eitaa logo
انقلابِ قَلم
389 دنبال‌کننده
625 عکس
137 ویدیو
48 فایل
✔️ مجالی برای نقد،تبیین و تحلیل ارتباط با ما: @Admin7181
مشاهده در ایتا
دانلود
13890616_3637.mp3
1.52M
🔊 میخواهند انقلاب را زمین بزنند. مسئله‌ی انرژی هسته‌ای بهانه است. آن کسانی که خیال میکنند اگر ما مسئله‌ی انرژی هسته‌ای را حل کردیم، مشکلات حل خواهد شد، خطا میکنند. مسئله‌ی انرژی هسته‌ای را مطرح میکنند، مسئله‌ی حقوق بشر را مطرح میکنند، مسائل گوناگون را مطرح میکنند، که اینها بهانه است. مسئله، مسئله‌ی فشار است، میخواهند یک ملت را به زانو در بیاورند؛ میخواهند انقلاب را زمین بزنند. یکی از کارهای مهم همین تحریم اقتصادی است. میگویند ما طرفمان ملت ایران نیست! دروغ میگویند؛ اصلاً طرف، ملت ایران است. تحریم برای این است که ملت ایران به ستوه بیاید، بگوید آقا ما به خاطر دولت جمهوری اسلامی داریم زیر فشار تحریم قرار میگیریم؛ رابطه‌ی ملت با نظام جمهوری اسلامی قطع بشود. هدف اصلاً این است. البته ملت ما را نمیشناسند؛ مثل همه‌ی موارد دیگر محاسباتشان غلط اندر غلط است. از نظر نظام سلطه، گناه بزرگ ملت ایران این است که خودش را از زیر بار سلطه آزاد کرده. میخواهند مجازات کنند به خاطر این گناه، که چرا خودت را از زیر بار سلطه، ای ملت! آزاد کرده‌ای. این ملت راه را پیدا کرده. اصلاً محاسباتشان اشتباه است؛ نمیفهمند چه کار باید بکنند و چه کار دارند میکنند. خب، اما فشار می‌آورند؛ فشار اقتصادی از راه تحریمها. بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از کارآفرینان سراسر کشور،۱۳۸۹/۰۶/۱۶ 🆔@manaar_ir
13930314_8849_128k.mp3
868.7K
#دعای_پایانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی با تبریک و تسلیت شهادت و فقدان دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی جناب آقای محسن فخری‌زاده، بر مجازات قطعی عاملان و آمران این جنایت و همچنین لزوم پیگیری تلاش علمی و فنی این شهید تأکید کردند. پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به همین مناسبت نماهنگ «شهیدِ مُحسن» را منتشر میکند.
‏🗒 بازی کثیف تجمّل ✍️ زهرا نجاتی،طلبه سطح دو و مبلغه حوزه علمیه تجمل‌گرایی، بازی کثیفی است که در طی سال‌های پس از انقلاب توسط برخی مسئولین ‏جمهوری اسلامی، کلید خورده است.‏ اگرچه آلوده شدن به تجمل برخلاف مواضع رهبری و تذکرات مداوم و دردمندانه ایشان است اما ‏حقیقت تلخ این است که در سال‌های دولت سازندگی ازجمله بدعت‌هایی که توسط برخی ‏مسئولین رواج پیدا کرد، تجمل‌گرایی بود. تا جایی که رئیس‌جمهور وقت و امام‌جمعه موقت ‏تهران سال ۱۳۶۸ در خطبه‌های نماز جمعه با صراحت مردم و مسئولین را دعوت به تجمل‌گرایی ‏کرد. مرحوم هاشمی رفسنجانی در 9 آذر 1369 بیان داشت: «اظهار فقر و بیچارگی کافی است. ‏این رفتارهای درویش مسلکانه وجهه جمهوری اسلامی را نزد جهانیان تخریب کرده است. زمان ‏آن رسیده که مسئولین ما به "مانور تجمل" روی‌آورند. از امروز به خاطر اسلام و انقلاب ‏مسئولین وظیفه‌دارند مرتب و باوقار باشند. هرچند ما فقیر باشیم و اقتصادمان به سامان نباشد اما ‏برای آنکه در دیدگان سایر ملل مسلمان و غیرمسلمان "ملتی مفلوک" جلوه نکنیم لازم است تا ‏‏"جلوه‌هایی از تجمل" در چهره کشور و مسئولین حاکمیتی رؤیت شود»‏ او سپس ترویج این فرهنگ را در دولت خود با انتقال دولت به کاخ سعدآباد و هزینه‌سازی‌های ‏چندمیلیونی برای وزارتخانه‌ها آغاز کرد.‏ این طرز تفکر هاشمی رفسنجانی در دولت بعدی که پدرخوانده‌اش نیز شمرده می‌شد، با تمام ‏قدرت پیگیری شد و پس از رسوب در زندگی مسئولین، طبق فرمول "الناس علی دین ملوکهم", ‏به‌تدریج در بدنه اجتماع رخنه کرد. تلویزیون، مجلات و پیام‌های بازرگانی، همه به کمک آمدند ‏تا این فرهنگ غلط جای پایش را محکم کند.‏ تا جایی که دامن تعداد قابل‌توجهی از مسئولین، مذهبی‌ها و حتی برخی مردم کم برخوردار را هم ‏گرفت.‏ شاید بتوان گفت بخشی از نارضایتی‌ها نسبت به وضع اقتصادی موجود، از همین سبک زندگی ‏تجملی و توقعات بالا سرچشمه گرفته است.‏ اما جستجوی کوتاهی در میان سخنان رهبری خطاب به مسئولین و عموم مردم در چند سال اخیر ‏و درهمان سال‌های آغاز تجمل‌گرایی، نشان از موضع مخالف ایشان دارد.‏ به‌عنوان‌مثال ایشان دوم آذر 1368، می‌فرماید:"این‌جانب از این‌که کسانی می‌کوشند تا در میان مردم ما رسم تجمل‌گرایی و اسراف و ‏ولخرجی را شایع کنند، شدیداً نگران و متأسفم و از این‌که مردم فداکار و انقلابی ایران در امور ‏شخصی به مصرف‌گرایی سوق داده شوند و قناعت انقلابی را از یاد ببرند، به خدا پناه می‌برم".‏ آیت‌الله خامنه‌ای در خلال سال‌های ۷۴ تا ۹۸ به‌صورت پیوسته درباره نفوذ تجمّل در زندگی ‏مسئولین و مردم هشدار داده و سخن قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السلام را در نکوهش این فرهنگ ‏ناصواب یادآوری فرموده‌اند. این‌همه در حالی است که تاکنون مستندات مختلفی از اصرار رهبر ‏انقلاب بر ساده زیستی خود و خانواده ایشان مطرح‌شده است.‏ بی‌شک مسابقه تجمّل و اشرافی گری فشار روانی شدیدی بر جامعه ایجاد می‌کند و در این بازی ‏تلخ مردم قربانی خواهند شد.‏ 🆔@manaar_ir
📋 شرح و توضیح درباره یک یادداشت ✍️ سردبیر مَنار بعد از انتشار یادداشت "بازی کثیف تجمّل"، کاربر محترمی پیغام داده است که این حرف‌ها تهمت به مرحوم هاشمی رفسنجانی است و از این قطعه تصویری نیز نمی‌شود چنین چیزی را برداشت کرد. ما برای روشن‌تر شدن ابعاد ماجرا و پرهیز از قضاوت یک‌جانبه مستنداتی را برای آشنایی بیشتر با مدعای نویسنده یادداشت در اختیار کاربران کانال منار قرار می‌‌دهیم. بیان این نکته نیز لازم است که سیاستِ مَنار تبیین و تحلیل اندیشه امامین انقلاب در موضوعات مختلف است و هدف نویسنده یادداشت مورد نظر هم نقدی درباره بی توجهی به فرامین رهبر انقلاب در موضوع تجمّل گرایی و اشرافی گری بوده است. 1- این خطبه در تاریخ 9 آذر 1369 ایرادشده که نویسنده یادداشت "بازی کثیف تجمّل" بر اساس برخی اطلاعات موجود،تاریخ آن را به‌اشتباه 18 آبان 1368 درج کرده است و ما نیز تاریخ را اصلاح‌کرده‌ایم. 2- مردادماه 1399 مستندی به نام "رؤیای آجری" از تلویزیون پخش می‌شود که به‌صورت تحلیلی و مبتنی بر اسناد و تصاویر دیده نشده، سیاست‌گذاریِ مسکن در ایران را از زمان پهلوی‌ها تا امروز بررسی کرده است. به گزارش رجا نیوز، بعد پخش قسمت‌های مربوط به سیاست‌گذاری مسکن در دوران سازندگی جریان نزدیک به مرحوم هاشمی تحت این عنوان که مستند «رؤیای آجری» شخصیت و عملکرد رئیس دولت پنجم و ششم را تحریف کرده است نسبت به پخش این مستند اعتراض کردند. ازجمله محسن هاشمی نیز به مطالب پخش‌شده در مورد پدرش اعتراض می‌کند و معتقد است هاشمی هرگز درباره تجمّل گرایی مسئولان سخنی نگفته است و آنچه در خطبه موردنظر بیان‌شده تنها درباره اهمیت به آراستگی مساجد بوده است. 3- مهدی نصیری _مدیرمسئول وقت روزنامه کیهان_ خاطرات خود را از آن ماجرا چنین روایت می‌کند: "آقای هاشمی اگرچه از مانور تجمل نمازگزاران سخن گفته بود (که در توصیه‌های دینی به آن اشاره‌شده) و حرفی از مانور تجمل مسئولان نزده بود اما وقتی این موضوع بلافاصله پس از بخش آغازین حرف‌هایش درباره ضرورت سکونت متدینین و حزب‌اللهی‌ها در مناطق لب دریا و شمال شهر مطرح شد، طبعاً این نتیجه گرفته شد که او دارد از ضرورت مانور تجمل و اشرافی گری متدینان و سخن می‌گوید که از نتایج قهری آن تشویق مسئولان کشور ـ که دستشان به بیت‌المال می‌رسید ـ به رفتن به سمت رفاه و اشرافی گری و کسب ثروت بود. این خطبه با واکنش‌های انتقادی تندی در مطبوعات و مجلس مطرح شد و ما در روزنامه کیهان دو مطلب در انتقاد از آن درج کردیم. یکی مقاله آقای حسین شریعتمداری با عنوان «دو گام ناپیموده» بود (که آن روزها برای کیهان یادداشت‌هایی را می‌نوشت) که در کمال احترام به آقای هاشمی بود و دیگر مطلب طنزی بود که من با عنوان «مانور تجمل» و امضای ذره‌بین چی نوشتم و سخنان هاشمی را نقد کردم." 4- 10 مرداد 1395 سایت مشرق نیوز گزارشی با عنوان "هاشمی رفسنجانی چگونه اشرافیت را به مدیران دولتی تعلیم داده است؟" منتشر کرده است که اگرچه باز تاریخ ایراد خطبه اشتباه بیان‌شده اما بر اساس خاطرات روزنوشت هاشمی رفسنجانی مستنداتی را در مورد اعتقاد او به تجمّل گرایی انتشار داده که قابل‌تأمل است. 5- برای شناخت ابعاد بیشتر حاکمیت تفکّر اشرافی گری و تجمّل گرایی در دوران دولت سازندگی پیشنهاد می‌کنیم دو مستند "هاشمی زنده است" و "شورش علیه سازندگی" و این قطعه تصویری را ببینید. 🆔@manaar_ir
به مناسبت دهم آذرماه، سالروز شهادت آیت الله سید حسن مدرس و روز مجلس مجلس باید مجلسی باشد که بتواند در مقابل زورگوییها و زیاده خواهیها و مرعوب کردنها و تطمیع کردنهای قدرتمندان جهانی بایستد و مصالح کشور و ملت را محاسبه کند و دنبال آن برود. امام رضوان‌الله‌علیه بارها اسم «مدرّس» را میآوردند. مگر خصوصیت مدرّس چه بود؟ از مدرّس عالِمتر هم داشتیم. مدرّس خصوصیت عمده‌اش این بود که هیچ عامل ارعاب و تهدید و تطمیع و فریبگری در او اثر نمیکرد. همان وقتی که علی‌الظّاهر فضا را بر ضدّ او آن‌چنان متشنّج کرده بودند که علیهش شعار میدادند، او ایستاد و حرف خودش را زد. این خصوصیت یک نماینده خوب در مجلس است. بیانات در دیدار کارگزاران حج،۱۳۷۸/۱۱/۲۶ 🆔@manaar_ir
13930101_8130_128k.mp3
237.4K
#دعای_پایانی
✳️ میرزا کوچک خان یک روحانی است ✳️ میرزا کوچک - همین طور که اشاره کردید - یک روحانی است، یک طلبه است. البتّه من شنیده بودم، نقل شد برای ما از سالها پیش که ایشان مرحوم میرزای شیرازی را درک کرده، لکن خیلی باورکردنی نیست. این را مرحوم پدرم نقل میکرد از مرحوم آ سیّد علی‌اکبر مرعشی - که شوهر خواهر پدر ما بود، یعنی باجناق مرحوم شیخ محمّد خیابانی بود - که او از بزرگان علمایی بود که منزوی بود در تهران؛ او گفته بود که میرزا کوچک درس میرزا را درک کرده. به نظرم نمی‌آید این خیلی قابل تأیید باشد، زیرا که سنّ میرزا کوچک در وقتی که میرزای شیرازی از دنیا رفته، چهارده پانزده سال بیشتر نبوده، بعید به نظر میرسد که ایشان توانسته باشد درک کند مرحوم میرزای شیرازی را؛ لکن در اینکه طلبه بوده، در اینکه روحانی بوده، هیچ شکّی نیست؛ در حوزه‌ی خودِ رشت، بزرگانی هم در آن وقت بوده‌اند که میتوانسته از آنها استفاده کند، در این هیچ تردیدی نیست. بنابراین منشأ حرکت میرزا کوچک خان یک منشأ صددرصد دینی و اعتقادی است. 💠 بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت میرزا کوچک‌خان جنگلی ۱۳۹۱/۰۸/۲۹ 📅 یازدهم آذرماه سالگرد شهادت یونس استاد سرایی مشهور به میرزا کوچک خان جنگلی_مبارز انقلاب مشروطه و رهبر جنبش جنگل_ 🆔@manaar_ir
📋 مجلس از نگاه رهبر انقلاب ✍️ مجتبی میرزایی، معاون پژوهش حوزه علمیه امام زین‌العابدین (علیه‌السلام)، شعبه انصار المهدی (ارواحنا فداه) "اگر قانون، درست و بسنده و قابل‌اجرا باشد و از ضمانت‌های اجرایی آن به‌درستی استفاده شود، کشور به هدف‌های والای خود دست می‌یابد. این است شأن والای مجلس و این است تکلیف حیاتی و مهمّ آن." این جمله بخشی از پیام رهبر فرزانه انقلاب به مناسبت آغاز به کار یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است. به‌راستی جایگاه مجلس چیست که ایشان از آن تعبیر به شأن والا و تکلیف حیاتی و مهمّ می‌کنند؟ در ادامه بر اساس بیانات آیت‌الله خامنه‌ای در ارتباط تصویری با نمایندگان یازدهمین دوره مجلس و همچنین پیام ایشان به مناسبت آغاز به کار مجلس یازدهم، به برخی از شئون مجلس یازدهم اشاره می‌کنیم که قابل انطباق با ویژگی‌های اصحاب پیغمبر اکرم (صلی‌الله علیه و آله) است. 1- مجلس پیشانی پیکره انقلاب رهبر انقلاب، در پیام صادره به مناسبت شروع به کار مجلس یازدهم، مردم‌سالاری دینی را به‌منزله یک پیکره در نظر گرفته‌اند که پیشانی آن، مجلس شورای اسلامی است و مجلس را پیشانی درخشان و باشکوه پیکره مردم‌سالاری اسلامی می‌دانند و این‌یک شأن بالا محسوب می‌شود. همان‌گونه که خداوند نشانه شناخت‌یاران رسول‌الله (صلی‌الله علیه و آله) را، شناخت از سیما و چهره درخشان و نورانی و پیشانی آنان برمی‌شمارد: «سِیمَاهُمْ فِی وُجُوهِهِمْ مِنْ أَثَرِ السُّجُودِ.» (سوره فتح، آیه ۲۹). رهبر انقلاب اسلامی نیز مجلس را به‌عنوان پیشانی پیکره انقلاب برمی‌شمارند که بیننده این پیکره با مشاهده پیشانی آن_یعنی مجلس_ پی به محتوا و حقیقت این پیکره می‌برد. شاید دلیل آن‌که امام خمینی (رضوان‌الله علیه) مجلس را رأس امور می‌دانستند نیز همین باشد که مجلس مثل پیشانی برای یک پیکره است. 2- انسجام داخلی و اتحاد در برخورد با دشمنان مقام معظم رهبری از دیگر شئون بالای مجلس را حفظ انسجام داخلی می‌دانند. ایشان قائل‌اند که مجلس و نمایندگان باوجود اختلاف‌نظرها و اختلاف‌سلیقه‌هایی که با دولتمردان دارند، اما لازم هست که بین یکدیگر اتحاد کلمه داشته و در مقابل کفار و دشمنان یک‌صدا و یک‌کلام بلند و محکم اظهارنظر کنند. این ویژگی درواقع همان وصف یاران پیغمبر خاتم است که قرآن آن را چنین توصیف می‌کند: «أَشِدَّاءُ عَلَی الْکفَّارِ رُحَمَاءُ بَینَهُمْ». (سوره فتح، آیه 29). مؤمنین با یکدیگر مهربان‌اند اما با کفار رفتار خشن دارند. 3- عبادت و خدمتگزاری پیامبر اکرم (صلوات‌الله‌علیه و آله) خدمت به مردم را در کنار ایمان به خدا می‌دانند و می‌فرمایند که هیچ خیری بالاتر از این دو نیست. (تحف العقول، ص 35). بر همین اساس حضرت آیت‌الله خامنه‌ای کار برای خدا و خدمت به مردم را از دیگر شئون والای مجلس می‌دانند. ایشان کار برای خدا را این‌گونه تعریف می‌کنند: "برای خدا، یعنی حقیقتاً با نیّت خالص، تصمیم بگیرید برای مردم کارکنید. اسیر جَو و مانند این چیزها هم نشوید". قرآن کریم یاران پیغمبر اکرم را همیشه به دنبال فضل و رحمت و خشنودی خداوند معرفی می‌کند. «یبْتَغُونَ فَضْلًا مِنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا». (سوره فتح، آیه 29) چه از طریق رکوع و سجود و عبادت خداوند و چه از طریق خدمت به بندگان خدا. 4- مایه امید مردم انتخابات مجلس یازدهم در شرایط بد اقتصادی و کرونایی رخ داد و بسیاری به دنبال مأیوس سازی مردم از تحقق مجلسی قوی بودند؛ اما بااین‌وجود مردم امید خود را به مجلس از دست ندادند و این همان شأن بالای مجلس است که نقطه امید مردم برای حلّ مشکلات اقتصادی و معیشتشان است. مقام معظم رهبری دراین‌باره می‌فرمایند: "مجلس یازدهم، مجلس امید و انتظار مردم است، نقطه امید مردم و مظهر امید مردم است". اصحاب پیغمبر اکرم (صلوات‌الله‌علیه و آله) بیشترشان جوانانی بودند که هیچ‌کسی انتظار و امید ایجاد حکومت اسلامی به‌واسطه آن‌ها را نداشت؛ اما با عنایت و فضل الهی نور امید را در دل تمامی مستضعفین روشن کردند. «مَثَلُهُمْ فِی الْإِنْجِیلِ کزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوَی عَلَی سُوقِهِ یعْجِبُ الزُّرَّاعَ». (سوره فتح، آیه 29). جوانان انقلابی که اکنون در مجلس یازدهم بر کرسی نمایندگی نشسته‌اند می‌توانند و باید با بهره‌گیری از تجربیات گذشته و استفاده از نظرات کارشناسی باسابقه مجلسی پویا و پرکاربرد و قوی را شکل بدهند و انقلابی بودن مجلس را در مقابل چشم‌ها برجسته سازند. 🆔@manaar_ir
📣 فردا در مَنار می خوانید: 📝 باید آدم باشید 🗂 تبیین و بررسی جایگاه مجلس شورای اسلامی از دیدگاه امام خمینی رضوان الله تعالی علیه 🔰 به مناسبت دهم آذرماه، سالروز شهادت آیت الله سید حسن مدرس و روز مجلس 🆔@manaar_ir
13920812_7797_128k.mp3
788.6K
#دعای_پایانی
🔰 باید آدم باشید ✍️سردبیر مَنار "من امیدوارم که ان‌شاءالله شما معلم اخلاق جامعه باشید." چهارم خرداد 1359، امام خمینی رضوان‌الله علیه در بین نمایندگان اولین دوره مجلس شورای اسلامی سخن می‌گوید و ضمن مقایسه وضع فعلی با دوران گذشته برجسته‌ترین تفاوت مجلسِ پیش رو با قبل را جنگ و مبارزه برای رسیدن به برای آمال و هوس‌های فردی و جناحی معرفی می‌کند و باور دارد که شاکله مجلس‌های پیشین از اساس خراب بوده و حتی برخی آدم‌های سالم و صالح را نیز در خودش هضم می‌کرده است. نگاهی به مجموعه پیام‌ها و سخنان حضرت روح‌الله درباره جایگاه و شأن مجلس ما را به این نتیجه می‌رساند که امام خمینی دیدگاه و امیدی بسیار ویژه به خانه ملت داشته است. آیت‌الله خمینی، برتری دادن مصلحت اسلام و کشور را در انتخاب نامزدها توسط مردم، نشانه رشد و کمال انسانی، اسلامی و سیاسی می‌داند و به همین دلیل است که از ورود افراد کارشکن و جنجال‌آفرین به مجلس ابراز نگرانی می‌کند. امام مجلس را محل مشورت و مباحثه عده‌ای متفکر می‌داند که می‌خواهند به ملت خدمت کنند و بنابراین به‌شدت از این‌که مجلس به بزنگاهی برای تصفیه‌حساب‌های شخصی تبدیل بشود پرهیز می‌دهد و بر این عقیده پافشاری می‌کند که اگر قرار است درگیری و تنش ایجاد بشود تنها درراه مقابله با برهم زنندگان آرامش و جایگاه مجلس سزاوار است و البته در این مورد هم شرطش آن است که این افراد با زبان خوش در مسیر هدایت قرار نگیرند. نگاه اخلاقی و تربیتی رهبر کبیر انقلاب به مجلس در سراسر جملات ایشان موج می‌زند تا جایی که ایشان آرزو می‌کند مجلس بر محور عبادت بچرخد و نه نافرمانی خدا، و مرکز گسترش صلاح یا فساد در کشور را خانه ملت می‌داند. در اندیشه آیت‌الله سید روح‌الله خمینی وکلای ملت باید نقد سازنده و خیرخواهی برای دولت را به‌عنوان کسانی که پیرو عدالت و اسلام هستند موردتوجه جدی قرار بدهند و نباید عیب‌جویی و انتقام را با پوشش نظارت و استیضاح رواج بدهند. امام تصریح می‌کند که هرکسی که به وجدانش مراجعه کند تفاوت این‌ها را متوجه خواهد شد. پیر جماران می‌خواهد که مجلس منظره خوشایندی را در برابر چشمان مردم به نمایش بگذارد و نمایندگان طوری رفتار کنند که مردم از رأی خود پشیمان نشوند و آنچه تصویر خانه ملت را زیبا می‌کند تلاش برای رسیدگی به حال مستضعفان و مستمندان است زیرا که مجلس عصاره زحمات طاقت‌فرسای ملت است و جز تحقق رضایت خدا و آرمان اسلام نباید دغدغه دیگری برای وکلای مردم وجود داشته باشد. امام خمینی نمایندگان را عصاره فضیلت‌های ملت می‌داند و خرداد 1360 یعنی یک سال پس از شروع به کار اولین دوره مجلس، از این‌که مجلس در طراز معلم اخلاق ظاهرنشده است ابراز تأسف می‌کند. آیت‌الله‌العظمی سید روح‌الله خمینی مجلس را خانه واقعی ملت می‌داند و مجلس را با عینک اخلاق و تربیت سیاسی می‌نگرد و وکلای ملت را از بازی‌های جناحی و سیاسی که خدمت به موکلان را به اولویت آخر تبدیل می‌سازد پرهیز می‌دهد. مجموع سخنان امام خمینی خطاب به نمایندگان مجلس را می‌توان این‌گونه خلاصه کرد که ایشان می‌خواهد صندلی نشینان این خانه آدم باشند. 🆔@manaar_ir
⛔️غلط می کنی قانون را قبول نداری! نمی‌شود از شما پذیرفت که ما قانون را قبول نداریم. غلط می‌کنی قانون را قبول نداری! نباید از کسی پذیرفت، که ما شورای نگهبان را قبول نداریم. مردم رای دادند به اینها. منتظرند که قانون اساسی اجرا بشود؛ نه هر کس از هر جا صبح بلند می‌شود بگوید من شورای نگهبان را قبول ندارم. 6 خرداد 1360 بيشتر بخوانيد: http://emam.com/-/NyDpH7 🔰 به مناسبت ۱۲ آذر روز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران 🆔@manaar_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
راه علاج.mp3
6.58M
🎵 به ‌مناسبت دوازهم آذرماه، سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران -که در سال پنجاه و هشت انجام شد- پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR کلیپ صوتی «راه علاج» را منتشر می‌کند. این کلیپ چهار دقیقه‌ای شامل بیانات بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی رحمه‌الله و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است. 🆔@manaar_ir
13920713_7543_128k.mp3
440.6K
#دعای_پایانی
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 «ما سینه زدیم بی‌صدا باریدند/از هر چه که دم زدیم، آنها دیدند/ما مدعیانِ صفِ اول بودیم/از آخر مجلس شهدا را چیدند» حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جریان یکی از دیدارها دو بیت از اشعار یکی از شاعران کشور درباره‌ی شهدا را قرائت کردند. به همین مناسبت پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب اسلامی KHAMENEI.IR نماهنگ «در آرزوی شهادت» را تهیه و منتشر کرد. در این نماهنگ فیلم قرائت شعر توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره‌ی شهدا برای اولین‌بار منتشر شده است. همچنین از دیگر بخش‌های نماهنگ «در آرزوی شهادت»، تصاویری از حال و هوای گلزار شهدای بهشت زهرا سلام‌‌الله‌علیها در روزهای پایانی سال ۱۳۹۳ و صوت بیانات رهبر انقلاب در سال‌های ابتدایی دهه شصت درباره‌ی مسأله شهادت است. پنجشنبه ها با هشتگ ، مَنار را دنبال کنید. 🆔@manaar_ir
📋 عطر جهاد و شهادت / بازخوانی اندیشه رهبر انقلاب درباره شهید و شهادت/ شماره ۱ ‏✍️ طیبه قائمی بافقی، طلبه سطح 3 تعلیم و تربیت اسلامی و دانشجوی دکتری ‏مدرسی معارف اسلامی گرایش اخلاق اسلامی آیت‌الله خامنه‌ای بزرگداشت فرهنگ شهادت را از نیازهای اساسی کشور بلکه جهان ‏دانسته و آن را از مؤلفه‌های یاریگر دستیابی به اهداف بلند می‌شمارند.‏ ایشان بر این باوراند که حتی اگر کسانی با دین و مقدسات سروکار ندارند ولی به ‏سرنوشت کشورشان علاقه‌مند هستند لازم است تا مقام شهیدان را بزرگ بدارند ‏زیرا فرهنگ شهادت تلاش برای سرمایه‌گذاری‌های معطوف به اهداف بلندمدت را ‏ترویج می‌کند. بیانات در دیدار اعضای ستادهای کنگره شهدای امور تربیتی، کنگره ‏شهدای دانشجو و کنگره شهدای هنرمند،1393/11/27 در نظام فکری رهبر انقلاب دوران دفاع مقدس تنها یک برهه‌ای از زمان نیست بلکه ‏یک فرهنگ است. لذا با معرفی جنگ به‌عنوان یک گنجینه عظیم تبیین آن را برای ‏نسل جوان ضرورتی اجتناب‌ناپذیر می‌دانند تا آن‌ها با چگونگی شرایط، چرایی ‏جنگ تحمیلی و سبک زندگی شهدا آشنا شوند. جنگ در اندیشه رهبر انقلاب ‏اسلامی مجموعه‌ای از صفات والا، فرهنگ‌های پسندیده و برگزیده و ممتاز است ‏که در دوران انقلاب و دفاع مقدس به مرحله بروز رسید و روایتگران آن برهه از ‏تاریخ باید مانند آیینه این خوبی‌ها را بازتاب بدهند. بیانات در دیدار فعالان عرصه ‏هنر دفاع مقدس،1388/06/24 آیت‌الله خامنه‌ای بر این باور هستند که ما هنوز نتوانسته‌ایم سبک زندگی شهیدان را ‏به‌درستی شرح بدهیم. ما باید به مردم و به‌ویژه جوانان بگوییم که جنگ هشت‌ساله ‏یک مسئله ساده نبوده و دایره وسیعی داشته است که می‌خواسته حاکمیت اسلام را ‏از بین ببرد و مهم است که دانسته شود جوانان در جنگ با چه ویژگی‌هایی بر این ‏توطئه‌ها پیروز شدند. بیانات در دیدار اعضای ستادهای برگزاری کنگره شهدای ‏استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و خراسان شمالی،1395/07/05 حفظ و تداوم انقلاب اسلامی و تربیت نسلی طراز بسته به زنده نگه‌داشتن فرهنگ ‏جهاد و شهادت است.‏ ادامه دارد...‏ 🆔@manaar_ir
13930101_8130_128k.mp3
237.4K
#دعای_پایانی
🗒 مجلس شورای اسلامی؛ بایدها نبایدها ✍️زهرا نجاتی،طلبه سطح دو و مبلغه حوزه علمیه ‏«موقعیّت خوبی گیرتان آمده؛ چهار سال در مجلس شورای اسلامی، جایی که ‏ادارهٔ کشور و قانون‌گذاری کشور آنجا است. اهمیّت این قانون‌گذاری خیلی زیاد ‏است؛ این واقعاً ریل‌گذاری است.» 1395/03/16 آنچه خواندید، بخشی از بیانات رهبر انقلاب در جمع نمایندگان مجلس شورای ‏اسلامی است.‏ مجلس همواره در نگاه امام امت و رهبری، از جایگاه والایی برخوردار بوده و ‏نگرش امام و رهبری، همواره توجه ایشان را به این مرکز قانون‌گذاری، نشان داده ‏است.‏ تا جایی که رهبری در خاطراتشان از ترجیح امام برای ورود افراد مؤثر و متعهد در ‏مجلس، نسبت به ریاست جمهوری، سخن می‌گویند و دلیل آن را نقش تأثیرگذار ‏در مجلس به‌عنوان قانون‌گذار و ناظر بر دولت، ذکر می‌کنند.‏ ‏ ایشان اهتمام ویژه‌ای برای تعیین نمایندگان با همه شرایط برای ورود به مجلس ‏داشته و دارند. «آن‌کسی که به‌عنوان وکیل این ملت انقلابی و مؤمن و شجاع به ‏مجلس می‌رود، باید انقلابی، مؤمن و شجاع باشد، اگر نگوییم: «شجاع‌ترین، ‏مؤمن‌ترین و انقلابی‌ترین باشد.» بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های ‏نماز عید فطر، 1374/12/01 آیت‌الله خامنه‌ای هم‌چنین نسبت به کلیت وظایف مجلس که همواره بر شأن قانونی ‏آن، تأکید داشته‌اند، توصیه‌هایی دارند که از خاطرتان می‌گذرانیم:‏ ‏ ۱/ اقتدار مجلس: رهبر انقلاب اسلامی در ذیل این توصیه، خاطره‌ای را مربوط به ‏دوران پیش از انقلاب ذکر می‌کنند مبنی بر قدرت مجلس که در هنگام تأخیر رئیس ‏دولت، جلسه را به زمان دیگری موکول کرد.‏ در سال‌های پیش شاهد عدم توجه به این اصل و آسیب فراوان از این ناحیه ‏بوده‌ایم. دقیقاً در روزهای نگاشت این یادداشت، موضوعی بین مجلس و دولت، ‏عامل برخی تنش‌ها شده و باید دید آیا نمایندگان با پیش روی نهادن این دستور ‏رهبری، در مقابل دولت اقتدار شایسته را نشان خواهند داد یا خیر؟ ‏۲/همکاری و درعین‌حال پیگیری از دولت: امامین انقلاب، همکاری دولت و ‏مجلس در راستای قانون و ریل‌گذاری برای ساخت کشور وهم چنین نظارت و ‏پیگیری مجلس نسبت به پیشرفت و عدم کارها را جزو وظایف مجالس ‏برشمرده‌اند. ضمن اینکه به جد خواستار این بوده‌اند که هم مجلس وهم دولت، ‏به‌عنوان دو نهاد برخاسته از دل مردم، احترام و کرامت یکدیگر را حفظ کنند.‏ ‏۳/وجود ابزارِ خود نظارتی در مجلس: متأسفانه مجلس دهم، طرح خود نظارتی را تأیید ‏نکرد و همین امر موجب دلسردی مردم و همچنین خارج شدن رشتهٔ بعضی امور ‏از دست آن مجلس شد.‏ درحالی‌که عمل به این موضوع می‌تواند هم عاملی برای جهت‌دهی به قوانین و ‏جلوگیری از بی‌قیدی نمایندگان و هم دلگرمی برای مردمی باشد که گاهی حس ‏می‌کنند تنها تا قبل از رسیدن وکلا به مجلس، دستشان به نمایندگان می‌رسد و ‏بعدازآن دیگرکسی صدایشان را نمی‌شنوند.‏ ‏۴/تلاش برای منافع نظام و موضع‌گیری در برابر اقدامات دشمن: طبیعتاً مجلس ‏وظیفه دارد قوانینی وضع کند که در جهت منافع نظام و رشد و تعالی عمومی ‏جامعه باشد. مجلسی که بخواهد نسبت به قوانین موجود یا لوایح دولت صرفاً ‏به‌صورت منفعل، عمل کند، نه کاربرد خودش را دارد و نه مورد رضایت رهبری ‏است.‏ ایشان در سال ۹۸ از کم‌کاری مجلس در مقابل اقدامات دشمن گلایه کرده و ‏می‌فرمایند: «مجلس کنگره آمریکا -این آمار جالبی است- در سال‌های ۹۶ و ۹۷، ‏‏۲۲۶ طرح و لایحه علیه جمهوری اسلامی، یا تصویب کرده، یا ارائه کرده! حالا البتّه ‏اینجا من یک گِله‌ای هم از مجلس خودمان بکنم: مجلس شورای اسلامی خودمان ‏چند طرح و لایحه در مقابل خباثت‌های آمریکا ارائه یا تصویب کرده‌اند؟»‏ این موضوعی است که به‌صورت جدی باید دنبال شود تا بخصوص چنانچه از ‏سوی دولت، اقدام و برخورد صحیحی با دشمن صورت نگرفت، مجلس اولاً ‏به‌عنوان قوه مقننه کشور و ثانیاً به‌عنوان نهاد الزام‌آور برای دولت، رفتار و ‏قانون‌گذاری کند.‏ به‌طور خلاصه شاخصه نماینده طراز را باید در رفتار و گفتار مرحوم آیت‌الله شهید ‏مدرس جستجو کرد که امام خمینی رضوان‌الله علیه از او به‌عنوان کسی که برای ‏خودسازی و خدمت به این مرزوبوم تلاش می‌کرد تجلیل می‌کرد.‏ ایشان دربیانی می‌فرماید «اگر انسان بخواهد تمام آنچه اسلام دستور داده است را ‏به شکل یک انسان ببیند، باید به مدرس نگاه کند.»‏ مَنار (معارف ناب امام و رهبری) 🆔@manaar_ir
💢 هویّت انقلاب مسئله این است ✍️ علیرضا ملا احمدی؛ طلبه سطح ۴ حوزه علمیه 🔘 قبل نوشت: در این یادداشت، تجربهٔ تاریخیِ «بی‌ثمر بودن» و «خسارت محض ‏بودن» برجام را لحاظ نکرده‌ایم و بحث را در سطحی بنیادین‌تر مطرح می‌کنیم.‏ 🔸 در این دعوایی که این روزها با سرکار آمدن بایدن، دوباره رایج شده که از آن‌سو ‏طیفی از سیاست‌بازان فیل‌شان یاد هندوستان کرده و سودای مذاکرهٔ دوباره با کدخدایشان را ‏در سر می‌پرورانند و از این‌سو طیف دیگری سخت با این مذاکرهٔ مجدّد و سازش بیشتر ‏مخالفت می‌کنند، بیش از آنکه بحثی صرفاً سیاسی باشد، بحثی ایدئولوژیک و بنیادین است. ‏به تعبیر دیگر، چالش اصلی بر سر این است که «آیا بر حفظ هویّت ذاتیِ انقلاب اسلامی ‏پافشاری کنیم یا اینکه بی‌خیال آن بشویم و در مقابل حل مشکلات اقتصادی، از اصولی که ‏هویّت تاریخی ما را شکل داده‌اند، کوتاه بیاییم؟»‏ 🔹 واضح‌تر بگویم: اگر دیروز توافق برجام نتوانست رضایت آمریکا را جلب کند، به ‏خاطر ترس از دسترسی ایران به بمب هسته‌ای نبود، بلکه به خاطر این بود که آن‌ها ‏فهمیدند که از طریق برجام نمی‌توانند هویّت انقلاب را در مسیر استحاله قرار دهند. اساساً ‏ثمربخش نبودنِ برجام (مطابق پیش‌بینیِ چندبارهٔ رهبر معظّم انقلاب) به خاطر این بود که ‏دشمن می‌خواست از طریق آن، جمهوری اسلامی را در مسیر استحالهٔ هویّتی قرار دهد و ‏نظام اسلامی ایران هم که اساساً اجازهٔ کوچک‌ترین دست‌درازی به این هویّت را به احدی ‏نمی‌دهد.‏ 🔹 مشکل دقیقاً همان چیزی است که در تحلیل‌هایش گفت: «آمریکا ‏قابل سازش نیست تا مادامی‌که او آمریکا است و تا مادامی‌که ما بنا داریم پیروِ امام ‏‏(رضوان‌الله علیه) باشیم». چرا؟ چون آن‌ها در این مسیر، با مطالباتِ پیوسته‌ای که دارند، ‏درواقع می‌خواهند ایران را در مسیر خروج از پارادایم «انقلاب اسلامی» قرار دهند؛ یعنی ‏دقیقاً همان چیزی که خودشان از آن به «معمولی شدن ‏Normalization‏» تعبیر می‌کنند: ‏‏«فشار بر ایران را ادامه می‌دهیم تا آنجا که ایران یک کشور «معمولی» بشود.» چرا؟ ‏چون «انقلاب اسلامی» ازنظر آن‌ها یک پدیدهٔ غیرمعمولی است که ازقضا بزرگ‌ترین ‏تهدید برای امروز و فردای آن‌هاست.‏ 🔹 و اصلاً به خاطر همین است که رهبر انقلاب بارها فرموده‌اند که «هیچ حدّ یقفی برای ‏مطالبات آمریکا وجود ندارد.» (ازجمله در ۸۲.۳.۷ و ۹۸.۸.۱۲) البته خود ایشان هم ‏توضیح دادند که «حدّ یقف آنجایی است که شما - که چنین حقّی را نه شما دارید، نه من - ‏از طرف ملت ایران اعلام کنید که ما اسلام، جمهوری اسلامی و حکومت مردمی را ‏نمی‌خواهیم؛ هرکسی که شما مصلحت میدانید، بیاید در این مملکت حکومت کند! این حدّ ‏یَقِف است؛ اوّلِ اسارت مملکت! مگر می‌توانیم؟» (۱۳۸۲/۰۳/۰۷)‏ 🔺 بنابراین دعوای مذاکره یا مقاومت، درواقع دعوا بر سر هویّت‌مان است. عده‌ای –شاید ‏بدون اینکه حواسشان باشد- میگویند از هویّت‌مان دست بکشیم تا شاید شکممان سیر شود! ‏اما تفکر انقلابی در پارادایم می‌گوید اصلاً برای اینکه منافع کوتاه‌ مدّت ‏و بلند مدّتمان تأمین شود، فقط یک‌راه داریم و آن اینکه هویّت‌مان را با همهٔ مرزهایش حفظ ‏کنیم. این هویّت چیست؟ همان چیزی که رهبر معظّم انقلاب از آن به «سیرت انقلاب ‏اسلامی» تعبیر کرده‌اند. برای آشنایی با مؤلّفه‌های هویّتیِ انقلاب اسلامی، می‌توانید به ‏کتاب «صورت و سیرت انقلاب اسلامی» مراجعه کنید.‏ 🆔@manaar_ir
👤 با سلام. از مطالب بسیار مفید و اصیل شما در کانال منار تشکر میکنم. خدا خیرتان دهد. ان شاالله تداوم یابد. ✅ مَنار از نقد و نظرهای سازنده مخاطبان استقبال می کند.