eitaa logo
انقلابِ قَلم
377 دنبال‌کننده
625 عکس
137 ویدیو
48 فایل
✔️ مجالی برای نقد،تبیین و تحلیل ارتباط با ما: @Admin7181
مشاهده در ایتا
دانلود
انقلابِ قَلم
📋 عطر جهاد و شهادت/ بازخوانی اندیشه رهبر انقلاب درباره شهید و شهادت/ شماره ‏‏۳‏ ✍ طیبه قائمی بافقی،
📋عطر جهاد و شهادت/ بازخوانی اندیشه رهبر انقلاب درباره شهید و شهادت/ شماره 4 ✍️ طیبه قائمی بافقی، طلبه سطح ۳ تعلیم و تربیت اسلامی و دانشجوی دکتری مدرسی معارف اسلامی گرایش اخلاق اسلامی پنج‌شنبه و عطر شهادت و نوای روح افزای حاج صادق آهنگران که در ذهنمان مرور می‌شود: شهادت نردبان آسمان بود شهادت آسمان را نردبان بود چرا برداشتند این نردبان را؟ چرا بستند راه آسمان را؟ به راستی، آیا راه آسمان بسته شده؟! یا این ماییم که راه را گم کرده‌ایم؟! غرق روزمرگی‌ها و دنیا شده‌ایم و نیاز به شهادت را از دست داده‌ایم؟! امروز شهدای حرم و ترور بیش از پیش به ما فهماندند که راز دستیابی به شهادت فقط عطش و نیاز است. نیازی که زاییده عشق به خدا و عشق به هدف است. آری: اگر آه تو از جنس نیاز است در باغ شهادت باز باز است. در منظومه فکری مقام معظم رهبری شهادت عرصه عشق و دلداگی به خداوند است و در بستر این عشق است که عشق به اسلام، امام، مجاهدت، رشادت جان می‌گیرد و انسان لایق مقام رفیع شهادت می‌گردد. همچنان که ایشان می‌فرمایند: «هرجا که مشاهده کردید فداکاران راه اسلام از شهدا و جانبازان زیادند، بدانید که دلهای زنان و مردان و پدران و مادران، با عشق الهی و عشق اسلام و عشق امام و عشق به انقلاب آغشته است».1372/02/18 عشق به خداوند، اول راه شهیدانه زیستن را به شهید می‌آموزد و به او حکمت و بصیرت می‌بخشد؛ مانند کلام شهیدحسن گلگیرنوش‌آباد: «به خدای خود عشق ورزیدم و اگر هم یاران را دوست داشتم به خاطر خدایی بودن آنهاست و نیز خدا به من عشق ورزید». گویا بازتاب فرمایش رسول خدا (صلی الله علیه و آله) است که فرمودند: «هرگاه یاد من بر بنده‌ام غالب شود، خواهش و خوشی او را در یاد خود قرار دهم و چون خواهش و خوشی او را در یاد خود قرار دهم عاشق من شود و من نیز عاشق او گردم و چون عاشق یکدیگر شدیم حجاب میان خود و او را بر دارم و عشق خود را بر جان او چیره گردانم، چندان که مانند مردم دچار سهو و غفلت نمی‌شود، سخن اینان سخن پیامبران است، اینان براستی قهرمانند.»(کنزالعمال، ج 1، ص 433، ح 1872) آری شهدا قهرمانان راه عشق خداوند هستند که با عمل صالح خود خدا را عاشق خودکرده‌اند و به شهادت نائل شدند؛ زیرا که خدا فرمود: «آن‌کس که مرا طلب کند می‌یابد، آن‌کس که مرا یافت می‌شناسد، آن‌کس که دوستم داشت به من عشق می‌ورزد، آن‌کس که به من عشق ورزید من نیز به او عشق می‌ورزم، آن‌کس که به او عشق ورزیدم کشته‌ام می‌شود و آن‌کس که کشته‌ام شود خون‌بهایش بر من واجب است و آن‌کس که خون‌بهایش بر من واجب است پس من خودم خون‌بهایش هستم.» پس یادمان باشد که اگر دنبال شهادتیم، راه آن عشق به خداوند است. همان‌طور که شهید محسن فرزانه قرقانی در وصیت‌نامه خود می‌نویسد عشق به خدا بود که او را به وصال شهادت رساند: «شهادتی که من بارها آرزویش را داشتم و عشقی بر خدا که باعث شد که من درراه اسلام و میهنم به آرزوی خودم برسم عشق به خدا بود که مرا به این راه کشاند تا توانستم این افتخار را به دست بیاورم.» اساساً این وعده خداوند است که با لسان پیامبر به ما یادآوری شد: «قُلْ إِنْ کنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونی یحْبِبْکمُ اللَّهُ و ...»(آل‌عمران/31) شهید سید حسین سید قالیچی می‌گوید اگر عاشق خدا شوی راه وفا را می‌آموزی و عاشقانه خود را به دل خطر می‌سپاری: آری «چون در حریم وفا قدم برداری، عاشقانه بردار و این راه را خالی از خطر مپندار. یا سودای مجاهد بودن در سر بپروران و یا همچون حبیب باش که مجاهد راه حق باید از سر و جان بگذرد». او درس عشق را خوب آموخته بود که نائل به مقام رفیع شهادت شد. همچنان که رسول خدا (ص) فرمودند پای عشق که در میان باشد، سختی معنای خود را از دست می‌دهد: «بهترین مردم کسی است که عاشق عبادت است و آن را در آغوش کشد و از دل دوست دارد و با تن بدان درآمیزد و خود را برای انجام آن فارغ سازد، او است که باک ندارد در دنیا سختی کشد یا در رفاه باشد.»(روضة المتقین فی شرح من لا یحضره الفقیه، ج 13، ص 157) این است که شهید، دوران کوتاه عمر و سال‌ها و ماه‌ها و روزهای پیش از «عروج» را به‌گونه‌ای می‌گذراند که ما انسان‌های اسیر و گرفتار در تارهای عنکبوتی مادی، نه‌تنها از تصور آن عاجزیم که با مشاهدهٔ سوزها، دردها و شکوه‌های آتشین شهید از تاب‌وتب «بودن» و «هستن» و فراق معشوق حیران می‌شویم... مانند حاج قاسم عزیز ما که طلب کرد و پر کشید و رفت: «معبود من، عشق من و معشوق من، دوستت دارم. بارها تو را دیدم و حس کردم، نمی‌توانم از تو جدا بمانم. بس است، بس. مرا بپذیر، اما آن‌چنان‌که شایسته تو باشم...» اَللّهُمَّ ارْزُقْنا تَوْفِیقَ الشَّهادَةِ فِی سَبِیلِکَ تَحْتَ رایَةِ وَلِیِّکَ الْمَهْدِیّ (عجل الله تعالی فرجه) ادامه دارد...
13870314_8337_128k.mp3
1.35M
#دعای_پایانی مَنار(معارف ناب امام و رهبری) @MANAAR_IR
13890529_2609_128k.mp3
3.11M
«واللَّه ذوالفضل العظیم» سوره‌ی جمعه، هر هفته در نماز جمعه تکرار می‌شود. آدم در این‌جاها می‌فهمد که چرا سوره‌ی جمعه باید هر هفته تکرار بشود و مردم اینها را بشنوند. ببینید چه‌طور این حقیقت، به شکل بسیار هنرمندانه و ظریفی بیان شده است. اول، گستره‌ی دعوت الهی را بیان می‌کند: «هوالّذی بعث فی الامّیّین رسولا منهم یتلوا علیهم ایاته و یزکّیهم و یعلّمهم الکتاب و الحکمة و ان کانوا من قبل لفی ضلال مبین. و اخرین منهم لمّا یلحقوا بهم». یعنی خدا این پیامبر را فقط برای همین عده‌یی که هستند، نفرستاده است؛ بلکه برای دیگرانی هم که هنوز به اینها ملحق نشده‌اند - یعنی شماها، یعنی نسلهای آینده - فرستاده است. آیا پرتاب این دعوت الهی و کشش آن، به نسلهای بعد هم خواهد رسید؟ بیانات در دیدار نمایندگی ولی فقیه در سپاه، 1369/06/29 #ما_و_قرآن مَنار(معارف ناب امام و رهبری) @MANAAR_IR
"انسان کامل" می‌گویند: وَ العَصرِ. إِنَّ الإنسانَ لَفِی خُسرٍ؛ «عصر» انسان کامل است؛ امام زمان(علیه السلام) است. یعنی «عصاره» همه موجودات. ۷ تیر ۱۳۵۸ ویقولون فیه: (وَالْعَصْرِ* إِنَّ الْاِنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ) والعصر هو الإنسان الکامل، وهو صاحب الزمان(علیه السلام) فهو عصاره جمیع الموجودات. ۳ شعبان ۱۳۹۹ "By the time, Lo! Man is in a state of loss." The "time" is a perfect man; it is the Imam of the Time(`a). That is the essence[`usarah] of all creation. June ۲۸, ۱۹۷۹ بيشتر بخوانيد: http://emam.com/posts/index/quote#quote23698 #رایحه_ظهور
بچه‌های عزیز! شما که امروز جشن عبادتتان را برگزار کرده‌اید، در حقیقت از امروز خدای متعال با همه‌ی عظمت و جلال خود، با شماها حرف میزند و شما را مخاطب قرار میدهد و شما را به تکلیف سرافراز میکند. امروز شما دختران عزیز از عالم کودکی خارج شده‌اید و جزو بزرگها به حساب میآیید؛ چون نماز بر شما واجب است و باید نماز بخوانید و عبادت کنید و با خدای بزرگ حرف بزنید. این دوران شیرین عمر را قدر بدانید و ان‌شاءاللَّه نمازتان را به طور کامل یاد بگیرید. طوری نباشد که دختربچه‌های عزیزمان که امروز به تکلیف رسیده‌اند، نماز را بلد نباشند. البته میدانم که شماها نماز را بلدید؛ اما جزییات نماز را هم باید یاد بگیرید. همه‌ی شما باید عبارات نماز و ذکرهایی که در نماز میگویید و حرکاتی که میکنید و وضو و طهارت و کارهای لازم برای نماز را ان‌شاءاللَّه یاد بگیرید. بیانات در مراسم جشن تکلیف دانش ‌آموزان بوشهر،۱۳۷۰/۱۰/۱۲ #ما_و_نماز
عمده‌ی [هدف‌] در این قرارگاه [نماز جمعه] تبیین است؛ مسئله‌ی تبیین. عمده‌ی هدف انبیای الهی تبیین بود؛ حقیقت را بیان کنند؛ چون آن چیزی که موجب میشود انسانها گمراه بشوند این است که حقیقت را نمی‌شناسند؛ عمده این است. از این قبیل هم هستند که حقیقت را میدانند امّا انکار میکنند، لکن عمده‌ی انحرافها ناشی از ندانستن حقیقت است و انبیای الهی آمدند تا حقیقت را بیان کنند، واضح کنند، ظاهر کنند، حجّت را تمام کنند بر مردم؛ مسئله‌ی تبیین این است. اَلعُلَماءُ وَرَثَةُ الاَنبیاء؛(کافی، ج ۱، ص ۳۲) شما میراث‌بر انبیا هستید، از جمله در این قضیّه؛ مسئله‌ی تبیین. بیانات در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور،۱۳۹۴/۱۰/۱۴ جمعه ها را دنبال کنید.
جنگ جمل.pdf
4.26M
📖 ♨️ به‌مناسبت سالروز وقوع ؛ ۱۰ جمادی‌الاولی سال ۳۶. جنگی از که در حدّفاصل ظهر تا غروب آفتاب به وقوع پیوست. 📗 فصل سیزدهم از کتاب (مروری بر زندگی و سیره‌ی سیاسی امیرالمؤمنین علیه‌السلام از منظر حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای مدّظلّه‌العالی) با موضوع «جنگ جمل، رویارویی با ناکثین» 🗒 ۲۰ صفحه ⏱ زمان مطالعه: ۲۰ دقیقه 💢 سرفصل‌ها: ▫️ پیچیدگی و عظمت فتنه‌ی جمل ▪️ راه تشخیص حق از باطل در فتنه‌های بزرگ ▫️ قاطعیّت بی‌نظیر امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) ▪️ جنایت‌های عجیب فتنه‌گران در بصره ▫️ درگیریِ سران فتنه برای امامت جماعت! ▪️ سربلندیِ کوفیان در فتنه‌ی جمل ▫️ اتمام‌حجّت امام (ع) با سران و اصحاب فتنه ▪️ شجاعت علوی در میدان جنگ ▫️ روشنگریِ فکری در خطّ مقدّم جبهه ▪️ سلاح زبیر در دست امام (ع) ▫️ نحوه‌ی برخورد با عایشه پس از شکست ▪️ نقش باند اموی در فتنه‌ی جمل ▫️ دعوتِ روشنگرانه به حقّ ▪️ اوّلین اقدام امام (ع) پس از پیروزی ▫️ منطق محاسباتیِ امیرالمؤمنین (ع) در تحلیل فتنه ▪️ شیوه‌ی پاسخ امام (ع) به اشکالات و شبهات ▫️ لغزش بزرگان خواصّ در فتنه و عذرخواهی از امام @qom_khamenei_ir
رهبر معظّم انقلاب: «نظریّه‌ی مقاومت در مقابلِ دشمنِ قوی‌پنجه را تبلیغ کنید، ترویج کنید. بعضی تصوّر نکنند که چون دشمن بمب دارد، موشک دارد، دستگاه‌های تبلیغاتی دارد و از این قبیل، ما عقب‌‌نشینی [کنیم]؛ نخیر، نظریّه‌ی مقاومت، یک نظریّه‌ی اصیل و درست است؛ هم در مقام نظر، هم در مقام عمل؛ از لحاظ نظری و از لحاظ عملی -از هر دو جهت- باید [ترویج شود]... هم در بین خودتان و هم محیطی که در آنجا قرار دارید و هم حتّی در ارتباط با کشورهای دیگر و جوانهای دیگر.» (۱۲ آبان ۱۳۹۷) کانون فرهنگی منار به مناسبت سالروز شهادت سردار شهید برگزار میکند: فراخوان یادداشت‌نویسی با موضوع 📣 از همۀ طلاب و دانشجویان فرهیخته و نویسنده دعوت میشود در موضوع اندیشۀ مقاومت و با محوّریت دیدگاه‌های رهبر معظّم انقلاب که در کتاب «اندیشه‌ی مقاومت» تشریح شده است، دیدگاه‌های خود را بنویسند و برای ما ارسال نمایند. به سه نفر از برترین نویسندگان (با معیارهای کمّی و کیفی) جوایزی به شرح زیر اعطاء میشود: نفر اول: ۵۰۰ هزار تومان نفر دوّم: ۴۰۰ هزار تومان نفر سوم: ۳۰۰ هزار تومان دیدگاه‌های خود را در قالب یادداشت و همچنین آفرینش‌های هنری (پادکست صوتی، نماهنگ تصویری، پوستر و...) برای ما ارسال کنید. 🔰 جزئیات بیشتر در مطلب بعدی توضیح داده می شود. 🆔@manaar_ir
13870214_8426_128k.mp3
330.1K
#دعای_پایانی
روزگاری در این کشور قرآن مهجور بود! بحمدالله در جمهوری اسلامی توفیقات ما در تقرّب به قرآن کم نبود؛ ما از قرآن خیلی دور بودیم؛ در دوران حکومت طاغوت در این کشور قرآن بکلّی مهجور بود؛ در مدارس ما -مدارس کودکان، مدارس بزرگسالان، دبیرستانها، دانشگاه‌ها- از قرآن هیچ خبری نبود؛ در جامعه‌ی ما از قرآن خبری نبود. جلسات قرآنی‌ای وجود داشت [امّا]مهجور بود؛ نمونه‌هایش را در تهران، در مشهد، در جاهای دیگر، بعضی‌ها را از نزدیک دیده بودیم، بعضی‌ها را هم شنیده بودیم؛ یک عدّه‌ای می‌آمدند، یک قرآنی تلاوت میشد و تمام میشد میرفت. حفظ قرآن، اُنس با قرآن، تلاوت دائمی قرآن، نشر معارف قرآن، این چیزها خیلی کم وجود داشت. انقلاب ما را به قرآن نزدیک کرد، با قرآن آشنا کرد. امروز ما مفتخریم به اینکه علاقه‌مند به قرآنیم، مشتاق به قرآنیم، مفتخریم که جوانهای ما علاقه‌مند به قرآنند. امروز هرجایی در این کشور، در هریک از شهرها، یک جلسه‌ی قرآنی اعلام بشود، هجوم جوانها به آن جلسه فراوان خواهد بود. می‌بینید جلسات قرآن را؛ در همه‌ی شهرها، در همه‌ی محافل، میروند هجوم می‌آورند، می‌شنوند، می‌نشینند؛ اینها چیزهایی است که به برکت انقلاب رخ داده است، به برکت اسلام رخ داده است. بیانات در دیدار شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن، ۱۳۹۶/۰۲/۰۷ #ما_و_قرآن مَنار(معارف ناب امام و رهبری) @MANAAR_IR
💠 چگونه در رسانه یادداشت بنویسیم؟ یادداشت رسانه ای مطلوب چه ویژگی هایی دارد؟ 🔷 کانون فرهنگی،تبلیغی منار برگزار می کند: ✍ دوره یادداشت نویسی رسانه ای استاد: آقای حسن طاهری،روزنامه نگار و فعال رسانه ای به صورت حضوری و مجازی اطلاعات بیشتر را از شناسه @Manaar_admin دریافت کنید.
عزیزان من! رابطه با خدا را جدّی بگیرید. شما جوانید؛ به آن اهمیت بدهید، با خدا حرف بزنید، از خدا بخواهید. مناجات، نماز، نماز با حال و با توجّه، برای شما خیلی لازم است. مبادا اینها را به حاشیه برانید. بیانات در جلسه پرسش و پاسخ دانشگاه تهران‌،۱۳۷۷/۰۲/۲۲ #ما_و_نماز
انقلابِ قَلم
رهبر معظّم انقلاب: «نظریّه‌ی مقاومت در مقابلِ دشمنِ قوی‌پنجه را تبلیغ کنید، ترویج کنید. بعضی تصوّر
🔰 توجه داشته باشید که یادداشت های ارسالی از 1000 کلمه کمتر و از 1500 کلمه بیشتر نباشد. برای سهولت در تولید محتوا می توانید پرسش های ذیل را محور قرار بدهید. ۱- چرا مقاومت تنها راهبرد ممکن برای پیشرفت است؟ ۲- انسان مقاوم در اندیشه‌ی رهبری چه شاخصه هایی دارد؟ ۳- آیا برگزیدن راهبرد مقاومت کشور را به انزوای از جهان می‌کشاند؟ ۴- چگونه ممکن است هزینه‌های مقاومت کمتر از هزینه‌های سازش باشد؟ ۵- تقی زاده ها در اندیشه‌ی رهبری چه کسانی هستند؟ ۶- چگونه می‌توانیم کودکان خود را مقاوم تربیت کنیم؟ ۷- آیا مذاکره با آمریکا مساوی با ذلت است؟ ۸- مقاومت دیپلماتیک چیست؟ آیا برجام مصداق یک مقاومت دیپلماتیک است؟ ۹- چگونه می‌توانیم جامعه ای مقاوم بسازیم؟ ۱۰- چگونه می‌توانیم اقتصاد خانواده خود را مقاوم کنیم؟ 11_ اندیشه‌ی مقاومت چه نسبتی با «نظریّه‌ی نظام انقلابی» دارد؟ 12_ این نظریه چه جایگاهی در شکل‌گیریِ هویّت تمدّنی انقلاب و مراحل پنجگانه‌ی تمدّن نوین اسلامی دارد؟ 13_ در تجربه های تاریخی (اسلام، ایران و جهان) چه سرنوشتی از مقاومت و سازش را میتوان سراغ گرفت؟ 14_ مسئولیت هر یک از افراد جامعه و اقشار مختلف در زمینه مقاومت چیست؟ 15_ عوامل تضعیف مقاومت و موانع موجود بر سر راه چیست؟ 16_ دشمن چگونه تلاش میکند مقاومت ملت و نظام را بشکند؟ 17_ با چه روش ها و شیوه هایی میتوان گفتمان مقاومت را در متن جامعه نهادینه کرد؟
13870101_8541_32k.mp3
112.2K
#دعای_پایانی
حجاب زبانی در ارتباط با قرآن متأسفانه ما حجاب زبانی داریم، حجاب لغوی داریم؛ این کمبود ماست. یعنی کمبود ملتهای غیر عرب است. کسانی که زبانشان عربی است، همینطور که قاری تلاوت میکند، اینها که نشسته‌اند، ولو نه به‌صورت کامل، آن را میفهمند؛ بیان قرآن، بیان فصیح و بلیغ و خیلی والائی است و هرکسی جزئیات این بیان را نمیفهمد. بلاتشبیه مثل گلستان سعدی که انسان آن را مثلاً در جمعی بخواند. خوب، گلستان سعدی فارسیِ بلیغ است، مردم هم میفهمند؛ اما دقائق و جزئیاتش را فقط ادبا، اهل ذوق و اهل درک بالا میفهمند. حالا این را هزاران برابر بکنید. قرآن اینجوری است. دقائق و لطائف و جزئیات را ممکن است مستمعِ عرب‌زبانِ معمولی نفهمد، اما بالاخره مفهوم این کلمات را میفهمد؛ لذا دلش رقیق میشود؛ لذا در شنیدن تلاوت قرآن اشک میریزد؛ چون موعظه‌ی الهی را درک میکند. این حجابی است که ما داریم و قابل حل هم هست. نبادا کسی خیال کند حالا چه کار کنیم، نمیشود؛ نخیر، این کاملاً قابل حل است. بسیاری از کلمات و لغات قرآنی در زبان فارسی متداول ما تکرار شده است و ما میفهمیم. بیانات در دیدار قاریان ،۱۳۸۶/۰۶/۲۲
ذِکر و نماز و نیایش آنگاه که با سامان زندگی اجتماعی درهم می‌آمیزد معجزه‌ی اسلام را در آرایش منظومه‌ی احکام عبادیِ آن آشکار میسازد. مسجد، مظهری از این درهم‌ آمیختگی است. نماز در مسجد و با جماعت مؤمنان، همگانی نشستن بر گِردِ سفره‌ی میهمانی خداوند است، و این خود، بارِشِ رحمت الهی را انبوه‌تر و دل‌نشین‌تر می‌سازد. پیام به بیستمین اجلاس سراسری نماز،۱۳۹۰/۰۷/۱۹ #ما_و_نماز
انقلابِ قَلم
🔉 سخنرانی در جمع پاسداران (هوشیاری ملی- خطر وابستگی اقتصادی)،۷ دی ۱۳۵۸/ ۸ صفر ۱۴۰۰،قم توضیح تاریخی 23آبان1357 کارتر رییس جمهور وقت آمریکا دستور توقیف تمامی دارایی های منقول و غیر منقول ایران در ایالات متحده آمریکا و همچین نقود ایرانی در بانک های این کشور را صادر کرد. این عمل در پاسخ به گروگان گیری 63 نفر از افراد حاضر در سفارت سابق آمریکا در تهران (لانه جاسوسی) اتفاق افتاد. ر.ک سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی، www.irdc.ir بسم الله الرحمن الرحیم‌ من در عین حال که نه وقتم مقتضی است نه حالم، لکن چون برادرها هم از ساوه و هم از آمل تشریف آوردند یکی دو جمله عرض می‌کنم. اول تشکر از اینکه این طور احساسات در شما زنده شده است و باقی است. و از خدا می‌خواهم که این احساسات محفوظ بماند که با محفوظ بودن این احساسات؛ احساسات اسلامی- ایمانی، امیدواریم که این نهضت به آخر برسد و بتوانیم یک حکومت عدل اسلامی به آن قدری که میسور ماست، در ایران موجود کنیم. و این بستگی به این دارد که جوانهای عزیز ما در هر جا هستند، در ساوه هستند، در آمل هستند، در هر جا که هستند بدانند که توطئه‌ها در کار است که نگذارند شما جوانها به رشد انسانی خودتان برسید و این کشور، یک کشور مستقل آزاد باشد. آنهایی که از این مملکت، از این کشور استفاده می‌بردند و همه منافع شما را می‌بردند و می‌خوردند و خرج عیاشیها می‌کردند، آنها باز مشغول توطئه هستند که نگذارند این کشور حال آرامش پیدا کند. و وقتی که آرامش پیدا نکند، نمی‌شود که اصلاحش کرد. و اگر اصلاح نشود ممکن است که باز به حالهای سابق برگردد. از این جهت باید با بیداری، همه جوانهای محترم عزیز با بیداری توجه داشته باشند که اینهایی که در بین جمعیتها می‌آیند و می‌خواهند با اظهار اسلامیت، با اظهار اینکه ما برای کشورمان دلسوز هستیم، مانع بشوند از اینکه مردم کار بکنند، کشاورزها کشاورزی بکنند، کارخانه‌ها کار بکنند، اینها دوستان شما نیستند. اینها همانهایی هستند که می‌خواهند نگذارند مملکت شما، کشور شما مستقل بشود. خصوصاً در شمال که شما هستید این ریشه‌های فاسد زیاد است. باید با کمال توجه و با کمال دلسوزی برای کشور خودتان از این طور ریشه‌هایی که می‌آیند و نفاق افکنی می‌کنند یا مانع از کار می‌شوند یا سر و صدا درست می‌کنند جلوگیری کنید. خود جوانهای آنجا جلوگیری کنند، نگذارند. البته من نمی‌گویم درگیری و [دعوا، بلکه‌] اعراض کنید از ایشان. آنهایی که می‌آیند حرفهایی می‌زنند که از این حرفها تفرقه پیدا می‌شود، به آنها پشت کنید و اعراض کنید تا بروند سراغ کارشان. الآن آنهایی که منافعشان از بین رفته یا به خطر افتاده است، آنها به این زودی دست بردار نیستند از این کشور. آنها درصدد نقشه‌ها هستند که نگذارند یک حکومت مستقلی پیدا بشود. از اول هم در فکر این معنا بودند، منتها قدم به قدم شکست خوردند الحمد للَّه. و از این به بعد هم من امیدوارم که با حفظ وحدت خودتان و حفظ ایمان خودتان و توجه به خدا این راه را تا آخر برسانید. و ان شاء الله این جهت هم که باید کار بکنند، همه اقشار ملت امروز باید یک کاری انجام بدهند. بیکاری، کم کاری، به خلاف مسیر ملت است. امروز این کشور ما احتیاج به کار دارد. احتیاج دارد که همه قشرها در هر جا که هستند، مثلًا عمده کشاورزها کشاورزی را تقویت کنند که ما محتاج به دشمنهامان نباشیم در خوراکمان. آقا خیلی برای یک مملکت اسلامی این عیب است که در ارزاقش محتاج بشود به خارج که تهدیدشان کنند که ما نمی‌دهیم به شما دیگر «۱». در صورتی که ایران زمین دارد الی ما شاء الله. آب هم دارد. برکات آسمانی هم هست. چرا باید محتاج به خارج باشیم؟ باید همت کنند. باید بنای بر این بگذارند که مستقل باشند در اقتصاد. وقتی یک ملتی بنای بر یک چیز گذاشت یعنی، همه آنها عازم شدند که ما دیگر بعد از این از دیگران چیزی نخریم، خودشان ایجاد می‌کنند، خودشان ارزاق خودشان را ایجاد می‌کنند. و من امیدوارم که همه‌تان موفق و موید باشید. و این قدرت ایمانی و قوه اجتماعی باقی باشد و همه با سلامت و سعادت باشید. (۱) - اشاره به تحریم اقتصادی ایران توسط امریکا. 📚جلد ۱۱ صحیفه امام خمینی (رضوان الله علیه)، از صفحه ۴۷۶ تا صفحه ۴۷۸ بيشتر بخوانيد: http://emam.com/posts/sahifehbydate/58/10/07/4
قسمت سی و نهم برنامه تلویزیونی بازپخش ویژه‌برنامه شهادت حاج قاسم سلیمانی با موضوع: زندگی و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با حضور مرحوم حسین شیخ الاسلام، سیاستمدار و دیپلمات 📅یکشنبه 7 دی ماه 🕘ساعت 21 📺شبکه چهار سیما 《محفل زمانه شناسی》
13870212_8486_128k.mp3
495.6K
#دعای_پایانی
قرآن در این کشور غریب بود امروز بحمداللَّه به برکت نظام جمهوری اسلامی نوای قرآن در فضای کشور ما طنین‌انداز است. جوانهای عزیز ما بدانند که یک روز قرآن به معنای حقیقی کلمه در این کشور غریب بود؛ نه فقط عمل به قرآن و تکریم قرآن، حتّی تلاوت قرآن هم غریب بود. گاهی به عنوان نمایش، حرکتی در گوشه‌یی دیده می‌شد؛ اما قرآن، مطلوب و جریان غالب در میان مردم کشور، بخصوص جوانهای ما نبود. امروز من نگاه می‌کنم می‌بینم تعداد جوانها و حتّی نوجوانهایی که تلاوت قرآن را در حد نصاب لازم انجام می‌دهند، زیادند. بیانات در دیدار قاریان، ۱۳۷۴/۷/۱۴ #ما_و_قرآن
🗒 بر قله‌های شوکت ✍️زهرا نجاتی،طلبه و مبلغه حوزه ‏ ‏ برخی آدم‌ها معلم هستند اما نه معلمی که با تعدادی شاگرد در مدرسه ‏سروکار داشته باشد؛ یعنی حرف زدن و کارهایشان به آدم درس می‌دهد. ‏بعضی‌ها هم پیدا می‌شوند که از این مرحله بالاتر هستند و مثل حاج قاسم ‏همپای انسان‌ها نفس می‌کشند و می‌گویند و می‌شنوند.‏ حاج قاسم ازجمله کسانی بود که نه‌تنها مرتبه‌ی ‌نظامی بلکه حال خوش ‏عرفانی و مراتب بالای ولایت پذیرش، ذره‌ای او را از مردم دور نکرده ‏بود، بلکه در بالاترین مرتبهٔ تواضع نسبت به آن‌ها قرار داشت.‏ او نه‌تنها از آیت‌الله جوادی آملی که بزرگ‌مرد راه علم و دیانت است، ‏امضای شهادت درباره ایمان خودش را گرفت، بلکه برایش اصلاً اهمیت ‏نداشت که در مقابل دوربین اشک بریزد و از چند نفر سرباز بخواهد که ‏به دین‌مداری او شهادت دهند.‏ حاج قاسم از آدم‌هایی نبود که برای دل‌خوش کردن دیگران و رفع تکلیف ‏حرف بزند و عملی انجام بدهد. او از آن دست آدم‌ها نبود که دنبال ‏گزارش دهی باشد تا خودش را به رخ این‌وآن بکشد. شاهد آن‌که رهبر ‏انقلاب در روزهای ابتدایی شهادت حاج قاسم، از خلوص او این‌چنین یاد ‏می‌کند که در جلسات کاری در گوشه‌ای می‌نشست و سرش را پایین ‏می‌انداخت و خوش نداشت که بخواهد بگوید من این کارها را انجام ‏داده‌ام.‏ بصیرتی که او داشت، کم یاب بود و شاید برخی از عالمان دینی از آن ‏بی‌بهره باشند.‏ او در وصیت‌نامه‌اش، خطاب به مردم و علما، از رهبری به‌عنوان تنها ‏سنگری که اگر حفاظت نشود، تمام حرم‌های اهل‌بیت، به خطر می‌افتند، ‏یاد می‌کند. و از علما و مراجع در کنار ادب و احترام، می‌خواهد تا غربت ‏رهبر معظم را دریابند و مطیع اوامر او باشند.‏ او در فیلمی که بعد از شهادتش بسیار بازتاب یافت، سه مرتبه قسم جلاله ‏بر زبان می‌آورد تا بگوید که اطاعت از رهبر حکیم و فرزانه، بی‌شک باعث ‏عاقبت‌به‌خیری است.‏ در مقابل اما عالمانی که شاید سال‌ها، دیگران در مکتبشان، زانوی شاگردی ‏به زمین گذارده‌اند حالا با انحراف از مکتب ولایت‌فقیه، در حال سقوط ‏هستند.‏ حاج قاسم آن‌قدر بی‌پیرایه بود که حتی از لهجهٔ کرمانی که یادگار زندگی ‏روستایی‌اش، بود، ابایی نداشت.‏ حاج قاسم بی‌شک نشانه‌ای از نشانه‌های خداوند بود برای همه‌ی‌ کسانی‌ ‏که فساد را بهانه می‌کردند، کسانی که همهٔ مسئولین را زیر سؤال می‌برند ‏و همه‌کسانی که تغییر زمانه را بهانهٔ گناهان ریزودرشتشان و سیر کردن ‏شکم‌هایشان از بیت‌المال می‌کنند. و برای همهٔ ما.‏ شهیدی که نه‌تنها در هنگام حیاتش بلکه بعد از شهادتش، هم چنان در ‏حال خدمت به اسلام و ایجاد وحدت بین مردم بود و طبق باور همهٔ ما، ‏قطعاً از رجعت کنندگان پس از ظهور خواهد بود.‏