eitaa logo
کانال انقلابی
896 دنبال‌کننده
831 عکس
1.2هزار ویدیو
34 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
▪️نام‌ها تمدن می‌سازند یکی از راه‌هایی که میتوانیم از طریق آن هویت و تفکر جوامع را بشناسیم، توجه به نام‌های مورد علاقه‌شان است. جامعه‌ای که نام شهرهایش پرند، پردیس، فردیس، پردیسان، شیرین‌شهر، مهسان، پارمیس، پرنیان و مهستان است صدها سال نوری با آن جامعه که نام‌های مورد علاقه‌اش علی‌آباد، احمدآباد، حسین‌آباد، اسلام‌آباد و جنت‌آباد است فاصله دارد. قصه‌ی اسفناک نام‌گذاری مبتذل شهرها و شهرک‌ها در مورد نام‌گذاری نوزادان هم صدق میکند. نگاهی گذرا به نام‌های مورد علاقه مردم در گزارش‌های ثبت احوال نشان میدهد که بخش مهمی از جامعه گرفتار نوعی زیبایی‌شناسی مبتذل و بی‌معنا شده‌اند. توجه کنیم به فرمایش آیت الله جوادی آملی که فرمودند ظاهر مردم باطن مسئولان است. الناس علی دین ملوکهم. تمدن اسلامی را فکر و ذهن اسلامی می‌سازد، تمدن اسلامی فقط با بنر و همایش ساخته نمیشود. انحطاط در تمامی عرصه‌های هنری، هویتی و تمدنی (معماری، شهرسازی، خطاطی، طب، اقتصاد، نظام آموزش، حکمرانی و...) از آغاز شد و در دوران به اوج رسید و پس از ارتباط این عرصه‌ها با هویت اسلامی‌‌ایرانی‌شان تقریبا قطع شد. اما با روی کار آمدن ، به موازات ظهور ترکیه نوین به رهبری آتاتورک، نه تنها رویکرد اسلامی که حتی هویت ایرانیِ اصیل نیز برخلاف شعارهای رسمی، با تاسیس نهادهای اقتصادی، آموزشی و بهداشتی و قضایی مدرن و حتی نام‌گذاری و القاب در این شاخه‌ها جایی ندارد و اوج ابتذال را شاهد هستیم. انحطاط 👈 انقطاع 👈 ابتذال https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
1680557504_اصلاحات ساختاري در نظام بانكي كشور- دوشنبه 14 فروردين.pdf
83.3K
متن کامل یادداشت پرفسور درخشان با عنوان "اصلاحات ساختاری در نظام بانکی" 💠 @profderakhshan
حذف بانکداری خصوصی راهکار این چارچوب [بانکداری لیبرالیستی] چیزی جز ثروت ثروتمندان به واسطه "تجمیع پس‌انداز طبقات فقیر و متوسط و اعطای اعتبارات سنگین به صاحبان تمکن" نیست. زیرا که لازمه بقای بانک، سود حاصل از اعطای اعتبارات است که تضمین سود بجز از طریق حصول اطمینان از ثروت و توان مالی وام گیرندگان ممکن نیست. بنابراین نقد چارچوب بانکداری در اقتصاد لیبرالیستی بدین معنی است که این سوال را مطرح کنیم که 🔹 آیا نظام بانکداری اسلامی در الگوی تدبیر امور اقتصادی مسلمین صرفا با وجود "یک بانک دولتی" سازگاری بهتری ندارد؟ 🔹 شرط لازم برای جلوگیری از تکاثر غیر عقلایی ثروت حاصل از عملیات بانکداری نیست؟ 🔹 آیا بهتر نیست بساط این بانک‌های رنگارنگ که نقشی جز تعمیق شکاف طبقاتی و ایجاد و بحران در نظام اسلامی ندارند، برچیده شود؟ این تحول همان فرمایشات مقام معظم رهبری است که نخست در منظومه شعارهای سال و سپس در الگوی اسلامی ایران پیشرفت و اقتصاد مقاومتی و بیانیه گام دوم بیان کردند. در بیانیه گام دوم خطوط مهمی که می تواند در اجرای الگوی اسلامی و ایرانی پیشرفت و جهت دهی به مطالعات علوم انسانی و اسلامی به کار گرفته شود، دقیقا ترسیم شد که عبارت هستند از: "روحیه انقلابی" و "تفکر انقلابی" و "عملکرد جهادی" و این همه بر محور تقابل اسلام و استکبار هستند. ۱) سخنرانی پرفسور مسعود درخشان در مراسم افتتاحیه پنجمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی ۹۸/۹/۳ 💠 @profderakhshan
پرفسور درخشان طی یادداشتی که با عنوان «اصلاحات ساختاری در نظام بانکی» منتشر کردند، به ارائه آخرین دیدگاه‌های خود به منظور حرکت به سمت حل مشکلات اقتصادی کشور پرداختند. ایشان در این یادداشت گام اول حل مشکلات اقتصادی کشور را اصلاحات ساختاری در نظام بانکی‌ دانسته و با بیان چهار راهبرد جزئیات این گام را بیان می‌کنند. متن کامل این یادداشت را در در لینک زیر دانلود کنید. https://b2n.ir/d51459 💠 @profderakhshan
💠اعمال شب قدر ١٩ ماه مبارک رمضـان 🔵 عمل در اين شب از عمل در طول هزار ماه بهتر است، و تقدير امور سال در اين شب صورت می‌گيرد، و فرشتگان و روح كه اعظم فرشتگان الهى است، در اين شب به اذن پروردگار به زمين فرود می‌آيند، و به محضر امام زمان عجل‌ الله تعالی فرجه الشریف مى‌رسند و آنچه را كه براى هر فرد مقدّر شده بر آن حضرت عرضه می‌دارند. 🔷اعمـال شب قـدر بر دو نوع است: ▪️اول : اعمالى است كه در هر سه شب بايد انجام داد، و آن چند عمل است: 🔹غسل (مقارن با غروب آفتاب) 🔹دو ركعت نماز كه در هر ركعت پس از سوره «حمد» ، هفت مرتبه «توحيد» خوانده، و پس از فراغت از نماز هفتاد مرتبه بگويد:«أَسْتَغْفِرُ اللّه وَ أَتوبُ الَيْهِ». در روايت نبوى است كه از جاى برنخيزد تا خدا او و پدر و مادرش را بيامرزد. 🔹قرآن بر سر گرفتن 🔹ده مرتبه چهارده معصوم را صدازدن 🔹 زیارت امام حسین علیه السلام 🔹 احیا و شب زنده داری 🔹صد ركعت نماز كه فضليت بسيار دارد و بهتر آن است كه در هر ركعت پس از سوره «حمد» ، ده مرتبه «توحيد» خوانده شود. 🔹قرائت دعای جوشن كبير 🔹خواندن دعای " اَللّهُمَّ اِنّي اَمْسَيْتُ لَكَ عَبْداً داخِراً ... " ▪️دوم: اعمال مخصوص هر یک از اين شبها است. 🔹اعمال شب نوزدهم ماه مبارک رمضان 🔹گفتن صد مرتبه «أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ رَبِّي وَ أَتُوبُ إِلَيْهِ» 🔹گفتن صد مرتبه «اللَّهُمَّ الْعَنْ قَتَلَةَ أَمِيرِالْمُؤْمِنِينَ» 🔹خواندن دعاى "یا ذَالَّذی کانَ..." 🔹خواندن دعای "اللَّهُمَّ اجْعَلْ فِيمَا تَقْضِي وَ تُقَدِّرُ ..." 🔶به مفاتیح مراجعه کنید دستور العمل آقای ویژه شب های قدر 🖤 نقش انسان در تقدیرات شب قدر ا _ https://eitaa.com/joinchat/3149660360C7e9ec0d7d8
🔵 باید به تشکل‌های جمعی درحوزه اقتصادی اعتماد کنیم روح‌الله ایزدخواه، نماینده مردم تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار «جام‌‌جم» با اشاره به دیدار رئیس‌جمهور با فعالان اصناف، اتحادیه‌ها و بازاریان درباره این‌که بخش خصوصی چطور باید در اقتصاد برای تحقق شعار سال مشارکت کند و این امر چطور می‌تواند به تحول در فضای اقتصادی کشور منجر شود، نکاتی را مطرح کرد. 🔹 ایزدخواه با بیان این‌که در حال حاضر تشکل‌های اقتصادی بسیاری از جمله انجمن‌های صنعتی و اتحادیه‌های صنفی، تعاونی‌های تامین نیاز و اتحادیه تعاونی‌ها در کشور وجود دارد که به مثابه خرد‌جمعی حوزه اقتصادی عمل می‌کنند، گفت: این تشکلها متاسفانه چندان در ساز‌و‌کارهای سیاست‌گذاری مشارکت داده نمی‌شوند. نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: این در حالی است که دولت طبق قانون باید در هر آیین‌نامه‌ای که می‌نویسد، تشکل‌های اقتصادی غیر‌دولتی آن حوزه را هم مشارکت دهد. اما اکنون وضعیت به این شکل نیست و فقط چند اتاق از جمله اتاق بازرگانی و اتاق اصناف در جلسات حضور پیدا می‌کنند که این روند بسیار کلی است و آنها نمایندگی کافی و تخصصی برای حوزه‌های مختلف کسب‌و‌کار را ندارند. 🔹 وی برهمین اساس افزود: اگر شعار دولت سیزدهم دولت مردم و مردمی‌سازی اقتصاد است باید راهکار خود را کنار گذاشتن خودمحوری دولت قرار داده و تشکل‌ها را در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌نویسی و پیشبرد اهداف مشارکت دهند. از این‌رو اگر کار واقعا به مردم سپرده شود نتایج بسیار بهتری خواهیم گرفت. 🔹 ایزدخواه یکی از وجوه مردمی‌سازی را همین تشکل‌های جمعی حوزه اقتصاد برشمرد که می‌توانند مسئولیت‌های مهمی به‌عهده بگیرد و دولت و حاکمیت باید به آنها اعتماد کنند. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به این‌که خودش به دنبال ارتباط‌گیری با این تشکل‌ها در خانه ملت است، گفت: به‌طور مثال در بازار قاچاق کالا در زمینه لوازم یدکی خودرو گفته می‌شود قاچاق بسیاری وجود دارد در حالی که آنها ۳۰۰اتحادیه در سطح کشور دارند، بنابراین اگر از آنها کمک گرفته شود حتما میتوانند در کاهش قاچاق کالا موثر باشند. 🔺 وی تصریح کرد: هنوز دولت سیزدهم در این زمینه پیشرفت لازم را نسبت به دولتهای قبل نداشته است و از این‌رو باید ساز‌و‌کار مناسبی طراحی شود و مرجعیت توانمندی در دولت داشته باشد تا بتواند به مشارکت‌دهی تشکل‌های اقتصادی در اداره امور کشور منجر شود و در عین حال مدعی‌العموم این بخش هم باشد. 🔺 ایزد‌خواه با تاکید بر این‌که متولیان دولتی بخش‌های اقتصادی در کشور ما به‌طور تاریخی مایل به خودکامگی هستند، افزود: آنها براساس شرایط تاریخی و رویه دولت‌ها، زیر بار مشارکت دهی تشکل‌ها نمی‌روند از این‌رو باید یک اهرم موثر در دولت وجود داشته باشد هر چند که قانون در این زمینه هست اما اجرا نمی‌شود لذا از لحاظ اهرم اجرایی باید معاونتی ذیل رئیس‌جمهور این اهرم سازمانی را عملیاتی کند. نماینده مردم تهران در مجلس همچنین یادآور شد: مشارکت تشکل‌های اقتصادی با توصیه اخلاقی انجام نخواهد شد. @dr_izadkhah https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
960322 ویژه شب قدر - آنچه که مهم است بیدار شدن است، نه بیدار ماندن - @KHADEM_AL_ZAHRA.pptx
11.77M
✳️ پاورپوینت سخنرانی ویژه شب قدر با موضوع بیدار شدن در شب قدر ،مهمتر از بیدار ماندن ◀️ همراه با صوت سخنرانی اجرا شده توسط حجت الاسلام و المسلمین نظری در مشهد مقدس 📚کانال بانک پاورپوینت👇 @bankpowerpoint ✳️برای دوستان خود فوروارد کنید. https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ صوت سخنرانی اجرا شده مربوط به پاورپوینت بیدار شدن در شب قدر،مهمتر از بیدار ماندن 📚کانال بانک پاورپوینت👇 @bankpowerpoint ✳️برای دوستان خود فوروارد کنید. https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 خانه عنکبوت در سراشیبی فروپاشی ⭕️ چرا امروز تحقق آرمان آزادی قدس شریف بیش از هر زمان دیگری در دسترس جریان مقاومت قرار گرفته است؟ 1⃣ 🔹«مستعد ضربه!» این عبارت دو کلمه‌ای عصاره حرف‌های بسیاری از تحلیلگران سیاسی و امنیتی است که این روزها اوضاع رژیم صهیونیستی را در سرزمین‌های اشغالی رصد می‌کنند. ارتباطی هم ندارد که این تحلیل‌گران همراستای با رژیم صهیونیستی باشند یا مخالف با آن. حجم سنگین واقعیت در حال تحمیل آوار نتایج خود روی تحلیل‌هاست. حدود یک ماه قبل بود که رئیس رژیم صهیونیستی سخنانی بر زبان راند که برای خیلی‌ها شاید به معنای رقابت‌های سیاسی و حزبی درون رژیم تعبیر شد. حالا با گذشت نزدیک به ۴۰ روز از آن سخنان، معنای جملاتی که بر زبان اسحاق هرتزوگ جاری شده بود بیشتر نمایان می‌شود: ▪️«ما در سخت‌ترین لحظات تجربه شده در اسرائیل زندگی می‌کنیم و همه ما از ته قلب می‌دانیم که این بحران برای ما یک محسوب می‌شود. این بحران تهدیدگر استحکام داخلی و همبستگی اسرائیلی است که بسیار بسیار خطرناک است.» هرتزوگ با اشاره به اتفاقاتی که رژیم با آن دست به گریبان است و باعث به خیابان آمدن صدها هزار نفر از ساکنان اراضی اشغالی شده، می‌گوید: ▪️«این امر می‌تواند ما را به پرتگاه سختی بکشاند یا اینکه در مقابل از طریق توافق به راهکاری دست یابیم.» این شکاف و اختلافات میان جریان‌های مختلف درون رژیم به حدی رسیده است که صدای اعتراض مسئولان سابق و فعلی امنیتی صهیونیست‌ها را هم به رسانه‎‌های عمومی کشانده است. تامیر پاردو از مسئولان پیشین موساد، اوضاع داخلی صهیونیست‌ها را چنان دیده که با همه محافظه‌کاری‌های مرسوم مسئولان و رسانه‌ای صهیونیستی آشکارا گفته است: ▪️«فروپاشی ما نیاز به ایرانی‌ها ندارد و ما هم اکنون در فاجعه درحال شکل‌گیری هستیم.» 🔹وضعیت نمی‌تواند بدتر از این باشد! این موضوع محدود به مسئولان فعلی و سابق رژیم نمانده و در رسانه‌ها و مطبوعات صهیونیستی نیز بحث‌های مبسوطی را به خود اختصاص داده است. 🔻روزنامه صهیونیستی هاآرتص با اشاره به وضعیت این روزهای سیاسی و امنیتی رژیم، شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی را هم به آن اضافه کرده و می‌نویسد: ▪️«وضعیت اسرائیل نمی‌تواند بدتر از این باشد... اکنون، ما احتمالا با یک طوفان تمام عیار روبرو هستیم، طوفانی که سازمان‌های اطلاعاتی اسرائیل ماه‌هاست درباره آن هشدار می‌دهند، درباره یک جنگ چند جبهه ای. برای تصور این که ایران، حزب الله و حماس باید با چه لذتی به هرج و مرج در اسرائیل نگاه کنند، نیازی به خلاقیت نیست.» اما ادامه این گزارش در نهایت به همان گزاره‌ای ختم می‌شود که این روزها از زبان بسیاری از تحلیلگران درون رژیم صهیونیستی درباره آینده آن بر زبان جاری است: ▪️«چرا از آن سوء استفاده نکنند؟ هر درگیری قدرت بازدارندگی اسرائیل را بیشتر تضعیف می‌کند و موجب فرسایش جایگاه بین‌المللی آن می شود.لذا باید گفت تنها رژیمی که احتمالاً به زودی در منطقه تغییر خواهد کرد اسرائیل است، نه تهران!» این اظهارات رسانه‌ای شده هرچند عمق اختلافات سیاسی درون رژیم را به تصویر می‌کشد اما وقتی در کنار بعضی واقعیات مانند معکوس شدن روند مهاجرت یهودیان نقاط مختلف دنیا به رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرند، امواج معنادارتری از وضعیت متزلزل درون سرزمین‌های اشغالی ساطع می‌کنند. 🔹اوج گرفتن مهاجرت معکوس در چند سال گذشته مهاجرت یهودیان روندی معکوس در پیش گرفته و میزان یهودیانی که سرزمین‌های اشغالی را به قصد دیگر نقاط دنیا برای همیشه ترک می‌کنند نسبت به یهودیانی که وارد این سرزمین‌ها می‌شوند پیشی گرفته و حتی براساس برخی گزارش‌ها دو برابر شده است. این گزاره یعنی به ازای هر یهودی که وارد سرزمین‌های اشغالی می‌شود دو نفر از آن خارج می‌شوند. ناپایداری و تزلزل حکومت عنکبوت‌گونه حاکم بر سرزمین‌های اشغالی امروز بیش از هر زمان دیگری خود را به رخ تحلیلگران می‌کشد. 🔹در چنین نگاهی است که سخنان اخیر رهبر انقلاب اسلامی درباره وضعیت صهیونیست‌ها معنادارتر می‌شود: 🔺«و امّا رژیم صهیونیستی ــ که او هم دشمن دیگر ما است ــ در عمر ٧۵ ساله‌ی خودش هرگز گرفتاری‌های هولناکی مثل امروز نداشته. 1⃣ اوّلاً «تزلزل سیاسی»؛ در چهار سال، چهار نخست‌وزیر عوض کردند... یعنی آن‌قدر میشوند که مثل است. 2⃣ در سرتاسر رژیم جعلی وجود دارد؛ [اگر] الان ملاحظه کنید ــ بحث فلسطینی‌ها جدا است ــ بین خودشان دو قطبی است؛ این تظاهراتِ صدهزار نفری و دویست‌هزار نفری و بیشتر در تل‌آویو و در شهرهای مختلف دیگر، نشانه‌ی این است ... 3⃣ مقامات خودشان به طور مرتّب و پی‌درپی هشدار میدهند که فروپاشی نزدیک است. همه‌ آنها میگویند که فروپاشی ما نزدیک است؛ ما به ٨٠ سالگی نمیرسیم.» https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
🔰 خانه عنکبوت در سراشیبی فروپاشی ⭕️ چرا امروز تحقق آرمان آزادی قدس شریف بیش از هر زمان دیگری در دسترس جریان مقاومت قرار گرفته است؟ 2⃣ 🔹مقاومت سرفراز تضعیف و تزلزل داخل رژیم اما هنوز یک سمت ماجراست. سوی دیگر ماجرا گروه‌های پرشمار و کوچک و بزرگ مقاومت فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، یمن و در کنار همه اینها پشتیبانی ج. ا. ایران و نقش آفرینی منحصر به فرد آن در جبهه مقاومت است. قدرت جبهه مقاومت با چند دهه گذشته به هیچ وجه قابل مقایسه نیست. در حال حاضر مجموعه گروه‌های این جبهه رژیم صهیونیستی را از سه طرف در محاصره خود قرار داده‌اند. 🔸رژیمی که روزی در یک جنگ شش روزه، نسخه ائتلاف ارتش‌های عربی را در هم پیچید حالا در برابر گروه‌های مقاومت مانند جهاد اسلامی یا حماس در غزه با نهایت محافظه‌کاری عمل می‌کند تا تعادل لرزان امنیتی حاکم بر رژیم بر هم نخورد. مقاومت امروز بجای سنگ به موشک مجهز است و فلسطین که روزگاری نظاره‌گر ننگ قراردادهایی چون اسلو بود، حالا شاهد عملیاتهای شیرمردان عرین‌الاُسود علیه دشمن غاصب است. 🔸حزب‌الله سرفراز در شمال سرزمین‌های اشغالی تبدیل به یک قدرت مهم شده است. ارتش عبری که ۴۰ سال قبل به محض اراده، طی چند ساعت به محلات مرکزی بیروت می‌رسید، حالا و به اذعان تحلیلگران صهیونیست به هیچ وجه توان درگیری با مقاومت لبنان را ندارد و در صورت پیش آمدن چنین رخدادی، رگ حیات رژیم برای همیشه قطع خواهد شد. 🔸نقشه‌ای که استکبار به رهبری آمریکا برای عراق و سوریه کشیده بود و در صورت موفقیتش، یک کشور ثالث بین سوریه و عراق ایجاد شده و عملا جغرافیای منطقه را به نفع صهیونیست‌ها تغییر میداد، بعد از یک دهه با تلاش جمهوری اسلامی ایران و فرماندهی میدانی شهید سلیمانی و اراده و همت جوانان کشورهای منطقه با شکست مواجه شده است. محور مقاومت نه تنها تضعیف نشده بلکه با اتکا به ظرفیت‌های درونی خود، منافع رژیم را بیش از هر زمان دیگری تهدید می‌کند. 🔹جمهوری اسلامی نیز با خنثی شدن همه‌جانبه عموم کلان‌پروژه‌هایی که برای مهار قدرت ایران طراحی شده بود از تحریم گرفته تا ترور، اقدامات پارتیزانی، ایجاد ناامنی و طراحی اغتشاشات میدانی و به میدان آمدن امپراتوری رسانه‌ای استکبار، حالا قدرتمندتر از ۱۰ سال گذشته به پشتیبانی جبهه مقاومت مشغول است با این تفاوت که برخلاف یکی دو دهه قبل، نظامیان آمریکایی هم در مرزهای شرقی و غربی‌اش حضور خارجی ندارند. حالا شاید بهتر بتوان عبارات دو گزاره‌ای ابتدا متن را درک کرد که چرا رژیم صهیونیستی بیش از گذشته «مستعد ضربه» شده است. 🔹آینده روشن مقاومت بدون شک «هم‌افزایی مسلمین بر محور قدس شریف، کابوس دشمن صهیونیست و حامیان آمریکایی و اروپایی آن است... [که]دو عامل مهم، تعیین‌کننده‌ی آینده است: اوّل ـ و مهم‌تر ـ تداوم مقاومت در داخل سرزمین‌های فلسطین و تقویت خطّ جهاد و شهادت، و دوّم، حمایت جهانی دولتها و ملّتهای مسلمان در سراسر جهان از مجاهدان فلسطینی.» ۱۴۰۰/۲/۱۷ 🔸امروز ضعف داخلی و گسل های سیاسی و فرسایش رژیم صهیونیستی و از سوی دیگر تجهیز روز افزون جریان مقاومت و حمایت آزادی خواهان جهان از مردم مظلوم فلسطین، نوید بخش روزهای روشن برای تحقق آرمان قدس شریف است. آرمانی که برای تحقق نیازمند وحدت جهان اسلام، عزم دولت‌های مسلمان در پشتیانی از ملت فلسطین، پیوند خوردن مجاهدت در غزه با کرانه غربی و یکپارچگی جهاد ملت فلسطین و تلاش برای افشای چهره کریه و جنایت کار رژیم صهیونیستی برای عموم مردم جهان است که برای تحقق این موارد مهم، روز قدس، نقش ویژه‌ای دارد. 🔸روز قدس «یک روزِ به معنای حقیقی کلمه، بین‌المللیِ اسلامی» ۱۳۹۰/۶/۲ «روز امت اسلامی... و نشان‌ دهنده‌ صف‌‌بندی حق و باطل، صف ‌بندی عدل در مقابل ظلم است.» ۱۳۸۸/۶/۲۹ https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
📌معمّای کاهش فروش و افزایش درآمد! ⚠شرکت فولاد مبارکه در بهمن ماه ۱۴۰۱، ۶۱۴ هزار تن از محصولات خودش را به فروش رسانده است که این مقدار نسبت به میزان فروش دی ماه ۱۴۰۱(۶۳۵ هزار تن)، حدود 3 درصد کاهش داشته است. ⛔اما درآمد این شرکت از ۱۱ هزار و ۴۳۸ میلیارد تومان دی ماه ۱۴۰۱، به ۱۲ هزار و ۲۳۳ میلیارد تومان در بهمن ماه ۱۴۰۱ رسیده است! یعنی ۷ درصد افزایش داشته است. ✨به بیان ساده تر، میزان فروش فولاد مبارکه از دی ماه تا بهمن ماه، ۳ درصد کاهش داشته ولی درآمد آن، ۷ درصد افزایش داشته است! ❌چی شد؟! ❗برای حل این معمّا سراغ نمودار تغییر قیمت دلار از دی ماه تا بهمن ماه میرویم. همانطور که در نمودار مشاهده می کنید، نرخ دلار از 39 هزار تومان در یکم دی ماه، به ۴۵ هزار تومان در ۳۰ بهمن رسیده است! 〽باتوجه به اینکه فروش محصولات فولاد مبارکه مانند تمام شرکت های فولادی و پتروشیمی و پالایشی دیگر به داخل، دلاری می باشد، این معمّا حل می شود! 📎یعنی افزایش درآمد فولاد مبارکه از دی ماه تا بهمن بخاطر افزایش فروش نبوده و بخاطر افزایش نرخ دلار بوده است! 💡حال سوال اینجاست! شرکتی که مواد اولیه اش را ریالی میخرد و در بازه زمانی مذکور، افزایش فروشی نداشته است، چرا باید محصولاتش را دلاری بفروشد و با افزایش نرخ دلار، از جیب مردم، کسب سود کند؟! 📎آیا نام این کار، دزدی سازماندهی شده و قانونی نیست؟! 🚨آیا منطقی این نمی باشد که همانند اینکه مواد اولیه اش را ریالی میخرد، فروشش نیز به ریال باشد و از مسیر افزایش فروش، کسب درآمد کند؟! ! https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
اندکی مانده که این ماه به پایان برسد آخرمغفرت ورحمت وغفران برسد جمع شد سفره احسان ووداع نزدیک است رفت تاسال دگر نوبت احسان برسد ای خوش آن بنده که باتوبه به درگاه خدا بعدیک ماه عبادات به سامان برسد حمد وتسبیح سزاوار خداوندکریم میزبانی که به دلداری مهمان برسد درشب قدربه درگاه خداناله زدیم طلبیدیم ،خدایا!شَه خوبان برسد گریه کردیم زدلتنگی بین الحرمین تابرات ازطرف شاه خراسان برسد چه مبارک سحری بود وچه احوال خوشی حیف این شام وسحرزود به پایان برسد دردمندیم وکویراست فضای دلمان کاش الساعه خودحضرت باران برسد درفراقش همگی کلبه احزان داریم به امیدی که مگریوسف کنعان برسد ان‌شاءالله که خداوند متعال عیدی ما را تعجیل در فرج آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف قرار بدهد صلواتی ختم نماییم https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
هوالحکیم ماه رمضان، ماه تمرین بندگی است و عید فطر، گشایش فصلی جدید در زندگی است. ماه رمضان، ماه تصمیم‌سازی و عید فطر روز یک تصمیم‌گیری بزرگ است؛ این که فصلی نو را در زندگی آغاز کنیم. فطر یعنی گشایش. عید فطر، جشن گشایش قلب از حال بد قدیم به حال خوش جدید است. عیدتان مبارک باد 🌱✨ https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
⭕️ چرا نمی شود هر چیزی را به رفراندوم گذاشت؟ ⁉️ چرا تلاش برای «همه چیز را به رفراندوم گذاشتن» در جمهوری اسلامی ایران که تنها نظام روی کار آمده با رأی مردم در جهان است عملا خلاف دموکراسی و مردم سالاری و عقلانیت است؟ 1️⃣ اگر همه مسائل قابل رفراندوم بود و همه مردم قدرت تحلیل داشتند که راجع به همه مسائل نظر بدهند آیا دیگر نیازی به مجلس یا نهادهای مشورتی مشابه که نماد دموکراسی و مردم سالاری هستند بود؟! مردم به نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی رای می دهند که این ها بروند مسائل را در کمیسیون های تخصصی و در صحنه‌های مختلف به تبادل نظر گذاشته و پس از ساعت ها تحقیق و بررسی و پژوهش به یک موضوع رای بدهند یا ندهند و اساساً نماینده یعنی همین حالا کسی که می گوید می شود همه چیز را به رفراندوم گذاشت عملاً مخالف با نهادهای دموکراسی و مخالف با عقلانیت و کار کارشناسی حرف زده است و به دنبال فضای پوپولیستی و مردم فریب برای ایجاد هیجان های کاذب است. 2️⃣ میشود با بیان گزاره های طنز و پیشنهاد رفراندوم درباره بعضی مسائل بدیهی که حتی فکر کردن به رفراندوم آن مسخره به نظر می‌رسد این موضوع را بهتر برای افکار عمومی تبیین کرد مثلاً آیا میشود تجزیه کشور را به رفراندوم گذاشت یا مثلاً قدرت دفاعی کشور را به رفراندوم گذاشت؟ بنابراین مخالفت با این جمله که «نمی شود همه چیز را به رفراندوم گذاشت» مخالفت با عقلانیت و منطق است. 3️⃣ عمده کسانی که از رفراندوم حرف میزنند واقعاً قصد آنها و نیاز آنها برگزاری رفراندوم نیست بلکه نیازشان ایجاد دو قطبی و فضای غبارآلود و هیجانی است در غیر اینصورت نظام اسلامی و جمهوری اسلامی ظرفیت برگزاری هر رفراندومی که به صورت یک ضرورت و یک نیاز واقعی مطرح شود را دارد بنابراین میشود در رسانه و فضای مجازی اعلام کرد هر کسی که ادعا دارد نیاز به رفراندوم در یک موضوع وجود دارد به جای هوچیگری رسانه‌ای برود و مسیر قانونی رسیدن و تایید و برگزاری رفراندوم را برای مصداق مشخص و روشن طی کند در غیر این صورت او را فردی هوچیگر و پوپولیست خواهیم شناخت نه فردی دغدغه مند و عاقل! 4️⃣ یکی از دلایلی که با بهانه رفراندوم به دنبال ایجاد چالش برای کشور هستند این است که می دانند تنها نظامی که قابلیت و فهم امکان رفراندوم در آن وجود دارد جمهوری اسلامی است! جمهوری اسلامی تنها نظامی است که با رأی مستقیم مردم بر سر کار آمده و در منطقه ای مملو از نظامات متحجر به صورت میانگین سالانه یک انتخابات با درصد های بسیار بالا و رکوردهای تاریخی حضور مردم برگزار کرده است. وگرنه در کشوری مثل آمریکا که کمتر از ٣٠ نفر، آنهم ٣٠٠ سال پیش برای آن قانون و مقررات و نظامات حاکمیتی تعیین کرده اند چه درکی از رفراندوم وجود دارد؟ 5️⃣ همانطور که با سفر رضا پهلوی به اسرائیل عیان شد، پشت پرده اتفاقات اخیر کاملا با هدایت رژیم صهیونیستی و موساد در ایران اتفاق افتاده است. وقتی القابی مانند رژیم کودک کش! یا نواقصی مثل عدم برگزاری رفراندوم در سرزمین های اشغالی و غصب نظامی فلسطین با کار رسانه ای و عملیات روانی به جمهوری اسلامی ایران به عنوان تنها رژیم مردم سالار منطقه نسبت داده می شود، بیشتر مشخص است که اسرائیل در حال دست و پا زدن برای انتقام دیرینه از مردم ایران است. ♻️ بنابراین وقتی یک چهره سیاسی که سالها کشور را با معطل کردن عامدانه به اراده ی غرب، دچار تنگناهای اقتصادی و امنیتی کرده از رفراندوم حرف می زند کار سختی نیست که بفهمیم چطور تحت تاثیر سرویسهای جاسوسی قرارگرفته است. https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
قصه پر غصه اقتصاد ایران.pdf
96.8K
📌قصه پر غصه اقتصاد ایران! ✨داستانی از زبان یک شرکت انحصارگر خیالی اما واقعی! ⚠اگر این متن مختصر پنج صفحه ای A5 را بخوانید: 1⃣متوجه می شوید؛ مشکل واقعی اقتصاد ایران چیست! 2⃣متوجه می شوید؛ بازیگران واقعی اقتصاد ایران، چه کسانی هستند! 3⃣متوجه می شوید؛ قیمت ارز غیر رسمی چگونه بالا می رود! 4⃣متوجه می شوید؛ چرا ایران با داشتن این همه منابع خدادادی، چرا در سال های اخیر، دچار این مشکلات اقتصادی شده است! 5⃣متوجه می شوید؛ برای شما مردم ایران، فرقی ندارد که مواد اولیه تولیدتان را خودتان در کشور داشته باشید و یا به کشور وارد کنید! 6⃣متوجه می شوید؛ حاکمیت چه باید بکند! ⛔حتما این متن کوتاه را بخوانید! خیلی چیزها برایتان آشکار می شود! https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روضه خوانی یکی ازشاگردان اسپانیایی «شیخ قمی» در حسینیه خمینی شهر سال 1387 برای ایشون خیلی خصوصی کلاس گذاشتیم و متن روضه هاش را تنظیم می کردیم و البته خیلی مداح خوبی بود... الان هم استاد دانشگاه شده و کلا تبلیغ اسپانیایی را رها کرده!! ▪️▪️▪️ یکی از مهارتهایی که مبلغین در این مرکز تخصصی آموزش میدیدند «روضه خوانی به زبان اسپانیایی» بود. ➖➖➖ که البته با تعطیلی این مرکز تخصصی این دوره های روضه خوانی هم تعطیل شد. نکته جالب این که خیلی پیگیری کردیم ولی همه مسولین محترم فقط از تعطیلی مرکز ابراز تاسف می کردند و برخی هم برای همدلی می گفتند شما تنها نیستیدخیلی دیگه از جاهای فرهنگی، علمی، مذهبی، هسته ای، خلاصه هر جایی که ظرفیتی برای اقتدار ایران اسلامی بوده به دنبال برجام تعطیل شده... همین!! حالا فهمیدید چرا حضرت آقا فرموده آتش به اختیار در حوزه فرهنگ! چون با این آقایان مسولین دلسوز فرهنگی نمیشه کار انقلاب را با آن اهداف بزرگ پیش برد. پس حضور مردم در عرصه فرهنگ با قوت لازم هست... ➖➖➖➖ کانال سخنرانی جهاد تبیین | حمایت مالی 🆔 @Tablighgharb https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تبلیغ فرزند آوری در آنسوی مرزها 🔺نه ۵ تا، نه ۱۰ تا بلکه بیش از ۲۰ بچه‼️ اونوقت ما بچه شیعه ها... https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
درباره مناظره اقتصادی در جهان‌آرا ابوالفضل اقبالی مناظره یک ساحت علمی و نظری دارد که افراد با سطح سواد خود در آن قضاوت می‌شوند و یک ساحت رسانه‌ای دارد که رفتار و گفتار افراد در آن تعیین کننده است. در مناظره دیشب بلاشک دکتر موسی غنی‌نژاد پیروز رسانه‌ای مناظره بود و دکتر مسعود درخشان عملکرد بسیار بدی داشت. اما در صحبت‌های دکتر غنی‌نژاد چندتا نکته قابل مناقشه وجود داشت که عرض می‌کنم. سه محور مهم در صحبت‌های دیشب دکتر غنی‌نژاد وجود داشت که عبارتند از: ۱. چپ‌انگاریِ اقتصاد اسلامی دکتر غنی‌نژاد در ابتدای سخنان خود، علت‌العلل چالش‌های اقتصادی کشور را ابتنای اصول اقتصادیِ قانون اساسی کشور(به‌ویژه اصل ۴۳) بر رویکردهای مارکسیستی و چپ در اقتصاد دانست. ایشان در اینجا عامدانه و با هوشمندی برای مخاطب تلویزیونی یک ساده‌سازی در تقسیم‌بندی رویکردهای موجود در اقتصاد انجام می‌دهند. به این ترتیب که هرکس برای دولت(حاکمیت) شان مداخله در اقتصاد در نظر می‌گیرد تبار مارکسیستی دارد! و هرکس مخالف مداخله دولت در اقتصاد است تفکر لیبرالی دارد. و لذا براساس این دوگانه‌ی بسیط و نادقیق، اصل ۴۳ قانون اساسی کشور را سوسیالیستی دانسته و با یک تحریف تاریخی، تنظیم این اصول را به چپ‌های اول انقلاب نسبت می‌دهد و از جزوات حزب توده به عنوان رفرنس سخن خود استفاده می‌کند! چنین تقسیم‌بندی بسیط و تقلیل‌گرایانه از نظریه‌های اقتصادی توسط دکتر غنی‌نژاد صرفا کارکرد سیاسی و رسانه‌ای برای برچسب‌زدن به طرف مقابل دارد و فاقد مبنای علمی است. رویکردهای موجود در اقتصاد در نسبت به مقوله مداخله دولت‌ها، طیفی از نظریه‌های مارکسیستی، لیبرالیستی و اسلامی را شامل می‌شود که تفاوت‌های دقیقی با یکدیگر دارند و به این سادگی نمی‌توان آنها را یک کاسه کرد. ۲. علم‌انگاریِ(به‌معنای ساینس) اقتصادِ مدرن دکتر غنی‌نژاد اصرار داشت که به صحبت‌های دکتر درخشان برچسب ایدئولوژی و شعار بزند و سخنان خودش را علمی جلوه دهد. در حالیکه خود ایشان بهتر از هر کسی واقف هستند که اقتصاد، فلسفه‌ای است که گاهی امتداد ریاضیاتی نیز پیدا کرده است. همین نظریه اقتصاد بازار که ایشان از آن دفاع می‌کنند بیشتر از آنکه ماهیت علمی(scientific) داشته باشد، ایدئولوژی محض است و بنیان‌های فلسفی و الهیاتی دارد. تمام بحث‌های فون هایک درباره مفاهیمی چون آزادی، قانون، نظم و... ایدئولوژی است. حال اگر کسی چون پروفسور مسعود درخشان با آن سوابق علمی و تئوریک، از کسی چون امام خمینی(ره) نقل قول بیاورد متهم به شعرخوانی می‌شود، اما اگر دکتر غنی‌نژاد که خودشان مدت‌ها از مدافعان رویکردهای مارکسیستی در اقتصاد بودند، الان از لیبرال‌هایی چون فون هایک نقل قول بیاورد، می‌شود بحث اصولی و علمی! کسی هم نمی‌پرسد که اعتبار و مشروعیت گزاره «قانون نظم خودجوش است» با کدام محک علمی سنجیده شده است؟ ۳. جداانگاریِ قلمرو دین و اقتصاد دکتر غنی‌نژاد در پایان مناظره یک پرسش مشهور و فراگیر در فضای عمومی جامعه را از پرفسور درخشان مطرح می‌کنند که شما چرا در مباحث اقتصادی از امام خمینی(ره) یا مقام معظم رهبری رفرنس می‌آورید؟ ایشان بلاشک فقیه و دین‌شناس هستند اما چون تخصص اقتصادی ندارند، نظرشان در این عرصه قابل استناد نیست! حال سوال من از آقای غنی‌نژاد این است که شما چه درک و شناختی از دین دارید که براساس آن قلمرو اقتصاد را از قلمرو دین جدا کردید؟ این که همان شبهه رایج سکولاریسم در دهه 70 است که فقه و دین را محصور در ارتباط فردی ما با خدا می‌دانست و معتقد بود کار سیاست و اقتصاد و علم را باید به متخصصان خودش واگذار کرد و دین و روحانیت باید مشغول نماز و روزه مردم باشند! پس احکام اجتماعی و اقتصادی اسلام که اتفاقا حجم وسیع‌تری از احکام فردی را به خود اختصاص داده چه می‌شوند؟ حرمت ربا، قاعده نفی سبیل، انفاق، خمس و زکات، الگوی مصرف و... اینها ناظر به اقتصاد نیستند؟ جالب است که خود ایشان در ابتدای مناظره صراحتا می‌گویند در قانون اساسی ما ردپایی از اصول اقتصادی اسلام نیست! یعنی می‌دانند که در اسلام ابواب متعدد و اصول بسیاری ناظر به ساماندهی وضعیت اقتصادی جامعه داریم. خب پس اگر کسی دین‌شناس باشد به این امور نیز واقف است و نظراتش درباره اقتصاد مسموع است. https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
نقطه آغاز مبارزه فرهنگی میان اقتصاد لیبرال و اقتصاد اسلامی بالاخره صداوسیما پس از ۳۳ سال، از لاک تغافل نسبت به کودتای اقتصادی تکنوکراتها درآمد و مجال داد تا مبارزه فکری و فرهنگی میان سردمداران اقتصاد وارداتی رایج در کشور با چهر‌ه‌های مهجور و مظلوم منادی اقتصاد انقلابی، علنی شود و در مقابل چشم مردم قرار بگیرد. این شروع جانانه را به فال نیک میگیریم و از مدیران عدالتخواه صداوسیما می‌خواهیم با همین دست فرمان ادامه دهند تا بالاخره معلوم شود زیربنا و روبنای نسخه‌های اقتصادی فلج‌کننده انقلاب اسلامی چه بوده است. دکتر ایزدخواه https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧صوت کامل مناظره جنجالی دکتر مسعود درخشان و دکتر موسی غنی نژاد در برنامه جهان آرا ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ عضو کانال شوید 🔻 https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
انحراف اینگونه میشه👇 1⃣ یکی ۸ سال رئیس جمهور بوده،. 25 میلیون هم رای آورده به رهبری اعتراض کرده که مردم را برای رای دادن ازاد نمیگذارید 2⃣ یکی دیگه با دروغ و فریب ۸ سال رئیس جمهور بوده ۲۵ میلیون هم رای آورده حالا میگه باید رفراندم بشه البته تودهنی محکمی از رهبر خورد 🔴 خدایا منحرفین و کینه توزان به ولایت فقیه و نمک نشناس ها که نان انقلاب را خوردند و ضد انقلاب شده اند را رسوا کن https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
🔻نقد روش‌شناسانۀ تحلیل آیت‌الله علیدوست: لطایف مصلحت‌اندیشی در بازسازی اجتماعی 🖊 مهدی جمشیدی ۱. آیت‌الله علیدوست در مصاحبه با تمارنمای جماران، مطالبی را دربارۀ مداخلۀ حاکمیّت در ماجرای کشف حجاب مطرح کرده‌اند که به نظر این قلم، دربردارندۀ این مضامین هست: الف. لازمۀ «حجاب قانونی»، «اجبار به حجاب» است. ب. نتیجۀ اجبار به حجاب نیز در شرایط کنونی، ایجاد «لجاجت» بلکه «بی‌اعتقادی» در جامعه است. ج. این وضع، نقض غرض شارع است. د. چون عمل حاکمیّت در این ‌باره، مصداق نهی‌ازمنکرِ مفسده‌انگیز است، این تکلیف از حاکمیّت ساقط می‌‌شود. هـ . پس در موقعیّت کنونی، اقتضای «مصلحت فقهی» این است که تحقّق حجاب در جامعه به‌صورت «اجباری» نباشد، بلکه از «سازوکارهای فرهنگی» استفاده شود. ۲. از ایشان که نظریه‌پرداز و مؤلّف «فقه مصلحت» هستند، انتظار می‌رفت که بسیار فراتر از معادله‌های گفته‌شده و تکراری، استدلال کنند و متغیّرها و عنصرهای بیشتر و دیگری را وارد سنجش فقیهانۀ خویش سازند تا محاسبۀ مصلحت‌اندیشانه‌شان، «بخشی» و «بُرشی» نباشد. مصلحت‌بینی ایشان تنها بر «یک متغیّر» تکیه دارد و آن «تولید لجاجت در مکشفه‌ها» است، حال‌آن‌که مصلحت از سنجش مبتنی بر «برآیند همۀ متغیّرها» به دست می‌آید. تنها آن‌هنگام می‌توان سخن ایشان را پذیرفت که تمام یا بیشتر متغیّرهای حاضر در این عرصۀ اجتماعی و حاکمیّتی، گرد آورده شوند و «منافع» و «مضار» مترتّب بر آنها، در کنار یکدیگر دیده شوند. حتّی در فقه فردی، «معادله‌سازی‌های تک‌متغیّره»، موجب «ساده‌سازی نابجا» می‌شوند و ازاین‌رو، رهزن طریق صواب در فهم و تدبیر هستند؛ چه رسد به فقه اجتماعی که در هر لایه از آن، ده‌ها متغیّر حاضر هستند و هر یک به گونه‌ای در صورت‌بندی مسأله، مدخلیّت دارند. این وضع آنچنان غلیظ و برجسته است که باید گفت مسأله‌های اجتماعی، نقطۀ اوج «پیچیدگی» در جهان انسانی هستند و پیچیدگی‌شان نیز برخاسته از «تراکمِ» متغیّرها و همچنین «مناسبات تودردتو»ی آنها نسبت به یکدیگر است. این جهان را جز با منطق «تحلیل شبکه‌ای» نمی‌توان فهم کرد و سیاست اجتماعی نیز مدّت‌هاست از عهد آغازین ربط‌های علّیِ خطّی و تک‌بُعدی عبور کرده است. یکی از دلایل پدید آمدن اختلاف‌ها و پراکندگی‌های فراوان در مسأله‌های اجتماعی نیز همین امر است که احصای همۀ متغیّرها و یافتن مناسبات و تعاملات آنها، دشوار است و داوری‌ها و آراء، برآمده از «فهم‌های موردی» و «بینش‌های تکّه‌ای» هستند. ۳. از این گذشته، همۀ متغیّرها نیز «وزن» و «اعتبار» یکسان ندارند و چه‌بسا یک متغیّر آنچنان مهم و تعیین‌کننده باشد که متغیّرهای دیگر را به حاشیه براند. این امر نیز در تحلیل ایشان به چشم نمی‌خورد؛ گویا فقط پای یک متغیّر در میان است و باید بر اساس همان نظر داد و حکمرانی کرد. در محاسبه‌های مصلحت‌اندیشانۀ اجتماعی، هم متغیّرهای متعدّدی حضور دارند و هم این متغیّرها، وزانت و منزلت یکسانی ندارند. چه‌بسا اگر پای متغیّرهای دیگری به این تحلیل باز شود و «ضریب واقعی» به آنها داده شود، ایجاد لجاجت در مکشفه‌ها آنچنان اهمّیّت نیابد و صدرنشین نباشد. «روند فزایندۀ کشف حجاب به کشف نقاط دیگر بدن»، «احتمال گذار زنانی از مرحلۀ ضعف حجاب به مرحلۀ کشف حجاب»، «پیدایی چرخۀ ساخت‌شکنی در عرصه‌های دیگر»، «سست‌شدن انگیزۀ بدنۀ انقلابیِ مردم»، «وقوع نزاع‌های در لایۀ مردمی»، «رقیق‌شدن اقتدار نظام در روایت‌ها» و ... از جملۀ متغیّرهای بنیادین و سرنوشت‌ساز در معادله‌سازی‌های معطوف به کشف مصلحت اجتماعی هستند. ۴. از سوی دیگر، ایشان میان الزام قانونی به حجاب و ایجاد لجاجت در فرد، «ربط علّیِ قطعی» برقرار کرده است؛ حال‌آن‌که این سخن، اثبات‌نشده و در حد یک «فرضیه» است. هیچ‌گونه پیمایشی، این نظر را تأیید نمی‌کند و این گفته، بسیاری از یک گمان قیاسی و حدس پیشینی، اعتبار ندارد. ایشان امر «محتمل» را «مفروض» انگاشته‌اند و بر اساس آن، قضاوت کرده‌اند، درحالی‌که این احتمال، فقط «یکی از مسیرهای ممکن» است. فارغ از این نقص روشی، هرگز نمی‌توان حکم کرد که میان الزام قانونی به حجاب و لجوج‌شدن فرد، «تلازم ذاتی» برقرار است و خواه‌ناخواه، همه یا بیشتر از افراد چنین خواهند شد، بلکه شاید تنها «برخی» مبتلا به کینه و لجاجت شوند و «بقیه» یا موضع خنثی داشته باشند و یا حتّی به‌تدریج، متنبّه شوند و پس از مدّتی در اثر غلبۀ فضای اجتماعی، همراه گردند. تمام این فرضیه‌ها در متن این واقعیّت، ممکن و محتمل هستند و هیچ‌گونه مسیر منحصربه‌فردی و مطلقی وجود ندارد. جهان اجتماعی، جهان «تنوّع‌ها» و «تکثّرها» است، نه جهان «یکنواختی‌ها» و «همگونی‌ها». ازاین‌رو، باید برای فهم و تدبیر آن، «منطق پیوستاری» را به کار گرفت و طیف‌ها و طبقه‌ها را دید و مراتب و درجات را ملاک قرار داد. https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
امام جمعه سابق زاهدان و کاشان در بابلسر به قتل رسید معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان مازندران از قتل آیت‌الله عباسعلی سلیمانی عضو مجلس خبرگان رهبری در بابلسر خبر داد. روح الله سلگی روز چهارشنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایرنا افزود: آیت‌الله سلیمانی صبح امروز در حمله مسلحانه توسط یک فرد مسلح به قتل رسید و ضارب نیز دستگیر شده است. عباسعلی سلیمانی اسبوکلائی (زاده ۱۳۲۶ در اسبوکلا سوادکوه) نماینده مجلس خبرگان رهبری است. ایشان نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان از تاریخ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ تا ۹ فروردین ۱۴۰۱پس از آیت الله عبدالنبی نمازی بود. وی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه شهر زاهدان نیز بوده‌است. https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4