eitaa logo
انقلابِ قَلم
379 دنبال‌کننده
625 عکس
137 ویدیو
48 فایل
✔️ مجالی برای نقد،تبیین و تحلیل ارتباط با ما: @Admin7181
مشاهده در ایتا
دانلود
🌐 پروفسور رابرت فوریسون کیست و آزادی بیان غرب با او چه کرد/ نتیجه سوال درباره هولوکاست در فرانسه چنین است + عکس https://b2n.ir/196376
44.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «اگر یک نفر پیدا شد و علیه صهیونیسم حرف زد -مثل آن آقای فرانسوی که چند جلد کتاب علیه صهیونیستها نوشت و گفت این که می‌گویند یهودیان را در کوره‌های آدم‌سوزی سوزاندند، واقعیت ندارد- طور دیگری با او رفتار می‌کنند! اگر کسی وابسته به سرمایه‌داران نباشد و مراکز قدرت سرمایه‌داری نباشد، نه حرفش زده می‌شود، نه صدایش به گوش کسی می‌رسد و نه آزادی بیان دارد!» ۱۳۷۹/۰۲/۲۳ رهبر انقلاب اسلامی پس از اظهارات امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در تأیید کاریکاتور توهین‌آمیز به پیامبر اسلام صلوات‌الله‌علیه‌وآله که باعث خشم مسلمانان در سرتاسر جهان شد، در پیامی خطاب به جوانان فرانسوی این اقدام توهین آمیز را محکوم کردند و از جوانان فرانسوی خواستند تا از رئیس جمهور خود بپرسند: «چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ و اگر کسی چیزی در این‌باره نوشت باید به زندان برود، اما اهانت به پیامبر آزاد است؟». پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR بر همین اساس گزارش خبری «کاریکاتور آزادی» را منتشر میکند. 🎥 تماشای برخط: https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=46773
🌺به کانال تبیینی و تحلیلی مَنار خوش آمدید🌺 هشتگ های موجود تاکنون برای دسترسی آسان به محتوای کانال: مَنار (معارف ناب امام و رهبری) 🆔@manaar_ir
13950314_15755_128k.mp3
890.2K
همراهان گرامی هرشب ساعت ۲۲، پایان فعالیت روزانه کانال با یکی از دعاهای رهبر انقلاب خواهد بود. 🆔@manaar_ir
13950809_18517_192k.mp3
3.39M
📚جای کتاب را هیچ چیز نمی گیرد رهبر انقلاب اسلامی، کم‌توجهی به «کتاب و کتابخوانی» را یکی از موانع مهم رسیدن جامعه‌ی ایرانی به جایگاه مطلوب خود می‌دانند: «[مردم] باید با کتاب اُنس پیدا کنند. در غیر این صورت، جامعه‌ی ایرانی به هدف و آرزویی که دارد نخواهد رسید.» ۱۳۷۴/۲/۲۶ و معتقدند: «در جامعه‌ی ما بی‌اعتنائی به کتاب وجود دارد. گاهی آدم می‌بیند در تلویزیون از این و آن سؤال میکنند: آقا شما چند ساعت در شبانه‌روز مطالعه میکنید، یا چقدر وقت کتابخوانی دارید؟ یکی میگوید پنج دقیقه، یکی میگوید نیم ساعت! انسان تعجب میکند. ما باید جوانان را به کتابخوانی عادت دهیم، کودکان را به کتابخوانی عادت دهیم؛ که این تا آخر عمر همراهشان خواهد بود.» ۱۳۹۱/۷/۲۰ پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به مناسبت بیست‌وچهارم آبان‌ماه، روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، کلیپ صوتی «جای کتاب را هیچ چیز نمی‌گیرد» را درباره‌ی ارزش کتاب و کتابخوانی منتشر می‌کند. جزئیات بیشتر: https://farsi.khamenei.ir/audio-content?id=34777
13950329_15989_128k.mp3
523.2K
#دعای_پایانی
🔰 لوح | پرچم در احتضار 🔺️ رهبر انقلاب: رژیم آمریکا بشدّت دچار انحطاط سیاسی، مدنی و اخلاقی است و خیلی عمر طولانی نخواهد کرد و منهدم خواهد شد. البتّه بعضی‌هایشان اگر سرِ کار بیایند زودتر منهدم میکنند، بعضی یک خرده دیرتر منهدم میکنند؛ لکن به هر حال این حقیقت است. ۹۹/۸/۱۳
13950707_18463_128k.mp3
643.2K
#دعای_پایانی
📋 شاخصی همیشگی برای انتخاب ✍️ حمیدرضا باقری، طلبه درس خارج فقه و اصول و محقق و نویسنده تاریخ معاصر ‏⁉️ ترامپ یا بایدن؟ آمریکا یا چین؟ روحانی یا ...؟ دوگانه‌هایی که همیشه و همه‌جا هستند، گاهی ‏بین بد و بدتر، گاهی بین بد و خوب و شاید هم گاهی بین خوب و خوب‌تر باشند؛ اگر چاره‌ای ‏جز انتخاب نیست، کدام‌یک را انتخاب می‌کنیم؟ معیار انتخابت چیست؟ ‏✅ ترامپ با همه دیوانگی‌ها، فسادهای اخلاقی و مالی و... اما مخالف سقط‌جنین، مخالف ‏هم‌جنس‌گرایی و مدارس مختلط و موافق آیین‌های مذهبی است.‏ اما بایدن با ظاهر اتوکشیده‌ای که دارد موافق سقط‌جنین و هم‌جنس‌گرایی و... است. این‌ها ملاک ‏است؟ ‏✅ در نظرسنجی‌های به‌دست‌آمده آرای ترامپ میان قشر روستایی و مذهبی‌های مسیحی بیشتر ‏است و آرای بایدن میان تحصیل‌کرده‌ها، صهیونیست‌ها و قشرهای شهری و سرمایه‌دار، بیشتر ‏است.‏ این‌ها چه؟ آیا ملاک می‌شود؟ ‏⁉️از این دوگانه‌ها کدام‌یک را انتخاب کنیم؟ کدام‌یک تقابلش با جبهه حق و انبیاء بیشتر است؟ ‏✅ در انتخابات ۸۸ از شعارهای مشهور طرفداران موسوی این بود: "هرچی جواد مواده با ‏احمدی‌نژاده" هرچه به بالا شهر می‌رفتی و به قشر مرفه و سرمایه‌دار نزدیک‌تر می‌شدی، درصد ‏طرفداران موسوی هم بیشتر می‌شد.‏ ازنظر فرهنگ مذهبی هم اختلاف نسبی طرفداران موسوی و احمدی‌نژاد مشهود بود، مثلاً ‏خانم‌های حامی احمدی‌نژادی عمدتاً چادری و در طیف مقابل، عمدتاً برعکس بودند، این ماجرا ‏در ۹۲ و ۹۶ هم مشهود بود و قصه ادامه داشته و دارد...‏ ‏⁉️اما ملاک چیست؟ آیا ملاکی همیشگی برای خارج شدن از تحیر داریم؟ ‏✅ حکایت، حکایت امروز و دیروز نیست، حکایت اینجاوآنجا نیست، آمریکای جنوبی باشد یا ‏شمالی، اروپا باشد یا آسیا یا آفریقا و... حکایت دو خط است که از ابتدای تاریخ در مقابل هم ‏بوده‌اند و یک شاخصه بسیار مهم که تمایز این دو خط را نشان می‌دهد.‏ یک جریان با یک شاخصه مشترک که بدون استثناء در تمام طول تاریخ همیشه مقابل جریان حق ‏و انبیاء ایستاده است و هر جا قرار بر انتخاب بوده است آن گزینه‌ای را انتخاب کرده است که در ‏تقابل بیشتری با جریان انبیاء باشد.‏ ‏✅ شاخصی که ما را از تحیر میان حرف‌ها و ادعاهای مختلف خارج می‌کند چیست؟ شاخص "اتراف" به معنی فزونی نعمت که صاحبش را غافل و مغرور و مست کند و موجب ‏طغیانش شود مانع از حیرت‌زدگی می‌شود.‏ 👈 به تعبیر قرآن: «وَ ما أَرْسَلْنا فی قَرْیةٍ مِنْ نَذیرٍ إِلاَّ قالَ مُتْرَفُوها إِنَّا بِما أُرْسِلْتُمْ بِهِ کافِرُونَ» ‏هیچ‌وقت و در هیچ مکانی انذار دهنده‌ای را نفرستادیم الا اینکه یک جریان مقابل آن ایستاد، ‏جریان سرمایه‌داران مرفه بی‌درد که مست ثروت و قدرت هستند؛ جریانی که همیشه در مقابل ‏رسولان الهی قرار گرفت و گفت: «قطعاً ما به آنچه برای تبلیغ آن مأمور شده‌اید کافریم.»‏ ‏✅ جریانی که فسادها همیشه از این جریان آغاز می‌شود و به همین جهت نیز قرآن می‌گوید: «وَ ‏اذا ارَدْنا انْ نُهْلِک قَرْیةً امَرْنا مُتْرَفیها فَفَسَقوا فیها فَحَقَّ عَلَیهَا الْقَوْلُ فَدَمَّرْناها تَدْمیراً» یعنی آنگاه‌که ‏اراده الهی بر نابودی یک جامعه‌ای قرار می‌گیرد کار به دست مترفین که هم فاسد و هم فاسق ‏هستند، می‌افتد و فساد از آن‌ها به همه مردم سرایت می‌کند و همه مستحق عذاب می‌شوند. ‏به‌نحوی‌که می‌توان گفت: «تمام این فسادهایی که ملاحظه می‌کنید از ناحیه این طبقه بالاست که ‏در مردم سرایت کرده است. (صحیفه امام؛ ج ۷؛ ص: ۲۵۹)»‏ ‏✅ این شبکه هرچه به سمت شکل‌گیری دهکده جهانی می‌رویم متشکل‌تر می‌شود. امروزه یک ‏شبکه عظیم از مترفین بین‌المللی در ابعاد بسیار بزرگ در جهان به وجود آمده است که عمده ‏منابع ثروت و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی دنیا را در اختیار دارد و حامی سازمان‌های جهانی است، ‏شبکه‌ای که مهم‌ترین رسانه‌های دنیا در اختیار اوست، سازمان‌های جاسوسی و لابی‌های بزرگ ‏برای به قدرت رساندن افراد مختلف در کشورها را در اختیار دارد و محوریت آن نیز در دست ‏صهیونیسم بین‌المللی است.‏ 📌برای خارج شدن از تحیر در انتخابمان کافی است بنگریم، جریان مترفین در اطرافمان و یا در ‏جهانمان به کدام سوی تمایل دارد؟ همان سو بیشترین تقابل را با جریان حق خواهد داشت.‏ ‏ 📙 ر.ب: بیانات حضرت آقا در ۲۴ آبان ۱۳۷۹- ۱۳ آبان ۱۳۸۱ - ۸ شهریور ۱۳۸۴ - ۱۹ دی ‏‏۱۳۷۹ و ۱ فروردین ۱۳۸۶ و ‏https://farsi.khamenei.ir/newspart-‎index?tid=‎‏3116‏ 🆔@manaar_ir
13950925_18564_128k.mp3
2.11M
🔊 بسیج صرفاً یک حرکت احساسی نیست، بسیج متّکی است به دانستن و فهمیدن، متّکی است به بصیرت. واقعیّت بسیج هم همین است و در این جهت باید پیش برود. اگر صرفاً احساس بود، احساس با یک اندک چیزی تغییر پیدا میکند. یک عدّه‌ای اوّل انقلاب جزو کسانی بودند که پرشور با انقلاب همراه بودند امّا از روی احساس؛ از روی عمق فهم دینی نبود. بنده با بعضی از اینها ارتباط داشتم، آشنا بودم، در دانشگاه و بیرون دانشگاه اینها را می‌شناختم؛ عمق دینی نداشتند. نتیجه این شد که با نشست و برخاست با بعضی آدمهایی که زاویه‌ی با انقلاب داشتند، اینها هم با انقلاب زاویه‌دار شدند -خاصیّت زاویه هم این است که اوّل خیلی محدود شروع میشود، [امّا] هرچه انسان خط را پیش برود، این فاصله بیشتر میشود، دهنه وسیع‌تر میشود- شدند مقابل انقلاب. بسیج همراه با بصیرت است. اینکه بنده سال ۸۸ روی بصیرت تکیه کردم، عدّه‌ای ناراحت شدند، عصبانی شدند، طنز گفتند، بد گفتند، مقاله نوشتند علیه اینکه چرا میگویید بصیرت، به‌خاطر این است؛ بصیرت مهم است؛ دانستن و فهمیدن مهم است. بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار بسیجیان ۱۳۹۵/۹/۳ 🆔@manaar_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
13941019_14226_128k.mp3
624.1K
#دعای_پایانی
امام خمینی رضوان الله تعالی علیه،۲۹اسفند۱۳۴۱: اولاد فاطمه- سلام الله علیها- در طول تاریخ اسلام همیشه در برابر دستگاههای ظالم و جائر ایستادند و از اسلام دفاع کردند؛ زجرها کشیدند؛ ناسزاها شنیدند؛ لای جرز قرار گرفتند؛ دسته جمعی سر بریده شدند، قتل عام شدند، به شهادت رسیدند، مع الوصف مقاومت کردند و نگذاشتند که بدخواهانْ اسلام را از بین ببرند و احکام خدا را محو و نابود کنند.
🗒 عوامل ایجاد بسیج عمومی در کلام امام راحل ✍️ مجتبی میرزایی، طلبه درس خارج حوزه علمیه قم و معاون پژوهشی مدرسه علمیه انصار المهدی ازجمله آرمان‌های امام خمینی تشکیل حزبی به نام حزب مستضعفین بود. ایشان ‏دراین‌باره می گویند:‏ ‏ " من امیدوارم که یک حزب به اسم «حزب مستضعفین» در تمام دنیا به وجود ‏بیاید و همه مستضعفین باهم در این حزب شرکت کنند و مشکلاتی که سر راه ‏مستضعفین است از میان بردارند." (صحیفه امام، ج 9، ص 280).‏ آرزویی که در قالب تأسیس بسیج مستضعفین محقق گردید و ثمرات و برکات ‏بسیاری را در ابعاد مختلف باقی گذارد که اکنون در آن سوی مرزها الگویی برای ‏مجاهدان الهی قرار گرفته است. اتفاقی که آیت‌الله خمینی آن را پیش‌بینی کرده و ‏امیدوار بدان بود: ‏ ‏ ‏"من امیدوارم که این بسیج عمومی اسلامی، الگو برای تمام مستضعفین جهان و ‏ملت‌های مسلمان عالم باشد و قرن پانزدهم (قمری) قرن شکستن بت‌های بزرگ و ‏جایگزینی اسلام و توحید به‌جای شرک و زندقه و عدل و داد به‌جای ستمگری و ‏بیدادگری و قرن انسان‌های متعهد به‌جای آدم‌خواران بی‌فرهنگ باشد." (صحیفه ‏امام، ج 12، ص 160)‏ ‏ اما چه چیزهایی بسیج عمومی را تحقق می بخشد؟ امام (ره) مواردی را به‌عنوان عامل ایجاد بسیج عمومی برمی‌شمارند که در ادامه به ‏برخی از آنان اشاره خواهیم کرد:‏ ‏1. اعتقاد به معاد‏ ایشان یکی از عوامل گرایش مردم به سمت تشکیل بسیج عمومی و قیام لله را ‏اعتقاد به معاد می‌دانند:‏ ‏"آن امری که می‌تواند مردم را بسیج کند آن اعتقاد به این است که غیرازاین عالم ‏یک جای دیگر هست بهتر ازاینجا" (صحیفه امام، ج 11، ص 184)‏ ‏ ‏ ‏2. روحانیت روحانیت در راستای وظایف انبیاء، به تزکیه و تعلیم و تربیت مردم می‌پردازند و ‏باراهنمایی‌های خویش، راه صحیح را به مردم نشان می‌دهند. امام خمینی (ره) ‏درباره نقش روحانیت در ایجاد بسیج عمومی مردم فرمودند:‏ ‏"در تمام مراحل انقلاب، روحانیت نقش اول داشت؛ یعنی دانشگاهی‌ها بودند، ‏روشنفکرها همه‌شان نه البته، دانشگاهی‌ها، دانشجوها تقریباً اکثراً همیشه همه، بازاری ‏چه و چه، همه این‌ها نقشی داشتند. لکن آنکه ملت را بسیج کرد، آن روحانیون ‏بودند." (صحیفه امام، ج 11، ص 461)‏ ‏ ‏ ‏3. عنایت الهی خداوند دارای رحمت واسعه برای تمامی بشر چه کافر و چه مؤمن هست؛ اما ‏گاهی عنایت الهی به قوم و افرادی خاص که خالصانه و عاجزانه خداوند خویش را ‏صدا می‌زنند و از او استعانت می‌جویند شامل می‌شود.‏ امام خمینی (ره) معتقدند، عنایت الهی بود که جمعیتی 35 میلیون نفری در قالب ‏بسیج عمومی قرار گرفتند:‏ ‏"اما خدا خواست که سی‌وپنج میلیون جمعیت بسیج ایمانی بشوند برای خدا. یک ‏تحولی پیش آورد خدا که نفوس این سی‌وپنج میلیون جمعیت را متحول کرد به ‏یک نفوس دارای ایمان. قدرت ایمانی پیدا کردند؛ یعنی جوان‌ها نمی‌ترسیدند از ‏اینکه حالا اگر رفتند مقابل تانک کشته بشوند. شهادت را می‌خواستند."(صحیفه ‏امام، ج 12، ص 242).‏ مَنار (معارف ناب امام و رهبری) 🆔@manaar_ir
13910902_4914_192k.mp3
4.1M
🎵 بسیجی باید در وسط میدان باشد تا فضیلتهای اصلی انقلاب زنده بماند. 🆔@manaar_ir
🔈 راه بسیج، راه امام حسین-علیه السلام/ گفتاری از آیت الله سید علی حسینی خامنه ای تناسبی هست میان هویت و حقیقت بسیج با هویت محرم و عاشورا. بسیج افتخار دارد که پیرو مکتب عاشوراست. البته عاشورا اوج فداکاری و ایثار است. همه‌ی تاریخ، همه‌ی عالم، مسئله‌ی عاشورا و حسین‌بن‌علی (علیه‌السّلام) و اصحاب وفادار او را با این خصوصیت شناخته‌اند؛ فداکاری، ایثار در راه خدا و در راه تحقق اهداف الهی؛ لیکن مسئله‌ی عاشورا فقط این نیست. بله، برجسته‌ترین و نمایانترین خصوصیت عاشورا، همین فداکاری و شهادت است؛ ولی در ماجرای عاشورا حقایق دیگری هم وجود دارد. از آغاز حرکت از مدینه، بذر معرفت پاشیده شد - این یکی از خصوصیات حادثه‌ی عاشوراست - بذر بصیرت پاشیده شد. اگر مردمی، امتی از بصیرت برخوردار نباشند، حقایق گوناگون، کار آنها را اصلاح نخواهد کرد؛ گره از مشکلات آنها گشوده نخواهد شد. بنابراین اخلاص، موقع‌شناسی، پاشیدن بذر یک حرکت فزاینده‌ی تاریخی، از خصوصیات مهم عاشوراست. ماجرا فقط در ظهر عاشورا تمام نشد؛ در واقع از ظهر عاشورا یک جریانی در تاریخ شروع شد، که همچنان رو به افزایش و گسترش است. بعد از این هم همین خواهد بود. امام حسین (علیه‌السّلام) برای اعلای کلمه‌ی حق و برای نجات خلق، همه‌ی داشته‌های خود را به میدان آورد.  بسیج، همین راه است؛ همین حرکت است؛ همین هدفهاست؛ همین ابزارها و وسیله‌هاست. ۱۳۹۰/۰۹/۰۶ 🔷 راه زنده‌ماندن فضیلت‌های انقلاب اگر روحیه بسیجی را ازدست دادیم چه؟ اگربه جای توجّه به تکلیف و وظیفه وآرمان الهی، به فکر تجمّلات شخصی خودمان افتادیم چه؟ اگر جوان بسیجی را، جوان مؤمن را، جوان بااخلاص را - که هیچ چیزنمیخواهد جز این‌که میدانی باشد که در راه خدا مجاهدت کند - درانزوا انداختیم و آن آدم‌پرروىِ افزون‌خواهِ پرتوقّعِ بیصفاىِ بیمعنویّت را مسلّط کردیم چه؟ آن وقت همه چیز دگرگون خواهد شد. اگر در صدر اسلام فاصله بین رحلت نبىّ‌اکرم صلوات‌اللَّه‌وسلامه‌علیه و شهادت جگرگوشه‌اش پنجاه سال شد، در روزگار ما، این فاصله، خیلی کوتاهتر ممکن است بشود و زودتر از این حرفها، فضیلتها و صاحبان فضایل ما به مذبح بروند. باید نگذاریم. باید در مقابل انحرافی که‌ممکن است دشمن بر ما تحمیل کند، بایستیم. 🔴 ... بسیجی باید در وسط میدان باشد تا فضیلتهای اصلی انقلاب زنده بماند. ۱۳۷۱/۰۴/۲۲
🌺به کانال تبیینی و تحلیلی مَنار خوش آمدید🌺 هشتگ های موجود تاکنون برای دسترسی آسان به محتوای کانال: مَنار (معارف ناب امام و رهبری) 🆔@manaar_ir
✍ من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می‌خورم و از خدا می‌خواهم تا با بسیجیانم محشور گرداند، چرا که در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجی‌ام. روح الله الموسوی الخمینی، ۲ آذر ۱۳۶۷ 🆔@manaar_ir
پیام به ملت ایران و بسیجیان سلحشور در هفته بسیج (نقش و منزلت بسیج) ۲ آذر ۱۳۶۷/ ۱۲ ربیع الثانی ۱۴۰۹،تهران،حسینیه جماران،به مناسبت هفته بسیج جلد ۲۱ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۱۹۴ تا صفحه ۱۹۶ بسم الله الرحمن الرحیم‌ تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران یقیناً از برکات و الطاف جلیه خداوند تعالی بود که بر ملت عزیز و انقلاب اسلامی ایران ارزانی شد. در حوادث گوناگون پس از پیروزی انقلاب خصوصاً جنگ، بودند نهادها و گروههای فراوانی که با ایثار و خلوص و فداکاری و شهادت طلبی، کشور و انقلاب اسلامی را بیمه کردند. ولی حقیقتاً اگر بخواهیم مصداق کاملی از ایثار و خلوص و فداکاری و عشق به ذات مقدس حق و اسلام را ارائه دهیم، چه کسی سزاوارتر از بسیج و بسیجیان خواهند بود! بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پر ثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می‌دهد. بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته‌های رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سر داده‌اند. بسیج میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت‌یافتگان آن، نام و نشان در گمنامی و بی‌نشانی گرفته‌اند. بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضا نموده‌اند. من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می‌خورم و از خدا می‌خواهم تا با بسیجیانم محشور گرداند، چرا که در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجی‌ام. من مجدداً به همه ملت بزرگوار ایران و مسئولین عرض می‌کنم چه در جنگ و چه در صلح بزرگترین ساده‌اندیشی این است که تصور کنیم جهانخواران خصوصاً امریکا و شوروی‌ از ما و اسلام عزیز دست برداشته‌اند؛ لحظه‌ای نباید از کید دشمنان غافل بمانیم. در نهاد و سرشت امریکا و شوروی کینه و دشمنی با اسلام ناب محمدی- صلی الله علیه و آله و سلم- موج می‌زند. باید برای شکستن امواج طوفانها و فتنه‌ها و جلوگیری از سیل آفتها به سلاح پولادین صبر و ایمان مسلح شویم. ملتی که در خط اسلام ناب محمدی- صلی الله علیه و آله- و مخالف با استکبار و پول‌پرستی و تحجرگرایی و مقدس‌نمایی است، باید همه افرادش بسیجی باشند و فنون نظامی و دفاعی لازم را بدانند، چرا که در هنگامه خطر ملتی سربلند و جاوید است که اکثریت آن آمادگی لازم رزمی را داشته باشد. خلاصه کلام، اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین‌انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد گردید و الّا هر لحظه باید منتظر حادثه ماند. بسیج باید مثل گذشته و با قدرت و اطمینان خاطر به کار خود ادامه دهد. امروز یکی از ضروریترین تشکلها، بسیج دانشجو و طلبه است. طلاب علوم دینی و دانشجویان دانشگاهها باید با تمام توان خود در مراکزشان از انقلاب و اسلام دفاع کنند و فرزندان بسیجی‌ام در این دو مرکز، پاسدار اصول تغییرناپذیر «نه شرقی و نه غربی» باشند. امروز دانشگاه و حوزه از هر محلی بیشتر به اتحاد و یگانگی احتیاج دارند. فرزندان انقلاب به هیچ وجه نگذارند ایادی امریکا و شوروی در آن دو محل حساس نفوذ کنند. تنها با بسیج است که این مهم انجام می‌پذیرد. مسائل اعتقادی بسیجیان به عهده این دو پایگاه علمی است. حوزه علمیه و دانشگاه باید چهارچوبهای اصیل اسلام ناب محمدی را در اختیار تمامی اعضای بسیج قرار دهند. باید بسیجیان جهان اسلام در فکر ایجاد حکومت بزرگ اسلامی باشند و این شدنی است، چرا که بسیج تنها منحصر به ایران اسلامی نیست، باید هسته‌های مقاومت را در تمامی جهان به وجود آورد و در مقابل شرق و غرب ایستاد. شما در جنگ تحمیلی نشان دادید که با مدیریت صحیح و خوب می‌توان اسلام را فاتح جهان نمود. شما باید بدانید که کارتان به پایان نرسیده است، انقلاب اسلامی در جهان نیازمند فداکاریهای شماست و مسئولین تنها با پشتوانه شماست که می‌توانند به تمامی تشنگان حقیقت و صداقت اثبات کنند که بدون امریکا و شوروی می‌شود به زندگی‌ مسالمت‌آمیز توام با صلح و آزادی رسید. حضور شما در صحنه‌ها موجب می‌شود که ریشه ضد انقلاب در تمامی ابعاد از بیخ و بن قطع گردد. من دست یکایک شما پیشگامان رهایی را می‌بوسم و می‌دانم که اگر مسئولین نظام اسلامی از شما غافل شوند، به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت. بار دیگر تاکید می‌کنم که غفلت از ایجاد ارتش بیست میلیونی، سقوط در دام دو ابرقدرت جهانی را به دنبال خواهد داشت. من از تمامی بسیجیان خصوصاً از فرماندهان عزیز آن تشکر می‌کنم و از دعای خیر برای این فرزندان باوفای اسلام غفلت نخواهم نمود. خداوند شهدای عزیز و گمنام بسیج را به نعمت همجواری اهل بیت- علیهم السلام- متنعم و جانبازان عزیز را شفا و اسرا و مفقودین عزیز را سالماً به اوطانشان بازگرداند و هر روز بر عظمت و شوکت این نهاد مقدس و مردمی که پیروان اسلام عزیز و حضرت بقیه الله الاعظم- ارواحنا لمقدمه الفداء- هستند بیفزاید. و السلام علیکم و رحمت الله. روح الله الموسوی الخمینی‌
🔰 مدیر طراز جامعه اسلامی (بخش دوم) 📚بررسی ویژگی‌های مدیران جامعه اسلامی از منظر رهبر معظم انقلاب ✍️ مجتبی میرزایی، طلبه درس خارج حوزه علمیه قم و معاون پژوهشی مدرسه علمیه انصار المهدی ۳. تقوا، شجاعت، خودآگاهی سه خصوصیت لازم برای مدیران "سه خصوصیت در مسئولان کشور لازم است که اگر این سه خصوصیت در آن‌ها وجود داشت، آنگاه این نیروی عظیم ملی می‌تواند جلوِ هرگونه خباثت و دشمنی دشمنان را بگیرد. این سه خصوصیت، تقوا و شجاعت و خودآگاهی است. مسئولان کشور - فرق نمی‌کند؛ در همه قوا؛ چه یک مدیر دولتی، چه یک قاضی دادگستری، چه یک نماینده مجلس، چه عضو شورای نگهبان، چه عضو مجلس خبرگان، چه مسئولان نیروهای مسلّح - باید این سه خصوصیت را داشته باشند تا کشور آسیب‌ناپذیر باشد."(بیانات در دیدار مردم قم. 19/10/1380) این سخن رهبری مقابله با تفکر افرادی که اعتقاددارند در مباحث اقتصادی چه نیازی به حساسیت داشتن بر انتخاب مدیر مؤمن است. این افراد با توجیه آنکه فنّاوری و علم روز در اختیار غرب و کشورهای خارجی است به دنبال واگذاری صددرصدی مسائل اقتصادی به مدیران خارجی هستند. انتخاب مدیران غربی و خارجی که بویی از ایمان به خدا و تقوای الهی نبرده‌اند برای مدیریت اقتصادی کشور معضلات بسیاری دارد. ازجمله این معضلات وابستگی همیشگی کشور به غرب است. معیشت و اقتصاد مردم مسلمان و مؤمن نباید درگرو تصمیم کافران باشد؛ زیرا که دشمنان خدا هر وقت اراده کنند و منافع خویش را محقق نبینند عرصه را بر مدیران ارشد کشوری تنگ کرده و آنان را مجبور به پذیرش درخواست‌های زورگویانه خود خواهند کرد. مسئله‌ای که در دوران حکومت پهلوی به‌وفور وجود داشت. 4. دولت جوان حزب‌اللهی و مؤمن رهبر انقلاب علاوه بر آنکه در گفتار به‌ضرورت جوان‌گرایی اشاره نموده‌اند عملاً نیز در مجموعه‌های تحت اراده ایشان تغییراتی به نفع جوان‌گرایی صورت داده‌اند. اصولاً اگر به دنبال رشد و شکوفایی باشیم _به‌ویژه در عرصه و مسابقهٔ بی‌نظیری که اکنون در جهان مشاهده می‌نماییم_ لازم است که علاوه بر استفاده از تجارب پیر کهنه‌های عرصه مدیریت کشوری از نیروهای جوان و شجاع و پیشرو استفاده نماییم. مسئله‌ای که رهبر انقلاب اسلامی آن را این‌گونه تبیین می‌کنند: "من به دولت جوان و حزب‌اللهی معتقدم و به آن امیدوارم و البتّه دولت جوان صرفاً به معنای این نیست که باید یک رئیس دولت جوان، آن‌هم مثلاً جوان به معنای ۳۲ ساله داشته باشد؛ نه دولت جوان، [یعنی] یک دولت سرِ پا و بانشاط و آماده‌ای که در سنینی باشد که بتواند تلاش کند و کار بکند و خسته و ازکارافتاده نباشد؛ منظور این است. بعضی‌ها تا سنین بالا هم به یک معنا جوان‌اند. ...به‌هرحال به نظر من علاج مشکلات کشور، دولت جوان حزب‌اللهی و جوان مؤمن است که می‌تواند کشور را از راه‌های دشوار عبور بدهد". (بیانات در ارتباط تصویری با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی. 28/02/1399) ✅ سخن پایانی فلسفه وجودی جمهوری اسلامی، استکبارستیزی و نزاع با تفکر ضدتوحیدی و شیطانی است. بنابراین مدیرانی باید بر رأس امور گماشته شوند که علاوه بر اعتقاد به مبانی نظام در عمل نیز باجان و مال و آبرویشان به دنبال تحقق بخشی آرمان‌های الهی انقلاب اسلامی باشند. 🆔@manaar_ir
13940618_14464_128k.mp3
309.4K
#دعای_پایانی
13980702_32269_192k.mp3
2.93M
🔊 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «معروف بود در دوران دفاع مقدس میگفتند فلانی نور بالا میزند، روشن است؛ یعنی بزودی شهید خواهد شد. این نورانیتِ حضور بسیجی بود؛ این را من خودم مشاهده کردم؛ نه یک بار و دو بار. یک موردی که مربوط به همین استان شماست، بد نیست عرض کنم. یک سرگرد ارتشی که بعد ما فهمیدیم ایشان اهل آشخانه است - سرگرد رستمی - به میل خود، به صورت بسیجی آمده بود در مجموعه‌ی گروه شهید چمران، آنجا فعالیت میکرد. بنده مکرراً او را میدیدم؛ می‌آمد، میرفت. یک شبی با مرحوم چمران نشسته بودیم راجع به مسائل جبهه و کارهائی که فردا داشتیم، صحبت میکردیم؛ در باز شد، همین شهید رستمی وارد شد. چند روزی بود من او را ندیده بودم. دیدم سرتاپایش گل‌آلود است؛ این پوتینها گل‌آلود، بدنش خاک‌آلود، صورتش خسته، ریشش بلند؛ اما چهره را که نگاه کردم، دیدم مثل ماه میدرخشد؛ نورانی بود. روزهای قبل، من این حالت را در او ندیده بودم. رفته بود در یک منطقه‌ی عملیاتی، آنجا فعالیت زیادی کرده بود؛ حالا آمده بود، میخواست گزارش بدهد. او بعد از چندی هم به شهادت رسید. ارتشی بود، اما آمده بود بسیجی وارد میدان شده بود؛ فعالیت میکرد، مجاهدت میکرد، حضور فداکارانه داشت - در همان مجموعه‌ی بسیجیِ شهید چمران - بعد هم به شهادت رسید. این نورانیت را خیلی‌ها دیدند؛ ما هم دیدیم، دیگران هم بیشتر از ما دیدند. این ناشی از همان حضور فوق‌العاده است.» ۱۳۹۱/۰۷/۲۴ 🆔@manaar_ir