eitaa logo
شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی
259 دنبال‌کننده
738 عکس
163 ویدیو
165 فایل
🔸ارتباط با ما: @ghyazd ➕کانال ما در بله https://ble.im/enghelabyazd
مشاهده در ایتا
دانلود
موارد متعددی را می توان بر شمرد که متاسفانه نیروهای انقلابی منطق و زبان و ادبیات مناسب را جهت انتقال آن به دیگران در اختیار ندارند. البته مساله و مشکل فراتر از انتقال به دیگران است. ما نسبت به بسیاری از دارایی های خودمان اگاهی اجمالی داریم و این آگاهی اجمالی کفاف نشر و بسط آن را نمی دهد و نیازمند آن است که ما به ابعاد عمیق و دقیق آن آشنا شویم. اثبات اینکه اساسی ترین قدرت پیشران انقلاب اسلامی نظریه ولایت فقیه امام و شخص ولی است امر ساده ای می نماید و شاید کسی را در بین نفرات انقلاب اسلامی نتوان یافت که منکر این گزاره باشد اما آشنایی ما با این ظرفیت بی بدیل که به تنهایی مدیرت تحولات عصر جدید را در برابر تمامی نیروهای نظام سلطه با پیروزی پشت سر گذاشته است به چه میزان است؟ حال اگر کسی بخواهد این واقعیت انکار نشدنی را برای کسی که چندان با آن آشنا نیست شرح کند چه در چنته دارد؟ مشکل دیگر، که ما از قِبَل این بی منطقی‌، هم اکنون با آن مواجهیم و می توان با خودآگاهی تفصیلی به فرایند تحقق آن سرعت بخشید نوع مواجهه با فرامین ایشان است. بی منطقی و بی زبانی ما در شرح واقعیت تا آن حد است که بیش از گذشت چهل روز از صدور بیانیه گام دوم عموم نیروهای بسیجی انقلابی تکلیف خود را در قبال نوع مواجهه با این متن نمی دانند. اگر چه درک و پذیرش آن سخت می نماید اما به نظر می رسد عامل اصلی و اولی این بیتکلیفی بی منطقی حاکم بر نیروهای انقلاب اسلامی است که هنوز به تفصیل نمی دانند که سوار بر چه نیروی عظیمی در حال به پیش رفتن هستند. البته باید توجه داشت که این بی منطقی از دو جهت تشدید می شود. اول زمانه ای که در آن بیدار شدیم که مصادف بود با دوران فروپاشی نظم مدرنیته و ظهور اندیشه های پست مدرنیسم که در نظم غلط و ظالم مدرنیته شکل گرفته بود. این همراهی و همزمانی آنقدر شدید بود که بسیاری از نیروهای انقلابی که گرفتار اندیشه های چپ نشده بودند انقلاب اسلامی را با منطق و زبان پست مدرنیسم تحلیل و تبیین می کردند و هنوز هم می کنند. این مقال در مقام بیان مصادر آن اندیشه ها و پیروان داخلی ایشان نیست اما شناخت اجمالی ایشان را برای رهایی از آن امری لازم می داند. مساله دومی که این چالش را شدت می بخشد عدم شناخت درست و صحیح اندیشه اسلامی به عنوان مبدا تحولات جدید است. متاسفانه با این که چهل سال از انقلاب اسلامی می گذرد هنوز قرائت جامعی از ولایت فقیه در متون درسی آموزش و پرورش و آموزش عالی ما وارد نشده است. تاسف‌بارتر اینکه حتی در حوزه های علمیه که محل صدور این نظریه است نیز آنگونه که شایسته است به جوانب آن پرداخته نشده است. این غفلت بزرگ مهمترین آسیبش عدم خودآگاهی و بصیرت لازم برای تسریع در پیش برد اهداف انقلاب اسلامی است. افراد متعددی که با پدیده ای واحد مواجهند اما روش و منطق و شایستگی لازم برای مواجهه با آن را کسب نکرده اند همچون ابر رایانه ای بسیار قوی و هوشمند که تحت اراده‌ی افرادی ناآگاه قرار گرفته که به دیگران نیز اجازه کاربری نمی دهند. این انحصار نتیجه ای جز کنار زده شدن و واسپاری آن به گروهی شایسته و لایق تر ندارد کما اینکه در آیه ۵۴ سوره مائده به تصریح بیان شده است. به نظر می رسد مهمترین چالشی که در مواجهه بیانیه گام دوم انقلاب روبروی مخاطبین اصلی آن قرار دارد فقدان زبان بیان آن برای توده های مردم باشد که تفصیل این چالش به عنوان نخستین و ریشه ای ترین مطالبه ولی فقیه در بیانیه گام دوم به نگاشته ای دیگر موکول می کنیم. 🔸ارتباط با ما: @ghyazd ➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی https://eitaa.com/enghelabyazd ➕کانال ما در بله https://ble.im/enghelabyazd
🎙 | اعتماد به جوانان بر مبنای سیره نبوی است 🏷 گفت‌وگو با حجت‌الاسلام والمسلمین سید از اعضای مجلس خبرگان رهبری 👈 در تبیین بیانیه 🔸 در رابطه با آینده‌ی انقلاب آنچه در این بیانیه موج می‌زند تمام امید رهبر معظم انقلاب به جوانان است. این بیانیه را اگر کسی پیگیری کند، بیش از هر واژه‌ای، واژه‌ی جوانان در این بیانیه به کار گرفته شده است. 🔹این یک شعار از طرف رهبر معظم انقلاب نیست، یک باور است. باوری که وجود مقدس نبی اکرم(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) داشت. پیامبر اکرم(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) سه تا پُست به جوانان داد که آن روز و امروز برای بعضی‌ها قابل تحمل نبود و نیست. ۱) پیغمبر اکرم(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) یک جوان ۲۰ ساله به نام «مُصعَب بن عُمیر» را نماینده‌ی خودش و امام جمعه‌ی مدینه قرار داد. ۲) بعد از فتح مکه پیامبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) عازم جنگ حُنین شد، جوان ۲۱ ساله‌ای به نام «عَتّاب بن اُسَید» هم فرماندار مکه شد، هم امام جماعت مسجدالحرام. بعضی‌ها اعتراض کردند، گفتند که مگر نبودند کسانی که سن بیشتری داشته باشند و پخته‌تر باشند؟ پیغمبر اکرم(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) فرمود: کسی نگوید سن «عَتّاب» کم است. این طور نیست هر کس سنش بیشتر شد، برتر هم باشد. بلکه هر کس فضیلت بیشتری دارد، او بزرگ‌تر هست. ۳) هفت روز مانده بود به ارتحال نبی اکرم(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) که جنگی علیه مسلمانها تحمیل شد. پیامبر اکرم(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) «اُسامَة بن زید» ۱۸ ساله را فرمانده لشگر قرار داد و فرمود: «همه بروند زیر پرچم او». این سنت، سیره و روش نبی اکرم(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) است. 🔍 متن کامل گفت‌وگوی جدید را بخوانید: 👇 http://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=41998 🔸ارتباط با ما: @ghyazd ➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی https://eitaa.com/enghelabyazd ➕کانال ما در بله https://ble.im/enghelabyazd
🔹40 راهبرد تحولی علم و پژوهش در قسمت پایانی 🔸بدون شک بیانیه چهل‌سالگی انقلاب هرگز نباید محدود به بررسی در نشست‌ها و همایش‌ها گردد بلکه به عنوان زیرساخت می‌بایست مبنای برنامه‌ریزی در تمامی تصمیم‌گیری‌های نظام اسلامی باشد. بر این اساس نظر به اهمیت بخش نخست علم و پژوهش در استحکام‌بخشی به سنگ زیربنای انقلاب؛ در ذیل در دو بخش و در هر بخش ۴۰ راهبرد در حوزه‌های علم و پژوهش و فناوری و در صورت توفیق در دیگر سرفصل‌های هفتگانه بیانیه نیز در هر فصل ۴۰ پیشنهاد ارائه می‌گردد. بدون شک اگر برنامه‌ریزان و نخبگان نظام اسلامی به ویژه جوانان در قالب خرد جمعی به تدوین و تبیین راه‌های عملیاتی‌سازی بیانیه چهل‌سالگی انقلاب پردازند، چرخ قدرتمند انقلاب اسلامی در نیل به اهداف رفیع بیانیه با پشت سر گذاشتن مشکلات کنونی با شتاب بیشتری افق‌های روشن انقلاب اسلامی را با محوریت خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی در خواهد نوردید، اینک به بخش دوم راهبرد‌های جهاد علمی در گام دوم انقلاب پرداخته می‌شود: ۱- تشویق برنامه‌محور نخبگان به ارائه ایده‌های نو‌آورانه و ایجاد هماهنگی لازم با مراکز علمی، تحقیقاتی و صنعتی در جهت عملیاتی نمودن ایده‌های نوین کاربردی و موردنیاز کشور. ۲- تأسیس سامانه اعلام پروژه‌های پژوهشی و فناوری مورد نیاز بخش‌های خصوصی و دولتی در جهت فراخوان رقابت‌پذیر نیروهای فناور، نوآور و پژوهشگر در سطح کشور. ۳- اتخاذ سازوکار لازم جهت تشویق رقابت‌پذیر بخش‌های صنعتی در جذب نیروهای نخبه، فناور و نوآور به عنوان اقدامی تحول‌گرا در جهت اعتلای علمی صنعتی کشور. ۴- برگزاری مسابقات موضوعی علمی و فناوری با هماهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور در جهت تشویق دانشجویان و پژوهشگران به ارائه رقابت‌پذیر فناوری‌های نوین منجر به محصول... ادامه مطلب👇 http://kayhan.ir/fa/news/156581 🔸ارتباط با ما: @ghyazd ➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی https://eitaa.com/enghelabyazd ➕کانال ما در بله https://ble.im/enghelabyazd
🖌 🔹حاج قاسم و 🔸از روزهای منتهی به عملیات سرنوشت‌ساز حلب حاج رزمندگان را جمع کرده بود و برایشان صحبت می‌کرد. به آنها می‌گفت سعی کنید روی پای خودتان باشید. تلاش کنید خَلَف صالحی برای پیشینیانتان باشید و... در اثنای صحبت‌های حاج قاسم یکی از برادران مدافع حرم که ظاهرا حاج قاسم را نمی‌شناخت از انتهای جمعیت بلند شد و فریاد زد: حاج آقا تو که این قدر ما را موعظه می‌کنی خودت گروه چندی؟ ما همه مات مانده بودیم. از شدت تعجب و ناراحتی زبانمان بند آمده بود. تا آمدیم خودمان را جمع و جور کنیم و حرفی بزنیم دیدیم حاج قاسم شروع کرد به جواب دادن: من گروه صفر هستم.‌ گریه می‌کرد و می‌گفت: من هنوز لیاقت پیدا نکردم... گروه تروریستی تکفیری داعش شش سال بر گرده مردم مظلوم منطقه سوار شد و شیره جانشان را مکید. صد‌ها هزار کیلومتر مربع از اراضی این کشورها را همراه با هزاران روستا، شهر و مراکز مهم استانی به تصرف درآورد و هزاران کارگاه و کارخانه و زیرساخت‌های مهم این کشور‌ها از جمله، راه‌ها، پل‌ها، پالایشگاه‌ها، چاه‌ها و خطوط نفت و گاز و نیروگاه‌های برق و موارد دیگری از این نوع را تخریب نمودند و شهرهای مهمی همراه با آثار گرانبهای تاریخی و تمدن ملی آنها را با بمب‌گذاری از بین برده و یا سوزاندند. سردار سلیمانی که بی‌شک جبهه مقابل داعش است وقتی پس از شش سال نبرد نفس‌گیر با آنها در عراق و سوریه خواست پایان این شجره خبیثه را اعلام کند از همه گفت؛ اما از خودش نگفت. از تلاش مجاهدان افغان و ایرانی و سوری و لبنانی تشکر کرد و نوبت به خودش که رسید خطاب به رهبر انقلاب گفت: حقیر به عنوان سرباز مکلف شده از جانب حضرت‌عالی در این میدان، با اتمام عملیات آزادسازی بوکمال آخرین قلعه داعش با پایین کشیدن پرچم این گروه آمریکایی – صهیونیستی و برافراشتن پرچم سوریه، پایان سیطره این شجره خبیثه ملعونه را اعلام می‌کنم و در انتها جبهه شکر به آستان الهی سایید. وقتی مردم به پاس این مجاهدت‌های خالصانه، زبان به سپاس از حاج قاسم گشودند عده‌ای با عجله به میدان آمدند که پیروزی بر داعش باید در کارنامه ما ثبت شود، مگر نه آن است که بودجه نظامی کشور را دولت می‌دهد. و البته که مردم فاصله بین پول دادن و جان بر کف گرفتن، فاصله کنج عافیت نشستن و دل به دریای خطر زدن را خوب می‌دانند... ادامه مطلب👇 http://kayhan.ir/fa/news/157074 🔸ارتباط با ما: @ghyazd ➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی https://eitaa.com/enghelabyazd ➕کانال ما در بله https://ble.im/enghelabyazd
🔸 |فرازی از بیانیه 💠آمادگی برای ظهور و تمدن سازی، آرمان بزرگ انقلاب اسلامی است. 🔸ارتباط با ما: @ghyazd ➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی https://eitaa.com/enghelabyazd ➕کانال ما در بله https://ble.im/enghelabyazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥گام دوم "شماره یک" 🔸🔹هشتگ اختصاصی برای دسترسی آسان: پایگاه نشر آثار 🌐 @soada_ir 🔸ارتباط با ما: @ghyazd ➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی https://eitaa.com/enghelabyazd ➕کانال ما در بله https://ble.im/enghelabyazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ویژگی ما نسبت به انقلابهای دیگه چیه؟! ♨️شعار و برادری انقلاب آمریکا چی شد؟! 🎞 "شماره دو" پایگاه نشر آثار 🌐 @soada_ir 🔸ارتباط با ما: @ghyazd ➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی https://eitaa.com/enghelabyazd ➕کانال ما در بله https://ble.im/enghelabyazd
♦️امیرمومنان (ع) الگوی عدالت و معنویت♦️ 🔹در گام دوم و در گام های بعدی انقلاب، وظیفه داریم خطرهایی که متوجه نظام و انقلاب است را بررسی کنیم. 🔹جامعه ای که داعی عدل دارد اما موحد نیست، جامعه فرعونی است. عدل بدون توحید محقق نخواهد شد. آیت الله جوادی آملی قسمت سوم ▫️همایش بین المللی امام علی(ع) الگوی عدالت و معنویت برای جهان امروز با پیام حضرت آیت الله مکارم شیرازی و سپس سخنرانی حجت الاسلام واعظی در ابتدای همایش در خصوص رابطه عدالت و معنویت و همچنین سخنرانی حضرت آیت الله جوادی آملی به عنوان‌ مهمان همایش ادامه داشت. در نوبت عصر و اختتامیه، دبیر همایش به ارائه گزارش کمیسیون ها پرداخت و سپس شیخ حسین انصاریان سخنرانی کرد. 🔸حضرت آیت الله جوادی آملی در همایش بین المللی «امام علی (ع) الگوی عدالت و معنویت برای جهان امروز» اظهار داشت: «عدل» گرچه دارای مفهوم روشن و معنای شیرین است لکن بدون «توحید» ممکن نیست، جامعه ای که داعی عدل دارد اما موحد نیست، جامعه فرعونی است. عدل بدون توحید محقق نخواهد شد به عبارت دیگر عدل تنها در بستر توحید است که امکان تحقق می یابد و ما تا موحّد نباشیم امکان ندارد به عدل برسیم. 🔸معنای عدل روشن است؛ «العدل وضع کل شیء موضعه»، اما جای اشیاء کجاست؟ جای افراد کجاست؟ موحّد می گوید این را فقط اشیاء آفرین و اشخاص آفرین می داند، اما ملحد خود جای اشیاء و اشخاص را معلوم می کند. لذا عدل پشتوانه علمی می خواهد از این رو علی علیه السلام که موحّد ناب است می تواند عادل حقیقی باشد. علی علیه السلام که قرآن ناطق و سخنگوی قرآن است، یک توحید ممثل است، لذا عدل را تبیین می کند و تحقق می بخشد. 🔸وقتی پیامبر(ص) در وصف امیرالمومنین(ع) فرمود «على مع الحق والحق معه یدور حیث دار» ما دو نوع حق داریم؛ یک حق، حق محض است که مقابل ندارد و در مقام ذات است و مقابل آن عدم است و یک حق که مقابل آن باطل است، این حق در مقام امکان است نه در مقام ذات لذا فرمایش پیامبر این نیست که علی همراه حق است یا حق همراه علی است، بلکه منظور این است که علی عین حق است. 🔸از ابتکارات چنین شخصی که عین حق است می توان به مساله تثلیث در روش اشاره کرد که می فرماید : « إنّ العباد ثلاثه » برخی از ترس جهنم عبادت می کنند و برخی به شوق بهشت! اما برخی «حبا لله» عبادت می کنند؛ در حقیقت او آمده تبشیر و انذار را تلطیف کرده است و این را از قرآن گرفته که می فرماید اسلام دین محبت و مهر است. 🔸قرآنی که حبل است و خداوند آن را مانند باران به زمین نیانداخته بلکه او را به زمین آویخته است، بالای آن «علیّ حکیم» و پایین آن «عربیّ مبین» است و آن علیّ حکیم در اختیار حضرت است. 🔸او درباره آثار بی عدالتی ابراز داشت: این را هم عقل و هم نقل تایید می کنند که چون خداوند مهندس است و همه جهان را با نظم ریاضی گونه آفریده، همه عالم از صدر تا ذیل در جای خود قرار گرفته است، اگر شما عدد ۵ را از بین ۴ و ۶ بردارید آن را کجای دیگر می توانید بگذارید؟! اختلاس و نجومی و تهمت هم اینگونه است، بالاخره انسان رسوا می شود، اگر کسی امروز اختلاس کرد این مال را کجای دیگر می تواند بگذارد؟! بالاخره رسوایی در پی دارد، عالم اینگونه خلق شده است که حداقل نتیجه بی عدالتی، آبروریزی و بی حیثیتی است. 🔸کسی می تواند عادل باشد که بداند مرگ از پوست به در آمدن است و نه پوسیدن و انسان اینگونه نیست که بعد از مرگ در زیر خاک بپوسد و تمام شود، انسان موجودی ابدی است، روح نه متزمّن است که زمان بردار باشد و نه متمکّن است که مکان بردار باشد، لذا ما هستیم که هستیم و باید در قیامت جوابگوی همه اعمال خود باشیم. 🔸ایشان به گام دوم انقلاب اشاره کرد : ما در گام دوم و در گام های بعدی انقلاب، وظیفه داریم خطرهایی که متوجه نظام و انقلاب است را بررسی کنیم، مثل اینکه چگونه عدل علوی به ظلم اموی تبدیل می شود؟! حضرت در نامه به مالک دو مطلب را در ریشه یابی این موضوع بیان می کند، فرمود اولین کاری که دشمن کرد این بود که آنها مکتب را عوض کردند، یعنی دین و قرآن را به اسارت گرفتند و آن را به میل خود تفسیر و ارائه کردند و در مرحله بعد به سراغ مردم رفتند و مردم را از ما اهلبیت جدا کردند. 🔸داشتن رهبر خوب یک طرف قضیه است، رهبر ولو علی بن ابی طالب(ع) باشد، مادامی که مردم در صحنه نباشند شکست قطعی است لذا با تاکید «انما» می فرماید «إِنَّمَا عِمَادُ الدِّینِ وَ جِمَاعُ الْمُسْلِمِین وَ الْعُدَّهُ للْأَعْدَاءِ الْعَامَّهُ مِنَ الْأُمَّه» در نتیجه با همه وجود باید تلاش کنیم اولا دین به اسارت نرود و ثانیا مردم از دین جدا نشوند تا عدالت علوی محقق شود. 🔸ارتباط با ما: @ghyazd ➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی https://eitaa.com/enghelabyazd ➕کانال ما در بله https://ble.im/enghelabyazd
🔰علامه : حل ابهامات در مسائل بنیادین، وظیفه اول برای ورود به 🔻 امروز بعد از برداشتن گام اول با موفقیت، وارد گام دوم انقلاب شده‌ایم،در این گام باید برخی مسائلی که مورد ابهام بود و سبب شده بود تا کمتر از آن بهره گرفته شود و یا بین برخی گروه‌ها تضاد پیش بیاید و نیروها هدر برود، بیشتر مورد دقت قرار بگیرد و حل شود. 🔻 به عنوان نمونه بفهمیم جایگاه هنر در جامعه کجاست؟ آیا این هنر با دین، انقلاب و اهداف آن، ارتباط دارد یا خیر و اگر ارتباط دارد چگونه باید از آن استفاده کرد؟ پس از پاسخ به این پرسش‌ها باید برنامه ریزی و طراحی برای انجام آن و تهیه مقدمات جهت اجرای آن فراهم شود. 🔻 بسیاری از مسلمانان و انقلابیان، مقوله هنر را توأم با بار منفی می‌دانند و تصور می‌کنند که هنر بدون گناه امکان ندارد؛ در حالی‌که چنین نیست؛ گفت: تعریف هنر با تعریف گناه تفاوت دارد؛ البته گاهی باهم تلاقی پیدا می‌کنند، اما همیشه چنین نیست. به عنوان نمونه گوشت گوسفند خوب است یا بد؟ طبیعی است که همه می‌گویند خوب است و در روایات هم سفارش شده است، حال اگر گوسفند ذبح شرعی نشد، باز هم خوب است؟! اگر کسی گوسفندی را دزدید، آیا گوشت آن هم خوردنش مستحب است؟! گوسفند همان گوسفند است، خوردن گوشتش هم مستحب است، اما این گوسفند، خوردنش حرام است؛ چون عنوان دیگری بر روی آن آمده است؛ عدم تزکیه و غصب سبب شده که خوردن آن حرام باشد. بنابراین باید از هنر استفاده کرد، حتی نه به عنوان یک کار مباح، بلکه به عنوان بزرگ‌ترین عبادت‌ها. http://eitaa.com/joinchat/372441094C1717881367 https://eitaa.com/enghelabyazd
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤حاج آقا علیپور : ⏰ فایل صوتی 43 دقیقه ای (فارسی) 💿 حجم 14.9 مگابایت 👈 از جلسه میانه 97/12/27 🌴موضوع : غفلت زدایی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی 🔸ارتباط با ما: @ghyazd ➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی https://eitaa.com/enghelabyazd ➕کانال ما در بله https://ble.im/enghelabyazd
⭕️گزینه کمک به زدگان در پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری فعال شد 🔹گزینه کمک به سیل زدگان شمال کشور در بخش پرداخت وجوهات شرعی پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری فعال شد. 💬 اطلاع رسانی رویدادهای فرهنگی و مردمی استان یزد 👇 @Farhangyazd
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مشارکت مردم در برگزاری 36 طی 40 سال ♨️در جمهوری اسلامی ایران 8 نوع انتخابات داریم 🎞 "شماره سه" پایگاه نشر آثار 🌐 @soada_ir 🔸ارتباط با ما: @ghyazd ➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی https://eitaa.com/enghelabyazd ➕کانال ما در بله https://ble.im/enghelabyazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چرا بعد از 40 سال وضعیت ما اینجوریه و هامون به حد اعلا نرسیده؟! ♨️ داره شبیه میشه...؟! 🎞 "شماره چهار" پایگاه نشر آثار 🌐 @soada_ir 🔸ارتباط با ما: @ghyazd ➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی https://eitaa.com/enghelabyazd ➕کانال ما در بله https://ble.im/enghelabyazd
💢جمع آوری اقلام و کمک های مردمی برای ارسال به مناطق زده 📌محل جمع آوری کمک ها: یزد، بلوار بسیج، حسینیه ام الائمه کمک های نقدی: شماره گیری کد *780* ( قرارگاه جهادی امام رضایی ها) طبق برآورد ها مواد غذایی مثل کنسرو، پوشک بچه، محصولات بهداشتی از اولویت ها است. ❗️ 💬 اطلاع رسانی رویدادهای فرهنگی و مردمی استان یزد 👇 @Farhangyazd
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 به ها اعتماد کنیم ♨️ صف گوشت و افزایش قیمتها و ، نباید پیشرفت های چشمگیرمون رو زیرسوال ببره 🎞 "شماره پنج" پایگاه نشر آثار 🌐 @soada_ir 🔸ارتباط با ما: @ghyazd ➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی https://eitaa.com/enghelabyazd ➕کانال ما در بله https://ble.im/enghelabyazd
✳️گام دوم انقلاب در یک نگاه... 🔸ارتباط با ما: @ghyazd ➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی https://eitaa.com/enghelabyazd ➕کانال ما در بله https://ble.im/enghelabyazd
🔰نوبت تازه نفس‌هاست رهبرانقلاب در دیدار اخیر: 💠 آمادگی در کلّ کشور بخصوص در بین جوانها هست؛ از این آمادگی حدّاکثر استفاده را مسئولین کشور باید بکنند. ✅ عرض من این است که جوانها باید شانه‌شان را زیر بار مسئولیّتهای دشوارِ کوچک و بزرگ بدهند؛ علاج مشکلات کشور این است. 🔸ما در گام دوم انقلاب بایستی حرکت کشور را بر دوش جوانها قرار بدهیم. ۹۸/۱/۱ 🔸ارتباط با ما: @ghyazd ➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی https://eitaa.com/enghelabyazd ➕کانال ما در بله https://ble.im/enghelabyazd
⁉️ با بیانیه گام دوم چطور باید مواجه شد؟ 📝 یادداشتی از خانم رقیه فاضل؛ دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی ❇️ بخشی از یادداشت: «برای تحقق گام دوم، بسیار لازم است که هر کسی مشخصاً خود را مخاطب بیانیه بداند و به دنبال تحقق تک‌تک محورهای بیانیه در عرصه‌ی عمل خود باشد. هر کسی باید نسبت میان گام دوم انقلاب و عرصه‌های فعالیت خود را بسنجد و عمل خود را با معیار تحقق بیانیه تنظیم کند.» 🔻متن کامل را در اینجا بخوانید: http://farsi.khamenei.ir/others-note?id=41879 🔸ارتباط با ما: @ghyazd ➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی https://eitaa.com/enghelabyazd ➕کانال ما در بله https://ble.im/enghelabyazd
💢تبیین تئوری ، مهم اندیشمندان است 📌دکتر عبدالوهاب فراتی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی: 🔹یکی از رسالت‌های مهم اندیشمندان و صاحب‌نظران حوزوی به خصوص پس از صدور بیانیه گام دوم انقلاب تبیین تئوری نظام انقلابی است. 🔹روحانیت باید از فضای مطبوعاتی و رسانه‌ای که معمولاً پیام‌های قبلی رهبر معظم انقلاب را مشمول هیجانات زودگذر می‌کرد، فاصله گرفته و به جای آن که این روند را تبدیل به صرف چاپ و نمایش بنر و برگزاری همایش و جلسه و نشست کند، می‌بایست گروه‌ها و کمیته‌های تخصصی را مأمور کند که هسته‌ی نظریه نظام انقلابی و مفاهیمی که پیرامون این تئوری مطرح است را مورد توجه خویش قرار دهد. 📖 متن کامل در: 🌐 https://goo.gl/NNyBba 🔸ارتباط با ما: @ghyazd ➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی https://eitaa.com/enghelabyazd ➕کانال ما در بله https://ble.im/enghelabyazd
🔵 بالاخره گام دوم انقلاب چه بود؟ 🔰سید مجتبی جواهری (از اساتید کانال المرسلات) 🔸در همان ساعات اولیه انتشار ، آن را دانلود کردم و با دقت خواندم. با زمینه های فکری که داشتم، طبیعتاً به وَجد آمدم و البته سوالات زیادی در ذهنم نقش بست. یکی از سوالاتی که باعث شد چندین بار متن را مرور کنم این بود که؛ در آخر گام دوم انقلاب چه بود؟ گام اول چه بود و گام دوم انقلاب قرار است چه باشد؟ البته احساسی در ناخودآگاه انسان پس از خواندن بیانیه ایجاد می شود که اشاره به مرحله ای دیگر از انقلاب اسلامی دارد ولی این احساس برای پاسخ به سوالم کافی نبود. 🔸در این نوشته کوتاه قصد دارم کمی این حس ناخودآگاهِ متن بیانیه را به کمک دلالت های لفظی و لُبی بیانیه، به خودآگاهِ ذهن تبدیل کرده و مجال تأمل بر آن را بیش از پیش فراهم کنم. قبل از آن که سراغ متن بیانیه برای پاسخ به سوال فوق برویم، ضروری است بدانیم که این بیانیه ویژگی های فرامتنی زیادی دارد که گاهی تأثیرگذاری آن را از سطح الفاظ عمیق تر می کند. از این رو بیانیه گام دوم انقلاب سند محکمی در پژوهش های تاریخی ایران اسلامی محسوب می شود. 🔸اگر بخواهیم صرفاً به سند پیش رو تمسک کنیم، دو محور کلی در توضیحِ چیستیِ گام دوم انقلاب به چشم می خورد که نویسنده با زیرکی در طلیعه متنِ خود به آن اشاره می کند: 👈«... اما انقلاب پرشکوه ملت ایران که بزرگ ترین و مردمی ترین انقلاب عصر جدید است، تنها انقلابی است که یک چلّه ی پرافتخار را بدون خیانت به آرمانهایش پست سر نهاده و در برابر همه ی وسوسه هایی که غیرقابل مقاومت به نظر می رسیدند، از کرامت تخود و اصالت شعارهایش صیانت کرده و اینک وارد دومین مرحله ی خودسازی و جامعه پردازی و تمدن سازی شده است. درودی از اعماق دل بر این ملت؛ بر نسلی که آغاز کرد و ادامه داد و بر نسلی که اینک وارد فرایند بزرگ و جهانیِ چهل سال دوّم می شود.»👉 🔸این متن به دو محور در چیستی گام دوم انقلاب اشاره می کند: ✅محور اول: خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی ✅محور دوم: ورود نسل جدید به عرصه انقلاب در چهل ساله دوم ♦️ماهیت گام دوم انقلاب در محور اول خودسازی، جامعه پردازی و در ادامه تمدن سازی همه به یک عنصر باز می گردد و آن است. هویت همان مشخصه های اساسی یک فرد و جامعه است که آن را از دیگران متمایز کرده و به او عینیت می بخشد. نگرش انسان به خویش، نشان گر توشه هویتیِ اوست. تصور کنید فرد ثروتمندی در فصل تابستان از محل کار خود به خانه باز می گردد و قصد استراحت دارد. گرمای تابستان او را ناراحت می کند ولی او در خانه خود از کولرهای برقی استفاده نمی کند چون آن ها را مضر به محیط زیست و مدیریت انرژی در کشورش می داند. این فرد مصالح عمومی را قسمتی از می داند از این رو رنج رسیدن به آن را به جان می خرد. «هویت» همان است که فرد از طریق آن خود و هستی را نظاره می کند. حال اگر این فرد علاوه بر دغدغه های محیط زیستی، نوعی کمال معنوی و پیشرفت مادی در بستر دین را تعقل کند و این گفتمان را مصلحت عمومی و مطلوب جامعه بداند، در این صورت از مال و جان خود برای رسیدن به آن می گذرد. 🔸انقلاب اسلامی نگاه ایران را به گذشته، حال و آینده خود تغییر داد. پس از انقلاب، تاریخ معنای دیگری پیدا کرد و آینده از آرزو به هدف تبدیل شد. ایرانیان گفتمان انقلاب اسلامی را قسمتی از هویت خویش دیده و خود را در یک حرکت اجتماعی عمیق یافتند که نقش اصلی را در آن ایفا می کنند. کنش های اجتماعی پس از انقلاب با پیش از آن قابل مقایسه نیست. 🔸تفاوت هویت یابی در گام دوم انقلاب با چهل ساله اول چیست؟ در چهل ساله اول، ایران مشغول نظام سازی بود. از قانون اساسی تا خرد ترین نهاد های حکومتی یا مدنی تأسیس شد. از اسناد بالادستی مثل سند چشم انداز و سیاست های کلان تا آیین نامه های اجرایی و برنامه های کوتاه مدت، همگی در امتداد همان نگاه انقلابی در حال حرکت بود و همچنان ادامه دارد ولی امروز در گام دوم، انقلابی گری پس از نظام سازی وارد توشه هویتی ایرانیان می شود: 👈«انقلاب اسلامی پس از نظام سازی، به رکود و خموشی دچار نشده و نمی شود و میان جوشش انقلابی و نظم سیاسی و اجتماعی تضاد و ناسازگاری نمی بیند بلکه از نظریه نظام انقلابی تا ابد دفاع می کند.»👉 📌 ادامه👇
📌 ادامه از👆 🔸آدم ها زمانی که تازه از عینک استفاده می کنند و هنوز عادت ندارند، وجود او را حس می کنند و ملتفتند که پیرامونِ خود را با آن عینک نگاه می کنند. با عینک خود را در آینه ارزیابی می کنند. گاهی آن را از چشمان خود برداشته جای آن را نوازش می کنند. اگرچه با آن عینک دیدِ بهتری پیدا کرده اند ولی همچنان حس بیگانه ای به او دارند تا این که پس از یک دوره طولانی «عینک» قسمتی از وجود آن ها می شود. بدون عینک، چهره آن ها به کلی تغییر می کند و بصیرت خود را از دست می دهند. در این دوره اگرچه همه چیز را با عینک می بینند ولی به وجود آن التفاتی ندارند. 🔸ایران پس از انقلاب اسلامی در گام اول مشغول تجربه زیستِ انقلابی بود. دائماً به نگرش انقلابیِ خود ملتفت بود و آن را می آزمود ولی امروز آن نگاه انقلابی دیگر یک حس جدید و در حال کشف نیست بلکه یکی از ارکان هویتیِ اوست. آن را مفروض گرفته و به سمت تحقق اهداف انقلاب در حال حرکت است. انقلاب اسلامی ایران در آغاز، باورهای ایرانیان را تغییر داد و در گام دوم آن را به عنوان قسمتی از هویت و نگرش بر خویشتن تثبیت کرد. طعم زندگی در این 40 سال با چهل سال های پیشین کاملاً متفاوت است و این تجربه الهام بخش آینده خواهد بود. 🔸«هویت شناسی» پرونده طویل و عریضی می طلبد که از عهده من خارج است تنها به این نکته اکتفا می کنم که یکی از ویژگی های فرامتنی بیانیه گام دوم، تثبیت همین نگرش است. این که رهبر یک جامعه خطاب به مردمش گام های آتی را با تکیه بر گام نخست تشریح کند، به نوعی بازیابی هویت اجتماعی آنهاست. با خواندن این بیانیه خود را در دلِ یک رود جاری و ساری می بینیم و این منجر به تثبیت نگرش انقلابی در خویشتن است. این نکته را در خط به خط بیانیه می توانیم حس کنیم. ♦️ماهیت گام دوم انقلاب در محور دوم یکی دیگر از ابعاد گام دوم انقلاب، تغییر نسل هاست. نسلی که در هوای انقلاب اسلامی تنفس کرده، وارد عرصه اجرا می شود و با سلیقه خود کارها را ادامه می دهد. گام دوم را می توان نقطه تغییر نسل ها دانست: 👈«درودی از اعماق دل بر این ملت؛ بر نسلی که آغاز کرد و ادامه داد و بر نسلی که اینک وارد فرایند بزرگ و جهانیِ چهل سال دوّم می شود.» «... اینک در آغاز فصل جدیدی از زندگی جمهوری اسلامی، این بنده ناچیز مایلم با جوانان عزیزم، نسلی که پا به میدان عمل می گذارد تا بخش دیگری از جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ را آغاز کند، سخن بگویم...» «.... جوانان عزیز! این ها بخشی محدود از سرفصل های عمده در سرگذشت چهل ساله انقلاب اسلامی است، انقلاب عظیم و پایدار و درخشانی که شما به توفیق الهی باید گام بزرگ دوم را در پیشبرد آن بردارید...»👉 🔸مدتی است که رهبری تغییراتی در آرایش نیروهای سیاسی و مدیریتی کشور اعمال کردند تا نیروهای جوان و پرانرژی به بدنه مسئولین و مدیران کشور تزریق شده و آرام آرام بار اصلی حرکت انقلاب را بر عهده آن ها بگذارند. همین سیاست در مصوبات مجلس شورای اسلامی و هیئت دولت به چشم می خورد و این جریان را تبدیل به یک تحول ملی فارغ از جناح یا گرایش های خاص سیاسی کرده است. 🔸ارتباط با ما: @ghyazd ➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی https://eitaa.com/enghelabyazd ➕کانال ما در بله https://ble.im/enghelabyazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨ برنامه با حضور دكتر ،محسن 💥 باموضوع و در گام اول انقلاب، بررسی و بسترهای آن با نگاهی به آینده اين همه افشاگري كرديم، اين همه پرونده رو كرديم چرا اميد در مردم زياد نشد؟ ساعت ٢٢ از شنبه تادوشنبه 🔸ارتباط با ما: @ghyazd ➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی https://eitaa.com/enghelabyazd ➕کانال ما در بله https://ble.im/enghelabyazd
🔶 تحلیل 🔸استاد فلاح شیروانی / اول 🔰 🔰 💠اگر برای یک تیم دو سه نفرۀ پارتیزانی برنامه می‌ریزی اهدافت در دیدرس، انتخاب‌ها تیز و عملیاتی، اقدام‌ها تند و چالاک خواهد بود. در این تیم هماهنگی یعنی یک پچ و پچ ساده، غذا یعنی جیره و چیزهایی که در راه پیدا کردیم، استتار یعنی هرجا و ... . اما اگر برای یک لشگر برنامه‌بریزی «همه‌چیز» تغییر می‌کند. هماهنگی ستادی خودش داستانی می‌شود، ارزیابی فرماندهان و شناسایی توانمندیهای رهبری آنها خودش حسابی ذهن را مشغول می‌کند و ... جابجایی لشگر آنقدر ساده نیست که بتوانی سریع تصمیم بگیری، درک وضعیّت روانی لشگر کار ساده‌ای نیست و ... حال اگر برای جبهه و برای یک جنگ برنامه‌ریزی بکنی به ناچار در استراتژیها غوطه‌ور می‌شوی. در اینجا مرد جنگ بودن و اهل‌جنگ ماندن و ... گویا عالم متفاوتی دارد. 💠این مهم است که ما در کدام سطح می‌اندیشیم. اگر سطح منتخب ما همان جبهه است باید عواطفمان را از سطح کارآمدی یک نانوایی بالاتر ببریم. این سطح، جهانی خاص خود، دلیرانی ویژۀ این کار و دلیریهای مخصوص به خود دارد. 💠واقعاً به این معتقدم. برخی ذوق تربیتی دارند و در عالم تربیت پر از حدس و الهامند، تحلیلهایشان با بقیه متفاوت است، تدبیرهایشان متفاوت است، حوصله کردن‌هایشان متفاوت است. با نگاه غیر تربیتی و با ادبیات غیر تربیتی راحت می‌توان این فرد را سفیه خواند، راحت. خیلی راحت. حتی ذوق راهبردی در عالم تربیت معنای خاص خود را دارد. برخی در حد تربیت یک فردند، برخی یک مدرسه و برخی وسیع‌تر. 💠برخی ذوق راهبردی در حد رهبری یک کشور را دارند. درک این آدمها و طرح‌هایی که می‌ریزند خیلی ساده نیست. 💠بیانیه گام دوم را مهم می دانم به خاطر «ظرف صدور»ش و ضرورتهای محیطی امروز و هدفی که دنبال می کند و ادبیاتی که انتخاب کرده و زاویۀ نگاهش و روش بیانش و ... . 💠وجود افقی به نام «رهبری انقلاب اسلامی ایران» بسیار مایۀ رشد است. از این موضوع به فضل الهی غفلت نخواهیم کرد و دیری نیست که دارائیهای این موقف شکوهمند شیعی دوران ما در مباحثاتمان خود را نشان خواهد داد. 💠آنچه برای حقیر جذاب و باشکوه است متانت و درایت و سلامتی است که دستگاه تربیتی شیعی و حوزه های علمیه می تواند رقم بزند. آثار تربیت حوزوی را در کار امام و رهبری به وضوح می توان دید. حوزه ذوق حکمی ـ حکمت به معنای قرآنی ـ به انسان می دهد و این ذوق خیلی جاها که چشمها نمی بیند چیزهای زیادی می فهمد و باور می کند و در پیش می گیرد. این بررسی بخش مهمی از طلبگی امروز ماست. بخشی جذاب و دانش زا و شورانگیز. 💠به لطف الهی رهبری شیعی و فقیهانه و حکیمانۀ کشور ما شگفتیهای بسیاری تا کنون پدید آورده و اسباب جدیدی برای تفسیر بسیاری از آموزه های دینی. 🔸ارتباط با ما: @ghyazd ➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی https://eitaa.com/enghelabyazd ➕کانال ما در بله https://ble.im/enghelabyazd
🔶 تحلیل 🔸استاد فلاح شیروانی / دوم 🔰 🔰 💠 به یاد می‌آورم که در انتهای دور دوم آقای هاشمی تلقی ما این بود که این کشور به طور قاطع از مکتب امام فاصله گرفته است و دیگر امیدی به آن نیست. گذشته از سوگیریهای پرخطای بنیانی دولت هاشمی، شکل‌گیری یک مافیای قدرت و ثروت از همه بیشتر ما را مأیوس می‌کرد. ظهور دولت هوچیگر و هرهری مذهب اصلاحات مهر تأییدی بر این تحلیل زد. اما در همان دور نخست دولت اصلاحات بود که با تجمیع همۀ شواهد اجتماعی با شگفتی تمام به این جمع بندی می‌رسیدیم که «خیر، انقلاب دارد چیزی را قی می‌کند.» انقلاب حال خوشی نداشت ولی مثل یک پیکر نیرومند و شگفتی‌آفرین مشغول سوخت‌وساز حیات بود. آینده واقعاً روشن بود. عده‌ای داشتند از مدار اصلی انقلاب که طالب آن و حافظ آن خود مردمند ـو حالا داشتیم آن را می‌دیدیم ـ خارج می‌شدند(کنار گذاشته می‌شدند). 💠 پس از اصلاحات شعارهای آقای احمدی‌نژاد گرفت. ایشان البته گویا به تدریج به ریش گرفت و همۀ اینها را به پای خود نوشت(و توصیۀ واضح رهبری در اولین جلسۀ هیأت دولت با ایشان در سال 84 را که «ارزیابی درستی از اندازۀ خود داشته باشید» نتوانست جدی بگیرد)، ولی برای ما که تمام این سالها زجر کشیده بودیم برای یک لحظه هم خاموش نبود که کسی یا چیزی این زمینۀ آماده را رقم زده بود. ایشان تنها شعارهای درست داد، «مثل رهبر انقلاب». 💠 ما متأسفانه اهمیّت این موضوع را درک نمی‌کنیم، حتی وقتی شعار می‌دهیم «انقلاب آرمانهای خود را فراموش کرده است» متوجه نیستیم که به‌خوبی اشراف بر موضوع نداریم و یک تلقی سریع را داریم فریاد می‌زنیم و گمان نمی‌کنیم که این طور بازی کردن با این موضوع مهم ـ چه بی‌خیالی چه این طور باخیالی ـ چقدر خطرناک است و چقدر تأسف‌آور است. 🔸ارتباط با ما: @ghyazd ➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی https://eitaa.com/enghelabyazd ➕کانال ما در بله https://ble.im/enghelabyazd
⚠️ | 👈 آنچه انجام می‌دهند 🔻 رهبرانقلاب در حرم مطهر رضوی: 🔹️ در متأسّفانه بعضی‌ها را میکنند، را میکنند، میکنند، نمیگذارند متوجّه بشود که همین دولتهای ظاهر‌الصّلاح -مثل فرانسه، مثل انگلیس، مثل دیگران- در باطنشان چقدر شیطنت و شرارت وجود دارد؛ بینشان هست، بینشان هست؛ مثل تقی‌زاده. 🔸️ در دوره‌ی ، آدمی مثل تقی‌زاده، به این مضمون گفت که ایران باید از تا غربی بشود؛ یعنی در ایران باید غربی بشود. 🔺️ امروز هم از این حرفها میزنند. ۹۸/۱/۱ 💠بخشی از ✅ ترویج در ایران، _زیانهای_بی‌جبران اخلاقی و اقتصادی و دینی و سیاسی به کشور و ملّت ما زده است؛ مقابله با آن، و میطلبد که باز در آن به شما است. 👈 بخش درس و عبرت پایگاه Khamenei.ir بر اساس این بخش از بیانات رهبرانقلاب، لوح "بَزک غرب، آنچه تقی‌زاده‌های امروز انجام می‌دهند" را منتشر میکند. 🖨 نسخه چاپ👇 http://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=42113 🔸ارتباط با ما: @ghyazd ➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی https://eitaa.com/enghelabyazd ➕کانال ما در بله https://ble.im/enghelabyazd