eitaa logo
نوشته‌های انقلابی
1.5هزار دنبال‌کننده
339 عکس
104 ویدیو
16 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔖حماسه اقتدار مردم ایران 🇮🇷مردم ایران، مردمانی شجاع و صبور به صلابت و اقتدار کوهند و در هر مقطع تاریخی که امنیت، آزادی، استقلال و عزت ایران زمین را در خطر ِتهدید اجانب ببینند، قیام می‌کنند. امروز هم ملت قدرشناس ایران، بر دست و سینهٔ «نیروهای مظلوم اما مقتدرِ» حافظ و مدافع امنیت ملی بوسه می‌زند، که چهل روز است صبور، مقتدر و باصلابت برای حفظ نظام و جان و مال و ناموس مردم، شجاعانه سینه‌سپرکردند، جان و آبرو دادند تا انقلاب بماند. 🇮🇷 این مردم، همان سرمایه‌های انقلاب سال ۵۷ هستند که هنگام اعلامِ حکومت نظامی توسط حکومت پهلوی، به فرمان «امام خمینی‌عظیم» به خیابانها آمدند و جلوی توپ و تانک دشمن ایستادند و فریاد «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» سردادند، با فرزندان خود در ارتش دست پیمان دادند تا همافرانشان چون امروز، بصیر و مقتدر به میدان آمده و تصویر فراموش نشدنیِ «اطاعت از ولیّ» و همراهی با ملت را به رخ جهانیان بکشند، تا دشمنان قسم‌خوردهٔ ایران دندانِ طمع از این خاک بردارند. 🇮🇷آری! این مردم همان ذخیره‌های انقلابند، که در «روزهای فتنه ۸۸» با بصیرت مثال‌زدنی ، با اشاره «ولی امر مسلمین» صفِ خود را از سران فتنه و ایادیشان جداکردند و با «قیام خود‌جوش در ۹ دی ۸۸» حماسه آفریدند، تا اسلام و نظام اسلامی همچنان مقتدر بماند. 🇮🇷مردم ایران، مردمی فهیم، صبور، بصیر و هوشمند هستند، همانها که هنگامه بلاهای طبیعی و بیماری همه‌گیر ، برای کمک به هموطنان خویش تا پای جان می‌ایستند و با اهدای کمک‌های مؤمنانه، حامیِ مال و جان برادران و خواهران دینی خویش می‌شوند تا ایران وایرانی مقاوم بماند. 🇮🇷همانها که برای حفظ اقتدار امت اسلامی، «حججی‌ها» تقدیم کردند تا دشمن خیال خامِ «سوریه‌سازی» در ایران را در ذهنِ خود نپروراند. «شهید تهرانی مقدم‌ها و شهید همدانی‌ها» همه از نسل همین ملتند که در عرصه علم و قدرت و دفاع از نظام خوش درخشیدند تا خوابِ آرام را بر «بدخواهان نظام» حرام کنند. 🇮🇷مردم ایران، به پیروی از مکتبِ علمدارِ انقلاب «شهید حاج قاسم سلیمانی» برای دفاع از حرم جمهوری اسلامی ایران، تا پای جان «حامی ولایت و نظام جمهوری اسلامی» خواهند بود، تا مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان و دشمنان داخلی و خارجی باشد و هیچ حرامی حتی فکر ضربه زدن به ریشه‌های درخت تناور انقلاب را نکند. 🇮🇷امروز هم بعد از چهل روز صبوری و مدارای نظام برای جداشدن غافلان وجاهلان از صف اغتشاشگران و فتنه جویانی که به سرکردگی آمریکای خونخوار، رژیم غاصب و کودک‌کش اسرائیل، استعمار پلید انگلیس و تکفیریهای سعودی آرامش وامنیت کشور را برهم زدند و در حرم احمدبن موسی شاهچراغ، دهها زن و مرد و کودک ما را شهید ومجروح کردند، بار دیگر حماسه آفریدند تا دشمن زبون و حقیر ایران را سرجای خود بنشانند. این ملت باردیگر همه نقشه ها و تحلیلهای بدخواهان نظام را برهم زد و اینک تمام بغض و کینه خود را مشتی آهنین خواهد کرد، تا انتقام خون مظلومان و شهدا را بستاند و دشمنان قسم‌خورده ملت را ناکام کند. «ألا إنَّ حِزبَ الله هُم الغالِبون ✍ آمنه عسکری منفرد @enqelabi_nevesht کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔖 زن،بخش زیبای آفرینش                                                ✅ «زن بخش زیبای آفرینش بشر است. این بخش زیبا به‌طور طبیعی با اندکی در پرده بودن‌ها همراه است، این خاصیتِ این بخش زیبا و لطیف وجود انسانی است. این پرده را در بدن و آنچه را که باید با نظم و قانون پیگیری شود، بی‌قانون و بی‌نظم در جامعه رواج‌دادن، بزرگترین خیانتی است که در درجه اول به زن و در درجه بعد به همه بشریت شده است.»(بیانات در دیدار گروهی از زنان نخبه،۱۳/تیر/۸۶)، زن در دوره گذشته به اشکال مختلف تحقیر شده است و در دوره جدید به شکلی مدرن و پیچیده‌تر تن به تحقیر داده است و شاید تحقیر انتخابی! در حالی که در آموزه‌های اسلام از زن به‌عنوان رکن خلقت یاد شده است و انسانیت زن مقدم بر جنسیت اوست. ✅ زنان هیچ وقت نباید اجازه بدهند آنها را با ملاک‌های مردانه بسنجند. فرهنگ مذکّر، ادبیات مذکّر، صدای کلفت، زورِ بازو و... را ملاک‌های انسانی بدانند و به شما تلقین ‌کنند که شرط رسیدن شما به ارزش‌های انسانی، تحقق ارزش‌های مردانه است و باید در مردانگی از مردان سبقت بگیرید. بزرگترین تحقیری که تحت لوای بزرگداشت نسبت به زن شده و می‌شود این است که او را با خصلت‌های مردانه بسنجند و خصلت مردان را معیار خصلت انسانی بگیرند و به زن تلقین کنند که تو باید بکوشی خصلت‌های مردانه پیدا کنی تا به ارزش برسی! درست است که زن و مرد هر دو انسان هستند و ارزش‌های انسانی میان آن دو بدون هیچ تفاوتی، مشترک است، اما در خصلت‌های زنانگی و مردانگی بین آنها تفاوت‌هایی است که باید رعایت شود. رعایت این تفاوت‌ها به نفع زن و مرد و به نفع خانواده و جامعه است ولی متاسفانه نفوذ فرهنگ غربی در سبک زندگی خانواده ایرانی، معیارهای اسلامی  را از زن، خانواده و جامعه ایراتی گرفت. ✅ «عظمت زن آن است که بتواند حُجب و حیا و عفاف زنانه را که خدا در جبلّت زن به ودیعه نهاده است، حفظ کند و آن را با عزت مومنانه و احساس تکلیف و وظیفه بیامیزد. این آمیزه ظریف لطافت و برّندگی مخصوص زن‌هاست.»( بیانات در دیدار پرستاران نمونه کشور ۱ /اردیبهشت/ ۸۹). حجاب و عفاف باعث سالم ماندن محیط و برقراری امنیت برای زن و مرد است و در سایه این امنیت، زن و مرد می‌توانند به تحصیل، اشتغال و فعالیت سیاسی و اجتماعی بپردازند. برداشتن حجاب، مقدمه‌ای برای برداشتن عفت و حیا در جامعه اسلامی و سرگرم کردن زن و مرد به عامل بسیار قوی نیروی جنسی است تا به این وسیله مرد و زن از همه کارهای دیگر بمانند. ✅ خداوند در انتخاب بین مرد زن روحیه، اخلاق و شخصیت زن را برای «پروژه بزرگ انسان‌سازی» و وارد کردن انسان‌های جدید به عالم هستی مستعدتر و آماده‌تردید، به همین دلیل روایات در باب تفضیلِ شأن مادر بر پدر بسیار رسیده است. در روایتی پیامبر(صَلَی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ) می‌فرمایند:«شکستن نماز مستحبی برای پاسخ به ندای پدر لازم نیست ولی به محض صدا زدن مادر باید فوراً نماز مستحبی را شکسته و جواب مادر داده شود.» همچنین فرمودند:«بین فرزندانتان تفاوت قائل نشوید همه آنها را ببوسید، ببویید و برایشان هدیه ببرید، اما اگر هم قرار شد تفاوتی قائل شوید، حتماً دختران را بر پسران مقدم بدارید.» این روایات، نشان دهنده نگاه ویژه اسلام به زن است البته حقوق و تکالیف او با هم توأمان هستند. ✅ اسلام دستور می‌دهد مردان باید هم به زن احترام بگذارند هم از او حمایت کنند. رابطه مرد زن باید عادلانه، اخلاقی، انسانی و مطابق با شرع باشد. اسلام زن را مظهر آفرینش می‌داند، یعنی همه انسانها از بدن زن(مادر) متولد می‌شوند و خداوند از طریق مادر عمل مقدس آفرینش را انجام می‌دهد و به همین دلیل بدن مادر حرمت و قداست دارد. مادر حرمت اخلاقی دارد و بنابراین با حکم حجاب، اسلام برای بدن زن احترام اخلاقی قرارداد. برای اینکه بدن مادر، مجرای ورود انسان‌های جدید است. باید این بدن پاک بماند و مورد سوء‌استفاده قرار نگیرد. همین که خداوند زن را برای این ماموریت برگزید، نشان از اهمیت زن و جایگاه ویژه زن در دستگاه خلقت و تشریع الهی می‌دهد، چون از رهگذر وجود زن، انسان ها وارد عالم هستی می‌شوند. پس خواهرم متوجه قدر و ارزش خود در نظام خلقت باش.   ✍ مرضیه عاصی  @enqelabi_nevesht کانال نوشته‌های انقلابی
🔖 وقتی، اسم‌ها حرف می‌زند. آرمان بود، وردش علی و شهادتش حسینی. این چه سعادتی است که نصیب او شد که روضهٔ مجسم اربابِ بی‌کفن شود. جوانِ مظلوم وطن را برهم‌زنندگان امنیت با سبعیتِ تمام، حججی ثانی کردند. ایرانِ اسلامی، به‌داشتن دههٔ هشتادی‌ای همچون تو می‌بالد و سر تعظیم به بزرگی و شکوه‌‌ات فرود می‌آورد. و این چه آرمانی است که قدرت مافوق بشری به انسان می‌دهد که حتی تا آخرینِ نفس استوار و مقتدر بماند؛ حتی در اوج مظلومیت. تو نیز به شهادت آبرو دادی، ای جوان دههٔ هشتادی. به دیدارت می‌آییم، تا ما را نیز از آن جرعهٔ حیات، بچشانی. ✍ نسا خلیلی @enqelabi_nevesht کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔖 آرمان‌های دهه هشتاد این روزها صحبت‌ از دهه‌هشتادی‌هاست، جوان‌‌ها و نوجوان‌های نورسیده انقلاب، همان‌ها که بزرگترینشان ۲۱ ساله و کوچکترینشان ۱۲ ساله است، همان‌‌ها که عده‌ِی کوچکی از آن‌ها هیجان‌زده و فریب‌خورده از رسانه‌های دشمن در خیابان‌ها دست به اغتشاش زدند، اغتشاشاتی به بهانه مرگ یک دختر. برخی معتقد هستند که این نسل در پی تهاجم فرهنگی دشمن از دست رفته است، معتقد هستند دهه هشتادی‌ها آرمان‌های انقلاب را قبول ندارند و به دنبال آرمان‌ها و هویت جدیدی هستند و خلاصه هرچه هستند انقلابی، بسیجی و پای کار نظام نیستند. اما من معتقد هستم این تحلیلگران دچار اشتباه محاسباتی شده‌اند؛ چراکه جوان‌های در خیابان را، همه این نسل معرفی کردند و برایشان حکم کلی صادر کردند. این افرادی که در خیابان هستند همه‌ی دهه‌هشتاد را در برنمی‌گیرند، از این نسل «علی لندی‌ها» می‌شناسیم که برای کمک به مادر شهید، خود را به دل آتش انداخت و ققنوس شد. از این نسل طلبه بسیجی عزیزی می‌شناسیم که کتک خورد، هتک حرمت شد اما دست از آرمان‌های انقلاب و اسلام برنداشت و «حججی» دهه هشتادی‌ها شد. طلبه بسیجی که «آرمان» نام داشت و ورد علی بر لب داشت مانند یار واقعی علی‌(علیه‌السلام)، شهید شد اما دست از ولیّ خود برنداشت. «آرمان علی وردی»، این بزرگ مرد، با تمام وجود خود نشان داد که در بین این نسل نیز آرمان انقلاب و اسلام زنده است و آنان نیز مانند دیگر نسل‌های این انقلاب برای حفظ و نگهداری از آن، حاضر به جانفشانی هستند و این درخت پهناور انقلاب همچنان زنده و ریشه‌دار است و به کوری دشمنان اسلام روز به روز تنومندتر و عمیق‌تر خواهد شد. ✍فائزه جعفری @enqelabi_nevesht کانال نوشته‌های انقلابی
🔖 دیگر مماشات جایی ندارد... 🔺️«يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ جَاهِدِ الْكُفَّارَ وَالْمُنَافِقِينَ وَاغْلُظْ عَلَيْهِمْ»ای پیغمبر با کافران و منافقان جهاد و مبارزه کن و بر آنها بسیار سخت‌گیر. (توبه:73) باید با این منافقین کوردل سخت برخورد شود، کسانی که با امنیت این آب و خاک بازی کرده‌ و برای تجزیه‌ِی حرم امن جمهوری اسلامی خواب‌های پریشان دیده‌اند و درصدد به راه انداختن جنگ داخلی و سوریه‌سازی ایران هستند... 🔴باید سختگیرانه با آن‌ها برخورد شود... در این چند وقت جمهوری اسلامی ایران با رافت و مماشات با این افراد برخورد کرد بلکه افراد غافل و بازی‌خورده صف‌شان را از این جماعت گرگ‌صفت جدا کنند... اما دیگر وقت آن رسیده است که مسئولین با برخورد قاطع و جدی در مقابل این ناامن‌سازی بایستند و این منافقان وحشی را بر سرجای خود بنشانند؛ چراکه این بی‌صفتان در مقابل مماشات جمهوری اسلامی ایران وحشی‌تر شده‌اند و خیالِ پریشانِ براندازی در سر می‌پرورانند... اما زهی خیال باطل که این اندک جماعت در مقابل سیل خروشان میلیونی مردم انقلابی و مومن ایران زمین تاب مقاومت نخواهند داشت... ✅پیروزی حق بر باطل همیشگی و قطعی است و ما در راه حفظ انقلاب و نظام اسلامی تا پای جان ایستاده‌ایم و ان‌شاءالله این پرچم را به دست صاحب‌مان خواهیم رساند... ✍ سیده فائزه جعفری @enqelabi_nevesht کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 ما منتظریم 🇮🇷 هرگاه چادر از سر کشیدند و به زور، حجاب به محاق برده شد، چه با دیکتاتوری‌های رسانه‌ای در بسترهای مجازی خارجی، چه با دستورهای رضاخانی؛ خون پاکان بر زمین ریخت؛ مکان آن گاه گوهرشاد است، گاه شاهچراغ. 🇮🇷 به تجربه تاریخ، ملت مومن ایران نشان‌داده که صبور و مقتدر است و از شهادت نمی‌هراسد و در این صبر ممدوح، عنان تعقل به احساس نخواهد داد و هر آنچه فریاد دارد، بر سر دشمن خواهد زد. 🇮🇷 امّا منتظر است؛ منتظر اقدام علیه کاپیتولاسیونِ سایبری دشمن، منتظر فریاد بر سر مسببین وضع موجود، منتظر اقدام علیه مفسدان اقتصادی و فرهنگی. ✍ نسا خلیلی @enqelabi_nevesht کانال نوشته‌های انقلابی
🔖 زن،بخش زیبای آفرینش                                                ✅ «زن بخش زیبای آفرینش بشر است. این بخش زیبا به‌طور طبیعی با اندکی در پرده بودن‌ها همراه است، این خاصیتِ این بخش زیبا و لطیف وجود انسانی است. این پرده را در بدن و آنچه را که باید با نظم و قانون پیگیری شود، بی‌قانون و بی‌نظم در جامعه رواج‌دادن، بزرگترین خیانتی است که در درجه اول به زن و در درجه بعد به همه بشریت شده است.»(بیانات در دیدار گروهی از زنان نخبه،۱۳/تیر/۸۶)، زن در دوره گذشته به اشکال مختلف تحقیر شده است و در دوره جدید به شکلی مدرن و پیچیده‌تر تن به تحقیر داده است و شاید تحقیر انتخابی! در حالی که در آموزه‌های اسلام از زن به‌عنوان رکن خلقت یاد شده است و انسانیت زن مقدم بر جنسیت اوست. ✅ زنان هیچ وقت نباید اجازه بدهند آنها را با ملاک‌های مردانه بسنجند. فرهنگ مذکّر، ادبیات مذکّر، صدای کلفت، زورِ بازو و... را ملاک‌های انسانی بدانند و به شما تلقین ‌کنند که شرط رسیدن شما به ارزش‌های انسانی، تحقق ارزش‌های مردانه است و باید در مردانگی از مردان سبقت بگیرید. بزرگترین تحقیری که تحت لوای بزرگداشت نسبت به زن شده و می‌شود این است که او را با خصلت‌های مردانه بسنجند و خصلت مردان را معیار خصلت انسانی بگیرند و به زن تلقین کنند که تو باید بکوشی خصلت‌های مردانه پیدا کنی تا به ارزش برسی! درست است که زن و مرد هر دو انسان هستند و ارزش‌های انسانی میان آن دو بدون هیچ تفاوتی، مشترک است، اما در خصلت‌های زنانگی و مردانگی بین آنها تفاوت‌هایی است که باید رعایت شود. رعایت این تفاوت‌ها به نفع زن و مرد و به نفع خانواده و جامعه است ولی متاسفانه نفوذ فرهنگ غربی در سبک زندگی خانواده ایرانی، معیارهای اسلامی  را از زن، خانواده و جامعه ایراتی گرفت. ✅ «عظمت زن آن است که بتواند حُجب و حیا و عفاف زنانه را که خدا در جبلّت زن به ودیعه نهاده است، حفظ کند و آن را با عزت مومنانه و احساس تکلیف و وظیفه بیامیزد. این آمیزه ظریف لطافت و برّندگی مخصوص زن‌هاست.»( بیانات در دیدار پرستاران نمونه کشور ۱ /اردیبهشت/ ۸۹). حجاب و عفاف باعث سالم ماندن محیط و برقراری امنیت برای زن و مرد است و در سایه این امنیت، زن و مرد می‌توانند به تحصیل، اشتغال و فعالیت سیاسی و اجتماعی بپردازند. برداشتن حجاب، مقدمه‌ای برای برداشتن عفت و حیا در جامعه اسلامی و سرگرم کردن زن و مرد به عامل بسیار قوی نیروی جنسی است تا به این وسیله مرد و زن از همه کارهای دیگر بمانند. ✅ خداوند در انتخاب بین مرد زن روحیه، اخلاق و شخصیت زن را برای «پروژه بزرگ انسان‌سازی» و وارد کردن انسان‌های جدید به عالم هستی مستعدتر و آماده‌تردید، به همین دلیل روایات در باب تفضیلِ شأن مادر بر پدر بسیار رسیده است. در روایتی پیامبر(صَلَی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ) می‌فرمایند:«شکستن نماز مستحبی برای پاسخ به ندای پدر لازم نیست ولی به محض صدا زدن مادر باید فوراً نماز مستحبی را شکسته و جواب مادر داده شود.» همچنین فرمودند:«بین فرزندانتان تفاوت قائل نشوید همه آنها را ببوسید، ببویید و برایشان هدیه ببرید، اما اگر هم قرار شد تفاوتی قائل شوید، حتماً دختران را بر پسران مقدم بدارید.» این روایات، نشان دهنده نگاه ویژه اسلام به زن است البته حقوق و تکالیف او با هم توأمان هستند. ✅ اسلام دستور می‌دهد مردان باید هم به زن احترام بگذارند هم از او حمایت کنند. رابطه مرد زن باید عادلانه، اخلاقی، انسانی و مطابق با شرع باشد. اسلام زن را مظهر آفرینش می‌داند، یعنی همه انسانها از بدن زن(مادر) متولد می‌شوند و خداوند از طریق مادر عمل مقدس آفرینش را انجام می‌دهد و به همین دلیل بدن مادر حرمت و قداست دارد. مادر حرمت اخلاقی دارد و بنابراین با حکم حجاب، اسلام برای بدن زن احترام اخلاقی قرارداد. برای اینکه بدن مادر، مجرای ورود انسان‌های جدید است. باید این بدن پاک بماند و مورد سوء‌استفاده قرار نگیرد. همین که خداوند زن را برای این ماموریت برگزید، نشان از اهمیت زن و جایگاه ویژه زن در دستگاه خلقت و تشریع الهی می‌دهد، چون از رهگذر وجود زن، انسان ها وارد عالم هستی می‌شوند. پس خواهرم متوجه قدر و ارزش خود در نظام خلقت باش.   ✍ مرضیه عاصی  @enqelabi_nevesht کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔖 «شهادت آرمان در جهاد تبیین» 💫 شاید بسیاری از ما آرمان عزیز، این فرزند وطن را فقط شهید راه امنیت، آن‌هم از جهت مقابله با اغتشاشگران و ناقضان امنیت و آرامش بدانیم؛ اما این تنها یک پرده از این واقعه‌ی کربلایی‌ است. 💫 پرده‌ی دوم و شاید اصلی‌ترین پرده‌ی این واقعه‌ی ‌دل‌خراش، شهادت او در جبهه‌ی جهاد تبیین است. ایشان که طلبه‌ای بود در کسوت پرافتخار بسیجی، مسیر تحقق آرمان‌های خود را طلبگی و تلمذ نزد عالمان دین قرارداد تا بافهم درست از دین، مبلغ مبانی، ارزش‌ها و احکام آن باشد. از سوی دیگر وقتی در چنین برهه‌ای از زمان شاهد هتک حرمت‌ها و ناامنی‌ها شد؛ وظیفه‌ی خود دانست درصحنه حاضر شود تا بتواند قدمی درراه احیای امنیت، این درّ گران‌بها بردارد. 💫 این طلبه جوان حتی در این شرایط هم‌، دست از تبیین برنداشت و آن هنگام که نیمه‌برهنه، با بدنی خونین و بی‌رمق بر زمین نشسته بود؛ با لحنی آرام پاسخ مخاطبان بی‌شرافت را که از او بی‌حرمتی و فحاشی طلب می‌کردند می‌داد. او در جهاد خود تعهد و پایبندی به ایمان، آرمان و اهداف دین و انقلاب اسلامی را تبیین کرد. 💫 از سوی دیگر او چهره حقیقی باور خود به جمهوری اسلامی را به زیبایی به نمایش گذاشت و همچون جمهوری اسلامی هم مظلوم بود هم مقتدر و دقیقا به همین جهت مظلومانه کتک می‌خورد اما مقتدرانه مقاومت می‌کرد. 💫 درنهایت او از مادر هستی، فاطمه‌ی اطهر (سلام‌الله علیها)، یاد گرفته بود حضور در جبهه‌ی تبیین واجب قطعی‌ست حتی اگر به قیمت لگد خوردن ، سیلی خوردن و در خون خود غلتیدن باشد. ✍ زینب نجیب @enqelabi_nevesht کانال نوشته‌های انقلابی
🔖 تکه‌ای از بهشت آسمان در ری 🕊و زمانی‌که در آسمان بهشتهای زمینی تقسیم می‌شد، سهمِ ایران زمین چندین بهشت بود؛ بهشتی در مشهدالرضا، دیگری در قم حرم فاطمه معصومه، آن یکی درشیراز حرم احمدابن موسی شاهچراغ و.... 🕊و سهمی از «بهشتِ کربلا» هم نصیب ایران شد. بهشتی که در شهرری میعادگاه دلدادگان حسینی شده، آنگاه که دست نیازشان از بارگاه ملکوتی حسین‌(علیه السلام) کوتاه است و قدمهایشان را یارای طی مسیر نیست، اگرچه شیعه با عمقِ جان رسیده به‌این معنا که «بُعدِ منزل نَبُوَد درسفر روحانی»، و اکنون از پسِ قرنها، دلباختگان و جاماندگان زیارت اربعین حسینی، سراسیمه خود را به پابوس این امام‌زادهٔ مجاهد می‌رسانند، تا تمام دلتنگی خود را در «حریم ملکوت حضرت عبدالعظیم حسنی(علیه السلام)»، با حسین نجوا کنند. 🕊و این چه عظمتی است این آقازاده را که زیارتِ حریمِ حرمش، چون «زیارت قبر حسین ابن علی» در کربلاست، چنانکه امام هادی(علیه السلام) فرمودند:«هرکس عبدالعظیم را در ری زیارت کند، مانند کسی است که سیدالشهدا حسین(ع) را در کربلا زیارت کرده است.» 🕊و امروز مردم ری به شکرانه برکت حضور این عارف بزرگ، در سالروز میلادش به طواف گرد حرمِ مطهرش جمع شده، عرضه میدارند: «یا سَیِّدی وَ ابنَ سَیِّدی اِشفَع لِی فِی الجَنَّةِ فَاِنَّ لَکَ عِندَاللهِ شَأناً مِنَ الشَّأنِ »(فرازی از زیارتنامه حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام) ✍ آمنه عسکری منفرد @enqelabi_nevesht کانال نوشته‌های انقلابی
🔖 «شهادت آرمان در جهاد تبیین» 💫 شاید بسیاری از ما آرمان عزیز، این فرزند وطن را فقط شهید راه امنیت، آن‌هم از جهت مقابله با اغتشاشگران و ناقضان امنیت و آرامش بدانیم؛ اما این تنها یک پرده از این واقعه‌ی کربلایی‌ است. 💫 پرده‌ی دوم و شاید اصلی‌ترین پرده‌ی این واقعه‌ی ‌دل‌خراش، شهادت او در جبهه‌ی جهاد تبیین است. ایشان که طلبه‌ای بود در کسوت پرافتخار بسیجی، مسیر تحقق آرمان‌های خود را طلبگی و تلمذ نزد عالمان دین قرارداد تا بافهم درست از دین، مبلّغ مبانی، ارزش‌ها و احکام آن باشد. از سوی دیگر وقتی در چنین برهه‌ای از زمان شاهد هتک حرمت‌ها و ناامنی‌ها شد؛ وظیفه‌ی خود دانست درصحنه حاضر شود تا بتواند قدمی درراه احیای امنیت، این درّ گران‌بها بردارد. 💫 این طلبه جوان حتی در این شرایط هم‌، دست از تبیین برنداشت و آن هنگام که نیمه‌برهنه، با بدنی خونین و بی‌رمق بر زمین نشسته بود؛ با لحنی آرام پاسخ مخاطبانی که شرافت و غیرت نداشتند و از او بی‌حرمتی و فحاشی طلب می‌کردند می‌داد. او در جهاد خود تعهد و پایبندی به ایمان، آرمان و اهداف دین و انقلاب اسلامی را تبیین کرد. از سوی دیگر او چهره حقیقی باور خود به جمهوری اسلامی را به زیبایی به نمایش گذاشت و همچون جمهوری اسلامی هم مظلوم بود هم مقتدر و دقیقا به همین جهت مظلومانه کتک می‌خورد اما مقتدرانه مقاومت می‌کرد. 💫 درنهایت او از مادر هستی، فاطمه‌ی اطهر (سلام‌الله علیها)، یاد گرفته بود حضور در جبهه‌ی تبیین واجب قطعی‌ست حتی اگر به قیمت لگد خوردن ، سیلی خوردن و در خون خود غلتیدن باشد. ✍ زینب نجیب @enqelabi_nevesht کانال نوشته‌ها
بسم الله الرحمن الرحیم ✨ن وَالْقَلَم و ما یَسْطُرُون✨ 🌷⚠فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ وَمَنْ تَابَ مَعَكَ وَلَا تَطْغَوْا ۚ إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِير⚠🌷 سورة هود، الآية ١١٢ «پس تو چنان که مأموری استقامت و پایداری کن و کسی که با همراهی تو به خدا رجوع کند نیز پایدار باشد، و (هیچ از حدود الهی) تجاوز نکنید که خدا به هر چه شما می‌کنید بصیر و داناست.» به کانال نوشته‌های انقلابی بپیوندید🔻 https://eitaa.com/enqelabi_nevesht
🔖 سکوت خواص و تضعیف جبهۀ حق 📌 درگیری میان حق و باطل خواه درحوزۀ حیات فردی و خواه در حوزۀ حیات اجتماعی انسان از همان آغاز موجودیت او برقرار بوده است. تاریخ بشر گواه صادقی بر این مدعاست. داستان هابیل و قابیل، حضرت موسی(علیه‌السلام) و فرعون، حضرت ابراهیم(علیه‌السلام) و نمرود، پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) و مشرکین مکه نمونه‌هایی از این حقیقت آشکارند. انسان در سیر تکاملی خویش همواره باید بر سر دو راهی حق و باطل بایستد و هر لحظه دست به انتخاب بزند اما در این میان کسانی هستند که در دعوای میان حق و باطل، به هر دلیل هر دو را کنار گذاشته و یک راه سومی به نام بی‌طرفی را برمی‌گزینند تا با خیال خود از شبهات در امان باشند غافل از اینکه راه سومی وجود ندارد؛ کسی که «با حق» نباشد قهرا «بر حق» خواهد بود. [۱]. کسانی که در فتنه‌ها جانب حق را نمی‌گیرند، برای هر دو جبهه حق و باطل سهمی از حق قائل می‌شوند و هر دو را در بخشی از حق شریک می‌دانند از این‌ رو اعلام بی‌طرفی کرده و خود را از بار مسئولیتِ سنگینِ انتخاب، تحقیق، تفکر و تعقل می‌رهانند و به تماشای صحنه می‌نشینند. از آن‌جایی که انسان‌ها برای ادامه زندگی نیاز به رفاه و تامین منافعشان دارند تا زمانی که زنگ خطرِ تهدیدِ منافع برای آن‌ها به صدا در نیاید، همچنان در سکوت به سر برده اما عاقبت، به ناچار به یکی از دو جبهه متمایل خواهند شد، گروهی که زندگی دنیا را بر آخرت مقدم شمارند به جبهۀ باطل و گروهی که حیات آخرت را بر دنیا مقدم شمارند به جبهۀ حق گرایش خواهند یافت چرا که تا یک حدِ محدودی منافع انسان در بی‌طرفی تامین می‌شود از زمانی به بعد دیگر امکان پذیر نخواهد بود؛ طبق استدلال عقلی و منطقی اجتماع دونقیض محال است و رفع دو نقیض ذاتی هم محال است و حالت سومی وجود ندارد، بنابراین انسان به یکی از دوجبهه متمایل‌می‌شود، زنهار که عاقبت چه می‌شود. [۲]. یکی از دلایلی که بعضی از افراد حق‌بودنِ حق برایشان آشکار نمی‌شود این است که نمی‌دانند وزن حق‌بودنِ حق را باید با خالق آن سنجید؛ خداوند در آیه شریفه(۶۲ سوره حج) می‌فرماید: «ذَلِكَ بِأَنَّ اللَّهَ هُوَ الْحَقُّ وَأَنَّ مَا يَدْعُونَ مِنْ دُونِهِ هُوَ الْبَاطِلُ وَأَنَّ اللَّهَ هُوَ الْعَلِيُّ الْكَبِيرُ. قطعا خداوند حق است و آنچه غیر از او را می‌خوانند باطل و خداوند بلندمرتبه و بزرگ است.» بنابراین جهان‌بینی هرکس که به توحید نزدیک‌تر بوده و مبنای آن عبودیت و بندگی بهتر خدا باشد پس به حق نیز نزدیک‌تر است. کسانی که با حق به مخالفت برخواسته و آن را کنار می‌زنند یا حق را می‌شناسند اما می‌پوشانند، اگرچه که به صراحت در گفتار یا کردار با آن دشمنی نکنند و از طرف دیگر به حمایت از جبهه باطل هم به پا نخیزند، در هر حال موجبات تضعیف جبهۀ حق را فراهم کرده و باطل را به طغیان علیه حق حریص می‌کنند و چه بسا این افراد از هم‌پیمانان و کمک‌دهندگان طغیانگران محسوب می‌شوند. مقام معظم رهبری در دیداری که پس از جریان فتنه ۸۸ با مجلس خبرگان داشتند و پیش از آن از خواص و صاحبان رسانه و منبر و تریبون خواسته بودند که موضع شفاف خود را نسبت به فتنه ابراز کنند به همین نکته اشاره کردند. ایشان بیان داشتند: «بعضى‌‌ها در فضاى فتنه، جمله ای از ‌‌حضرت امیرالمومنین(علیه‌السلام) که می‌فرمایند: «در فتنه‌ها همچون شتر کم سن و سال باش؛ نه پشت او قوى شده که سوارش شوند نه پستانى دارد که بدوشند(نهج‌البلاغه، حکمت1)»، را بد می‌فهمند و خیال می‌کنند معنایش این است که وقتى فتنه شد و اوضاع مشتبه شد، موضع بی‌طرف داشته باش. درحالی‌که معنایش این است به گونه‌ای موضع بگیر که به هیچ‌وجه فتنه‌‌گر نتواند از تو استفاده کند؛ نه بتواند سوار بشود، نه بتواند تو را بدوشد؛ در جنگ صفین عمار دائم مشغول روشنگرى بود؛ از آن طرف هم عده‌‌اى بودند که خدمت حضرت می‌آمدند و می‌گفتند: ما شک کردیم. ما را به مرزها بفرست که در این قتال داخل نباشیم! این کنارکشیدن، خودش همان ضرعى است که یُحلب؛ همان ظهرى است که یُرکب! گاهى سکوت‌کردن، کنار‌کشیدن، حرف نزدن، خودش کمک به فتنه است. در فتنه همه بایستى روشنگرى کنند؛ همه بایستى بصیرت داشته باشند» ✍ زینب هاشم‌زاده @enqelabi_nevesht کانال نوشته‌های انقلابی
[۳]. عملکرد قاعدین در زمان حضرت على(علیه‏السلام) به گونه‌ای بود که آنان با گوشه‏نشینى و انزواطلبى و نیز عدم همراهى خلیفه جدید در جنگ‏هاى داخلى باعث تضعیف حاکمیت او شدند. ایشان در حکمت هجدهم نهج‌البلاغه با اشاره به خالی‌کردنِ جبهه حق توسط برخی از افراد سرشناش آن دوران می‌فرماید: «حق را واگذاشتند و باطل را يارى نكردند.» که این واگذاریِ حق توسط همان افراد یا فرزندانشان در عاشورا نیز تکرار شد با این تفاوت که اگرچه در دوران امیرالمومنین(علیه‌السلام) مقابل حضرت نایستادند اما در جبهه باطل، مقابل سیدالشهدا(علیه‌السلام) طغیان کردند. قاعدین به معناى نشستگان از قيام و جهاد، آنان كه در شرايط حساس و هنگام مبارزه و جهاد، در خانه و شهر مى‌نشينند و در بسيج عمومى شركت نمى‌كنند و وارد ميدان نبرد نمى‌شوند و در صحنۀ درگيرى حق و باطل، خود را كنار مى‌كشند و ديگران را هم به عدم شركت در نبرد تشويق مى‌كنند و گاهى هم تماشاچى صحنه مى‌شوند. چنين گروه‌هايى هم در زمان پيامبر اكرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) وجود داشتند كه به بهانه‌هاى مختلف از حضور در جهاد تخلّف مى‌كردند، هم در زمان امير المؤمنين(علیه‌السلام)، كه او را در نبرد با باطل، يارى نمى‌كردند. قاعدين، حضرت على(عليه‌السّلام) را در جنگ جمل و صفين يارى نكردند و به بهانۀ فتنه و شبهه، خود را از صحنه كنار كشيدند. [۴]. کسانی که در زمان حساس و سرنوشت‌ساز نتوانستند میان جبهه حق و باطل تمایز قائل شده و حق را برگزینند، حتی در صورت توبه دیگر نخواهند توانست حقِ زیرِ پا گذاشته شده ناشی از سکوت را جبران کنند آن‌گاه می‌شود آنچه که نباید بشود. حکایت آنچه سلیمان بن صرد خزاعی کرد و توبه‌اش(که اگر به درگاه خدا مقبول نمی‌شد، به مقام شهادت نمی‌رسید) حکایت همه نخبگان و بزرگان تاریخ است که گاه با سکوت و کناره‌گیری بی‌هنگام، به مردمان و البته به خود خیانت می‌کنند و توبه سلیمان عبرتی است برای همه آن‌ها که بر تردیدهای بی‌موقع لعنت نمی‌فرستند و تا فرصت هست به میدان نمی‌آیند و سخن نمی‌گویند. بنا بر فرموده رهبر معظم انقلاب شک خواص، پایه‌ حرکت صحیح جامعه اسلامى را مثل موریانه می‌جود. همچنین سکوت خواص در سقیفه بنی‌ساعده و ۲۵ سال غصب خلافت از حضرت علی(علیه‌السلام)، سکوت خواص در زمان مشروطه و اعدام شیخ فضل‌الله نوری و اکنون مظلومیت آقایِ جمهوری اسلامی و رهبر گران‌قدر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که سردار پرافتخار شهید حاج قاسم سلیمانی خطاب به علما و خواصِ جامعه فرمودند من ایشان را خیلی مظلوم و تنها می‌بینم با حمایت‌ها و همراهی‌هایتان ایشان را دریابید چرا که سعی استكبار بر الحادگریِ محض و انحراف عمیقِ غیرقابل برگشت می‌باشد. ✍ زینب هاشم‌زاده @enqelabi_nevesht کانال نوشته‌های انقلابی
🔖 بکشید ما را، ما بیدارتر می‌شویم «این نهضت باید زنده بماند و زنده ماندنش به این خونریزی‌هاست. بریزید خونها را، زندگی ما دوام پیدا می‌کند. بکشید ما را ملت ما بیدارتر می شود. ما از مرگ نمی‌ترسیم و شما هم از مرگ ما صرفه ندارید.»( امام خمینی،۱۴/ اردیبهشت/ ۵۸). در مسیر جبهه حق و پیشروی انقلاب اسلامی در جهت صدور آن و تشکیل تمدن نوین اسلامی، مشکلات و فتنه های گوناگونی وجود داشته و خواهد داشت؛ آنها اقدام می‌کنند ما هم اقدامی قاطع‌تر انجام می‌دهیم. به قول امام راحل‌مان «بکشید ملت ما را، ملت ما بیدارترمی‌شود» پیروزی جبهه حق بعید نیست، بدانید هر چه بیشتر خون ما ریخته شود، درخت انقلاب تنومندتر و مقاومتر خواهد شد. انقلاب ما با نیرو گرفتن از خون شهدای مظلوم و تکیه بر توانمندی‌های سربازان ولایت مدار سیدعلی، بساط دشمنان را بر هم می‌زند و همچون گذشته به مسیر خود ادامه می‌دهد. «امروز یک جریانی در داخل و خارج کشور وجود دارد برای دمیدن روح یاس به جای دمیدن روح امید.»(رهبرانقلاب، ۸/ خرداد/ ۹۸)،ولی ای دشمنان بدانید که ما با توکل بر خدا و نصرت او و بیانات قاطع و امیدوارانه ولیّ امرمان تا آخرین نفس ایستاده‌ایم و انتقام خون شهیدان‌مان را خواهیم گرفت. چرا باید آرتین‌جان عزیزمان، این طفل بی‌گناه زخمی که الآن باید در آغوش پدر و مادرش باشد در این حمله ناجوانمردانه تکفیری‌ها پدر، مادر وبرادرش و در نتیجه خانواده‌اش را از دست بدهد و در زمانی که روی تخت بیمارستان خوابیده است، داغدار شهادت والدین و برادرش باشد؟ قسم به خون شهدا‌ انتقام خون همه عزیران‌مان را خواهیم گرفت. پس ای دشمن انقلاب منتظر انتقام باش. ✍مرضیه عاصی @enqelabi_nevesht کانال نوشته‌های انقلابی
به جای فرار رو به جلو، از «خواب رفتگی سیاسی» فاصله بگیرید، که تنها در این صورت «مرزبندی هایتان» با دشمن روشن می‌شود. آن وقت دیگر «جاسوسانِ مرتجع» که دیروز برای «گفتمان آزادی» کف و سوت میزدند را در لباس خبرنگار و روزنامه نگار، درکشور رها نکرده و امروز نیز به جای اعلام برائت، همچنان برایشان سینه چاک نمی‌کردید! پ‌ ن: «نگذارید رده‌های ارتجاع در کشور نفوذ کنند و جاگیر شوند! مرتجع کسی است که در سیاست و سبک زندگی، تابع سیاست و سبک زندگی غربی است! ممکن است چنین کسی، تی‌شرت و شلوار لی و پاپیون و ادکلن فرانسوی استفاده کند،‌ اما مرتجع است.» (بیانات رهبر انقلاب۱۴خرداد۱۴۰۱). ✍ آمنه عسکری منفرد @enqelabi_nevesht کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔖 آزادگی‌ام آرزوست در عصر عاشورا، حرامیان کار را به جایی رساندند که امام مظلوم‌مان، حسین(علیه السلام) فریاد برآورد: «اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید»؛ حوادث این روزها، ما را نیز به سر دادن چنین فریادی وادار می‌کند. شما را چه می‌شود؟ چگونه است که در داغ از دست دادن دختر و دختر‌کانی -که ناصواب خون‌شان را به پای نظام جمهوری اسلامی نوشته‌اید- روزها و شب‌هایی را به خیابان ریخته و خونخواهی می‌کنید؛ اما جوانان رشید انقلابی را به بدترین شکل شکنجه کرده و به مسلخ می‌برید؟ مگر نه اینکه در پس این همه هیاهو و اغتشاش، به قول خودتان در پی آزادی بیان و آزادی عقیده‌اید، چگونه کسانی را به جرم عقیده و آرمان‌شان به کام مرگ می‌برید؟ آیا اینان عزیز دل این سرزمین و میوه‌ی دل پدر و مادرانی نیستند که با هزار مشقت آنان را به بار نشانده‌اند؟ در پی کدامین آرزو، از ریختن خون‌ها و از بین رفتن امنیت باکی ندارید؟ چه چیزی دل‌های شما را از غم به خون نشستن مادران و کودکان در حریم امن آل‌الله و هتک حرمت این حریم منصرف کرده و چه بسا خوشحال می‌کند؟ چه عقده‌ای از ولایت و ولی فقیه، در سینه‌هایتان دارید که آرمان دهه هشتادی را غریبانه به گوشه‌ای کشیده، بعد از شکنجه و عریان کردنش، از او می‌خواهید که به امامش اهانت کند و از خشم ثابت قدمی در عقیده‌اش، او را بی‌جان در کنار خیابان رها می‌کنید؟ آری، کنار هم قرار دادن این فجایع، ثابت می‌کند که درد این اراذل و اوباش، نه مرگ دختری است و نه حتی مسئله حجاب؛ بلکه همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب بدان اشاره داشتند، «آنها با ایران قوی و مستقل مخالفند». امید است که فریب‌خوردگان و هیجان‌زدگان، بعد از گذشت این زمان طولانی و با تأمل در این اتفاقات، اکنون دیگر خط خود را از وطن‌فروشان و مزدوران امپراتوری دروغ جدا کنند. ✍ فاطمه حاتمی @enqelabi_nevesht کانال نوشته‌های انقلابی
🔖 جلوه‌ای از عاشورا ▪️امروز با دیدن تصاویر شهادت آرمان علی‌وردی در خلوتم تکیه به پا کردم. خانه‌ام رنگ و بوی شب اول محرم‌الحرام را گرفت. از مادر سادات اذن عزا گرفتم و روزی اشک خواستم. سیاه به تن کردم و تدارک اقامه‌ی عزا دیدم. ▪️شام امشب را به نیت دیگ هیات بار گزاشتم و با مرور تصاویر شهادت مظلومانه‌اش دهه‌اول محرم را گریستم. گریستم برای آزاده بودن حرّگونه‌اش، برای پیام‌داری و ولایت‌مداری همچون جناب مسلمش، مادر جوان در خانه منتظرش، گلوی زخمی‌اش، سن کم و اوج جوانی، برای تن عریان او، غریبی‌ و تنهایی ، انگشتری خرد و خون‌آلودش، محاصره شدنش میان وحشیان، مظلومیتش، برای لگد آن نامرد به پهلویش. ▪️با دیدن شعله‌ی آتش آن‌طرف خیابان به شام غریبان رسیدم و تصاویر مادر داغدارش را از لابلای اشکهای سوزانم تماشا کردم. یاد جمله‌ی امام صادق علیه السلام افتادم. کل یوم عاشورا.... ▪️آری، این حرارت داغ اباعبدالله الحسین علیه السلام است که جوانان با غیرت را در تب و تاب نگاه داشته و در راه حمایت از ولایت سرمستشان کرده است. ▪️اربعین در راه است. اربعین‌ها می‌گیریم برای شهادت مردان خدا. آنانی که در این آماج فتنه‌ها دل به دنیا نداده و حق را به وضوح می‌نگرند‌. مردان و زنانی که در خون خود می‌غلتند تا قابی از حقیقت برای دیگران به نمایش گزارند. ▪️سراسر دنیا نینوا گشته و دو لشکر روبروی هم به صف ایستاده و چه ناجوانمردانه، یزیدیان بر پیکر حسینیان می‌تازند. خوشا به سعادت لشکریان خدا که در رکاب امام و ولیشان خوش می‌درخشند و می‌تازند و می‌بُرند و می‌بَرند. می‌بُرند دل از دنیای فانی و نفس از سینه‌ی دشمن پست و پلید. می‌بَرند دل از مردمان و تن خاکی را به افلاک. ▪️خیل حرّیان را می‌بینیم که با سری بلند به سمت لشکر خدا می‌دوند همچو بانویی که دیدم این روزها به حرمت خون شهدای شاهچراغ چادر به سر کرد و اشک ندامت ریخت. باز به یاد جمله‌ای دیگر افتادم از بانوی دمشق. «ما رایت الّا جمیلا.» ▪️ما فداییان رهبر نه که از دیدن این صحنه‌ها نمی‌هراسیم بلکه به تاسی از خواهر اربابمان همه را یک سر زیبایی و جلوه‌ای از عشق‌بازی الهی می‌بینیم. ما استوارتر و رساتر از قبل فریاد می‌زنیم از عمق جان تا بشنوند جهانیان: «لبیک یا خامنه‌ای» ✍ فاطمه مهدوی @enqelabi_nevesht کانال نوشته‌های انقلابی
🔖مثل حججی 🔹مظلومیت طلاب علوم وحیانی را چگونه باید «روایت» کرد و چگونه باید حق مطلب را به‌جا آورد که ابعاد این فاجعه در توان هیچ فکری در این دیار نیست. آیا چگونگی این شهادت در باورمان می‌گنجد؟ اگر باور کردیم، فریاد «خدایااا» را چگونه سر دهیم؟ و داد استغاثه را چگونه بلند کنیم که «اللهم انا نشکوا إلیک فقد نبینا و غیبة ولینا» اگر شمر را بیابیم و یزید را در آنسوی مرزها تصویر کنیم، عمّال اصلی داخلی خودشان را میشناسند؟ آیا آنها می‌دانند در چه چایگاهی هستند و میفهمند که با خاندان آل‌الله درگیر شده‌اند؟ 🔹طلبه‌ای را در وطن، اما در نهایت غربت به شهادت رساندند و چون لباس پیغمبر را در کیفش دیدند، او را سخت زدند و حسینی‌وار کشتند. چگونه شهادت در وطن را می‌توان تصویر کرد؟ داعشیان وطنی به چه چهره‌ای شبیهند؟ اگر جگرگوشه‌های آنان، خشونت ببینند، چه فازی برمی‌دارند و چه می‌گویند؟ آیا مظلومیت شیعه امام حسین علیه‌السلام را می‌بینند؟ اویی که وجودش با وحی درآمیخته را پس از ضرب و شتم امکان شناسایی نبود چه غریب‌است جامعهٔ شیعه که نشان از حسین ع دارد، نوحه‌سرایی بر آل‌الله را خوب میداند و مرثیهٔ غریب و ناآشنای ضرب و شتم و عریان کردن طلبه‌ای را سر می‌دهد که در اوج جوانی می‌توانست مثل برخی جوانان دیگر رذالت پیشه کند یا مسیر دانشگاه را بپیماید. 🔹آیا نوحهٔ مشابهت شهادتش با حسین شهید ع چشمانمان را اشکبار می‌کند و دلهایمان را به درد می‌آورد و دندانهایمان را از خشم به هم میساباند یا بطونمان پر از حرام شده و صدایی در گوشهایمان فرو نمی‌رود؟ شهادتی حججی‌وار در میان داعشیان وطنی چگونه در باورمان می‌گنجد، معمولی یا غیر قابل باور؟ عادی یا وحشتناک و جانکاه؟ برادر شهیدم! در غربت که نه، در وطن بودی و در همین نزدیکی. چه شد چشمان خبیث آنها تو را شکار کرد؟ به یقین معصومیتی که در چهره‌ات هست که بی‌شباهت به امام عدل نبود. اما خباثتی که در رفتار آنها بود، شبیه امام جورشان یزید و شمر و شیطان اکبر بود که در کشور امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) دست به روی تو بلند کردند. بشکند دو دستشان که پیراهن از تنت درآوردند و تن شریفت را به خون آغشته کردند. هتک حرمت تو را چه کسی در تهران پاسخ می‌دهد؟ آنها که دم از مذاکره میزدند کجای این دیار مُرده‌اند که نتیجهٔ هشت سال مذاکره‌شان، رویش داعشی وطنی در دولت عدل بود. خدا لالشان کند که بخشی دین را گزینش کردند و به میل خود تحویل اجتماع آفت گرفته دادند. ای برادر مظلوم دینی‌ام گویا تشنه بودی که شهید شدی. می‌دانی؟! خوب حرمله‌ها و یزیدیان تهران را برایمان تصویر کردی که از خون تو بیدارتر شدیم «بکشید ما را ملت ما بیدارتر می‌شود‌.» 🔹ننگ بر آنها که در باورشان این حجم از خباثت می‌گنجید و در مسیر بیان حق دم برنمی‌آوردند. ننگ بر آنها در چشمانشان حامیان یزیدیان قابل رؤیت بود و روشنگری نمی‌کردند‌ و لال بودند. ننگ بر آنها که با هیجان، کشته شدن طلاب را تصویر می‌کردند و در غبار آلود کردن فضا بیشتر پیام دروغ ارسال می‌کردند و مغز تهی‌شان اندکی در شناخت حق نمی‌اندیشید. ننگ بر آنها که منافع اربابانشان را در خطر دیدند و زبان باز کردند و دم از عدم خشونت می‌زنند. مدتی بود لال شده بودند؛ گویا خون شهیدِمثلِ حججی، مرضشان شفا داد و دوباره نطقشان را باز کرد. 🔹راستی! چه خشونتی را محکوم می‌کنند این چوپانان دروغگو؟؟؟ تاریخ ثابت کرده که این افعی‌های خوش خط و خال هروقت از لانه‌هایشان بیرون می‌زنند، عشقی در پشت فس‌فسشان نهفته. این‌بار عشق در امنیت قرار دادن شیاطین و پرکردن جیبشان کورشان کرده. آنها که چهل سال اشرافی‌گری پیشه کردند و پزِ اشرافیت خود را در چشم مردم فروکرده‌اند، گویا سناریوی جدیدی در پیش‌گرفته‌اند. دوباره قرار است قوم کلید اصلاحات، ملت صبور ما را با سر دادن شعارهای جدید به اراجیف خود مشغول کنند تا آب از آسیاب بیافتد. در افکارشان چه میگذرد؟ شاید به اغتشاشی هولناکتر و شاید به فلج کردنی تا انتخابات بعد باید دانست از کلمات چه چیزی را فرض می‌کنند؟ ✍ ص. ندیمی تهرانی @enqelabi_nevesht کانال نوشته‌های انقلابی
برادرم کشورمان را دریاب! آن هنگام که مثل شهید حججی شهید شدی، حامیان اغتشاشات رسوا شدند چرا که با شعار عدم خشونت فرضشان معلوم و آشکار است. اکنون که نود درصد اغتشاش توسط سپاه و نیروی انتظامی و سربازان امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) خنثی و دست اربابان آنها از پشت دستکش‌های نخ‌نما آشکار شده از چه میگویند؟ حامیان آن خبیثان داعش‌زا که پیراهن عثمان کردن را سیرهٔ خود کرده‌اند با سکوتی در گذشته واکنون با شعاری چون عدم خشونت، میخواهند کاری از پیش ببرند. کورخوانده‌اند. ندیدند ملت بصیر ما در راهپیمایی‌ها خواستار مجازات عاملان بودند؟ اینبار با ما ملت غیور ایران طرف خواهند بود اگر هرچه سریعتر منطق شفاف خود را از عدم خشونت اعلام نکنند و خود را از صف آمریکای جنایتکار بیرون نکشند، که ان ‌شاءالله دشمن به مدد الهی و به زودی در آتشی که افروخت خواهد سوخت. ✍ ص. ندیمی تهرانی @enqelabi_nevesht کانال نوشته‌های انقلابی
🔖تاریخ در دستِ خواص [۱]. «بُکشید ما را ملّت ما بیدارتر می‌شود»؛ این سخنانِ قاطع و پر‌صلابتِ رهبری انقلابی است، با پشتوانهٔ ملّتی که تار و پودشان بافته با نورِ ایمان و پایبندی به ارزش‌های، اسلامی است که در گنجینهٔ بشریت می‌درخشد. امروز که پرچم‌های دین را وارونه می‌کنند، در حرمِ امن الهی افسار‌گسیخته می‌تازند و به آرمان‌ها لگد‌ می‌‌زنند خود حکایتی است جگر‌سوز. دروازه‌های بی‌غیرتی و بی‌حیایی که گشوده‌ شود، چراغِ سبزِ آشوب‌گرانِ معاندِ فریب‌خورده و جاهل، برگِ‌سبزی می‌شود برای بی‌حرمتی به مقدّسات. و پیاده‌نظامِ دشمن، رژهٔ براندازی سر‌می‌دهد. امروز مردم، صفِ خود را از دشمن جدا‌کرده‌اند وقت آن است که خواصِّ جامعه پرچم‌های دین را بر‌افراشته و شاخص‌ها را به چشمِ خود آورند. [۲]. نبض جامعه اگر در دستِ خواصِّ با‌بصیرت باشد و در دوراهی انتخاب‌ها، آخرت را نبازند تا دنیا را بر آخرت ترجیح ندهند و با بی‌عملی‌های خود که ناشی از ترس و ضعف، دنیا‌طلبی و حرصِ به زنده‌ماندن است تاریخ را در ورطهٔ گمراهی نغلتانند، می‌توانند با تشخیص، تصمیم‌گیری و اقدام در وقتِ لازم، تاریخ و ارزش‌ها را نجات‌دهند. [۳]. جامعه که از ارزش‌ها تهی شد و پوسته‌ای ظاهری از آن ماند، دچارِ امتحانی می‌شود که اکثریّت، در آن مردودند. به قولِ آقاسی:«موریانه‌ها چه موذیانه می‌خورند ریشه‌های چارچوبِ انقلاب را». بحث سرِ مقدَّس‌ترین هدف‌هاست که آرمانِ علی‌وردی‌ها با تحمّلِ مبارزه‌ای غریبانه با فعل و قولِ خود، برای طولِ تاریخ روشنگری‌کرده و دل‌ها را به منبعِ جوششِ ایمانِ اسلامی متّصل‌کرده‌اند. این درس عبرتی است برای کسانی که نقش خود را در پازلِ حفظ ارزش‌ها و دفاع از انقلابی اسلامی که امنیت و اقتدار را برای کشور به ارمغان‌ آورده‌ است، گم‌ کرده‌اند و میدانِ تقابل حقّ و باطل را خالی و میدان‌داری در این کارزار را به دشمن سپرده‌اند. تأثیراتِ بنیانیِ واقعهٔ «شاهچراغ» و شهادتِ «آرمانِ علی‌وردی» بتدریج معلوم‌ می‌شود و این چشمهٔ جوشان تا ابد خواهد‌ جوشید. [۴]. حال که مردمِ با‌بصیرت و تربیت‌شده‌های دهه‌های هشتاد و نودی ریشه‌های این انقلاب را آبیاری کرده‌اند و الگویی شدند برای بصیرت و اقدام به‌موقع، امید آن است که خواصِّ باغیرتِ جامعه، با قول و فعلِ خود و اعلام جدایی از صفِ دشمن، روشنگرِ راهِ گمراهان و هادیِ جویندگانِ طریقِ حقّ باشند تا انحراف‌شان موجبِ انحرافِ بسیاری از مردم نشود و اقلیَّتِ زیرکِ منافق، به اِغوای مردم نپردازند و تاریخی را رقم زنند که خود، در زنجیرهٔ حوادث به زباله‌دانِ تاریخ نپیوندند. ✍ فاطمه مباشرامینی @enqelabi_nevesht کانال نوشته‌های انقلابی