eitaa logo
شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی
260 دنبال‌کننده
738 عکس
163 ویدیو
165 فایل
🔸ارتباط با ما: @ghyazd ➕کانال ما در بله https://ble.im/enghelabyazd
مشاهده در ایتا
دانلود
🎙 | «آرمان‌گرایی واقع‌بینانه» در بیانیه گام دوم 👈 یادداشتی از آقای میلاد کیایی دانش‌آموخته‌ی کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل 🏷 بمناسبت بیانیه 🔻 انقلاب ایران انقلابی است در تئوری‌های انقلاب، چه در علّت‌ها و زمینه‌های پیش از وقوع انقلاب و چه مسائل بعد از آن. این‌بار دیگر نه از دیکتاتوری ژاکوبَنی بعد از انقلاب خبری بود و نه از دوره ترمیدوری. 🔸️ به عبارت روشن‌تر نه تندروی دهشتناکی در سال‌های اولیه‌ی انقلاب رویداد و نه دچار کندروی در سال‌های بعد شد. امّا به حق بایستی متمایزترین ویژگی انقلاب ایران را تداوم و ایستادگی بر شعارهای اولیه انقلاب بعد از گذشت چهار دهه دانست. موضوعی که برجسته‌ترین ویژگی و مفهوم محوری بیانیه‌ی گام دوم است. گام دوم مانیفستی است از آرمان‌ها، اهداف و شعارها که البته این‌بار بسیاری از آن‌ها جامه‌ی عمل پوشیده است. در حقیقت تبدیل شعار به دستاورد و تبدیل گفتمان به نهاد و ساختار، همان چیزی است که می‌توان از آن به عنوان هنر انقلاب اسلامی و کارِ ویژه‌ی آن یاد کرد. 🔹️ یکی از محورهای بیانیه‌ی گام دوم عزت ملی، روابط خارجی و مقابله با استکبار است. ایران در طول دو سه قرن اخیر هیچ‌گاه تا این حد برخوردار از حاکمیت مستقل و عزت ملی نبوده است چنان‌که بیگانگان هر زمان که اراده می‌کردند دست تطاول خود را به آب و خاک ایران دراز می‌کردند. 🔹️ رهبری در این بیانیه جوان مؤمن انقلابی را بارها مخاطب قرار می‌دهد و گو اینکه او را کلید گشودن قفل‌ها و گره‌های کشور می‌داند. بی‌شک روح آرمان‌خواه و خستگی ناپذیر جوان است که باید فاصله‌ی میان بایدها و واقعیت‌ها را طی کند و انقلاب را به قلّه‌های افتخار ملی و دینی برساند. گام دوم قرار است زمینه‌ای فراهم کند تا جوانان را وارد عرصه‌های مدیریت و پیشبرد اهداف نظام کند. 🔍 ادامه یادداشت جدید را بخوانید👇 http://farsi.khamenei.ir/others-note?id=41852 🔸ارتباط با ما: @ghyazd ➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی https://eitaa.com/enghelabyazd ➕کانال ما در بله https://ble.im/enghelabyazd
| 🎯 به سبک جوان‌ها 👌 راهکار مقابله با سبک‌زندگی غربی از نگاه آقا 💡چشم امیدم به جوانان است 🖋 🌱 @nojavan_khamenei 🔸ارتباط با ما: @ghyazd ➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی https://eitaa.com/enghelabyazd ➕کانال ما در بله https://ble.im/enghelabyazd
⭕️رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب: اقتصاد یک نقطه‌ی کلیدیِ تعیین‌کننده است؛ قوی عامل مهمّ سلطه‌ناپذیری ونفوذناپذیری کشوراست. 90جهاداقتصادی 91تولیدملی 92حماسه‌ سیاسی اقتصادی 93اقتصادوفرهنگ 95اقتصادمقاومتی 96اقتصادمقاومتی،تولید،اشتغال 97حمایت ازکالای ایرانی 98 🔸ارتباط با ما: @ghyazd ➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی https://eitaa.com/enghelabyazd ➕کانال ما در بله https://ble.im/enghelabyazd
💢 برنامه با حضور حجت الاسلام نظافت 💠 معنویت و اخلاق در بستر گام دوم، بررسی نقش روحانیت و نخبگان در تحقق آن 🔺 شنبه ۳ فروردین ساعت ۲۲ از 🔸ارتباط با ما: @ghyazd ➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی https://eitaa.com/enghelabyazd ➕کانال ما در بله https://ble.im/enghelabyazd
💢تفسیرهای ذوقی و کاریکاتوری از گام دوم انقلاب ✔️دیدگاه/استاد سید مجتبی نورمفیدی: 🔹متأسفانه یکی از مشکلاتی که ما در این کشور داریم هیاهو کردن بدون برنامه و اقدام عملی است. ما عادت داریم سر چیزهایی هیاهو می‌کنیم اما برنامه‌ریزی و عمل نداریم.  🔹ما عادت داریم در خیلی امور، از شخصیت‌ها و سخنان آنها کاریکاتور می‌سازیم؛ یعنی یک‌گوشه را برجسته می‌کنیم و بقیه اعضاء رئیسی مغفول و متروک می‌ماند. همه این ابتلا را دارند. 🔹اقدامات ما فقط منحصر در تبلیغات سطحی و چشم پر کن نباشد. تبلیغات لازم است اما مهم‌تر از تبلیغات، عمل است. ادامه مطلب👈 http://yon.ir/omSjF 🔸ارتباط با ما: @ghyazd ➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی https://eitaa.com/enghelabyazd ➕کانال ما در بله https://ble.im/enghelabyazd
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 | استاد ♨️ مؤسس : را جمع می‌کنیم و را جای‌گزین آن می‌کنیم! ✊ حرف تقی‌زاده‌ها به کرسی نخواهد نشست 🌺 رهبر انقلاب امسال در حرم مطهر رضوی: 👈 کسانی که افکار، ، روش‌های غربی و لغات غربی را به طور پیوسته در داخل تزریق و پمپاژ می‌کنند، در ادبیات و افکار و دانشگاه ها و مدارس ما، اینها همین هستند. ⚠️ اینهایی که پشت سر سند 2030 می‌ایستند - سند 2030 یعنی برگرداندن به زندگی غربی - اینها همان هستند. 🌸 البته امروز به توفیق الهی و ما نخواهند گذاشت این تقی‌زاده‌ها حرف شان به کرسی بنشیند. ۱۳۹۸/۰۱/۰۱ ❣️بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب👇 ✅ ترویج در ایران، _زیانهای_بی‌جبران اخلاقی و اقتصادی و دینی و سیاسی به کشور و ملّت ما زده است؛ مقابله با آن، همه‌جانبه و هوشمندانه میطلبد که باز چشم امید در آن به شما جوانها است. 🔸ارتباط با ما: @ghyazd ➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی https://eitaa.com/enghelabyazd ➕کانال ما در بله https://ble.im/enghelabyazd
♨️♨️معجزه حقیقی انقلاب اسلامی 🔰 سید محمد هاشمی 🔴 "مواردی که درپرانتز آمده متن بیانیه است" 👈 (آن روزکه جهان میان شرق وغرب مادّی تقسیم شده بود وکسی گمان یک نهضت بزرگ دینی رانمیبُرد، انقلاب اسلامی ایران، باقدرت وشکوه پابه میدان نهاد؛چهارچوب‌ها راشکست؛ کهنگی کلیشه‌ها رابه رخ دنیا کشید؛ دین و دنیا را در کنار هم مطرح کرد وآغاز عصر جدیدی را اعلام نمود.) 💠 بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، هم نگاهی به گذشته ارزشمند ودشوار این نهضت دارد وهم طراحی آینده این حرکت رادرنظرگرفته است. بندهای آغازین این بیانیه تحلیلی بسیار مهم پیرامون حقیقت تاریخی انقلاب اسلامی ارائه می کند. در این نوشته به نکاتی پیرامون این بندها خصوصا بند دوم این بیانیه تحت عنوان می پردازیم و تلاش می کنیم ابعاد آن را بیشتر پیش چشم فرزندان انقلاب اسلامی روشن کنیم. 💠 حرکت توحیدی پیامبران در عالم در هر عصری ظهور و بروز ویژه ای داشته است و به فراخور زمینه و زمانه آن عصر تجلی متفاوتی از حقیقت توحید برافراشته است. 💠 انقلاب اسلامی نیز که به تصدیق مرحوم امام عطیه ای الهی و مویَّد من عندالله بود، صورت جدیدی از حرکت جریان حق در طول تاریخ را نمایان کرده است. بند دوم بیانیه گام دوم ناظر به همین معنی است: ( آن روز که جهان میان شرق و غرب مادّی تقسیم شده بود و کسی گمان یک نهضت بزرگ دینی را نمیبُرد) 💠 ارزش انقلاب اسلامی تنها به توجه ظاهری به میراث نورانی نبوی و علوی نیست، بلکه ارزشمندی حقیقی این انقلاب در این است که این توجه و بازگشت به ارکان توحیدی عالم در زمانه ای رخ داد که دیگر کسی برای سامان دادن دنیا، سراغی از آسمان نمی گرفت و دین به عنوان بخشی از یک فرهنگ تاریخی و سنتی اساطیری تنها کارکردی شخصی یافته بود. 💠 انقلاب اسلامی در آستانه آغاز قرن پانزدهم هجری و در اواخر قرن بیستم میلادی رخ داد. در آن ایام تنها رقابت گفتمانی جامعه ساز و تمدنی بین دو جریان لیبرالیسم و سوسیالیسم در غرب و شرق عالم معنا می یافت. دو جریانی که با تمام اختلاف ها عمیقا اومانیست بودند و پای کلام الهی را به طور کامل از زندگی بشر بیرون کشیده بودند. نزاع دائمی این دو نگاه که تا فروپاشی قطب شرقی ادامه داشت، نزاع وسیع و بزرگی بود، از اصالت فرد و جامعه گرفته تا عدالت و آزادی، از اقتصاد گرفته تا دموکراسی، از نقش کار و سرمایه گرفته تا اثر فرهنگ و اخلاق، اما آنچه همواره از محل نزاع خارج بود، دین و حقیقتی فراتر از این عالم بود. 💠 جالب این که بسیاری از آزادی خواهان و عدالت طلبان، در آسیا و آمریکای جنوبی و حتی کشورهای مسلمان، برای تقابل با هژمونی استکباری آمریکا، تنها راه را مکتب مارکسیسم و برپایی جامعه ای سوسیالیستی (با وجود تفاوت قرائت ها) می دانستند. کار به جایی رسیده بود که بزرگترین جنبش های فلسطینی ضد اسراییل نیز تنها ایدئولوژی مبارزه و انقلاب را در اندیشه های مارکس و بعدها لنین می جستند. در ایران نیز بسیاری از جوانان راه مبارزه با استبداد پهلوی را در سنتز تاریخی مارکسیستی و سودای یک انقلاب و رسیدن به جامعه ای بی طبقه که در آن همه تعلقات مالکیتی از انسان قطع شده باشد تصویر می کردند. این جوانان مبارز گرچه عمیقا مسلمان بودند، ولی اسلام برای آنها نه یک موتور محرک مقابله با ظلم و فساد بلکه تنها دارویی التیام بخش در تنهایی و سنتی فرهنگی بود. دین با همه ستبری و قدرتی که پیش از این داشت حقیقتا هیچ نقشِ اجتماعی موثری حتی در زندگی مومن ترین انسان ها نداشت. و عالم به معنای واقعی کلمه در یک دو قطبی که در نفی دین اجماع داشتند خلاصه می شد. 💠 رهبر انقلاب از دوران جوانی در گفتگوی خود با جوانان تلاش داشت نمایی حقیقی از اسلام نشان دهد که به معنای واقعی کلمه انقلاب و آینده روشن تر را برای بشریت تضمین می کند. جلسات تفسیر ایشان که در کتاب تنظیم شده است را می توان از این منظر بررسی کرد. 👈 (انقلاب اسلامی ایران، با قدرت و شکوه پا به میدان نهاد؛ چهارچوب‌ها را شکست؛ کهنگی کلیشه‌ها را به رخ دنیا کشید؛ دین و دنیا را در کنار هم مطرح کرد و آغاز عصر جدیدی را اعلام نمود.) 💠 با این مقدمه می توان فهمید که انقلاب اسلامی چگونه بزرگترین اجماع مرکب ضد توحیدی در عالم را در هم شکست و در عصری که دین در حد اسطوره های افسانه ای ملل باستان تقلیل یافته بود، کلام الهی را به زنده ترین عامل موثر در زندگی بشر بدل ساخت و راه گفتگوی نظری پیرامون نجات بخشی دین در عصر جدید را گشود و (دین و دنیا را در کنار هم مطرح کرد). در اینجاست که می توان به دنیای جدیدی که انقلاب اسلامی آغازگر آن است نظاره کرد و با ظهور انقلاب اسلامی (آغاز را اعلام نمود). 🔸ارتباط با ما: @ghyazd ➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی https://eitaa.com/enghelabyazd ➕کانال ما در بله https://ble.im/en
💢تحولات حوزه از جامعیت در دوره تأسیس تا رویکرد به بیانیه گام دوم انقلاب 📌حجت‌الاسلام والمسلمین حمید ملکی، معاون تهذیب حوزه علمیه با اشاره به تطور حوزه از زمان تأسیس تا کنون گفت: حوزه در دوره مرحوم مؤسس، از جامعیت در علوم معقول و منقول برخوردار شد، در دوره امام با نظریه ولایت فقیه به رشد و تعالی رسید و امروز باید آینده خود را بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب پی‌ریزی کند. 📖 متن کامل در: 🌐 https://goo.gl/qnt8By ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔸ارتباط با ما: @ghyazd ➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی https://eitaa.com/enghelabyazd ➕کانال ما در بله https://ble.im/enghelabyazd
📁 پرونده «گام دوم انقلاب» 📝 نکات کلیدی در تحلیل بیانیه گام دوم 🍃 رهبر انقلاب اسلامی در بیانیه‌ی «گام دوم انقلاب» با مرور تجربه‌ی ۴۰ ساله‌ی انقلاب اسلامی اعلام کردند: انقلاب «وارد دوّمین مرحله‌ی و و شده ‌است». گام دومی که باید در چارچوب «نظریه‌ی » و با «تلاش و ایران اسلامی» به‌سوی تحقق آرمانِ «ایجاد نوین اسلامی و آمادگی برای (ارواحنافداه)» برداشته شود. به همین مناسبت پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR طی سلسله یادداشت‌ها و گفتگوهایی در قالب پرونده‌ی «گام دوم انقلاب» به بررسی و تبیین ابعاد مختلف این بیانیه‌ می‌پردازد. در ادامه‌ی سلسله مطالب این پرونده، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد  رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در گفتار ذیل به تحلیل مهم‌ترین مفاهیم و نکاتِ بیانیه‌ی گام دوم انقلاب پرداخته است.    🍂 پیام‌های بیانیه «گام دوم انقلاب» ✨ ۱. پیام برای دشمنان ما به کوری چشمشان ببینند در زمانی که در مورد فروپاشی جمهوری اسلامی صحبت می‌کنند، رهبر عزیز همراه با ملت باصفا، نقشه‌ی چهل سال آینده را ترسیم می‌کنند و حکایت تمدن نوین اسلامی را به رخ می‌کشند. ملت ایران در حال طراحی حرکت پرافتخار خود به سوی قله‌ها است. این بیانیه، دوستان ملت ایران را به نقشه‌ی راه سعادت و خوشبختی مجهز می‌کند و عموم ملت ایران را به ادامه‌ی راه طبق نقشه‌ای روشن دعوت می‌کند تا با ، ، ، ، بلند و آگاهانه، ادامه‌ی مسیر را هموارتر سازند.   ✨ ۲. پیام برای ما مدیران و مسئولان، مخاطب ویژه‌ای در این بیانیه هستیم. باید مدیران نسل فعلی، حلقه‌ی مدیریتی را برای حضور نسل باز کنند، به نصاب و جهادی برگردند، خودشان را در ، ، و به آن تراز برسانند، متواضعانه خطاهای خود را بپذیرند و عذرخواهی کنند؛ همچنان‌که در این متن، به‌خوبی، مسیر به آنان نشان داده شده است. مسئولان باید خطوط اصلی این نقشه‌ی پرافتخار را به عنوان اقدام ملی در ، و قرار دهند و از این ظرفیت استفاده کنند. 🍂 ۳. پیام برای  مخاطب این بیانیه همه هستند؛ ولی مخاطب خاص آن، جوانان عزیز و رشید و شایسته‌ی ما هستند که سازندگان چلّه‌ی دوم انقلاب و صاحبان و آفرینندگان تمدن نوین اسلامی در قرن پانزدهم خواهند بود. رهبر خردمند و جوان‌شناس و جوان‌یاور و جوان‌باور، شدیداً به جوانان جامعه دلبسته است. او یک مربی عالی‌قدر است که به‌خوبی جوان، آفاق ذهن، آرمان‌خواهی و دل‌شوره‌های او را می‌شناسد و بهتر از هر کسی، از رویش‌های عظیم انقلاب و فتح الفتوح شگفت‌انگیز انقلاب اسلامی در تربیت نسل جوانِ متفاوت باخبر است. خود ایشان فرمود من با هزاران جوان در کشور آشنا هستم و ظرفیت‌های عظیمی را که خدای متعال در این بخش به ملت ایران کرامت کرده است، می‌شناسم. این سرمایه‌ی بزرگ، امروز در ساختار جمعیتی ما دیده می‌شود و ۳۶ میلیون جمعیت تا آستانه‌ی چهل‌سالگی، به کوری چشم دشمنان که گرفتار پیری جمعیت هستند، جامعه‌ای باطراوت و بانشاط را به رخ دشمنان می‌کشد. آقای عزیز ما روی سخن خود را با جوانان قرار ‌داد؛ زیرا دشمن هم به استحاله‌ی هویتی همین نسل دل بسته است. مسئولیت تحقق آرمان‌های انقلاب با جوان‌ها است تا حلقات افتخار ملت عزیزمان را تکمیل کنند. ادامه در پیام بعدی👇👇👇
🔍 نگاهی به بیانیه «گام دوم انقلاب» ✨ الف) معرفی بیانیه: 💥 بیانیه‌ی گام دوم انقلاب پاسخی است به چگونگی نعمت عظیم انقلاب اسلامی و نظام برخاسته از آن. بیانیه ای که یک هدیه بسیار بزرگ در آغاز چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در حق ملت بزرگ ایران و انقلاب کبیر اسلامی است. این بیانیه با تبیین متفاوت، در عین و ، با بهره مندی از رویکردی و ، و با زیبا و خوش ساخت از انقلاب اسلامی، ها، ها، ها، و ها، با روند پژوهی سیر به سوی نوین اسلامی و تکیه بر شناخت مزیت های کلیدی و الزامات جهش در چله دوم انقلاب، ضمن تجویز اساسی، با تصریح به الزامات درونی و حفظ ساحت بیرونی، نوید بخش تحولات عمیق و گسترده ای است. بیانیه گام دوم، نقشه‌ی راه روشنی مبتنی بر امید واقع بینانه و خوش بینی مومنانه است که در پی انتقال هوشمندانه میراث عظیم انقلاب به نسل جدید در کنار وظیفه سازی برای مسئولان و مدیران و مسئولیت آفرینی برای جوانان عزیز، رشید و شایسته تلاش می کند تا این حرکت عظیم الهی را به تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای ظهور دولت کریمه و ولایت عظمای مهدوی (عج)، متصل کند.     ✨ ب) محتوای بیانیه: 👈 عصاره‌ای برساخته از ۱. نگاه ۲. فکر ۳. نظام اندیشه ای ۴. باورها ۵. آرزوها ۶. دغدغه های پدرانه رهبرانقلاب 👈 ارائه یک نقشه راه روشن برای ۱. آرزوها و آرمان های بزرگ ملت ایران ۲. مسیر طی شده ۳. شرایط کنونی ۴. مسیر پیش رو 👈 در چهارچوب ۱. هفت دستاورد کلان ۲. هفت ثمره راهبردی ۳. هفت توصیه ماموریتی   ✨  ج) زمینه و علت صدور بیانیه ۱. چهل سالگی انقلاب و آغاز گام دوم ۲. ظرفیت شگرف تاریخی ۳. اعجار انقلاب در تداوم نسلی ۴. نصرت های پی در پی الهی ۵. کامیابی ها و دستاوردهای عظیم ۶. چالش ها، بحران ها، آسیب ها و غفلت ها (عبرت ها) ۷. امتداد جهانی نهضت ۸. افول و هزیمت دشمنان و هجوم همه جانبه در آخرین تلاش ها ۹. کسب پیروزی ها و فتوحات فراوانی ۱۰. رویش شوق انگیز و بهت آور ۱۱. مساله کلیدی انتقال نسل ۱۲. ثمردهی دستاوردها و خون آوردهای انقلاب اسلامی ✨ د) ارکان و روح حاکم بر بیانیه  ۱- مدنظر قرار دادن امید واقع‌بینانه و خوش‌بینی مومنانه برخاسته ازخودآگاهی خودباوری ایمان به خدای متعال شناخت سنت های الهی تجربه شگرف انقلاب اسلامی ۲- بازگشت روح خودباوری به ملت به معنای توانستیم و خواهیم توانست، در نقطه‌ی مقابل تحقیر تاریخی و خود کم‌بینی و از خودبیگانگیِ ناشی از حاکمیت طاغوت.   ✨ هـ) پیام روشنِ بیانیه 👈 انقلابی بمانیم و  پیشرفت کنیم. ادامه در پیام بعدی👇👇👇
 ✨ ز) ویژگی ها و ابعاد بیانیه 👈 عقلانیت و حکمت ۱. نگاه ژرف، عمیق و مبتنی بر منطق ۲. دارای نظم منطقی در صورت و سیرت ۳. فکرانگیز و باور پذیر ۴. مستدل و مستند به سنت های الهی و تجربه های روشن تاریخی   👈 جامعیت در ابعاد ۱. فقاهتی و الهی ۲. تاریخی و تمدنی ۳. جامعه شناختی ۴. تربیتی و عاطفی ۵. ظرفیت شناسی ۶. آسیب شناسانه ۷. جهادی و حماسی 👈 زیبایی ادبی و روایی ۱. دارای زیباترین واژه ها در عین خوش ساختی و پرداخت فوق العاده در کنار یکدیگر ۲. مملو از آرایه های هنری ۳. بدون تکلف ۴. دارای ترکیب های بدیع ۵. دارای استعاره های استادانه ۶. دارای متنی متین و عمیق ۷. دارای متنی روان و دلنشین ۸. دارای متنی فشرده و خلاصه 👈 روایتی متفاوت از انقلاب کبیر  اسلامی ۱. خلاقانه و نوآورانه ۲. فعالانه ۳. مستند و باور پذیر ۴. واقع بینانه و منصفانه ۵. افتخارآمیز ۶. عمیق ۷. به روز ۸. پیش برنده ۹. عزیزانه     👈 آرمان گرایانه، افق گشا و مسئولیت آفرین 👈 در پی انتقال هوشمندانه میراث عظیم انقلاب به نسل جدید 👈 صداقت و انصاف انقلابی ۱. پذیرش کاستی ها و نقص ها به صورت متواضعانه و صادقانه ۲. ارائه دستاوردها و خون آوردها در کنار بازگویی خطاها، غفلت ها و کندی ها ۳. معرفی انعطاف انقلابی به عنوان یک روش نقد، بررسی و اصلاح ۴. معرفی علت چالش ها و غفلت های پیش رو مبتنی بر فاصله گرفتن از روح و حقیقت انقلاب، همچنین عمل و مدیریت انقلابی 👈 وظیفه ساز و مسئولیت آفرین:‌‌‌‌‌‌‌‌ توصیه های هفتگانه‌ی مدیریتی به عنوان رسالت امت در ادامه‌ی راه، مبتنی بر امید واقع‌بینانه در محورهای: علم و پژوهش، معنویت و اخلاق،اقتصاد مقاومتی،استقلال و آزادی،عدالت و مبارزه با فساد،عزت ملی و مرز بندی با دشمن،سبک زندگی   ✨ و) مخاطبین بیانیه:  ۱. دشمنان ملت ایران ۲. عموم آزادی خواهان عالم: ارائه الگو و تجهیز دوستان به نقشه راه سعادت و خوشبختی ۳. عموم ملت ایران: دعوت به ادامه راه طبق نقشه ای روشن در افق پیش رو، همراه با: اراده لحاظ مسیر طی شده دشمن شناسی و مراقبت انقلابی انتخاب های آگاهانه و مشارکت های بهنگام عبرت و هوشیاری نشاط و امید ۴. مسئولان و مدیران: استفاده به عنوان دستور اقدام ملی، نسخه عمل و مبنای سیاست های عملی در برنامه ریزی ها، سیاست گذاری ها و قانون ریزی ها تا قرار گرفتن در مسیر تحقق عینی.   ۴-۱- بازکردن حلقه مدیریتی برای حضور نسلِ: جوان مومن آگاه انقلابی ۴-۲- بازگشت به نصاب مدیریت انقلابی و جهادی و رسیدن به سطح تراز درمولفه های: پاک دستی ساده زیستی عدالت خواهی و فساد ستیزی زیست مردمی و انقلابی اقدام جهادی ۴-۳- شمارش متواضعانه خطاها، پذیرش و عذرخواهی از آنها، ضمن اصلاح قصورها و تقصیرها   ۵. جوانان عزیز، رشید و شایسته به عنوان: مخاطبان خاص و ویژه این پیام سازندگان چله دوم انقلاب رویش های انقلاب صاحبان و آفرینندگان تمدن نوین اسلامی در قرن ۱۵یک سرمایه بزرگ، باطراوت و با نشاط در ساختار جمعیتی کسانی که دشمن به استحاله هویتی آنها دل بسته است و هدف اصلی جنگ روانی، شناختی و اخلاقی جوانان هستند. کسانی که تجربه تاریخیِ موفقِ میدان داری آنها، در همه عرصه ها یک واقعیت است. کسانی که همیشه پیشران و همیشه فاتح عرصه های جنگ سخت و نرم، جهاد علمی و جهاد اقتصادی بوده اند.کسانی که مسئولیت تحقق آرمان های انقلاب در ورود به چله دوم، با آنان است. کسانی که مسئولیت تکمیل حلقه دولت اسلامی و ساخت جامعه اسلامی با آنهاست. کسانی که رسالتشان، مطالبه آرمان ها و تحقق آنهاست.کسانی که رهبر عالیقدرمان سخت به آنها، دل بسته اند. کسانی که در دو دهه‌ی اخیر در عرصه های زیر خوش درخشیده اند: عرفان، اخلاق و معنویت حماسه و جهاددفاع از حرم مهرورزی و قهر انقلابی خدمت، عمران و محرومیت زدایی علم و فناوری تامین امنیت ✨  ز) وظایف و رسالت‌ها در قبال این بیانیه: ۱. قدرشناسی و شکر ۲. جلوگیری از انزوا و بایکوت بیانیه ۳. جلوگیری از دست کم گرفته شدن، عادی شدن و فراموشی بیانیه ۴. جلوگیری از تحریف و دیگرنمایی ۵. ورود جوانانه و آتش به اختیار به میدان و اشتراک و اقتراح خودجوش و تمیز این بیانیه ۶. تبیین هنرمندانه، هوشمندانه و عالمانه بیانیه تا تبدیل شدن به فهم ، شوق و عزم ملی. ۷. تعریف مسئولیت برای خود ۸. اجتهاد و استنباط از بیانیه ۹. اجتماعی شدن تا تبدیل شدن به مطالبه ملی و گفتمان غالب ۱۰. بسط نظری، رهیافت یابی، راهکارجویی و تهیه نقشه اقدام و عمل. 🔸ارتباط با ما: @ghyazd ➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی https://eitaa.com/enghelabyazd ➕کانال ما در بله https://ble.im/enghelabyazd
از جهتی مهمترین و مبنایی ترین کلیدواژه‌ای است که ولی فقیه در بیانیه گام دوم از آن یاد کرده است. فهم دقیق آن نیازمند مطالعات گسترده‌ای است از فلسفه تا تاریخ. استخراج گستره علومی که برای درک صحیح عصر جدید لازم است خود نیازمند یک پژوهش مفصل و مستقل است. ما در این نوشتار به یک مورد از نیازمندی های عصر جدید اشاره خواهیم کرد. از وقایع مهمی که در عصر جدید گذشته که با رنسانس اروپایی عالمگیر شد ‍‍ تغییر نگرش انسان به عالم اطراف خود بود. ادراک این مطلب که حد یقف این تغییر کجاست برای بشر آن روز چندان روشن نبود. تصور ابتدایی ایشان این بود که نتیجه این تحول و انقلاب رهایی از چارچوب‌های متصلب کلیسا خواهد بود و انسان آزادانه خواهد توانست هرگونه که اراده کند ارزش‌های خود را در جامعه پیرامونی و عالم اطراف بگستراند. بر کسانی که اندکی مطالعات انسان شناسانه فلسفی داشته اند بسیار روشن است که نگرش و گرایش انسان تا چه حد در هم تنیده است. وقتی انسان تفسیر خود از عالم را دستخوش تحول کرد اهداف، منطق، نظام محاسباتی، زبان، ادبیات، ابزار و تمام شوون حیات او دستخوش تحول می شود. البته چون این تحولات در طول زمان واقع شده است عموم انسان ها کمتر به اصل این تحول آگاه می شوند و اگر هم آگاه شوند ربط و نسبت این تغییرات را متوجه نمی شوند و اگر متوجه شوند فهم فرایند این تحولات و انتهای آن امری بس مشکل است. مدیریت این تحولات و انقلاب ها امری نیست که از عهده یک نفر یا یک جریان عادی برآید. اگر چه شاید بتوان گروه یا جریانی را به عنوان مدیریت عالی دوران جدید بعد از رونسانس ذکر کرد اما فهم سازوکار مدیریت غیر از شناخت مدیران آن است. اگر مروری جامع بر پنج قرن اخیر داشته باشیم خواهیم دید که چگونه مواردی که ذکر شد تغییر کرد و تغییر آن چگونه بر تمامی ابعاد حیات انسان جدید اثر گذاشت. بیانیه گام دوم انقلاب مدعی است نظام جمهوری اسلامی که اولین گام عینی انقلاب اسلامی است توانسته تحولات جدید را راهبری کند و اکنون وارد گام دوم شده است. این مدیریت تاکنون بیش از آن که ایجابی باشد سلبی بوده است. در این چهل سال ما عمدتا به دفع تهاجمات علیه خود پرداختیم تهاجماتی که از سوی حاکمان عصر جدید گذشته بوده است و در این چهل سال سعی داشتند که از طرق مختلف نظامی سیاسی فرهنگی و اقتصادی با این پدیده نوظهور مقابله کنند و در تمامی این چالش چهل ساله ثمره ای جز شکست نداشتند. ورود انقلاب به عرصه جهانی نیازمند حرکت ایجابی است و نمی توان پس از این مقاومت را چهره و وجهه اصلی انقلاب اسلامی قرار داد. اگر چه تا حاکمیت الله بر تمام شوون حیات انسان و ای بسا پس از آن هم مقاومت از اصول اساسی مسیر ماست اما برای معرفی خودمان و گسترش انقلاب اسلامی قطعا نیازمند ابزارها متعدد و متفاوت تری از ان چه تا کنون بهره می بردیم هستیم. بررسی مسیر چهل سال گذشته و ارزیابی آن کما اینکه مطالبه بیانیه گام دوم نیز هست موارد متعددی از نواقص و نیازمندی های ما را برای گام دوم انقلاب روشن می کند. از مهمترین این نواقص منطق و زبان بیان و انتقال مفاهیم و اندیشه های انقلاب اسلامی است. فهم ما از بسیاری از واژگانی که در ادبیات رایج ما استعمال می شود گویای تمام حقیقتی که در جریان انقلاب از آن بهره برداری شده است نیست. هم در دوره رهبری حضرت امام رحمة الله علیه و هم در این دوره الفاظ و واژه گان بسیاری در ادبیات انقلابی ما وارد شده است که هر کدام دنیایی از معارف را در دل خود دارد که برشمردن آنها در این مجال حق مطلب را ادا نمی کند اما از باب مثال می توان واژه مستضعفین را که در ادبیات امام در دوره ده ساله رهبری ایشان پر رنگ شد در قرآن و روایات پی گرفت تا به ابعاد پنهان این واژه در نظام معرفتی اسلام آشنا شد. 🔸ارتباط با ما: @ghyazd ➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی https://eitaa.com/enghelabyazd ➕کانال ما در بله https://ble.im/enghelabyazd
موارد متعددی را می توان بر شمرد که متاسفانه نیروهای انقلابی منطق و زبان و ادبیات مناسب را جهت انتقال آن به دیگران در اختیار ندارند. البته مساله و مشکل فراتر از انتقال به دیگران است. ما نسبت به بسیاری از دارایی های خودمان اگاهی اجمالی داریم و این آگاهی اجمالی کفاف نشر و بسط آن را نمی دهد و نیازمند آن است که ما به ابعاد عمیق و دقیق آن آشنا شویم. اثبات اینکه اساسی ترین قدرت پیشران انقلاب اسلامی نظریه ولایت فقیه امام و شخص ولی است امر ساده ای می نماید و شاید کسی را در بین نفرات انقلاب اسلامی نتوان یافت که منکر این گزاره باشد اما آشنایی ما با این ظرفیت بی بدیل که به تنهایی مدیرت تحولات عصر جدید را در برابر تمامی نیروهای نظام سلطه با پیروزی پشت سر گذاشته است به چه میزان است؟ حال اگر کسی بخواهد این واقعیت انکار نشدنی را برای کسی که چندان با آن آشنا نیست شرح کند چه در چنته دارد؟ مشکل دیگر، که ما از قِبَل این بی منطقی‌، هم اکنون با آن مواجهیم و می توان با خودآگاهی تفصیلی به فرایند تحقق آن سرعت بخشید نوع مواجهه با فرامین ایشان است. بی منطقی و بی زبانی ما در شرح واقعیت تا آن حد است که بیش از گذشت چهل روز از صدور بیانیه گام دوم عموم نیروهای بسیجی انقلابی تکلیف خود را در قبال نوع مواجهه با این متن نمی دانند. اگر چه درک و پذیرش آن سخت می نماید اما به نظر می رسد عامل اصلی و اولی این بیتکلیفی بی منطقی حاکم بر نیروهای انقلاب اسلامی است که هنوز به تفصیل نمی دانند که سوار بر چه نیروی عظیمی در حال به پیش رفتن هستند. البته باید توجه داشت که این بی منطقی از دو جهت تشدید می شود. اول زمانه ای که در آن بیدار شدیم که مصادف بود با دوران فروپاشی نظم مدرنیته و ظهور اندیشه های پست مدرنیسم که در نظم غلط و ظالم مدرنیته شکل گرفته بود. این همراهی و همزمانی آنقدر شدید بود که بسیاری از نیروهای انقلابی که گرفتار اندیشه های چپ نشده بودند انقلاب اسلامی را با منطق و زبان پست مدرنیسم تحلیل و تبیین می کردند و هنوز هم می کنند. این مقال در مقام بیان مصادر آن اندیشه ها و پیروان داخلی ایشان نیست اما شناخت اجمالی ایشان را برای رهایی از آن امری لازم می داند. مساله دومی که این چالش را شدت می بخشد عدم شناخت درست و صحیح اندیشه اسلامی به عنوان مبدا تحولات جدید است. متاسفانه با این که چهل سال از انقلاب اسلامی می گذرد هنوز قرائت جامعی از ولایت فقیه در متون درسی آموزش و پرورش و آموزش عالی ما وارد نشده است. تاسف‌بارتر اینکه حتی در حوزه های علمیه که محل صدور این نظریه است نیز آنگونه که شایسته است به جوانب آن پرداخته نشده است. این غفلت بزرگ مهمترین آسیبش عدم خودآگاهی و بصیرت لازم برای تسریع در پیش برد اهداف انقلاب اسلامی است. افراد متعددی که با پدیده ای واحد مواجهند اما روش و منطق و شایستگی لازم برای مواجهه با آن را کسب نکرده اند همچون ابر رایانه ای بسیار قوی و هوشمند که تحت اراده‌ی افرادی ناآگاه قرار گرفته که به دیگران نیز اجازه کاربری نمی دهند. این انحصار نتیجه ای جز کنار زده شدن و واسپاری آن به گروهی شایسته و لایق تر ندارد کما اینکه در آیه ۵۴ سوره مائده به تصریح بیان شده است. به نظر می رسد مهمترین چالشی که در مواجهه بیانیه گام دوم انقلاب روبروی مخاطبین اصلی آن قرار دارد فقدان زبان بیان آن برای توده های مردم باشد که تفصیل این چالش به عنوان نخستین و ریشه ای ترین مطالبه ولی فقیه در بیانیه گام دوم به نگاشته ای دیگر موکول می کنیم. 🔸ارتباط با ما: @ghyazd ➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی https://eitaa.com/enghelabyazd ➕کانال ما در بله https://ble.im/enghelabyazd
🎙 | اعتماد به جوانان بر مبنای سیره نبوی است 🏷 گفت‌وگو با حجت‌الاسلام والمسلمین سید از اعضای مجلس خبرگان رهبری 👈 در تبیین بیانیه 🔸 در رابطه با آینده‌ی انقلاب آنچه در این بیانیه موج می‌زند تمام امید رهبر معظم انقلاب به جوانان است. این بیانیه را اگر کسی پیگیری کند، بیش از هر واژه‌ای، واژه‌ی جوانان در این بیانیه به کار گرفته شده است. 🔹این یک شعار از طرف رهبر معظم انقلاب نیست، یک باور است. باوری که وجود مقدس نبی اکرم(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) داشت. پیامبر اکرم(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) سه تا پُست به جوانان داد که آن روز و امروز برای بعضی‌ها قابل تحمل نبود و نیست. ۱) پیغمبر اکرم(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) یک جوان ۲۰ ساله به نام «مُصعَب بن عُمیر» را نماینده‌ی خودش و امام جمعه‌ی مدینه قرار داد. ۲) بعد از فتح مکه پیامبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) عازم جنگ حُنین شد، جوان ۲۱ ساله‌ای به نام «عَتّاب بن اُسَید» هم فرماندار مکه شد، هم امام جماعت مسجدالحرام. بعضی‌ها اعتراض کردند، گفتند که مگر نبودند کسانی که سن بیشتری داشته باشند و پخته‌تر باشند؟ پیغمبر اکرم(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) فرمود: کسی نگوید سن «عَتّاب» کم است. این طور نیست هر کس سنش بیشتر شد، برتر هم باشد. بلکه هر کس فضیلت بیشتری دارد، او بزرگ‌تر هست. ۳) هفت روز مانده بود به ارتحال نبی اکرم(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) که جنگی علیه مسلمانها تحمیل شد. پیامبر اکرم(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) «اُسامَة بن زید» ۱۸ ساله را فرمانده لشگر قرار داد و فرمود: «همه بروند زیر پرچم او». این سنت، سیره و روش نبی اکرم(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) است. 🔍 متن کامل گفت‌وگوی جدید را بخوانید: 👇 http://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=41998 🔸ارتباط با ما: @ghyazd ➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی https://eitaa.com/enghelabyazd ➕کانال ما در بله https://ble.im/enghelabyazd
🔹40 راهبرد تحولی علم و پژوهش در قسمت پایانی 🔸بدون شک بیانیه چهل‌سالگی انقلاب هرگز نباید محدود به بررسی در نشست‌ها و همایش‌ها گردد بلکه به عنوان زیرساخت می‌بایست مبنای برنامه‌ریزی در تمامی تصمیم‌گیری‌های نظام اسلامی باشد. بر این اساس نظر به اهمیت بخش نخست علم و پژوهش در استحکام‌بخشی به سنگ زیربنای انقلاب؛ در ذیل در دو بخش و در هر بخش ۴۰ راهبرد در حوزه‌های علم و پژوهش و فناوری و در صورت توفیق در دیگر سرفصل‌های هفتگانه بیانیه نیز در هر فصل ۴۰ پیشنهاد ارائه می‌گردد. بدون شک اگر برنامه‌ریزان و نخبگان نظام اسلامی به ویژه جوانان در قالب خرد جمعی به تدوین و تبیین راه‌های عملیاتی‌سازی بیانیه چهل‌سالگی انقلاب پردازند، چرخ قدرتمند انقلاب اسلامی در نیل به اهداف رفیع بیانیه با پشت سر گذاشتن مشکلات کنونی با شتاب بیشتری افق‌های روشن انقلاب اسلامی را با محوریت خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی در خواهد نوردید، اینک به بخش دوم راهبرد‌های جهاد علمی در گام دوم انقلاب پرداخته می‌شود: ۱- تشویق برنامه‌محور نخبگان به ارائه ایده‌های نو‌آورانه و ایجاد هماهنگی لازم با مراکز علمی، تحقیقاتی و صنعتی در جهت عملیاتی نمودن ایده‌های نوین کاربردی و موردنیاز کشور. ۲- تأسیس سامانه اعلام پروژه‌های پژوهشی و فناوری مورد نیاز بخش‌های خصوصی و دولتی در جهت فراخوان رقابت‌پذیر نیروهای فناور، نوآور و پژوهشگر در سطح کشور. ۳- اتخاذ سازوکار لازم جهت تشویق رقابت‌پذیر بخش‌های صنعتی در جذب نیروهای نخبه، فناور و نوآور به عنوان اقدامی تحول‌گرا در جهت اعتلای علمی صنعتی کشور. ۴- برگزاری مسابقات موضوعی علمی و فناوری با هماهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور در جهت تشویق دانشجویان و پژوهشگران به ارائه رقابت‌پذیر فناوری‌های نوین منجر به محصول... ادامه مطلب👇 http://kayhan.ir/fa/news/156581 🔸ارتباط با ما: @ghyazd ➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی https://eitaa.com/enghelabyazd ➕کانال ما در بله https://ble.im/enghelabyazd
🖌 🔹حاج قاسم و 🔸از روزهای منتهی به عملیات سرنوشت‌ساز حلب حاج رزمندگان را جمع کرده بود و برایشان صحبت می‌کرد. به آنها می‌گفت سعی کنید روی پای خودتان باشید. تلاش کنید خَلَف صالحی برای پیشینیانتان باشید و... در اثنای صحبت‌های حاج قاسم یکی از برادران مدافع حرم که ظاهرا حاج قاسم را نمی‌شناخت از انتهای جمعیت بلند شد و فریاد زد: حاج آقا تو که این قدر ما را موعظه می‌کنی خودت گروه چندی؟ ما همه مات مانده بودیم. از شدت تعجب و ناراحتی زبانمان بند آمده بود. تا آمدیم خودمان را جمع و جور کنیم و حرفی بزنیم دیدیم حاج قاسم شروع کرد به جواب دادن: من گروه صفر هستم.‌ گریه می‌کرد و می‌گفت: من هنوز لیاقت پیدا نکردم... گروه تروریستی تکفیری داعش شش سال بر گرده مردم مظلوم منطقه سوار شد و شیره جانشان را مکید. صد‌ها هزار کیلومتر مربع از اراضی این کشورها را همراه با هزاران روستا، شهر و مراکز مهم استانی به تصرف درآورد و هزاران کارگاه و کارخانه و زیرساخت‌های مهم این کشور‌ها از جمله، راه‌ها، پل‌ها، پالایشگاه‌ها، چاه‌ها و خطوط نفت و گاز و نیروگاه‌های برق و موارد دیگری از این نوع را تخریب نمودند و شهرهای مهمی همراه با آثار گرانبهای تاریخی و تمدن ملی آنها را با بمب‌گذاری از بین برده و یا سوزاندند. سردار سلیمانی که بی‌شک جبهه مقابل داعش است وقتی پس از شش سال نبرد نفس‌گیر با آنها در عراق و سوریه خواست پایان این شجره خبیثه را اعلام کند از همه گفت؛ اما از خودش نگفت. از تلاش مجاهدان افغان و ایرانی و سوری و لبنانی تشکر کرد و نوبت به خودش که رسید خطاب به رهبر انقلاب گفت: حقیر به عنوان سرباز مکلف شده از جانب حضرت‌عالی در این میدان، با اتمام عملیات آزادسازی بوکمال آخرین قلعه داعش با پایین کشیدن پرچم این گروه آمریکایی – صهیونیستی و برافراشتن پرچم سوریه، پایان سیطره این شجره خبیثه ملعونه را اعلام می‌کنم و در انتها جبهه شکر به آستان الهی سایید. وقتی مردم به پاس این مجاهدت‌های خالصانه، زبان به سپاس از حاج قاسم گشودند عده‌ای با عجله به میدان آمدند که پیروزی بر داعش باید در کارنامه ما ثبت شود، مگر نه آن است که بودجه نظامی کشور را دولت می‌دهد. و البته که مردم فاصله بین پول دادن و جان بر کف گرفتن، فاصله کنج عافیت نشستن و دل به دریای خطر زدن را خوب می‌دانند... ادامه مطلب👇 http://kayhan.ir/fa/news/157074 🔸ارتباط با ما: @ghyazd ➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی https://eitaa.com/enghelabyazd ➕کانال ما در بله https://ble.im/enghelabyazd
🔸 |فرازی از بیانیه 💠آمادگی برای ظهور و تمدن سازی، آرمان بزرگ انقلاب اسلامی است. 🔸ارتباط با ما: @ghyazd ➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی https://eitaa.com/enghelabyazd ➕کانال ما در بله https://ble.im/enghelabyazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥گام دوم "شماره یک" 🔸🔹هشتگ اختصاصی برای دسترسی آسان: پایگاه نشر آثار 🌐 @soada_ir 🔸ارتباط با ما: @ghyazd ➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی https://eitaa.com/enghelabyazd ➕کانال ما در بله https://ble.im/enghelabyazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ویژگی ما نسبت به انقلابهای دیگه چیه؟! ♨️شعار و برادری انقلاب آمریکا چی شد؟! 🎞 "شماره دو" پایگاه نشر آثار 🌐 @soada_ir 🔸ارتباط با ما: @ghyazd ➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی https://eitaa.com/enghelabyazd ➕کانال ما در بله https://ble.im/enghelabyazd
♦️امیرمومنان (ع) الگوی عدالت و معنویت♦️ 🔹در گام دوم و در گام های بعدی انقلاب، وظیفه داریم خطرهایی که متوجه نظام و انقلاب است را بررسی کنیم. 🔹جامعه ای که داعی عدل دارد اما موحد نیست، جامعه فرعونی است. عدل بدون توحید محقق نخواهد شد. آیت الله جوادی آملی قسمت سوم ▫️همایش بین المللی امام علی(ع) الگوی عدالت و معنویت برای جهان امروز با پیام حضرت آیت الله مکارم شیرازی و سپس سخنرانی حجت الاسلام واعظی در ابتدای همایش در خصوص رابطه عدالت و معنویت و همچنین سخنرانی حضرت آیت الله جوادی آملی به عنوان‌ مهمان همایش ادامه داشت. در نوبت عصر و اختتامیه، دبیر همایش به ارائه گزارش کمیسیون ها پرداخت و سپس شیخ حسین انصاریان سخنرانی کرد. 🔸حضرت آیت الله جوادی آملی در همایش بین المللی «امام علی (ع) الگوی عدالت و معنویت برای جهان امروز» اظهار داشت: «عدل» گرچه دارای مفهوم روشن و معنای شیرین است لکن بدون «توحید» ممکن نیست، جامعه ای که داعی عدل دارد اما موحد نیست، جامعه فرعونی است. عدل بدون توحید محقق نخواهد شد به عبارت دیگر عدل تنها در بستر توحید است که امکان تحقق می یابد و ما تا موحّد نباشیم امکان ندارد به عدل برسیم. 🔸معنای عدل روشن است؛ «العدل وضع کل شیء موضعه»، اما جای اشیاء کجاست؟ جای افراد کجاست؟ موحّد می گوید این را فقط اشیاء آفرین و اشخاص آفرین می داند، اما ملحد خود جای اشیاء و اشخاص را معلوم می کند. لذا عدل پشتوانه علمی می خواهد از این رو علی علیه السلام که موحّد ناب است می تواند عادل حقیقی باشد. علی علیه السلام که قرآن ناطق و سخنگوی قرآن است، یک توحید ممثل است، لذا عدل را تبیین می کند و تحقق می بخشد. 🔸وقتی پیامبر(ص) در وصف امیرالمومنین(ع) فرمود «على مع الحق والحق معه یدور حیث دار» ما دو نوع حق داریم؛ یک حق، حق محض است که مقابل ندارد و در مقام ذات است و مقابل آن عدم است و یک حق که مقابل آن باطل است، این حق در مقام امکان است نه در مقام ذات لذا فرمایش پیامبر این نیست که علی همراه حق است یا حق همراه علی است، بلکه منظور این است که علی عین حق است. 🔸از ابتکارات چنین شخصی که عین حق است می توان به مساله تثلیث در روش اشاره کرد که می فرماید : « إنّ العباد ثلاثه » برخی از ترس جهنم عبادت می کنند و برخی به شوق بهشت! اما برخی «حبا لله» عبادت می کنند؛ در حقیقت او آمده تبشیر و انذار را تلطیف کرده است و این را از قرآن گرفته که می فرماید اسلام دین محبت و مهر است. 🔸قرآنی که حبل است و خداوند آن را مانند باران به زمین نیانداخته بلکه او را به زمین آویخته است، بالای آن «علیّ حکیم» و پایین آن «عربیّ مبین» است و آن علیّ حکیم در اختیار حضرت است. 🔸او درباره آثار بی عدالتی ابراز داشت: این را هم عقل و هم نقل تایید می کنند که چون خداوند مهندس است و همه جهان را با نظم ریاضی گونه آفریده، همه عالم از صدر تا ذیل در جای خود قرار گرفته است، اگر شما عدد ۵ را از بین ۴ و ۶ بردارید آن را کجای دیگر می توانید بگذارید؟! اختلاس و نجومی و تهمت هم اینگونه است، بالاخره انسان رسوا می شود، اگر کسی امروز اختلاس کرد این مال را کجای دیگر می تواند بگذارد؟! بالاخره رسوایی در پی دارد، عالم اینگونه خلق شده است که حداقل نتیجه بی عدالتی، آبروریزی و بی حیثیتی است. 🔸کسی می تواند عادل باشد که بداند مرگ از پوست به در آمدن است و نه پوسیدن و انسان اینگونه نیست که بعد از مرگ در زیر خاک بپوسد و تمام شود، انسان موجودی ابدی است، روح نه متزمّن است که زمان بردار باشد و نه متمکّن است که مکان بردار باشد، لذا ما هستیم که هستیم و باید در قیامت جوابگوی همه اعمال خود باشیم. 🔸ایشان به گام دوم انقلاب اشاره کرد : ما در گام دوم و در گام های بعدی انقلاب، وظیفه داریم خطرهایی که متوجه نظام و انقلاب است را بررسی کنیم، مثل اینکه چگونه عدل علوی به ظلم اموی تبدیل می شود؟! حضرت در نامه به مالک دو مطلب را در ریشه یابی این موضوع بیان می کند، فرمود اولین کاری که دشمن کرد این بود که آنها مکتب را عوض کردند، یعنی دین و قرآن را به اسارت گرفتند و آن را به میل خود تفسیر و ارائه کردند و در مرحله بعد به سراغ مردم رفتند و مردم را از ما اهلبیت جدا کردند. 🔸داشتن رهبر خوب یک طرف قضیه است، رهبر ولو علی بن ابی طالب(ع) باشد، مادامی که مردم در صحنه نباشند شکست قطعی است لذا با تاکید «انما» می فرماید «إِنَّمَا عِمَادُ الدِّینِ وَ جِمَاعُ الْمُسْلِمِین وَ الْعُدَّهُ للْأَعْدَاءِ الْعَامَّهُ مِنَ الْأُمَّه» در نتیجه با همه وجود باید تلاش کنیم اولا دین به اسارت نرود و ثانیا مردم از دین جدا نشوند تا عدالت علوی محقق شود. 🔸ارتباط با ما: @ghyazd ➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی https://eitaa.com/enghelabyazd ➕کانال ما در بله https://ble.im/enghelabyazd
🔰علامه : حل ابهامات در مسائل بنیادین، وظیفه اول برای ورود به 🔻 امروز بعد از برداشتن گام اول با موفقیت، وارد گام دوم انقلاب شده‌ایم،در این گام باید برخی مسائلی که مورد ابهام بود و سبب شده بود تا کمتر از آن بهره گرفته شود و یا بین برخی گروه‌ها تضاد پیش بیاید و نیروها هدر برود، بیشتر مورد دقت قرار بگیرد و حل شود. 🔻 به عنوان نمونه بفهمیم جایگاه هنر در جامعه کجاست؟ آیا این هنر با دین، انقلاب و اهداف آن، ارتباط دارد یا خیر و اگر ارتباط دارد چگونه باید از آن استفاده کرد؟ پس از پاسخ به این پرسش‌ها باید برنامه ریزی و طراحی برای انجام آن و تهیه مقدمات جهت اجرای آن فراهم شود. 🔻 بسیاری از مسلمانان و انقلابیان، مقوله هنر را توأم با بار منفی می‌دانند و تصور می‌کنند که هنر بدون گناه امکان ندارد؛ در حالی‌که چنین نیست؛ گفت: تعریف هنر با تعریف گناه تفاوت دارد؛ البته گاهی باهم تلاقی پیدا می‌کنند، اما همیشه چنین نیست. به عنوان نمونه گوشت گوسفند خوب است یا بد؟ طبیعی است که همه می‌گویند خوب است و در روایات هم سفارش شده است، حال اگر گوسفند ذبح شرعی نشد، باز هم خوب است؟! اگر کسی گوسفندی را دزدید، آیا گوشت آن هم خوردنش مستحب است؟! گوسفند همان گوسفند است، خوردن گوشتش هم مستحب است، اما این گوسفند، خوردنش حرام است؛ چون عنوان دیگری بر روی آن آمده است؛ عدم تزکیه و غصب سبب شده که خوردن آن حرام باشد. بنابراین باید از هنر استفاده کرد، حتی نه به عنوان یک کار مباح، بلکه به عنوان بزرگ‌ترین عبادت‌ها. http://eitaa.com/joinchat/372441094C1717881367 https://eitaa.com/enghelabyazd
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤حاج آقا علیپور : ⏰ فایل صوتی 43 دقیقه ای (فارسی) 💿 حجم 14.9 مگابایت 👈 از جلسه میانه 97/12/27 🌴موضوع : غفلت زدایی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی 🔸ارتباط با ما: @ghyazd ➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی https://eitaa.com/enghelabyazd ➕کانال ما در بله https://ble.im/enghelabyazd
⭕️گزینه کمک به زدگان در پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری فعال شد 🔹گزینه کمک به سیل زدگان شمال کشور در بخش پرداخت وجوهات شرعی پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری فعال شد. 💬 اطلاع رسانی رویدادهای فرهنگی و مردمی استان یزد 👇 @Farhangyazd
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مشارکت مردم در برگزاری 36 طی 40 سال ♨️در جمهوری اسلامی ایران 8 نوع انتخابات داریم 🎞 "شماره سه" پایگاه نشر آثار 🌐 @soada_ir 🔸ارتباط با ما: @ghyazd ➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی https://eitaa.com/enghelabyazd ➕کانال ما در بله https://ble.im/enghelabyazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چرا بعد از 40 سال وضعیت ما اینجوریه و هامون به حد اعلا نرسیده؟! ♨️ داره شبیه میشه...؟! 🎞 "شماره چهار" پایگاه نشر آثار 🌐 @soada_ir 🔸ارتباط با ما: @ghyazd ➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی https://eitaa.com/enghelabyazd ➕کانال ما در بله https://ble.im/enghelabyazd