eitaa logo
ادیان و فرق
95 دنبال‌کننده
94 عکس
70 ویدیو
16 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ولايت
یهود و نقشه‌ی قتل پیامبر اسلام.docx
19.5K
📜 یهود و نقشه‌ی قتل پیامبر اسلام ص
هدایت شده از ولايت
اثبات نقش یهود در شهادت امام حسین ع.docx
21.3K
📜 اثبات نقش یهود در شهادت امام حسین ع
✡️ دربارهٔ جورج فاکس و فرقهٔ کواکر 1️⃣ بنیان‌گذار فرقه فردی به‌نام (١۶٢۴-١۶٩١) است که به یک خانواده گمنام تاجر تعلق داشت. در فضای انقلاب پوریتانی، فاکس نیز فعالانه وارد گود شد و حرکتی گسترده را علیه نهاد سامان داد. 2️⃣ او مدعی شد که بر او ظاهر شده و اعلام کرده که خداوند در قلب تمامی بندگان حضور دارد و برای ایجاد رابطه با او نیازی به کلیسا و کشیش نیست. خدا در همهٔ انسان‌‏ها تجلّی دارد و ایمان نوری است درونی که دریافت آن هیچ واسطه‌ای را، اعم از انسان یا معبد، برنمی‌تابد. 3️⃣ فاکس فرقهٔ خود را به نام‌های مختلف نامید: فرزندان نور، ناشرین حقیقت، دوستان حقیقت و . سرانجام، نام اخیر به‌عنوان رسمی فرقهٔ فوق بدل شد. 4️⃣ تکاپوی انجمن جورج فاکس با واکنش کلیسای انگلستان و مواجه شد و تعدادی از اعضای آن زندانی شدند. گروهی نیز در سال ١۶۵۶ به آمریکای شمالی مهاجرت کردند و در فیلادلفیا یک کلنی مستقل تشکیل دادند. رهبری فرقه در آمریکا با (١۶۴۴-١٧١٨) بود و هموست که در سال ١۶٨١ با فرمان شهری را بنا نهاد که به‏ نام او نامیده می‌شود. پادشاه انگلیس این فرمان را در ازای بدهی ١۶ هزار پوندی‌اش به پدر ویلیام پن به او اعطا کرد. 5️⃣ رهبری ، از آغاز تا امروز، در دست چند خاندان بسیار ثروتمند صرّاف و تاجر است که در پیوند تنگاتنگ با قرار دارند. خاندان‏‌های لوید، بارکلی، گرنی، بوان، بارینگ، ایروینگ و فاکس از خاندان‌‏های درجهٔ اول زرسالار سده‌های نوزدهم و بیستم هستند و مجتمع‌های مالی غول‌پیکری نام آنان را بر خود دارد. بیمه لویدز و بانک بارکلی از شناخته‌شده‌ترین نام‌های زمان ماست. 6️⃣ در اوائل سده نوزدهم، جونز لوید و ساموئل گرنی از بزرگترین صرّافان لندن و دوستان نزدیک و سِر بودند. 7️⃣ در تاریخ ایالات متحده آمریکا نیز از اهمیت سیاسی جدّی برخوردار است. برای نمونه، که دوازده سال (١٩٢٩-١٩٣٣) ریاست‌جمهوری آمریکا را به‌دست داشت، از اعضای این فرقه بود. 8️⃣ در سال ١٩٧٠، حدود ٢٠٠هزار عضو داشت که ١١٩هزار نفر در ایالات متحده آمریکا و کانادا، ٢۴هزار نفر در انگلستان و سایر کشورهای اروپایی، ۶هزار نفر در آمریکای جنوبی و ۴۵هزار نفر در آفریقا سکونت داشتند. ✍️ استاد عبدالله شهبازی
🕎 بنی‌اسرائیل و پیامبری ✡️ تاریخ فرهنگی «قبیله لعنت»؛ قسمت اول
🕎 بنی‌اسرائیل و پیامبری (١) ✡️ تاریخ فرهنگی «قبیله لعنت»؛ قسمت اول 1️⃣ سیر تحوّل و اندیشه و عمل شیطان، به ماجرای و پیامبران مبعوث شده‌ی این خاندان که رسید، مقطع مهمی از حیات بشر در عرصه‌ی زمین آغاز شد که نقش و اثر آن تا آن روز که بشر، سیر و سفر در عرصه‌ی تاریخ را تجربه خواهد کرد، از یادها نخواهد رفت. 2️⃣ «بنی‌اسرائیل»، نشان‌شده و حامل مأموریتی بودند که متأسفانه، به‌دلایل مختلف که در این سلسله مقالات – به تفصیل، به‌نحوی محقّقانه و بی‌طرفانه – مورد بررسی قرار گرفته است و به‌رغم مجاهدت همهٔ انبیای عظیم‌الشأن الهی و مؤمنان مجاهد همراه ایشان، در میانهٔ راه، از رفتن و به انتها رساندن وظیفه و مأموریت محوّله بازماندند. 3️⃣ مطالعهٔ وقایع رفته بر بنی‌اسرائیل، پرده از بسیاری از سنّت‌های ثابت تاریخی کنار می‌زند؛ چنان‌که شناسایی همهٔ نامداران آنها در مقاطع مختلف، اسرار بسیاری از رخدادهای بعدی را برملا می‌سازد. 4️⃣ این مقالات، گفت‌وگوی خود را از وقایع رفته بر حضرت شیخ‌الانبیاء ابراهیم خلیل‌الرحمان (ع) آغاز می‌کند و گام به گام، تا به عصر پیامبری حضرت موسی (ع) و مأموریتی که سایر انبیای این قوم بر دوش کشیدند، به پیش می‌آید. شکل‌گیری -معبدی و جلای بابلی بنی‌اسرائیل، خوانندهٔ پژوهشگر را با یکی از مهم‌ترین نقطه‌عطف‌های تاریخی مواجه می‌سازد. 5️⃣ در میان اقوام و ملل و تبدیل شدن به مَثل اعلای تمرّد و سرپیچی، روزیِ مقدّر بنی‌اسرائیل نبود؛ اما همهٔ آنچه که خود کِشتند، کشتزار تاریخ، روزگاری آکنده از فسردگی و انتظاری سخت برای دیدار نجات‌بخشی دیگر را در فرصتی دیگر، برایشان به ثمر نشاند. ✍️ استاد اسماعیل شفیعی سروستانی
🌍 مسیر مهاجرت حضرت ابراهیم (ع) و فرزندانش
🕎 بنی‌اسرائیل و پیامبری (٢) ✡️ تاریخ فرهنگی «قبیله لعنت»؛ قسمت اول 1️⃣ در مسیر پر فراز و نشیبِ گفت‌وگو از ، به و پس از آن به می‌رسیم و تاریخ بلند قومی که بی هیچ تردید طیّ بیش از چهارهزار سال گذشته، نقش عمده‌ای را در شکل‌گیری بسیاری از جریانات فرهنگی و تمدّنی اقوام و ملل ایفا نموده است. 2️⃣ بدون شناسایی آنچه که بر این قوم رفته و آنچه که از قِبَل این قوم بر سایر اقوام رفته است، امکان ارائهٔ تحلیلی جامع از موقعیّت کنونیِ فرهنگی و تمدّنیِ انسان حاضر و عصر معاصر وجود ندارد. 3️⃣ ، یکی از نام‌های حضرت یعقوب نبی (ع) فرزند اسحاق (ع) بود. بدین‌سبب به کلّیه انبیایی که بعداً از نسل حضرت یعقوب (ع) پا بر عرصهٔ تاریخ گذارده‌اند، «بنی‌اسرائیل» گفته شد و در مقابل، به پیامبرانی که از فرزندان حضرت اسماعیل (ع) مبعوث گردیدند، اطلاق می‌شود. 4️⃣ آغاز تاریخ قوم «بنی‌اسرائیل»، به دورهٔ حیات جدّ اعلای آنها، حضرت ابراهیم (ع) برمی‌گردد. حضرت ابراهیم (ع) حدود ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد، خانوادهٔ خود را به آورد. ✍️ استاد اسماعیل شفیعی سروستانی
🌍 مسیر مهاجرت حضرت ابراهیم (ع) و فرزندانش
🕎 بنی‌اسرائیل و پیامبری (٣) ✡️ تاریخ فرهنگی «قبیله لعنت»؛ قسمت اول 1️⃣ آلبر ماله، دربارهٔ سکنای اوّلیهٔ می‌نویسد: ✍️ ملّت یهود قوم کوچکی از بنی‌سام بوده و اصلاً از «کلده» آمده. قبایل آن، مدّت‌ها در بیابان‌هایی که فی‌مابین «بین‌النهرین» و «فلسطین» و «مصر» واقع شده، به حالت چادرنشینی، عمری به سر آورده بودند و به همان وضع چادرنشینان صحرای «آفریقا» زندگی می‌کردند. به این معنی که به درّه‌های پر آب و علف می‌رفتند و چون مراتع آنها رو به تمامی می‌گذاشت، تغییر جا می‌دادند و مخصوصاً در اطراف فلسطین و مصر می‌گشتند؛ زیرا زمین پربرکت آن صفحات، پسند خاطرشان افتاده بود موقعی هم که در فلسطین جاگیر شدند، باز به قبایل منقسم بودند و فقط حدود هزار سال قبل از میلاد، سلطانی برای خود برگزیدند. 2️⃣ «بنی‌اسرائیل» را نیز می‌خوانند. برخی دانشمندان معتقدند که نام «عبرانی» را «کنعانیان»، پس از ورود حضرت ابراهیم (ع) به سرزمین «کنعان» به ایشان داده‌اند و وی را عبرانی خوانده‌اند که بعدها جزو القاب این حضرت شد و لقب یاد شده در خاندان وی باقی ماند. عبرانی از ماده «عَ‌بَ‌رَ» به‌معنای گذر کردن از نهر می‌آید، به اعتبار این‌که، حضرت ابراهیم (ع) از «رود فرات» عبور کرد و وارد «کنعان» شد، این لقب را به ایشان دادند. 3️⃣ بنا به گزارش‌های تاریخی، زادگاه ابراهیم (ع) در «اور» کلدانیان بود، پس از مهاجرت جمعیِ قومش به «حرّان» و سپس به «فلسطین»، در آنجا سکنا گزید. فرزندان و نوادگان او، اسحاق و یعقوب نیز در کنعان ساکن بودند. 4️⃣ حضرت ابراهیم (ع) از تبار سام فرزند نوح (ع) بود و در حوالی سال ۱۹۰۰ق.م. در شهر «اور» به‌دنیا آمد. او از اور، به «حرّان» و از آنجا، به کنعان مراجعت کرد. ✍️ استاد اسماعیل شفیعی سروستانی
🕎 بنی‌اسرائیل و پیامبری (۴) ✡️ تاریخ فرهنگی «قبیله لعنت»؛ قسمت اول 1️⃣ شریعت حضرت ابراهیم (ع) بود. حنیف از مادّه حنف به‌معنای برگشتن از گمراهی به استقامت و راه راست است. 2️⃣ خداوند متعال در سورهٔ «آل عمران» دربارهٔ حضرت ابراهیم (ع) می‌فرماید: ✍️ «ابراهیم نه یهودی بود و نه نصرانی؛ بلکه بر دین حنیف (حق‌گرا) و تسلیم خدا بود و از مشرکان نبود.» 3️⃣ سخن دیگر این است که هرکس به امر خدا، تسلیم باشد و هیچ مخالفتی نکند، حنیف است. 4️⃣ در نزد عرب، هرکس بر دین ابراهیم (ع) بود، به او حنیف می‌گفتند و بت‌پرستان نیز در زمان جاهلیّت خود را حنیف و پیرو دین ابراهیم (ع) می‌انگاشتند؛ اما پس از بعثت پیامبر (ص) و مطرح شدن دین اسلام، پیروان اسلام، حنیف نامیده شدند؛ اما این‌که حنیف بر عرب‌های بت‌پرست نیز اطلاق می‌شد، به این دلیل بود که آنان از دستورهای آیین ابراهیمی فقط به دو سنّت ختنه و حجّ پایبند بودند و آن را برای حنیف بودن، کافی می‌دانستند. 5️⃣ واژه‌های «حنیف» و «حنفا» به کرّات در «قرآن کریم» آمده است. حنیف ده مرتبه و حنفا دو مرتبه ذکر شده است. مراجعه به آیات یاد شده نشان می‌دهد که حنفا به اشخاص با ایمان، پاک و حق‌جو گفته می‌شده که ایمان آنان با اخلاص به یکتاپرستی و دوری از شرک و اندیشه های فاسد همراه بوده است. 6️⃣ علامه طباطبایی (ره) در توضیح کلمهٔ حنیف بیان می‌کند که: ✍️ حنفا برگرفته از مادّه‌ی حنف به‌معنای متمایل شدن و انحراف از دو حالت افراط و تفریط، به‌سوی اعتدال است؛ لذا خداوند اسلام را بدین جهت حنیف خوانده است که به خلق دستور می‌دهد، در تمامی امور حدّ وسط را رعایت نموده و از انحراف به‌سوی افراط و تفریط بپرهیزند. ✍️ استاد اسماعیل شفیعی سروستانی 📚 منبع: کتاب «تاریخ فرهنگی قبیله لعنت»، جلد٣، بنی‌اسرائیل و پیامبری، نوشته: اسماعیل شفیعی سروستانی، صفحات ١٩-٢٨