eitaa logo
انقلابِ قَلم
389 دنبال‌کننده
625 عکس
137 ویدیو
48 فایل
✔️ مجالی برای نقد،تبیین و تحلیل ارتباط با ما: @Admin7181
مشاهده در ایتا
دانلود
🗒 انقلابِ قَلم در مصاف با طغیان آغاز به کار "انقلابِ_قَلم" ... ما را در خدمت قرار می دهیم و البته بر این نکته اصرار داریم که تحقیق و بررسی لازمه تبیین صحیح و جامعه ساز است. در ، ، (پرستیدن انسان ها) و تناقض رفتاری و گفتاری نقد می شود و با ، و ادبیات چاله میدانی برخی از قلم به دستان، بی محابا و بی رحمانه مبارزه خواهد شد... 💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠 🔰 انقلابِ قلم | مجالی برای نقد،تبیین و تحلیل 🆔@enqelabeqalam_ir 📱ارتباط با ما: @enqelabeqalam_admin 📩 پیام گیر (نام و کاربری شما مخفی می ماند): http://6w9.ir/msg/8000650 📮درخواست تبادل و تبلیغ: @Barannejat https://eitaa.com/joinchat/1687224385C9d8b257e8f
🗒 انقلابِ قَلم در مصاف با طغیان آغاز به کار "انقلابِ_قَلم" ✍️ قسم به و آنچه که با آن می نویسند. نوشتن در روزگار ما به همان اندازه که رواج یافته اما از خطر آلودگی و فریبندگی دور و در امان نیست. قلم می تواند طغیان کند و با جوهر سیاه همه جا را تیره و تار کند و از طرفی دیگر این قدرت را دارد که زشت و زیبا و و را آشکار سازد و جز بر مدار و پیش نرود. قلمِ طغیان گَر، بر باد می دهد آن چه نباید و حتی را با رسم یک بر روی کاغذ به قربانگاه می برد. قداستِ قلم از نافهمی شُریح قاضی مسلکانی که را بر سر نیزه می زنند لکه دار می شود. ننگی که با هیچ پاک کننده ای پنهان نمی شود. اما اگر قلم تصمیم بگیرد که انقلاب کند،حق به حق دار خواهد رسید و آبرو و حیثیت انسان ها هرگز زیر پا نمی رود. انقلاب قلم جز با عنصر صحیح،اسلامی،عقلانی و اخلاقی رخ نخواهد داد و هر آنچه بدون درنظر گرفتن این چند کلید واژه بر صفحه کاغذ یا امواج مجازی نقش ببندد هیچ حاصلی به غیر از اختلال در نخواهد داشت. باید بدانند که همیشه در معرض خطاب این آیه قرآن هستند که كَلَّا إِنَّ الْإِنْسَانَ لَيَطْغَى _انسان بی شک طغیان می کند_ و باید بر مرز سرنوشت ساز اطاعت و طغیان با احتیاط حرکت کنند و راه چارهِ نجات از طغیان گری،انقلاب است. ما قلم را در خدمت تبیین قرار می دهیم و البته بر این نکته اصرار داریم که تحقیق و بررسی لازمه تبیین صحیح و جامعه ساز است. در ، ، (پرستیدن انسان ها) و تناقض رفتاری و گفتاری نقد می شود و با ، و ادبیات چاله میدانی برخی از قلم به دستان، بی محابا و بی رحمانه مبارزه خواهد شد. اگرچه یادداشت ها و تحلیل های ما اختصاصی به تبیین و تحلیل اندیشه و بیانات نخواهد داشت اما تلاش می کنیم در نقد و نظر و تبیین ها بر اساس سخن و تفکر و پیش برویم ان شاءالله. 💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠 🔰 انقلابِ قلم | مجالی برای نقد،تبیین و تحلیل 🆔@enqelabeqalam_ir 📱ارتباط با ما: @enqelabeqalam_admin 📩 پیام گیر (نام و کاربری شما مخفی می ماند): http://6w9.ir/msg/8000650 📮درخواست تبادل و تبلیغ: @Barannejat https://eitaa.com/joinchat/1687224385C9d8b257e8f
🗒 برادران پشتو یا برادران عبرت ناپذیر ... برادران افغان را به حکم انسانیت، هم کیشی و هم زبانی وهم مرزی، دوست می داریم اما دست حسرت می کوبیم و ناله ی وا أسفا برایشان سر می دهیم که ذلت نزد دشمن کافر غاصب را به عفو عمومی دولت خودی ترحیح داده اند و باز قصه ی پر تکرار و پر غصه ی امید به و را تکرار می کنند، قصه ای که اگر هزاربار هم ازنو خوانده ونوشته شود،باز هم نتیجه اش ذلت، شکست و حقارت خواهد بود...
🗒 برادران پشتو یا برادران عبرت ناپذیر ✍️ بین سالهای ۹۳تا ۹۷، یکی از مستندسازان بنام ایرانی، درسفری به افغانستان، وتهیه ی مستندش پرده از تغییر رویه ی طالبان بر می دارد اما به خاطر ترس از اتهام تفرقه انگیری و از این قبیل، مستند هرگز پخش نمی شود. افغانستان، کشور دوست وبرادر، کشوری که سالها درد ورنجش رابا جان ودل احساس کردیم، کشوری که همکلاس دختران وپسرانش نشستیم وفرزندانمان را نشاندیم، بعد از بیست سال غارت شدگی توسط همین چندروز قبل بدست نیروهای قبیله ی پشتون ازخود افغانستان، با کمترین خونریزی، آزاد شدـ ظاهرا طالبان تغییر استراتژی داده و براساس استراتژی جدید قصد تغییر منش دربرخوردبا نیروهای داخلی وکشورهای همسایه ازجمله دارد. این خبر در کنار نگاه کلی تری به کنشهای جهانی از جمله خروج آمریکا از منطقه، قاعدتا بایداین روزها را از شیرین ترین روزهای عمرمان می کرد. ظاهرا طبق آنچه سخنگوی طالبان، ذبیح الله مجاهد و رییس دولت موقت طالبان اعلام کرده اند، خبری از کشت وکشتار نخواهد بود و حتی نیروهای همکار آمریکا در این مدت، شامل عفوعمومی خواهند شد. اما تلخی صحنه هایی که جلوه هایی از ذلت برادران افغان مارا به تصویر می کشد لذت این پیروزی را از ما گرفته است. در روزهای اخیر شاهد صحنه هایی مثل پرواز هواپیمای نیروهای آمریکایی همراه جماعتی از نیروهای افغان بوده ایم که به چرخها وموتور هواپیما آویزان شده اند وهلاکت بین آسمان و زمین را از اسارت بدست نیروهای افغان، دوست تر می دارند. یا اینکه صدها نفراز افغانها درقطر دریک سوله دور هم بایک حمام وتوالت سر می کنند. درحالی که احتمالا اینها همان جان بدر برده ها از نبرد بین مرگ وزندگی بوده اند و پیش از این رویای زندگی در کاخهای آمریکا و امارات، در سر می پرورانده اند. ونیز تصویر صدر نشینی سگهای آمریکایی در کنار خودشان و درانبار نشینی افغانهای پناه برده به دامن آمریکایی ها که همچون زن بابایی ظالم، بی مهرند. اما هیچ تصویری در نگاه مادرانه ی من غم انگیزتر از تصویر پرتاب کودک شش ماهه مانند یک شی به دست نظامی های آمریکا، ننشسته است. برادران افغان را به حکم انسانیت، هم کیشی و هم زبانی وهم مرزی، دوست می داریم اما دست حسرت می کوبیم و ناله ی وا أسفا برایشان سر می دهیم که ذلت نزد دشمن کافر غاصب را به عفو عمومی دولت خودی ترحیح داده اند و باز قصه ی پر تکرار و پر غصه ی امید به و آمریکا را تکرار می کنند، قصه ای که اگر هزاربار هم ازنو خوانده ونوشته شود،باز هم نتیجه اش ذلت، شکست و حقارت خواهد بود. کاش این پنبه از گوشها، برداشته شود و این درس عبرت هربار تلختر مرور نشود. 💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠 🔰 انقلابِ قلم | مجالی برای نقد،تبیین و تحلیل 🆔@enqelabeqalam_ir 📱ارتباط با ما: @enqelabeqalam_admin 📩 پیام گیر (نام و کاربری شما مخفی می ماند): http://6w9.ir/msg/8000650 📮درخواست تبادل و تبلیغ: @Barannejat https://eitaa.com/joinchat/1687224385C9d8b257e8f
🔰 انقلابِ قلم | مجالی برای نقد،تبیین و تحلیل 🆔@enqelabeqalam_ir 📱ارتباط با ما: @enqelabeqalam_admin 📩 پیام گیر (نام و کاربری شما مخفی می ماند): http://6w9.ir/msg/8000650 📮درخواست تبادل و تبلیغ: @Barannejat https://eitaa.com/joinchat/1687224385C9d8b257e8f
🗒 اشتباهات بد درباره اخبار انتصاب فرمانده جدید نیروی دریایی ارتش،مدیر مسئول ... شهرام ایرانی اولین چهره اهل سنت یا منتسب به یک قوم خاص نیست که در جمهوری اسلامی به مسئولیت های بالا رسیده است. در طول چهل سال گذشته صدها چهره اهل سنت در بالاترین و حساس ترین مسئولیت های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایران حضور داشته اند که اگر آمار دقیقی از آنها منتشر شود اهمیت بسیاری از آنها در حوزه خود، کمتر از انتصاب اخیر نظامی نیست. طی دهه های گذشته بسیاری از فرمانداران -بخوانید مرد اول امنیتی و سیاسی یک شهر- در بسیاری از مناطق مهم حتی در نقاط مختلف و حساس در اختیار اهل سنت بوده است که اهمیت این مسئولیت ها کمتر از فرماندهان نظامی در نقاط حساس مرزی کشور نیست. در حال حاضر ده ها مدیر سنی مذهب در استان کردستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه، گلستان، و سیستان وبلوچستان در حال خدمت و کار هستند. در برخی از شهرهای مرزی بیش از ۹۰ درصد از مدیران شهرستان سنی مذهب و از اهالی بومی همان منطقه هستند. ... حضور اهل سنت در نیز موضوع جدیدی نیست. در حال حاضر در کردستان و به خصوص در سپاه فرماندهان نظامی رده بالایی از اهل سنت حضور دارند. در سیستان و بلوچستان در همین ده سال اخیر نه یک گروه اندک بلکه چند گردان از اهل سنت و قوم بلوچ در استخدام شده اند و در حال ارتقا برای مسئولیت های بالاتر هستند...‌ @enqelabeqalam_ir
در کانال شخصی اش نوشت: ✔️ اشتباهات بد درباره اخبار انتصاب فرمانده جدید نیروی دریایی ارتش ✍️ انتصاب امیر دریادار «شهرام ایرانی» به عنوان فرمانده با انتشار اخباری مبنی بر «کرد» و «» بودن این فرمانده موفق ارتشی سبب واکنش های متعددی در داخل و حتی خارج از شد.اما برخی واکنش های صورت گرفته متاسفانه با اشتباهات و کج فهمی هایی همراه شد که تصور حقیقی از این انتصاب را نیز کمی خدشه دار کرد. یکی از بدترین واکنش ها، توئیت وزیر ارشاد دولت روحانی بود که انتصاب سردار شهرام ایرانی به سمت فرمانده نیروی دریایی توسط را دارای معنای جدیدی در ساختار مذهبی قدرت در ایران عنوان کرد و حتی مدعی شد که رهبری یکی از گره‌های کور در کشور را گشودند. برخی مواضع دیگر نیز گرچه در ظاهر جنبه ابراز تقدیر و خرسندی داشت ولی در باطن تخریب بود و گویی اهل سنت و برخی اقوام در ایران تازه مورد توجه قرار گرفته و حتی نظام بالاخره دست از ظلم برداشته است! برخی نیز این انتصاب را بهانه ای برای بهره برداری سیاسی و سهم خواهی های گروهی و جریانی خود و حتی فشار کاذب به دولت جدید قرار دادند. اما در این باره بخوانید: 1️⃣ شهرام ایرانی اولین چهره اهل سنت یا منتسب به یک قوم خاص نیست که در جمهوری اسلامی به مسئولیت های بالا رسیده است. در طول چهل سال گذشته صدها چهره اهل سنت در بالاترین و حساس ترین مسئولیت های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایران حضور داشته اند که اگر آمار دقیقی از آنها منتشر شود اهمیت بسیاری از آنها در حوزه خود، کمتر از انتصاب اخیر نظامی نیست. طی دهه های گذشته بسیاری از فرمانداران -بخوانید مرد اول امنیتی و سیاسی یک شهر- در بسیاری از مناطق مهم حتی در نقاط مختلف و حساس در اختیار اهل سنت بوده است که اهمیت این مسئولیت ها کمتر از فرماندهان نظامی در نقاط حساس مرزی کشور نیست. در حال حاضر ده ها مدیر سنی مذهب در استان کردستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه، گلستان، و سیستان وبلوچستان در حال خدمت و کار هستند. در برخی از شهرهای مرزی بیش از ۹۰ درصد از مدیران شهرستان سنی مذهب و از اهالی بومی همان منطقه هستند. 2️⃣ حضور اهل سنت در نیز موضوع جدیدی نیست. در حال حاضر در کردستان و به خصوص در سپاه فرماندهان نظامی رده بالایی از اهل سنت حضور دارند. در سیستان و بلوچستان در همین ده سال اخیر نه یک گروه اندک بلکه چند گردان از اهل سنت و قوم بلوچ در استخدام شده اند و در حال ارتقا برای مسئولیت های بالاتر هستند. 3️⃣ اما سیر رشد شهرام ایرانی نیز در این باره حتما باید مورد توجه قرار بگیرد. او از مسئولیت های کوچکتر تا بالاترین رده های فرماندهی به صورت پلکانی حضور پیدا کرده و در این میان با حضور در عملیات های مختلف و مهم دریایی کشور لیاقت های بزرگی از خود نشان داده است. روندی که نشان می دهد که فارغ از نگاه قومی و مذهبی او بر اساس لیاقت و شایسته سالاری اینک یکی از مهمترین قسمت های نظامی و راهبردی ایران را فرماندهی می کند. منظور آنکه انتصاب شهرام ایرانی برای هر چهره نظامی دیگر اهل سنت و یا منتسب به اقوامی همچون کرد، بلوچ، ترکمن و ... می تواند اتفاق بیافتد و شرط انتصاب آن شیعه و سنی بودن نیست بلکه همان مسیری است که سردار شهرام ایرانی طی کرده است. 4️⃣ در همین روزهای گذشته مقامات ایران در یکی از مهمترین مراسمات نمادین سیاسی و بین المللی خود یعنی مراسم تحلیف آیت الله رئیسی به عنوان جدید، در ، با افتخار چهره های سنی جریان مقاومت را جلوتر از بسیاری از مقامات بلندپایه مسلمان و غیر مسلمان خارجی که از کشورهای مهم منطقه و جهان بودند، قرار دادند. موضوعی که نشان می دهد که ایران در بالاترین سطوح راهبردی سیاسی و بین المللی خود فراتر از تقسیم بندی های مذهبی شیعه و سنی عمل می کند و این تفکر نیز نتیجه مستقیم اندیشه های شفاف و صریح امامین انقلاب از اسلام ناب است. 5️⃣ در پایان آنکه همه کسانی که دغدغه اقوام و مذاهب در کشور را دارند، باید بدانند موضوع «شهرام ایرانی» را فقط از جنبه و دریچه استثنا دیدن، اولین بار قلمداد کردن و بازی با تعداد و اعداد و یا سهمیه بندی کردن، تفکری ناقص و یا حداقل جامع نیست بلکه باید در کنار آن چگونه شهرام ایرانی شدن را به همان میزان مهم و راه رسیدن به مدارج عالی در جمهوری اسلامی دانست. قطعا راه حکمرانی درست اسلامی و عاقلانه، بیش از کمیت از مسیر کیفیت عبور خواهد کرد.
در کانال دفتر فرهنگی 57 نوشت: ✳️علت شیوع کرونا در ایران مشخص شد... 🔺درسته که: عید قربان و غدیر و عاشورا در کربلا کسی ماسک نداره یا فلان ورزشگاه خارجی ماسک نزده بودند یا فلان تظاهرات علیه ماسک انجام دادند... 🔺اماطرف اومده میگه: 📛بی حال و بی جون شده نمیتونه کارهای روزانشو انجام بده 📛اکسیژن خونش زیر ۹۰ و ۸۰ شده 📛تب و لرزش هیچ جوری قطع نشده 📛مزه و بویی نمیفهمه 📛بدن درد شدید داره 📛سرفه های خشک داره 📛سرگیجه و سردرد داره یا ... خب چکارش کنیم؟! بگوییم چون کرونا نیست پس اینها میگویند؟! رهایشان کنیم یا کنیم؟! حالا با چه درمان کنیم؟! 🔴هر چه هست این مقایسه ایران و عراق یا هر کشوری در عدم ابتلا اشتباهه. چون راهی پیش پای ما نمی گذارد. این بیماری، هر چی که هست داره از ما میگیره. هر کی هم یکجور درمان میکنه حالا یا جواب میده یا نمیده. به ریسکش نمی ارزه‌. ✅تنها راه حل: 🔸وحدت کلمه حول محور رهبر مسلمین و . سخن و مرام ایشون مشخص و روشن است و نیاز به تفسیر و تحلیل هم ندارد. رعایت شیوه نامه های بهداشتی، و به ویژه ایرانی فعلا تنها راه حل است. 🔸 ما در نماز و روزه و سایر عبادات که مربوط به سرنوشت ابدی است از ایشان و مراجع دیگر اطاعت می کنیم، چطور در یک مساله دنیوی که نداریم سخن ایشان را حجت نمی دانیم و اهمیت نمی دهیم؟! اینکه طب سنتی یا اسلامی با ورود متخصصین امر جواب میدهد یا نمی دهد، بحث دیگری است. اما آیا اگر در اثر کوتاهی ما خود یا دیگری را به این بیماری عجیب مبتلا کنیم یا عمرش را کوتاه کنیم، عذری در پیشگاه خدا داریم؟! ✌️ با آرزوی سلامتی ایران اسلامی ✍️هادی_قطبی / طلبه حوزه علمیه قم
هدایت شده از انقلابِ قَلم
🔰 انقلابِ قلم | مجالی برای نقد،تبیین و تحلیل 🆔@enqelabeqalam_ir 📱ارتباط با ما: @enqelabeqalam_admin 📩 پیام گیر (نام و کاربری شما مخفی می ماند): http://6w9.ir/msg/8000650 📮درخواست تبادل و تبلیغ: @Barannejat https://eitaa.com/joinchat/1687224385C9d8b257e8f
در کانال شخصی اش نوشت: ◀️ جبهه انقلابی، نیازمند خلق طلحه ها، زبیرها، ابوموسی ها، نفوذی ها و سازشکارهای جدید است! و ولایی که نظام را در جایگاه حکومت علی ع و خود را عمار و مالک اشتر می پندارند و جناح مقابل خویش را طلحه و زبیر و اشعث و ابوموسی اشعری و ...می بینند با یکدست شدن نهادهای انتصابی و انتخابی و به تعبیر بهتر با انتصابی شدن همه نهادها از مجرای ، از این پس با یک بحران سیاسی و گفتمانی روبرو خواهند شد که به تدریج ابعاد آن آشکار می شود. 🔻این انقلابیون که شامل دو دسته ۱. صادق اما متوهم و فاقد تحلیل و ۲. کاسب رند هستند و مانند همگان ناکامی نظام را در رسیدن به اهداف اعلامی می بینند، علی رغم آن که عمده قدرت در سال‌های اخیر در دستانشان بوده، پیوسته فرافکنی کرده و مشکل را در وجود و حضور منتقدان و مخالفان داخلی که اغلب حمایت و همراهی اکثریت مردم را داشته اند، اعلام کرده و خویش را فاقد مسئولیت در ناکامی ها و شکستها دانسته اند. 🔻اینان که بر اساس یک کلیشه متوهمانه، خود را محور حق و قوم برگزیده خداوند در روزگار معاصر برای فتح و اصلاح جهان می دانند، طبیعی است که هر منتقد و مخالفِ هم مذهب و هموطن خویش را به صفاتی چون شیطان و نفوذی و بازی خورده دشمن و ناخودی و بی بصیرت و ... متصف کنند و مسئولیت ناکامی ها را متوجه آنان نمایند. 🔻اما اکنون که همه قوا و ارکان و مناصب اعم از بالادست و پایین دست و میدان و ، در دستان این جبهه قرار گرفته و از جریان مقابل، خلع ید کامل شده و میدان از نفوذی ها و غربزده ها و بی بصیرتها و طلحه و زبیرها خالی شده و به طور کامل در دست عمارها و مالک اشترها قرار گرفته، طبیعتا گفتمان ستیزه جویانه و فرافکنانه دچار یک خلا جدی شده و باید به سرعت ترمیم شود. 🔻جریان حاکم و مسلط از این پس باید پاسخگوی همه مشکلات و کمبودها باشد (که نه ناشی از یک جناح بلکه معلول گفتمان و سیاست ورزی کلی نظام است)، بدون آن که بتواند انگشت اتهام را متوجه نهاد و قوه ای خاص نماید چرا که همه نهادها و قوا در اختیار اوست. 🔻اگر این جریان واقعا به دنبال حل مشکلات و بحران‌های مزمن کشور باشد، می تواند با راه اندازی یک و بازنگری در گفتمان و عملکرد چهل سال اخیر، مسیری جدید را به روی نظام و مردم بگشاید اما اگر چنین قصدی نداشته و در پی تداوم مدل حکمرانی چهل ساله باشد، باید دست به خلق جریانی جدید متهم به ، سازشکاری، غیر ولایی و از این دست کلیشه ها بزند تا بحران گفتمانی خویش را ترمیم کرده و سیطره سیاسی اش را تداوم بخشد 🔻البته این امر واجد دو مشکل فرعی و اصلی است: 🔻مشکل فرعی این که باید این جریان را از میان جبهه خودی برگزیند و کسانی را از یا و یا هر نهاد دیگر انتخاب کرده و ناسزاها و اتهامات را متوجه آنها سازد تا موتور محرکه خویش را روشن نگه دارد و این بدان معناست که باید یک ریزش اساسی دیگر در بدنه رخ دهد و طیفی دیگر از پیاده شوند. 🔻و اما مشکل اصلی این است که بر هر کسی که با تاریخ و آشنا باشد، واضح است روشنی چراغ چنین شیوه ای از حکمرانی که هر روز بسته تر و غیرمردمی تر می شود، دیری نمی پاید و به سرعت به خاموشی می گراید.
این را در دنبال کنید.
🗒 کیهان نویس دیروز، طعنه و کنایه زنِ امروز ☑️ نقدی بر درباره کنش سیاسی جریان انقلابی ✍️ مهدی نصیری مدیرمسئول و سردبیر وقت در دهه 70، با انتشار یادداشتی در کانال ‏شخصی‌اش انقلابی‌ها را مُشتی آدم مُتوهم و کاسبِ رند خطاب کرده است و باورهای ‏شخصی و غلط خودش را به نسبت داده است.‏ بر این اساس لازم می دانم چند نکته را درباره مرقومه معاون سیاسی در دهه 80 بیان کنم: ‏1️⃣ مدیرمسئول سابق ادعا می‌کند که اصولگرایان انقلابی و ولایی ‏را همچون حکومت مولا علی _علیه‌السلام_ قلمداد کرده و خود را عمار و مالک اشترهایی ‏می‌دانند که باید با طلحه و زبیرها در جناح مقابل مبارزه کنند.‏ کاش مهدی نصیری بتواند برای این ادعای ناصواب خود دست‌کم چند مصداق از میان ‏انقلابی‌های اصیل معرفی کند که چنین ادعا و همچون اندیشه‌ای دارند؛ وگرنه بر قلم راندن آنچه ‏بیشتر ناشی از است تا باور قلبی، راه چاره کوبیدن جریان انقلابی نیست.‏ ‏2-‏ معاون فرهنگی دفتر نمایندگی رهبر انقلاب در در دهه 80، و ‏گفتمانی پیش روی را این می‌داند که باوجود یکدست شدن ، دیگر ‏هیچ بهانه‌ای برای فرار از مسئولیت‌ها پذیرفته نیست جز آن‌که عده‌ای ، ‏و را کشف کنند تا بتوانند همه کاسه و کوزه‌های مشکلات کشور را به گردن ‏آن‌ها بیندازند.‏ این اوج بی انصافی فردی است که روزگاری در مهم ترین نهادهای حاکمیتی عهده دار مسئولیت بوده است. ‏3-‏ نصیری با این پیش‌فرض که اکنون تمامی نفوذی‌ها و غرب‌زده‌ها از بدنه حاکمیت بیرون ‏رفته‌اند انقلابیون را به متهم می‌کند و ادعا دارد که از نگاه این جریان همه ‏مشکلات بر عهده منتقدان و مخالفان داخلی است که از حمایت و همراهی اکثریت مردم ‏هم برخوردارند. او بر اساس کدام معیار و ملاکی وضعیت موجود را خالی از عرض اندام نفوذی ها و غرب زده ها می داند؟ آیا و به ویژه تفکر غرب زدگی که نصیری برخلاف رویه فعلی اش در گذشته محصولات و فناوری اش را تخطئه می کرده است با تغییر دولت ها،به یکباره از میان می رود؟ البته مهدی نصیری برای طرح ادعای حمایت و همراهی اکثریت مردم با منتقدان و ‏مخالفان داخلی نیز مصداقی بیان نکرده است و تیری در تاریکی رها کرده و عبور کرده ‏است.‏ ‏4-‏ عجیب‌تر آن‌که مهدی نصیری ادعای دیگری هم در لابه‌لای سطور یادداشت خود مطرح ‏کرده و گو این‌که در این کشور زندگی نمی‌کند یا به هیچ رسانه‌ای دسترسی ندارد، قدرت ‏عمده کشور در سال‌های اخیر را به انقلابیون منتسب می‌کند. سال های اخیر یعنی دقیقاً چند ‏سال؟ آیا نصیری می‌تواند مدیریت 8 ساله را هم به شکم ‏انقلابیون ببندد یا می‌خواهد این هشت سال را از تاریخ محو کند؟ ‏5-‏ آیا مهدی نصیری که روزگاری عهده‌دار در شورای سیاست‌گذاری ائمه ‏جمعه بوده و علی‌القاعده خطی و مشی سیاسی خطبه‌های را نیز راهبری ‏می‌کرده است از ابتدا بر این باور بوده که انقلابیون خود را قوم برگزیده خداوند و می‌دانند و منتقد و مخالف را با برچسب شیطان و نفوذی می‌نوازند یا در سال‌های ‏بعد به این پندار حیرت‌انگیز دست‌یافته است؟ ‏6-‏ مدیرمسئول وقت کیهان در بخشی دیگر از یادداشت خود ادعا کرده است که مشکلات و ‏کمبودهای کشور ریشه در گفتمان حاکم بر نظام دارد و ربطی به این جریان و آن جناح ‏ندارد. در حالیکه از سویی دیگر ادعا و اعتراف می‌کند که قدرت عمده کشور در ‏سال‌های اخیر در اختیار انقلابیون _بخوانید صاحب اختیاران نظام_ بوده است. معنای این سخن آن است که او قبول دارد همیشه و در ‏تمامی دوران چهل‌وچندساله نظام،تنها انقلابیون در بدنه مدیریتی حضور نداشته‌اند و بخشی از قدرت و مدیریت اجرایی هم در اختیار جریان غیرانقلابی بوده است و آن ها نیز اشتباهاتی داشته اند. حالا این تناقض چگونه برطرف می شود؟ آیا ممکن است که در برهه ای قدرت تحت اختیار جریان غیر همسو با نظام باشد و همزمان ریشه مشکلات به گفتمان نظام برگردد؟ به عبارتی دیگر آیا اشتباه جریان مقابل هم باید به سبد انقلابی‌ها _یا اصل نظام_ ریخته ‏شود؟ ‏7-‏ مهدی نصیری که پیش‌تر در مصاحبه با ایرنا از همدلی و همفکری‌اش با بسیاری از مواضع ‏اصلاح‌طلبان خبر داده بود، ادعا می‌کند که شیوه حکمرانی جمهوری اسلامی هرروز بسته‌تر ‏و غیر مردمی‌تر می‌شود اما این حقیقت را نمی‌گوید که غیر مردمی‌ترین و بسته‌ترین ‏روش مدیریتی مربوط به جریانی است که باور راسخ به انقلاب نداشته و ندارند. چه در ‏زمره کارگزاران و اصلاح‌طلبان و اعتدال گرایان باشند و چه در زیر بیرق اصولگرایی خود ‏را جای‌داده باشند.‏ 🆔@enqelabeqalam_ir
هدایت شده از انقلابِ قَلم
🔰 انقلابِ قلم | مجالی برای نقد،تبیین و تحلیل 🆔@enqelabeqalam_ir 📱ارتباط با ما: @enqelabeqalam_admin 📩 پیام گیر (نام و کاربری شما مخفی می ماند): http://6w9.ir/msg/8000650 📮درخواست تبادل و تبلیغ: @Barannejat https://eitaa.com/joinchat/1687224385C9d8b257e8f
🗒 چند دقیقه تفکر ☑️ تبیین نقش دوگانه تحجر و غرب زدگی در ضربه زدن به عزاداری سالار شهیدان ✍️ حجت الاسلام ، استاد حوزه و دانشگاه در شبهات زیادی درباره و قیام أبا عبدالله به دست این حقیر رسید که تا جایی که در توان حقیر بود پاسخ دادم اما آنچه که برای بنده مسجل بود و مسجل تر شد این است ‌که دشمن به شدت در پی است. ِاشغال فکری به مراتب خطرناکتر از ِ است. در اشغال نظامی اولا دشمن دشمنی خود را نشان داده و ثانیا تو دشمن را می بینی اما در اشغال فکری او تو را میبیند ولی تو او را نمیبینی. نه تنها نمی بینی بلکه گاه او را یار شفیق خود قرار می دهی و بادست خودت، خودت را وریشه ات را و سرزمین و قدرت و توانایی‌های خودت را به نابودی می کشانی. اشغال فکری با صورتهای گوناگون ظهور می کند که و دو صورت پر استفاده آن است. تحجر به همان مقدار خطرناک است که غربزدگی بلکه بیشتر. چون مُتحجر گمان می کند دارد ارزشها واصول خود را حفظ می کند در حالیکه در گذشته در جا می زند می گندد و در دنیای جدید سرنوشتش نابودی است. آری اِشغال گر از این دو ؛ دو تیغه قیچی درست می کند که گرچه در ظاهر بر خلاف هم حرکت می کنند اما در واقع یک هدف را دنبال می کنند از میان برداشتن اعتقادات صحیح شخص وتسلط بر جان و مال و فرهنگ و ذخائر سر زمین او و نابودی همه آنها به دست خودش و این جاست که حقیقت شیطانی اشغال گر فکری ظهور می کند."اِنه یراکم هو وقبیله من حیث لا ترونهم" در عزاداری ها پافشاری متحجرین بر شیوه هایی از عزاداری و بیان مطالبی که خلق الساعه بوده و ریشه در روایات وآیات ندارد ودر زمان خودش شاید ضرری به دنبال نداشته اما امروزه می تواند وهن دین را به دنبال داشته باشد به همان مقدار ضربه به عزاداری أبا عبدالله علیه السلام می زند که افکار غربزده ای که عزاداری را عامل عقب ماندگی و از بین بردن نشاط و پیشرفت جامعه می دانند. اولی دومی را عامل می داند که می خواهد عزاداری أباعبدالله را از بین ببرد ودومی اولی را دست پرورده دانسته که استعمار خواسته از طریق او کشور را عقب مانده نگه دارد در حالیکه هر دو را استعمار اداره می کند. عزاداری باید بدون آلوده شدن به هر عملی وبیانی که سبب وهن مذهب ودین است عاملی باشد برای بیداری انسان از خواب غفلت ؛ برای رشد ؛ برای دور کردن از بی حالی وسستی ؛ برای مبارزه نمودن با شیطان درون و استکبار بیرون ؛ برای تطهیر جامعه از زشتی‌های اخلاقی ؛ برای رفع نواقص فردی و جمعی و..... جامعه و فرد عزاداری که قبل از مُحرمش با بعد از محرمش یکی باشد، نه در محسنات اخلاقی پیشرفت کرده باشد و نه در زدودن دل از ناهنجاری‌های اخلاقی ؛ نه بر تلاش وکوشش افزوده شده باشد ونه بر پیشرفت علمی اش ؛ نه به دنبال رفع فساد باشد و نه به دنبال ازدیاد تکنولوژی اش ؛ و در یک کلام محسناتش و ارزشهایش افزوده نشود و قبایح و ناهنجاریهایش کاهش نیابد از محرم چیزی نصیبش نشده است. محرم و عزاداری باید مانند یک معجونی باشد که حزن واندوه وتلخی آن مرهم ودارویی باشد که مرضهای اخلاقی و اجتماعی را در فرد وجامعه ریشه کن کند وباعث نشاط و حرکت و کوشش در بر قراری احکام حقیقی اسلام و پیشرفت ورونق جامعه تا سال آینده شود. عزاداریتان مقبول درگاه حق 💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠 🔰 انقلابِ قلم | مجالی برای نقد،تبیین و تحلیل 🆔@enqelabeqalam_ir 📱ارتباط با ما: @enqelabeqalam_admin 📩 پیام گیر (نام و کاربری شما مخفی می ماند): http://6w9.ir/msg/8000650 📮درخواست تبادل و تبلیغ: @Barannejat https://eitaa.com/joinchat/1687224385C9d8b257e8f
📋 اجحاف ِنا تمام، سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا ... می‌دانم حرام محمد حرام الی یوم القیامه، اما ...اینجا در شهری که خیلی هم نباید داعیه‌ی رهایی داشته باشد، زنانی می‌بینم و دخترانی که انگار کارشان از دعوت ونهی وامر و گذشته است. البته نه که بد باشند و حالا بیایی بگویی دختر حاج قاسمند‌، بله هستند اما عجیب یتیمند، یتیم فرهنگی،یتیم فکری. چه بر ما گذشته است که دخترکانمان را شبیه زنان آرایش میکنیم و به پارک می‌فرستیم و دختران جوانمان، سپیدی ساقهایشان را در خیابان به نمایش می‌گذارند و جوان رو به رویمان با زیدهایشان دست می‌دهند و ما فقط به تماشا نشسته ایم‌، باورش سخت است که با این حجم اطلاعات، هنوز هم خیلی‌ها نه می دانند نه قبح عملشان را.
📋 اجحافِ نا تمام ✍️، سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا امروز بعد چندین ماه، فرزندانم را به پارک برده ام اما آنقدر حجاب‌های غم انگیز دیدم که دلم می‌خواست جلو بروم و اززنانی که با وجود لاک انگشتهای پا، اما مانتوهای بلندتر پوشیده و فقط یک وجب مو، بیرون گذاشته اند ،تشکر کنم. البته می‌دانم حرام محمد حرام الی یوم القیامه، اما ...اینجا در شهری که خیلی هم نباید داعیه‌ی رهایی داشته باشد، زنانی می‌بینم و دخترانی که انگار کارشان از دعوت ونهی وامر و گذشته است. البته نه که بد باشند و حالا بیایی بگویی دختر حاج قاسمند‌، بله هستند اما دختران حاج قاسم عجیب یتیمند، یتیم فرهنگی،یتیم فکری. چه بر ما گذشته است که دخترکانمان را شبیه زنان آرایش میکنیم و به پارک می‌فرستیم و دختران جوانمان، سپیدی ساقهایشان را در خیابان به نمایش می‌گذارند و جوان رو به رویمان با زیدهایشان دست می‌دهند و ما فقط به تماشا نشسته ایم‌، باورش سخت است که با این حجم اطلاعات، هنوز هم خیلی‌ها نه می دانند نه قبح عملشان را. این‌قدر که دشمنان ما کار کرده اند که را جزو حقوق مسلم زن بدانند، ما و شما کار نکرده ایم که حالی کنیم خب آن زن دیگر که دل جوان ونوجوان وپسرش با این قیافه ها می لرزد، هم حقوقی دارد، در همان (اومانیستی) هم آزادی کسی، نباید آزادی دیگری را تحت الشعاع قرار دهد. اما اینجا جوان پاک ما، مانده سرش را پایین بیندازد تا با پای بی جوراب و ناخن مانیکور شده و لاک زده، مواجه شود، یا به میانه نگاه کند،یا به بالا که خب، حوریان بهشتی، برایش متجلی می‌شوند. موضوعی که مردان همسردار را نیز قلقلک می‌دهد، حالا تصور کن حجم جوانان مجرد، با این هجمه‌ی اطلاعاتی، تصویر، فیلم وهزار چاه که برایشان کنده‌اند و غول بی شاخ و دم شهوت، که هرروز بزرگتر وتنومندتر، خودش را به رخ می‌کشد و حتی معصومیت را از روی چهره‌ای دخترکان ده، دوازده ساله مان، بی رحمانه، به نیش کشیده است. این همه تقصیر آن جوان نیست که به اشتباه، وگاهی از روی کنجکاوی، گاه بیخیالی‌ والدین، گاه لجبازی با دیگرانی که بد، دین را ویا اجحاف به ، در ایران را برایش به تصویر کشیده اند ،پیش خودمان بماند، تقصیر من توی مذهبیِ بداخلاق هم هست. تقصیر نگاه‌های هاج وواج مانده وگاه، حتی تحسین کننده‌مان هم هست که حتی از نگاه نهی کننده چه برسد به زبان ناهی و آمر، دریغ می‌کنند،تقصیر من و تویی که حقوق زن را در اسلام، را فریاد نکردیم و نگفتیم اگر ناچار است در تمام عرصه ها، شانه به شانه ی مرد بکوبد واز آن طرف، آمار جامعه اش‌ را به من وتو بدهد، از باب این است که ندارد و . خودش باید گلیمش را از گل بیرون بکشد و همسرش در قانون، ملتزم به پرداخت حقوقش نه ونه نفقه نیست. اما تو را چه نیازی بیرون کشیده که گوهر وجودت پامال نگاه‌های وحشی و حسرت بار شود؟و البته که تقصیر از بالا تا پایین، هست که هزار موضوع برزمین مانده را رها کرده اند وبرای اولویت‌های دست چندم، سر ودست می شکنند، آری، همه‌ی ما، هرکدام به نحوی در حق حجاب، اجحاف کرده‌ایم. 🆔@enqelabeqalam_ir
هدایت شده از انقلابِ قَلم
🔰 انقلابِ قلم | مجالی برای نقد،تبیین و تحلیل 🆔@enqelabeqalam_ir 📱ارتباط با ما: @enqelabeqalam_admin 📩 پیام گیر (نام و کاربری شما مخفی می ماند): http://6w9.ir/msg/8000650 📮درخواست تبادل و تبلیغ: @Barannejat https://eitaa.com/joinchat/1687224385C9d8b257e8f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | رهبر انقلاب، امروز: انقلابی بودن حتماً بایستی همراه باشد با عقلانیت که این شیوه‌ی صحیح جمهوری اسلامی از اول کار تا امروز این بوده که حرکت انقلابی با حرکت اندیشه‌ورزانه و عقلانی همراه باشد.۱۴۰۰/۶/۶ 💻 @Khamenei_ir
همراهان گرامی سلام کانال انقلابِ قَلم را در دستور کار خود دارد. شما می توانید با ارسال های کوتاه و بلند،نقد و نظر و ارزیابی خود را درباره این موضوع برای ما ارسال کنید: 📱ارتباط با ما: @enqelabeqalam_admin 📩 پیام گیر (نام و کاربری شما مخفی می ماند): http://6w9.ir/msg/8000650 انقلابِ قَلم|نقد،تبیین و تحلیل 🆔@enqelabeqalam_ir
🗒 کوبیسمِ دردناک وقتی به خانه داری می رسیم، دوست داریم مثل زن های دهه های گذشته،کدبانو باشیم بی آنکه وقت بگذاریم. اما در سبک وسیاق رفتار باهمسر،روی را هم سفید کرده ایم. این کوبیسمِ دردناک در زندگی امروز ماست که کشیده هایش هرروز با شتاب بیشتری، درصورت هایمان می خورد وما هنوزفکری به حالش نکرده ایم... 🆔@enqelabeqalam_ir
🗒 کوبیسمِ دردناک ✍️ شورش را در آورده ایم. به مقولات دوست داشتنی مثل قیمه ی عاشورا که می رسیم، یقه چاک حسین فاطمه می شویم.اما وقتی به سختیِ و تذکرهای گاه وبی گاه می رسیم، گویی میان ما و او فرسخ ها فاصله است. به تیپ وآرایش که می رسیم،فقط مُد مهم است ودیگر هیچ. بعضی وقت ها حتی زیبایی مان اهمیتش از مد کمتر می شود. وقتی به خانه داری می رسیم، دوست داریم مثل زن های دهه های گذشته،کدبانو باشیم بی آنکه وقت بگذاریم. اما در سبک وسیاق رفتار باهمسر،روی را هم سفید کرده ایم. عاشقی مان برای نهایت پای ولایت جلوه می کند نه در مادرانگی نه در زن خانه بودن، ونه نقش زنِ مسلمان بازی کردن. ارزشهای اسلام رامحدود به نماز و روزه کرده ایم و درسبک زندگی، لباس پوشیدن وقت گذرانی دراینترنت و ، دست اسلام را بسته ایم یا بسته دیده ایم. واین همه و هزاران از این نکات که مجالش نیست، خبر ازیک واقعه می دهد واقعه ی تلخی که کام زندگی هایمان را زهر کرده اما از ادامه اش، ابایی نداریم و با چشم بسته، در مطب های مشاوره و می گردیم. حقیقتی به نام چهل تیکه زیستن،ماجرای نگاه کردن به همه چیز،قصه ی نابودی و اضمحلال در سبک زندگی چهل تیکه و دلمان هم خوش است که اینجا کسی محدود نیست. لبها افریقایی، بینی ها آمریکایی وچشم ها شبیه شاهزاده های اصیل ایرانی. این کوبیسمِ دردناک در زندگی امروز ماست که کشیده هایش هرروز با شتاب بیشتری، درصورت هایمان می خورد وما هنوزفکری به حالش نکرده ایم. درد اینجاست که تا به خود نیاییم و اصلاح از ریشه را آغاز نکنیم، هردرمان دیگری، جز ماله کشی ای بی ثمر نخواهد بود. 🆔@enqelabeqalam_ir