eitaa logo
نوشته‌های انقلابی
1.5هزار دنبال‌کننده
332 عکس
104 ویدیو
15 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم 🔖 عاقبتِ محتوم [۱]. نشریه‌ی شارلی ابدو فرانسه که سابقه‌ی اهانت ننگین به ساحت پیامبر گرامی اسلام (صلوات‌الله‌علیه) و جریحه‌دار نمودن قلب میلیون‌ها انسان را در کارنامه‌ی سیاه خود دارد؛ این‌بار به سراغ سلاله‌ی آن پیامبر اعظم رفته و در یک اقدام موهن دیگر، اوج استیصال و ضعف و زبونی سیاست‌های مضمحل غرب را به رخ همگان کشیده است، خداوند در قرآن خطاب به پیامبر گرامی اسلام می‌فرماید؛ «إنّا کَفَیناکَ المُستَهزِئین؛ كه ما [شر] ريشخندگران را از تو برطرف خواهيم كرد». (حجر:۹۵). [۲]. هر چند این عمل شنیع و خلاف منطق و انسانیت، فقط زمینه‌ی ذلتِ استهزاکنندگان را فراهم خواهد کرد و هرگز ذره‌ای از این غبار سیاه بر نور فروزان ولایت مسلمین جهان و رهبر محبوب آزادگان عالم، نخواهد نشست؛ اما بسی مایه‌ی تعجب است که این کوردلان کج‌فهم از رفتارهای هتاکانه‌ی گذشته‌ی خویش درس نگرفته‌اند؛ آنجا که پس از اهانت به قرآن کریم، حجم اقبال مردم برای تهیه و مطالعه‌ی قرآن افزایش یافت یا پس از جسارتی که به شخصیت مقدس پیامبر گرامی اسلام انجام دادند با پیدایش موجی از گرایش غیرمسلمان‌ها به‌ اسلام مواجه شدند. به‌طورقطع این احمق‌های جنایت‌کار از قوانین الهی و عاقبت محتومِ محکوم به شکست خود بی‌خبرند. [۳]. «دشمنان ما تلاش گسترده‌اى را از روزهاى اول آغاز کردند و هرچه جلو رفتیم، این تلاش بیشتر شده است؛ از صدها بلکه هزاران ایستگاه تلویزیونى و رادیویى و اینترنتى استفاده کردند براى دشنام دادن به جمهورى‌اسلامى و به بانى بزرگ آن و به طرف‌داران آن. خود این مطلب به ما کمک کرده است، یعنى حس کنجکاوى را در مستمعان و مخاطبان در سراسر دنیا برانگیخته است؛ می‌خواهند بدانند که علت این‌همه دشمنى‌کردن و سنگ‌پرانى کردن و لجن‌پراکنى کردن چیست، و آن حقیقتى که آماج این دشمنى‌ها است، چه ماهیتى دارد، چه حقیقتى دارد. بنابراین دشمنان ما به قصد دشمنى نام ما را بردند و درباره‌ى امام ما و نظام ما سخن گفته‌اند، اما «اِنَّهُم یَکیدونَ کَیدًا. وَ اَکیدُ کَیدًا؛ آنان همواره [برای خاموش کردن نور حق] حیله می‌کنند و من [هم در برابر آنان] چاره و تدبیری [مناسب] می‌کنم]». این را خداى متعال می‌فرماید؛ آنها با این نیت، این حرکت وسیع را آغاز کردند اما در نهایت براى ما یک فرصتى به‌وجود آمد، چون حس کنجکاوى مستمعانِ این دستگاه‌ها در سراسر جهان تحریک شد. در کشورهاى اسلامى و در منطقه‌ى ما بیدارى اسلامى - که احساسات ضد استکبارى در آن بر هر پدیده‌ى دیگرى غلبه داشت - خود نشانه‌ى همان کنجکاوى و پاسخ‌گیرى و پاسخ‌یابى است، و این همچنان ادامه دارد.». (امام خامنه‌ای، ۱۴خرداد۱۳۹۳). [۴]. واضح و روشن است؛ این رفتار غیرانسانی و ضداخلاقی دشمنان اسلام و مرجعیت نسبت به رهبر انقلاب اسلامی ایران که تمام نقشه‌های کورشان را با تدابیر الهی و حکیمانه‌ی خویش، نقش‌برآب کرده و آنها را به پایان عمر ستمگری‌هایشان نزدیک نموده است؛ نشان از عصبانیت آنان دارد؛ اما به‌طورحتم، جز مرگ و نابودی از این عصبانیت چیزی عایدشان نخواهد شد؛ زیرا ملت بزرگ ایران مصمم‌تر از همیشه، گوش‌به‌فرمان ولایت، به مسیر روشن خود به‌سوی آرمان‌های انقلاب ادامه خواهد داد. ✍ مریم عفتی‌مطلق @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم 🔖 رازِِ مصطفی شدن 🔹 تا حالا فکر کردی که راه برگزیده‌شدن و ممتازبودن چیست؟ شما هم وقتی به شهدا فکر می‌کنید، آن‌ها را برگزیده می‌بینید؟ و دنبال کشفِ راز شهادت و شفاعت‌گری شهدا هستید؟ مگر این‌ها چه کسانی بودند؟ کدام افق را می‌دیدند؟ 🔹 من برای یافتنِ پاسخ این سوال‌ها، سراغِ مصطفی‌ای رفتم که مصطفی شد‌. سوزنش در سال همت مضاعف گیر کرده بود. روزی که همه چیز متوقف شد، او بیشتر دوید؛ می‌گفت بالاخره روزی مسیر باز می‌شود، پس باید تلاش بیشتری کنیم تا عقب‌افتادگی این مدت را جبران کنیم. 🔹موقعیت‌های شغلی بهتری داشت، اما شش ماه برای پذیرش اصرار کرد تا بالاخره موفق شد. هدف خود را مشخص کرده بود؛ امر ولی نباید زمین بیفتد. ظرفیت‌سازی می‌کرد، تولیدکنندگان را قانع می‌کرد که شما می‌توانید تمام نیازهای قطعه‌سازی را برطرف کنید. دنبال انجام کارهای نشدنی بود. 🔹نسبت به بیت‌المال حساس بود؛ می‌گفت: «اگر این جزئیات را رعایت کنید، چیزی می‌شوید». می‌دوید و با وجود تمام سنگ‌اندازی‌های خواسته و ناخواسته خسته نمی‌شد. می‌دوید نه فقط برای رسیدن به پیشرفت در یک صنعت خاص؛ بلکه برای اعتلای اسلام می‌دوید. 🔹از تهدید نمی‌ترسید و می‌گفت: «۴ لیتر خون داریم، در راه این نظام می‌دهیم». او مصداق این جملهٔ اخیر رهبر انقلاب بود که؛ «باید بدون تأخیر وارد میدان بشویم. نباید تأخیر داشته باشیم. آن وقت به تناسب اهمیتی که آن کار دارد، خطرات را به جان بخریم.»(۱۹ دی ۱۴۰۱) پاداشِ شهادت، گوارای وجودت، مصطفی ✍ نساء خلیلی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم 🔖 انتخاب‌های روزمره اما سرنوشت‌ساز 🔹 شما هم مثل من، مثل نیاکانمان، روزانه در حال انتخاب‌کردن هستید؛ مثلا، امروز برف می‌آید، پالتو بپوشم؟ چتر ببرم؟ این انتخاب‌ها از روزمرگی‌های زندگی شروع می‌شود و به تعیین سرنوشت انسان حتی ملت و تمدن هم می‌رسد. 🔹 روزگاری در دوران امیرکبیر، انتخاب سرنوشت‌ساز مردم بین دوگانه دست‌ساز انگلیس به نام «توپ جنگی می‌خواهید یا دیگ غذا» بود. وقتی تصفیه و واردات آهن به مشکل خورد، گذشتگان ما تسلیم این شایعه شدند که امیرکبیر می‌خواهد دیگ شما را بگیرد تا گرسنه بمانید. 🔹 اگر فکر می‌کنید این شایعه کهنه شده، سخت در اشتباه هستید. باور نمی‌کنید! این شایعه را ببینید: «اگر اینستاگرام بسته شود، میلیون‌ها نفر کسب و کار آنلاین خود را از دست می‌دهند.» شما هم این دوگانهٔ دست‌ساز را باور کردید! 🔹 می‌دانید نتیجه دوگانه توپ جنگی و دیگ چه شد؟ مردمی که از منافع حداقلی نگذشتند، دیگ‌هایی داشتند بدون غذا. کشورشان به تاراج رفت. بوشهر اشغال شد. بیمارهای واگیردار مانند آبله، جان هزاران نفر را گرفت. دیگ‌های بدون غذا باقی ماندند اما دولت مرکزی توپی برای مقابله با دشمن در داخل خاک خود نداشت. 🔴 در زمان کنونی، انتخابِ احسنِ ما چه باید باشد؟ بهتر نیست، از تاریخ عبرت بگیریم؟ ✍ نساء خلیلی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم 🔖 بردگان برهنگی [۱]. اگر عدالت را به درستی معنا کنیم؛ یعنی هر خلقتی در عالَم در همان جایگاهی قرار دارد که آفریننده و خالق آن، مقدر و معین نموده است؛ بنابراین بی‌عدالتی یعنی برهم‌زدن نظم و قوانین آفرینش و زیروروکردن قواعد و اصول آرامش. ازاین‌رو، «یکی از بزرگ‌ترین خطاهای تفکّر غربی در مورد مسئله‌ی زن، همین عنوان «برابری جنسی» است. عدالت یک حق است؛ [اما] برابری گاهی حق است، گاهی باطل است؛ چرا باید انسانی را که از لحاظ ساخت طبیعی -چه از لحاظ جسمی، چه از لحاظ عاطفی- برای یک منطقه‌ی ویژه‌ای از زندگی بشر ساخته شده، از آن منطقه‌ی ویژه جدا کنیم، به منطقه‌ی ویژه‌‌ی دیگری که برای یک ساخت دیگر، برای یک ترکیب دیگری خدای متعال آماده کرده بکشانیم؟ چرا؟ این چه منطق عقلایی دارد، چه دلسوزی‌‌ای در این هست؟ چرا باید کاری که مردانه است به زن داده بشود؟ این چه افتخاری است برای زن، که کاری را انجام بدهد که مردانه است؟... نگاه اسلام نسبت به زن و مرد، نگاه انسان است؛ در مسئله‌ی انسانیّت، سِیر مقامات معنوی، استعدادهای فراوان فکری و علمی هیچ تفاوتی نیست، امّا قالب‌ها دو قالب است: یک قالب برای یک کار و یک صنف کار است، یک قالب برای یک کار دیگر است؛ البتّه کارهای مشترکی هم وجود دارد. [آیا] این خدمت است که ما بیاییم یکی از این دو قالب را از منطقه‌ی اختصاصی خودش بکشیم بیرون، ببریم در منطقه‌ی اختصاصی آن قالب دیگر؟ این کاری است که غربی‌ها دارند می‌کنند. خیلی از این کنوانسیون‌های بین‌المللی و جهانی‌شان ناظر به همین مسائل است. روی این فکر غلط، زندگی بشریّت را تباه کردند، خودشان را تباه کردند، دیگران را هم می‌‌خواهند تباه کنند.» (امام خامنه‌ای،۳۰فروردین۱۳۹۳، بیانات در دیدار جمعی از بانوان). [۲]. شعار زن، زندگی، آزادی نیز که به یک شعار ضدزن تبدیل شده است و در ماه‌های اخیر در ایران، دستخوش بهره‌برداری‌های سیاسیِ نظام سلطه واقع شد؛ موجی از آمال و آرزوهای زنانی را فریاد زد که ازقضا سال‌هاست این آمال از طرف سازندگان این شعار، زیر خروارها خاک، زنده‌به‌گور شده ‌است؛ زیرا از زمانی که عده‌ای به اسم آزادی، انقلاب جنسی را در غرب کلید زدند، زن از جایگاه امن خویش بیرون کشیده شد و وارد زندانِ امیال هوس‌آلود و فاسدکننده قرارگرفت تا در چرخه‌ی اقتصاد فرهنگ لیبرالیسم، مهره‌ی اصلی برای استفاده‌ی نظام سرمایه‌داری غرب باشد. چنانکه دیدیم؛ صدها صنعت اقتصادی بر همین‌پایه شکل گرفت و روزبه‌روز رو به ‌فزونی نهاد؛ از تولید انبوه لوازم متنوع آرایشی و پوشاک گرفته تا تجارت داروها و عمل‌های زیبایی و...، و این‌گونه شد که داستان غم‌انگیز اسارت زن در بندهای ظالمانه‌ی ازپیش‌طراحی‌شده‌ی نظام سلطه آغاز شده و همچنان ادامه یافته است؛ کرامت و شخصیت نابود‌شده‌ی زن غربی، ازدست‌دادن جایگاه فطریِ همسری و مادری‌اش، سردشدن و ازهم‌پاشیدگیِ کانون گرم خانواده‌اش، رها‌شدگیِ او در رنج‌های تأمین معاش، مشکلاتش در به¬‌دست‌آوردنِ سرپناهی برای زندگی و از همه خف‌‌بارتر؛ تبدیل‌شدنِ او به ابزاری جهت کامجویی عمومی، درآمدزایی برای نظام سرمایه‌داری، تبلیغات، ویترینِ تجاری جهت بردگی جنسی، همچنین تبدیل‌شدنش به یک نیروی ارزان کار که در یک رقابت نابرابر با مردان بر او تحمیل شده است؛ همگی از سیاست هویت‌زدایی از جنس زن و انحراف او از مسیر طبیعی خلقتش گواهی می‌دهند؛ حال‌آنکه، مسئله‌ى زن از مسئله‌ى خانواده قابل تفكيك نيست و خالق هستی او را مرکز رشد و تربیت انسان، نقطه‌ی کانونی مدیریت و آرامش خانواده و رکن اصلی زندگی و زایش‌ قرار داده است. ✍ مریم عفتی‌مطلق @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
📝ادامه‌ی مطلب... [۳]. نظام سلطه که با هوچیگری، فرهنگ مبتذل خود را در جایگاه داور و مدعیِ وفاداری به این شعار نشانده‌است؛ درواقع به شهادت عقل و فطرت بشری در جایگاه متهم قرار دارد؛ به‌طورقطع، تنها قرائتی که به استناد آمار و اسناد موجود در مجامع بین‌المللی و رسانه‌های جهان، در دادگاه بزرگ افکار جهانی می‌توان ارائه نمود؛ چیزی جز نابودی ارزش انسانی زن و تسخیر روح و جسم او از طریق یک جنایت خاموش بشری نمی‌تواند باشد. ازاین‌رو، فرهنگ منحط غرب به حقوق همه‌ی زنان تحت سلطه¬ و نفوذ خود در سرتاسر جهان، بدهکار بوده و تجاوز بی‌رحمانه‌ی او به حق بشریِ زن، به¬راحتی قابل جبران نیست و زنان غربی کرامت انسانی خویش را از فرهنگ مبتذل حاکم بر جوامع خود طلبکارند. دراین‌باره در کلامِ حقِ رهبر حکیم انقلاب، چنین آمده است: «غربي‌ها درباره جنس زن بايد پاسخگو باشند؛ چون آنها به زن خيانت كردند. تمدّن غربى به زن هيچ نداده است. اگر پيشرفت علمى، سياسى و فكری‌‌اى هم در زنان ديده مى‌شود، مال خود زن‌هاست. در هر كشورى چنين پيشرفت‌هايى نصيب زنان شود -كه در ايران اسلامى و در كشورهاى ديگر هم شده است- مال خود زن‌هاست. آنچه كه غربی‌ها به آن دامن زدند و تمدّن غربى پايه‌گذار خشت كج و بناى كجش بود، بى‌بندوبارى و ابتذال زنانه است. زن را به ابتذال كشانده‌اند و داخل خانواده‌ی او را هم اصلاح نكرده‌اند. مكرّر در مطبوعات امريكايى و اروپايى، ميزان بالاى زن‌آزاري‌ها و شكنجه‌ها و بى‌مهري‌ها منتشر شده است. فرهنگ غربى در مورد زن و بى‌بندوبارى و به ابتذال كشاندن زنان آن مناطق، موجب شده است كه بنيان خانواده، سُست و متزلزل گردد و خيانت زن و مرد به يكديگر، در داخل خانواده چندان مهم شمرده نشود. اين گناه نيست؟ اين خيانت به جنس زن نيست؟» (۳۰شهریور۱۳۷۹، بیانات در دیدار گروهی از بانوان). [۴]. بنابراین، طبق کلام رهبر حکیم انقلاب، «اسلام، در مورد بينشى كه نسبت به زنان و نقش بانوان در جامعه دارد نقش فردى، نقش خانوادگى، نقش سياسى، نقش اجتماعى می‌تواند ادّعا كند كه همه‌ى ملت‌هاى مدّعى بايد از او پيروى كنند. اگر قرار باشد كه در اين زمينه، كشورهاى غربى پشت ميز محاكمه‌اى قرار گيرند و پاسخ دهند، بدون شك آبرويشان خواهد رفت... درباره‌ى مسئله‌ى زن، اينها آمده‌اند طلبكار نظام جمهورى اسلامى شده‌اند! چرا؟ چون در نظام اسلامى، براساس معارف اسلام، بى‌بندوبارى راه ندارد و فساد و فحشا اجازه داده نمى‌شود.» (۱۴خرداد۱۳۷۶، بيانات در مرقد مطهر امام خمينى (رحمت‌الله علیه). و اینک در عصر حاضر، این زن مسلمان جمهوری اسلامی ایران است که هویت و کرامت انسانی خود را در سایه‌ی تعالیم بلند و مترقی اسلام و حریم و پوشش اسلامی باز یافته‌است؛ با پیشرفت‌های شگفت‌انگیز خویش در همه‌ی عرصه‌های زندگی فردی و اجتماعی با رشد معنوی و حفظ پوشش عفیفانه‌ی خود، فرهنگ غرب را که پیشرفت را در مادی‌گرایی و برهنگی تفسیر نموده؛ به چالشی تمدنی در افکار جهانیان، کشانیده است. ✍ مریم عفتی‌مطلق @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم 🔖ما و افسانهٔ خودکار ۵ ریالی جنابِ نخست‌وزیر «به مناسبت فرار شاه و جاگذاشتن هویدا» 🔸شما هم شنیده‌اید که قدیمی‌ها می‌گویند، در دادگاه انقلاب از هویدا پرسیدند در سیزده سال نخست‌وزیری خود چه کردی؟ هویدا هم گفت: «قیمت خودکار بیک را ۵ ریال ثابت نگه داشتم.» فکرش را هم نکنید، این گفتگو فقط افسانه است. ادامه گفت‌وگو را چطور، آن را هم شنیدید؟ به او می‌گویند که تو تورم را از ۰.۳ درصد به ۲۵ درصد رساندی! قیمت غذا و مسکن ۲۵ برابر شده است! و هویدا می‌گوید: «من غذا و ملک را نگفتم. خودکار را گفتم. چون کسی درس نمی‌خواند، کسی خودکار نمی‌خرید». هرچند از این گفت‌وگو، هیچ صوت و فیلمی وجود ندارد؛ امّا بخشی از واقعیت در قالب افسانۀ دادگاه درآمده است. 🔸 حقیقت‌ این است که خودکار بیک نه سیزده سال بلکه بیست سال با قیمت ثابت فروخته شد. شما هم مثل من فکر می‌کنید، رمز موفقیت این کارخانه چه بود؟ بهتر است که از زبان مالک کارخانۀ بیک بشنویم. علی‌اکبر رفوگران در خاطرات خود می‌گوید که «در اوایل ورود خودکار بیک به ایران، قمیت برای مصرف‌کننده ۹ ریال تمام می‌شد؛ امّا بعد از اینکه خط تولید خودکار بیک در ایران شروع به کار کرد، قیمت را به ۵ ریال کاهش دادیم و با بهبود خط تولید و افزایشِ خط تولید برای ۲۰ سال قیمت ثابت ‌ماند». آفرین به این کارخانه که قیمت را ثابت نگه داشته بود. 🔸 آیا همۀ قمیت‌ها مانندِ خودکار ثابت باقی مانده بود؟ جواب را از محمدرضا پهلوی در سخنرانی اجلاس مجلسین سال ۱۳۵۲ می‌شنویم: «در حال حاضر بهای کالاهای اساسی نسبت به دو سال قبل بدین قرار است: گندم ۳۲۰ درصد، شکر ۳۰۸ درصد، سیمان ۳۰۰ درصد، پشم ۲۲۰ درصد، آهن‌الات ۲۰۰ درصد، پوست و چرم ۲۰۰ درصد و مواد پلاستیکی تا ۴۰۰ درصد». در عرض یکسال، قیمت‌ها ۷۰۰ درصد افزایش یافته بود، «قیمت زمین ۲ هزار درصد اضافه شد». (روزنامه اطلاعات، ۱ شهریور ۱۳۵۶) پس ثُبات قمیت‌ها در دوره جنابِ نخست‌وزیر جز افسانه چیز دیگری نیست؛ وضعیت سواد چطور؟ آن هم افسانه است. 🔸 در دوران محمدرضا، وضعیت باسوادهای خودکار به دست چگونه بود؟ این جمله هم افسانه است که کسی درس نمی‌خواند؟ جالب است بدانید که طبق سرشماری سال ۱۳۵۵ خورشیدی، از کل جمعیت ۲۷.۱ میلیون نفری ۶ ساله به بالا، ۱۴.۲۵ میلیون نفر بی‌سواد بودند. یعنی ۵۲.۵ درصد ایرانیان بی‌سواد بودند. سن را بالاتر می‌آوریم؛ مردان ۱۵ ساله به بالا، ۹.۵ میلیون نفر بودند و ۴۷.۹ درصد آن‌ها سواد داشتند. جمعیت زنان ۱۵ ساله به بالا، ۹.۲ میلیون نفر بود که تنها ۲۴ درصد آن‌ها باسواد بودند. (همه‌پرسی‌های رژیم شاه، بهمن خدایی، ص ۱۷۲). پس تعداد بی‌سوادها وحشتناک بوده است. حالا به نظر شما در ایران سال ۱۳۵۵، خودکار چقدر کالای ضروری است؟ قیمت آن ثابت باشد یا نباشد، نشان از موفقیت اقتصادی پهلوی است؟ ✍ نساء خلیلی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
🔴 هویدا (در اداره تثبیت قیمت‌ها)- ملاحظه می‌کنین که قیمت ثابته، فقط ارقامه که هر روز تغییر می‌کند! @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی