طمع را بکشیم که باید صددرصد موفق و موافق آن طرح باشد؛ چنین چیزی شدنی نیست. باید همین‌ اندازه خوشحال باشیم که تا این‌ اندازه‌اش موفق شده‌ایم. 🔻ادامه دارد ... https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
⭕️ القاء ناکارآمدی انقلاب، تصویرسازی غلط دشمن 2⃣ 💬 علامه مصباح یزدی (ره) مصاحبه با نشریه ٩ دی 🔹قطعا باید فکر کنیم و نقطه ضعف‌های [تحقق انقلاب] را بشناسیم و به‌ اندازه‌ای که می‌توانیم به رفع آنها کمک کنیم. این وظیفه و‌ امتحان بعدی ما می‌شود بعد از تلاش برای برقراری نظام اسلامی. 🔸حالا که فهمیدیم‌ اشکالی وجود دارد چه کار کردیم؟ باید بشناسیم نقطه‌های ضعف را،‌ اما نه فقط برای این‌که فحش بدهیم! بلکه برای این‌که خودمان ببینیم چه کار می‌توانیم بکنیم که مشکل حل شود. 🔹پس پیگیری‌ اشتباهات، ضعف‌ها و کمبودها لازم است‌ اما به این انگیزه که من بدانم کدامش را می‌توانم رفع کنم‌ اما صرف این‌که به جان هم بیفتیم و به این و آن فحش بدهیم می‌شود همان کاری که دنیاپرست‌ها هم می‌کنند، هیچ مشکلی هم حل نمی‌شود، بلکه به مشکلات هم می‌افزاید.‌ اما انسان مؤمن، صادقانه بررسی می‌کند چه نقص‌هایی وجود دارد و من کجایش را می‌توانم حل کنم؛ اگر این‌گونه باشد خدا هم کمکش می‌کند. ان تنصرواالله ینصرکم. یک قدم خوب بردارید خدا ده برابر آن کمک می‌کند و قدم بعدی را می‌توانید موفق‌تر بردارید؛ نتیجه و منافعش هم به کل انسانیت برمی‌گردد. 🔸یک مثال خیلی خوب که می‌توان زد، خود حضرت‌ امام است؛ ببینید پیروزی انقلابی که به دست حضرت‌ امام(ره) شروع شد یکی از معجزات تاریخ انسانیت است. از نظر اسباب ظاهری اگر نگاه کنیم تقریبا اسباب ظاهری برای پیروزی حرکت‌ امام در حد صفر بود.‌ امید معقولی هم برای پیش‌بینی موفقیت این انقلاب نبود. حتی دوستان نزدیک و همکاران‌ امام صد در صد با‌ امام موافق نبودند و غالباً می‌گفتند ایشان این کار را انجام می‌دهد ولی فایده‌ای ندارد به جایی نمی‌رسد. گاهی با‌ اشاره و گاهی خصوصی به ایشان می‌گفتند و تذکر می‌دادند. 🔹اما خود‌ امام(ره) به مراجع می‌فرمود: هفته‌ای یک مرتبه دور هم باشید و فقط یک چای بخورید و بروید.‌ امام پیشنهاد کرده بود مراجع یک شب در هفته دور هم بنشینند یک چای بخورند و بعد هم بروند؛ اصلاً هم نیازی نیست با هم صحبتی بکنند؛ همین برای پیشرفت اسلام مفید است. دشمن که این تجمع را ببیند می‌گوید اینها با هم متحدند.‌ امام خیلی انتظار نداشت که بقیه علما و مراجع به کمکش بیایند؛ این عین تعبیر‌ امام است که به مراجع فرمود بیایید هفته‌ای یک شب جلسه تشکیل بدهید چای بخورید. 🔸در واقع آن اخلاصی که‌ امام داشت و آن اعتمادی که به سنت‌های الهی داشت موجب شد این معجزه عظیم رقم بخورد. اتفاقی که ما نظیرش را در دنیا سراغ نداریم و نمی‌دانم تا زمان ظهور حضرت ولی‌عصر عجل‌الله‌فرجه‌الشریف شبیهی برای این اتفاق پیدا بشود یا نه. 🔹خب این برای ما بچه‌ها درس می‌شود.‌ امام از این دنیا چه داشت؟ اگر آن روز شخصیت‌ امام را ترسیم می‌کردند و یک بیوگرافی از زندگی‌ امام می‌نوشتند این‌گونه بود که یک آخوندی هست که از نظر مادی به زحمت نان و آب زن و بچه خودش را می‌تواند تأمین کند.‌ امام در همان زمان به شهریه آقای بروجردی محتاج بود، و اگر شهریه آقای بروجردی به‌ امام و آقا مصطفی - تا زمانی که آقا مصطفی ازدواج کردند- نمی‌رسید واقعاً در زندگی لنگ بودند. درآمدی نداشتند؛ بعدها هم که استاد برجسته حوزه بود ایشان در مقام این نبود که رساله بدهد؛ دنبال این نبود که یک کسی مقلدش بشود و وجوهاتی بگیرد. 🔸بعد از این‌که مبارزات شروع شد و یک عده تجار تهرانی آمدند به‌ امام گفتند آقا ما مقلد شما هستیم، ایشان اجازه دادند چند نفر بنشینند و حاشیه‌شان بر عروه را با توضیح المسائل تطبیق بدهند و توضیح المسائل طبق فتوای‌ امام بنویسند؛ بعد هم آن افراد با پول خودشان چاپ کنند؛ یک ریال هم‌ امام برای چاپش نداد.‌ امام آدمی نبود که دنبال این باشد که ریاست درست کند و پول یا بودجه‌ای برای این کار در نظر بگیرد و ...؛ می‌گفت من وظیفه‌ام را انجام می‌دهم. 🔹بعد از ١۵ سال که به ایران برمی‌گشتند، در هواپیما از ایشان پرسیدند چه احساسی دارید؟ گفت: وظیفه‌ای دارم که در حال انجامش هستم. پرسیدند احتمال نمی‌دهید خطر شدیدی در ورود به فرودگاه تهران شما را تهدید کند؟ گفت ممکن است؛ ولی من وظیفه‌ام این است که بروم؛ بعد هم راحت خوابید. 🔸وجود‌ امام و زندگی‌ امام بهترین درس آموزنده برای هر مسلمانی است که می‌خواهد به وظیفه‌اش عمل کند، والحمد لله خداوند یک شاگرد کاملاً موفق هم نصیبش کرد. شاگرد الحمد لله زیاد داشت،‌ اما آن نفری که صد در صد شبیه خودش باشد که زیر دست او تربیت شد، و بعد از خودش جانشین او شد. هر چقدر شکر خدا بکنیم به خاطر رهبری‌ امام و رهبری جانشینش کم است. 🔻ادامه دارد ... https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
⭕️ القاء ناکارآمدی انقلاب، تصویرسازی غلط دشمن 3⃣ (پایانی) 💬 علامه مصباح یزدی (ره) مصاحبه با نشریه ٩ دی 🔹پس باید سعی کنیم بفهمیم و یاد بگیریم وظیفه ما چیست؟ من صبح که بیدار می‌شوم باید ببینم اول خدا از من چه می‌خواهد. اگر هم دنبال عملکرد بقیه می‌روم و می‌خواهم ببینم چه عیبی دارند برای این باشد که من بتوانم جبرانش کنم، نه این‌که بیشتر به او فحش بدهم و رقیب را از صحنه بیرون کنم؛ وگرنه این کاری است که همه دنیاپرست‌ها هم می‌کنند. 🔸خداوند می‌گوید اگر برای من کار می‌کنید من کمکتان می‌کنم؛ بنابراین ما باید سعی کنیم این فکر را توسعه بدهیم در نسل‌های مختلف، از بچه‌ها گرفته تا پیرمرد ٨٠ ساله. این نکات همان چیزهایی است که شیطان دائماً کار می‌کند که از آن غافل شویم. 🔹 مراتب دارد. اگر بگوییم کارآمدی یا صفر است یا صد؛ یا هست یا نیست، خب در جواب یا باید بگوییم بله یا نه؛ ولی این‌طور نیست؛ کارآمدی نسبی است. بین صفر تا صد، صد درجه هست، و ممکن است در جایی کارآمدی صد نباشد،‌ اما ٩٩ باشد یا ٨٠ باشد یا ۵٠ باشد؛ همین که از نصف بیشتر باشد این یک موفقیتی است. اگر ما در جایی انتقاد می‌کنیم باید ببینیم آیا می‌شد از این چیزی که محقق شده بهتر کار بکنند یا نه. اگر کسانی غفلت کردند یا از روی هوای نفس، کار نکردند؛ انتقاد کنیم که شما چرا از این فرصت استفاده نکردید؛ بعد هم توجهشان دهیم به این نکته و خودمان تلاش کنیم جبران کنیم. 🔸بنابراین کارآمدی یک چیزی نیست که مضبوطاً معین باشد و درجه‌اش مشخص باشد که اگر بود، بگوییم کارآمد هست و اگر نبود، بگوییم کارآمد نیست. باید بگوییم بله، نسبت به بعضی از نظام‌ها کارآمد بوده؛ نسبت به آن چیزی که ما انتظار داریم، مثلاً ٧٠ درصد کارآمدی داشته؛ ضمن این‌که در بخش‌های مختلف هم تفاوت وجود دارد؛ در یک بخشی ما موفق بودیم، در یک بخشی نبودیم؛‌ اما سرجمع کارآمدی می‌شود آن ٧٠ یا ٧۵ یا ٨٠ درصدی که گفتیم.‌ اما به نظر من صحیح نیست به صورت یک‌جا بگوییم کارآمد است یا ناکارآمد. 🔹[در مسئله دینداری جامعه] آیا‌ امیرالمؤمنین(ع) وقتی به شهادت رسید مردم دین‌دارتر شده بودند از روز اولی که با او بیعت کرده بودند یا بی‌دین‌تر شده بودند؟ اگر بگوییم بی‌دین‌تر شده بودند، پس باید بگوییم حکومت علی بی‌دینی آورد! بنابراین این حرف‌ها دلیل نمی‌شود برای ناکارآمد نشان دادن حکومت؛ این‌ها حرف‌‌هایی بچه‌گانه است. یک حکومت، مخصوصاً حکومت اسلامی، ساحت‌های مختلفی دارد. انگیزه‌های مختلفی در مردم وجود دارد، شرایط مختلف داخلی جامعه و جامعه جهانی تفاوت می‌کند. این‌که گفتیم نسبی است یعنی باید مجموع اینها را با هم سنجید. 🔸باید بگوییم در این ، با این ، و با این دشمنی‌ها، ما چقدر به اهدافمان رسیده‌ایم؟ فرض کنید اگر بتوانیم کیفیت را تبدیل به کمیت کنیم، یک درصدی را مثلا نشان بدهیم، و بگوییم در این سطح ما موفق هستیم. ولی اگر جواب حقیقی بخواهیم، باید بخش‌ها را از هم تفکیک کنیم؛ بگوییم در این بخش مثلاً صددرصد موفق بودیم؛ در یک بخشی هم ضعیف بودیم زیر ۵٠ درصد، در یک بخشی هم نسبی بوده، زیرا‌ اشکال از یک شخص بوده،‌ اشکال از یک طرز تفکر بوده، یا‌ اشکال از یک حزب یا جناح بوده است. 🔹اما اگر بگوییم ملت این‌جور بودند و شما حکومت تشکیل دادید، و این جامعه الان خراب شده است؛ اینها حرف‌‌هایی بچه‌گانه است. عین همین مسئله را اگر درباره حکومت علی (ع) یا خود پیغمبر اکرم (ص) مطرح کنیم، باید بگوییم آیا مردم در پایان حکومت آن حضرات، دین‌دارتر شدند یا بی‌دین‌تر؟ بنی اسرائیل وقتی آمدند و به حضرت موسی گفتند: «اجعل لنا الها کما لهم آلهه»؛ یا وقتی رفتند گوساله پرست شدند، دین دار‌تر شدند یا بی‌دین‌تر؟ پس حضرت موسی چه کاره بود؟ 🔸این حرف‌ها به خاطر این است که ما را نشناخته‌ایم. انسان تحولات گوناگونی دارد؛ دائماً زندگی انسان در حال نوسان است؛ خود افراد و ارتباط افراد با همدیگر دائم در حال نوسان است. یک مجموعه‌ای که در کل ملت واحد را تشکیل می‌دهند و از مجموع کارها و فعالیت‌هایشان برایندی به آن‌ها نسبت داده می‌شود باید با هدف تشکیل حکومت سنجیده شود تا معلوم شود نسبت به آن هدف چقدر موفق شده‌اند. https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
" و " ✍ 👈" ایران برای همه ایرانیان"... شعاری با ظاهری زیبا اما فریبنده و غیر منطقی... این شعار در خوشبینانه ترین حالتش برای یک جامعه آرمانی و یوتوپیایی است که نه در زمان حضرات پیامبران و معصومین و نه در دوران ظهور کاملا محقق نخواهد شد.چرا؟ چون انسان ها نمی توانند همه با هم معصومانه و بدور از ظلم، به حقِ خود قانع شوند و حتما یک عده ای به قواره های قانونی و عرفی و شرعی و عقلی آن دست درازی می کنند که در شرایطی خاص، سیستم های قضایی و امنیتی و نظارتی، احکامی چون نَفی بَلد و تبعید و ...را چاره کار میکنند. در بین قوم بنی اسرائیل، باید جدا می شد. در زمان پیامبراسلام، باید نفی بلَد می شد. در زمان امیر المومنین گر تحت الحفظ به بصره رفت و... خلاصه اینکه حزب مشارکت در دهه ۸۰ اگر این شعار را داد و به ظاهر، جذّاب آمد،خودش خوب می دانست که چه می گوید و عموم مردم اصلا نمی دانستند که چه می خواهد. منافق و سلطنت طلب و همجنس باز و وطن فروش و جَواسیس و فَواحش و دَواعِش و تجزیه طلب و کومله و دموکرات و ریگی و خاوری و مَصی و دَدی و ساسی و...همه ایرانی اند و "ایران برای همه ایرانیان؟!"🙄😳 بعد اما!؟.... معیار ایرانی بودن چیست؟ با اختلاط های شدید و عجیب قومی و نژادی چه کنیم؟ ایرانی ترین قوم ما، هستند و بعضیشان داعیه جدایی از ...سادات که در اقوام ایرانی منتشرند و اصالتی قریشی دارند اما مُتعصّب ترینند نسبت به ایران و ایرانی🤔 آری! آیا با قرائن روایی و شواهد تاریخی، این زیبنده تر نیست که بگوییم؛" ایمان برای همه ایرانیان و ایران برای همه ایمانیان". 🇮🇷 پرچمداریِ این "صُلحِ کُل و جهان وطنی" برازنده اهل این خاک است و "شرف المکانِ بالمَکین". در واقع و از ابتدای تاریخ بوده و خواهد بود و هر که وارد این شود، از شُرور و مکر ، ایمن خواهد بود البته به شُروطها و ، مِن شُروطها. الحمد لله الذی مَنَّ علینا بِولایتهم واجعلنا مِن خیرِ انصارهم. ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
🔻 گزیده هایی از استقامت خانم مرضیه حدیدچی(دباغ) زیر شکنجه ساواک 🔹️ شلاق و باتوم،کارمتداول و هر روز بود که گاهی به شکل عادی و گاهی حرفه‌ای صورت میگرفت 🔹️ درمواقع حرفه‌ای آنقدر شلاق برکف پاهایم می‌زدند که از هوش میرفتم. بعد با پاشیدن آب هوشیارم کرده مجبور می‌کردند تا راه بروم که پاهایم ورم نکند. دردی که بر وجودم دراثر این کارایجادمی‌شد،طاقت‌فرسا بود دستم را به زور گرفتند، سوزن‌های بلندی را به زیر ناخن هایم فرو کردند، سپس نوک انگشتانم را که سوزن زیرش بودند، توی دیوار کوبیدند. سوزن‌ها تا انتها در زیر ناخن‌ها نفود کرد. تمام تنم از درد تیر کشید. گاهی با باتوم برقی که شوک الکتریکی ایجاد می‌کند، به اعضای بدنم می‌زدند. 🔹️ با پرویز ثابتی سرشکنجه گر ساواک میخواید آزادی و زندگی و حقوق زنان به ارمغان بیارید؟ https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
می گویم تو چقدر کار مفید در محل کارت انجام می‌دهی؟ می‌گوید از ۷ صبح تا ۴ بعدازظهر در حال تلاشم. کاش یک نیرو اضافه می کردند که کمک کند که کارهای مردم روی زمین نماند. می‌پرسم: به نظر شما ایرانی‌ها روزانه چقدر کار مفید انجام می‌دهند؟ پاسخ می‌دهد: نیم‌ساعت. به هر کدام از ایرانی‌های شاغل در دستگاه دولتی هم که بگویید، همین را می‌گوید. می‌گوید من در حال تلاشم! اما مردم نیم‌ساعت کار مفید دارند. کدام گزاره درست است؟ از یک سو با مراجعه به خود می‌گوید که من در حال تلاشم! اما متاثر از یک باور رسانه‌ای و آماری می‌گوید مردم ایران فقط نیم ‌ساعت کار مفید انجام می‌دهند. خود شما چطور؟ آمار منتشر شده رسانه ای درست می‌گوید یا شما؟ آیا حاضرید بگویید که فقط نیم‌ساعت کار مفید انجام می‌دهید؟ من هم مثل بسیاری از شما معتقدم که هر روز چندین ساعت کار مفید انجام می‌دهم. اما معتقد نیستم که ایرانی‌ها فقط نیم‌ساعت کار مفید انجام می‌دهند. این را در سلسله باورهای القائی نئولیبرالیسم برای کوچک کردن دولت در ایران می‌دانم. بله دولت‌های مستعمره در نگاه نئولیبرالیسم باید کوچک شوند. پس آمارهایی باید تهیه شود که نشان دهد در این کشورها، کار مفید بسیار اندک است. اما در کشورهای استعمارگر، دولت‌ها باید نیروی کافی برای استعمار داشته باشند. پس باید کارمفید در این کشورها بزرگنمایی شود تا بتوانند نیروی بیشتر جذب کنند. لذاست که کشورهای استعمارگر، برخلاف تصورات القائی نئولیبرال‌ها، بسیار بزرگ، با بودجه‌های بسیار بالا و نیز بسیار پرجمعیت هستند. هر چه که در فضای تنفس نئولیبرالیسم گفته می‌شود را به راحتی باور نکنید. دکترحمیدرضا مقصودی https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
📸مهم‌ترین نکات سیاسی بیانیه مشترک ایران و چین https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
🔰منشور فانوس ۷۳ ▫️جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ ▪️ گفتاری از حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین راجی پیرامون دستاوردهای انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم بیانیه‌ «گام دوم انقلاب» تجدید مطلعی است خطاب به ملت ایران و به‌ویژه جوانان که به‌مثابه منشوری برای «دومین مرحله‌ خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی» خواهد بود و «فصل جدید زندگی جمهوری اسلامی» را رقم خواهد زد. این گام دوم، انقلاب را «به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی(ارواحنافداه) هست» نزدیک خواهد کرد. بیانیه رهبر معظم انقلاب اسلامی را باید در جامعه تبیین کرد و از آن­جایی که هیأت‌های مذهبی باید به تحقق اهداف انقلاب اسلامی کمک کنند و ورود جدی در این حوزه داشته باشند، در این راستا نقش مهمی بر عهده دارند. باید روی ابعاد پیاده‌سازی بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی کار شود و از ظرفیت هیأت‌های مذهبی برای این مهم استفاده کرد و به تبیین و ترویج این بیانیه بپردازیم. ین شماره از فانوس، گفتاری است از حجت‌الاسلام راجی که در دوازدهمین همایش ملی هیأت‌های محوری و برگزیده کشور پیرامون برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی و نقش هیأت‌ها در تبیین ابعاد بیانیه گام دوم انقلاب ایراد گردیده است. 👇🏻دریافت از طریق پایگاه جامع محتوایی هیأت: ▫️ heyat.co/p/4201 ‌ | | | | 💠 جامعه‌ ایمانی مشعر ✅ @www1542org https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
Fanuos 73 1401.11.23.pdf
7.6M
📚 جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ ▫️گفتاری از حجت‌الاسلام‌ سیدمحمدحسین راجی پیرامون دستاوردهای انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم | | | | 💠 جامعه‌ ایمانی مشعر ▫️@www1542org https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4